Avensis 180 tkm huoltohinta kiesus!!

Rainhold2

Kysyin Hyvinkään Nelipyörästä Aven vm. -04 vuosihuollon hintaa, km 180 tkm.

Vastaus (robotin omainen...) 490 € ilman lisätöitä!

Tämä on 5. Toyota mitä olen käyttänyt ko. liikkeessä, eikä ryöväys ole koskaan ole ollut tällä tasolla!!!! Ei riitä massi enää tälläiseen "kalliiseen nippelin rasvaukseen".

Oletteko "kanssaveljet/siskot" siirtyneet muihin huoltopisteisiin joissa valtuutus tehdä merkkihuoltoja? Heillä lienee oltava asianmukaiset laitteen eri merkkien huoltoon ja softat niiden analysointiin?

Kuinka ne kehtaa rokottaa????

28

9203

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2.0 D4D
    • halvalla kuntoon

Pienkorjaamo puolittaa laskusi. Kysele vaikka Autofit tai AD-korjaamolta. Olen käyttänyt jo yli 20 vuotta pienkorjaamoja merkkiliikkeiden sijaan.

• Rainhold2

Näin todellakin kävi. Eli valtuutettu huoltamo (siis Myös Toyota) mutta ei merkkiliike, tekee sen lähes puolet halvemmalla!

Se on 180 tkm huolto Toyota Avensikselle 275 € !!!! (ja leima vihkoon).

• elämä se on

Paljonkos itse olet valmis tekemään töitä, jossa tarvitaan laitteita ja varaosia tuohon hintaan? Mietis sitä.

• Ave I

Viimeisen ison huollon kokonaissumma 245 e. Öljy, vaihteistoöljy, ö-suodatin, jarruneste, kytkinneste, ri-suodatin, ilmansuodatin ja tulpat vaihdettuna. Muualla teetettynä ilmastointihuolto ja jäähdytysnesteen vaihto, joiden osuus summasta 135 e. Maksaa se nyt aina jotakin.

• mites??

jarrut?

• Ave I
        mites?? kirjoitti:

jarrut?

Vanhoihin malleihin ei ole huolto-ohjelmassa muuta kuin palojen ja levyjen tarkistus. Nämä tulee tehtyä sitten itsekin aina renkaiden vaihdon yhteydessä.

• erkki.

Vuosihuollon 160€
      Kausityöt ja tarkistukset

Määräaikaishuollon 310€
      Valmistajan huolto-ohjelman mukaisesti

Lisäpalvelut kiinteään hintaan huollon yhteydessä:

Jarrunesteen vaihto 45€

Takajarruhuolto 50€

Manuaalivaihteiston öljyn vaihto 40€

Jäähdytinnesteen vaihto 50€

Renkaanvaihto 10€

Raitisilmasuodattimen vaihto 40€ (sisältyy määräaikaishuoltoon)

Sijaisauto huollon ajaksi
      (hinnat alk. 64,69€, S-etukortilla 59,69€)

En tiedä vielä mitä tarvitsen, mutta ehdottakaa

Muu toimenpide (kirjoita vapaa teksti):

• k3

Ni-i.

Mitäs tuohon 490€ hintaan sitten tehdään ja nitä kaikkea siihen kuuluu?

• mk

Opetelkaa juntit huoltamaan autonne itse niin ei tartte korjaamoille maksaa älyttömiä hintoja ja kun nykyautoihin ei tarvitset tehdä muuta kun öljyt ja tarvittavat suodattimet vaihtaa ja vikalistan saa katsastuskonttorilta kerran vuodessa jos on jotain korjattavaa vai onko peukalo keskellä kämmentä.

• Ei oo helppoo

Suomessa vaan nuo työnantajan sivukulut ovat niin huikeita että jostain siihen on rahat revittävä jos aikoo ketään työllistää. Käytkö vaikka pyllistämässä Arkadianmäen suuntaan niin osuu likipitäen oikeaan suuntaan...
      Olet itsekin ollut välillisesti (edustuksellinen demokratia) näitä lainlaatijia valitsemassa. P.S. Toyota on minullakin....

• The Köle

-höpön löpön,,,,,,

-meilläpäin saa insinööritoimistosta INSINÖÖRIN hommiin OMINE TYÖKALUINEEN n. 60e/h

-autolikkeet kuitenkin rahastavat huonostipalkatuista autonasentajista 85e/h

• klök
        The Köle kirjoitti:

-höpön löpön,,,,,,

-meilläpäin saa insinööritoimistosta INSINÖÖRIN hommiin OMINE TYÖKALUINEEN n. 60e/h

Todellinen veloitus on ollut tasoa yli 100 e/h jo useamman vuoden ajan. Lisäksi varaosista ja tarvikkeista nyhdetään järjettömät katteet. Homma toimii niin kauan kun asiakkaat suostuvat maksamaan.

• vähän eri juttu
        The Köle kirjoitti:

-höpön löpön,,,,,,

Autonasentajan "tuntipalkka" sisältää kyllä sen tilan ja laitteidenkin kulut vai onko sinun laskussasi ne eritelty erikseen. Insinöörin tietotaito taas ei usein ole maallikkoa suurempi ja voihan se laittaa niitä tunteja sen verran reilummin, että pääsee palkoille.

• The Köle
        vähän eri juttu kirjoitti:

Autonasentajan "tuntipalkka" sisältää kyllä sen tilan ja laitteidenkin kulut vai onko sinun laskussasi ne eritelty erikseen. Insinöörin tietotaito taas ei usein ole maallikkoa suurempi ja voihan se laittaa niitä tunteja sen verran reilummin, että pääsee palkoille.

-kuten sanoin, laskutus sisältää suunnittelijan huoneen ja ohjelmistotyökalut ovat melkokalliita. Esim. perus-Autocad-lisenssi 5000e

• Klök
        vähän eri juttu kirjoitti:

"Insinöörin tietotaito taas ei usein ole maallikkoa suurempi ja voihan se laittaa niitä tunteja sen verran reilummin, että pääsee palkoille."

Mielipidehän se on tuokin. Enpä ole kuullut että insinöörit olisivat koskaan ylilaskuttaneet tuntejansa muutoin kuin ehkä matkatuntien osalta eräässä vaasalaisessa firmassa.

• nolla-nolla

tiisselin( pösö) vuosihuolto tuli maksaan itsetehtynä 61eur.seuraava huolto 20000 km kuluttua!

• Roope73

Maksaa jakopäänhihnan vaihto ja vesipumppu 940e. Kempeleessä. sama vuosimalli.

• erkitön erkki

120tkm huollon hinta 550 euroa toyotalla.

Erkillä ei tuo halpahuoltokaan ole kuin 655 euroa. Joten voi laskea miten kannattaa käyttää toyota huoltoa.

Eli merkkiliike tulee halvemmaksi.

• Näin se menee

Hyvinkäällä myydään laadukkaitakin merkkejä, siinä ratkaisu.

• 338lm

Avensis 2008 2,2 Diesel 90tkm Merkkihuollon hinta lisätöineen 386€

Siis kaikki sulat ja pari polttimon vaihtoa.

Mielenkiintoinen asia on minulle ollut jarrujen aukominen ja putsaaminen, tiedän että tekevät OIKEASTI tämän operaation autolle ja 90tkm huollossa jarrujen kunnoksi arvioitiin noin 80-85% uudesta.

Vertailun vuoksi eräs toinen merkki jossa tätä EI TEHTY ja ensimmäiset palat menivät takaa 80tkm kohdalla (laahasivat) ja jarrulevyt takaa noin 120-125tkm kohdalla.

Merkkiliikkeen hinnoista myös se että sisätilanlämppäri oli Honkkarissa 59€ ja täysin sama vekotin huollon yhteydessä ostettuna MERKKILIIKKEESTÄ 51€.

• Mekaanikko +3

Merkkiliike tulee aina halvemmaksi. Määräaikaishuollossa avataan jarrut/laitetaan kuparitahnat, luetaan vikakoodit, käytetään alkuperäis osia. Tiedetään muutenkin
      kyseiseen malliin liityvät jutut.

• Rainhold2

Jos merkkiliikkeessä todella tehdään tämä jarrujen syväluotaus eli huolletaan vimosen päälle, ihmettelen kun koko pakka meni uusiksi 130 tkm kohdalla. Eli kaikki jarrulevyt ja -palat uusiksi vaikka olin käyttänyt Avea merkkihuollossa koko historian ajan??? Toki jarrupalat oli vaihdettu jo pariin kertaan mutta levytkin ihan paskat vaikka oli kuparitahnat vissiin laitettu...

• **mpele

Laitetaan - tai ollaan laittavinaan. Sain omaani ilmaiseksi uudet jarrupalat asennettuina. (Ferodot!) Ei minkään valtakunnan puhdistusta tai kuparirasvoja. Tojotan valtuutettu merkkihuolto. Eivät myy uusia, huoltavat ja korjaavat vain Tojotoita. Uusautin samaisessa huollossa alustan roiskesuojamuovin. Puolet kiinnikkeistä jäi puuttumaan. Reklamoin tietysti ja vastaus; saat alennusta kun tulet seuraavan kerran. En tietenkään ole masioinut sen koommin ja olen muistanut mainita kaikille tuttavilleni. Näin se vastuu jätetään kantamatta Toyota-merkkihuollossa. Maahantuojaa ei huoltotöiden laiminlyönnit kiinnosta.

• vähän riippuu
        Rainhold2 kirjoitti:

Jos merkkiliikkeessä todella tehdään tämä jarrujen syväluotaus eli huolletaan vimosen päälle, ihmettelen kun koko pakka meni uusiksi 130 tkm kohdalla. Eli kaikki jarrulevyt ja -palat uusiksi vaikka olin käyttänyt Avea merkkihuollossa koko historian ajan??? Toki jarrupalat oli vaihdettu jo pariin kertaan mutta levytkin ihan paskat vaikka oli kuparitahnat vissiin laitettu...

Se taas johtuu siitä, että kyseessä on Toyota. Eri merkeillä tuo herkistelytarve on erilainen. Joitakin ei tarvitse herkistellä koskaan palojen vaihdon välillä. Eikä paloja vaihdeta, ennenkuin ne ovat kuluneet. Toisaalta, jos niitä joudutaan herkistelemään, niin vaihdetaan samalla uudet osat tilalle samalla purkamisella. Saadaan laskutettavaa.

• Toyota hyvä

mene normaaliin nyrkki pajaan älä marmoritiskille.

Toisekseen osta yaris niin hintaerolla ja uilla kuluilla huolatta kevyesti kitisemättä autosi.

Näin helppoa on oikeus.

• 338lm

Jarruista kun kirjoitin tuossa yllä niin pakko lisätä että nyt mittarissa 106tkm ja auto kävi huollossa päätin kysäistä miltä jarrut näyttivät oli vastaus että "levyissä ei mitään erikoista ja paloista yli 2/3 osaa jäljellä.

Eli näyttää todella siltä että tuo jarrujen aukominen tekee ihmeitä niiden kestävyydelle. Vaihdoin itse hiljattain talvikumit ja katselin jarruja tarkemmin niin on kyllä uskomattoman hyvässä kunnossa kun vertaan tähän toisen merkin autoon jossa niitä ei avattu ja putsattu.

• A v e

Ainakin nuo isot merkkiliikkeet rahastavat aika roimasti noilla määräaikaishuolloilla, itse kierrän ne kaukaa. Kyselin keväällä omaan aveen 30 tkm huoltoa ja tampereella hinta päälle 350 € tuntu kalliilta joten kyselin muualta ja vilppulan merkkikorjaamossa sama maksoi 150€. Hintaeroa aikas paljon joten ajelin vilppulaan. Bensakulut kyseiselle matkalle n 20€ joten säästin yli yhden huollon hinnan.
      Kannattaa vertailla.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      85
      4578
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      86
      4416
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      43
      3759
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      17
      3572
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      2977
    6. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2784
    7. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      21
      2711
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      39
      2113
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      158
      1758
    10. Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?

Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli
      Maailman menoa
      110
      1316
    Aihe