En tiedä kuuluuko tämä aihe tähän viestiin, mutta

Niin.Naapurissa asuu poikamies isänsä omakotitalossa joka ei ole täysillä matkassa. Mies on kuitenkin täysi-ikäinen mutta lähes lasten kengissä ajattelutavoiltaan. Tämä naapuri on reilu 2 vuotta häirinnyt meitä ilman mitään syytä, kerrankin sillä meni kotona (jossa hän asuu yksin) tietokone rikki, niin se hajotti meidän auton. Ulkovalot se on useaan kertaan hajottanut. Kerran se pyrki rautatangolla sisälle ja siihen mulla on todistaja. Kerran se ajoi koulusta pois pesäpallomailalla kaikki ala-astelaiset lapset ulos ja hajottanu lukuisia kertoja kotonaansa tavaroita. No kuitenki tätä on jatkunut useamman vuoden, niin nyt kun minä laitoin sen isälle 3kpl tekstiviestiä että jos poikas ei lopeta tätä häirintää, niin mä alan oikeusteitse ja tietenki vähän uhkailevaan sävyyn laitoin että tämä pitää loppua. en laittanut mitään sellaista että uhkaan hengellä tai muuta sellaista. Nyt kun tämä meni oikeuteen, niin minä sain 430e sakot siitä kun olin laittanut sen isälle tekstiviestin että heidän poika(aikuinen jätkä) häiritsee meitä. Ja sitä ihmettelin että mistä saan sakot jos niillä ei ole näyttöä että mitä tekstiviestit sisälsi.???? Tarkoittaako tämä yhteiskunta sitä että kun mut tuomitaan että olen paskantanut toisen tontille mutta kakkaa ei löydy niin saan sakot???

4

142

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anna poliisin hoitaa

Kun joutuu häirinnän tai rikoksen uhriksi, tehdään tutkintapyyntö poliisille. Ei kannata alkaa laittamaan "häiritsijän/rikollisen" isälle tekstareita, koska silloin herää kysymys, onko itse ihan "täysillä matkassa".

• Totta. Mutta mun tapauksessa, lukusia rikosilmoituksia tehty ja hätä keskukseen ilmoitus tehty. niin kukaan ei tee mitään. Ajatelkaa, mies seisoo ovella rautatanko kädessä ja on lyönti asennossa ja samalla painaa ovikelloa. mulla on todistaja. niin kytät toimii näin että ei näyttö riitä. pitääkö pää lähteä lapselta irti että jotain tapahtuu???

• watti

mene käymään poliisi laitoksella ja tee selvä rikosilmoitus. (Voi tehdä netikkäkin nykyään.)

asiallisesti kerro tarkasti mitä on tapahtunut, kellonajat, jne, kaikki oleellinen. kirjoita ensi kaikki ylös.

poliisin on pakko reakoida asiaan.

sitten voit miettiä, kannattaako ?

kun vaikutta siltä että tää naapuri oikeesti tekee jotain.

sitten voit miettii puhutko laikimiehelle ja pydät hältä neuvoi asiassa.

mutta yksinkertaisin neuvo on, suojaa selustas, perheesi ja muuta pois. (jos se ei oo mahollist nii puhu lakimiehelle.) mieti sitä enne auttaako lähestymiskielto. auttaako varmasti ?

poliisin pitää ymmärtää, että olet pulassa.

• watti

netissäkin

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      4090
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      82
      2101
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      550
      1658
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      99
      1405
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1127
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1048
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      216
      943
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      893
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      864
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      838
    Aihe