Kennel Perfect Beast

asioista tietävä

Kasvattaja ei pidä yhteyttä kasvattiensa omistajiin, myy koiriaan kenelle vain. Useista pentuneista sairaita koiria; jatkuvat ihottumat, vatsavaivat, korvasairaudet, märkäkohdut jne jne

13

2021

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voi voi

      Ikävä kyllä noi sairaudet alkavat olemaan ihan yleinen ongelma rodussa, eikä koske vaan tätä yhtä kasvattajaa.

    • nmmdsjj

      Jospa ottaisit yhteyttä kasvattajaan ihan henkilökohtaisesti, mikäli sinulla sairas koira sattuu olemaan.

      Täällä suomi24:lla huutelu kun ei asiaasi auta yhtään.

      Minulla on kolme kultaista, eikä yksikään ole ko. kennelistä mutta harmittaa kasvattajan puolesta tuollainen mustamaalaus.

      Kaikki kasvattajat eivät ehdi jatkuvasti pitämään yhteyttä,yleensä kannattaa soittaa jos kyseessä on tärkeä ja kiireellinen asia.

      Sairaita koiria löytyy valitettavasti jokaisesta isommasta kennelistä, syynä ei välttämättä ole ajattelematon kasvattaja vaan joskus käy vaan huono tuuri ja kohdalle osuu vaivainen koira..näin kävi mullekin kahden kultaiseni kohdalla, mutta en todellakaan syytä siitä kasvattajaa.

    • sipili

      No minun kultsini kasvattaja haukkuu kasvattiensa omistajia muille, minkä kerkeää, vaikka koirat olisivatkin hyvissä kodeissa ja niiden kanssa harrastetaan, että on näitä muitankin huonoja kenneleitä, kennelin nimeä en tässä lähde sanomaan..

      • kasvattajat hävetkää

        samoja kokemuksia myös täälä päin, ei pidä kasvattaja yhteyttä, ei vaikka mikä olisi.
        kun me otamme yhteyttä häneen niin ei edes vastaa sähköpostiin, olipa asiamme tai kysymmepä sitten mitä tahansa.
        olisi pitänyt kuunnella siskoa ja hakea kultsu lempäälästä.


      • pienkasvattaja
        kasvattajat hävetkää kirjoitti:

        samoja kokemuksia myös täälä päin, ei pidä kasvattaja yhteyttä, ei vaikka mikä olisi.
        kun me otamme yhteyttä häneen niin ei edes vastaa sähköpostiin, olipa asiamme tai kysymmepä sitten mitä tahansa.
        olisi pitänyt kuunnella siskoa ja hakea kultsu lempäälästä.

        Ai miten niin kasvattajat?

        Kyllä tämmöinen pienkasvattaja odottaa innolla kuulumisia. Ja vähän harmittaa ne, jotka eivät välitä pitää kasvattajaan yhteyttä - vaikka ymmärrän kyllä, että joku ajattelee ostaneensta koiran, eikä ikupäiväistä peräänkahtojaa :)


      • Anonyymi
        kasvattajat hävetkää kirjoitti:

        samoja kokemuksia myös täälä päin, ei pidä kasvattaja yhteyttä, ei vaikka mikä olisi.
        kun me otamme yhteyttä häneen niin ei edes vastaa sähköpostiin, olipa asiamme tai kysymmepä sitten mitä tahansa.
        olisi pitänyt kuunnella siskoa ja hakea kultsu lempäälästä.

        Jos puhut ylhäällä mainitusta kennelistä, niin se ei myy kultaisianoutajia. Että näitä kolmentoijia.


    • turhaapaheksuntaa

      Oletko ottanut huomioon, että nuo luettelemasi vaivathan ovat puhjenneet, tai ilmenneet luultavasti vasta sitten kun pennut ovat jo uusissa kodeissaan?
      Olisiko pennun omistajan syytä katsoa itseensä, ja valita tarkemmin mitä koiralleen syöttää, miten sen liikuttaa kasvun aikana, sekä miten muuten hoitaa?
      Ihottumat ja vatsavaivat yleensä johtuvat juurikin vääränläisesta ruoasta, korvasairauksisat et maininnut mitllaisia korvasairauksia on, mutta esim. hiivaan voisi olla syy väärä ruoka tai jos pentu on kylmässä ja märässä pitkiä aikoja.
      Koiranpenthan on pieni vauva, ethän sinäkään omaa muutaman vuoden ikäistä lastasi pidä kylmässä hangessa, tai uita merivedessä talvella?
      Ei kaikki vika ole aina kasvattajasta lähtöisin, tätä kasvattajaa en tunne, mutta...

      • kasvattajan vastuu

        Kuulemani mukaan esim. tämä Ylöstalo joka osti ko. kennelistä koiran vuonna 2003 ei noudattanut mitään kasvattajan antamaa ohjeistusta, ei lukenut edes papereita läpi mitä kasvattajalta sai. Ei ottanut kokeneilta koiranomistajilta neuvoja myöskään vastaan vaikka niitä hänelle annettiin. Koiralla on ollut tähän mennessä kaikki mahdolliset ja mahdottomat sairaudet mitä edellisessä viestissä mainittiin. Kaikenlisäksi ostaja luovutti koiransa toisten hoitoon muutaman vuoden ikäisenä koska ei ollut enää kiinnostusta/jaksamista sitä hoitaa.
        Kyllä kasvattajan pitäisi mielestäni hiukan ottaa selville millaisille ihmisille koiriaan myy eli vastuu ensikädessä on kuitenkin kasvattajalla, mitä tässäkään nimenomaisessa tapauksessa valitettavasti ei olla osattu ottaa huomioon.


      • oikeaa tietoa

        "Oletko ottanut huomioon, että nuo luettelemasi vaivathan ovat puhjenneet, tai ilmenneet luultavasti vasta sitten kun pennut ovat jo uusissa kodeissaan?"

        Sairaudet puhkeavat yleensä silloin jos koiran perimä niille altistaa, eli kyllä kasvattajan vastuulla on ensisijaisesti pitää siitä huolta, että koiramateriaalissa ei esiinny geneettisiä sairauksia. Ennen astutusta koirien perimät tulisi selvittää vähintään viiden polven ajalta sekä kartoittaa mitä perinnöllisiä sairauksia suvussa ilmenee.


    • kermaperseet

      Olen seurannut sisareni harrastusta kultaisten parissa jo kymmenen vuoden ajan.

      Tarkoitus oli hankkia itsellekin kultsu,kun aika omista (toisen rotuisista) jättää.

      Minkään muun rodun parissa ei tunnu olevan yhtä ilkeitä, kaksinaamaisia ja pikkumaisia ihmisiä kuin tämän.

      Poikkeuksena ehkä metsästyslinjaisten kasvattajat ja pari todella pitkän linjan kasvattajaa.

      Monet kerrat siskoni on tullut tippa linssissä näyttelystä kotiin, mukanaan hyvä arvostelu mutta toisten omistajien ilkeydellä pilaama reissu.

      Myös jalostusuroksien kanssa vedätetään sen minkä ehditään.

      Minun intoni tähän rotuun meni pikkumaisten, kateellisten ja paskaa puhuvien ihmisten vuoksi.

      Mutta mitäpä te minunlaisella harrastajalla tekisittekään, parempi myydä niitä pentuja sohvaperunoiksi kuin ihmiselle, joka todellakin haluaisi vuosien kokemuksilla harrastaa ja hankkia tuloksia.

      • rrrrr86

        niimpä..ja pahinta on kun sen pahimman p****n kuulee kasvattajan suusta, vaikka olisi mennyt kuinka hyvin, ikinä ei ole tarpeeksi hyvä..


    • kylmaallaonmukavaa

      Minulla on kyseisestä kennelistä koira, enkä sieltä enää koskaan koiraa ota. Halusin pentueen pienimmän vilpertin. 33 vuoden koirakokemuksella luotin että saan rehelliset tiedot, väärin. Koiraparka joutui heti eläinlääkäriin pahoinvointipiikeille. Mikään ei pysynyt sisällä ja se ripuloi jatkuvasti. Kasvattaja sanoi että jos se ripuloi, tee niin ja niin. Koira ripuloi jo valmiiksi, eli se oli tiedossa. Olisin ottanut kyseisen koiran jokatapauksessa,mutta rehellisyyttä olisin toivonut.
      Lisäksi kun koira lopulta parani ripulista, se lakkasi hengittämästä. Olin onneksi kotona ja siitäkin selvittiin. Huomasimme kotona mikrosirutarra arkin takana kirjoitetun tekstin P.PERSE. Tämä viimeistään paljastaa sen, että koiran tiedettiin olevan kipeä. Että ihan vaan meidän kokemuksena.

      • en usko

        Mahtaisko olla värikoodi kuten itse käytän, punapylly tai sinipylly, jos koiralla on laitettu kynsilakasta merkki pyllyn päälle?

        ei minulla ainakaan esim merkkiteto "punatassu" anna olettaa että koiralla on varmaan ollut joku vika jalassaanm,mutat ehkä sinä niinolettaisit jso koiralle myöhemmin jotain ihottumaa jalkaan tulisi.

        Vähän ristiriitaista tietoa annat jos olet tiennyt että ripulia oli niin eikös se ollut sitten sitä rehellisyyttä? Ja koiran kuitenkin otit, juttusi kuulostaa ihan huuhaalta anteeksi vaan. Uskoo kuka haluaa, en ainakaan minä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1402
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1275
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1182
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1062
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe