Onko Qashqai hyvä auto?

Darudeko

Voisiko Qashqailla jo pitkään ajaneet kertoa, että onko se hyvä auto? Onko jotain epämieluisia piirteitä haitaksi asti ja onko jotain erityistä kerrottavaa?

79

12008

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvä se on

      Riittävän meluisa, riittävän janoisa, ei mikään nautittava ajettava, pitää kuskin taatusti hereillä pitkälläkin matkalla. Minne tuuli kuljettaa....

      • vinksinvonksin.

        Ja pomppii ja ratit irtoilee ym.todella hauska voiko sanoa edes auto.


    • Darudeko

      Kiitos vastauksesta. Kuinka kauan sinulla on ollut Qashqai?

    • 2v kasksalla

      se on tuulipussi, bensaa menee, ja se melu. talvirenkailla kuulosuojamet on tarpeen.
      Jos paljo ajaa niin diiseli.
      - muuten Tavallinen auto. Hinta on liian kova vaan.

      Tsoin on se kömpelö pakettiautomainen tuntuma....

      • 1,6 bensaaa vie

        Tavallien auto se on mutta vaike peruutaa kun ei nää taakse.
        Aika samoja asioita mullakin tulee mieleen.
        Ajo on kuin pakettiautossa, meluisa ja se pikku bensakonekin kuluttaa
        kun täytyy tuulenvastusta puskea.
        Dieselinä vie vähempi, kun kai vääntää paremmin, tms ?


      • sasw

        mieluummin siis joku renun 7paikkkanen? vai outlander


    • yj nutmim rtnu

      Teknisesti aivan tavattoman epäluotetava, koneet hajoilee, moottorikelkan vaihteisto ei kestä autossa, pellit ruostuu ja tippuilee, penkit rehahtelee ja pakoputket pärisee.

      • Qasgainomistaja

        Nämä kommentit ovat kirjoittaneet bemari resuilla ajavat elämäänsä kyllästyneet vanhatpojat, älä siis ota heitä todesta.


      • Anonyymi
        Qasgainomistaja kirjoitti:

        Nämä kommentit ovat kirjoittaneet bemari resuilla ajavat elämäänsä kyllästyneet vanhatpojat, älä siis ota heitä todesta.

        Ne 20v vanhat bemarin resutkin voittaa paskain joka asiassa


    • Darudeko

      Aika negatiivista kommenttia annetaan Qashqaista täällä. Voisiko joku sitten kertoa syyn, että miksi se on yksi eniten myydyistä automalleista ja parhaiten arvonsakin säilyttävistä?

      Kun kävin koeajolla, niin päällimmäiseksi mielikuvaksi jäi, että se oli varsin hiljainen aina 100 km/t vauhtiin asti. Sen jälkeen olisi alkanut kaivata kuutosvaihdetta. Kyseessä siis 1,6 bensa. Ajo-ominaiduudet olivat kyllä hyvät ja autossa tuli sellainen äijämäinen olo. Olo mistä esim. Skoda Octaviassa tai Toyota Corollassa on turha edes haaveilla.

      Olin siis jo melkein päättänyt ostaa Qashqain sillä perusteella, että se on hyvä ajaa(mielestäni), säilyttää hyvin arvonsa ja näyttää hyvältä. Toisaalta nämä vastaukset mitä täällä olen saanut, ovat saaneet vielä miettimään. Lisäksi hieman on alkanut hirvittää myös huoltohinnat verrattuna esim. Skodaan ja pieni kantavuus(vain 410 kg), joka on siis lähes 200 kg vähemmän kuin Octaviassa. Miksi niin vähän? Sinne kun istuu 4 hieman keskivertoa kookkaampaa aikuista, niin matkatavaraa ei voikaan enää ottaa:(

      • nisukki

        Sait disinformaatiota, jota kateelliset kirjoittelee näille palstoille tai sitten ei oo mitään muuta tekemistä.

        Itse olen ajanut 1.6 bensa qashqailla neljä vuotta ja minkäänlaisia vikoja ei ole koko aika ollut. Muutama ominaisuus kyllä häiritsee. Kytkin on liian ärhäkkä eli ei kestä liirottamista joten talvella vaikeuksia päästä liukkaalta liikkeelle. Takapää kolisee mutta on kunnossa eli kaikki tämän hintaluokan autot on meluisia alustaltaan. Hinta ja laatu suhde nääs.

        Qashqai on suuntavakain auto millä olen koskaan ajanut ja ohjaus palauttaa, vain keskialueen keinotekoinen tunto häiritsi ensikilometreillä, siihen siis tottuu äkkiä. Auto on myös sangen hiljainen, johtuu renkaista jos pitää meluisena. 1.6 l kone riittävän vääntävä suurellakin kuormalla ja vaihtamistarve vähäinen. Noin 3000 kier.min/ 120 km/h.

        Kalliiksi qashqaita ei voi moittia kun maksoin omastani alle 22 000€. Huollot myös sangen edullisia. Polttoainetta palaa keskimäärin 6.5 l/100km. Öljyä ei tartte huoltojen välillä lisätä.
        Qashqai on myös lämmin talviauto, mikä aika harvinaista nykyautoille.

        Kaiken kaikkiaan olen ollut sangen tyytyväinen qasqaihin


      • kysykysy

        noo kysäseppä noilta mustilta niillä näkyy noita olevan


      • Anonyymi

        1.6 nuhapumppu ei jaksa vääntää enää kunnolla 6 vaihteella ja saattaa rikkoa paikkoja.


    • crv2006

      Aika neiti pitää olla jos qasqaissa tulee äijä olo. ko. tyypeillä varmaan jatkuva stondis jos pääsisivät johonkin land cruiseriin, ML, Land roverit, Jeepit jne..siis oikeet katumaasturit.

      • voivoit

        skodasta tulee neitimäinen olo ei voi mitään


    • Darudeko

      Ehkä äijä on sanana jo hieman vanhentunut ja provosoi provoilijoita tarpeettomasti. Tarkoituksena oli verrata saman hintaluokan autoja ja mielestäni Qashqain puhuttelevimpia ominaisuuksia juuri esim. Corollaan, Octaviaan ja miksei myös Golfiin, Astraan ja Focukseen verrattuna on tuo pieni mahtipontisuus auton ulkonäössä, jota ehkä sana äijämäinen ei sittenkaan ole varmaan paras kuvaamaan. Olisiko sitten sanonta kauniin mahtipontinen parempi sitä kuvaamaan? Joka tapauksessa auton täytyy miellyttää suurta ostajakuntaa eli myös naisia(ja mikse bi,lesbo-ja homopariskuntiakin). Muuten eivät suuret myyntiluvut olisi mahdollisia.

      Ja kiitokset Nisukille asiallisesta kertomasta. Voisitko kertoa, että onko sulla Visia vai Acenta-varusteinen malli? Jos Visia, niin oletko jäänyt kaipaamaan nahkarattia, 2-alueista automaatti-ilmastointia ja kuskin ristiseläntukea? Muutahan olennaista parempaa siinä ei liene. Toki joku laskee arvon myös enemmille kaiuttimille, usbiliitännälle ja sumuvaloille. 17 tuuman rengaskoko taas on ennemminkin miinusta eli melua enemmän mitä tuossa Acentassa.Tällä hetkellähän tuota Visiaa myydään Select-edition nimisenä versiona varsin houkuttelevaan hintaan ja hintaero(lopullinenkin) jää Acentaan sinne 2500 euron paikkeille, joten sekin on yksi kysymysmerkki tuo valinta niiden välillä. Kolmen vuoden päästä siitä Acentasta ei kuitenkaan saa kuin max 1000 e enemmän vaihdossa.Näin ainakin jos vertaa nyt myynnissä olevia 3-4 vuotiaita Visioita ja Acentoja.

      • nisukki

        Visia, eli alhaisin varustetaso mutta riittänyt minulle. Ainoat mitä kaipaisin on ristiseläntuen säätö ja gruise. Ratti on hyvä käteen vaikkei olekaan nahkaa eli ei kylmä talvella, eikä liukas. Automaatti-ilmastointia en edes huolisi kun on siitä kielteinen kokemus volkkarilta. Jos vaihdan samaan merkkiin niin luultavasti silti Acenta, ym. syistä.

        Aikoinaan autolehdistö pilaili qashqain kustannuksella eli nimittivät sitä mukamaasturiksi ja sitähän etuvetoinen crosower tietysti onkin. Neliveto olisi toki mannaa talvella mutta halvemmalla saa sellaisen muista merkeistä, esim. Dasia.

        Itse valitsin qashqain korkean maavaran takia kun nykyisin aurataan mailla heikosti teitä niin jollain tojolla jäis vähän väliä hankeen. Myös korkea istuma-asento poikaa selkävaivaiselle. Mielestäni Qashqai on parhaimmillaan matka-ajossa. Menee kuin juna kiskoilla, ei urat eikä tien kallistukset vaikuta ajosuuntaan. Ja vaikka moottori on vanhanaikanen se on yllättävän pirteä noinkin painavaan autoon. Ohjaus on sopivan kevyt ja kaupunkiin mutta suuremmissa nopeuksissa yllättävän jäykkä, ehkä hieman liikaa.


    • Darudeko

      Kiitos vastauksesta taas.

      Nykyäänhän tuo cruise kuuluu jo tuohon perusmalliin, joten näyttäisi siltä, että ristiseläntuen säätö olisi ainoa suurempi puute perusmallissa.

      Mites sanoisit, kuinka tarpeellisena koet sen säädön puutteen eli väsyykö selkä nopeasti vai pystyykö hyvin ajamaan sellaset pari tuntia? Itse en varmaan koskaan aja pidempää jaksoa yhdeltä istumalta, joten jos ei se ihan hirveä ole istua ilman, niin taidan päätyä siihen perusmalliin.

      • nisukki

        Qashqai sai 2010 faseliten ja silloin penkki uudistui jonkin verran mutta sanoisin että ainakin 2008 mallissa selkänoja, kuten istuinkin, on liian löysä ja tietysti käytössä vetelöitynyt lisää joten pitäisi ajaa pitempi koeajo jotta tietäisi onko 2010 penkki merkittävästi parempi. Olen topannun penkkiä ja selkänojaa ohuilla lisätyynyillä ja siltikin jo n. puolentoista tunnin ajoaika puuduttaa alaselän.

        Qashqaita on vanhempaa mallia käytettynä kaupoissa joten käyppä siellä vertaamassa onko eroa paljon 2012 mallin penkkiin. Muuta neuvoa en keksi tähän pulmaan.

        Ajoin aijemmin Golf Variantilla jossa "mukavuupenkit" ja ne oli kyllä ihan karmeat minulle joten kyllä qassun penkit ne päihittää vaikka ovatkin löysät.

        Jos autokauppa vielä lisää hiljenee saattaa tulla vielä parempiakin tarjouksia. Varsinkin tammikuussa kun qassu saa pahan kilpailijan, nimittäin Opel Mokan ja jos on yhtähyvä kuten Meriva tulee Qashqaille hätä käteen. Itse jätän vaihdon ensivuoteen.

        Ps. Jäi qassusta sanomatta että vaihteisto on hiukan temppuillut. Pakkia on joskus vaikea kytkeä (ei synkronoitu) ja kolmosella loota ulisee aikatavalla. Kuulee selvästi yli muun ääneen. Ei vika vaan ominaisuus, huollon mukaan.


      • Darudeko
        nisukki kirjoitti:

        Qashqai sai 2010 faseliten ja silloin penkki uudistui jonkin verran mutta sanoisin että ainakin 2008 mallissa selkänoja, kuten istuinkin, on liian löysä ja tietysti käytössä vetelöitynyt lisää joten pitäisi ajaa pitempi koeajo jotta tietäisi onko 2010 penkki merkittävästi parempi. Olen topannun penkkiä ja selkänojaa ohuilla lisätyynyillä ja siltikin jo n. puolentoista tunnin ajoaika puuduttaa alaselän.

        Qashqaita on vanhempaa mallia käytettynä kaupoissa joten käyppä siellä vertaamassa onko eroa paljon 2012 mallin penkkiin. Muuta neuvoa en keksi tähän pulmaan.

        Ajoin aijemmin Golf Variantilla jossa "mukavuupenkit" ja ne oli kyllä ihan karmeat minulle joten kyllä qassun penkit ne päihittää vaikka ovatkin löysät.

        Jos autokauppa vielä lisää hiljenee saattaa tulla vielä parempiakin tarjouksia. Varsinkin tammikuussa kun qassu saa pahan kilpailijan, nimittäin Opel Mokan ja jos on yhtähyvä kuten Meriva tulee Qashqaille hätä käteen. Itse jätän vaihdon ensivuoteen.

        Ps. Jäi qassusta sanomatta että vaihteisto on hiukan temppuillut. Pakkia on joskus vaikea kytkeä (ei synkronoitu) ja kolmosella loota ulisee aikatavalla. Kuulee selvästi yli muun ääneen. Ei vika vaan ominaisuus, huollon mukaan.

        Kiittelee vastauksistasi taas. Olen kyllä itekin miettinyt, että kannataisko vaihtoo suunnitella vasta ensi vuoden alkuun. Toisaalta nykyiseen täytys tehdä lokakuussa yli 800 euron huolto katsastu ja autosta ei kuitenkaan hyvitetä ainakaan yhtään enempää vuoden vaihteessa, vaikka siihen olisi juuri tuo huolto tehty. Pitäsis siis saada vähintään siitä tonnin verran enemmän alennusta vuoden vaihteessa.

        Täytyypä käydä Nissan liikkeessä kokeilemassa vanhanaamasen penkkiä vs. uusnaamanen Visia.


    • Liisaåien

      Aivan erinomainen auto kaikkinensa. Itselläni on Tekna varustein ja nelivetona, joka on ehdoton täällä pohjoisessa. Ei mitään vikoja ole ollut.

      • Anonyymi

        Ei uusissa autoissa vikoja pitäisi ollakaan, katsotaan 200tkm päästä, veikkaan että on jo paalissa.


    • Ulkonäkö täys 10+

      parasta on ulkonäkö, se on ehdottoman parasta ja se myy ainakin vielä hyvin,
      96 000 ja 3 vuotta ajaneena voin lisäksi kertoa että ajo-ominaisuudetkin melko hyvät, tosin parempiakin paljon on.
      Tekniikka toimi hyvin, montaakaan kertaa en joutunut huoltojen välissä apuja anelemaaan huollon pojilta.

      Mutta miksi en ottanut uutta oli se kun näin kolarin, Qashqai onkin nokastaan melko pehmoinen auto, varsinkin jos joutuu kolariin painavemman pikkuautonkanssa.

      Toki täydet tähdet ovat, mutta kun Qashqai on melko kevyt kokoisekseen, painautuma on runsasta varsinkin jos 20% painavempi tulee vain 1/4 autoon, suoraan kuljettajaa kohden.
      Kuviakin olis, mutta vahinkopaikalla oli niin vihaista porukkaa ( ottivat rekisterinumeroni yms. ), että ne nyt ainakaan näin yleisesti uskalal julkaista.

      • Darudeko

        Nuo kolarit ovat aina niin tapauskohtaisia ja toinen toistaan ikävämpiä onnettomuuksia. On varmasti totta, että jos Qashqailla kolaroi itseänsä reilustu painavamman auton kanssa esim. 80 km/h vastaantulijan kanssa jolla esim. iso S-Mersu ja sama vauhti, niin varmasti Qashqai näyttää sen jälkeen rumemmalta.

        Mutta ei se Qashqai ole sen kevyempi kuin muutkaan saman hinta/koko luokan autot Astraa lukuunottamatta, joka painaa reilu 100 kg enemmän. Muihin verrattuna pyöritään -50 kg haaarukassa tuossa luokassa. Toki Qashqain ulkonäkö viittaisi siihen, että se olisi painavampi ja siten turvallisempi kuin muut saman hintaluokan autot.

        Ymmärrän toki, että jos oikeasti olet nähnyt pahasti kolaroidun Qashqain heti onnettomuuden jälkeen, niin olet voinut järkyttyä, jos olit kuvitellut ajavasi panssari vaunua. Itse muistan 80-luvulta kun porukoillani oli uusi 240-Volvo, jolla oli vähintäänkin legendaarinen maine kolariturvallisuudestaan. Oli turvallinen olo ajella sillä nuorena poikana, kunnes yhtenä aamuna lehdessä oli kuva ja juttu pahasta kolarista. Toinen osapuoli oli Volvo 240 ja se oli mennyt takaselkänojaan asti kasaan eli vain peräkontti oli jäljellä. Toinen osapuoli oli tosin rekka, mutta joka tapauksessa silloin minä ymmärsin ettei mikään auto ole tarpeeksi turvallinen, jos oikeen huono tuuri käy.


      • nisukki

        Kolaria ei kannata ajaa millään autolla, mieluummin vaikka mettähallituksen puolelle kuin nokakkain.

        Pehmeä keula on tietääkseni tarkoituskin eli kori kuolettaa törmäysvoimia ja säästää henkilöt ruhjoutumiselta. Jos keula on kova eli ei anna periksi matkustajat vammautuvat pahemmin vöissään.


      • Anonyymi
        nisukki kirjoitti:

        Kolaria ei kannata ajaa millään autolla, mieluummin vaikka mettähallituksen puolelle kuin nokakkain.

        Pehmeä keula on tietääkseni tarkoituskin eli kori kuolettaa törmäysvoimia ja säästää henkilöt ruhjoutumiselta. Jos keula on kova eli ei anna periksi matkustajat vammautuvat pahemmin vöissään.

        Juuri niin. Keulan pitääkin mennä kasaan sopivasti.


    • yx qq monista

      Kyllä qq on mulla pelittänyt melko hyvin. Se on -09 2l dci, siinä moottorioptimointi (180/375), renkaat hieman korkeampiprofiiliset Nokia SUV. Esim 130 tkm käytinopeus on 2200. Aika hiljaista kyytiä, jonkin verran rengasääntä, mutta paineet 3:n pinnassa, vähentää vierintä-ääntä ja jämäköittää mukavasti, ei sivutuuliherkkä. SUV:t on tietty raskaammalle autollle tehty, mutta sopii qq:n.

      Vähän kylmä, mutta rätti talvella syylärin eteen. Muuten musta hintansa väärti. Villissä tein määräaikaishuollon alle puoleen vs "virallinen" liike.

      Tarvittaessa kiesi lähtee kyllä yllättävän mukavasti ;)

    • mutterinpyörittäjä

      Olis kysymys onko Qaskaissa kaksoismassa vauhtipyörä ? Kun tehtaat pyrkii
      tunkemaan asiakkaiden harmiksi .

    • datsun2

      Itsellä ollut plus2 pari vuotta ja 50t ajanut, ei mitään vikaa. 1.6 on kyllä liian laiska

    • KJ

      Ostin tuossa qassu 2 bensa koneella, tekna varusteilla, pari kk vanha vasta, automaatti, yes sire automaatti rocks, hyvin on kulkenut, onhan sen rengas äänet hieman "äänekkäät" sanoisinko just niin, mutta ajaminen ihan mukiin menevää, hörppii sitä simaa ehkä liiankin ahkeraan vaan eiköhän kaikki tankista katoa kun ajelee...

      ihan hyvin se kääntyy kaupungissa ja maantiellä, harvoin pitkää matkaa ajan mutta tuntui hesan reissulla tuhtilta autolta.

      aiemmin aattelin että automaatti, onko siitä mihinkään, totta se kuluttaa enemmän kuin keppi kone, mutta on se mukavan laiskaa menoa, ainakin nyt on toiminu kaikki ihan ok.

      Meinaan teetättää vielä siihen ääni verhoilun, katsotaan mtä sitten on, olikos vaivan arvoista, juu on lokarit ja ruosteen esto, ....

      KJ

    • Samu

      Hip hei. Tänään tuli tehtyä kaupat .Qasqai 1.6 bensa Acenta. . manuaali. Ja nyt ollaan taas köyhiöä:) Mutta kysymys kuuluukin kumpia teill on kyseisessä autossa: Nastat vai kitkat. toki ikuisuus kysymys. Mutta ainahan asialliset kommentit on paikallaan,

    • kjj1

      Mie tuossa pistin niiden ostettaessa hankkittujen hakka nastojen tilalle kitkat, hyvin on luistanu, siis juu luistaa jos ajaa liian lujaa, mutta rauhallista ajoa niin menee ihan hyvin, mukavasti ol vaimeampi ääni sillo ku ol viel sulat tiet, tuo taitaa olla hieman maku asia että millä renkailla ajetaan, vaatii järkeä kuten aina liikenteessä,
      rauhallisuutta niin kyl se siitä .....

      QQ2LCVT2W

    • Spakkeli

      Nissan Paskai. Tunnottomat kontrollit; ohjauksella ei saa tuntumaa tiehen. Kytkin ja jarru ottavat todella ärhäkkäästi vain pienellä painalluksella. Todella v*ittumainen ajaa mielestäni. Bensaversio kuluttaa aivan hullusti ja melua on jo kesärenkaillakin reilusti. Auto on pirun ahdas, jopa Citroen C2:n takapenkillä ja takaluukussa on enemmän tilaa. Takaluukun muotoilukin on aivan Hannoverista!
      En ymmärrä miten voi olla yks Suomen suosituimmista autoista!

      • onkosullaedesautoo

        Olet pöllö....


      • Ceefferi

        Ootkohan ajanut ja pitänyt mitään muuta autoa?Minulla on on ollut montakymmentä merkkiä ja hyvin kalleisiin asti tuolta perus kansan autoista ja en voi tuollaista allekirjoittaa.Kaikinpuolin hyvä auto hinta-laatu suhteeltaan ellei erehdy valitsemaan 1.2 koneista.Vain toyota on mielestäni vähempi vikainen mutta myös monelta ominaisuuksilta muuten huonompi.Kannattaa kokeilla muita ja vertailla vikatilastoja.Esim. oma Mazda 6 lahosi jo sadassatuhannessa ja kaikki nesteet lensi pellolle ja katseltuani niitä parkkiksella en ole nähnyt yhtään suht tuoretta mitä ei jo olisi kovasti parkittu ellei ole uutena kovasti ruostesuojattu.Eipä se ole pakko ostaa autoa mikä ei myöskään miellytä.Jos tykkää vaappua niin citikka on kiva laiva,mutta tilava ja jos nauttii ahtaudesta niin suosittelen pikku fiattia.Jos tykkää kalliista huolloista niin sakemannit on hyvä valinta.Niissä ei toki lapsenkenkä vikoja ole.Aina moottorin voi vaihtaa ja matka jatkuu jne.Minusta riippuu paljon mitä hakee ja mihinkä tarpeeseen ja kuin iso perhe tai tarviiko jotain jatketta vaiko vaan kauppakassin.Haluuko istua matalalla,korkeammalla,tarviiko sedanin vai farmarin vai peräti bussin.Kaikissa on hyviä ja huonoja puolia että hölmöä nyt on yhtä merkkiä haukkua sinällään.Polkupyöräkin on jollekin ok.Bensankulutushan nissanissa on aika varsin kohtuullisen hyvä.Maantieajossa n.6.6 vrt citikka siinä 8 pintaa.Toyotassakin seiskan luokkaa.Jep citikassa on mahtavat tilat,jos sitä hakee.Jarrujen nyt ois suotavaakin ottaa napakasti eikä jonkin sadan metrin viiveellä hirveesti painaen.Siihen tottuu.Valitettavasti oot sitten ajanut huono jarruisella/kytkimellä autolla etkä paremmasta tiedä.Nissanissa on/kuuluu olla hyvä ohjaustuntuma eikä yliohjaa/aliohjaa niinkuin moni muu merkki.Oletkohan ajanut jollakin loppuun ajetulla tai huoltamattomalla vaiko yhtään millään?


      • Iipelo

        Jos käyttäisit ahkerammin sitä pitkää nappulaa näppäimistön alareunassa, olisi tekstisi miellyttävämpää lukea.


    • koeajolla +2

      Ajoin lauantaina 2 Qashqain. Melu on keskimääräistä kovempaa, bensakone on laiskahko ja keskikonsoli aika ankean ja halvan näköinen. Korkealta näkee hyvin ulos. Kyllä sillä kaupungissa ajaa aivan kuin muillakin autoilla. Ei kuitenkaan ollut mielestäni hintansa arvoinen. Ehkä se halvin lyhyt malli olisi hinta-laatu-suhteeltaan se paras mutta haen vähän parempaa autoa.

    • qashkuski

      Vaihdoin just 2009 mallin Visian Acenta 1-6 manuaaliin ja koeajon perusteella hiljaisempi. Koeajoin myös Qashqain kilpailijat eli Mitsun ASX:n Kia Sportaken ja Huyndai Ix35 sekä Opel Mokan.

      Qashqaissa parhaat ajo-ominaisuudet, erityisesti ohjaus ja vaihteiston toiminnat paremmat kuin edellisessä qassussani. Huonoimmat ajo-ominaisuudet Mitsussa, ohjaus ihan karmee, ei keskittänny, eikä suuntavakaa. Mitsu myös meluisin, moottorin ääni tulee todella kovana matkustamoon yli satasen nopeuksissa. Kummatkin korealaiset täysin tunnottomia ohjaukseltaan. Mokka muuten melko asiallinen mutta 1.6 laiska ja matkustamo liian kapea.

      En yhtään ihmettele miksi qassua myydään huomattavasti enemmän kuin muita grossovereita yhteensä.

    • jjl1

      Älä vaan sekoo Nisukoihin!
      Nissanin taktiikka on saada takuuaika kulumaan umpeen ja sit maksat kaikki omasta pussista vaikka olisit valittanut vikoja takuuaikana. Että semmonen peli. Viime vuonna ostin kaks nisukkaa yhtäaikaa, nimittäin ensimmäisen ja viimeisen ja nimenomaan" kassun "

      • - on toi pelannu

        Mä sain ostessani qq nissaniin 4 vuoden takuun, ja se riittänee.
        En kyllä ole tarvinnut tuota takuuta. On auto nääs toiminut ongelmitta.

        Autona tää qq on aika tavallinen peli, ei se siis ole hienoa ja super laatua, kuten mun edellinen mersu oli, vaan tää nissan on välttävää käyttö laatua.
        Ja perus kulkineena se nissan toimii. Hinta laatu / suhde on kohtuullinen, jne..
        Vastaavan kokoluokan Mersu olisi maksanut yli puolet enemmän
        Siksi ostin Nissanin........


      • sopii mulle...
        - on toi pelannu kirjoitti:

        Mä sain ostessani qq nissaniin 4 vuoden takuun, ja se riittänee.
        En kyllä ole tarvinnut tuota takuuta. On auto nääs toiminut ongelmitta.

        Autona tää qq on aika tavallinen peli, ei se siis ole hienoa ja super laatua, kuten mun edellinen mersu oli, vaan tää nissan on välttävää käyttö laatua.
        Ja perus kulkineena se nissan toimii. Hinta laatu / suhde on kohtuullinen, jne..
        Vastaavan kokoluokan Mersu olisi maksanut yli puolet enemmän
        Siksi ostin Nissanin........

        Sama huomio, tää q on välttävää keskinkertaista käyttö laatua ja toimii kyllä aivan hyvin käytössä.
        Ajo ominaisuudet ovat hyvät.
        Tällaisia on useimmat nämäö halvemman luokan ja keskiluokan autot nykyään.
        Paremmasta Laadusta tai laatuvaikutelmasta joutuu maksamaan sitten lisää, ja aina ei edes rahalla saa parempaa laatua.


      • merkistäluopuva
        sopii mulle... kirjoitti:

        Sama huomio, tää q on välttävää keskinkertaista käyttö laatua ja toimii kyllä aivan hyvin käytössä.
        Ajo ominaisuudet ovat hyvät.
        Tällaisia on useimmat nämäö halvemman luokan ja keskiluokan autot nykyään.
        Paremmasta Laadusta tai laatuvaikutelmasta joutuu maksamaan sitten lisää, ja aina ei edes rahalla saa parempaa laatua.

        Se vaan oudostuttaa kun valmista taatusti tietää näistä pikkuvioista eikä kuitenkaan niitä pyri poistamaan tuotantoautoista. Itseäni ärsyttää qassussa pari asiaa ja pahin niistä vaihteiston vinkuminen. Luulisi että nykytietämyksellä ulinat saa helposti poistettu. Joskus tuntuu kuin ajelis jollain itäautolla.
        Toinen ärsytys tulee ohjauksen keskialueesta jossa rattia pitää vähän väliä käännellä ja muuttaa ajosuuntaa. Tämä voi tietysti johtua esim. renkaista tai tien epätasaisuudesta mutta pakko myöntää ettei Nissan ojausta osaa rakentaa mielyttäväksi. Kannattais palkata suunittelupuolelle joku Fordin insinööri niin johan kansa alkais kehua qashqaita ihan kaikki.


      • asiallinen tuote
        merkistäluopuva kirjoitti:

        Se vaan oudostuttaa kun valmista taatusti tietää näistä pikkuvioista eikä kuitenkaan niitä pyri poistamaan tuotantoautoista. Itseäni ärsyttää qassussa pari asiaa ja pahin niistä vaihteiston vinkuminen. Luulisi että nykytietämyksellä ulinat saa helposti poistettu. Joskus tuntuu kuin ajelis jollain itäautolla.
        Toinen ärsytys tulee ohjauksen keskialueesta jossa rattia pitää vähän väliä käännellä ja muuttaa ajosuuntaa. Tämä voi tietysti johtua esim. renkaista tai tien epätasaisuudesta mutta pakko myöntää ettei Nissan ojausta osaa rakentaa mielyttäväksi. Kannattais palkata suunittelupuolelle joku Fordin insinööri niin johan kansa alkais kehua qashqaita ihan kaikki.

        - en tunnista noita piirteitä omasta q etuveto, 1,6 mallista, 2013.
        Päinvastoin olen erittäin tyytyväinen q ominaisuuksiin, paremmat on nääs kuin edes odotin !
        - nyt menny jo yli 10 000 km....


      • köyhät

        Kuka nykyisin ajaa autolla takuuajan jälkeen, sehän vaihdetaan uuteen.


    • paska-auto

      104tkm mittarissa, paska auto alkaa olla. Kaikkee pientä vikaa ja ajovalot palaa 4x vuosi. Q 2 vm. 2009. ei enää nissania

      • nisukki

        Käynnistä parkeilla niin ajat 30tuh. samoilla polttimoilla. Mutta muista kääntää sitten ajovalot takaisin ettet saa sakkoja parkeilla ajosta.

        Qashqain valoautomaatti salli 2009 malliin asti käynnistysvirran polttimoille ja nehän ei kestä moista virtapiikkiä kovinkaan kauaa. Mallista 2010 lähtien ajovalot tulee päälle vasta kun auto on käynnistynyt.

        Kerrotko mitä muita "pikku vikoja" on ilmaantunut?


    • Halvalla saa...

      Ruma kun piru. Ja varsinkin sisältä halvahkon näköinen. Mutta eihän hintakaan ole kaksinen. Dacian nyt saa halvemmalla ja jotain samaa siinäkin on. Liekö se olla se Rellun sukuisuus, joka molemmista paistaa läpi?

      • q mukava ajaa...

        renaultin loistavat ajo-ominaisuudet ovat asia josta myös nissan hyötyy.....


    • Zorrrrrro

      Ladakin oli aikoinaan Suomen ostetuin. Quashqai on uusi Suomen Lada. Lujaa laatua ja muuta vastaavaa propagandaa. Auoto on halpahalli tuote. Tosi meluisa
      ja laaduton loota.

      • samasem

        Aja sinä ladalla..kun et muuta saa..


    • Eläkeukko

      Ostin ensimmäisen Qashqain 2007. Ensimmäisiä rekisteröityjä. Toisen 2010 ja kolmannen 2013. Ykkösellä ajoin 75000, toisella 69000. Kummassakaan ei ollut mitään murheita. Ensimmäiseen vaihtoivat takaiskarit ensimmäisessä huollossa pyytämättä. Toisessa oli bensapumpun kiinnityksestä takaisinkutsu ja hoitivat vuosihuollossa. Takaluukun aukaisukulma on kai muutettu 2010 koska luukku avautuu korkeammalle. Kulutus on sama kesät talvet. Ilmastointi kuluttaa talvirenkaiden edestä. Moottoritiekulutus on melko isoa, pikkuteillä pääsee kohtuullisiin lukemiin. Minulla on keskikulutus auton mittarin mukaan pyörinyt 6,2 - 6,4 välillä. Se ei tietenkään vastaa todellista kulutusta. Antaa vain suuntaviivan. Moottorina on ollut kaikissa 1,6 bensa. Teho riittää kyllä kahden henkilön kuomalle. Perheautona en pitäisi, sillä tilat eivät ole mitenkään suuret eikä säilytystiloja ole liiemmälti. Automaattinen ilmastointi on sopinut minulle hyvin. Ei tarvitse räpläillä nappuloita, Lämmönsäädin kesällä 20 ja talvella 18 astetta. Etulasin puhallus päälle tarvittaessa ja AC päälle aina kun laseihin ilmestyy kosteutta. Puhelimen toiminta pelaa hyvin ja navigaattorikin toimii vaikka voisihan siinä olla suomenkielinen huutelijakin. Ääntä en käytä ollenkaan. Lasikatto on melko turha. Ei aina edes muista sen olemassaoloa. Kattokaiteet hyvät jos tarvitsee. Peruutuskamera on hyvä varuste, vaikka kirkkaassa auringossa tutka oli parempi. Tutkan kuulee, mutta kuvaa ruudusta erota. Viimeisessä on kamerakuva 360 astetta ja sillä on kohtuullisen helppo jäykkäniskaisenkin pakitella kadun viereen. Varmasti samoissa hintaluokissa on autojen ominaisuudet samantyyppiset. Ensimmäisen auton ostin 1959 ja sen jälkeen kymmeniä, olen mielestäni saanut paremman auton kun olen maksanut enemmän.

      • käyttäjä

        Ensimmäinen Qashqai Corollan jälkeen. Hyviä puolia ovat automaattinen ilmastointi, sekä hyvä ajettavuus . Jämäkkä kuljettajan istuin kokoiselleni, kaupunkiajossa hyvä kun istuin on korkealla.
        Jämäkkyyden tuntua ajettavuudessa, sivutuuli ei niin häiritsevä kuin oli farkku Corollassa. Polttoaineen kulutus kohtuullisen pieni, 98 okt. bensalla auto kiihtyy rivakasti vitosellakin kaunpunkiajossa. Auto käynnistyy pakkasilla hyvin. Lämpöä sisällä riittää ainakin 20 asteen pakkasella hyvin, tosin nämä nykyautot eivät taida olla kovin lämpimiä.

        Huonoja puolia paksut ikkunapalkit, sopivassa ajotilanteessa niiden taakse lähes näkymättömiin jää pyöräilija, jalankulkija ja jopa auto kun ajetaan risteykseen kohtaamistilanteeseen. Pään siis pitää pyöriä kuin pöllöllä;)
        Talvikelissä pakkasilla etupään muoviosat rohisee ja napsuu tietyissä ajotilanteissa?
        Talliin ajettaessa etupään ulottovuuksia vähän hankalaa nähdä keulan korkeudesta johtuen.
        Auto on hinta/laatusuhteeltaan hyvä. Ehkä ei mikään perheauto mutta käyttö- sekä pitoauto arkeen ja juhlaan sanoisin.


      • kaskait

        Ensimmäinen Qashgai 2010 asenda, toinen 2014 Tekna ja nyt tulossa kolmas kahden viikon päästä. Ei mitään,kun ajaa ja tankkaa. Tämä 2016 malli tulee automaatilla ja business varustuksella. En osta enää muuta autoa kuin Qashgai.


    • mesettää

      Nissan on meluisa. 98 oktaanista se ei tunnista, vaan on säädetty 95 oktaaniselle.
      1,6 litrasen bensakoneen valmistus lopetettin moottorin huonojen vääntöominaisuuksien tähden. Kaikki loska pakkautuu etuoven ja kynnyksen väliin.
      Takapenkillä huonosti tilaa. Oven avatessa lumi tai vesi lirahtaa penkille. Lämpiää talvella todella hitaasti. Hyvä auto???

    • makukysymys

      Hyvä ulkonäkö? Minusta tuo on ihan kamala tötterö. Korotettu datsun 100 A.

    • kitinää

      mulla ainakin muovit natisee kabiinissa.....acenta 1,6 dig-t 2016

      • 1.2Tekna

        Sisämuovien natina on Qashqain "ominaisuus". Mulla on OLLUT 1.2 Tekna.

        Muitakin vikoja oli ihan riittävästi. Ei jäänyt ikävä.


    • Luovun-siitä

      Kaikista naurettavin ominaisuus on noiden Nissanien älytön machorakenne: juken ja kaskain korisuunnittelija on luultavsti jälkeenjöäänyt.Rakkine on iso ja raskaan näköinen päältä mutta sisään ei mahdu mitään. Kaskain tavaratila on säälittävä, verrattuna vaikkapa Zafiraan. Minulla on molemmat ja luokittelisin kaskain lähinnä murrosikäisen pojan mulkunjatkeeksi. Kaskai ei ole tila-auto, ei katumaasturi, ei monokäyttöauto eikä oikeastaan henkilöautokaan, kun se on iin kornin näköinen.

      • Monohono

        Ei se kyllä olle monokäyttöauto, siinä olet oikeassa. Mono on vähän pienempi. Iin pitäjän korneista en ole viime aikoina kuullutkaan.


    • Jäppinens

      Voin kertoa 165000 kilometrin kokemuksella oikean ja todellisen tilanteen QQ 2:n suhteen enkä mitään teinien kertomaa.
      2.0 dCi koneella auto on erittäin hyvä perheauto, yksi parhaista mitä voi ostaa. Vielä jos sen löytää Tekna varusteilla niin saa mm. xenon-valot. Alkuperäiset polttimot vieläkin autossa, vm. 2009. Tuossa vuosimallissa oli vielä joitakin lastentauteja : alkuperäiset koiranluut ei kestä mutta tilalle vaihdetut kestää. Etupyöränlaakerit menee vaihtoon jo 150 000 km:ssä. Tilalle vaihdetut luultavasti kestää. Jarruja tarvitsee herkistellä joka huollossa.
      Auto ei ole lähelläkään junaa ajettavuudeltaan vaikka jotkut niin väittää mutta hyvä se on. Tuuli ottaa jonkun verran niinkuin kaikissa korkeissa autoissa, mutta ei liikaa. Alusta on pintakova röykkyisellä tiellä. Vastineeksi se ottaa maantiellä huippuhyvin vastaan isommatkin heitot, jousitus asettuu heti eikä auto jää vellomaan hetkeksikään.
      Alusta ruostuu herkästi, itse teetin alustasuojauksen mikä myös hiljensi auton tosi hiljaiseksi.
      Mikään korin osa autossa ei nitise eikä natise.
      Penkit on hyvät mutta vaikeahkot saada säädetyksi kohdalleen.
      Autossa ei ole pikkuvikoja.
      Auton nelivetosysteemi on erittäin hyvä jos vertaa esim. Haldexilla varustettuihin.
      Itse olisin auton ajanut loppuun, ei olisi ollut mitään järkeä vaihtaa autoa mihinkään mutta sitten tuli kolari ja autosta joutui luopumaan.
      2.0 dCi:ssä oli aluksi aika heikko alavääntö mutta eräässä huollossa moottoriin tuli päivitys ja sen jälkeen se oli niin hyvä kuin diesel vain voi olla, joka olosuhteessa sopivasti voimaa tarjolla.
      Lämpöä kabiiniin tulee talvella tosi hitaasti mutta sitten kun sitä alkaa lopulta tulla niin kyllä sitä sitten riittää melkein mihin pakkaseen vaan.
      Kokemusta ei ole auton lyhyemmästä versiosta, mutta tämä versio on erinomainen.

    • saksisokka

      Ei voikun ihmetellä kun jo sillä rahalla saisi oikeankin auton !

    • Kahden Qashqain omistaneena (eka oli acenta rc ja toinen tekna-varusteilla), ei ole mitään valittamista autosta. Kyllähän se bensasta tykkäsi, mutta niinpä noi varmaan kaikki. Mitään ongelmia ei ollut kummankaan kanssa, ja luotettavasti toimi parin autoreissun ajan eurooppaankin. Hintaan nähden hyvät varusteet jos vertaa muihin merkkeihin.

    • Gepetto

      Aivan loistava auto. Vaihdoin VW-Golf plussan (2013) Quashqaihin enkä kadu hetkeäkään. Tämä kulkee kuin juna, vie vähän bensaa ja on tyylikäs. 4 kameraa, navigointi, autoilmatointi ja kaikki sähköherkut avaimetonta käynnistystä myöten. Kaistavahti on hyvä, samoin törmäyksen estin ja liikennemerkkien tunnistus. Hyvä peli kertakaikkiaan - suosittelen.

    • Talvellakin

      On! Vaikka jotkut pelottelee jäätymis ongelmaa turpon osalta 1.2 malliin ..
      Vuosi ajettu viime talvi hyvin , maski oli keulilla ,ei ongelmaa , nyt syksyllä takuu akku vaihdettiin lyhyttä ajoa ,joten tehdas akku sippasi , Myös nyt maski otettiin pois , kun takuu huoltona poistettiin uussilla osilla tuota jäätymis vaaraa estämään . Nissan Qashqai on niin vaihtoarvoltaan kuin myynti tilastojen perusteella tilastojen käripäätä. Etenkin eläkeläiset näkymän ja turvakameroiden ja muunkin varustuksen osalta ollaan yleensä hyvin tyyväisiä ,laatu ja hinta suhde OK.
      .

    • datsunin_bugikasaelma

      Kannattaa lukea TM ja Tuulilasin käyttötestit. Molemmissa päällimmäisenä kuminauha-veriaattorin murheet; jahkailu liikkeellelähdössä, kierrosten epälooginen seilailu ("luistava kytkin" -simulaatio) tasamaallakin ajettaessa sekä on/off kaasupoljin eli joko ei mennä minnekään tai kone huutaa rajoittajaa vasten. Tämä erityisesti kylmän koneen ongelma ja kylmänähän konetta just kannattaa kierrättää 6000 rpm. Ohjelmistoja päivitettiin monet kerrat ja toiseen autoon jopa vaihdettiin koko vaihteisto, muttei meno sen kummemmaksi muuttunut.

      Myös elektroniikkahilppeet, navigointi, peruutustutkat/kamerat yms. toimi silloin kun sattui huvittamaan, mutta näiden todettiin olevan pieniä murhaita mootto&vaihteisto -kombon toimimattomuuteen verrattuna eikä palstatilakaan antanut myöten kaikkien bugien listaamiseksi.

      Silti näitä itäautoja ei saa kovin moittia. Muutoin toimitus täyttyy mielensä pahoittaneiden datsunpappojen vihapostista, kuten kävi kasvaimen edellisen version koeajojen kanssa.

      • 3we34re34r3434

        Mulla on hondassa cvt mikä kyllä toimii tosi hyvin.
        Kopioisivat vanhempia lootia mitkä toimii, tosin tuokin loota vikaantui silloin kun
        sen ostin ja korjattiin takuuna, mittarissa oli silloin 49tkm. Nyt on menty jo 130tkm yhteensä ja hyvin menee vieläkin, veikkaan että eka autoni omistaja on ollut just sellainen ajelija joka ei sääli autoa vaan murjotaan menee ilman tunnetta, nämähän ne just saa autojen heikot kohdat kyllä esille kun sitten hajoavat..

        Eihän tuon hondassa oleva cvt mikään täydellinen ole ominaisuuksiltaan, parempiakin laatikkoja olisi olemassa.

        Perinteinen momentinmuunnin automaatti on kestävä ja toimii niin täydellisesti kaikenlaisessa ajossa, automaatti parhaimmillaan. Tälläisellä ajelen työajoja työautolla ja kyllä on tasaista menoa, voi ajaa pelkällä kaasulla ihan hitaasti, ruuhka-ajossa mitä parhain. Cvt on taas vähän sellainen on off hitaassa ajossa mutta se voi liittyä myös ruiskun toimintaankin että se ei osaa annostella polttoainetta sopivasti. Tämä tekee sen hurjien tehojen takia kone vetää vähän liikaa eli joutuu himmailee jossain paikoissa jarrulla sitten, 80hv.


    • MeneTakuuhuoltoon

      Uuteen turboon saa takuuseen vaihto-osat ilman.
      Vanhaan turboon turboputkeen 2 mm porareikä,
      jolloin ylimääräinen kosteus..vesi poistuu.
      Talvitermostaatti....ulkomailta voi tilata kun ei ole enää takuu voimassa.

    • Jopatalviauto

      Suomen ostetuimpia autoja ja vaihtoarvo listojen . Ykkönen.

    • DWQQQ

      Hyundai saavutti toisena vuonna peräkkäin myyntiennätyksen. Hyundai-autoja myytiin Euroopassa 505 396 kappaletta, 7,5 prosenttia on enemmän kuin v. 2015. Myynnin kasvuun vaikutti uudistunut mallisto: 90 prosenttia malleista on nuorempia kuin kaksi vuotta. Tucson oli viime vuonna suosituin, sitä myytiin Euroopassa yli 150 000 kappaletta eli enemmän kuin kaikkia henkilöautoja yhteensä Suomessa.

    • ilmoituskaikille

      Suomessa, siis täällä jossa asumme ja autoilemme, Toyota oli ylivoimainen ykkönen. "Euroopassa" myytiin paljon kaikenmaailman renuttimiakin ranskalaisille ja muihinkin lämpimiin maihin mutta pohjolan raakoihin olosuhteisiin Toyota oli suosituin.

    • Kassukulkee

      1.6 visia vm 2011. Karu varustelu. Ei edes vakkaria. Voimansiirto ulinoineen tuo mieleen vanhan cherryn. Takaluukun muovisuojus irtoaa ennenpitkää uusi töineen n 400e. Sisäovenkahvojen tinapaperit irtoilee. Ei kovin lämmin. Luonnollisesti ei mikään raketti tuolla koneella. Kytkin kärysi kunnolla kun perutin tyhjää peräkärryä piharamppia ylös. Moottorin öljynkulutusta kannattaa seurata, eikä uskoa näytön "oil ok" tekstiä. Kaverin vastaavassa öljyt oli jo minimissä..,vaikka öljyt oli" ok". Tässä siis joitain omia kokemuksia kassusta.

    • Pökköö

      Mulla oli 1.5 dCI 3 vuotta. Oikein hyvä auto, ei juuri mitään vikaa. Muovit tosin kitisi 3 vuotta eikä korjaus auttanut. Moottorin alavääntö huono. Lämpiää aika hitaasti. 1.2 moottori jäätyy talvella. Nyt on Peugeot 3008 SUV joka on kyllä parempi, varsinkin kaarreajo on aivan mahtava.

      • nomoooore

        Häväistyshän tämä nykyinen paskai on entiselle aidolle japanilaiselle Nissan/Datsun merkille.Olivat tekniikaltaan kestäviä autoja,nämä nyky rimpularihvelit aivan surkeita kätöstyksiä.


    • nisqas

      Edellä valitetaan mm. kutosvaihteen puuttumista, huonoa alavääntöä, tehottomuutta, suurta kulutusta. Nuo on mulla OK. Mallia 2012, siis vanhaa mallia, mutta uudella Renun 1,6 dieselillä. Siinä on 130 hv tehoa. eli riittävästi ja ennenkaikkea 320Nm vääntöä 1750 r/min. Jo 1500 kierroksella vetää hyvin. Ilmoitettu keskikulutus 4,7 l ja pitänee paikansa, ainakin sinnepäin. Kiihtyvyys tavanomaisen "hyvä" 9,9 sek.
      Muuten peli on tyypillinen tuon hintatason värkki, alle 30 tuhannen ei saa kummoista.

    • Anonyymi

      1,6 2011-malli kaikilla varusteilla , 4v ollut, ei vikoja ja joka päivä toimii Kaskas. mukava auto.

    • Anonyymi

      Itse olen tykännyt kovasti.Autoja on ollut monia kymmeniä ja tämän kanssa ei ole tarvinnut puljata jatkuvasti korjaamolla.Normihuollot joskus.Kohtalainen ajettava,erittäin tarkka gruiseri,vähäruokainen auto.n.750-800km ajelen yhdistelmä ajoa reippaahkolla menolla bensakoneella mikä on enemmän kuin monessa omistamassani dieselissä!Meluahan saa mihin autoon vaan halvoilla paskarenkailla.Ei ole ruostetta pienen pienintäkään,vaikka on 2008 toisinkuin lähes kaikissa muissa merkeissä lokarit jo vaihdettu tai paikattu,kun katsoo parkkiksella.Lasikatto on kiva ja romanttinen.Tuo avaruutta.Oli itsellä ostoon yhtenä kriteerinä.Kannatan ristiselän säätöjä.Qassu on mukava,kun ei tarvii lattialla istua ja hienon näköinen.Ei valittamista muusta kuin tavaratilan luukku sais nousta ylemmäksi,jos on pitkä heppu.Meillä auto on lastattu lattiasta kattoon kuormaa ja hyvät on jouset.Edellisessä saksalaisessa jouset vinku renkaissa kiinni samalla kuormalla.En vaihda muuhun merkkiin enää.

    • Anonyymi

      olen ajanut 1,6- 180000km ilman vikoja ja olen tyytyväinen, oikein kelpo auto.

    • Anonyymi

      No jos halpiksen ostaisin niin Skoda tarjoaa kyllä eniten rahalle vastinetta.

    • Anonyymi

      Ihan ok varmasti 100tkm asti, sitten alkaa viat.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      22
      1321
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1272
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1196
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1184
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1173
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1171
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1157
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1120
    Aihe