...pelastunut. Kylläkylllä, tämäkin poikanen oli pahasti raadeltu takaa. Sieltä mistä kaverimme kanssa löysimme linnunpoikasen, majaili paljon kissoja, maatila nähkääs.
Kyllä lintu siellä näytti olevansa ihan voimissaan. Emme koskeneet siihen, koska luulimme että lintu olisi vain opettelemassa lentämään.
Seuraavana päivänä emo ei vieläkään tullut, ja lintu oli huonommassa kunnossa.
Joten otin tuon kotiini ja näytti hyvältä pari päivää, söi ja haavat parantui. Yritti jo sinnikkäästi lentää, vähän kakkasikin joka paikkaan ja äitini katsoi vähän huonosti. Kaikki oli hyvin, mietin että voisimme käydä päästämässä sen.
Mutta sitten kyseisenä päivänä, jolloin piti päästää se pois, sen kunto heikkeni ja se kuoli, onneksi nopeasti. Kävimme sitten hautaamassa sen. Taisi olla sydänkohtaus. Ruuaksi annoimme ulkoa löytyneitä matoja, märkää leipää, ja vettä.
Kertokaa mulle, teimmekö oikein kun emme jättäneet sitä kissojen tapettavaksi? Koska mun mielestä teimme. Emme vain tiedä mikä olisi ollut kuoleman syy. Ehkä sydänkohtaus.
Ikuisesti eläköön Urhea.
// Ja älkää luulko ettemme ole pikkulapsia jotka puristaa linnut hengiltä. Rakastamme eläimiä, vaikka olemmekin nuoria.
Pieni linnunpoikanen ei...
1
231
Vastaukset 1
- Pikkulintu
Minun mielestäni se oli oikein tehty, koska lintuhan olisi hyvin voinut selvitä. Itsekin olisin tehnyt noin.
Noissa tilanteissa hoito voi tosiaan pelastaa pikkuisen.
Jos se oli tosiaan sydänkohtaus, oli kyse varmaan vain huonosta tuurista. Surullista kun ei selvinnyt. :'(
Heikon poikasen ruokinta on tosin erilaista. Kauravelli, kuivatut itikat ja muu vastaava voisi olla hyväksi. Jos haluatte kaverisi kanssa tietää lisää linnunpoikasten käsiruokinnasta, kannattaa lukea täältä tarina pikku Millistä: http://forum.papukaijat.net/index.php?PHPSESSID=5dc41165e37cfcf6452cb78542405365&topic=22884.0
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos SDP ei voita reilusti, persut kumoavat demokratian Suomesta
Näin tekisi ainakin Rydman seuratessaan idolinsa Trumpin mallia https://www.is.fi/politiikka/art-2000012187244.html6171633Anteeksi arkuuteni
Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän44877Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.
https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl487753Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?
Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll14743- 45662
- 41614
Tykkäätköhän vielä minusta?
Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin30566- 32533
Olet ihana
Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩❤️👩❤️😼😘37510Vihervasemmistofeministinaisasianaiset
Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE161498