Kysymyksiä hamsterista

Hamsun hankkija

Haluaisin kysyä muutamia kysymyksiä hamsuista, koska olen juuri ostamassa itselleni ensimmäistä syyrialaista hamsteria:

1. Minkä kokoisen häkin hamsu tarvitsee?
2. Kuinka usein purut pitää vaihtaa?
3. Miten hamsteri totutetaan käteen?
4. Kuinka paljon puruja häkin pohjalla tulee olla?
5. Kumpi olisi parempi aloittelijalle, naaras vai uros?
6. Kuinka usein/paljon hamsteri syö?

25

7332

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • :)
    • Hamsun hankkija

      En löytänyt kaikkia vastauksia tuolta...

    • Vinkkaus
    • KÄÄPIÖHAMSTERI TALVIKKO

      1.haittaako jos hamsteri ei syö joka päivä tuoreruokaa
      2.saako sen viedä ulos?
      3. Mitä jos hamsteri hilseilee

      • Anonyymi

        1. hamstereille ei anneta kuin pari kertaa viikossa tuoreruokaa joten ei, ei haittaa
        2.ei saa


    • Tärppiä

      http://www.kolumbus.fi/satumetsan/docs/kesatulee.html
      ''Ulkoiluta mieluiten sisällä esim. Vessassa tai muussa tilassa missä ei ole hamsulle vaarallisia esineitä.

      Esimerkkejä hyvistä aitauksista:
      http://www.zooplus.fi/shop/jyrsijat/aitaukset?gclid=CI2Q1driqLICFUV2cAodxhAAIg

      Tuore-ruuasta infoa:
      http://www.kolumbus.fi/satumetsan/docs/Hamsterinhoito-ohje.html

      Hilseilystä ja terveydestä yleisesti:
      http://www.kolumbus.fi/satumetsan/docs/Oireitajaensiapua.html

      • Tiutautuli

        Aitaus on hyvä jos ei ole hamsulle turvallista tilaa juoksuttaa sen takia linkkasin :)


    • moro

      1. Minkä kokoisen häkin hamsu tarvitsee? Sanoisin että syrkille ainakin sen 70x40x30cm kokoisen.(pituusxleveysxkorkeus) Kuitenkin sen parempi, mitä suurempi.
      2. Kuinka usein purut pitää vaihtaa? 1-2 viikon välein, riippuen asumuksen koosta.
      3. Miten hamsteri totutetaan käteen?
      4. Kuinka paljon puruja häkin pohjalla tulee olla? Olisi hyvä ainakin sen 5cm
      5. Kumpi olisi parempi aloittelijalle, naaras vai uros? Uros, sanotaan että se on hieman rauhallisempi kuin naaraat.
      6. Kuinka usein/paljon hamsteri syö? Jos tuoreruoka määrää tarkoitat, syrkille on sopiva n. ruokalusikallinen.

      Käytä suomen hamsteriyhdisyksessä hakua niin kyllä löytyy.

      1.haittaako jos hamsteri ei syö joka päivä tuoreruokaa ei haittaa
      2.saako sen viedä ulos? ei missään nimessä! ulkona hamsu altistuu vaaroille, voi esimerkiksi saada lämpöhalvauksen, vilustua tai saada sieltä jotain bakteereja.
      3. Mitä jos hamsteri hilseilee

    • Mistä sellasii aitauksii vois ostaa ja minne sen vois laittaa

    • Tsääädäää
    • Ai anteeksi :)

    • määtiiännääjutut! :D

      hamsulla pitää olla koko ajan kuivaruokaa ja raikasta vettä tarjolla. tuoretta ruokaa kerran päivässä noin 1 rkl. vesi kannattaa vaihtaa joka päivä-joka toinen. ja ei sillä ole niin väliä sillä häkin kooolla koska ei kukaan tee mitään mini häkkejä tai sellasia liian isoja. en oo mitannu oman hamsun häkin kokoa. mut siinä on alakerta ja parvi joka on puolet alakerrasta. purut kanttii vaihtaa vähintään kerran viikossa. riippuu miten se alkaa haisemaan mutta viimeistaan kun viikko on mennyt. ja kun hamsusi on valinnut vessa paikan niin voit siitä kohtasta ottaa pois likaisia puruja ja laittaa puhdasta päälle jos et juuri sinä päivänä ehdi vaihtaa millään puruja. käteen totuttelemiseen ei oo mitään erityistä keinoa. tai ei itelle ainakaan ollut. kyllä sä opit sitä pitämään kädessa. mutta käsiä kannattaa pitää sillee kuoppamaisesti ku sillon ne tuntee olonsa turvatuksi. pohjalle puruja noin 2cm ja sinne alle kanttii laittaa sanomalehti ku ne on sillon helpompi vaihtaa ne purut ja hamsut tykkää repiä sitä. sukupuolella ei oo väliä minkä otat. hamsu on aika vähäruokainen mutta jos näät että ruokaa on hävinnyt tooosi paljon yön aikana niin se ei suinkaan oo syöny kaikkia vaa on vieny poskipusseissaan ne sen sinne pikku pesäänsä

      • Anonyymi

        Siltä varalta että joku (muukin kuin minä😅) näitä vielä näin vuonna 2022 lukee, 2cm ei todellakaan riitä! Hamsterit rakastavat kaivamista ja tunneleiden tekoa, joten häkissä pitää olla vähintään 10-15 cm kerros purua!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siltä varalta että joku (muukin kuin minä😅) näitä vielä näin vuonna 2022 lukee, 2cm ei todellakaan riitä! Hamsterit rakastavat kaivamista ja tunneleiden tekoa, joten häkissä pitää olla vähintään 10-15 cm kerros purua!

        Joo mä ainakintäällä lueskelen näitä ohjeita ihan kauhulla 😳


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siltä varalta että joku (muukin kuin minä😅) näitä vielä näin vuonna 2022 lukee, 2cm ei todellakaan riitä! Hamsterit rakastavat kaivamista ja tunneleiden tekoa, joten häkissä pitää olla vähintään 10-15 cm kerros purua!

        moi pystytkö auttaa kun saan ehkä hamsun .ja en tiiä näitä juttui vielä niin paljoo


    • reetukka12345

      Moi vastaan sun kysymyksiin mulla on hamsu häkin pitäisi olla noin semmoisen 3vuotiasen pituinen purut pitää vaihtaa joka maanantai ja hamsterin on vaikea totutella käteen minä tein niin että annoin olla se häkissä noin tunnin otin käteen ja silitän niin kyllä se siihen tottuu:) ja purua tarvisi olla yhdessä reunassa toinen puoli täynnä purua ja sitten laitat tavarat siinä se on ja joka päivä vaihda vesi ja annat ruuan ja pitäsisi olla uros naaras tekee itesestään noin 10poikasta ja hamsteruille annetaan ruoka sitten odotetaa kun ruoka kuppi on tyhjä sitten laitat lisää heti kuin ruokakuppi on tyhjä ja hommaa eläinkaupasta vessa hiekkaa :)) onnea hankitaan

    • julskutti1

      Vastailenpa jotain...

      "Minkä kokoisen häkin hamsu tarvitsee?"
      - Riippuu hamsun lajista.

      "Kuinka usein purut pitää vaihtaa?"
      - Vähintään kerran viikossa.

      "Miten hamsteri totutetaan käteen?"
      - Muitakin keinoja on, mutta tässä omani:
      Hamsuni menivät vessapaperirullaan ja nostin rullan häkistä. Sitten laitoin kämmenen kumpaankin ulostulopäähän. Siitä sitten käpytteli käteen. Niin tein muutaman kerran ja nyt antaa ottaa ihan ilman rullaa :)

      "Kuinka paljon puruja häkin pohjalla tulee olla?"
      - Syrkillä n. 20cm, ehkä vähemmänkin riittää. Kääpiöhamsterilla 10-15cm.

      "Kumpi olisi parempi aloittelijalle, naaras vai uros?"
      - Uros. Itse olen omistanut neljä naarasta (tai omistan nyt kolme), eli en sitten noista uroksista enempää tiedä.

      "Kuinka usein/paljon hamsteri syö?"
      - En tiedä syrkeistä, mutta kääpiöhamsteri jtn. 2dl viikossa. Ehkä siis n. 5dl syrkeillä.

    • Hamsuliini <3 <3

      Minkäkokoinen häkki olisi hyvä 3 talvikolle? Sisaruksia otan, tietysti.

    • Anonyymi

      Minkä kokoisen häkin hamsu tarvitsee

      • Anonyymi

        Syrkki vähintään 80 senttiä pitkä ja 40 levee, oiskohan kääpiöille joku 60 kertaa 40


    • Anonyymi

      1. vastaukseni on 80cm pitkä ja 40cm leveä

    • Anonyymi

      häkki pitää siivota kerran viikossa mutta sen vessa paikkaa useamminkin

    • Anonyymi

      3. laita käteen eka herkku ja kun se tulee kädellesi niin anna sen ottaa herkku kädestäsi tee joka päivä pari toistoa
      4. vähintään 10 cm mutta omasta mielestäni se on liian vähän kun hamsut tykkää kuitenkin kaivella itse käytän 15cm
      5. uros on yleensä rauhallisempi
      6. jos on kuppi niin joka päivä pari kertaa annat (huom. ei täyteen)

    • Anonyymi

      2. häkki pitää siivota kerran viikossa mutta vessa paikka useamminkin

    • Anonyymi

      No suurimpaan osaan löytyy tieto ihan googlesta ja toki sitten lemmikki liikkeistä voi kysyä🙂 itse otin uroksen.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      154
      2696
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2001
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1996
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1796
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1540
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe