Hei, olen hakenut jo keväällä paikkaa päiväkodista, ykkövaihtoehdosta en saanut paikkaa, nyt odottelen tietoja seuraavista vaihtoehdoista ja alkaa jo raivostuttaa tämä odottelu. Osaatteko sanoa onko mahdollista hakea toiselle kuin omalle asuinalueelle päiväkotiin ja kuinka se hoituu? Kuinka päiväkoti siihen suhtautuu? Varmaankin ovat sen alueen omat lapset ensisijaisia jonossa vai? Meillä sopisi tämä toinen päiväkoti hyvin työmatkakuvioihin ja tämä oma alue on niin tukossa.
Onko mahdollista saada lapsi toisen alueen kuin oman päiväkotiin
5
3034
Vastaukset
- päiväkotilainen
Siis jos tarkoitat oman asuinkunnan sisällä toiselle alueelle kuin omalle asuinalueelle, niin voi hakea. Tai ainakin meidän kunnassa on nykyään niin, että paikka voi hakea ihan mistä kunnan päiväkodista tahansa asuinpaikasta riippumatta.
- Kyselee toinen...
Mutta entäs sitten jos asuu Esim. Tuusulassa niin voinko hakea lapselle paikkaa Esim. Vantaalta tai Helsingistä?? Kyselee toinen epätietoinen.. :)
Juuri noiden työmatkojen takia olisi parempi.. - päiväkotilainen
Voihan sitä hakea, mutta harva kunta ostaa toiselta kunnalta päivähoitopalveluita.
- toinen epätietoinen
Mitä tarkoitat että ostaa päivähoitopalveluita?
(Blondi täällä, hei!)
Ajatuksissani sehän olisi kaikkein loogisinta että kun siitä päivähoidosta kerran maksetaan niin ihan sama minne vie hoitoon / mistä saa hoitopaikan .. :)- brunette,
Vanhempien osuus (päivähoitomaksu) lasten todellisista kuluista on minimaalinen. Se ei kata todellakaan sitä mitä se kunnalle maksaa. Todelliset kulut on moninkertaiset ja lapsi on vieraassa kunnassa päivähoidossa, lapsen kotikunta joutuu maksamaan sille vieraalle kunnalle paljon, paljon, siitä että hoitavat toisen kunnan töitä. Sitä ei "yksikään" kunta maksa, jos pystyy vain jotenkin tarjoamaan lapselle inhimillisen matkan päässä paikan omassa kunnassaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496275Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6422594Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831209- 821113
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3121065Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.751064Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä591064- 65942
- 69923
- 228854