Pk-seudulla ei tulevaisuutta alle 4 tonnin tuloilla

ei helsinkiin ikinä.

Kaikille halukkaille tiedoksi: jos haluat raataa porvarille rahaa koko loppu elämäsi, tule helsinkiin. Asuntokeinottelijat pitävät huolen, että ei tarvitse muuta ajatella kuin maksaa niille suojelurahaa. 4 tonnia per nuppi, niin voi jotain jäädäkin, muuhun kuin laskuihin.

Moni on pk-seudulta jo poistunutkin, se näkyy kehäteillä selvänä liikenteen väljenemisenä. Ehkä virolaisia on tänään paljon enemmän. Työlupia on myönnetty mamuille jo yli 150 000.

Matille ja maijjalle keinottelijat ovat varanneet vain maksajan roolin.

28

393

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • OKPI

      Noin se pitää ollakin! Ei ole mitään järkeä köyhiä sosiaalipummeja elättää yhteiskunnan rahoilla alueella, jossa on Suomen kalleimmat asunnot. Korvesta löytyy tyhjentyneitä kerrostaloja, sossun rahoilla elävä ihmiskuona sinne vain juomaan itsensä hengiltä!

      Meidän pk-seudun parempien ihmisten pientaloalueella asuvien turvallisuuskin paranee!

      • sjdfljsadfjsdkjhfjkd

        Joo, hommatkoon kokoomusporvarit vaan virulaisia, polakkeja ja erityisesti suosimiaan ryssiä kuten ovat jo tehneetkin. Maassa on noita ryhmittymiä 2-300 000.

        Mutta suomipojat, muistakaa myös tämä: jättäkää myös kuluttaminen eli ALVien maksaminen sekin ryssille ja mamuille.
        Teidän näet on hyvä tietää, että ALVit tuovat valtion kassaan puolet verotuloista. Se tarkoittaa sitä, että tuotteiden hinnoista suurin osa on ALVeja. Niin uusi asuntokin.
        Helwetisti veroja.
        Jättäkää kaikki nämä mamujen - siis sen kakon suosiman halpatyövoiman - kustannettaviksi !!!

        Sitten vain katsellaan, mitä tapahtuu


      • ostettu "oikeus"
        sjdfljsadfjsdkjhfjkd kirjoitti:

        Joo, hommatkoon kokoomusporvarit vaan virulaisia, polakkeja ja erityisesti suosimiaan ryssiä kuten ovat jo tehneetkin. Maassa on noita ryhmittymiä 2-300 000.

        Mutta suomipojat, muistakaa myös tämä: jättäkää myös kuluttaminen eli ALVien maksaminen sekin ryssille ja mamuille.
        Teidän näet on hyvä tietää, että ALVit tuovat valtion kassaan puolet verotuloista. Se tarkoittaa sitä, että tuotteiden hinnoista suurin osa on ALVeja. Niin uusi asuntokin.
        Helwetisti veroja.
        Jättäkää kaikki nämä mamujen - siis sen kakon suosiman halpatyövoiman - kustannettaviksi !!!

        Sitten vain katsellaan, mitä tapahtuu

        puhuvat "syrjäytymisestä" mutta kysehän on syrjinnästä. palkkasyrjintä on tosiasia.
        on tavallaan karmaisevaa todeta, että ne ovat ostaneet "oikeus"-laitoksen puolelleen. palkkasyrjintä ja koronkiskonta ovat tänään "oikeus"-valtiossa mahdollisia ilman rangaistuksia.


      • 77788899999999999999
        sjdfljsadfjsdkjhfjkd kirjoitti:

        Joo, hommatkoon kokoomusporvarit vaan virulaisia, polakkeja ja erityisesti suosimiaan ryssiä kuten ovat jo tehneetkin. Maassa on noita ryhmittymiä 2-300 000.

        Mutta suomipojat, muistakaa myös tämä: jättäkää myös kuluttaminen eli ALVien maksaminen sekin ryssille ja mamuille.
        Teidän näet on hyvä tietää, että ALVit tuovat valtion kassaan puolet verotuloista. Se tarkoittaa sitä, että tuotteiden hinnoista suurin osa on ALVeja. Niin uusi asuntokin.
        Helwetisti veroja.
        Jättäkää kaikki nämä mamujen - siis sen kakon suosiman halpatyövoiman - kustannettaviksi !!!

        Sitten vain katsellaan, mitä tapahtuu

        http://budjetti.vm.fi/indox/sisalto.jsp?year=2013&lang=fi&maindoc=/2013/tae/hallituksenEsitys/hallituksenEsitys.xml&opennode=0:1:129:

        alvi siinä jo tuplalti sen mitä progressiivinen tulovero ja pääomatulovero yhtensä. Valmisteverot on myös iso vero ja kasvussa.


      • Taasnäitä

    • koronnousu häämöttää

      nyt kannattaa muistaa, että vaikka asuntojen hintaromahdus on todenteolla käynnistynyt, ei tämä auta pienituloista, sillä nyt pankit ryhtyvät vaatimaan
      LISÄVAKUUKSIA. Kun romahdus etenee, sen suurempia vakuuksia ja takuita vaaditaan ja lopulta nostavat RAJUSTI KORKOJA !

      • 44557788899999999999

        Tämä on todennäköinen kehityksen kulku jos lama jää pitkäksi aikaa päälle, ja jos tähän samalla vielä pankit ajautvat ongelmiin luottotappioiden ja vakaavaraisuutensa osalta. Noita lisävakuuksia tuskin niinkään tultaisiin siltikään vaatimaan. Kyllä se tiukan paikan tullen pankille riittää jos laina-asakas edes korot pystyy maksamaan. Korot on se viimeinen takaraja mistä aina kaikissa olosuhteissa pitäsi selvitä, ja selvitä nimenomaan huonojen aikojen yli ettei joudu myymään omaisuuttaan laskusuhdanteessa jolloin ei kysyntää juuri ole.
        Mutta oma keskeinen roolinsa tässä on vielä sillä mihin mittaan inflaatio kiihtyy. Nythän uutta velkarahaa on levitelty valtavat mällit koko euroalueen tasolla, ja jos tai kun uusi nouskausi lähtee vetämään, niin siinä voi inflaatio päästä ryöstäytymäänkin kun eivät uskalla korkoja nostamallakaan lähteä sitä ajoissa duppaamaan kun pelkäävät nousun alun vetävän takaisin lamaan.
        Se on ainakin varmaa, että tavalla tai toisella uutta rahaa kehiin ottamalla budjetteja katetaan silloin jos ei mistään enää voida verotustakaan kiristää. Eikä meillä veroja ole enää varaa kiristää, sillä lähinnä vain hampaattomien veroja (tässä keskeisenä alvi valmisteverot ja asumisen verottaminen) voidaan kiristää ja näistä hampaattomista taasen päätyy sossun luukulle sitä enemmän mitä enemmän heidän verotustaan kiristää, eli sieltä ei ei ole enää kiristettävissä mitään nettoverotuloa.


      • ajoissa ostanut

        AHAHA! :D

        Juu kyllä se rommi on alkanut jo 10 vuotta sitten. Se ei vain vielä näy tilastoissa.


    • varoittavia sanasia

      Täysin oikea arvio. Ja korostaisin sitä, että jos menee vuokralle, ei pidä maksaa kuin korkeintaan 10-osa kk-tuloista vuokrana.

      Omistusasumiselle ehdoton yläraja on 150 000 euroa 30 %:n omarahoitusosuudella.

      Siinä suhdeluvut, jos tulosi muuttuvat, voit muuttaa em. suhdelukuja. Näin et jää myöskään kiikkiin, jos kako-kepuli-"demarin" "työvoimapula" realisoituu kohdallasi, siis saat kenkääkin. Ajat on nyt vuosia tällaiset.

      • ajoissa ostanut

        Voisiko kommarimpaa kommenttia olla. Näyttäisi köyhien keskuudessa olevan kovassa huudossa nuo aatteet, että kaikki tasattaisiin kun ei itse viitsitä tehdä mitään oman vaurastumisensa eteen, niin saavat ne antaa toisille jotka ovat oman vaurautensa eteeen raataneet.

        Oevoevoevoe mä sanon.


    • keinotteluun paukkuj

      Kaikille halukkaille tiedoksi:

      PK-seudun muuttovoitto tulee tänään käytännössä ulkomailta ja on noin 10 000 päätä vuodessa.
      Mitä luulette, varakkaita ? Valmiina asumaan yli 4 tonnin kk-tuloilla
      vaiko asuntokeinottelun tarpeita????

    • Voi Haans. parka :(

      Varo ettet tormää muihin siellä liikenteessä. Taitaa olla jo aika pitkällä tuo psykoosisi kun et näe enää muita liikenteessä liikkujia. Erittäin vaarallasta etenkin muille, mutta myös itsellesi.

      Mutta köyhälle, kuten sinulle, normaali hintainenkin on kallista. Ei ole tarkoitettukaan että kaikki voisivat asua pk-seudulla. Jos ei ole varaa niin ei ole ja toisin päin ;)

      • tervemenoa

        Eläkeläiset ja työttömät asuvat maalla, ei metropoli ydinkeskustoissa.


      • 77788899999999999999
        tervemenoa kirjoitti:

        Eläkeläiset ja työttömät asuvat maalla, ei metropoli ydinkeskustoissa.

        No jokaisella on omat mielipiteensä tällaisistakin asioista, ja saahan niille aina jostain sopivat perustelutkin haettua.
        Minä taasen olen sitä mieltä, että ei ihmisiä metropolien keskustoistakaan tulisi häätää siksi että ovat vanhentuneet tai eläkkeelle jääneet.


      • Pähkinöitä jemmaan
        77788899999999999999 kirjoitti:

        No jokaisella on omat mielipiteensä tällaisistakin asioista, ja saahan niille aina jostain sopivat perustelutkin haettua.
        Minä taasen olen sitä mieltä, että ei ihmisiä metropolien keskustoistakaan tulisi häätää siksi että ovat vanhentuneet tai eläkkeelle jääneet.

        Eihän sieltä eläkeläisen tarvitse minnekään lähteäkään. Työuran aikana on hankittu ja maksettu asunto, ja eläkeläinen asuu siinä pelkällä vastikkeella niin kauan kuin jaksaa. Sitten myy asunnon, saa paljon rahaa ja muuttaa hoitokotiin.

        Tässä avaimena onneen on tietenkin se, että työuran aikana on halunnut panostaa tulevaisuuteensa. Onhan siinä ollut 40 vuotta aikaa.


      • asiantuntija.
        Pähkinöitä jemmaan kirjoitti:

        Eihän sieltä eläkeläisen tarvitse minnekään lähteäkään. Työuran aikana on hankittu ja maksettu asunto, ja eläkeläinen asuu siinä pelkällä vastikkeella niin kauan kuin jaksaa. Sitten myy asunnon, saa paljon rahaa ja muuttaa hoitokotiin.

        Tässä avaimena onneen on tietenkin se, että työuran aikana on halunnut panostaa tulevaisuuteensa. Onhan siinä ollut 40 vuotta aikaa.

        Toivottavasti kukaan ei luule, että vanhentuminen olisi pakollista. On olemassa anti-aging terapioita, ja vanhentumisen voi helposti välttää, kyse on vain tahdosta.


    • On olemassa myös anti-viisas terapioita. Se menee näin:

      Kaksi viikkoa edellisestä asuntojen hinnat- julkaisusta, jossa asuntojen hinnat ovat nousseet yli inflaatiovauhdin, aletaan täällä huutaa rommia. Kuun lopussa kaivetaan vuokranmaksutosite esiin ja kauhistellaan hintojen kohonneen jälleen.

      Parin viikon terapian jälkeen kiljutaan taas pari viikkoa rommia.

      • Eipä ei

        Te olette jotenkin köyhiä? Minulla tulot 1097€ ja satasen annan Ex-vaimolle jos vaikka joskus pimps looraa saisi, tai olisi edes hyvällä päällä. Itselle jää säästöön Kaksisataa euroa. Miksi siis puhutte, ettei alle neljän tonnin palkat kannata? Itsestäni tulisi noilla tuloilla ökyrikas. Ei ne suuret tulot, vaan pienet menot. Työajoista voi joustaa tällä menetelmällä. Minulle olisi kauhistus, jos viikonloppu alkaisi vasta perjantaina. Täältä tälleen päissäni kirjoittelen ja kun tämä sama elintaso on köyhemmänkin saavutettavissa. Asenteet pitää vaan asettaa kohdalleen. ja sisäsyntynen vältä velkaa!


      • ostosmatkailua!!!!!!
        Eipä ei kirjoitti:

        Te olette jotenkin köyhiä? Minulla tulot 1097€ ja satasen annan Ex-vaimolle jos vaikka joskus pimps looraa saisi, tai olisi edes hyvällä päällä. Itselle jää säästöön Kaksisataa euroa. Miksi siis puhutte, ettei alle neljän tonnin palkat kannata? Itsestäni tulisi noilla tuloilla ökyrikas. Ei ne suuret tulot, vaan pienet menot. Työajoista voi joustaa tällä menetelmällä. Minulle olisi kauhistus, jos viikonloppu alkaisi vasta perjantaina. Täältä tälleen päissäni kirjoittelen ja kun tämä sama elintaso on köyhemmänkin saavutettavissa. Asenteet pitää vaan asettaa kohdalleen. ja sisäsyntynen vältä velkaa!

        Kyllä sitä viinaakin kelpaa juoda jos hakee Tallinnasta. Se on altakin 10€ litra hyvä Altian vodka Tallinnassa tai jossain stamaterminaalin kaupassa. Meno-paluu lippu ei maksa kuin jotain 60€ netistä tilattuna, ja jotain risteilyjuttuja voi saada tarjouksesta halvemmallakin. Isoilla pyöräkärryillä tai pienillä nokkakärryillä kulkee 30 litraakin vodkaa ja voi vielä ottaa siihen lisäksi jotain hyvää ja edullisempaa ja säilyvää ruokatavaraakin kuten jonkun 6-7 kilon juustolimpun vaikka Valionkin virossa tekemiä juustoja.


      • Eipä ei kirjoitti:

        Te olette jotenkin köyhiä? Minulla tulot 1097€ ja satasen annan Ex-vaimolle jos vaikka joskus pimps looraa saisi, tai olisi edes hyvällä päällä. Itselle jää säästöön Kaksisataa euroa. Miksi siis puhutte, ettei alle neljän tonnin palkat kannata? Itsestäni tulisi noilla tuloilla ökyrikas. Ei ne suuret tulot, vaan pienet menot. Työajoista voi joustaa tällä menetelmällä. Minulle olisi kauhistus, jos viikonloppu alkaisi vasta perjantaina. Täältä tälleen päissäni kirjoittelen ja kun tämä sama elintaso on köyhemmänkin saavutettavissa. Asenteet pitää vaan asettaa kohdalleen. ja sisäsyntynen vältä velkaa!

        Hyvä, että elämä on mallillaan.
        Menot jos on pienemmät kuin tulot, niin siitähän se varallisuus alkaa karttua.
        Melko ovelaa vielä tuo vaimon ulkoistaminen, eihän kukaan sitä looraa noin halvalla muuten saa.

        Tässä ketjussa aloittajan ajatus oli, ettei pk-seudulla pian pärjää alle 4k€ tuloilla, ainakaan omassa asuvat. Sosialistit erikseen.


    • lisää tukia

      Juuri kyllä uutisoitiin, että nimenomaan niillä, jotka ovat toimeentulotuen varassa on varaa asua Helsingin keskustassa. Pienituloisilla, jotka saavat asuntotukea, ei taas ole, sillä sosiaalituen puolella myönnetään korkeampaa asumistukea. Joten ensin täältä lähtevät pienituloiset, jotka eivät halua sossun luukulle. Parempituloiset puolestaan vetäytyvät Helsingin laitamille ja vain hyvätuloisilla (4k/ kk ei riitä) on varaa asua keskustassa.

      Tilanne on mielenkiintoisesti kieroutunut.

      • teoriatuokin

        Olen parempi tuloinen jo 5. sukupolvessa ja laitakaupunkiin en muuta ikinä.


      • 77788899999999999999

        Mä uskon että tämä asia on aika paljon tällaiseksi mennyt ja samaan suuntaan se jatkunee. Kyllä tästäkin omat ongelmansa ennen pitkää kärjistyvät.


      • teoriatuokin kirjoitti:

        Olen parempi tuloinen jo 5. sukupolvessa ja laitakaupunkiin en muuta ikinä.

        "Olen parempi tuloinen jo 5. sukupolvessa ja laitakaupunkiin en muuta ikinä."
        Hyvä tuokin. Koskaan ei toki pitäisi sanoa ei koskaan.
        parempi tuloinen on yhdys sana


      • On vara muttei halua

        Ei se ihan noin yksinkertaista ole. Meillä on kyllä hyvät tulot, mutta ei vaan haluta asua keskustassa.

        Ei kai kukaan tosissaan luule, että kaikki haluavat asua keskustassa? Kyllä minulle riittää, että käy keskustassa noin kerran viikossa. Työpaikkakin on muualla kuin keskustassa.

        Onhan Etelä-Suomessa aika mukaviakin alueita, sieviä pikkukaupunkeja jne. Ei kenenkään hyvätuloisen ole pakko asua jossain Helsingin laitakaupungilla.


    • antiporvari
    • eikaikkikallista

      Vuosaaresta löytyy edullisia asuntoja ja metrolla pääsee keskustaan vartissa.

      • mamuna sinne tu

        tuleeko asumistukikin sekunnissa?
        vai pärjäätkö ilman mitään tukia


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      429
      1906
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      198
      1593
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1441
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      179
      1423
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1066
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      1050
    7. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      976
    8. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      120
      968
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      96
      948
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      906
    Aihe