Hamsteri minulle? (tarinani) +kiire!!

Käsittelijä

Tervehdys, olen nuori tyttö, takaan että yli 12 vuotias. Itselläni on pikkujyrsiöitä, ennen ollut koira, eli lemmikkikokemusta on. Hamsterista aloin haaveilemaan jonkin aikaa sitten, kun löysin sivun Gerbiilit.com. SIellä kerrottiin eräästä ihanasta hamsterista, tietysti siihen hamsterineitoon ihastuin! Mutta mieltäni painaa vielä asia hamsterin hankinnasta, en tarkoita nyt että vinkuisin tai pitäisin mykkä/itkukoulua vanhemmilleni.. Mutta miten saisin heidät kääntymään puolelleni ostamaan hamsterin? En ole kysynyt vielä erikoisesti hamsterista mutta olen puhunut ääneen hamstereista ja niin.. Onko teillä vinkkejä miten saan hamsterin? :'3

(aihe oli "hamsterit" palstalla mutta tännekkin laitoin)

3

69

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hamsterinasiantuntij

      sano et ne on suhteellisen helppo hoitoisia ja nukkuu päivisin ja niiden pitää antaakkin muuten stressaa joten päiväl ei tarvis mtn hito projekteja ja ne tykkää olla omissa oloissa todellakin : 3

      ei tykkää olla kädessä
      ei saa herättää
      ei liikaa ruokaa muuten lihoo ja elää vähemmän aikaa
      ei saa paistaa ikkunasta aurinko sen häkkiin
      ei saa olla muita eläimiä samassa huoneessa

      mieluiten huone jossa ei käydä paljoo koskaan
      purujen vaihto riittää kerran kuussa siis ei ole hyvä jos vaihdetaan useammin
      vaihda vesi vähintään joka toinen pv
      kun vaihdat purut laita vähän vanhojakin puruja uusien sekaan
      chincillahiekka ehdottomasti hyvä kuten juoksupyöräkin
      juoksuta illasta kun herää olisi hyvä jos joka pv tai sitä se ei saa ikinä liikaa
      laita paljon hyviä virikkeitä häkkiin
      älä huuda
      älä piä paljoo käesä
      paljon puruja häkkiin
      isohäkki


      tossa pari vinkkiä sulle tai voit sanoa vanhemmilles et ei tarvi to enempää jos noita noudatat niin hamsterisi elää terveenä ja pitkään ja toki voit esittää minulle miksi kysymyksiä ,osaan kyllä vastata kjos ihmettelet jtn noista

    • Käsittelijä

      Jaahas.. en ota hamsteria koska päädyin siihen tulokseen etten halua yöeläjää.
      Jos lemmikkejä vielä otan niin gerbiileitä!! : ) Ne ovat minun "a-o".

    • Niin,

      jos haluaa lemmikistä seuraa, niin hamsteri on kaikkea muuta. Sen touhuja on kiva seurailla illalla ja välillä jopa kouluaamuinakin puuhailee terraariossa omiaan. Oma syrkki on jo reilu 2 v. ja vanhuuden merkkejä on nyt tässä kuussa tullut paljon. Itse sain perusteltua omille vanhemmille hamsterin sillä, että sitä ei edes huomaa :D
      Omassa huoneessa tuo on saanut asua ja nykyisin yksiössäni ei rauhalliseen paikkaan saakaan, en kuitenkaan täällä meuhkaa tai metelöi :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1265
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1186
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1174
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1153
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1151
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1147
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1144
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1129
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1120
    Aihe