Prisman verkkokauppa

Pettynyt-13

Ostin kodinkoneen ko kaupasta kotiin toimitettuna.

Sain pelasi viikon.
En saa uutta niikuin ns kivijalkamyymälässä olisi toimittu.

Nyt siis pitää soitella huollot ja korjaukset ja toimitella edestakaisin, kaikki omaan piikkiin.

Oli muuten loppuviimeksi kiinalainen tuote testaajan toimin minä?

32

5867

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Sain pelasi"

      Siis niinkuin mitä yritit kertoa. Oliko kone Sain-merkkinen.

      • testasinjatomi

    • parappa

      Miksi et muka saanut uutta?

      Taikka miksi eivät noutaneet konetta kuriirin välityksellä tai asiakaspalautuksena?

      Onhan uudella koneella takuu.

      Ite tehny ostoksia Eestissä/Virossa ja kyllä ne noutaa sieltäkin.

    • ei voi olla

      Pettynyt-13 nyt on joku pielessä tai jätit jotain kertomatta.

      1. Voit postimyyntisäännösten mukaisesti yksinkertaisesti purkjaa kaupan jolloin saat rahasi takaisin.

      2. Mikäli et pura kauppaa, myyjällä on velvollisuus joko korjata tuote ilman että siitä aiheutuu sinulle mitään kuluja (tai korvata kohtuulliset kulusi jos esim. itse kuljetat).

      Ostan nykyisin lähes kaiken verkkokaupoista ja tähän asti takuut on toimineet erinomaisesti suomalaisilla yrityksillä. Ainoa jonka kanssa meinasi hihat palaa on ollut Ellos, joka huolsi taulutelkkaria lähes kaksi kuukautta, mutta kyllä silti heilläkin homma toimi niin että Transpointti haki vehkeen kotoa ja toi lopulta takaisin.

      • Pettynyt-13

        Ei todellakaan ole sain merkkinen.
        pilkku ennemmin tuohon väliin.

        Olen tehnyt hyllykköön vartavasten koneen kokoisen paikan - niin haluan samanmoisen koneen.

        Eipä tuo verkkokauppa suostunut vaihtoon vain pahoitteli tapahtunutta ja kertoi että takuuhuoltoon pitää tavara toimittaa.
        Ei tuntunut kovin järkevältä, uusi piirikortti maksaa töineen enemmän kuin koko kone.

        Verkkokaupoista olen ostanut monenmoista, mutta nyt vasta törmäsin eka kertaa törmäsin siihen, että viikon vanhan laitteen pitää minun toimittaa korjattavaksi.

        Käsittäkseni vastuu laitteen valinnasta on minulla ja kestävyys ainakin takuuajan myyjällä ja maahantuojalla.

        Tämän kokemuksen jälkeen pitää varoa ainakin tätä verkkokauppaa?


      • Älä alistu
        Pettynyt-13 kirjoitti:

        Ei todellakaan ole sain merkkinen.
        pilkku ennemmin tuohon väliin.

        Olen tehnyt hyllykköön vartavasten koneen kokoisen paikan - niin haluan samanmoisen koneen.

        Eipä tuo verkkokauppa suostunut vaihtoon vain pahoitteli tapahtunutta ja kertoi että takuuhuoltoon pitää tavara toimittaa.
        Ei tuntunut kovin järkevältä, uusi piirikortti maksaa töineen enemmän kuin koko kone.

        Verkkokaupoista olen ostanut monenmoista, mutta nyt vasta törmäsin eka kertaa törmäsin siihen, että viikon vanhan laitteen pitää minun toimittaa korjattavaksi.

        Käsittäkseni vastuu laitteen valinnasta on minulla ja kestävyys ainakin takuuajan myyjällä ja maahantuojalla.

        Tämän kokemuksen jälkeen pitää varoa ainakin tätä verkkokauppaa?

        Älä hyväksy tuollaista. Ilmoita kylmästi (kirjallisesti tai sitten nauhoitat puhellun josta nauhoituksesta kerrot), että elleivät he joko pura kauppaa tai hoida takuukorjausta siten että siitä ei tule kuluttajalle kuluja, otat yhteyttä kuluttaja-asiamieheen ja julkaiset kaiken teidän välisen kommunikaation esim. blogissa.

        Yleensä kun jonkun isomman ketjun / firman verkkokautta pelleilee, se johtuu tiedon puutteesta.
        Etämyynnissä on samat säännöt, vastuu takuusta on ensisijaisesti myyjällä ei maahantuojalla. Kuluttajalle ei saa aiheutua kuluja.

        Hatuttaa se vääntää, mutta yleensä ensimmäisen vääntäjän jälkeen koko verkkokauppa muuttaa toimiintatapojaan.

        Tuolta apuja asiaan.


      • Kirjafriikki

        hei,
        Minä sain Prisman verkkokaupasta käytetyn kirjan uuden sijaan.! Kirjassa oli vielä tarra joka osoitti sen olleen kirpparilla. Tarraa oli vähän yritetty repiä poiskin mutta siinä se oli. Tarrassa hinta oli 5 € kun minä maksoin kirjasta yli 50 postikuluineen.! Näin meitä huijataan. Tuntuu uskomattomalta että iso kauppaketju tekee tällaiset temput. Lähetin sinne heti vastinetta eli palautetta.Odotan mielenkiinnolla mitä sieltä vastataan.


    • Asiallistaasiaakinnn

      Koneella on takuu. Jos kone menee rikki, se korjataan takuuseen. Ethän sinä saa uutta autoakaan allesi heti jos starttimoottori menee rikki. Ne korjaa sen.

      Takuu on isoissa kodinkoneissa yleensä 2 vuotta.

      Palautusoikeus verkkokaupassa: koneen pitää palauttaessa olla myyntikuntoinen. Prisma.fi:llä palautusaika on 2 viikkoa. Jos olet alunperin saanut toimimattoman vehkeen (=ei toiminut yhtään kertaa), sen saa vaihtaa vaikkei olisikaan myyntikuntoinen.

      Mikä kodinkone oli kyseessä?
      Kirjoitit: Sain pelasi viikon. Mitä tarkoitat?

    • Kyseenalaistan

      Toimiiko yritys siis niin, että priimat koneet myydään lähtökohtaisesti myymälässä ja kaikki vialliset koneet laitetaan verkkokauppaan, josta ne tuupataan kuluttajien murheiksi?

    • Pettynyt-13

      Hei se kone on vielä korjaamolla.
      Sain sähköpostiini "Kiitos tilauksestasi Prisma verkkokaupassa! Muistathan, että meillä teet jatkossakin edullisia ostoksia laajasta Prisma valikoimasta kaikkina vuorokauden aikoina. Toimituskulut noutopisteisiin ja smart-posteihin aina 0€"

      Tapauksen johdosta minua siis kiitetään kaupasta.

      Kahden vuoden aikan tää on kolmas laite joka ei pelaa.
      Ensimmäisetä meni prosessori rikki, kuluttajariitalautakunnan kautta/avulla sain omani pois - vaasalainen verkkokauppa ei muuten hyvittänyt mitään.
      Kivijalka myymälästä ostin tv, kuluttaja neuvoja avulla sain sen palautettua kauppaan, takuu korjaus oli uusinut sisäkalut, silti minun piti maksaa siitä 1/5 omasta pussista käyttöhyötyä?.

      Nyt en viitsi työllistää neuvojaa.

      Pitää taas varautua kun ostaa jonkin laitteen että se menee rikki alkutaipaleella tai viimeistään takuun loputtua.

      Muistakaa että eu takuu on monelle tavaralle pidempi siis 3v ja valmistevika on sitä pidempi.

      Pitäisikö minun äänittää Prisma verkkokaupan puhelut?
      Kysyin minne palautan tuotteen? Mistä saan uuden? Kuka korvaa kulut? Kaikkeen vastattiin että vie korjaamoon.
      Se minua ihmetyttää että kodinkone kestää vajaan viikon.
      Aikanaan upon kotimainen kone kesti kolmekymmentä vuotta päivittäin käytettynä.

      Miksi valitan, Jos tilaan tuotteen kotiin pitäisi takuukorjaus ulottua myös sinne tai vaihto.
      Jos olisin hakenut sen myymälästä ja smart laatikosta takuu pitäisi ulottua sinne.

      Tulikohan tuo kiitos siitä että ostin sen ongelmakoneen sieltä Prisman verkkokaupasta.

      • Marinaa ja marinaa

        Miksi haukut Prisman verkkokauppaa, ihan kuin ainoastaan sietlä ostetut koneet hajoaisivat? Itsekin kirjoitit, että kivijalkakaupasta ostettu telkkari hajosi!

        Ne on vaan nykyajan vehkeet niin p¤skoja, että hajoilevat randomisti ennemmin tai myöhemmin. Ja korjaus on niin kallista, että samalla rahalla ostaa kohta uuden.

        Muta turha siinä on Prisman nimeä lokaan vetää. Jos tarkoituksena on saada asiat hoitumaan, rutise sinne verkkokauppaan, äläkä tänne. Tänne kirjoittelu näyttää enempi vain mustmaalaukselta, joka ei ole oikeutettua kun emme edes voi tietää, oletko säveltänyt koko jutun.


      • mieti asiaa.

        Mikä laite on kyseessä? puhut paljon, muttet selvennä.
        ymmärsin kyllä sen akan lauseen että siitä puuttui pilkku.
        Artikulointikin (selkeä) auttaa, jos reklamoi.
        Vaatimukset pitää olla kohtuullisia: esim 27" tv tullut sinulle lähipostiin, silloin sinun on myös se palautettava sinne. 32" tai isommat tv:t on perusteltua vaatia noutoa kotoa takuuhuoltoon.
        Ei ole perusteltua vaatia uutta laitetta rikkinäisen tilalle, siksihän laitteissa juuri on TAKUU, että maahantuojalla on oikeus korjata, tai ainakin tarkastaa laite ennen vaihtoa.

        Upot kesti ennen 30vuotta. Kestäisi vieläkin, mutta kukaan ei ole halukas maksamaan niistä niin paljon. (oma ensimmäinen pesukoneeni, upo pesukarhu päältätäytettävä maksoi TINGITTYNÄ 2700markkaa vuonna 1995. nykyrahassa n. 500€ ja perkule siinä oli linkouskin 700 kierrosta. nyt paremmat koneet on puolta halvempia. Siis paremmilla ominaisuuksilla, tuskin ne kestävät yhtä kauan kuin upo, joka on myyty kaverille jo 7vuotta sitten ja toimii edelleen. Tuolloin ei ollut vaihtoehtoja: oli ns. myyjän markkinat tai hintakartelli. Nykyään on vähän toisin kun kaikenlaista tavaraa on saatavilla vähän jokapuolelta maailmaa nettikaupan kautta.

        Minusta ei ole perusteltua odottaa "hinnat alkaen" -mallin kestävän kovin kauaa, tai kovaa kulutusta koska semmoiseen käyttöön on olemassa kyllä koneita.

        Sama kai se ostatko laitteen prisman verkkokaupasta, prismasta tai vaikkapa verkkokaupasta, sama valmistaja niillä kaikilla on, jos koneen malli on sama. Älä syytä myyjää, vaan maahantuojaa. (maahantuojakin tuo justiin niin halpoja koneita kuin ihmiset haluaa ostaa, hinta ja laatu ei yleensä mahdu samaan koneeseen)

        Itse opin jo kotona skloddina ostamaan laatua, se tulee pitkässä juoksussa halvemmaksi. Laatukoneen kohdalla on myös perustellumpaa esittää kovempia vaatimuksia mahdollisten vikatilanteiden aikana. (sama laki silti koskee: valmistajalla oikeus korjata viallinen laite)

        Jos ei minulla olisi esim varaa yli 250€ pesukoneeseen, ostaisin mieluummin vaikka käytetyn mielen.


      • statisti

        juu tuolla asenteella voi odotta tuollaista palvelua. oikeat kysymykset kuuluu tuossa tilanteessa mitä teen nyt kun kone vikaantui. minne toimitan huoltoo jos huoltoon kone pitää viedä ja miten pitkään koneen korjaus kestää. ja kaikki olis mnnyt paljon sujujammin kuten edellä on mainittu takuu kone ensi sijaisesti korjataan.
        mitä taas upon laatuun tulee se enne tehtiin suomessa ja kunnon osilla sitten tuote merkki on myyty muille maille ja uusille valistajille ja laadusta on tingitty. toinen asia laadun tinkimiseen on se tosiassia ettei suurin osa ostajista haluaa koneensa mahdollismman halvalla.. hyvä ja halpa tarkoittaa todellakin kahta eri tuoteetta. toinen asia on mekaanisten osien korjaaminen herkemmin vikaantuvila elektronnisilla ohjaus osilla. esi, lyijytön juotos on heikentänyt juotosten laatua. ylijänite nitistää herkemmin kodinkoneet kun ennen.
        muutenkin myyjä tahon morkkamminen on turhaa kun ongelmat tulevat valmistajan tuotantolinjalta ja koeen suunnitelussa tapahtuvissa valinnoissa.


      • Anonyymi
        Marinaa ja marinaa kirjoitti:

        Miksi haukut Prisman verkkokauppaa, ihan kuin ainoastaan sietlä ostetut koneet hajoaisivat? Itsekin kirjoitit, että kivijalkakaupasta ostettu telkkari hajosi!

        Ne on vaan nykyajan vehkeet niin p¤skoja, että hajoilevat randomisti ennemmin tai myöhemmin. Ja korjaus on niin kallista, että samalla rahalla ostaa kohta uuden.

        Muta turha siinä on Prisman nimeä lokaan vetää. Jos tarkoituksena on saada asiat hoitumaan, rutise sinne verkkokauppaan, äläkä tänne. Tänne kirjoittelu näyttää enempi vain mustmaalaukselta, joka ei ole oikeutettua kun emme edes voi tietää, oletko säveltänyt koko jutun.

        Prisman verkkokaupan asiakaspalvelu sietääkin vetää lokaan.


    • näin on näreet

      eihän se prisma sitä konetta ole tehnyt vaadi koneen valmistajan pää vadille äläkä prisman.
      Ihmisten tekemät laitteet vaan joskus hajoaa jopa uutena.

    • Sain kone

      Kyllä kaupankin pitää ottaa vastuu myymistään tuotteistaan.Tosin aloittaja oli niin epäselvä,että ei tuolla tavalla saa asioita hoidettua.

    • oseb

      Vieläkään ei ole selvinnyt minkä merkin kone lie kyseessä...

    • pettynyt-13

      Kauppa luo/laatii oman takuu ja vaihto ja hyvitys systeeminsä - siis prisman verkkokauppa.

      Mikä merkki :- Whirlpool.

      Kirjoitan nyt kun kuukausi on tiimalasissa kulunut ja neljä päivää Whirlpool toimi.

      • pettynyt-13

        Nyt se sitten on ratkennut,

        Sain kaupalta uuden kodinkoneen kun korjaus kesti yli kahdeksan viikkoa.
        Harmi kun aasiasta tuodaan viallista kamaa.

        Missä lie testaus, kaikkia kärsivät tässä hommassa kun viallisia kuljetellaan ja paijataan korjaamolla ja osia kiikuttellaan ja soitellaan..


    • Eino Leino

      Verkkokauppa on hyvä vitsi. Viestissä pyydetään seuraamaan seurantakoodia nettisivulta. Kun tuote ollut päivän perillä paikanpäällä kerrotaan että asiasta tulee viesti. Toimitus kestänyt melkein viikon, saman asian olisin hakenut 15min kaupasta. Hyötyä mitä kaupan pitäisi tuoda ei ole olemassa. Suomalaiset verkkokaupat on 90-luvun tasossa verrattuna ruotsalaisiin.

    • osta

      Mietippä.

      Yllä kerrotaan Wiherpoolista, joka ei toiminut. W:n huolto sen korjaa, ei Prisman verkkokauppa.

      Mutta miksi ostaa verkkokaupasta, kun asiointi reklaamtiotapauksessa ei onnistu sitte huonostikaan? Osta lähimmästä oikeasta kodinkoneliikkeestä, tiedät missä valituksesi kuunnellaan ja asialle tehdään jotakin.

    • en tilaa enää

      hyvinhän se prisman verkkokauppa toimii, tilasin wii- pelikonsolille pelin. sama peli toimitettiin xbox-pelikonsolille, kun sama peli wiille oli loppu. se xboxin peli on prisman mukaan wii pelin korvaava tuote, ihan on kyllä samanlaatuinen. mutta tässä on nyt vain se ongelma, ettei minulla ole xbox pelikonsolia..

      • tytti721

        oletkos ilmoitanut asiakaspalveluun tuosta?
        Kannattaa ilmoittaa, ei asiat muuten hoidu.

        Ihmeellistä marinaa....


      • Anonyymi
        tytti721 kirjoitti:

        oletkos ilmoitanut asiakaspalveluun tuosta?
        Kannattaa ilmoittaa, ei asiat muuten hoidu.

        Ihmeellistä marinaa....

        Kyseisen verkkokaupan asiakaspalvelu on pelkkä vitsi.


    • Viimeinen kerta

      Tilasin ja noudin prisman noutopisteestä Samsungin robotti-imurin, jonka toisen pyörän mekanismi hajosi alle kuukaudessa.

      Soitin Prisman infoon, että miten toimitaan kun on takuukuitti hukassa. Kehottivat soittamaan Prisman verkkokauppaan. Löysin puhelinnumeron Prisman verkkosivuilta, mutta siellä oli ruuhkaa. "Onnekseni" huomasin, että samaisella sivulla oli chat-mahdollisuus. Kysyin chatissä ja sain vastauksen, että tilausvahvistus sähköpostissa oli takuukuitti. Voisin kuulemma palauttaa imurin jos minulla on alkuperäinen laatikko. No ei ole, joten minulle kerrottiin, että voin viedä sen Prismaan, josta sen hainkin.

      Menin sitten Prismaan imurin kanssa ja siellä sanottiin, että "kun se on ostettu verkkokaupasta, niin pitää pakata pahvilaatikkoon ja lähettää se verkkokauppaa". "Prisman verkkokauppa on ihan oma pulju".

      Kyllä jotenkin tuntuu nyt aika juoksuttamiselta. Missä muussa verkkokaupassa et voi jättää tuotetta takuuhuoltoon noutopisteeseen? Verkkokauppa.comissa ainakin voit. Gigantissa voit. Varmaan kaikissa muissa paitsi Prismassa voit.

      Kyllä nyt mieleni pahoitin!

    • tutus

      Tää on vanha ketju, mutta lisään tän kokemuksen tähän jos se jotakuta auttaa. Älkää ostako Prisman verkkokaupasta Mitään isoja kodinkoneita. Kuvat verkkokaupassa alaarvoiset ja toiminta verkkokaupassa töysin alaarvosta. Iso kodinkone pitää nähdä oikeassa kaupassa. Ostin kalliin tiskikoneen josta puuttui erillinen siirettävä aterinkori. Kun valitin asiasta sain 20 € hyvityksen lahjakorttina.

    • MM-2011

      Prisman verkkokaupasta saa jopa tilausvahvistuksen ja postin seurantakoodin toimitukselle.
      Prisma peruu tässä vaiheessa kaupat, tuote kuulemma loppu... Edelleen löytyy tuote myynnissä verkkokaupassa
      Älkää tilatko koskaan ainakaan verkkokaupsata

    • Prisma_haisee

      Itse olen tässä odotellut jotain tapahtuvaksi viallisen kotiteatterin kanssa, jonka lähetin takaisin Prisman verkkokauppaan kohta 5 viikkoa sitten. Ei kuulemma mitään tietoa mikä tilanne huollossa, ilmoittelevat sitten ja pahoittelut viivästymisestä. Toimitus on alkuun kyllä nopeaa, mutta kaikki muuttuu kun sattuu viallinen tuote kohdalle. Kai niitä kohta pitää alkaa kuluttaja-asiamiehellä uhkailemaan kun eivät hevillä rahojakaan näytä palauttavan, vaikka mielestäni kohtuullinen huoltoaika jo ylittynyt ja sönkötellään ja pahoitellaan vaan.

    • Anonyymi

      Älkää ikinä kukaan ostako mitään SOK:n tai Prisman verkkokaupasta sillä dieltä ei saa rahojaan takaisin toimittamattomista lähetyksistä. Eikä ne edes vastaa reklamaatioihin. Uskokaa, on käsittämätöntä nykyaikana.

    • Anonyymi

      Joo eivät vastaa reklamaatio, tilasin polkupyörän Prisman verkkokaupasta. Posti ilmoitti että lähetys on liian suuri ja toimitus viivästyy. Miksi tälläistä ei mainita verkkokaupan sivuilla ja miksi käyttävät postin kuljetusta, kerta polkupyörä on liian suuri tuote postille.

    • Anonyymi

      Hehe, ei pääse edes reklamaatiotilanteeseen, kun koko heidän käppäinen alustansa kaatuilee koko ajan :D

      Yritin äsken pari kertaa päivittää ostoskoria, niin ensiksi tuli sisäinen virhe ja kun sen jälkeen yritin selata tuotteiden sivuja, niin puski päälle console erroria. Lisäksi muistekisin että siellä on jo vuoden tai pari lupailtu lisää hakuvaihtoehtoja tuotteiden ominaisuuksien mukaan: "tulossa pian". Melkoinen viritelmä :D

    • Anonyymi

      Tilattu 2 tuotetta,toinen tuli viimeviikolla,
      toisesta ei ole mitään tietoa koska tulee.
      Tulee kuulemma eri paikoista.
      Asiakaspalvelu perseestä,valehdellaan ja annetaan ympäripyöreitä vastauksia,
      että kyllä se sieltä tulee,mutta tuleeko tänävuonna,vai ensivuonna.
      Terveisiä perseestä koko prisman verkkokauppa.
      <.👎👎💩🐽💩🐽👿🐽💩💩💩👿👿👿

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      160
      9235
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2829
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

      Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      31
      2607
    4. Et olisi piilossa enää

      Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      57
      2541
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      197
      1935
    6. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      98
      1862
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

      Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      24
      1806
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

      Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      50
      1341
    9. Tunnekylmä olet

      En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      109
      1217
    10. Miten hetki

      Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1201
    Aihe