New build

Antinörtti79

4 way GTX 580 (saa halvalla)
vaiko pari GTX 690

Perusteluita niin performancen,virran,hinnan yms. perusteella
itse en näistä paljon mitään tajua, mutta tuli veronpalautuksia sen verran että voi pelimasiinan pistää kasaan!

5

67

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fdhgdfgdsfgdsfg

      Sanotaanko näin että 2 x 690 on viisampi vaihtoehto. Vie vähemmän virtaa ja hyödyttää enempi kuin 4 x 580.

      Tehohyötysuhde yli 2.n kortin kokoonpanoissa on todella huono.
      2 korttia crossfiressä / sli.ssä on jotakuinkin sen 2 x kortin tehot. Mutta jo 3 way kokoonpanossa se 3.s kortti ei tuo lisätehoa kuin osan siitä mikä kapasiteetti olisi. ja 4.n kortin kokoonpanossa sen 4.nnen kortin tuoma lisähyöty on jotain 10-20% eli todella vähän. Eli 2 korttia on maksimi jos haluaa niille rahoilleen oikeasti vastinetta. 4 way setit on himokellottajien ja äärirajoja hakevien extremeharrastijen juttuja joissa ei teho-hinta-hyötysuhteelle ole merkitystä.

      • duksfgshdusd

        Jaa niin, lisätääns vielä että kerran pelimasiinasta kyse niin osta vaikka ensin 1kpl 690. Varmasti riittää tehot siinäkin joka peliin vaikka sulla olis 3 x eyefinty näyttöviritelmäkin. Käytä vaikka osa rahoista huippuprossuun mikäli et ole vielä sitä hankkinut. Voithan hommata sen toisen 690.n jälkikäteenkin mikäli pelit eivät pyöri maksimi asetuksilla ja 3x eyefinity setin 3D näytöissä maksimi resoilla 120fps koko ajan :P


    • Anti79

      Kiitosta vastauksesta, pistän varmaan nyt alkuun ainakin yhden tommosen kuusysikymppisen sitten ilaukseen muiden komponenttien kanssa.

    • tarpeeksi muistia

      690 8GB versiona. 4gb (vaivaiset 2gb gpu:ta kohti) muistia on niin vähän, että sillä ei paljoa pyöritellä pelejä 2k tai 4k resoluutiolla, 8xSSAA ja 3 monitorilla.

      4gb versiota voi ajatella lähinnä 120Hz monitori käyttöön, mutta ei tarkkoihin resoluutioihin.

    • tarpeeksi muistia

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1512
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1319
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1162
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      118
      1119
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      30
      932
    6. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      785
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      55
      710
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      89
      646
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      181
      627
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      624
    Aihe