Esiintymien pelottaa

Mitä sinä tekisit

Mun pitäis mennä yhteen kokoukseen ja pelkään, etten osaa pitää suutani kiinni. En kuitenkaan osaa sanoa asioita niinkun pitäis ja hirvittää että nolaan itseni. Mietin mitä pitäis tehdä. Mennä vai ei mennä.

18

84

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olet eksynyt väärään paikkaan elämässäsi.
      Ja se on oma vikasi.
      Opiskele Kirjastonhoitajaksi.
      Siihen pääsi riittää hikoilematta.

H.

• ...

Yliopistokoulutus.

=DW=

• Helppo huutaa puskas

Ootko itse esiintynyt tai puhunut yleisölle tärkeässä paikassa?

• Kunnon kaksikko vauh

Kun Hunszich on eksynyt väärään paikkaan elämässään.
        Se ei ole minun vikani.

• hunksin vonksin

Onko tämä jokin nuorten rääväsuiden palsta vai onko kuusikymppiset nykyisin olevinaan vitsikkäitä kun ihminen kysyy jotain asiallisesti, niin heti aletaan rääviä.

• ...
        Helppo huutaa puskas kirjoitti:

Ootko itse esiintynyt tai puhunut yleisölle tärkeässä paikassa?

Jep, hyvin usein.

Ei kivaa , ei kiinnosta ollenkaan. Homma menees perstuntumallakin, jossain pikkupuljussa, mutta tärkeämpiä juttuja kirjoittaessa kuluu sitten aikaakin. Ps. Mä olen muuten oikeasti ujo, Työ on työtä. Ja kokoukset on vaan osa duunia, ei ne ole mitään esiintymista. Presentaatiosta mainite, Elop presentoi Lumian, aivan eri asia.

=DW=

• ...

Kokeile pikaliimaa.

=DW=

• Ehdottomasti mennä.
      Silloin kun joku asia pelottaa niin päin vaan.

• meeriamanda

Jäsennä puheesi muisyilappujen avulla, ...ennen tietty opettelet sanomisesi ulkomuistiin. Siitä tiivistät puheesi.

Rauhallinen esiintyminen, selkeä ulosanti...tilanteeseen asiallinen asuvalinta, pärjäät hyvin, älä jännitä. Lyhyt, napakka puhe...se on parhautta.

• Nursing problem

Ole vain oma itsesi, koita kuitenkin sanoa sanottavasi asiallisesti ja rauhallisesti ilman tunnekuohuja.

• 1943

Niin, ole vain oma itsesi. Minä ainakin ymmärrän kanssaihmisiä, joilla nämä jutut ovat vaikeita. Eiköhän meitä ymmärtäväisiä ole useampia?

• Nursing problem
        1943 kirjoitti:

Niin, ole vain oma itsesi. Minä ainakin ymmärrän kanssaihmisiä, joilla nämä jutut ovat vaikeita. Eiköhän meitä ymmärtäväisiä ole useampia?

Uskon että suurinta osaa ainakin himan jännittää esiintymiset . avrsinkin jos on vielä tilaisuus jossa pitäisi ottaa hankalaia asioita esille ja ehkäpä vielä rakentavassa hengessä eikä omaa pahoinvointia purkaen.

• Nursing problem
        Nursing problem kirjoitti:

Uskon että suurinta osaa ainakin himan jännittää esiintymiset . avrsinkin jos on vielä tilaisuus jossa pitäisi ottaa hankalaia asioita esille ja ehkäpä vielä rakentavassa hengessä eikä omaa pahoinvointia purkaen.

Siis korjaan: varsinkin jos on.................

• eslko

Minulla oli hieman sama ongelma muutama vuosi sitten.

Lähdin mukaan yhdistystoimintaan ja siellä on puhuttava hieman isommallekkin ryhmälle.

Jännitti niin ......leesti;)

Eräs ystäväni neuvoi minua; katso sitä ryhmää mutta kuvittele puhuvasi jollekkin ystävällesi.

Se auttoi.

• ...

Pasha neuvo.

Kuvittele olevasi puhetta stadionilla, missä ei edes näy ihmisten naamoja.

Muutaman palaverin kun pitää, osaa puhua muualtakin, kuin papereista. Sitä kattoo muka ihmistä, mutta ei sitä näe. Mitä kuvitelettte opettajien tekevän päivittäin?

Asia ratkoopi. Lopuksi löpinät, ja voi tsekata, marginaaliset ostajat, joitten kimppuun kannattaa käydä.

Presentaatio eri asi, tiukempi, pitää tulla sydänystäväksi kaikkien kanssa jo ensi sekunnista.

Noin kokouksessa, puhuu silloin kun on asiaa. Kannattaa vilkauttaa puheenjohtajalle että on puneeenvuoro. Muuten turpa kiinni ja kuuntele, tai ole kuuntelevasi..

Ihan tekniikka juttu, joka riippuu tilanteesta.

Näistä muuten paljon ohjeita netissä, Älä aloittaja vaan ala riekkaseen asiaasi väärään aikaan. Kyse kuitenkin asiasta, ei esiintymisestä. Puheenjohtajajasta kiinni, toimiiko homma, vai toimiiko kehnosti.

=DW=

=DW=

• Tase pappa

Puhut puhuttavasi, mutta asiassa pysyen.
      Tutustu aiheeseen riittävästi, jotta voit sanoa sanottavasi asiantuntemuksella.
      Kirjoita puheesi pääkohdat kirjaimia lihavoiden. Opettele puheesi pääkohdat järjestyksessä muistiin. Puhuessa voit kyllä elävöittää puhetta omin sanoin ja kevennyksin. Usko asiaasi ja ennenkaikkea, usko itseesi.

Kun Sinulla on asiaa ja tietoa kyseisestä asiasta, sellaista,jota muut ovat saapuneet kuulemaan, niin silloinhan Sinulla on heille annettavaa.
      Ei tarvitse näytellä enempää kun on.
      Luonto sen tikanpojan puuhun vetää.

Yksi perus-sääntö on faktaa - Älä aloita puhettasi sanoilla "Jo muinaiset roomalaiset"---

• nokka tuuleen

Toisin kuin muut ketjuun osallistuneet ymmärsin ettet ole menossa pitämään mitään puhetta vaan osallistumaan kokoukseen jonka aiheeseen sinulla saattaa olla sanottavaa ja mielipiteesi saattaa erota toisten mielipiteistä?
      Jos mielipiteelläsi on vaikutusta päätöksenteon lopputulokseen ja koet sen tärkeäksi niin silloin ehdottomasti menet avaat suusi, muista kuitenkin että perusteltu maltilla sanottu sanoma menee paremmin perille kuin kiihkeät tunneilmaisut.

• Nursing problem

Myös minä ymmärsin aloittajan aikeet samoin ja siitä kannanotto ylempänä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!

Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t
      Kiuruvesi
      39
      12640
    2. V*ttuu että mä haluan sua

Jos jotain ihmistä voi kunnolla haluta, niin hän on se. Voi Luoja auta jo! Joku jeesus hjelppa mej!
      Ikävä
      91
      4361
    3. Nolointa ikinä miehelle

On ghostata nainen jonka kanssa on ollut ystävä tai ollu orastavaa tapailua pidemmän aikaa. Osoittaa sellaista moukkamai
      Ikävä
      113
      4077
    4. Katsoitko mua yhtään

Kun nähtiin 🥺.
      Ikävä
      51
      3668
    5. Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä

Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳
      Ikävä
      53
      3361
    6. Mikä sinua eniten

Huolestuttaa tässä tilanteessa?
      Ikävä
      116
      3314
    7. Sattuma ja muutama väärinkäsitys

vaikuttivat siihen millaiseksi tämä kaikki muodostui. Pienet aikanaan huomaamattomat käänteet. Seuraava näytös on jo tul
      Ikävä
      48
      2255
    8. Koska olet viimeksi nähnyt ikävän kohteesi?

Ja mitä tarjoat hänelle kun koputtaa oveesi?
      Ikävä
      39
      2183
    9. Keskusta hajoaa Palojärvi lähtee

Suomen Keskustan ryhmä hajoaa Kemijärvellä. Kalastaja Palojärvi sai tarpeekseen ja loikkasi Sitoutumattomat Aati Virkkul
      Kemijärvi
      28
      2005
    10. On sillä rääpyä

Tuo ex kuntajohtaja Lea Tolonen kehtaakin tulla Ähtäriin. Ajoi laivan Karille. Kari Heikkilä oikaisi taloutta, sai laiva
      Ähtäri
      14
      1688
    Aihe