Homeopatia ja ahdistus, jännitys, huono itsetunto

yukiolll

Onko kukaan saanut apua homeopatiasta ko. vaivoihin apua ja jos on niin kuinka nopeasti? Itselläni on aika kovat oireet välillä, tuntuu että haluaa olla vain neljän seinän sisällä, itsetunto on nollassa, jonka takia jännitän suunnattomasti kaikkia tilanteita joissa voisin jollain tavalla olla huomion pisteenä. Ja muutenkin pelottaa, olenko tulossa jo ihan pipipääksi, koska pelkään ja jännitän ja minua ahdistaa jatkuvasti välillä. Välillä on parempia aikoja, mutta sitten jos joku ihan vaan pienikin asia rupeaa painamaan mieltä, niin sitten taas mennään ja kovasti ahdistuksen puolelle joka häiritsee päivittäistä toimintakykyäni....
Masennuslääkettä olen syönyt aikaisemmin, joka on auttanut, mutta lääkkeen lopettamisen jälkeen oireet palaavat joko ennemmin tai myöhemmin.
Tällä hetkellä olen ollut syömättä lääkettä noin 9 kk ja nyt on ollut pitkään jo sellainen vaihe että aloitanko uudelleen....yhtä tuskaa välillä tämä elämä vaikka se ei sitä pitäisi olla!!! Mutta mielenkiinnolla odotan vastauksianne...

38

6241

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tulella leikkimistä

      Homeopatian teho perustuu placebovaikutukseen. Mielenterveyteen on positiivista vaikutusta jo sillä, että kokee sairaudentuntoa ja lähtee hakemaan siihen apua oma-aloitteisesti, pyrkii eroon sairaudestaan tai ainakin pärjäämään sen kanssa. Homeopaatit ovat kuitenkin maallikkoja myös mielenterveyden alalla, joten heidän hoteisiinsa päätyminen voi pahentaakin tilaasi. En pidä myöskään ainakaan niitä homeopaattilääkäreitä, jotka tunnen, millään tavalla asiantuntijoina mielenterveysongelmien alueella. Suosittelen alan lääkäreitä ja terapeutteja, jotka löytyvät Terhikki-rekisteristä https://julkiterhikki.valvira.fi/

      • Pelko pois

        Suosittelen kokeilemaan homeopatiaa. ei me laatikossa eletä. Mieli avoinna kaikelle mahdolliselle avulle ja tunnustellen sydämen kautta. lääkkeet ja perusterapia ei ole kaikille välttämättä hyvä.

        homeopaatit toimivat myös kuuntelijoina yhtälailla ku psyk sairaanhoitajat. oikea ihminen osuu jokaisen kohdalle kun vain haluaa sellaisen kohdata, haluaa apua.

        http://youtu.be/51ZgU5YOId8 SSRI lääkkeet huijausta - lääketehtaat kusettaa!


    • homeopathos

      Oireet johtuvat aina jostakin. Homeopatia ei ole pika hoito joka hävittäisi oireesi pois, mutta se voi auttaa tuomaan oireiden syyn päivätajuntaasi alitajunnasta. esim. unien tai muistojen kautta. Kun asian käsittelee, nin tilannekin pääsee laukeamaan.Homeopatialla on saatu hyviä tuloksia ja nopeastikin apua akuutteihin ahdistuskohtauksiin. Monelle homeopattiset pillerit laukussa tuo arjessa turvaa ja tukee selvitytymään.Homeopatia voi auttaa esim. pelkoon ja ahdistukseen hetkessä, mutta on muistettava, että jos syy on monimutkainen niin silloin tarvitaan terapiaa tueksi. esim. maalaamista,kirjoittamista, tai esim. psykoterpiaa tai , uniterapiaa .Riippuu siis täysin tilanteesta kuinka nopeasti siitä on kenellekin apua. Toivoa on!

      • Anonyymi

        En mitenkään usko homeopatiaan ja heidän lääkkeisiinsä .
        Jos jollain on syvä masennus niin ei siihen mitkään humuli lupulit auta , vaikka usko siirtääkin vuoria niin autonoominen hermosysteemi on sellaiseen että sen aiheuttamia oireita hoidetaan lääkärin kirjoittamilla lääkkeillä .


    • Lätkä-60

      Itselläni vakava työtapaturma takana ja keho sekoaa jatkuvasti, lähinnä sympaattinen hermosto.

      Olen tullut 8m. korkeudesta sähköpylvään kanssa maahan ja pahat monivammat. Aortta ruptuura, oikea käsi poikki, vasen lapa pirstaloitui jne.

      Jatkuva pahoinvointi ja hermoston huojunta sekä vaihtelevat kivut, jotka hermoston ylikireyden kanssa aiheuttavat pitkäkestoisn unihäiriön, jonka seurauksena verenpaineen nousu.
      Virallinen lääketiede on nostanut kädet pystyyn, ainoastaan kipulääkkeitä määrätään ja masis diagnooseja.

      Lähes kymmenen vuoden kipuhelvatin jälkeen menin osteopaatin käsittelyyn, joka on saanut hermoston ylivireystilaa purkaantumaan selvästi.

      Osteopatia on siinä mielessä sukua homeopatialle, että elimistöä ei tyrmätä millään hirveällä kemikaalilla, vaan käytetään sen valtavaa ja monimuotoista itsekorjaus ohjelmaa hyväksi. Aktivoidaan hermostoa mm. selkärankaa käsittelemällä tietysti riippuen vaivasta.

      Sitäpaitsi placeboa hyväksikäyttämällä päästään juuri elimistön itsekorjausohjelmaan käsiksi. Ihmiseen on ohjelmoitu terveyskoodisto soluihin, jota se pyrkii seuraamaan tiukasti. Yksi kokenut kirurgi sanoi minulle, että ei hän mitään paranna, hän vain auttaa elimistön omaa korjausjärjestelmää.

      Pieni empaattinen ele, katse tai hipaisu voi olla oikeassa paikassa korvaamaton ja käynnistää suuren tapahtumaketjun.

      Taatusti on huijareita, mutta kannattaa etsiä kiivaasti ja koittaa vaan jaksaa etsiä. Virallinen lääketiede on niin kaavoihinsa kangistunutta lääketeollisuuden manipuloimaa joukkoa, että itse olen kyllästynyt siihen joiltain osin pahasti.

      Kun kivi saadaan pois kengästä, lähtee positiivinen ketjureaktio käyntiin ja yllättäen valoa alkaa näkyä horisontissa.

      Raha on tietysti ikävä juttu, varsinkin sen puute, joka minuakin haittaa, kun vakuutusyhtiö ei myönnä aivo eikä niskan retkahdusvammaa.

      • sori nyt vaan

        Osteopatia on ihan eri kuin homeopatia. Homeopatiassa sinulle annetaan sokeria ja valehdellaan, että siinä on taikavoimia.


      • tissotti
        sori nyt vaan kirjoitti:

        Osteopatia on ihan eri kuin homeopatia. Homeopatiassa sinulle annetaan sokeria ja valehdellaan, että siinä on taikavoimia.

        Homeopatia on EU:ssa hyväksytty lääkitysmuoto. Sitä Suomessakin jvalvoo lääkelaitos, eikä esim. taikuriliitto.

        Sivuilla esiinytyvät homeop. vastaiset kirjoittajat toimivat uskonlahkon tavoin, tuomitsemalla heidän yhteisesti sovitun vastaiset käytännöt, ei tässä ole muusta kyse.

        Pelkäämpä lisäksi, että moni näistä noitavainoajista toimii verorahoin palkatuissa toimissa, jossain lääketiedettä harjoittavassa virastossa, jossa tutkivat päivät pitkät keskustelupalstoja. Se ei olisi kuitenkaan heidän tehtävänsä. Niin nopeasti kuitenkin aina joku kuittaa asiallisen kysymyksen samoilla arkumenteillä "älä usko huuhaaseen", se on uskomust, siellä huijataa" - on yleensä ensimmäinen vastaus asialliseen kysymykseen homeopatiasta.

        Jos homeopatia mietityttää, siitä löytyy kyllä paljon tutkimukseen perustuvaa kirjallisuutta ja sitä harjoitetaan ympäri maailmaa, myös lääkäreiden toimesta. Suomessa ehkä vähiten. Suomi on samalla sairain länsimaa. Monissa EU maissa homeop. hoitoa korvataan myös verorahoin, ja potilas saa lääkärin luona valita: lääke vai homeopaattinen lääke.

        Suomalainen lääkäri on ikävä kyllä myyty koulutukseltaan patettilääketeollisuudelle, kaikkine lieveilmiöineen ja vastuu niistä on siirretty potilaille.

        Tämä monille jumalasta korkeampi lääketeollisuus on kuitenkin paljastunut suureksi valehtelijaksi - lääkkeiden haitoista sekä hyödyistä. Molemmissa on pimitetty, valehdeltu ja aiheutettu kuolemia, kärsimyksiä, sairauksia, parantumattomuutta lukemattomin määrin vain rahan takia.


      • Huuhaata se on
        tissotti kirjoitti:

        Homeopatia on EU:ssa hyväksytty lääkitysmuoto. Sitä Suomessakin jvalvoo lääkelaitos, eikä esim. taikuriliitto.

        Sivuilla esiinytyvät homeop. vastaiset kirjoittajat toimivat uskonlahkon tavoin, tuomitsemalla heidän yhteisesti sovitun vastaiset käytännöt, ei tässä ole muusta kyse.

        Pelkäämpä lisäksi, että moni näistä noitavainoajista toimii verorahoin palkatuissa toimissa, jossain lääketiedettä harjoittavassa virastossa, jossa tutkivat päivät pitkät keskustelupalstoja. Se ei olisi kuitenkaan heidän tehtävänsä. Niin nopeasti kuitenkin aina joku kuittaa asiallisen kysymyksen samoilla arkumenteillä "älä usko huuhaaseen", se on uskomust, siellä huijataa" - on yleensä ensimmäinen vastaus asialliseen kysymykseen homeopatiasta.

        Jos homeopatia mietityttää, siitä löytyy kyllä paljon tutkimukseen perustuvaa kirjallisuutta ja sitä harjoitetaan ympäri maailmaa, myös lääkäreiden toimesta. Suomessa ehkä vähiten. Suomi on samalla sairain länsimaa. Monissa EU maissa homeop. hoitoa korvataan myös verorahoin, ja potilas saa lääkärin luona valita: lääke vai homeopaattinen lääke.

        Suomalainen lääkäri on ikävä kyllä myyty koulutukseltaan patettilääketeollisuudelle, kaikkine lieveilmiöineen ja vastuu niistä on siirretty potilaille.

        Tämä monille jumalasta korkeampi lääketeollisuus on kuitenkin paljastunut suureksi valehtelijaksi - lääkkeiden haitoista sekä hyödyistä. Molemmissa on pimitetty, valehdeltu ja aiheutettu kuolemia, kärsimyksiä, sairauksia, parantumattomuutta lukemattomin määrin vain rahan takia.

        Lääkelaitos valvoo homeopatiaa sen vuoksi, että monet homeopatiassa käytetyt lähdeaineet ovat myrkyllisiä, esim. raskasmetallit. Lääkelaitos haluaa varmistua, että myytävät tuotteet ovat sellaisia, että myrkyt on varmasti laimennettu olemattomiin. Homeopatian tehoa ei vaadita näytettäväksi, päinvastoin kuin lääkkeiltä edellytetään. Homeopatian kanssa puuhastelevat ovat yritelleet osoittaa touhujensa olevan objektiivisesti arvioituna tehokkaita, mutta eivät ole siinä vielä kuluneiden n. 150 vuoden aikana onnistuneet.

        Homeopatia perustuu yhden henkilön ajatusten tuloksiin 1700-luvun lopulla. Hän kirjoitti siitä kirjan. Kulttiin kuuluu mm maagista ajattelua mystisistä "energioista" ja "veden muistista", "samanlainen parantaa samanlaista" , rituaalinomaisia ravistuksia ja valmisteen lyömistä nahkakantiseen kirjaan taikavoimien sinetiksi, eikä ajatusten tai edes teorian taakse ole löytynyt mitään konkreettista tietoa, kaikki perustuu uskoon. Lukijat voivat ihan omin aivoin miettiä missä ilmansuunnassa se uskonlahko mahtaakaan huseerata tässä aihepiirissä.


      • huolestuttavaa
        tissotti kirjoitti:

        Homeopatia on EU:ssa hyväksytty lääkitysmuoto. Sitä Suomessakin jvalvoo lääkelaitos, eikä esim. taikuriliitto.

        Sivuilla esiinytyvät homeop. vastaiset kirjoittajat toimivat uskonlahkon tavoin, tuomitsemalla heidän yhteisesti sovitun vastaiset käytännöt, ei tässä ole muusta kyse.

        Pelkäämpä lisäksi, että moni näistä noitavainoajista toimii verorahoin palkatuissa toimissa, jossain lääketiedettä harjoittavassa virastossa, jossa tutkivat päivät pitkät keskustelupalstoja. Se ei olisi kuitenkaan heidän tehtävänsä. Niin nopeasti kuitenkin aina joku kuittaa asiallisen kysymyksen samoilla arkumenteillä "älä usko huuhaaseen", se on uskomust, siellä huijataa" - on yleensä ensimmäinen vastaus asialliseen kysymykseen homeopatiasta.

        Jos homeopatia mietityttää, siitä löytyy kyllä paljon tutkimukseen perustuvaa kirjallisuutta ja sitä harjoitetaan ympäri maailmaa, myös lääkäreiden toimesta. Suomessa ehkä vähiten. Suomi on samalla sairain länsimaa. Monissa EU maissa homeop. hoitoa korvataan myös verorahoin, ja potilas saa lääkärin luona valita: lääke vai homeopaattinen lääke.

        Suomalainen lääkäri on ikävä kyllä myyty koulutukseltaan patettilääketeollisuudelle, kaikkine lieveilmiöineen ja vastuu niistä on siirretty potilaille.

        Tämä monille jumalasta korkeampi lääketeollisuus on kuitenkin paljastunut suureksi valehtelijaksi - lääkkeiden haitoista sekä hyödyistä. Molemmissa on pimitetty, valehdeltu ja aiheutettu kuolemia, kärsimyksiä, sairauksia, parantumattomuutta lukemattomin määrin vain rahan takia.

        1. Lääkelaitosta ei ole ollut olemassa kolmeen vuoteen. Se ei siis valvo homeopatiaa.

        2. Jos "älä usko huijaukseen" on yleinen vastaus homeopatiakysymykseen, niin voisiko syy olla siinä, että homeopatia ei ole osoittautunut päteväksi hoitomuodoksi mihinkään oireeseen tai sairauteen?

        3. Homeopatiasta on olemassa sen vaikuttavuutta koskevaa tutkimusta. Valitettavasti tulokset ovat olleet negatiivisia.

        4. Potilas voi Suomessakin valita itse hoitonsa. Jos hän ei halua olla terveydenhuollossa potilaana, hän voi ihan vapaasti ostaa sokeria puoskarilta. Ja saa muutenkin. Eikä lääkkeitä ole pakko ottaa, jos ei halua.

        5. Myös homeopatiaa myyvät yritykset patentoivat tuotteitaan. Toisaalta terveydenhuollossa käytetään menetelmiä ja annetaan lääkkeitä, joilla ei ole voimassa olevaa patenttia.

        Sairastavimman kansan ja noitavainojutun väittäminen antaa hieman huolestuttavan kuvan kunnostasi. Oletko yrittänyt keskustella asiasta jonkun läheisen ihmisen kanssa?


      • Homeopatia auttaa
        Huuhaata se on kirjoitti:

        Lääkelaitos valvoo homeopatiaa sen vuoksi, että monet homeopatiassa käytetyt lähdeaineet ovat myrkyllisiä, esim. raskasmetallit. Lääkelaitos haluaa varmistua, että myytävät tuotteet ovat sellaisia, että myrkyt on varmasti laimennettu olemattomiin. Homeopatian tehoa ei vaadita näytettäväksi, päinvastoin kuin lääkkeiltä edellytetään. Homeopatian kanssa puuhastelevat ovat yritelleet osoittaa touhujensa olevan objektiivisesti arvioituna tehokkaita, mutta eivät ole siinä vielä kuluneiden n. 150 vuoden aikana onnistuneet.

        Homeopatia perustuu yhden henkilön ajatusten tuloksiin 1700-luvun lopulla. Hän kirjoitti siitä kirjan. Kulttiin kuuluu mm maagista ajattelua mystisistä "energioista" ja "veden muistista", "samanlainen parantaa samanlaista" , rituaalinomaisia ravistuksia ja valmisteen lyömistä nahkakantiseen kirjaan taikavoimien sinetiksi, eikä ajatusten tai edes teorian taakse ole löytynyt mitään konkreettista tietoa, kaikki perustuu uskoon. Lukijat voivat ihan omin aivoin miettiä missä ilmansuunnassa se uskonlahko mahtaakaan huseerata tässä aihepiirissä.

        "Huuhaata se on" ei ole itse homeopatiaa käyttänyt, mutta mielipiteet ovat kuitenkin hyvin ehdottomat.

        Itse olen käyttänyt homeopatiaa jopa sellaiseen hoitoon, johon keskussairaalalääkäri suositteli n. 2 vuoden vahvaa lääkitystä, muut hoidot olisivat olleet sädehoito tai leikkaus, joita kumpaakaan lääkäri ei halunnut minulle, koska olin nuori.
        En käyttänyt mitään hänen hoitoehdotuksistaan, vaan menin luontaistuotekauppaan. Sain juuri siihen minulla todettuun sairauteen tarkoitetut rohdot. 3 viikon kuluttua menin saman keskussairaalalääkärin vastaanotolle. Minulta otettiin verinäytteet, joista selvisi, että kaikki arvot olivat normaalit ja näiden kolmen viikon aikana myös pari vuotta kestäneet oireet olivat hävinneet.
        Sydän lyöntini levossa oli jälleen 60/min, kun se aikaisemmin oli ollut 128/min. Pahoinvointi oli hävinnyt kuten myös käsien tärinä.
        Lääkärin mukaan olin itsestään parantunut!! Miksi ei voinut myöntää luontailääkinnän auttaneen? Jos olin sairastanut pari vuotta ja sitten kolme viikkoa käyttänyt juuri lääkärin toteamaan sairauteen tarkoitettuja luontaislääkkeitä ja todetaan jälleen terveeksi kuten myös itse totesin vointini terveeksi, joku lääkäri väittää, että olin parantunut itsestään. Näinhän voisi sitten jokainen apteekkilääkkeitä käyttäväkin todeta, että itsestään parani!

        KOKEMUKSESTA (n 40 vuotta olen käyttänyt luonnonrohtoja ja homeopatiaa) voin sanoa, että en enää menisi pelkästään kemiallisten lääkkeiden käyttäjäksi.
        Onneksi Suomessa on lääkäreitä, jotka ovat perehtyneet myös homeopatiaan, heiltä olen aina saanut juuri minulle sopivat homeopaattiset lääkkeet. Lääkäreinä he ovat saattaneet jopa ilmoittaa, mitä lääkettä terveyskeskuslääkäri määräisi kyseiseen sairauteen.

        Terveyskeskuslääkärit hoitavat liian usein sairauden oireita eikä sairauden syitä!


      • Huuhaata se on
        Homeopatia auttaa kirjoitti:

        "Huuhaata se on" ei ole itse homeopatiaa käyttänyt, mutta mielipiteet ovat kuitenkin hyvin ehdottomat.

        Itse olen käyttänyt homeopatiaa jopa sellaiseen hoitoon, johon keskussairaalalääkäri suositteli n. 2 vuoden vahvaa lääkitystä, muut hoidot olisivat olleet sädehoito tai leikkaus, joita kumpaakaan lääkäri ei halunnut minulle, koska olin nuori.
        En käyttänyt mitään hänen hoitoehdotuksistaan, vaan menin luontaistuotekauppaan. Sain juuri siihen minulla todettuun sairauteen tarkoitetut rohdot. 3 viikon kuluttua menin saman keskussairaalalääkärin vastaanotolle. Minulta otettiin verinäytteet, joista selvisi, että kaikki arvot olivat normaalit ja näiden kolmen viikon aikana myös pari vuotta kestäneet oireet olivat hävinneet.
        Sydän lyöntini levossa oli jälleen 60/min, kun se aikaisemmin oli ollut 128/min. Pahoinvointi oli hävinnyt kuten myös käsien tärinä.
        Lääkärin mukaan olin itsestään parantunut!! Miksi ei voinut myöntää luontailääkinnän auttaneen? Jos olin sairastanut pari vuotta ja sitten kolme viikkoa käyttänyt juuri lääkärin toteamaan sairauteen tarkoitettuja luontaislääkkeitä ja todetaan jälleen terveeksi kuten myös itse totesin vointini terveeksi, joku lääkäri väittää, että olin parantunut itsestään. Näinhän voisi sitten jokainen apteekkilääkkeitä käyttäväkin todeta, että itsestään parani!

        KOKEMUKSESTA (n 40 vuotta olen käyttänyt luonnonrohtoja ja homeopatiaa) voin sanoa, että en enää menisi pelkästään kemiallisten lääkkeiden käyttäjäksi.
        Onneksi Suomessa on lääkäreitä, jotka ovat perehtyneet myös homeopatiaan, heiltä olen aina saanut juuri minulle sopivat homeopaattiset lääkkeet. Lääkäreinä he ovat saattaneet jopa ilmoittaa, mitä lääkettä terveyskeskuslääkäri määräisi kyseiseen sairauteen.

        Terveyskeskuslääkärit hoitavat liian usein sairauden oireita eikä sairauden syitä!

        Homeopatian tehoa on tutkittu riittävän perusteellisesti, jotta sen voi luokitella placebohoidoksi. Jos homeopaatit haluavat väittää muuta, on heidän osoitettava faktoja väitteiden tueksi. Niitä on odotettu nyt jo sadoissa vuosissa mitattava tovi, ilman tulosta.


      • Vapaus valita
        Huuhaata se on kirjoitti:

        Homeopatian tehoa on tutkittu riittävän perusteellisesti, jotta sen voi luokitella placebohoidoksi. Jos homeopaatit haluavat väittää muuta, on heidän osoitettava faktoja väitteiden tueksi. Niitä on odotettu nyt jo sadoissa vuosissa mitattava tovi, ilman tulosta.

        Enemmän tarvitaan uskoa itsestään paranemiseen kuin vartavasten juuri johonkin tautiin tarkoitettujen homeopaattisten lääkkeiden parantavaan vaikutukseen, jos paranemista on tapahtunut näiden homeopaattisten lääkkeiden käytön seurauksena.

        Harva haluaa uskoa homeopaattiseen lääkintään, siksi myös harva saa kokea niiden hyvän vaikutuksen ja tehon!

        Ketään ei voi pakottaa käyttää kemiallisia lääkkeitä tai homeopaattisia lääkkeitä.
        Se olkoon jatkossakin jokaisen vapaa valinta!


      • Anonyymi
        huolestuttavaa kirjoitti:

        1. Lääkelaitosta ei ole ollut olemassa kolmeen vuoteen. Se ei siis valvo homeopatiaa.

        2. Jos "älä usko huijaukseen" on yleinen vastaus homeopatiakysymykseen, niin voisiko syy olla siinä, että homeopatia ei ole osoittautunut päteväksi hoitomuodoksi mihinkään oireeseen tai sairauteen?

        3. Homeopatiasta on olemassa sen vaikuttavuutta koskevaa tutkimusta. Valitettavasti tulokset ovat olleet negatiivisia.

        4. Potilas voi Suomessakin valita itse hoitonsa. Jos hän ei halua olla terveydenhuollossa potilaana, hän voi ihan vapaasti ostaa sokeria puoskarilta. Ja saa muutenkin. Eikä lääkkeitä ole pakko ottaa, jos ei halua.

        5. Myös homeopatiaa myyvät yritykset patentoivat tuotteitaan. Toisaalta terveydenhuollossa käytetään menetelmiä ja annetaan lääkkeitä, joilla ei ole voimassa olevaa patenttia.

        Sairastavimman kansan ja noitavainojutun väittäminen antaa hieman huolestuttavan kuvan kunnostasi. Oletko yrittänyt keskustella asiasta jonkun läheisen ihmisen kanssa?

        Oletpa typerä, muuta en voi sanoa. Vuodatuksesi kielii täydellisestä kyvyttömyydestä tunnistaa ihminen kokonaisuudessaan. Säälin sinua.


      • Anonyymi

        Usko siirtää vuoriakin


      • Anonyymi
        sori nyt vaan kirjoitti:

        Osteopatia on ihan eri kuin homeopatia. Homeopatiassa sinulle annetaan sokeria ja valehdellaan, että siinä on taikavoimia.

        Kyllä se vaan on niin että tieteellinen hoitomenetelmä on se ainoa mikä auttaa. Sano mitä haluat.
        Mutta uskohan auttaa monille sekin on todettu kokeissa miten helposti ihmisen aivot reagoivat asioihin kun vaan uskovat.
        Monenmoisia kokeita on tehty vapaaehtoisilla ihmistyhmillä miten juuri usko johonkin asiaan saa ihmisen käyttäytymään odotetulla tavalla. Mutta krooniset sairaudet ei lähde uskomalla ne lääkitään


      • Anonyymi
        Huuhaata se on kirjoitti:

        Lääkelaitos valvoo homeopatiaa sen vuoksi, että monet homeopatiassa käytetyt lähdeaineet ovat myrkyllisiä, esim. raskasmetallit. Lääkelaitos haluaa varmistua, että myytävät tuotteet ovat sellaisia, että myrkyt on varmasti laimennettu olemattomiin. Homeopatian tehoa ei vaadita näytettäväksi, päinvastoin kuin lääkkeiltä edellytetään. Homeopatian kanssa puuhastelevat ovat yritelleet osoittaa touhujensa olevan objektiivisesti arvioituna tehokkaita, mutta eivät ole siinä vielä kuluneiden n. 150 vuoden aikana onnistuneet.

        Homeopatia perustuu yhden henkilön ajatusten tuloksiin 1700-luvun lopulla. Hän kirjoitti siitä kirjan. Kulttiin kuuluu mm maagista ajattelua mystisistä "energioista" ja "veden muistista", "samanlainen parantaa samanlaista" , rituaalinomaisia ravistuksia ja valmisteen lyömistä nahkakantiseen kirjaan taikavoimien sinetiksi, eikä ajatusten tai edes teorian taakse ole löytynyt mitään konkreettista tietoa, kaikki perustuu uskoon. Lukijat voivat ihan omin aivoin miettiä missä ilmansuunnassa se uskonlahko mahtaakaan huseerata tässä aihepiirissä.

        Ihan niin kukaan ei tiedä miten nämä lääkkeet vaikuttaa ja kun vahinko on tapahtunut niin lopulta päätetään sairaalahoitoon


      • Anonyymi
        Homeopatia auttaa kirjoitti:

        "Huuhaata se on" ei ole itse homeopatiaa käyttänyt, mutta mielipiteet ovat kuitenkin hyvin ehdottomat.

        Itse olen käyttänyt homeopatiaa jopa sellaiseen hoitoon, johon keskussairaalalääkäri suositteli n. 2 vuoden vahvaa lääkitystä, muut hoidot olisivat olleet sädehoito tai leikkaus, joita kumpaakaan lääkäri ei halunnut minulle, koska olin nuori.
        En käyttänyt mitään hänen hoitoehdotuksistaan, vaan menin luontaistuotekauppaan. Sain juuri siihen minulla todettuun sairauteen tarkoitetut rohdot. 3 viikon kuluttua menin saman keskussairaalalääkärin vastaanotolle. Minulta otettiin verinäytteet, joista selvisi, että kaikki arvot olivat normaalit ja näiden kolmen viikon aikana myös pari vuotta kestäneet oireet olivat hävinneet.
        Sydän lyöntini levossa oli jälleen 60/min, kun se aikaisemmin oli ollut 128/min. Pahoinvointi oli hävinnyt kuten myös käsien tärinä.
        Lääkärin mukaan olin itsestään parantunut!! Miksi ei voinut myöntää luontailääkinnän auttaneen? Jos olin sairastanut pari vuotta ja sitten kolme viikkoa käyttänyt juuri lääkärin toteamaan sairauteen tarkoitettuja luontaislääkkeitä ja todetaan jälleen terveeksi kuten myös itse totesin vointini terveeksi, joku lääkäri väittää, että olin parantunut itsestään. Näinhän voisi sitten jokainen apteekkilääkkeitä käyttäväkin todeta, että itsestään parani!

        KOKEMUKSESTA (n 40 vuotta olen käyttänyt luonnonrohtoja ja homeopatiaa) voin sanoa, että en enää menisi pelkästään kemiallisten lääkkeiden käyttäjäksi.
        Onneksi Suomessa on lääkäreitä, jotka ovat perehtyneet myös homeopatiaan, heiltä olen aina saanut juuri minulle sopivat homeopaattiset lääkkeet. Lääkäreinä he ovat saattaneet jopa ilmoittaa, mitä lääkettä terveyskeskuslääkäri määräisi kyseiseen sairauteen.

        Terveyskeskuslääkärit hoitavat liian usein sairauden oireita eikä sairauden syitä!

        Miten niin sairauden syitä?
        Juuri niitähän lääkärit hoitavat, siis otetaan selväksi miksi potilas on sairas, esim vatsavaivoista otetaan syyt selville ja sen jälkeen hoito siihen. Siis kovat kivutvatsassa kasaamaan selville tätä ihmisellä on sappikivet aiheuttaneet vaivan. Ne poistetaan ja potilas voi taas hyvin .
        Joten yksikin tälläinen tapaus hoiteli homeopatian lääkkeillä vatsa vaivojaan jotka pahenivat päivä päivältä . Parani kun kivet poistettiin. Siis juuri se syy oli se minkä lääkäri löysi ,oireiden perusteella.


      • Anonyymi
        Vapaus valita kirjoitti:

        Enemmän tarvitaan uskoa itsestään paranemiseen kuin vartavasten juuri johonkin tautiin tarkoitettujen homeopaattisten lääkkeiden parantavaan vaikutukseen, jos paranemista on tapahtunut näiden homeopaattisten lääkkeiden käytön seurauksena.

        Harva haluaa uskoa homeopaattiseen lääkintään, siksi myös harva saa kokea niiden hyvän vaikutuksen ja tehon!

        Ketään ei voi pakottaa käyttää kemiallisia lääkkeitä tai homeopaattisia lääkkeitä.
        Se olkoon jatkossakin jokaisen vapaa valinta!

        Otapas selville niistä kehumistasi lääkkeistä kaikki niin takaan että kantasi muuttuu.
        Näitä potilaita sitten lääkärit lopulta hoitelevat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletpa typerä, muuta en voi sanoa. Vuodatuksesi kielii täydellisestä kyvyttömyydestä tunnistaa ihminen kokonaisuudessaan. Säälin sinua.

        Ihminen kokonaisuudessaan ?????
        Sen tekevät lääkärit ihan heidän metoodeillaan . Joten ketähän tässä oikein saa sääliä , sitäkö joka on laittanut uskonsa asiaan joka ei koskaan ole auttanut ketään vai sitäkö joka on saanut avun lääketieteestä


    • jne

      Ap. kirjoittajan oireisiin homeopatia on varmaan oiva hoito, olettaen että uskoo sen tuottavan tuloksia. Samoin mikä tahansa muukin hoito (uskonto, lääkehoito, psykoterapia jne.) mistä kokee saavansa apua itsetuntonsa parantamiseen. Onnistuminen on loppujen lopuksi vain itsestä kiinni, kylmästi sanoen.

    • Mieli avoinna

      Englannin vanha kuningataräiti käytti homeopaattista lääkintää. Kuningataräiti eli 102 vuotiaaksi!!!

      Jos yritätte väittää, että homeopatia olisi humpuukia, älkää todistelko omilla luuloillanne vaan monilla kokemuksilla!

      Keski-Euroopassa homeopatia on monen lääkärin tukihoitomuoto. Yhdessä perinteisen lääketieteen kanssa he käyttävät homeopatiaa. Siellä homeopatia ja perinteinen lääketiede eivät kilpaile keskenään kuten täällä.

      Yrteistähän ovat lähtöisin monet nykyiset apteekkilääkkeet. Lääketehtaat ovat vain yrittäneet korvata luontaisperäisen vaikuttavan aineen kemikaalilla. Näin lääkkeistä pyritään saamaan myös mahdollisimman tasalaatuisia. Lääkkeen ns "juuret" ovat kuitenkin luontaislääkkeissä.

      Miksi muuten apteekkeihin on ilmestynyt A.Vogelin Echinaforce-tipat?

      • Placebohoitoa

        Kokemukset eivät riitä näytöiksi. Ne homeopatiaa käyttävät, jotka ehkä ovat kuolleet selvästi nuorempana kuin brittien kuningatar, eivät ole enää keskuudessamme kertomassa kokemuksistaan. Ja myös kuninkaalliset turvautuvat lääketieteen apuun, kun tarvetta on.

        Keski-Euroopan lääkärit ovat tutkitusti myötämieisempiä placebohoitoihin kuin esim. pohjoismaalaiset kollegansa. Siellä on laajalti käytössä ns. perhelääkärijärjestelmä, jossa ihmiset valitsevat yksityisistä lääkäreistä itselleen haluamansa ja lääkäri laskuttaa sairaskassoja antamastaan hoidosta. Lääkärin ansioiden turvaamiseksi on oleellista, että potilaskontaktit ovat mahdollisimman tiheitä ja säännöllisiä, eikä potilaalle tule sellaista tunnetta, että käynti oli turha. Siksipä nämä, perinteidenkin innostamina, saattavat käyttää homeopaattisiakin valmisteita, kun tauti on oikeasti sellainen, johon ei lääketieteellistä hoitoa tarvita. Suomalaisella terveyskeskuslääkärillä ei ole mitään kiinni ansiomielessä siinä, kuinka monta kertaa sama potilas tulee näytille. Tulijoita on jonossa joka tapauksessa. Se on jopa kaikkien etu, kun homma saadaan hoidettu kerralla ja samalla ehkä opettettua ihmisille, milloin itsehoito on riittävä toimenpide. Kun vain saisivat nuo sairasloman ruikuttajat vielä kuriin.

        Vastoin homeopatian kaupittelijoiden väitteitä, on homeopatian suosio vähenemässä myös Euroopassa. Brittien sairausvakuutusjärjestelmä vähentää koko ajan placebohoitojen tukea, kun rahaa ei tahdo riittää tehokkaisiinkaan hoitoihin.


      • jotain rotia

        >Yrteistähän ovat lähtöisin monet nykyiset apteekkilääkkeet

        Tällä perustelulla ei ole mitään tekemistä homeopatian kanssa. Toisin kuin yrteissä tai lääkkeissä homeopatiassa ei käytetä muuta kemiallista ainetta kuin sokeria (tai joskus alkoholia tai laktoosia.) Et tainnut tietää?

        >Miksi muuten apteekkeihin on ilmestynyt A.Vogelin Echinaforce-tipat?

        Luultavasti myyntiin. Tajusitko muuten ollenkaan, että kyseessä ei ole homeopaattinen valmiste?


      • Terveydeksi
        jotain rotia kirjoitti:

        >Yrteistähän ovat lähtöisin monet nykyiset apteekkilääkkeet

        Tällä perustelulla ei ole mitään tekemistä homeopatian kanssa. Toisin kuin yrteissä tai lääkkeissä homeopatiassa ei käytetä muuta kemiallista ainetta kuin sokeria (tai joskus alkoholia tai laktoosia.) Et tainnut tietää?

        >Miksi muuten apteekkeihin on ilmestynyt A.Vogelin Echinaforce-tipat?

        Luultavasti myyntiin. Tajusitko muuten ollenkaan, että kyseessä ei ole homeopaattinen valmiste?

        Homeopaatisen lääkkeen tarkoitus on antaa vain sykäys puolustusjärjestelmälle, siksi vaikuttavaa ainetta ei tarvita kuin ÄÄRETTÖMÄN PIENI annos.

        Miksi tutkittua tulosta ei ole homeopatiassa? Tämä maailma pyörii lääketeollisuuden alla. Lääketeollisuudella on suuri valta ja sitä se käyttää.

        Kuinka moni saikaan lääketeollisuuden rokotteista narkolepsian. Paljon tutkittu ja silti...

        Kuinka moni sairastui aikanaan talidominiin sekin lääketeollisuuden tuottaman lääkkeen seurauksena.

        Vielä muutama vuosi sitten kauhisteltiin rasvan käyttöä, se piti vähentää minimiin. Toisin ajattelevat haukuttiin tietämättömiksi. Nyt kuitenkin terbeydenhoidon on pitänyt purkaa väärää tietoaan ja jo puhutaan rasvojen tärkeydestä.

        Jokaisen on ajateltava itse. Syyttää saa sitten itseä, jos pieleen menee.

        Minä uskon homeopatiaan ja luontaislääkkeisiin!


      • joko/tai
        Terveydeksi kirjoitti:

        Homeopaatisen lääkkeen tarkoitus on antaa vain sykäys puolustusjärjestelmälle, siksi vaikuttavaa ainetta ei tarvita kuin ÄÄRETTÖMÄN PIENI annos.

        Miksi tutkittua tulosta ei ole homeopatiassa? Tämä maailma pyörii lääketeollisuuden alla. Lääketeollisuudella on suuri valta ja sitä se käyttää.

        Kuinka moni saikaan lääketeollisuuden rokotteista narkolepsian. Paljon tutkittu ja silti...

        Kuinka moni sairastui aikanaan talidominiin sekin lääketeollisuuden tuottaman lääkkeen seurauksena.

        Vielä muutama vuosi sitten kauhisteltiin rasvan käyttöä, se piti vähentää minimiin. Toisin ajattelevat haukuttiin tietämättömiksi. Nyt kuitenkin terbeydenhoidon on pitänyt purkaa väärää tietoaan ja jo puhutaan rasvojen tärkeydestä.

        Jokaisen on ajateltava itse. Syyttää saa sitten itseä, jos pieleen menee.

        Minä uskon homeopatiaan ja luontaislääkkeisiin!

        "Homeopaatisen lääkkeen tarkoitus on antaa vain sykäys puolustusjärjestelmälle, siksi vaikuttavaa ainetta ei tarvita kuin ÄÄRETTÖMÄN PIENI annos."

        Kirjoituksessa on nyt hienoinen asiavirhe. Homeopaattiset potenssit eli laimennokset on laskettu niin, että valmisteeseen ei jää äärettömän pientäkään pitoisuutta itse lähtöainetta. Homeopatia ei perustu kemiaan ollenkaan.

        "Minä uskon homeopatiaan ja luontaislääkkeisiin! "

        Mutta kun ne ovat kaksi eri asiaa ja vieläpä jyrkässä ristiriidassa keskenään. Eli käytännössä sinun on valittava luotatko kemiaan vai homeopatiaan.


      • vai niin
        joko/tai kirjoitti:

        "Homeopaatisen lääkkeen tarkoitus on antaa vain sykäys puolustusjärjestelmälle, siksi vaikuttavaa ainetta ei tarvita kuin ÄÄRETTÖMÄN PIENI annos."

        Kirjoituksessa on nyt hienoinen asiavirhe. Homeopaattiset potenssit eli laimennokset on laskettu niin, että valmisteeseen ei jää äärettömän pientäkään pitoisuutta itse lähtöainetta. Homeopatia ei perustu kemiaan ollenkaan.

        "Minä uskon homeopatiaan ja luontaislääkkeisiin! "

        Mutta kun ne ovat kaksi eri asiaa ja vieläpä jyrkässä ristiriidassa keskenään. Eli käytännössä sinun on valittava luotatko kemiaan vai homeopatiaan.

        Joko/tain lukemisen ymmärtäminen taitaa olla hakusessa.

        Homeopatia-sanan ja luontaislääkkeiden-sanan välissä on tarkoituksella ja-sana.
        Jos joko/tai ei vieläkään ymmärrä. Tarkoitan juuri sitä, mitä kirjoitan. Uskon nimittäin molempiin. Juuri siksi, että ne ovat kaksi eri asiaa, on sanojen välissä "ja".

        Eikä minun ole valittava kemiaa tai homeopatiaa.Saan tehdä juuri kuten itse haluan. Uskon luontaislääkintään ja homeopatiaan, vaikka se joko/taita kiukuttaisi.


      • Vailla todellisuutta
        vai niin kirjoitti:

        Joko/tain lukemisen ymmärtäminen taitaa olla hakusessa.

        Homeopatia-sanan ja luontaislääkkeiden-sanan välissä on tarkoituksella ja-sana.
        Jos joko/tai ei vieläkään ymmärrä. Tarkoitan juuri sitä, mitä kirjoitan. Uskon nimittäin molempiin. Juuri siksi, että ne ovat kaksi eri asiaa, on sanojen välissä "ja".

        Eikä minun ole valittava kemiaa tai homeopatiaa.Saan tehdä juuri kuten itse haluan. Uskon luontaislääkintään ja homeopatiaan, vaikka se joko/taita kiukuttaisi.

        Niin, sinä uskot toisensa poissulkevin vaihtoehtoihin, se kertoo ihmisen ajatusmaailmasta jo aika paljon.


      • Suvaitsevaisuutta
        Vailla todellisuutta kirjoitti:

        Niin, sinä uskot toisensa poissulkevin vaihtoehtoihin, se kertoo ihmisen ajatusmaailmasta jo aika paljon.

        Homeopatia ei sulje pois luontaislääkintää ja luontaisläkintä ei sulje pois homeopatiaa. Sen tietää jokainen, joka on hoitanut itseään näillä hoidoilla ja perehtynyt käytännössä näihin molempiin.
        Minulla on kokemusta molemmista yli 40 vuotta.
        Joihinkin sairauksiin olen käyttänyt molempia toinen tukee, toinen hoitaa-periaatteella. Sensijaan kahta homeopaattista lääkettä en käytä mielellään yhtäaikaisesti.

        Ihminen, joka vastaa kuten "Vailla todellisuutta" (...se kertoo ihmisen ajatusmaailmasta jo aika paljon.) ei kestä itse sitä, että toinen voisikin olla ihan oikeassa tai ei hyväksy, että mielipiteitä voi olla monenlaisia ja siksi yrittää sanavalinnoillaan halventaa toista.
        Sen sijaan Vailla todellisuutta-kirjoittajan nämä em. s a n a v a l i n n a t kertovat paljon, millainen kirjoittaja itse on, mitä todennäköisemmin v a i l l a v a h v a a i t s e t u n t o a.
        Heikon itsetunnon omaavat haluavat turhaan kaikki saman muotin mukaisiksi, kaikkien pitäisi ajatella ja toimia heidän tahtonsa mukaisesti, muut ovat aina väärässä ja itse he tietävät kaiken parhaiten ja oikein. Koska heillä on heikko itsetunto, heidän pitää toimia niin, ettei kukaan sitä huomaisia ja siksi he näyttelevät vahvaa, mutta ovat heikkoja, epävarmoja.

        Miksei voisi hyväksyä ilman arvostelua toisen oikeutta erilaiseen näkemykseen varsinkin, jos toinen on lukenut asoista paljon ja omassa elämässään kokenut asiat tosiksi ja oikeiksi.

        Aina voi antaa toiselle omia erilaisia tietoja ja laittaa toinen pohtimaan asiaa toiselta kannalta ja ehkä uusien tietojen valossa, mutta ei toisen mielipiteitä pidä arvostella negatiiviseen sävyyn.

        Onneksi jokainen saa itse määrätä mitä hoitomuotoja haluaa kohdallaan käytettävän.


      • Klassinen H
        Suvaitsevaisuutta kirjoitti:

        Homeopatia ei sulje pois luontaislääkintää ja luontaisläkintä ei sulje pois homeopatiaa. Sen tietää jokainen, joka on hoitanut itseään näillä hoidoilla ja perehtynyt käytännössä näihin molempiin.
        Minulla on kokemusta molemmista yli 40 vuotta.
        Joihinkin sairauksiin olen käyttänyt molempia toinen tukee, toinen hoitaa-periaatteella. Sensijaan kahta homeopaattista lääkettä en käytä mielellään yhtäaikaisesti.

        Ihminen, joka vastaa kuten "Vailla todellisuutta" (...se kertoo ihmisen ajatusmaailmasta jo aika paljon.) ei kestä itse sitä, että toinen voisikin olla ihan oikeassa tai ei hyväksy, että mielipiteitä voi olla monenlaisia ja siksi yrittää sanavalinnoillaan halventaa toista.
        Sen sijaan Vailla todellisuutta-kirjoittajan nämä em. s a n a v a l i n n a t kertovat paljon, millainen kirjoittaja itse on, mitä todennäköisemmin v a i l l a v a h v a a i t s e t u n t o a.
        Heikon itsetunnon omaavat haluavat turhaan kaikki saman muotin mukaisiksi, kaikkien pitäisi ajatella ja toimia heidän tahtonsa mukaisesti, muut ovat aina väärässä ja itse he tietävät kaiken parhaiten ja oikein. Koska heillä on heikko itsetunto, heidän pitää toimia niin, ettei kukaan sitä huomaisia ja siksi he näyttelevät vahvaa, mutta ovat heikkoja, epävarmoja.

        Miksei voisi hyväksyä ilman arvostelua toisen oikeutta erilaiseen näkemykseen varsinkin, jos toinen on lukenut asoista paljon ja omassa elämässään kokenut asiat tosiksi ja oikeiksi.

        Aina voi antaa toiselle omia erilaisia tietoja ja laittaa toinen pohtimaan asiaa toiselta kannalta ja ehkä uusien tietojen valossa, mutta ei toisen mielipiteitä pidä arvostella negatiiviseen sävyyn.

        Onneksi jokainen saa itse määrätä mitä hoitomuotoja haluaa kohdallaan käytettävän.

        "Homeopatia ei sulje pois luontaislääkintää ja luontaisläkintä ei sulje pois homeopatiaa."

        Kyllä se nyt vaan sulkee. Ns. luontaislääkinnät perustuvat ihan samaan kemialliseen näkemykseen ihmisestä kuin koululääketiedekin. Yritetään etsiä sairauksien syitä, yritetään tarjota kemiallisia aineita ratkaisuksi.

        Klassisessa homeopatiassa osaavan homeopaatin vastuulla on etsiä se yksi oirekuvaan osuva valmiste. Jos saat homeopaatiksi itseään nimittävältä useita erivalmisteita tai pahimmassa tapauksessa sikinsokin homeopaattisia ja luontaisvalmisteita, niin kävele pois.


      • Tyytyväinen
        Klassinen H kirjoitti:

        "Homeopatia ei sulje pois luontaislääkintää ja luontaisläkintä ei sulje pois homeopatiaa."

        Kyllä se nyt vaan sulkee. Ns. luontaislääkinnät perustuvat ihan samaan kemialliseen näkemykseen ihmisestä kuin koululääketiedekin. Yritetään etsiä sairauksien syitä, yritetään tarjota kemiallisia aineita ratkaisuksi.

        Klassisessa homeopatiassa osaavan homeopaatin vastuulla on etsiä se yksi oirekuvaan osuva valmiste. Jos saat homeopaatiksi itseään nimittävältä useita erivalmisteita tai pahimmassa tapauksessa sikinsokin homeopaattisia ja luontaisvalmisteita, niin kävele pois.

        Jos kokemus näyttää oikeiksi valinnat, joita on tehnyt, miksi ei uskoisi näihin oikeisiin valintoihin.

        Tarvittaessa jatkan lääkintää entiseen malliin.
        Joskus jonkun taudin hoitoon käytän luontaislääkintää, joskus johonkin sairauteen homeopatiaa.


    • tietomie

      Vastaus kaikkiin vaivoihin on voodoo-CAM. Pauliina Aarva on käynyt sitä varten kouluttautumassa Afrikassa, Benissä, ja antaa hoitojaTampereella.

    • paperiarkkipastori

      Oikeaa hoito ahdistukseen, jännitykseen ja huonoon itsetuntoon on kuhnekylpy-CAM. Kun puljuun pannaan kiehuvaa vattä ja siinä liotetaan vuoron perään takapuolta ja päätä, sen teho varmasti tuntuu. Ei epäilystään, etteikö vaikuttaisi!!!

      • Kolikärrynakseli

        Olet väärässä, uskomushoitojen uusi hoito onnelisuuden saavuttamiseksi on voodoonoitien insesti-CAM. Me täällä Kainuussa pidämme sitä tamperelaisena ja helsinkiläisenä uusnoituutena. Yritämme sammuttaa sen kolikärryn akselin kitinällä.


      • edistystä

        1700-luvulla kun homeopatia keksittiin, varmaan oli vastaavia teorioita muillakin aloilla. Tehtiin esim. Sääennustuksia, jotka olivatkin maataloudessa hyvin tärkeitä.
        Niistä kehiteltiin teorioita, vaikkapa etanan sarvista, onko huomenna pouta?
        Nykyään on muitakin menetelmiä käytössä, ehkä jopa tarkempia.

        Myöskään esim. Viestinnässä ei käytetä enää pelkästään kirjekyyhkyjä, vaan puhelimia, tietokoneita, satelliitteja, radiota ja televisiota.
        Maailman ympäri pääsee nopeammin kuin 80 päivässä Jules Vernen aikana.

        Homeopatiaatit ajattelevat että 1700-luvun teoriat ovat edelleen kaikkein parasta tietoa ... minkähän takia millään muulla alalla ei ajatella niin?


    • Anonyymi

      Olen käyttänyt homeopaattisia lääkkeitä yli 25 vuoden ajan ja saanut niistä monenlaista apua erilaisiin vaivoihini. Aloin aikoinaan tutustua homeopaattiseen kirjallisuuteen ja vasta sen jälkeen varasin ajan ammattitaltoiselta homeopaatilta. Nykyään minulla on useita homeopaattisia oppaita, jotka auttavat valitsemaan kulloinkin sopivan valmisteen. Jos tarvitsen neuvoja soitan Pur- hyvinvointikaupan päivystävälle homeopaatille. Minusta on todella ikävää, että monet tuomitsevat homeopatian ja pitävät sitä pelkkänä huuhaana. Kysynkin silloin heiltä: Oletko kokeillut? Vastauksena on usein syvä kiusaantunut hiljaisuus. Kannustan sinua tutustumaan homeopatiaan ennakkoluulottomasti!

      • Anonyymi

        <<Kannustan sinua tutustumaan homeopatiaan ennakkoluulottomasti!>>

        Vai täytyy "ravistettuun vesipilleriin" oikein tutustua ennakkoluulottomasti.
        Meillä vesi tulee kraanasta, joten jätän väliin.


      • Anonyymi

        Jaa että niinkin pitkän ajan kanssa hoideltu ja aina vaan tarvitaan lääkkeitä. Ei ihminen tavallisesti ole sairas yhtämittaa, sillä lääketiede auttaa niissä asioissa. Joten siinähän käyttelet vuosikausia erilaisiin vaivoihin homeopaattisia lääkkeitä, sekin on hyvä homeopaattiset tietää tasainen tulon saanti, siltä joka uskoo heihin.


    • Anonyymi

      Monet tarvitsevat pienen annoksen masennuslääkettä koko elämänsä joten miksi lopetat niiden syönnin ja luulet että homeopatia olisi joku pelastus ahdistukseen.
      Herkät ihmiset ahdistuvat helposti
      Eräs tuttavani on syönyt melkein30 vuotta lääkettä krooniseen ahdistuksessa ja voi hyvin, on energinen ja sosiaalinen . Joten en ymmärrä miksi pitäisi päästä muka lääkityksestä eroon kun se sentään auttaa ihmistä voimaan hyvin. Eihän diabeetikotkaan lopeta lääkettään jota tarvitsee .
      Joten pieni annos masennuslääkettä ei mitenkään haittaa elämää ja jos auttaa niin miksi lopetttaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1886
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1517
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe