Miksi Toyotaa ei ole missään siellä missä tarvitaan luotettavuutta? Toyotaa ei näy ambulanssissa, ei poliisiautoina ja taksina suuntaus on alaspäin.
Toyota pärjää mielipidekyselyissä ja jossain merkkien merkki mielipidetutkimuksissa, mutta oikeat luotettavuutta mittaavat testit Toyotalta sujuu huonosti mm ADAC tiepalveluraportti.
Tiedän, että kohta on linkityksiä suomen myydyimmästä autosta (mittaako se luotettavuutta) tai katsastustilastoista (mittaako se luotettavuutta)
Toyota on vanhempien ihmisten suosiossa ja se jo osaltaan kertoo hyvästä auton ylläpidosta ja huoltamisesta.
Toyota on pelkkää mielikuvaa johon jotkut ikävä kyllä vielä uskovat.
Toyota mielikuva auto
124
568
Vastaukset
- Montako BMW:tä
tai Audia tiedät olevan noissa mainitsemissasi tehtävissä? Jos vähäkään olet miettinyt asiaa, et kyselisi moisia. oyotan Land Cruiceria voit katsella armeijan harjoituksissa, palokuntien ja Rajavartioston käytössä. Voin vain todeta, että et ilmeisesti katsele uutisia tv:stä - siellä näkisit Toyotia monissa kansainvälisissä uutisissa esim YK:n tiimoilta. Todella huonot tiedot sinulla näyttää olevan kirjoituksesi pohjalla.
- Hans.
Bemarilla eikä Audilla ei ole ambulanssiksi soveltuvia autoja. oyota Land Cruiser on aivan pilipalimaasturi jopa Mitsuun nähden saati sitten Land Roveriin tai Rangeen.
- Ai ne on
Hans. kirjoitti:
Bemarilla eikä Audilla ei ole ambulanssiksi soveltuvia autoja. oyota Land Cruiser on aivan pilipalimaasturi jopa Mitsuun nähden saati sitten Land Roveriin tai Rangeen.
niin huonoja, ettei ole.
- Hans.
Ai ne on kirjoitti:
niin huonoja, ettei ole.
Ei sovi kummankaan imagoon tehdä pakuja joista rakentaa ambulansseja.
- 312312321
Hans. kirjoitti:
Ei sovi kummankaan imagoon tehdä pakuja joista rakentaa ambulansseja.
Kappas vain kun sopii kuitenkin Mersun imagoon...
- LaatuautoiIija
Huh, ihan nousee ihokarvat pystyyn kun ajattelee Toyotaa ambulanssina. Tosin on niitä ihan vähäisessä määrin ollutkin.
Siviilipoliisiautoina niitä on nytkin jonkun verran.
Ns. pelleindekseissä eli humalaisille tehdyissä ovensuukyselyissä Tojo pärjää koska omistajat ovat niin fanaatikkoja.
Tojon omistajat ovat tosiaan iäkästä porukkaa, onneksi nuoret eivät suosi Tojoja niin ajan saatossa autokantamme paranee.- iäkästä
Tosi on.Suurin osa tojoilijoista on keski ikäistä tai vanhempaa porukkaa.
- Mainari
Miten olisi Pyhäjärven kaivos? Sinne alas ei ole asiaa juuri muilla merkeillä....
- Harhailijalle...
1. Toyota nimenomaan näkyy siellä, missä tarvitaan suurinta luotettavuutta, kuten sota-alueilla, viidakossa, savannilla, napajäätiköllä...
Luotettavuus ei ole noiden mainitsemiesi hommien kriteerinä mitenkään.
2. Oikeaa luotettavuutta mittaavat omistajien mielipidetiedustelut samoinkuin katsastustilastot, joissa on ilmoitettu myös autojen keskinäistä vertailua varten tarpeelliset tiedot.
Mainitsemasi ADAC tiepalveluraportti on 0-6 vuotiaista autoista tekemällä tehty ja sensuroitu tynkätilasto (osa tapahtumista kuuluu "liikesalaisuuden" piiriin).
3. Myydyin auto-kertoo mitä kertoo- katsastustilastot puolestaan: eipä ole parempiakaan (yhtä tasapuolisia) laatumittareita.
4. Toyota on epäilemättä vanhempien ihmisten suosiossa. Se kertoo lähinnä siitä, että Toyotan omistavilla on keskimääräistä enemmän tietoa autoista, myös eri automerkeistä.
Auton ylläpidosta ja huoltamisesta se ei kerro yhtään mitään.
5 Mielikuva- mitä tarkoitat ?
Oma mielikuvani on, että olet toisen merkin automyyjä.
Sen verran kummallisia ettenkö sanoisi harhaisia ovat käsityksesi.- nickname.
1. Nimenomaan esim. ambulanssissa ja taksissa luotettavuus on tärkeä kriteeri.
2. Mielipidetiedustelut ovat kaikkein naurettavin luotettavuustilasto. Ei voida mitenkään verrata Toyota Yarista millä ajetaan alle 10.000 km vuodessa esim. E-sarjan Mersuun jolla ajetaan 40.000 km vuodessa. ADAC on luotettavin mutta ei täydellinen.
3. ADAC on parempi laatumittari.
4. Tojo on vanhempien ihmisten ajokki mutta kukaan vanhempi ns. automies eli autoista kiinnostunut ja ymmärtävä ei aja Toyotalla.
5. En ole aloittaja.
Aloittaja oli täysin oikeassa.
- niinpä niin
Ei siitä vanhasta Toyota Dynasta ole tuohon kaikkeen.
- Markkinajohtaja
saa aina kiinnostusta osakseen. On parempi olla markkinajohtaja kuin se tokavika luuseri.
- ??
Paljonko on Tojon markkinaosuus Länsi-Euroopassa? Kehitysmaat ei kiinnosta eikä Itä-Eurooppa.
- No, se nyt vaan on
?? kirjoitti:
Paljonko on Tojon markkinaosuus Länsi-Euroopassa? Kehitysmaat ei kiinnosta eikä Itä-Eurooppa.
maailman eniten myyty ja valmistettu automerkki. Ei sen enmpää voi olla. Samoin Suomessa suosituin. Piste.
- Ei myy
No, se nyt vaan on kirjoitti:
maailman eniten myyty ja valmistettu automerkki. Ei sen enmpää voi olla. Samoin Suomessa suosituin. Piste.
Eipä Petteri tiennyt. Jotain luokkaa 3.8 % se on.
- Sivusta seurannut
Johtuu kyllä pitkälti myös Toyotan huonoista ominaisuuksista, ettei se kelpaa esim. taksikäyttöön.
Ajakaapa muuten huviksenne Hiace kaltevalle alustalle ja aukaiskaa takaovi. Ei meinaa mennä kiinni, sen verran löysä on kori. Ei tuollaisesta ole ambulanssiksi. - 18
Sama sekopääkö täällä riehuu eri nimimerkeillä provoilemassa ja haukkumassa ?
Eipä ole täyspäistä touhua, esim. tuossa nyky-ADAC raportissa ei ole hiventäkään järkeä.
Sen verran kuitenkin siitäkin, että mikä Toyotamalli ei ole pärjännyt ADAC-"tilastossa", olisi ihan mukava tietää ?- Ei pärjää
Mikään malli ei pärjää nykyään hyvin tässä ainoassa varteenotettavassa luotettavuustutkimuksessa.
- tyytyväinen
-Toyota mielikuva auto-
Niin, te muutkin voitte siitä mielikuvissanne haaveilla. Täällä puhutaan vaan jostain ADAC ista ja ihan jonninjoutavia juttuja paasataan ja yritetään ärsyttää.
Tyytyväisimmät autonomistajat löytyvät kuitenkin Toyota leiristä. Tuollahan se lukee selvällä suomenkielellä uusimmassa tuulilasissa.
Valiomerkit:
1.Lexus
2.Porsche
3.Jaguar
Volyymimerkit:
1.Toyota
2.Ford
3.Volkswagen
Siellä ne audit, bemarit ja mersut on kaukana lexuksen takana.
Toyota voitti omassa sarjassaan neljä kuudesta taulukon osa-alueesta. Taakse jäi mm. ford, vw, skoda ja kia.
Eli mitä te täällä haukutte Toyotaa kun ette ole omaankaan automerkkiin tyytyväisiä tutkimusten perusteella. E l i k a i k k i e n h a u k k u j i e n t a v o i t e o n v a a n p r o v o t a j a ä r s y t t ä ä. Toiset taas ajavat Toyotalla eikä valita. Eli antaa provojen olla, kaikki tietää totuuden, teidän kärry ei toisia haukkumalla parane eikä meidän Toyota huonone.- Ei merkitystä
Eihän tuollaisella pellekyselyllä ole mitään merkitystä. Toyotakuski on paljon vähempään tyytyväinen kuin esim. Skoda tai Kiakuski. Premiumkuskeista nyt puhumattakaan.
- KUNNON tutkimus
Jälleen on arvostetuimman autolehden Auto Motor und Sportin valistunut eurooppalainen lukijakunta valinnut maailman parhaat autot 2012 eri luokissa. Tässä tulokset:
Miniautot
1. VW Up
2. Mini
3. Fiat 500
4. Smart Fortwo
5. Opel Agila
6. Ford Ka
7. Fiat Panda
8. Toyota IQ
9. Renault Twingo
10. Toyota Aygo
Pikkuautot
1. Audi A1
2. VW Polo
3. Alfa Romeo Mito
4. Opel Corsa
5. Ford Fiesta
6. Citroen CS/DS3
7. KIA Rio
8. Skoda Fabia
9. Seat Ibiza
10. Nissan Juke
Kompaktiluokka
1. BMW 1-sarja
2. VW Golf Plus/Jetta
3. Audi A3
4. Mercedes A/B
5. Opel Ampera
6. VW Beetle
7. Alfa Romeo Giulietta
8. Ford Focus
9. Opel Astra
10. Skoda Octavia
Keskiluokka
1. Audi A4
2. Mercedes C-sarja
3. BMW 3-sarja
4. VW Passat
5. Ople Insignia
6. Skoda Superb
7. Ford Mondeo
8. Volv0 S60/V60
9. Alfa Romeo 159
10. Citroen C5/DS5
Ylempi keskiluokka
1. BMW 5-sarja
2. Audi A6/A7/Allroad
3. Mercedes E/CLS
4. Jaquar XF
5. Lexus GS
6. Volvo V70/XC70
7. Citroen C6
8. Lancia Thema
9. Cadillac CTS
9. Infinity M
9. Saab 9-5
Luxusautot
1. Porsche Panamera
2. Audi A8
3. Mercedes S/CL
4. BMW 7-sarja
5. Aston Martin Rapide
6. VW Phaeton
7. Maserati Quattroporte
8. Bentley Continental
9. Maybach
10. Jaguar XJ
Urheiluautot
1. Porsche 911
2. Mercedes SLS AMG
3. Audi R8
4. BMW 6-sarja
5. Ferrari 458
6. Lamborghini Aventador
7. Aston Martin Vantage
8. Aston Martin DB9/DBS
9. Ferrari FF
10. Bugatti Veyron
Avoautot
1. Mercedes SLS AMG Roadster
2. Audi R8 Spyder
3. BMW 6-sarja Cabrio
4. Porsche 911 Cabrio
5. Audi A5 Cabrio
6. Ferrari 458 Spider
7. Mercedes SL
8. BMW Z4
9. Mercedes SLK
10. Mercedes E
Tila-autot
1. VW Multivan
2. VW Sharan
3. VW Touran
4. Mercedes-Benz Viano
5. Ford S-Max
6. Opel Zafira Tourer
7. Ford C-Max
8. Opel Meriva
9. Ford Galaxy
10. VW Caddy Life
http://www.auto-motor-und-sport.de/news/die-besten-autos-2012-bei-den-sportwagen-porsche-911-zurueck-an-der-spitze-4299810.html - yks pelle
Ei merkitystä kirjoitti:
Eihän tuollaisella pellekyselyllä ole mitään merkitystä. Toyotakuski on paljon vähempään tyytyväinen kuin esim. Skoda tai Kiakuski. Premiumkuskeista nyt puhumattakaan.
Heh heh, pitihän tuo arvata. Tietysti se on pelletutkimus kun oma merkki ei ole siellä kärjessä. Eihän tuolla ole mitään tekemistä Toyotakuskin vähempään tyytymisellä vaan se kysely kertoo että muun merkin omistajat eivät ole niin tyytyväisiä autoonsa kuin täällä antavat olettaa. Eli skeidaa kaikki teidän väitteet. Vai oletteko valehdelleet automerkkiinne kohdistuvassa kyselyssä? Äh..mitä sulle selittää kun et edes tajua..
olkoon. - Tyytymätön.
yks pelle kirjoitti:
Heh heh, pitihän tuo arvata. Tietysti se on pelletutkimus kun oma merkki ei ole siellä kärjessä. Eihän tuolla ole mitään tekemistä Toyotakuskin vähempään tyytymisellä vaan se kysely kertoo että muun merkin omistajat eivät ole niin tyytyväisiä autoonsa kuin täällä antavat olettaa. Eli skeidaa kaikki teidän väitteet. Vai oletteko valehdelleet automerkkiinne kohdistuvassa kyselyssä? Äh..mitä sulle selittää kun et edes tajua..
olkoon.Enpä ole edes lukenut koko pelleindeksiä. Ja miksi yleensä luullaan, että omaan autoon ollaan niin tyytyväisiä? En minä ainakaan ole. Ruostetutkimuksesta ei tullut täysiä pisteitä eikä kaikissa vertailuissa ole tullut ykköstiloja. Moottorin vääntöä ei olisi tarvinnut rajoittaa ja auto saisi olla hiljaisempi.
- Nii-i
Tyytymätön. kirjoitti:
Enpä ole edes lukenut koko pelleindeksiä. Ja miksi yleensä luullaan, että omaan autoon ollaan niin tyytyväisiä? En minä ainakaan ole. Ruostetutkimuksesta ei tullut täysiä pisteitä eikä kaikissa vertailuissa ole tullut ykköstiloja. Moottorin vääntöä ei olisi tarvinnut rajoittaa ja auto saisi olla hiljaisempi.
No juurikin niin. Mitä varaa sitten täällä haukkua Toyotaa????
Ja miten se voi olla pelletutkimus kun omistajat ovat itse autoistaan kertoneet.? HÄ? - Niiinpäs...
Nii-i kirjoitti:
No juurikin niin. Mitä varaa sitten täällä haukkua Toyotaa????
Ja miten se voi olla pelletutkimus kun omistajat ovat itse autoistaan kertoneet.? HÄ?No juuri siksi kun ei kai sen puolueellisempaa tietoa löydä kuin omistajilta itseltään kuultua. Toisekseen eri merkkien omistajat vaativat aivan eri asioita autoiltaan eli.
- katsos katsos..
Niiinpäs... kirjoitti:
No juuri siksi kun ei kai sen puolueellisempaa tietoa löydä kuin omistajilta itseltään kuultua. Toisekseen eri merkkien omistajat vaativat aivan eri asioita autoiltaan eli.
..siinähän se. Katsos jokainen varmaan tuntee oman autonsa parhaiten ja vetää kotiinpäin, sehän on sama kaikilla merkeillä eli samalla viivalla ollaan. Eikö juuri se ole se luotettavampi tapa kuin se että joku muu arvostelee sinun autosi.? VAI?
- Näin se menee
katsos katsos.. kirjoitti:
..siinähän se. Katsos jokainen varmaan tuntee oman autonsa parhaiten ja vetää kotiinpäin, sehän on sama kaikilla merkeillä eli samalla viivalla ollaan. Eikö juuri se ole se luotettavampi tapa kuin se että joku muu arvostelee sinun autosi.? VAI?
Toiset vetävät kotiinpäin enemmän kuin toiset. Löytyy kaksikin merkkiä joiden omistajat eivät myönnä autojensa puutteita. Siinäkin mielessä kyseessä on arvoltaan turha tutkimus, no viihdearvoa toki on.
Otetaan nyt ihan yksi esimerkki, on auto joka maksaa 70 ke ja sisämelu on vaikka 75 db. Omistaja antaa melusta 7.0 pistettä. Toinen merkki maksaa 25 ke ja melu on 82 dp, omistaja antaa sille 8.5 db. Näin saadaan huonommasta parempi. Tämähän oli käsitelty jossain jo vuosia sitten. Ulkomaalaiset vastaavat tutkimukset antavat aivan eri tulokset, Saksassa oli Mersu ykkönen, Englannissa Jaguar, jossain Subaru. Kyselyihin vastaavat merkkinsä fanaatikot. Mutta nämä "tutkimukset" palvelevat tarkoitustaan eli niillä lisätään autojen myyntiä. Me kriittisesti suhtautuvat tiedämme asioiden oikean laidan - näin vaan on
Näin se menee kirjoitti:
Toiset vetävät kotiinpäin enemmän kuin toiset. Löytyy kaksikin merkkiä joiden omistajat eivät myönnä autojensa puutteita. Siinäkin mielessä kyseessä on arvoltaan turha tutkimus, no viihdearvoa toki on.
Otetaan nyt ihan yksi esimerkki, on auto joka maksaa 70 ke ja sisämelu on vaikka 75 db. Omistaja antaa melusta 7.0 pistettä. Toinen merkki maksaa 25 ke ja melu on 82 dp, omistaja antaa sille 8.5 db. Näin saadaan huonommasta parempi. Tämähän oli käsitelty jossain jo vuosia sitten. Ulkomaalaiset vastaavat tutkimukset antavat aivan eri tulokset, Saksassa oli Mersu ykkönen, Englannissa Jaguar, jossain Subaru. Kyselyihin vastaavat merkkinsä fanaatikot. Mutta nämä "tutkimukset" palvelevat tarkoitustaan eli niillä lisätään autojen myyntiä. Me kriittisesti suhtautuvat tiedämme asioiden oikean laidanMiten niin saadaan huonommasta parempi? Millä huonommasta saat paremman jos se kerran on huonompi??? Eihän se halvempi hinta siitä huonompaa tee? Kokonaisuudesta kun puhutaan.
Mutta se on varmaa että eri puolella tellusta tehdyt tutkimukset antavat eri tuloksia. Luulen että jossain saksassa tehty tutkimus tosiaan ei nosta vähäpäästöisiä autoja ykköseksi vaan aivan muut seikat. Huippunopeus ja kiihtyvyys nyt eivät ehkä ole niitä kaikkein tärkeimpiä ominaisuuksia. - Luitkohan edes
näin vaan on kirjoitti:
Miten niin saadaan huonommasta parempi? Millä huonommasta saat paremman jos se kerran on huonompi??? Eihän se halvempi hinta siitä huonompaa tee? Kokonaisuudesta kun puhutaan.
Mutta se on varmaa että eri puolella tellusta tehdyt tutkimukset antavat eri tuloksia. Luulen että jossain saksassa tehty tutkimus tosiaan ei nosta vähäpäästöisiä autoja ykköseksi vaan aivan muut seikat. Huippunopeus ja kiihtyvyys nyt eivät ehkä ole niitä kaikkein tärkeimpiä ominaisuuksia.Juurihan kerroin. Ei halvempi hinta huonommaksi tee vaan huonompi tulos.
- BMW nro 1
KUNNON tutkimus kirjoitti:
Jälleen on arvostetuimman autolehden Auto Motor und Sportin valistunut eurooppalainen lukijakunta valinnut maailman parhaat autot 2012 eri luokissa. Tässä tulokset:
Miniautot
1. VW Up
2. Mini
3. Fiat 500
4. Smart Fortwo
5. Opel Agila
6. Ford Ka
7. Fiat Panda
8. Toyota IQ
9. Renault Twingo
10. Toyota Aygo
Pikkuautot
1. Audi A1
2. VW Polo
3. Alfa Romeo Mito
4. Opel Corsa
5. Ford Fiesta
6. Citroen CS/DS3
7. KIA Rio
8. Skoda Fabia
9. Seat Ibiza
10. Nissan Juke
Kompaktiluokka
1. BMW 1-sarja
2. VW Golf Plus/Jetta
3. Audi A3
4. Mercedes A/B
5. Opel Ampera
6. VW Beetle
7. Alfa Romeo Giulietta
8. Ford Focus
9. Opel Astra
10. Skoda Octavia
Keskiluokka
1. Audi A4
2. Mercedes C-sarja
3. BMW 3-sarja
4. VW Passat
5. Ople Insignia
6. Skoda Superb
7. Ford Mondeo
8. Volv0 S60/V60
9. Alfa Romeo 159
10. Citroen C5/DS5
Ylempi keskiluokka
1. BMW 5-sarja
2. Audi A6/A7/Allroad
3. Mercedes E/CLS
4. Jaquar XF
5. Lexus GS
6. Volvo V70/XC70
7. Citroen C6
8. Lancia Thema
9. Cadillac CTS
9. Infinity M
9. Saab 9-5
Luxusautot
1. Porsche Panamera
2. Audi A8
3. Mercedes S/CL
4. BMW 7-sarja
5. Aston Martin Rapide
6. VW Phaeton
7. Maserati Quattroporte
8. Bentley Continental
9. Maybach
10. Jaguar XJ
Urheiluautot
1. Porsche 911
2. Mercedes SLS AMG
3. Audi R8
4. BMW 6-sarja
5. Ferrari 458
6. Lamborghini Aventador
7. Aston Martin Vantage
8. Aston Martin DB9/DBS
9. Ferrari FF
10. Bugatti Veyron
Avoautot
1. Mercedes SLS AMG Roadster
2. Audi R8 Spyder
3. BMW 6-sarja Cabrio
4. Porsche 911 Cabrio
5. Audi A5 Cabrio
6. Ferrari 458 Spider
7. Mercedes SL
8. BMW Z4
9. Mercedes SLK
10. Mercedes E
Tila-autot
1. VW Multivan
2. VW Sharan
3. VW Touran
4. Mercedes-Benz Viano
5. Ford S-Max
6. Opel Zafira Tourer
7. Ford C-Max
8. Opel Meriva
9. Ford Galaxy
10. VW Caddy Life
http://www.auto-motor-und-sport.de/news/die-besten-autos-2012-bei-den-sportwagen-porsche-911-zurueck-an-der-spitze-4299810.htmlTässäkin Bemari menestyi hienosti.
- trai trai trallallaa
Luitkohan edes kirjoitti:
Juurihan kerroin. Ei halvempi hinta huonommaksi tee vaan huonompi tulos.
Tietysti se on turha tutkimus kun sinun autosi ei pärjännyt. Jos omistaisit toisenmerkkisen auton niin sitten taas joku toinen tutkimus olisi turha. Näinhän se menee.
Kaikki tietää että huonompi tulos tekee huonommaksi. Kuka arvostaa autossa mitäkin. Mutta fakta on se että vain omistaja tietää autonsa hyvyydet ja heikkoudet, ja viat, turha niitä muiden on tulla tänne kertomaan. - Näin mennään
trai trai trallallaa kirjoitti:
Tietysti se on turha tutkimus kun sinun autosi ei pärjännyt. Jos omistaisit toisenmerkkisen auton niin sitten taas joku toinen tutkimus olisi turha. Näinhän se menee.
Kaikki tietää että huonompi tulos tekee huonommaksi. Kuka arvostaa autossa mitäkin. Mutta fakta on se että vain omistaja tietää autonsa hyvyydet ja heikkoudet, ja viat, turha niitä muiden on tulla tänne kertomaan.Mielestäni ei pärjännyt huonosti kun oli kakkonen. Silti minulla on itse itsekritiikki tallella kun olen ihan varma ja nähnyt, ettei se oikeissa tutkimuksissa pärjää niin hyvin.
Sellainen on hyvä luotettavuustutkimus missä ulkopuolinen puolueeton taho kirjaa viat ylös. Myös ajokilometrit pitäisi huomioida. - niin siis ykkönen
Näin mennään kirjoitti:
Mielestäni ei pärjännyt huonosti kun oli kakkonen. Silti minulla on itse itsekritiikki tallella kun olen ihan varma ja nähnyt, ettei se oikeissa tutkimuksissa pärjää niin hyvin.
Sellainen on hyvä luotettavuustutkimus missä ulkopuolinen puolueeton taho kirjaa viat ylös. Myös ajokilometrit pitäisi huomioida.Volyymimerkit:
1.Toyota
2.Ford
3.Volkswagen - Niin siis
niin siis ykkönen kirjoitti:
Volyymimerkit:
1.Toyota
2.Ford
3.VolkswagenOvensuukyselyssä noin mutta entä oikeissa tutkimuksissa?
- Oikea tutkimus
Niin siis kirjoitti:
Ovensuukyselyssä noin mutta entä oikeissa tutkimuksissa?
http://autot.oikotie.fi/uutinen/adac-tiepalveluraportti:-kärkisijat-saksalaisille/66907
- Oikea tutkimus
Niin siis kirjoitti:
Ovensuukyselyssä noin mutta entä oikeissa tutkimuksissa?
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/uusien-autojen-ruosteenesto-retuperalla
- Ykkönen aina
Oikea tutkimus kirjoitti:
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/uusien-autojen-ruosteenesto-retuperalla
Nyt eletään vuotta 2012 ja sekin kohta loppuu. Vanhalla adacin tilastolla voi pyyhkiä jo pyllyn.
Ruostejutut ei kuulu tähän osioon, ap:n kysymyksessähän oli luotettavuudesta kyse.
muttakun ette muuten pärjää niin täytyyhän sitä jollain koittaa...sorry. - Tojot ruostuu
Ykkönen aina kirjoitti:
Nyt eletään vuotta 2012 ja sekin kohta loppuu. Vanhalla adacin tilastolla voi pyyhkiä jo pyllyn.
Ruostejutut ei kuulu tähän osioon, ap:n kysymyksessähän oli luotettavuudesta kyse.
muttakun ette muuten pärjää niin täytyyhän sitä jollain koittaa...sorry.Meinaatko, ettei autot ruostu vuonna 2012 ja sen jälkeen?
Ruostejutut kuuluvat oikein hyvin tähän osioon, mielikuvistahan tässä puhutaan. Minulla on sellainen mielikuva, että Tojot ruostuvat pahasti ja siitä on oikein omakohtaiset ikävät kokemukset. - niin muutkin
Tojot ruostuu kirjoitti:
Meinaatko, ettei autot ruostu vuonna 2012 ja sen jälkeen?
Ruostejutut kuuluvat oikein hyvin tähän osioon, mielikuvistahan tässä puhutaan. Minulla on sellainen mielikuva, että Tojot ruostuvat pahasti ja siitä on oikein omakohtaiset ikävät kokemukset.Loistavaa väinö.Myös se sinun kinneri ruostuu joskus.Takuu varmasti.Mikään ei ole ikuista.
- Mielikuva tojo
Juuri näin,eli mielipide kysely. Tästähän juuri on kyse onko tilaston kärjessä faktalla vai mielikuvalla ja Toyota on mielikuvassa.
Ari - Näin on
Mielikuva tojo kirjoitti:
Juuri näin,eli mielipide kysely. Tästähän juuri on kyse onko tilaston kärjessä faktalla vai mielikuvalla ja Toyota on mielikuvassa.
AriTuulilasi nro 12 /2012 merkkien merkki. Toyota.Ei ole mielikuvaa vaan täyttä totta,tällä palstalla suurin osa on mielikuvitusta ja pelkkää sontaa.
- Erkkien Erkki
Näin on kirjoitti:
Tuulilasi nro 12 /2012 merkkien merkki. Toyota.Ei ole mielikuvaa vaan täyttä totta,tällä palstalla suurin osa on mielikuvitusta ja pelkkää sontaa.
No ihan täyttä tuubaa on Merkkien merkki-pelletilasto.
Tuo Halutuin auto -tilasto sentään vähän järkevämpi, Volkkari muuten voitti. - Trololollololllo
Erkkien Erkki kirjoitti:
No ihan täyttä tuubaa on Merkkien merkki-pelletilasto.
Tuo Halutuin auto -tilasto sentään vähän järkevämpi, Volkkari muuten voitti.Trolli.
- LoIIo
Trololollololllo kirjoitti:
Trolli.
Mikä merkki voitti?
- akvavitixx
Tojot ruostuu kirjoitti:
Meinaatko, ettei autot ruostu vuonna 2012 ja sen jälkeen?
Ruostejutut kuuluvat oikein hyvin tähän osioon, mielikuvistahan tässä puhutaan. Minulla on sellainen mielikuva, että Tojot ruostuvat pahasti ja siitä on oikein omakohtaiset ikävät kokemukset.Kummallista kun mulla on ollut viisi edellistä autoa, pitänyt niitä keskimäärin 4 vuotta ja kilometrejä siinä ajassa 140000, yhdessäkään ei ole näkynyt alustassa(kaan) edes pintaruostetta omistusaikana. Myöskään yhtään ylimääräistä korjaamokäyntiä ei mahdu noihin vuosiin. Kaikenlaisia "tietäjiä" riittää.
- akvavitixx
akvavitixx kirjoitti:
Kummallista kun mulla on ollut viisi edellistä autoa, pitänyt niitä keskimäärin 4 vuotta ja kilometrejä siinä ajassa 140000, yhdessäkään ei ole näkynyt alustassa(kaan) edes pintaruostetta omistusaikana. Myöskään yhtään ylimääräistä korjaamokäyntiä ei mahdu noihin vuosiin. Kaikenlaisia "tietäjiä" riittää.
siis kaikki toyotia olleet.
- Lehmätkin lentävät
akvavitixx kirjoitti:
Kummallista kun mulla on ollut viisi edellistä autoa, pitänyt niitä keskimäärin 4 vuotta ja kilometrejä siinä ajassa 140000, yhdessäkään ei ole näkynyt alustassa(kaan) edes pintaruostetta omistusaikana. Myöskään yhtään ylimääräistä korjaamokäyntiä ei mahdu noihin vuosiin. Kaikenlaisia "tietäjiä" riittää.
Joopa joo...
- Sivusta seurannut
" Miksi Toyotaa ei ole missään siellä missä tarvitaan luotettavuutta? "...
Aloittajalle. Tuo tuulilasin testi kertoo että JUURI TOYOTASSA on sitä luotettavuutta.Sen tietää kaikki meidän pikku provoystävämmekin. Siihen en osaa vastata miksei niitä ole ambulansseina paitsi että täytyyhän sitä muillekin merkeille jotain tehtävää jättää.- Mie vuan
Enpä ainakaan minä tiedä. Omat kokemukset ja ADAC eivät ainakaan vahvista käsitystä. Toisaalta kaikki autot ovat nykyään luotettavia. Joka merkillä on tietysti joku ongelmakohta.
- myökin vaan
Mie vuan kirjoitti:
Enpä ainakaan minä tiedä. Omat kokemukset ja ADAC eivät ainakaan vahvista käsitystä. Toisaalta kaikki autot ovat nykyään luotettavia. Joka merkillä on tietysti joku ongelmakohta.
http://www.iltalehti.fi/autot/2012082215985870_au.shtml
On siinä ainakin yksi Toyota aika hyvin pärjännyt.
Niin että provot, ei ole Toyota luotettava ei.
Keksikää parempia.
- The End
Saksalaista osaamista julistava BMW 3 -sarjan cabrio julistettiin huonoimmaksi, sillä automalli joutui korjaamolle keskimäärin 3,5 päiväksi vuodessa - enemmän kuin siis mikään muu automalli. BMW:n 5-sarjakin sijoittui huonosti, siis kolmanneksi epäluottettavammaksi. Toiseksi huonoin oli brittien oma ylpeys, Land Rover Discovery 3.
Japanilaiset ovat tunnettuja laadustaan, niin tälläkin kertaa, sillä selvityksen luotettavimmaksi automalliksi nousi Honda Jazz. Hondan korjaamollaoloaika on keskimäärin 0,17 päivää vuodessa - vähemmän kuin millään muulla selvitykseen osallistuneella automerkillä.
Toyota Avensis kiilasi, eikä varmaan yllättäen, toiseksi.
1. BMW 3 Series Convertible - 3.49
2. Land Rover Discovery 3 - 2.69
3. BMW 5 Series Touring - 2.58
4. Volvo XC90 - 2.56
5. Citroën C4 Picasso - 2.53
Ja nämä ovat kaikkein luotettavimmat automallit:
1. Honda Jazz - 0.17
2. Toyota Avensis - 0.17
3. Suzuki Swift - 0.18
4. Kia Picanto - 0.24
5. Peugeot 107 - 0.24
Kai tämäkin on pelletutkimus ellet sitten satu omistamaan Honda jazzia. Siellä on monta huippumerkkiä..(muka provoilijan preemium merkkiä) takana.
Että se siitä luotettavuudesta. Siitä keskustelemisen voi lopettaa.- Jazz&Blues
Honda Jazz luokkansa huonoin
http://autot.oikotie.fi/uutinen/adac-tiepalveluraportti:-kärkisijat-saksalaisille/66907
- Biimeri nro 1
BMW on paras kun viat kirjataan LUOTETTAVASTI ylös
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/bmw-vikatilastojen-perusteella-englannin-yritysautojen-luotettavin- mene pois
Vanha testi. Ei päde enää.
- petteri punakuono
Toyota on täysin ylivertainen kaikissa kuokissa, vaikka petteri puhelee ja vääntää yksinään itselleen pitkia ketjuja. Siksi petterin yksinpuheluja ei kukaan ota todesta ja saa vain vaistailla itselleen, niinkuin tämäkin yksh monista ketjuista osoittaa
Toyota on edelleen maailman eniten valmistetuin ja myydyin automerkki hyvän laatutuhinta suhteen, kestävyyden ja helppohuoltoisuuden vuoksi.
www.tuulilasi.fi/artikkelit/200-miljoonasta-toyotasta-40-miljoonaa-corollaa
www.taloussanomat.fi/autot/2012/07/24/suomen-maanteiden-valtias-on-kotoisin-japanista/201234150/304?non=1
www.kauppalehti.fi/auto/toyota on suosituin automerkki - katso lista/201207207581
www.autobild.fi/artikkeli/24064/usan-automyynti-vetaa-rajusti-euroopan-yskii-pahasti/
www.tekniikanmaailma.fi/uutiset/toyota-nousi-ykkoseksi
Http://kuvat.tuulilasi.fi/sites/kuvat.tuulilasi.fi/files/imagecache/main_image/images/Mallisarjat 1-6 2012 top 100.jpg
www.tekniikkatalous.fi/autot/hybridit eivat ole enaa pelkkaa puhetta ndash prius nousi kolmanneksi myydyimmaksi autoksi/a812025
www.kauppalehti.fi/auto/lexus voitti toistamiseen luotettavuustutkimuksen/201206202813
www.tuulilasi.fi/artikkelit/lexus-ruotsin-ja-tanskan-tyytyvaisimpien-merkki-v-2012- Kaikissa kuokissa?
Eihän Tojo pärjännyt yhdessäkään luokassa.
- mielenrauhaa...
Kyllä nyt petteriä pelottaa ja mielikuvat muuttuu autoilusta. Varmisti petterillä on nyt pahalla olla, kun linkki paltastaa totuuden
www.autobild.fi/artikkeli/1780/tuv-raportti-2011-katsastustilastojen-parhaat-ja-huonoimmat/- Rauhallinen mieli
Kyllä nyt taas amis-teroja itkettää
http://autot.oikotie.fi/uutinen/audi-a4-ja-opel-astra-menestyivät-saksalaisessa-katsastusraportissa/38205 - sillä lailla
Rauhallinen mieli kirjoitti:
Kyllä nyt taas amis-teroja itkettää
http://autot.oikotie.fi/uutinen/audi-a4-ja-opel-astra-menestyivät-saksalaisessa-katsastusraportissa/38205Mahtaa sinuakin harmittaa
http://www.kauppalehti.fi/etusivu/toyota paras, jeep surkein katsastustilastoissa/201202118653 - Ei lainkaan
sillä lailla kirjoitti:
Mahtaa sinuakin harmittaa
http://www.kauppalehti.fi/etusivu/toyota paras, jeep surkein katsastustilastoissa/201202118653http://money.cnn.com/galleries/2008/autos/0802/gallery.2008_cr_worst_cars/6.html
- aksu.
Rauhallinen mieli kirjoitti:
Kyllä nyt taas amis-teroja itkettää
http://autot.oikotie.fi/uutinen/audi-a4-ja-opel-astra-menestyivät-saksalaisessa-katsastusraportissa/38205Ei tuollaisella pienellä otannalla (230 000) ole mitään painoarvoa kunnon raportteihin. ADAC raporteissa ei ole sen lisäksi läheskään kaikki autot mukana, kun Saksan parhaiten myyvillä merkeillä on omat tiepalvelut ja ne eivät rekisteröidy ADAC raportteihin. Ovat kuulemma vielä luokiteltu salaisiksi omissa raporteissa, ettei viat tule yleiseen tietoisuuteen.
ADAC on pelkää epäluotettavaa roskaa ja sille ei anna painoarvo kuin pikku-petterimmi.
www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/saksalaisten laatu jyrasi japanilaiset/201204164415? - Opi poju
aksu. kirjoitti:
Ei tuollaisella pienellä otannalla (230 000) ole mitään painoarvoa kunnon raportteihin. ADAC raporteissa ei ole sen lisäksi läheskään kaikki autot mukana, kun Saksan parhaiten myyvillä merkeillä on omat tiepalvelut ja ne eivät rekisteröidy ADAC raportteihin. Ovat kuulemma vielä luokiteltu salaisiksi omissa raporteissa, ettei viat tule yleiseen tietoisuuteen.
ADAC on pelkää epäluotettavaa roskaa ja sille ei anna painoarvo kuin pikku-petterimmi.
www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/saksalaisten laatu jyrasi japanilaiset/201204164415?Tässä on suoraan ADAC:in sivuilta linkki:
http://www.adac.de/sp/presse/meldungen/technik_umwelt/ADAC-Pannenstatistik-2011 .aspx
"Die ADAC Pannenstatistik gibt es seit 1978. Sie ist für viele Autofahrer ein wichtiges Kriterium für ihre Kaufentscheidung. Ausgewertet wurden dieses Jahr 230 000 der über vier Millionen Pannen, bei denen der ADAC 2011 um Hilfe gerufen wurde."
Ei ole meidän viisampien vika se, että et ole kouluja käynyt, et osaa saksan kieltä, tilastomatematiikkaa etkä ymmärrä autotekniikasta höykäsen pöläystä. - Kiala Viulu
aksu. kirjoitti:
Ei tuollaisella pienellä otannalla (230 000) ole mitään painoarvoa kunnon raportteihin. ADAC raporteissa ei ole sen lisäksi läheskään kaikki autot mukana, kun Saksan parhaiten myyvillä merkeillä on omat tiepalvelut ja ne eivät rekisteröidy ADAC raportteihin. Ovat kuulemma vielä luokiteltu salaisiksi omissa raporteissa, ettei viat tule yleiseen tietoisuuteen.
ADAC on pelkää epäluotettavaa roskaa ja sille ei anna painoarvo kuin pikku-petterimmi.
www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/saksalaisten laatu jyrasi japanilaiset/201204164415?Siksi juuri ADAC jää niin vaatimattoman pieneksi 230 000 autoon vuodessa, kun heidän palveluaan ei käytä läheskään kaikki merkit. Saksassa on huomattava määrä muita tiepalveluja omilla automerkeillä. Lukuhua olisi huomattavasti suurempi Saksan autokantaan nähden, jos kaikki käyttäisi ADAC palvelua. Nyt sitä käyttää vain huomattauan pieni osa (230 000), ottaen huomioon Saksan miljoonien autokannan. Ei siis todellakaan merkitystä koko tilastolla, kun vertaa TUV-raporttiin jossa on yli 7 milj. autoa vuosittain.
www.iltasanomat.fi/autot/art-1288438105446.html - Kiulu Viis
Kiala Viulu kirjoitti:
Siksi juuri ADAC jää niin vaatimattoman pieneksi 230 000 autoon vuodessa, kun heidän palveluaan ei käytä läheskään kaikki merkit. Saksassa on huomattava määrä muita tiepalveluja omilla automerkeillä. Lukuhua olisi huomattavasti suurempi Saksan autokantaan nähden, jos kaikki käyttäisi ADAC palvelua. Nyt sitä käyttää vain huomattauan pieni osa (230 000), ottaen huomioon Saksan miljoonien autokannan. Ei siis todellakaan merkitystä koko tilastolla, kun vertaa TUV-raporttiin jossa on yli 7 milj. autoa vuosittain.
www.iltasanomat.fi/autot/art-1288438105446.htmlTässä on suoraan ADAC:in sivuilta linkki:
http://www.adac.de/sp/presse/meldungen/technik_umwelt/ADAC-Pannenstatistik-2011 .aspx
"Die ADAC Pannenstatistik gibt es seit 1978. Sie ist für viele Autofahrer ein wichtiges Kriterium für ihre Kaufentscheidung. Ausgewertet wurden dieses Jahr 230 000 der über vier Millionen Pannen, bei denen der ADAC 2011 um Hilfe gerufen wurde."
Ei ole meidän viisampien vika se, että et ole kouluja käynyt, et osaa saksan kieltä, tilastomatematiikkaa etkä ymmärrä autotekniikasta höykäsen pöläystä. - Kiala Viulu
Kiulu Viis kirjoitti:
Tässä on suoraan ADAC:in sivuilta linkki:
http://www.adac.de/sp/presse/meldungen/technik_umwelt/ADAC-Pannenstatistik-2011 .aspx
"Die ADAC Pannenstatistik gibt es seit 1978. Sie ist für viele Autofahrer ein wichtiges Kriterium für ihre Kaufentscheidung. Ausgewertet wurden dieses Jahr 230 000 der über vier Millionen Pannen, bei denen der ADAC 2011 um Hilfe gerufen wurde."
Ei ole meidän viisampien vika se, että et ole kouluja käynyt, et osaa saksan kieltä, tilastomatematiikkaa etkä ymmärrä autotekniikasta höykäsen pöläystä.ADAC paportti perustuu vain virallisesti ja ainoastaan 230 000 auton vioista ja kaikki muu on turhaa höpötystä. ADAC on kyllä heikoin tiepalvelu, kun sitä käyttää niin pieni määrä. Mainitaanhan tuo 230 000 tuossa linkissäkin ja kaikki alan lehdetkin vain kertoo kyseisestä määrästä.
- Kiulusta Viis
Kiala Viulu kirjoitti:
ADAC paportti perustuu vain virallisesti ja ainoastaan 230 000 auton vioista ja kaikki muu on turhaa höpötystä. ADAC on kyllä heikoin tiepalvelu, kun sitä käyttää niin pieni määrä. Mainitaanhan tuo 230 000 tuossa linkissäkin ja kaikki alan lehdetkin vain kertoo kyseisestä määrästä.
Tässä on suoraan ADAC:in sivuilta linkki:
http://www.adac.de/sp/presse/meldungen/technik_umwelt/ADAC-Pannenstatistik-2011 .aspx
"Die ADAC Pannenstatistik gibt es seit 1978. Sie ist für viele Autofahrer ein wichtiges Kriterium für ihre Kaufentscheidung. Ausgewertet wurden dieses Jahr 230 000 der über vier Millionen Pannen, bei denen der ADAC 2011 um Hilfe gerufen wurde."
Yli NELJÄ MILJOONAA tapahtumaa vuosittain siis.
Ei ole meidän viisampien vika se, että et ole kouluja käynyt, et osaa saksan kieltä, tilastomatematiikkaa etkä ymmärrä autotekniikasta höykäsen pöläystä. - Kiala Viulu
Kiala Viulu kirjoitti:
ADAC paportti perustuu vain virallisesti ja ainoastaan 230 000 auton vioista ja kaikki muu on turhaa höpötystä. ADAC on kyllä heikoin tiepalvelu, kun sitä käyttää niin pieni määrä. Mainitaanhan tuo 230 000 tuossa linkissäkin ja kaikki alan lehdetkin vain kertoo kyseisestä määrästä.
ADAC:in uudella listoilla Toyota sijoitusta pudotti vain heikot akut jostain syystä. Ilman akkuongelmia Toyota olisi ollut kärjessä ADAC raportisa. Toyota autoista suurin osa vioista koostui valmistajan tekemästä akusta ja muita vikoja ei juuri löytynyt ADAC:in kirjaamina. Toyota olisi ollut vähävikaisena kärjessä ilman akku ongelmaa.
Ilmeisesti valmistajalta päässyt huono erä akkuja linjalta Toyotalle. Samaa akku ongelmaa ei ole muualla Toyotalla, koska eri valmistaja. Ainostaan Saksaan menneissä myytävissa Toyota autoissa huono akku.
http://autot.oikotie.fi/uutinen/adac-tiepalveluraportti:-karkisijat-saksalaisille/66907
http://autot.oikotie.fi/uutinen/adac-tiepalveluraportti:-karkisijat-saksalaisille/66907 - Hojotojo
Kiala Viulu kirjoitti:
ADAC:in uudella listoilla Toyota sijoitusta pudotti vain heikot akut jostain syystä. Ilman akkuongelmia Toyota olisi ollut kärjessä ADAC raportisa. Toyota autoista suurin osa vioista koostui valmistajan tekemästä akusta ja muita vikoja ei juuri löytynyt ADAC:in kirjaamina. Toyota olisi ollut vähävikaisena kärjessä ilman akku ongelmaa.
Ilmeisesti valmistajalta päässyt huono erä akkuja linjalta Toyotalle. Samaa akku ongelmaa ei ole muualla Toyotalla, koska eri valmistaja. Ainostaan Saksaan menneissä myytävissa Toyota autoissa huono akku.
http://autot.oikotie.fi/uutinen/adac-tiepalveluraportti:-karkisijat-saksalaisille/66907
http://autot.oikotie.fi/uutinen/adac-tiepalveluraportti:-karkisijat-saksalaisille/66907Niin monella muullakin akut oli syynä, turhapa selitellä.
Tojo ei olisi kärjessä ollut muutenkaan. - Kiala Viulu
Hojotojo kirjoitti:
Niin monella muullakin akut oli syynä, turhapa selitellä.
Tojo ei olisi kärjessä ollut muutenkaan.Toyota on kärjessä joka paikassa. Tällä hetkekellä maailman kärjessä myydyimpänä, sekä kaikissa vikatilastoissa vähävikaisempana kärjessä.
- Antwortaufeinedumme
Joo joo lopettakaa se ADACista puhuminen.Saksassa asuneena ja saksaa osaavana voin kertoa että tuolla kommentoivat testia maksetuksi ja lisäksi kommentoivat testin virheistä teknisissä tiedoissa. Yksi pointti on muun muassa että ihmettelevät että hieman vanhentunut 5-vaihteinen Polo on näin ylivoimainen esim. 6-vaihteisiin uusiin versioihin esim. Citikka ja Yaris. Nuo ovat myös voittaneet muissa testeissä joissa Polo on jäänyt keskivaiheille puutteineen. Hyvin ovat kuulemma Wolfburgissa voidelleen sanovat. Siitä vain kääntämään vaikka translatorilla tekstiä. Kylmä totuus taitaa olla että testit ovat perseestä. Autoon kun istuu sisään testaa samalla minuutissa sisätilat, autolla kun ajaa selviää muut. sitten auton hyvä maine ja "huhut" kertoo loput.
Opetelkaa ensin kieliä ennenkuin linkitätte ulkomaisia linkkejä.- hSAH-JjfASJASJÖ
Jaahas, Kiala kopioit tuon tänne. Siellä siis katkera Tero kommentoi testiä maksetuksi, no näinhän se aina menee.
Kyllä me useimmat muut ymmärrämme kieliä paitsi Kiala Viulu.
- Et sinä ymmärrä
Neljä miljoonaa tapahtumaa ADAC:issa siis VUOSITTAIN!
Katsastustilastoista näkee vain sen, että keskimäärin enemmän ajetut autot hylätään useimmin kuin vähemmän ajetut autot. - Höpönhöpön
Tämän ketjun voi lopettaa. Toyota on vaan niin hyvä.
- ..ja läiskis
Samaa mieltä. Turha jatkaa. Trollit meuhkahkoon keskenään.......
- Kiala Viulu
ADAC:in uudella listoilla Toyota sijoitusta pudotti vain heikot akut jostain syystä. Ilman akkuongelmia Toyota olisi ollut kärjessä ja vähävikaisin ADAC raportisa. Toyota autojen suurin osa vioista koostui valmistajan tekemästä akusta ja muita vikoja ei juuri löytynyt ADAC:in kirjaamina. Toyota olisi ollut vähävikaisena kärjessä ilman akku ongelmaa.
Ilmeisesti valmistajalta päässyt huono erä akkuja linjalta Toyotalle. Samaa akku ongelmaa ei ole muualla Toyotalla, koska eri valmistaja. Ainostaan Saksaan menneissä myytävissä Toyota autoissa huono akku ja Suomessakaan ei vastaavaa suurta akkuvikaa Toyota autoissa.
Toyotalla on monta akkujen valmistaa ja Saksaan menneissä vain huomattavan paljon vikaa. Valmistajalta vain päässyt huono erä tavaraa ulos lintalta
http://autot.oikotie.fi/uutinen/adac-tiepalveluraportti:-karkisijat-saksalaisille/66907
http://autot.oikotie.fi/uutinen/adac-tiepalveluraportti:-karkisijat-saksalaisille/66907- Turha selitellä.
Sama monella muulla valmistajalla.
- Kiala Viulu
Turha selitellä. kirjoitti:
Sama monella muulla valmistajalla.
Sama monella muulla valmistajalla?
Linkissähän lukee selvästi vian kohdistuneen vain etupäässä Japanilaisiin autoihin. Suurimmat ja pahimmat akkuviat kohdistui Hondaan ja Toyotaan. Muiden merkkien akkuviosta ei kerrottu halaistua sanaa.
Ilman akkuvikoja Toyota olisi ollut voittajana ja kärjessä ADAC tilastossakin, kuin on myös TÜV-raportissa.
Toyota on myös selvä voittaja Suomalaisissa A- ja K1 katsastusraporteissa, jotka ovat selkeästi luotettavimmat ja tukee Suomen ilmastollisia olosuhteita.
Akku vika ei ole järin suuri ongelma millekkään merkille. Toyotan alkuperäinen akku maksaa Suomessa n.100 €, jolla on 3 v takuu. Saksassa melkein puolet Suomen hinnasta. - The Köle
Kiala Viulu kirjoitti:
Sama monella muulla valmistajalla?
Linkissähän lukee selvästi vian kohdistuneen vain etupäässä Japanilaisiin autoihin. Suurimmat ja pahimmat akkuviat kohdistui Hondaan ja Toyotaan. Muiden merkkien akkuviosta ei kerrottu halaistua sanaa.
Ilman akkuvikoja Toyota olisi ollut voittajana ja kärjessä ADAC tilastossakin, kuin on myös TÜV-raportissa.
Toyota on myös selvä voittaja Suomalaisissa A- ja K1 katsastusraporteissa, jotka ovat selkeästi luotettavimmat ja tukee Suomen ilmastollisia olosuhteita.
Akku vika ei ole järin suuri ongelma millekkään merkille. Toyotan alkuperäinen akku maksaa Suomessa n.100 €, jolla on 3 v takuu. Saksassa melkein puolet Suomen hinnasta.Jep, onhan se luotettava kun sillä pääsee kerran vuodessa katsastuskonttorille ja takaisin, muutenhan Toyotalla ei ajetakaan.
- true lies..
ADACin listoissa ainoat "keskinkertaiset" Toyotat ovat Avensis, v.2006 ja 2007, sekä Corolla Verso v.2006. (Akut pudottaa).
Kaikki muut Avet, Versot ja muut Toyotamallit ovat tuolla maininnalla "erittäin vähän" tai "vähän" vikoja. Hyvinhän Toyota on tuossa pärjännyt.
Lista koskee vain 6 v vanhoja autoja, miksi ADAC ei julkaise esim. 8 v tai 10 v tilastoja, tiedot heillä on aivan kaikista kuitenkin ? (Helppo arvata, voittajat vaihtuisivat varmuudella kun akkujen osuus (nyt 37,7%) tasaantuisi.
Mitä tuolla 6 v tilastolla tekee Suomessa, jossa autojen keski-ikä 12 v ?
Muistetaanpa vielä se n.s. "liikesalaisuus". Osa (kuinka suuri ???) tapahtumista jätetään pois tilastoista, kun ovat liikesalaisuuksia.
Tilasto ei siis edes perustu totuuteen.
ADACilla hehkuttelijat ovat kyllä ilmeisen heikkolahjaista porukkaa, sikäli kun tosissaan tuota tynkätilastoa arvostavat.- Voi pojua
Voi sinua reppanaa. Toyotahan on pikavilkaisulla mediaaniautojen alapuolella kaikissa paitsi yhdessä luokassa.
Moni on on ostamassa uutta tai vähän käytettyä autoa ja heitä tuollainen tilasto voi palvella. Vanhemmissa vaikuttaa jo käytön ja huollon erilaisuus tuloksiin liikaa.
Vaikka turhahan sinulle on edes perusasioita selvittää.
- true lies
Terve vaan "voi pojua".
Taidat pitää muita muita tyhminä, sellaisina joille voi höpöttää mitä tahansa. Tai ehkä olet vaan itse tyhmä. No ei haittaa-sama se minulle.
Tuossa on se lempilistasi, jonka surkeus varmaan selvisi useimmille muille:
http://www.adac.de/sp/presse/_mmm/jpg/Pannenstatistik 2011_124178.JPG
Tiedoksi nyt vaan vielä:
"besonders wenige pannen" = erittäin vähän vikoja
"wenige pannen" = vähän vikoja
"durchschnittlich viele pannen"`= keskimääräisen paljon vikoja
Et taida ymmärtää koko listasta höykäsen pölähtäväistä, se sinun "mediaanisi" on juuri se keltainen keskiarvo "durchschnittlich viele pannen"`= , johon akkujen takia menivät ave 2006, 2007 ja corolla verso 2006.
Kaikki muut menivätkin sitten reippaasti yli.- Voi reppanaa
On sinullakin taas selitykset. Tojo se itse on ne akut autohinsa valinnut, ei kukaan muu. Muutama vuosi sitten teillä oli selityksenä, että näädät söivät Tojon vesiletkut. Mikähän mahtaa olla ensi vuonna...
- Teron pölvästi
Ensi vuonna vesikot on järsineet sähköjohdot
- toyo mainio
Osoitti taas olevan paras valinta ja syövän muut heikommat pois markkinoilta
- Hemmo66
Suomessa Toyotan myynti on iso, mutta joku aika sitten lehdessä luki että varsinkin Rovaniemen seudulla Toyota on markkinajohtaja selvästi (ostajakunta varmaan koko lappi). En tiedä kuinka hyvin paikkansa pitää mutta tuo kyllä todistaa että siellä missä auto on lujilla näköjään ihmiset tietää mitä ostaa. Pakkanen ja pitkät matkat jne.
Taksareille tärkeintä on hyvä palvelu ja se on mersulla ja volvolla kunnossa omine taksimyynteineen ja taksihuoltoineen. Poliisikin on ostanut muita merkkejä kun ilmeisesti sopimus Fordista katkesi!- Lapinkävijä.
Lapissa ei juurikaan ole Tojotia huonojen talviominaisuuksien vuoksi. Taksitkin ovat Volkkareita ja Mersuja.
- Höpönhöpön
Eihän Lapissa olekaan muita kuin Toyota Hiaceja. Muut eivät pärjää kylmissä ja vaativissa oloissa. Myös Avensiksia on paljon takseissa.
- Koukussa Lappiin
Lapissa Toyotien osuus takseissa on vielä pienempi kuin koko maassa keskimäärin. Hiace ei kevytperäisenä pärjää Lapissa eikä nelivetomalli käy kaupaksi. Eipä Oloksella tai etenkin Levillä liikkuvat turistit tyydy Tojon rämisevään ja epämukavaan kyytiin.
- 20
Onko Kemijärvi Lappia ?
Puolet takseista on Toyotaa
http://personal.inet.fi/palvelu/taksikemijarvi/kuljettajat/kuljettajat.html
On täällä varsinaisia "Lapinkävijöitä"...taitaa olla koulussa vielä.- Tojot ei pakkaseen
Eihän Kemijärveä oikeaksi Lapiksi lueta.
- tympiintynyt
Tänne voitte laittaa kaikkee typerää, vaikka melkein 5 vuotta vanhoja linkkejä jos se helpottaa.
Kirjoituksen laatu kyllä kertoo ikänne samaten toisen nimimerkillä kirjoittelu omilla palstoilla mutta bemaristit hei, kyllä se teistäkin aikanaan mies tulee.- Ota nitro!
Sulla taas Tojo ja alkkarit ruosteessa, hihihihihiii!
- mielenrauhaa...
Ota nitro! kirjoitti:
Sulla taas Tojo ja alkkarit ruosteessa, hihihihihiii!
Epätoivoista vääntöä
palstalla asuvalta pikku-petteri pienokaiseltamme.
Koitahan jo viimeinen
ymmärtää, ettei täällä
muut päivystä ja roiku
aamusta - iltaan, kuin
petterin Toyota ahdistusta poteva pieni mieli. Sitä
kaikki teettää, kun on
kohdannut parempansa ja
voittajansa, tuskaisan
hätähuutojen kera.
Toyota leirissä voittajajien
on helppo hymyillä, ilman 24h palstalla notkumista. Petterin olemattomat
päivystys kirjoitukset ei millään muotoa ole
vähentänyt Tojotan suurta
menestystarinaa ja
myyntiä, joten kaikki
palstalla petterin viettämä lojuva aika on turhaa ja toivotonta taapertamista.
Toyota leisissä elämä
hymyilee, kun vasvaavasti
petteri taas valvoo korvat huumaavasti punottaen ja
konetta raivoisasti
hakaten koko yön ilman mitään tulosta - sen osoittaa Toyotan todella reilusti ylöspäin osoittavat
myyntikäyrät maailmalla.
Niin se on vain pienen petteri-pesosen elämä on häviäväistä ja onnetonta, jota ei kukaan ota todesta ja siksi joutuukin aamusta - yöhön vastailemaan itselleen - Tiedätkö...
mielenrauhaa... kirjoitti:
Epätoivoista vääntöä
palstalla asuvalta pikku-petteri pienokaiseltamme.
Koitahan jo viimeinen
ymmärtää, ettei täällä
muut päivystä ja roiku
aamusta - iltaan, kuin
petterin Toyota ahdistusta poteva pieni mieli. Sitä
kaikki teettää, kun on
kohdannut parempansa ja
voittajansa, tuskaisan
hätähuutojen kera.
Toyota leirissä voittajajien
on helppo hymyillä, ilman 24h palstalla notkumista. Petterin olemattomat
päivystys kirjoitukset ei millään muotoa ole
vähentänyt Tojotan suurta
menestystarinaa ja
myyntiä, joten kaikki
palstalla petterin viettämä lojuva aika on turhaa ja toivotonta taapertamista.
Toyota leisissä elämä
hymyilee, kun vasvaavasti
petteri taas valvoo korvat huumaavasti punottaen ja
konetta raivoisasti
hakaten koko yön ilman mitään tulosta - sen osoittaa Toyotan todella reilusti ylöspäin osoittavat
myyntikäyrät maailmalla.
Niin se on vain pienen petteri-pesosen elämä on häviäväistä ja onnetonta, jota ei kukaan ota todesta ja siksi joutuukin aamusta - yöhön vastailemaan itselleen...Kiala että alat olla pikku hiljaa legenda palstalla kävijöiden mielestä. Tajuatko itsekään pikku päässäsi millaista hallaa teet Toyotan maineelle vastenmielisellä kirjoitteluillasi? Et jaksaisi keksiä jotain muuta harrastusta kuin roikkumalla palstoilla 24/7, ja raapustamalla täyttä tuubaa?
- tiedätkös sinä
Tiedätkö... kirjoitti:
...Kiala että alat olla pikku hiljaa legenda palstalla kävijöiden mielestä. Tajuatko itsekään pikku päässäsi millaista hallaa teet Toyotan maineelle vastenmielisellä kirjoitteluillasi? Et jaksaisi keksiä jotain muuta harrastusta kuin roikkumalla palstoilla 24/7, ja raapustamalla täyttä tuubaa?
Kyllähän Kiala saa T o y o t a n sivuilla kirjoittaa mitä tahansa mutta sinä voisit lopettaa myös tuon päivystämisen. Teidänlaisille on se oma palsta.
- Lue nyt tuosta
tiedätkös sinä kirjoitti:
Kyllähän Kiala saa T o y o t a n sivuilla kirjoittaa mitä tahansa mutta sinä voisit lopettaa myös tuon päivystämisen. Teidänlaisille on se oma palsta.
http://keskustelu.suomi24.fi/search/s24search/sort_name:"Kiala Viulu"?page=49&sort=created&perpage=25&term_keywords=
- Anna olla
Lue nyt tuosta kirjoitti:
http://keskustelu.suomi24.fi/search/s24search/sort_name:"Kiala Viulu"?page=49&sort=created&perpage=25&term_keywords=
Lopeta jo.
- ISO-ARSKA.
tiedätkös sinä kirjoitti:
Kyllähän Kiala saa T o y o t a n sivuilla kirjoittaa mitä tahansa mutta sinä voisit lopettaa myös tuon päivystämisen. Teidänlaisille on se oma palsta.
Nämä palstan äidin pienet petterit voisivat mennä vaikka meuhkaamaan sinne satujen huuhaa- ja aloittelijoiden palstalle. Sitähän varten palstat on tehty pikku-pettereille heidän leikkikehäkseen
- Suurin Vladimir
ISO-ARSKA. kirjoitti:
Nämä palstan äidin pienet petterit voisivat mennä vaikka meuhkaamaan sinne satujen huuhaa- ja aloittelijoiden palstalle. Sitähän varten palstat on tehty pikku-pettereille heidän leikkikehäkseen
Kuulehan napero, sinä olet juuri se pieni mistään mitään tietämätön Tojo-Petteri. Autotekniikasta et tiedä tai ymmärrä mitään. Kerropas vaikka mitä luokkaa on Corollan korin vääntöjäykkyys?
- ISO-ARSKA.
Suurin Vladimir kirjoitti:
Kuulehan napero, sinä olet juuri se pieni mistään mitään tietämätön Tojo-Petteri. Autotekniikasta et tiedä tai ymmärrä mitään. Kerropas vaikka mitä luokkaa on Corollan korin vääntöjäykkyys?
pikku-petterin elämä on lähes mitätöntä tuherrusta päivät pitkät, joka ei saa edes täällä huomiota ja siksi joutuu vastailemaan itselleen 24h nimimerkkiä vaihdellen.
pikku-petterin päivät on yksinäisiå, kun hakkaa konettaan luukussaa ilman ystäviä ja päivystää palstaa katkerana, huomattuuan Toyotan olevan suurin ja mahtavin maailmassa. Siksi petterin ykinkertainen ja rajoittunut elämä pyörii vain parempansa Toyotan ympärillä ainiaan.
Muutosta ei luvassa ja katkeruus lisääntyy päivien ja iän myötä paksuksi venyyltä petteriltä, joka ei mahdu enää huoneestaan ulos, ovenkarmien pökätessä vastaan. Sitä kaikki teettää, kun paksu-petteri istuu koneellaan 24h/vrk ja ulvoo Toyotan paremmuutta hammasta purren.
Kaikki on varmasti hyvin ikävää..., osanottoni palstan huomiotta jääneelle tenavatähti tantalle.
Koitahan laihtua, että pääset ulos potkuhousu-petterimme - dvavdfbsgbdgbds
Anna olla kirjoitti:
Lopeta jo.
Miksi pitäisi? Sattuuko kun huomaa että Kiala Viulu onkin itse se Suomi24:n suurin provoilija?
- Kiala Viulu
ISO-ARSKA. kirjoitti:
pikku-petterin elämä on lähes mitätöntä tuherrusta päivät pitkät, joka ei saa edes täällä huomiota ja siksi joutuu vastailemaan itselleen 24h nimimerkkiä vaihdellen.
pikku-petterin päivät on yksinäisiå, kun hakkaa konettaan luukussaa ilman ystäviä ja päivystää palstaa katkerana, huomattuuan Toyotan olevan suurin ja mahtavin maailmassa. Siksi petterin ykinkertainen ja rajoittunut elämä pyörii vain parempansa Toyotan ympärillä ainiaan.
Muutosta ei luvassa ja katkeruus lisääntyy päivien ja iän myötä paksuksi venyyltä petteriltä, joka ei mahdu enää huoneestaan ulos, ovenkarmien pökätessä vastaan. Sitä kaikki teettää, kun paksu-petteri istuu koneellaan 24h/vrk ja ulvoo Toyotan paremmuutta hammasta purren.
Kaikki on varmasti hyvin ikävää..., osanottoni palstan huomiotta jääneelle tenavatähti tantalle.
Koitahan laihtua, että pääset ulos potkuhousu-petterimmeNoista sinun viesteistäsi ja varsinkin ns. "vittuiluistasi" paistaa kyllä selvästi läpi, ettet ole A) Vielä peruskoulusta päässyt tai B) Sinulla ei vain ole kaikki muumit laaksossa. Lopeta nyt se kirjoittelu ettet nolaa meitä Toyotisteja enempää, kyllä minä pystyn siihen yksinkin.
- Kaarina2
Ambulanssi- ja poliisikäytössä tarvitsee joskus ajaa kovaakin.Silloin tarvitaan hyvää ohjaustuntumaa ja turvalllisia ajo-ominaisuuksia.
Silloin ovat ns. euromerkit vahvoilla.
Luotettavuusasia on oma lukunsa.Hälyytysajoneuvojen pitää olla aina valmiina lähtöön.Senpä takia ihmetyttää Fordien suuri osuus (mondeo ja transit)
Huomautan vielä , että itse ajan Carinalla, joka on tehty Japanissa eli on reilut 20v vanha.Samoin meidän maza on aito japanialainen. Olen omistanut mm. 3 opelia,ja 2 volsua ym köyhien suosimia kulkuneuvoja. - 24
Tuossa TM:n kirjoittamaa testistä jossa AVE mukana:
"Vertailuryhmän AUTOT OVAT AJO-OMINAISUUKSILTAAN VÄHINTÄÄKIN HYVIÄ. Erot ovat useimmilla osa-alueilla marginaaliset, eikä suuria heikkouksia ole."
Voit lopettaa jo tuon vanhan höpinän muka muita huonommista ajo-ominaisuuksista.
Japanissa ambulanssit ja poliisiautot ovat japanilaisia, Euroopassa yleensä eurooppalaisia ja muualla maailmassa milloin mitäkin.- Näin on
Karmeita ovat Tojot ajaa.
Tuulilasi totesi Auriksesta, ettei mene suoraan METRIÄKÄÄN! - AutoPelle
Näin on kirjoitti:
Karmeita ovat Tojot ajaa.
Tuulilasi totesi Auriksesta, ettei mene suoraan METRIÄKÄÄN!Miten se eroaa BMWeistä?
- Näin on
Yhtä hyviä ajaa, paitsi Ave suuntavakaampi kuin 3-sarjan bmw
- 350
Eihän Toyotassa taida oikeasti olla mitään hyvää mutta KUMMAN PALJON SE HERÄTTÄÄ KESKUSTELUA! Erittäin mielenkiintoinen ilmiö.
- 530..
Taitaa siinä Toyotassa olla paljon hyvää, on maailman ostetuin automerkki !
Mitäpä keskustelua tulit itse herättelemään ?
Kommentissasi ei kyllä ollut mitään uutta tai mielenkiintoista. - FT-86
Mistä ihmeestä sun aika riittää penkomaan toyotan luotettavuus imagoa ym....ADAC raportteja
Ihminen joka ei ole jostain (toyota) kiinnostunut ei tänne kirjoittele, mitäs ne BMW ja AUDIN ADAC-raportit kertoo ??????? - G450
ADAC raportit ei kerro yhtään mitään jos ei kieliäkään ymmärrä. Itse ymmärrän. Maksettuja testejä ja virheellisiä tietoja. Niitä on provon vaan kiva linkittää kun taito ei muuhun riitä. Siitä vaan opettelemaan saksaa niin totuus paljastuu. Ei taida provot siihen ryhtyä heille kun tunnetusti riittää pa skan jauhanta.
- nyyhnyyhvaan
Näin on. Se on ihan sama, kuin esim. Ferrarin kanssa. Pelkkää mielijuvaa. Ei kelpaa Ferrari taksiautoksi.
- 3rkk1e
Mitä väliä silllä on ruostuuko auto 10 vuodessa puhki vai 20vuodessa puhki, kun on kyse uudesta autosta. Jos jo 3 vuotiaaasta tojotasta löytyi pintaruostetta palkista niin mitä sitten? Yhtä luotettava se auto silti on vaikka ruostepilkku löytyi. Nykytrendi muutenkin on se että auiton maksimi käyttöikä on 10v eikä siinä ajassa edes tojota ruostu puhki ja jos ruostuisi niin 12v puhkiruostumattomuustakuu auttaa. Suomessa tämä toki on ikävää kun suurilla veroilla pidetään uusien autojen hinnat pilvissä = useiden autoilijoiden on ajettava vanhoilla autoilla.
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 783200
- 492410
- 322127
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812112- 1371879
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313311772- 311745
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne101579Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi51320Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61264