Sairastaminen kallista

kallis reissu

Olin vähän alle kolme kuukautta lievän halvauksen takia sairaalassa. maksoimme koko ajasta noin 1300 euroa ylimääräistä. mitään avustukia en saanut vaan kaikki tuli bumerannina takaisin. ei otettu edes käsittelyyn. jouduin hankkimaan itselleni apuvälineitä jotka maksoimme. laskin että meille tuli sairaus maksamaan noin 2300 euroa ylimääräistä.

11

152

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä työssäolevamamu

      Sairastaminen on ilmaista esim somaleille ja muille mamuille jotka eivät halua tehdä töitä!!!!!

    • kallis reissu

      Eilen tuli tieto sähköpostissa kun kysyin asiaa eläkeläisen hoitotuesta. Hakemukseni olen laittanut heinäkuun lopulla ja viestissä sanottiin että hakemuksen käsittely kestää kokonaisuudessaan 8 viikkoa, joten päätös tulee viikolla 38-9.

    • kallis reissu

      Kyllä me kyselimme kunnalta asiaa että mieheni jäisi työstään osa-aika eläkkeelle ei osatyökyvyttömyysseläkkeelle mikä on eri asia. osa-aikaeläkkeen kanssa mies hakisi omaishoitotukea koska toimintoni huonontui halvauksen takia ja tarvitsen apua. Tätä mahdollisuutta ei kuitenkaan hyväksytty.

    • kallis reissu

      Näin minulle vastattiin Tampeelta omaishoitotuesta ja osa--aika eläkkeestä noin kuukausi sitten. on niin hyvä vastaus että siteeran sitä

      Omaishoidon tukea maksetaan silloin, kun hoidettava tarvitsee runsaasti apua henkilökohtaisissa toiminnoissaan. Näitä ovat mm. pukeutumisessa ja pesuissa avustaminen, lääkehoidon toteuttaminen, liikkumisessa/siirroissa avustaminen ym. hoitotyöt, ei siis kodinhoidollisiin tai asiointeihin kohdistuvat työt.

      Tietyissä eläkkeissä on omat rajoitteensa, en nyt muista tarkkaan, mikä se on osa-aikaeläkkeen kohdalla. Omaishoitajan on aina itse otettava selvää eläkkeen maksajalta, voiko tukea ottaa vastaan ja minkä suuruisena. Palkkioluokkamme ovat 364,35, 600, 900 ja 1400 ¬/kk bruttona, tästä siis verot pois.

      Olettehan hakenut Kelan vammais/hoitotuen itsellenne, tämä on aina se ensisijainen taloudellinen etuus?

      Omaishoidon tuen sivut löytyvät Tampereen nettisivuilta, perhe- ja sosiaalipalvelutvalikon alta. Sieltä saa myös tulostaa hakemuksen, mutta pyydettäessä lähetän sen teille myös postitse. Hakemuksen liitteeksi vaaditaan B- tai C-lausunto. Hakemuksen tultua tänne, alueenne palveluohjaaja soittaa ja sopii kotikäynnin, hakemuksia käsitellään kuukausittain.

    • tämä on elämää

      Sairastaminen on todella kallista, tiedän.Esim. meidän perheessämme pelkät lääkekulut tekevät 4.000.- euroa vuosi, johtuen siitä ettei kela korvaa. kuitenkin lääkkeet ovat välttämättömiä, eikä korvaavia ole.Muut laskut(poliklinikka, sairaala jne. tuelvat siihen päälle.

      Yhteiset nettoeläkkeemme verojen jälkeen ovat 20000 tuhatta vuosi, siitä sairaudenhoitokulut n. 5000,- jää 15000,00 eli henkeä kohden jää n. 625,00/kk
      josta maksamme asumisen lisäksi ruuat vaatteet jne.

      Siivouspalvelu (toinen meistä on ihan autettava (ei omaishoidon tukea) maksaa onneksi Kela hoitotuen muodossa.

      Joten hae vain rohkeasti hoitotuke. Jos tulee hylättynä, älä tee valitusta, vaan vaadi uusintakäsittelyä. Näin saat asian nopammin ratkaistua.

      Tsemppiä, pärjää.........

    • kallis reissu

      Kiitti sinulle. Eilen soitettiin minulle Kelasta, että minullle on myönnetty vuodeksi eteen päin korotettua eläkeläisten hoitotukea, joka on noin 148 euroa kuukaudessa.

      • TÄMÄ ON ELÄMÄÄ

        Hyvä, että sait asian alkuun. Sitekästi vain uudestaan hyvissä ajoin ennen vuoden kulumista ja vaadi PYSYVÄKSI


    • kallis reissu

      Tampereen kotisairaalapalvelusta kun sairaanhoitaja käy luonani puhdistamassa kädessäni olevaa haavaa kolme kertaa viikossa maksamme vähän yli 125 euroa kuukaudessa.

    • kallis reissu
    • kallis reissu
    • 879+21

      Oletteko pyytäneet apuvälineitä fysioterapeutin lähettellä esin terveyskeskuksesta. Niitä lainataan ilman vastiketta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2800
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      94
      2011
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1538
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      69
      979
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      901
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      874
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      870
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      726
    Aihe