Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Eka kertaa Pariisiin !

Vetysuperoxidis

Hei Pariisin kävijät!

Olen lähdössä ekaa kertaa Pariisiin. Kaipaisin vinkkejä hotellista. Tarkoitus olis olla 3-4 yötä ja ei tarvii olla luxusta, mutta siistiä, hyvä aamiainen ja sijainti. Hintahaitari hotellille n.70-80€/yö. En osaa oikein hahmottaa kartalta mistä päin hotelli kannattais ottaa. Tunnetuimmat nähtävyydet käyn katsomassa ja shoppailla. Onko joku paikka niin keskeinen, että pystyisi useaan paikkaan kävelemään hotellilta? Toki aion metroakin käyttää, mutta ainakin Lontoossa metrolinjoilla surffailu vaati hyvää kuntoa kaikkine portaineen ja käytävineen..

12

875

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Chattonen

      Pariisin metro on huomattavasti kätevämpi ja tehokkaampi kuin Lontoon maanalainen. Suosittelisin valitsemaan hotellin, jonka lähellä on metroasema, mieluummin vielä sellainen, jonka kautta kulkee useita linjoja.

      Riippuu myös vähän siitä, mitä haluat shoppailla. Itse suosittelisin alueeksi Marais'ta, jossa on paljon kiinnostavia putiikkeja ja lyhyt metromatka Pariisin muihin osiin. Latinalaiskorttelissa olette suht. lähellä mm. Seineä ja Luxembourgin puistoa.

      Opéra on myös ok, jos luksus kiinnostaa. Tosin monet Opéran läheisyyttä mainostavat hotellit sijaitsevat 9. kaupunginosa rupuisissa osissa tai jopa 10. kaupunginosassa. Champs Élysées'n seutu on tylsää, kallista ja pursuaa turisteja.

      Tuo "hyvä aamiainen" on sitten vaikeampi löytää. Aamiainen ei useinkaan kuulu huonehintaan, ja jos kuuluu, tarjolla on usein kahvia, tuoremehua ja croissantin käntty. Usein on parempi mennä suosiolla aamiaistamaan johonkin kahvilaan.

      • Patisserie

        Hei!
        Itse olin äsken ensimmäisellä Pariisin matkallani majoittuneena Hotel Lenox Montparnassessa. Hotellin lähellä on kaksi metroasemaa ja kolmaskin (Montparnasse) lähistöllä. Air Francen lentokenttäbussi tuli Charles de Gaullelta tuonne Montparnasselle. Tosi kätevää. Metroa käytettiin viiden päivän aikana vain muutaman kerran, koska jaksettiin ihan hyvin kiertää kävellen paikkoja: Luxembourgin puisto, Notre Dame, Louvre, Eiffel. Majoitus ei sisältänyt aamiaista, mutta huoneessa oli vedenkeitin ja hotellin naapurissa olevasta leipomosta sai mm. täytettyjä patonkeja aamupalaksi. Hotellihuone oli pieni, mutta siisti ja siinä oli ilmastointi (mikä ei kai ole itsestäänselvyys). Hotellihenkilökunta oli ystävällistä, avuliasta ja englannilla pärjäsi hyvin. Neljä yötä ko. hotellissa lentoineen tuli maksamaan vähän alle 450 euroa. Jos joskus menen uudestaan Pariisiin, voisin mennä samaan hotelliin. Tykkäsin hotellin sijainnista pienellä, rauhallisella kadulla. Champs Elyseen lähistön vilske ei niinkään houkutellut.


      • satunnainen matkaili
        Patisserie kirjoitti:

        Hei!
        Itse olin äsken ensimmäisellä Pariisin matkallani majoittuneena Hotel Lenox Montparnassessa. Hotellin lähellä on kaksi metroasemaa ja kolmaskin (Montparnasse) lähistöllä. Air Francen lentokenttäbussi tuli Charles de Gaullelta tuonne Montparnasselle. Tosi kätevää. Metroa käytettiin viiden päivän aikana vain muutaman kerran, koska jaksettiin ihan hyvin kiertää kävellen paikkoja: Luxembourgin puisto, Notre Dame, Louvre, Eiffel. Majoitus ei sisältänyt aamiaista, mutta huoneessa oli vedenkeitin ja hotellin naapurissa olevasta leipomosta sai mm. täytettyjä patonkeja aamupalaksi. Hotellihuone oli pieni, mutta siisti ja siinä oli ilmastointi (mikä ei kai ole itsestäänselvyys). Hotellihenkilökunta oli ystävällistä, avuliasta ja englannilla pärjäsi hyvin. Neljä yötä ko. hotellissa lentoineen tuli maksamaan vähän alle 450 euroa. Jos joskus menen uudestaan Pariisiin, voisin mennä samaan hotelliin. Tykkäsin hotellin sijainnista pienellä, rauhallisella kadulla. Champs Elyseen lähistön vilske ei niinkään houkutellut.

        mistä noin edullisesti sait? Minä kun katson, niin kyll on - jos ei nyt ihan pilkkuvirhettä - niin aikas pal tyyriinpää kuiteski nyt tarjolla.
        Tollanen hintaluokka kiinnostais ehken muitakin, kuin minua ja vaimoani. Semminkin kuin majapaikkasi sijainti olis vielä liki kelpoinen. Toki hiukka lähenpääkin turistipyydyksiä hotelleja löytyy hyvin laajalla hintahaarukalla

        Menitkö Ruotsin kautta, sikäläisillä hinnoilla?


      • Patisserie
        satunnainen matkaili kirjoitti:

        mistä noin edullisesti sait? Minä kun katson, niin kyll on - jos ei nyt ihan pilkkuvirhettä - niin aikas pal tyyriinpää kuiteski nyt tarjolla.
        Tollanen hintaluokka kiinnostais ehken muitakin, kuin minua ja vaimoani. Semminkin kuin majapaikkasi sijainti olis vielä liki kelpoinen. Toki hiukka lähenpääkin turistipyydyksiä hotelleja löytyy hyvin laajalla hintahaarukalla

        Menitkö Ruotsin kautta, sikäläisillä hinnoilla?

        Varasin matkan E-bookersin kautta toukokuussa eli kolme kuukautta ennen matkaa. Lennot oli Finnairilla ja mielestäni saatiin rahoille kerrankin kunnon vastinetta, kun maanantaina oli aamulento mennessä ja perjantaina iltalento tullessa. Ennätettiin siis sekä meno- että tulopäivinä katsella paikkoja. Lentäminen Norwegianilla olisi tullut (ehkä) vielä vähän edullisemmaksi, mutta kun niillä oli mennessä iltalento ja en ottanut oikein selvää mahdollisista matkalaukkumaksuista, niin päädyin tuon aamulennon vuoksi Finnairiin. Olisko tuolla matkan ajankohdalla (elokuu, jolloin paikalliset lomalla) vaikutusta siihen, että saatiin suht koht edullisesti matka. Katsoin varsin joskus myöhemmällä kesällä vastaavan matkan hintaa ja silloin se oli yli 500 euroa. Joskushan E-bookersilta tulee koodeja, joilla saa esim. hotellihin alennuksia, mutta tuohon Pariisin matkaan ei ollut mitään alennusta käytössä.


      • Tupu

        Olen lähdössä Pariisiin 29.12., 3 yötä Best Western hotelli de Wehassa(205,avenue de Choisy), lähellä Place d `Italie´ta. Seine on suht lähellä, sekä Notre Damekin kenties kävelymatkan päässä? Vaikka jostain luinkin et Pariisissa pitää "tälläytyä",jotta pääsee ravintolaan sisään,niin kyllä lenkkarit siellä varmaan on tarpeen kävellessä,eikä niissä pääse ravintoloihin,vai kui on?? Korkkarit ja mekko reppuun mukaan? Minkähänlainen ilma Pariisissa vuodenvaihteessa?


    • Pariisin matkaaja

      Vasenta rantaa minäkin suosittelen. Mont Parnassen lisäksi kannattaa katsella hotelleja vitosen eteläosasta. Se on riittävän lähellä keskustaa, mutta ei enää pahinta turistialuetta.

      http://www.viamichelin.com/web/Cartes-plans?layers=0001&strLocid=31NDJ2dGExMGNORGd1T0RRMU5EWT1jTWk0ek5EUTFNZz09

      Via Michelin on hyvä haku hotelleille ainakin Ranskassa. Se ei ole välttämättä paras sivusto varata. Kannattaa verrata.

      Postinumerohaku on tehokas. Pariisin postinumerot ovat 750XX, jossa XX on kaupunginosan numero. Esimerkiksi vitonen on siis 75005.

    • rive gauche

      Minäkin suosittelen rive gauche'a eli vasenta rantaa ja sitä 5. kaupunginosaa.

      • Metroa peliin

        Pariisissa kannattaa luottaa matkat metron/bussin varaan. Katso kartasta, kävelen Champs Elyseen päästä päähän, ja Riemukaarelta Eiffelin luo. Hups, menikin tunteja.


      • Pariisinmatkaaja
        Metroa peliin kirjoitti:

        Pariisissa kannattaa luottaa matkat metron/bussin varaan. Katso kartasta, kävelen Champs Elyseen päästä päähän, ja Riemukaarelta Eiffelin luo. Hups, menikin tunteja.

        Periaatteessa niin, mutta samalla näkee Pariisia ja pariisilaisia. Noilla nähtävyyksillä näkee yleensä vain turisteja.

        Itse kävelen usein hotellilta päivän kohteelle ja sieltä ehkä keskustaan kaupoille. Pitkän kävelyn jälkeen otan usein metron hotellille, jossa levähdän ennen kuin lähden etsimään päivällisravintolaa.


    • jovain

      Jo vain on totta, että kävellen menee tunteja menitpä mihin tahansa. Metro ja bussit on helppokäyttöisijä ja Paris visite käy molempiin. Me olimme Hotel Andre Latin`ssa, joka on n. 400 m päässä Luxembourg asemasta. RER B.llä pääsi suoraan kentältä ja takaisin kentälle. Hotelli oli siisti, pieni ja tosi rauhallisella alueella. Aamiaista emme ottaneet, koska arvosteluissa (Booking.com) sitä moitittiin. Respassa oli cappucino ym. automaatti, josta sai ihan hyvää kahvia eurolla muki. Lähistöllä oli vaikka kuinka paljon pieniä kahviloita, joista sai ihania patonkeja ja meikäläisen makuista cafe americanoa muutamalla eurolla. Olimme tosi tyytyväisiä hotelliin ja sen sijaintiin. Toki vaatimattomampikin olisi käynyt, koska kävimme vain suihkussa ja nukkumassa siellä. Hinta 6 yöltä oli reilu 500 e/2hh.

      • Pariisinmatkaaja

        Tunteja on ehkä vähän liioittelua. :) Pariisin keskusta on kuitenkin melko kompakti ja pääosa nähtävyyksistä ja näkemisen arvoisista asioista on pienellä alueella. Esimerkiksi Notre Damelta Eifell Tornille menee noin tunti.


    • satunnainen matkaili

      heh, heh! Mullakin on tavoitteena viedä vaimo Pariisiin Seinen risteilylle, jolla olen aiemmin ollut työni puitteissa korruptiomatkalla. Mutt se missä eroan ajatuksiltani ketjun aloittajasta on, ett minä en määrittele matkan pituutta öiden vaan päisien määrällä. Voi toki johtua iästänikin tuo mielestäni oleellinen ero ajatuksessa, mutt mulla ja vaimolla on ollut tapana tutustua uusiin kohteisiin enempi valoiseen aikaan ja pimeellä (öisin) harrastaa mahdillisuuksiennmukaan vallan jotain muuta, jonka vuoksi ei tarvi kovin kauaksi lähteä... ;)

      OT-kevennys ...jos sallitaan näin parin punaviinin vaikutuksessa...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2267
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2083
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1698
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1516
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1510
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1407
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1374
    8. 52
      1268
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1200
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1196
    Aihe