vaikea ymmärtää mitä normaali perhe tekee Macilla

Willex

Siis ostaa jonkun tonnin koneen ja ainoa varteenotettava käyttö perheessä on nettiselaaminen.

Mielestäni aika kallis nettikone.

Sitten esim Windows-koneella voi tehdä paljon muutakin, kuten vaikka pelata, säveltää, tehdä musiikkia, tehdä hyvää grafiikkaa

Applella ei oikein voi muuta kuin selata gay-sivustoja.

Järkyttävää

85

1679

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 23

Aika moni muusikko luettelee laitteistoksi Applen koneen.

• Willex

Mutta kotona ei tehdä Macilla musiikkia - Macin ohjelmat maksaa tonneja

ei kukaan sellaiseen PERHEESSÄ laita rahaa

Windowsin ohjelmat ovat murto-osan ja nykyisin noin kolme kertaa laadukkaampia kuin Macin. Oikeastaan kukaan muusikkokaan ei nykypäivänä käytä Maccia

Graafisella puolella Windows on ajanut Macin aika päiviä sitten ohi, kuten myös musan tuotannossa

• Kalakkuna

Itseasiassa moni ohjelmista on asennettavissa Maciin ja Windowsiin.

• Tekstiisi

korjaus: köyhässä perheessä. Keskiluokassa on jo varaa Appleen ihan kevyesti.

• diidadaa

"Graafisella puolella Windows on ajanut Macin aika päiviä sitten ohi"

Enpä kyllä sanoisi noin. Opiskelin vasta muutama vuosi sitten (vuoteen 2009) graafista viestintää, ja koulussani käytettiin sekä Macia että Windowsia. Olen ollut työharjoittelussa parissa painotalossa, ja kummassakin käytettiin lähinnä Macia, ja sillä perusteella mitä mainostoimistoista olen kuullut (osa ryhmästäni oli niissä työharjoittelussa ja osa on opiskelun jälkeen työllistynyt sellaiseen), niin niissä ei käytetä Windowsia juuri ollenkaan.

En tosin ymmärrä sinänsä miksi, koska kaikki tekemäni työt ovat hoituneet tasan yhtä hyvin Windowsilla. En ole huomannut yhdenkään ohjelman (riippumatta siitä, käytetäänkö yhtä vai useaa ohjelmaa samanaikaisesti) toimivan yhtään sen paremmin Macissa kuin Windowsissa (molemmilla olen käyttänyt mm. Adobe CS3 Design Premium -ohjelmistoa ja Macromedia/Adobe Freehandia). Sama koskee tietokoneisiin liitettyjä laitteita, eivät ne yhtään sen kummemmin Macin kanssa ole toimineet. Niissä painotaloissa syy Macin käyttöön muistaakseni kyllä mainittiinkin, ja se oli yksinkertaisesti se, että joskus ennen vanhaan Mac soveltui graafiseen työskentelyyn paremmin, ja niissä on totuttu käyttämään sitä.

En silti sano, että Mac olisi mitenkään huonompi valinta työkäyttöön. Ohjelmia on saatavilla sekä Windowsille että Macille ja yleensä ilmeisesti samantasoisin hinnoin, eivätkä PC:t sen halvempia ole, jos hankkii nimenomaan työkäyttöön tarkoitetun tietokoneen. Yrityksessä, jossa tällä hetkellä työskentelen, käytetään työkäyttöön suunnattuja Windows-koneita, ja niistä jokaisen hinta on ollut reilusti yli 3000 €. Kotikäyttöön tarkoitetut PC:t kuitenkin ovat halvimmillaan vain kymmenesosan siitä, joten en oikein näe syytä hankkia normaaliin kotikäyttöön yli tonnin hintaista Macia.

• olen homoseksuaali

"ainoa varteenotettava käyttö perheessä on nettiselaaminen"
      Jos käyttö on pelkästään nettiselailua niin joku halpa tablettikin riittäisi.

• willeX

niin riittäisi, mutta Apple fanaattisuus on uskonto, johon järkisanat eivät riitä

• WilleX
        willeX kirjoitti:

niin riittäisi, mutta Apple fanaattisuus on uskonto, johon järkisanat eivät riitä

ja sitten tabletit ovat pelkkää pelleilyä, ei sellaisella kotona jaksa tehdä

99 tabletin ostaneista käyttää sitä pari kolme kertaa ja heittää koko roskan hyllyn päälle

• Moi junttiääliö
        WilleX kirjoitti:

ja sitten tabletit ovat pelkkää pelleilyä, ei sellaisella kotona jaksa tehdä

99 tabletin ostaneista käyttää sitä pari kolme kertaa ja heittää koko roskan hyllyn päälle

99 heittää hyllyn päälle, se on aika vähän kun tapletteja on myyty miljoonia.

• N

Arvatenkin

• VapaaValinta

Meillä on kotona pelkästään maccejä. kaksi iMaccia, macbook pro, pari iPadia, muutama iPhone ja olohuoneessa mac mini toimimassa mediapalvelimena.

Vaimo on graafikko ja tekee työtä Macillä, lapset hoitavat nettisurffailut macillä ja välillä jotain pelejä pelaavat, enemmän lapset pelaavat konsoleillaan.

iPadia perheessä käyttää about kaikki, käyttöpaikkoja ja tarkoituksia on monia.
      Puhelimet ovat iPhonet ihan vain siksi että ne sopivat hyvin jo olemassa olevaan järjestelmäekosysteemiin joka kotona on.

Vanhin lapsi soittaa myös kitaraa ja hyvin tuo Mac on ollut siinäkin apuna.

Ei ole mitään syytä hankkia "halpoja" Windows koneita ja uusia puhelimia kun on nyt Applen tuotteita totuttu käyttämään. Vaimo ei ole koskaan muuta kuin macciä käyttänytkään, hänen koko opiskeluaika amk:ssa ja yliopistossa oli macin parissa. Itse käytän ihan mitä tahansa tietokonetta, töissä on Windows ja mac. Lapset nyt saavat sen Windows tietokoneen jos pyytävät tosin mac on kelvannut tähän asti.

Ja Mac ohjelmat ei maksa tonneja kaikki. Vaimon Adoben softat toki maksoi tonneja mutta ovat jo maksaneet itsensä takaisin, lapsen käyttämä Logic Studio ohjelmisto maksoi jotain 500€, oli halpa verrattuna siihen mitä on mennyt rahaa kitaroihin, vahvistimiin ynnä muuhun sälään.
      Oma harrastus maksaa vielä enemmän eikä sillä ole edes mitään tekemistä tietokoneiden kanssa.

Applevastaisuus näyttää olevan uskonto myös johon ei järkisanat riitä

• voi jes teidän kaa

"halpoja windows koneita"
        Voi jeesus teitä jotka tietää vain gigantin paskat pakettikoneet. Itsellä on kunnon työkone Windows 7 Prolla eikä yhtäkään paskamainosohjelmaa asennettuna.

• Huoh VV

Niin, Windows on käyttöjärjestelmä, ei itse se kone. ;) Apple on Macin (ja monien muiden tuotteiden) valmistaja. Jospa herra opettelisi ensin nämä erot ja tulisi sitten pätemään...

Ps. Macin käyttäjän tunnistaa aika usein juuri kädettömyydestä tietotekniikan suhteen. Minä teen koneellani kymmeniä eri asioita enkä ikinä kelpuuttaisi Mac:ia- sillä kun ei läheskään kaikkeen pysty.

• kielenhuolto
        Huoh VV kirjoitti:

Niin, Windows on käyttöjärjestelmä, ei itse se kone. ;) Apple on Macin (ja monien muiden tuotteiden) valmistaja. Jospa herra opettelisi ensin nämä erot ja tulisi sitten pätemään...

Ps. Macin käyttäjän tunnistaa aika usein juuri kädettömyydestä tietotekniikan suhteen. Minä teen koneellani kymmeniä eri asioita enkä ikinä kelpuuttaisi Mac:ia- sillä kun ei läheskään kaikkeen pysty.

"halpoja windows koneita"

"Niin, Windows on käyttöjärjestelmä, ei itse se kone"

ei kantsi niinku määkiä, koska eihän tuossa väitetä, että Windows on kone. Siinähän kuvataan minkälainen kone on kyseessä, ei käyttiksenä Windows.

SUOMENKIELI ENSIN KUNNIAAN - toivon mukaan kaikilla

• puuta heinää taasen

" Mutta kotona ei tehdä Macilla musiikkia - Macin ohjelmat maksaa tonneja"

Cubase, Pro Tools, Studio One ja muut maksaa macille ihan saman verran kuin windowsille. Logic Studio taasen on jopa noihin verrattuna erittäin edullinen maksaen vain 199 euroa.

"Windowsin ohjelmat ovat murto-osan ja nykyisin noin kolme kertaa laadukkaampia kuin Macin. Oikeastaan kukaan muusikkokaan ei nykypäivänä käytä Maccia"

Täyttä paskaa, noin lyhyesti kiteytettynä.

"Graafisella puolella Windows on ajanut Macin aika päiviä sitten ohi, kuten myös musan tuotannossa"

Samaa puuta heinää. Et ilmeisesti tiedä graafisesta puolesta saatikka musateollisuudesta yhtään mitään.

• aika moni

perhe ostaa macin sen helppokäyttöisyyden takia.

• Jos haluaa halvalla päästä, niin kasaa itse komponenteista, vaikka käytetyistä ja asentaa siihen jonkun ilmaisen käyttöjärjestelmän.

Jos haluaa vaivattomuutta ja elintaso on jo turvattu, hankkii mäkin. Lopputulos on aika sama: helppokäyttöinen, turvallinen ja monipuolinen laitteisto sovelluksineen.

• iiiiiiiiiiiiiii

Vaikea ymmärtää miksi normaali terve ihminen hankkii Windows-pc:n.

• Edullista!

Sellaisen saa anttilasta 399€ ja puolen vuoden ilmaisen virusturvan!

• paska windows

Ei sitä windows-pc konetta kukaan terve hankikaan kuin pakotettuna. Vaihtoehtoja ei Suomessa myydä. Linuxilla voi aina jyrätä Windowsin yli onneksi.

• !!
        paska windows kirjoitti:

Ei sitä windows-pc konetta kukaan terve hankikaan kuin pakotettuna. Vaihtoehtoja ei Suomessa myydä. Linuxilla voi aina jyrätä Windowsin yli onneksi.

Onneksi myös Windowsilla voi jyrätä linuksin yli!!!

• kovasti linux

tuntuu sinuakin kiinnostavan. Ehkei se wintoys olekaan niin hyvä.

• Ja kätevää
        Edullista! kirjoitti:

Sellaisen saa anttilasta 399€ ja puolen vuoden ilmaisen virusturvan!

Hyvä, vaihda vielä se Wincesteri Linuxiin, niin saat loputtoman virusturvan samaan hintaan. (Voithan jättää sen Winkun sinne omalle, automaattisesti pienennetylle osiolleen, niin on sitten tulevaisuuden argeologeilla jotain hämmästeltävää.)

• kernel panic!
        Ja kätevää kirjoitti:

Hyvä, vaihda vielä se Wincesteri Linuxiin, niin saat loputtoman virusturvan samaan hintaan. (Voithan jättää sen Winkun sinne omalle, automaattisesti pienennetylle osiolleen, niin on sitten tulevaisuuden argeologeilla jotain hämmästeltävää.)

Todennäköisempää se olisikin, että sieltä löytyisi Windows, koskapa niitä tubuttimia ei ole kuin 0,76%!

• kuka maksaa?

Kuka on niin tyhmä että maksaa virusturvasta? Mikkisoftan oma virustorjunta on vallan riittävä jos nyt moista viruslaatikkoa välttämättä haluaa ja tarvitsee käyttää.

• Ihana Windows!!!

Apple/Mac - silkkaa rahan menoa/tuhlausta.

Microsoft/Windows - järkevää rahan käyttöä ja erinomaista toimivuutta!

Tubutin - kertakaikkista toimimattomuutta!

• Linuxx

Listallasi ei mainittu voittajaa, eli linuxia.

• Ihana Windows!!!
        Linuxx kirjoitti:

Listallasi ei mainittu voittajaa, eli linuxia.

Onhan se siinä - viimeisenä ja huonoimpana - tubutin!

• Käytöstapoja, ei ole

Itse näen Applen tuotteet eräänlaisina Desing tuotteina siinä missä muutkin desing tuotteet. Jos joku ostaa Marimekkoa tai Hilfingeriä vaikka robinhoodista saisi halvemmalla "vastaavaan" palan kangasta ei siitä mitään sen suurempia meteleitä pidetä. Joku ostaa Applen tuotteen ja hypitään seinille.

Applen laitteet on desing tuotteita.
      Sony tekee Vaio sarjaa joka on sonyn oma "desing" tuote, kalliita läppäreitä rautaan nähden, vastaavaa aceria saa citymarketistä murto-osa hinnalla.

Ne joilla on varaa maksaa desing tuotteista myös maksavat.

Mutta Apple tarjoaa muusikin ja kuvankäsittelyyn varsin hyvät työkalut. Eikä pidä unohtaa että 27" iMacin näyttö on sen verran laadukas että jo pelkkä näyttö on sen parin tonnin arvoinen. Loput tietokoneesta tuleekin kaupanpäälle.

Monia keskusteluja seuranneena näyttää siltä että Applen vihaus on jokin outo muoti-ilmiö. Applea pitää inhota koska muutkin tekee niin.
      Näemmä aina pitää olla jokin asia jota vihata ja inhota. Vaikka sitten ilman mitään järkevää perustelua tai syytä.

• Willex

liirunlaarua ja tämä on varsin huoppu esimerkki

"
        27" iMacin näyttö on sen verran laadukas että jo pelkkä näyttö on sen parin tonnin arvoinen
        "

Näyttää vastaavan Apple-näytön hinta kaupassa olevan alle tonni, miX siitä kannattaisi maksaa kaks tonnia...hahaha

http://www.verkkokauppa.com/fi/product/12001/csrbj/Apple-LED-Cinema-Display-27-LCD-naytto

sit testeissä muut merkit ovat pärjänneet paremmin... Applen näytöt ovat aika kuraa

• WilleX

Applen tuotteet ovat kuin nykytaidetta, jossa ulosteestakin saadaan taidetta

• vbdipsfhgefhufh
        Willex kirjoitti:

liirunlaarua ja tämä on varsin huoppu esimerkki

"
        27" iMacin näyttö on sen verran laadukas että jo pelkkä näyttö on sen parin tonnin arvoinen
        "

Näyttää vastaavan Apple-näytön hinta kaupassa olevan alle tonni, miX siitä kannattaisi maksaa kaks tonnia...hahaha

http://www.verkkokauppa.com/fi/product/12001/csrbj/Apple-LED-Cinema-Display-27-LCD-naytto

sit testeissä muut merkit ovat pärjänneet paremmin... Applen näytöt ovat aika kuraa

Olisi mielenkiintoista nähdä testitulokset jossa verrattu Applen tonnin hintaista näyttöä vastaavankokoisiin 250-300 euron näyttöihin. Testi luonnollisesti tehty niin että testaajille näkyvissä ainoastaan lcd-paneeli ja kaikki merkistä ja valmistajasta kielivät reunat ja jalat peitettynä.

• no jos ei kerta

koneella juuri mitään tee niin kyllä silloin macillakin pärjäilee, on muuten ihan väärä luulo että macilla ei musiikin teko onnistuisi, taitaa olla edelleen winkkua parempi niissä jutuissa ..

• Fonzie

Mitä tavalline perhe tekee tietokoneel? Surffaa netis, sumplii valokuvii, kattoo videoit pelaa flash-pelei feisbuukis. Jos on lapsii nii ne voi pelaa jotai näist suositummist peleist joista löytyy mac-versio. Eiköhä noi tarpeet täyty macil jote voit lakata ihmettelemäst mitä normaali perhe niil tekee.

• WilleX

kyllä monelle perheenlapselle tulis suru silmään jos isukki hankkis yllättäen Applen pelikoneeksi...

Ja sitten eiks tietokonepelaajien keski-ikä oo luokkaa 30v tai jo ylikin nykyisin - eli en luoettelis 30 vuotiasta enään lapseksi. Vähän niinkuin löytyiskö älliä enempi?

http://yle.fi/uutiset/peliharrastajien_keski-ika_nousee/5865076
        "
        Pelaajat ovat myös vanhempia kuin aiemmin on luultu - tutkimuksen mukaan keskivertopelaajan ikä on 35 vuotta. Yhdysvaltalaistutkijoiden mukaan peliharrastajat ovatkin ikääntymässä vauhdilla. Pelaaminen ei siis ole enää mikään nuorten harrastus, vaan aktiivipelaajista suuri osa on yli 30-vuotiaita.
        "

Pelaaminen on varmaan kehittävempää kuin jääkiekko-ottelun seuraaminen vaikka näin aikuisemmalla iällä.

• Think Different!!!

WilleX:n puheista päätellen liika pelaaminen Windows koneilla pehmentää pään ja saa aikaa sosiaalisesti vammaisia hylkiöitä.

Pelaaminen on ok kohtuullisena viihdekäyttönä mutta jos siitä tulee 24/7 elämäntapa niin mikään ei ole säälittävämpää kuin työtön CS/COD luuseri joka vinkuu suoli24 palstoilla Applen huonoudesta.

• WilleX

itse en juurikaan pelaa, harrastan urheilua, mutta pidän parempana pelaamista kuin urheilun katsomista sohvaperunana, koska pelaaminen kehittää enemmän.

Itse omasta mielestä tyhmäksi tullaan, jos aletaan koodaamaan 10h päivässä ja viikonloppuna ei käydä edes kapakassa naisia iskemässä...

Apple on vähän sellaista metroseksuaalia, kun hetorohommat on vähän liian junttia, niin sitten homostelusta tehdään ikäänkuin hienoa - asiat laitetaan ihan päälaelleen. Muotimaailmaakin hallitsee homot ja lepakot - Apple-fanaattisuus pohjautuu juuri tähän epänormaalin ihmiskäyttäytymiseen.

Itse vaalin perinteisiä arvoja - en esim. pidä nykytaiteesta, jossa kakkapatsaita kumarretaan

• Aito hetero

• WilleX
        Aito hetero kirjoitti:

Heterohommia? Siinä tapauksessa sinua ilahduttaa varmasti se että Ballmer ja Gates tukevat täysillä homoavioliittoja. Microsoft on myös sateenkaariväen suosikkityönantaja.

http://www.christianpost.com/news/bill-gates-supports-gay-marriage-with-100k-gift-77655/

Ei minulla homoja vastaan mitään ole - mutta ITSE EN alkais homostelemaan. Ei ole mun juttu.

Ei kai se sitä tarkoita, että jos esim. homoseksuaalisuus tai applelaisuus hyväksytään, niin silti itse pitäisi alkaa homoseksuaaliseksi tai Applekäyttäjäksi?`

Hyväksyn homoseksuaalisuuden, mutta panen vain naisia.

• säälittävät urputtaj

Pelaaminen on sellainen hetken hupi jossain välissä, mutta kyllä näin aikuisella ihmisellä aika menee sitten ihan muuhun.

Windows-lapsukaiset eivät ymmärrä, että on työelämä sitten sen jälkeen kotia täytyy pitää yllä, siivota, käydä kaupassa, tehdä ruokaa, huolehtia lemmikeistä jne, jne, jne. Sitten pitäisi vielä jäädä aikaa harrastaa liikuntaakin ja sosiaalistakin elämää jossakin välissä. Vuorokaudessa on vain 24 tuntia, joista keskimäärin 7-8h pitäisi nukkuakin. Ei muuten ole aikaa pelata, sanon ihan suoraan sen. Jos aikaa joskus onkin pelata niin korkeintaan tunti tai pari jossakin välissä ja yleensä viikonlopulla olettaen, että ei ole mitään muuta menoa. Arvatkaas miten usein tilanne on muka niin onnellinen? Ei koskaan. Mulla venyy pelkkien jokapäiväisten asioiden vuoksi toisinaan tilanne siihen, että ehdin nukkua 2-3 tuntia yössä. Silläkään valvomisella ei sitten ehdi pelata noin yleensä mitään.

Ei, en tarvitse Windows-pc:tä varsinkaan minkään pelaamisen takia kun ei sellaiseen ole edes aikaa saati juurikaan kiinnostusta. Tulen toimeen aivan helvetin hyvin ilmankin Windowsia elämässäni enkä menetä mitään.

Mutta Windows-pojilla nyt onkin se tilanne, että te ääliöt olette korkeintaan yläaste-ikäisiä kakaroita, joille isi maksaa koneen ja Windowsin. Hyvähän se sitten on täällä Suomi24-palstoilla urputtaa peleistä ja "surkeasta linuxista" kun teikeläisten aika menee vain siihen Windowsilla pelaamiseen. Oikeassa elämässä meillä aikuisilla on sitten aidosti muutakin tekemistä.

Minä maksan itse koneeni ja elämäni muutenkin, joten enköhän silloin tee valinnankin tarpeeni mukaan. Se tarve ei sitten todellakaan ole mikään Windows-pc.

Se on harvinaisen säälittävää joltakin alaikäiseltä urputtajalta tulla kertomaan aikuiselle ihmiselle, että pitää olla Windows kun pitää päästä pelaamaan. Yrittääkö joku 15-kesäinen kloppi opettaa "isää naimaan" vai? Painakaa mukulat se mieleen, että Windows ei ole kaikkien tarve ja toive, ei enää aikuisiässä. Ja tähän päättyy tämä kasvatustuokio.

• WilleX
        säälittävät urputtaj kirjoitti:

Pelaaminen on sellainen hetken hupi jossain välissä, mutta kyllä näin aikuisella ihmisellä aika menee sitten ihan muuhun.

Windows-lapsukaiset eivät ymmärrä, että on työelämä sitten sen jälkeen kotia täytyy pitää yllä, siivota, käydä kaupassa, tehdä ruokaa, huolehtia lemmikeistä jne, jne, jne. Sitten pitäisi vielä jäädä aikaa harrastaa liikuntaakin ja sosiaalistakin elämää jossakin välissä. Vuorokaudessa on vain 24 tuntia, joista keskimäärin 7-8h pitäisi nukkuakin. Ei muuten ole aikaa pelata, sanon ihan suoraan sen. Jos aikaa joskus onkin pelata niin korkeintaan tunti tai pari jossakin välissä ja yleensä viikonlopulla olettaen, että ei ole mitään muuta menoa. Arvatkaas miten usein tilanne on muka niin onnellinen? Ei koskaan. Mulla venyy pelkkien jokapäiväisten asioiden vuoksi toisinaan tilanne siihen, että ehdin nukkua 2-3 tuntia yössä. Silläkään valvomisella ei sitten ehdi pelata noin yleensä mitään.

Ei, en tarvitse Windows-pc:tä varsinkaan minkään pelaamisen takia kun ei sellaiseen ole edes aikaa saati juurikaan kiinnostusta. Tulen toimeen aivan helvetin hyvin ilmankin Windowsia elämässäni enkä menetä mitään.

Mutta Windows-pojilla nyt onkin se tilanne, että te ääliöt olette korkeintaan yläaste-ikäisiä kakaroita, joille isi maksaa koneen ja Windowsin. Hyvähän se sitten on täällä Suomi24-palstoilla urputtaa peleistä ja "surkeasta linuxista" kun teikeläisten aika menee vain siihen Windowsilla pelaamiseen. Oikeassa elämässä meillä aikuisilla on sitten aidosti muutakin tekemistä.

Minä maksan itse koneeni ja elämäni muutenkin, joten enköhän silloin tee valinnankin tarpeeni mukaan. Se tarve ei sitten todellakaan ole mikään Windows-pc.

Se on harvinaisen säälittävää joltakin alaikäiseltä urputtajalta tulla kertomaan aikuiselle ihmiselle, että pitää olla Windows kun pitää päästä pelaamaan. Yrittääkö joku 15-kesäinen kloppi opettaa "isää naimaan" vai? Painakaa mukulat se mieleen, että Windows ei ole kaikkien tarve ja toive, ei enää aikuisiässä. Ja tähän päättyy tämä kasvatustuokio.

käsittääkseni ihmisillä on monta tuntia aikaa olla sohvalla, katsellä jääkiekkoa ja ehkäpä keskiolutpullo kädessä

käsittääkseni VAIMO on se, joka hoitaa kotia

kyllä sitä aikaa jää pelaamiseen, jos kortit pelaa oikein

Sitten jos pelaa, niin se tuskin tarkoittaa että Wowittaa 24h päivässä. Aika voidaan siis vähentää vaikka TV-katselusta, jota kaikki seuraa päivässä joku kolme tuntia

http://www.finnpanel.fi/tulokset/tv/vuosi/katsaikakan/viimeisin/
        YHTEENSÄ 178 MIN PÄIVÄSSÄ - kas kummaa, on sitä aikaa muuhunkin kuin siivoamiseen ja panemiseen

• ihan vinkkinä
        WilleX kirjoitti:

käsittääkseni ihmisillä on monta tuntia aikaa olla sohvalla, katsellä jääkiekkoa ja ehkäpä keskiolutpullo kädessä

kyllä sitä aikaa jää pelaamiseen, jos kortit pelaa oikein

Sitten jos pelaa, niin se tuskin tarkoittaa että Wowittaa 24h päivässä. Aika voidaan siis vähentää vaikka TV-katselusta, jota kaikki seuraa päivässä joku kolme tuntia

http://www.finnpanel.fi/tulokset/tv/vuosi/katsaikakan/viimeisin/
        YHTEENSÄ 178 MIN PÄIVÄSSÄ - kas kummaa, on sitä aikaa muuhunkin kuin siivoamiseen ja panemiseen

"käsittääkseni ihmisillä on monta tuntia aikaa olla sohvalla, katsellä jääkiekkoa ja ehkäpä keskiolutpullo kädessä

kyllä sitä aikaa jää pelaamiseen, jos kortit pelaa oikein"

Voi jösses! Siinä on sitä 15-vuotiaan teinipojan uhoa. Sylki lentää, testosteroni ja hiki haisee, ja ollaan niin miestä että alta pois.

Pistäpä kuule kirjoituksesi talteen ja lue se uudestaan kymmenen vuoden päästä.

• WilleX
        ihan vinkkinä kirjoitti:

"käsittääkseni ihmisillä on monta tuntia aikaa olla sohvalla, katsellä jääkiekkoa ja ehkäpä keskiolutpullo kädessä

kyllä sitä aikaa jää pelaamiseen, jos kortit pelaa oikein"

Voi jösses! Siinä on sitä 15-vuotiaan teinipojan uhoa. Sylki lentää, testosteroni ja hiki haisee, ja ollaan niin miestä että alta pois.

Pistäpä kuule kirjoituksesi talteen ja lue se uudestaan kymmenen vuoden päästä.

Mitä ihmeen uhoamista näet tuossa - onko ihan kaikki lääkkeet otettu?

Kyllä vaimo hoitaa kotia ja ihmisten keskimääräien television katselu on kolme tuntia päivässä - kyllä siitä aikkaa riittää liikaakin pelaamiseen

sitten kyllä vaimonkin kuuuu osallistua kotitöihin

En kyllä paljoakaan näe uhoamista tuossa

• ei ole aikaa
        WilleX kirjoitti:

Mitä ihmeen uhoamista näet tuossa - onko ihan kaikki lääkkeet otettu?

Kyllä vaimo hoitaa kotia ja ihmisten keskimääräien television katselu on kolme tuntia päivässä - kyllä siitä aikkaa riittää liikaakin pelaamiseen

sitten kyllä vaimonkin kuuuu osallistua kotitöihin

En kyllä paljoakaan näe uhoamista tuossa

Mikä vaimo? Kaikilla ei ole vaimoa, eikä vaimo ole mikään itsestäänselvyys. Yksineläjiä ja yksinhuoltajia on melko paljon Suomessa. Ei mulla ole aikaa katsoa mitään kolmea tuntia päivässä telkkaria. Hyvä kun ehdin joskus tunnin ehkä pari istua telkkarin ääressä. Ei todellakaan riitä aikaa pelaamisiin, eikä kiinnostus. Lähden paljon mieluummin polkemaan kunnon lenkin kuin haaskaan aikaani johonkin peliin.

Windows voi tosiaan sopia yläasteikäiselle teinipojalle jolla on aikaa ja kiinnostusta pelata. Meille aikuisille Windows-pc ei tarjoa mitään sellaista miksi se pitäisi hankkia. Se aika, joka tietokoneelle liikenee aikuisen ihmisen elämässä tulee olla laatuaikaa, eli koneelta pitää voida edellyttää moitteetonta toimintaa. Windows-pc ei vastaa laatuvaatimuksiin, joten aikuisen ihmisen valinta on Mac tai Linux.

Windows-lapsukaisten on turha luulla, että kaikilla ihmisillä pelaaminen on joku prioriteetti elämässä. Ei todellakaan ole. Kodin ylläpito, työelämä, lemmikesitä ja lapsista huolehtiminen sekä sosiaalinen elämä ajavat aina ohi tärkeysjärjestyksessä. Ja vaimo, johon menee yllättävästi aikaa päivittäin, uskokaa lapset pois.

Pelaaminen on lasten ja teinien harraste, mutta sen varaan ei voi elämäänsä pidemmänpäälle rakentaa. Sillekin harrastukselle löytyy monta kehittävää ja terveellisempää vaihtoehtoa, kuten liikunnalliset harrastukset.

Kyllä te windows-ikäiset teinipojat vielä opitte elämän oikeat reaaliteetit viimeistään kun opiskelut korkeakouluissa tai työelämä alkaa. Sitten jää se pelaaminen väkisinkin ja huomaatte, että se Windows on tarpeeton. Sitten kun käytte itse kaupassa jap idätte kotianne yllä, oli siinä vaimo mukana tai ei niin ei varmaan jää aikaa pelata juuri mitään. Jonkun pasianssin ehtii joskus pelaamaan.

Pelkkä työpäivä vie yleensä 8h päivästä suoraan. Koulupäivä korkeakoulussa tai yliopistossa voi olla vielä pidempi. Vapaa-aika mitä jää menee oikeasti kaikkeen muuhun kuin pelaamiseen. Opiskeluaikana menee sitten aikaa siihen sosiaaliseenkin elämään kun notkutaan klubeilla yömyöhään ja harrastellaan opiskelukavereiden kanssa kaikkea.

Tätä taustaa vasten jako on selkeä: Windows sopii pelaaville teinipojille, mutta aikuisille ihmisille on olemassa paremmat käyttöjärjestelmät kuten Linux ja Mac.

• WilleX
        ei ole aikaa kirjoitti:

Mikä vaimo? Kaikilla ei ole vaimoa, eikä vaimo ole mikään itsestäänselvyys. Yksineläjiä ja yksinhuoltajia on melko paljon Suomessa. Ei mulla ole aikaa katsoa mitään kolmea tuntia päivässä telkkaria. Hyvä kun ehdin joskus tunnin ehkä pari istua telkkarin ääressä. Ei todellakaan riitä aikaa pelaamisiin, eikä kiinnostus. Lähden paljon mieluummin polkemaan kunnon lenkin kuin haaskaan aikaani johonkin peliin.

Windows voi tosiaan sopia yläasteikäiselle teinipojalle jolla on aikaa ja kiinnostusta pelata. Meille aikuisille Windows-pc ei tarjoa mitään sellaista miksi se pitäisi hankkia. Se aika, joka tietokoneelle liikenee aikuisen ihmisen elämässä tulee olla laatuaikaa, eli koneelta pitää voida edellyttää moitteetonta toimintaa. Windows-pc ei vastaa laatuvaatimuksiin, joten aikuisen ihmisen valinta on Mac tai Linux.

Windows-lapsukaisten on turha luulla, että kaikilla ihmisillä pelaaminen on joku prioriteetti elämässä. Ei todellakaan ole. Kodin ylläpito, työelämä, lemmikesitä ja lapsista huolehtiminen sekä sosiaalinen elämä ajavat aina ohi tärkeysjärjestyksessä. Ja vaimo, johon menee yllättävästi aikaa päivittäin, uskokaa lapset pois.

Pelaaminen on lasten ja teinien harraste, mutta sen varaan ei voi elämäänsä pidemmänpäälle rakentaa. Sillekin harrastukselle löytyy monta kehittävää ja terveellisempää vaihtoehtoa, kuten liikunnalliset harrastukset.

Kyllä te windows-ikäiset teinipojat vielä opitte elämän oikeat reaaliteetit viimeistään kun opiskelut korkeakouluissa tai työelämä alkaa. Sitten jää se pelaaminen väkisinkin ja huomaatte, että se Windows on tarpeeton. Sitten kun käytte itse kaupassa jap idätte kotianne yllä, oli siinä vaimo mukana tai ei niin ei varmaan jää aikaa pelata juuri mitään. Jonkun pasianssin ehtii joskus pelaamaan.

Pelkkä työpäivä vie yleensä 8h päivästä suoraan. Koulupäivä korkeakoulussa tai yliopistossa voi olla vielä pidempi. Vapaa-aika mitä jää menee oikeasti kaikkeen muuhun kuin pelaamiseen. Opiskeluaikana menee sitten aikaa siihen sosiaaliseenkin elämään kun notkutaan klubeilla yömyöhään ja harrastellaan opiskelukavereiden kanssa kaikkea.

Tätä taustaa vasten jako on selkeä: Windows sopii pelaaville teinipojille, mutta aikuisille ihmisille on olemassa paremmat käyttöjärjestelmät kuten Linux ja Mac.

sun koulus on mennyt vähän hukkaan kun et ymmärrä miten paljon ihmiset katsoo sohvalla töllöä

Kerroppas miksi ihmiset ostavat yläänsäkkin tabletteja? Tuskin niitä edes ostetaan hyötykäyttö mielessä. Ipadit on tehty sitä varten, että voi katsella kikkeleitä.

En nyt oikein käsitä, mistä pelaaminen on pois? Kyllä itse olen pelannut korttini siten, että aikaa jää pelaamiseen.

• tähän käytetään
        WilleX kirjoitti:

sun koulus on mennyt vähän hukkaan kun et ymmärrä miten paljon ihmiset katsoo sohvalla töllöä

Kerroppas miksi ihmiset ostavat yläänsäkkin tabletteja? Tuskin niitä edes ostetaan hyötykäyttö mielessä. Ipadit on tehty sitä varten, että voi katsella kikkeleitä.

En nyt oikein käsitä, mistä pelaaminen on pois? Kyllä itse olen pelannut korttini siten, että aikaa jää pelaamiseen.

Tablet on hyödyllinen työkaluna. Saat sen kuljetettua mukanasi helposti, eli voit tehdä töitä siellä missä olet. Kotona tablet on kätevä kun sen saa olohuoneessa sohvalle tai keittiöön pöydän reunalle kun teet ruokaa ja käytät sitä odotellessa uutisten lukemiseen yms.

• WilleX
        tähän käytetään kirjoitti:

Tablet on hyödyllinen työkaluna. Saat sen kuljetettua mukanasi helposti, eli voit tehdä töitä siellä missä olet. Kotona tablet on kätevä kun sen saa olohuoneessa sohvalle tai keittiöön pöydän reunalle kun teet ruokaa ja käytät sitä odotellessa uutisten lukemiseen yms.

olet aika pahasti aivopesty - käytännössä ei kukaan tarvitse tablettiä työkaluksi!

Mitään muuta varten tablettia ei osteta kuin että voitais katsella niitä alastonjuttuja veskissä. Joka muuta väittää, niin elää kyllä säälittävää elämää, josta haluan pysyä kaukana. On tehnyt itsestään nörde-paska-orjan

• felix vittuun!
        WilleX kirjoitti:

olet aika pahasti aivopesty - käytännössä ei kukaan tarvitse tablettiä työkaluksi!

Mitään muuta varten tablettia ei osteta kuin että voitais katsella niitä alastonjuttuja veskissä. Joka muuta väittää, niin elää kyllä säälittävää elämää, josta haluan pysyä kaukana. On tehnyt itsestään nörde-paska-orjan

Tabletia muuten tarvitaan monella alalla ihan töihin. Mm. lentäjille Tablet on avainkysymys ohjaamossa nykyisin kun papereita ja pc rotjakkeita ei enää kanneta ohjaamoon avuksi. Samoin automekaanikoille, lääkäreille, varastomiehille, jne, jne tablet on nykyaikainen työkalu. Ja toimistoissa alkaa olla kanssa tablet pc:n korvaajana arkipäivää ajan hermolla elävissä firmoissa.

• WilleX
        felix vittuun! kirjoitti:

Tabletia muuten tarvitaan monella alalla ihan töihin. Mm. lentäjille Tablet on avainkysymys ohjaamossa nykyisin kun papereita ja pc rotjakkeita ei enää kanneta ohjaamoon avuksi. Samoin automekaanikoille, lääkäreille, varastomiehille, jne, jne tablet on nykyaikainen työkalu. Ja toimistoissa alkaa olla kanssa tablet pc:n korvaajana arkipäivää ajan hermolla elävissä firmoissa.

vähän nyt suhteellisuuden taju heittää... esim. jos jou yksi pieni lentokonefirma käyttää ipadia johonkin yksittäiseen asiaan, koska on Applen yhteistyökumppani, niin ei se tarkoita sitä, että LENTÄJÄT KÄYTTÄVÄT tablettia

moniko varastomies, lääkäri, automekaanikko käyttää tablettia .... kyllä puuttuu vähän niinkuin suhteellisuuden taju ja mainosmiehet on saanut pahasti kusetettua poloista

• LZ 127
        WilleX kirjoitti:

vähän nyt suhteellisuuden taju heittää... esim. jos jou yksi pieni lentokonefirma käyttää ipadia johonkin yksittäiseen asiaan, koska on Applen yhteistyökumppani, niin ei se tarkoita sitä, että LENTÄJÄT KÄYTTÄVÄT tablettia

moniko varastomies, lääkäri, automekaanikko käyttää tablettia .... kyllä puuttuu vähän niinkuin suhteellisuuden taju ja mainosmiehet on saanut pahasti kusetettua poloista

No niin, nyt päätit turvautua denialismiin, kun uskontosi ei kestä tosiasioita. Kyllä, lentäjät käyttävät ohjaamossa tablettikoneita ohjaamossa:

http://articles.economictimes.indiatimes.com/2012-04-11/news/31325042_1_air-india-pilot-tablets-dgca
        http://sizly.com/tablet-computers-are-pilots-new-best-friends/854354/

• oiva tablet
        LZ 127 kirjoitti:

No niin, nyt päätit turvautua denialismiin, kun uskontosi ei kestä tosiasioita. Kyllä, lentäjät käyttävät ohjaamossa tablettikoneita ohjaamossa:

http://articles.economictimes.indiatimes.com/2012-04-11/news/31325042_1_air-india-pilot-tablets-dgca

Tablet on lentokoneen ohjaamossa todella paljon nopeampi apu kuin iso kasa paperimateriaalia tai joku iän ikuisen vanha läppäri. Lentäjät kykenevät poikkeustilanteissakin hakemaan lentokenttien lähestysmischartit, säätilat, hätätoimenpiteet kullakin konetyypillä, jne, jne hemmetin paljon nopeammin kuin selaamalla papereita tai odottelemalla läppärin käynnistymistä.

Tablet-laitteet ovat oleellinen parannus lentoturvallisuuteen ja lentäjien työmukavuuteen ohjaamossa. FAA on tehnyt kriittisen tärkeän ratkaisun sen suhteen, että tablet on korvaamassa suurelta osin paperimanuaalit ja pc:t ohjaamoissa kaikkialla maailmassa.

Se on muuten tablet myös lentoemännän apuna matkustamoon liittyvissä asioissa jatkossa, samoin kuin maan pinnalla lennonjohdossa tablet-laitteet ovat yhä useammin lennonjohtajan apulainen sensijaan, että käytettäisiin manuaalisia kapulalistoja koneista ilmatilassa.

• tablet lentäjille
        LZ 127 kirjoitti:

http://www.tnooz.com/2012/09/10/news/american-is-the-first-us-airline-to-replace-all-paper-manuals-with-ipads-in-its-cockpits/

American airlines korvaa paperimanuaalit tableteilla

http://www.bizjournals.com/dayton/news/2011/08/04/poll-do-you-use-mobile-tablet-for-work.html

lentäjät käyttävät tabletia ohjaamossa, esimerkkinä Alaskan Airlines

http://www.airforcetimes.com/news/2011/09/airforce-aircrews-use-tablets-as-electronic-flight-bag-092511/

yllä: jopa sotilaslentäjä käyttää tabletia nykyisin ohjaamossa

http://www.tnooz.com/2012/08/15/news/pilots-love-apple-ipads-flight-planning-apps-like-foreflight-and-air-streaming-in-flight-entertainment/

tablet on lentäjän paras kaveri ohjaamossa: yllä

http://tablet-news.com/2012/04/08/ipad-being-used-as-business-tool-in-flight-heres-how-united-does-it-video/

United airlines käyttää ohjaamossa tabletia työkaluna

Että kyllä ne lentäjät tosiaan käyttävät tabletia laajasti ympäri maailmaa ohjaamossa työkaluna. PC:n aika ohjaamossa on auttamatta ohi ennen kuin ehti alkaa edes. Windowsilla ei ole asiaa ohjaamoon.

• tablet jyrää
        tablet lentäjille kirjoitti:

http://www.tnooz.com/2012/09/10/news/american-is-the-first-us-airline-to-replace-all-paper-manuals-with-ipads-in-its-cockpits/

American airlines korvaa paperimanuaalit tableteilla

http://www.bizjournals.com/dayton/news/2011/08/04/poll-do-you-use-mobile-tablet-for-work.html

lentäjät käyttävät tabletia ohjaamossa, esimerkkinä Alaskan Airlines

http://www.airforcetimes.com/news/2011/09/airforce-aircrews-use-tablets-as-electronic-flight-bag-092511/

yllä: jopa sotilaslentäjä käyttää tabletia nykyisin ohjaamossa

http://www.tnooz.com/2012/08/15/news/pilots-love-apple-ipads-flight-planning-apps-like-foreflight-and-air-streaming-in-flight-entertainment/

tablet on lentäjän paras kaveri ohjaamossa: yllä

http://tablet-news.com/2012/04/08/ipad-being-used-as-business-tool-in-flight-heres-how-united-does-it-video/

United airlines käyttää ohjaamossa tabletia työkaluna

Että kyllä ne lentäjät tosiaan käyttävät tabletia laajasti ympäri maailmaa ohjaamossa työkaluna. PC:n aika ohjaamossa on auttamatta ohi ennen kuin ehti alkaa edes. Windowsilla ei ole asiaa ohjaamoon.

Lentoemännät ottavat tabletin koneeseen lentoturvallisuuden parantamiseksi matkustamossa

http://aviationblog.dallasnews.com/2012/09/faa-lets-american-airlines-pilots-replace-35-pounds-of-paper-with-ipad-tablets.html/

http://www.tabletpc2.com/Motion-LE1600_Tablet_PCs_Fly_the_Friendly Skys-7002810.html

http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2391414,00.asp

The iPads will come equipped with passenger information including preferences, special diet requests, and Executive Club status. Rather than carry around paper passenger manifests, flight attendants will be able to refer to these iPads to check the cabin's seating chart and see which passengers are flying together.

"The iPad is already allowing us to offer a more personalized onboard service, but the possibilities for future developments are endless," Bill Francis, British Airways' head of inflight customer experience, said in a statement. "We're receiving great feedback from cabin and crew customers already. It allows the crew to offer the thoughtful service they want to deliver and customers are treated as valued guests."

Tablet on valloittamassa ilmailumaailman täysin, sekä ohjaamossa että matkustamon puolella lentoemännän parhaana ystävänä työssä.

Mutta missä on Windows-pc?

• WilleX
        tablet jyrää kirjoitti:

Lentoemännät ottavat tabletin koneeseen lentoturvallisuuden parantamiseksi matkustamossa

http://aviationblog.dallasnews.com/2012/09/faa-lets-american-airlines-pilots-replace-35-pounds-of-paper-with-ipad-tablets.html/

http://www.tabletpc2.com/Motion-LE1600_Tablet_PCs_Fly_the_Friendly Skys-7002810.html

http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2391414,00.asp

The iPads will come equipped with passenger information including preferences, special diet requests, and Executive Club status. Rather than carry around paper passenger manifests, flight attendants will be able to refer to these iPads to check the cabin's seating chart and see which passengers are flying together.

"The iPad is already allowing us to offer a more personalized onboard service, but the possibilities for future developments are endless," Bill Francis, British Airways' head of inflight customer experience, said in a statement. "We're receiving great feedback from cabin and crew customers already. It allows the crew to offer the thoughtful service they want to deliver and customers are treated as valued guests."

Tablet on valloittamassa ilmailumaailman täysin, sekä ohjaamossa että matkustamon puolella lentoemännän parhaana ystävänä työssä.

Mutta missä on Windows-pc?

miten voi olla noin pimea ajatusmaailma?

Montako promillea se mahtaakaan tarkoittaa kaikista työntekijöistä - KÄYTÄNNÖSSÄ VOI SANOA, ETTÄ MISSÄÄN AMMATISSA EI TARVITA TABLETTIA - se on pelkästään leikkikalun asteella tosi toimissa

• tablet jyrää
        WilleX kirjoitti:

Montako promillea se mahtaakaan tarkoittaa kaikista työntekijöistä - KÄYTÄNNÖSSÄ VOI SANOA, ETTÄ MISSÄÄN AMMATISSA EI TARVITA TABLETTIA - se on pelkästään leikkikalun asteella tosi toimissa

Tositoimissa nimenomaan käytetään tabletia. Ilmailun puolella lentäjät käyttävät ojaamossa raskaasti tablet-laitteita joka päivä lentojen helpottamiseen. Samoin matkustamossa tablet on lentoturvallisuuden kannalta kriittisen tärkeä tekijä jo nykyisin.

Ja kaikilla mahdollisilla ammattialoilla tablet jyrää jo nykyisin, mm. lääkärit ovat heivanneet pc:n ja vaihtaneet tableteihin.

Varastoissa tabletit ovat tulossa trukkikuskin ja keräilijän työkaluiksi.

Bisness-maailmassa tablet on hemmetin paljon parempi ja kätevämmin mukana kannettava laite kuin joku kuollut pc-rotjake.

• LZ 127
        WilleX kirjoitti:

Niin, kun maailmaa on myös sen julkisen sektorin konttorisuojatyöpaikan ulkopuolella. Jotkut tekevät ihan tuottavaakin työtä ja niissä hommissa on hyötyä kevyestä ja kompaktista tietokoneesta, jota voi kuljettaa mukana.

Ilman kuljetusalaa maailma pysähtyisi, senkin lapsen tasolle jäänyt aikuinen.

• WilleX
        WilleX kirjoitti:

ja sitten jos jossain ammatissa käytetään vaikka Ipaida, niin Apple on sen ilmaiseksi lahjoittanut, jotta saisi huomiota... YHTÄÄN MITÄÄN HYÖTYÄ MISSÄÄN AMMATISSA SIITÄ EI OLE - näin voi aika karkeasti väittää

tietty jossain virhemarginaalin rajoissa voi joku käyttäjäkin löytyö, mutta pyöristettynä tulee TÄYSI NOLLA PROSENTTIA käyttää työssä tablettia

• WilleX
        WilleX kirjoitti:

ja sitten jos jossain ammatissa käytetään vaikka Ipaida, niin Apple on sen ilmaiseksi lahjoittanut, jotta saisi huomiota... YHTÄÄN MITÄÄN HYÖTYÄ MISSÄÄN AMMATISSA SIITÄ EI OLE - näin voi aika karkeasti väittää

tietty jossain virhemarginaalin rajoissa voi joku käyttäjäkin löytyö, mutta pyöristettynä tulee TÄYSI NOLLA PROSENTTIA käyttää työssä tablettia

"

Näin suomalaiset käyttävät tabletteja
        6.9.2012 15:17 2 Ari Karkimo

Tablettien ja lukulaitteiden käyttöä Suomessa on selvitetty TNS Gallupin Atlas-tutkimuksessa. Niitä oli käytössä tutkimusajankohtana viime keväänä noin 400 000 suomalaisella. Itse laitteiden määrä toki oli pienempi, koska monet laitteet ovat yhteiskäytössä etenkin kodeissa. Verkkosivujen selailu, sähköposti, pelaaminen ja sanomalehtien lukeminen ovat suosituimmat tablettien käyttötarkoitukset

Tutkimuksesta jaettu tiedote keskittyy lähes tyystin Applen iPadiin, joka toki markkinoita hallitseekin. Muista tableteista ja lukulaitteista mainitaan, että niiden parissa käytetään päivittäin aikaa puolisen tuntia, mutta iPadin kanssa viihdytään lähes kolme varttia.

Lehtien verkkosivujen lukemisessa iPadin käyttäjät ovat keskivertoa aktiivisempia. Erityisesti kiinnostavat autoilu-, tekniikka- ja harrastelehtien verkkosivut mutta myös sanomalehtien sivut. Painettujen lehtien lukemisesta ipadistit eivät silti ole luopuneet.

iPadin hyviksi puoliksi käyttäjät mainitsivat vapauden nauttia nettisisällöistä ajasta ja paikasta riippumatta sekä nettiin pääsyn nopeuden.

Tyypillinen tabletin tai sähköisen lukulaitteen käyttäjä on tutkimuksen mukaan hyvätuloinen ja hyvin koulutettu pääkaupunkiseudulla tai muussa suurkaupungissa asuva mies. Tosin myös lapsiperheet korostuvat tablettien käyttäjissä.
        "

KYLLÄ SE TYÖSSÄ ON AIKA MARGINAALISTA, kun sitä ei edes tässä yhteydessä mainita. Eli käytännössä tabletti hankitaan RUNKKAUSTA VARTEN

• tablet jyrää
        WilleX kirjoitti:

Niinhän sä luulet. Tabletia käyttää jo valtaosa lääkäreistäkin ja kohta kaikki kuljetusalan, varastoalan, autoalan jne.. työntekijät. Lentäjille ja lentoemoille tabletit ovat arkipäivän työkalu ihan joka päivä.

Kyllä pc kuoli ja tabletit valtaavat kaikki työpaikat.

Tabletista on ihan pirunmoisen iso hyöty. Mietipä tavallisen trukkikuskin päivää noin esimerkkinä. Ennen juostiin hallin päästä päähän tekemään kirjalliset työt pc:llä, mutta nykyisin tablet on trukissa mukana oikein omassa kiinnikkeessään monessa varastossa. Kaikki se mihin ennen meni aikaa ja vaivaa juostessa, tehdään nyt tabletilla hetkessä.

Ja lentäjät: ohjaamossa ei enää ole paperikasoja eikä raskasta ja hidasta läppäriä, vaan kevyt mukana kulkeva tablet, joka helpottaa ja nopeuttaa lentäjän työtä. Samoin matkustamon turvallisuudessa tabletilla on tärkeä rooli nykyisin. Mm. lentoemäntä saa tabletiin mahdutettua kaiken sen mikä ennen piti kantaa paperiohjeina matkustamoon. Tabletiin voidaan mm. ajaa hätätilannetoiminnan ohjeet sisään animoituna. Ei sinänsä, etteikö lentoemon pidä osata työnsä hätätilanteessa automaattisestikin.

• 392439045467354

WilleX onko juttus tollasii ku pikkupoika kun olit (ja luulen että olet vieläkin) niin sait hyvän winkun ja sulle sanottiin: Ei enää ikinä uutta konetta. Ja sitten tajusit,että apple on sairaan paljon parempi ja alat nyt spämmimään applea koska luulet että se auttaisi. NO EI AUTA. By the Way itelläni 27" iMac

• niinseonne

Amatöörejä ja/tai rikkaita.

• f.e.anaalitappi

Willex = Felix. Selkeästi. Molemmilla sama homokammo. Ihmeellistä moiselle windows kaappihomolle.

• Yhteistä myös että

heittävät aina jotain linux/machomoläppää ja ärsyyntyvät kun Microsoftin innokas tuki homoavioliitoille mainitaan!

• janita34343

Itse ostin macin kun se on tyylikäs, ei juuri haittaa vaikka sillä ei voi pelata tai tehdä samoja juttuja kuin windows koneella.

• Linux Rulez

Linux (Ubuntu/Linux Mint) on paras ratkaisu perheisiin. Ja eihän itse koneet maksa enää juuri mitään jotteiko lähes jokaiselle saisi omaa konetta. Linuxin hyvänä puolena on myös se, että halvemmallakin (vanhemmalla) koneella pärjää oikein hyvin, siinä missä Windows vaatii paljon tehoa koneelta. Ja jos koneella tarvitsee välttämättä ajaa Windows-ohjelmia, niin esimerkiksi Virtualboxissa Windows pyörii ihan kivasti. Pelikoneeseen voi sitten asentaa dual-boottina myös Windowsin.

• hmm.

Kyllä hyvää grafiikkaa voi tehdä kunhan on oikeat ohjelmat. Ja kyllä ne maksavat. Apple ja Adobe voisivat laskea hintojaan. Musiikkia voi varmaankin tehdä kunhan on oikea ohjelma yms. Pelaaminen onnistuu tietääkseni myös, miksi ei onnistuisi.

• theman68

Macin Garage Band on ilmainen ja toimii jopa ammattikäytössä.

• de3fr3f3fr3rd

mac kone ei sovi yhtään mihinkään käyttöön

• Ei kiitos wintoyseja

Kyllä sillä ainakin tämän viestin saa lähetettyä. Sillä saa jopa isot alkukirjaimet paikoilleen, toisin kuin wintoysilla (tarkoituksella pienellä alkukirjaimella). Ja lause päättyy pisteeseen. Käyhän sinä sosiaalielätti koulut kunnolla ja hanki ammatti. Hyvällä tuurilla pääset samaan tilanteeseen kuin minä. Saan nykyään pelkkää pääomatuloa päivässä sen mitä sinun tulot nyt kuukaudessa. Siihen vielä palkka päälle. Velaton ok-talo, kolme yksiötä vuokrattuna ja muuta pientä kivaa, kuten sinunlaisten sossukorvausten makselu.

• 7

MAC koneessa maksat siitä, että saat joiden mielestä vastustamattoman omena logon. MAC koneessa on varmasti hyviä puolia, mutta nykyaikana tämä "No hei virukset ja madot!!! Daaa!" ei toimi. Kaikinpuolin varmasti hyvä laite, omat applen tuotteiden kanssa kertovat, että ei ne itselleni edusta laatua jota haluan.

Itse en maksaisi 2000 euroa koneesta, jossa logoon menee euroja liikaakin. Mielummin kasaan samantasoisen koneen 700 eurolla ja kunnon näyttöön, hiireen, näppäimistöön ja äänentoistoon. Viellä jää rahaa ilahduttaa tyttöystävääkin...

Molemmissa on hyviä ja huonoja puolia. Alustana Windowsia on parjattu paljon, mutta ei se mac kovin kummoinen ole. Linux varmasti kaikinpuolin molempia parempi ammattikäytössä (Ei se mainostoimisto ole kyllä mikään ammattikäyttö), mutta peruskäyttäjälle se ei tarjoa liiemmin kun ongelmia.

• voiperse

Itse käytän PCtä ja windowssia, mutta eräs kaverini joka on mac käyttäjä pystyy kyllä käyttämään mitä softia vaan esim windowssiakin ajaa macissä.
      En tiedä onko se emuloitu tai jotain mutta ei sillä mitkään hommat oo jääny siitä kiinni et on mac. Pidän kyllä Pctä parempana vaihtoehtona, etenkin jos tykkää pelailla.

• temmit

Persaukisten vikinää... :D

• valojapäälle

Tämä threadi on trolli, pitäis sen nyt ihmisten huomata...

• Hatsa 10

Onneksi kaupoissa myydään molempia!
      Itse en ottaisi edes wc:en Windows tietokonetta.
      Kotona kolme imac konetta, ipad, kolme iphone puhelinta.

Elämä on vain helpompaa näillä laitteilla.

• paska mikkis

Elämä on ylipäätään helpompaa ja mukavampaa kun ei ota Windowsia kotiinsa riesaksi lainkaan. Parempaa saa ilmaiseksi tai sitten ostamalla vaihtoehtoisesti Applen tuotteita. En minäkään laittaisi Windows-pc:tä edes vessaan mihinkään käyttöön.

Microsoftin paskatuotteille ei ole olemassa mitään järkevää käyttötapaa, muuta kuin heitellä niitä alas vessanpöntöstä tai nakella roskiin niitä. Kaikkeen muuhunb valitaan paremmat tuotteet kuin se saasta mitä MS tuo markkinoille.

• 3qt4wred

Ei sitä Windowsia nyt noin vaikea ole käyttää edes tuollaiselle neuvolaikäiselle. Vinkki: Se kuution muotoinen palikka menee siitä neliön muotoisesta reiästä sisään ;)

• iPhonellakirjoittava

Apple=laatu Linux=käytännöllisyys Windows=pelit

• ei windowsille

Ei Windows kauaa puolusta paikkaansa edes pelaajan käyttiksenä Mm. Valve tuo kaikki Steamissa olevat pelit Ubuntulle. Pelivalmistajat ovat muutenkin hyppäämässä linux-kelkkaan siksi, että Microsoft on asettanut pelikehittäjille täysin kohtuuttomat ehdot Windows 8:n suhteen. Rahanahneus nousi mikkiksellä hattuun.

Canonical on tarjonnut kohtuullisen sopimuksen pelikehittäjille, linux nimittäin on myös ohjelmisto/pelkehittäjälle ilmainen.

• Esimerkki-Erkki

Käytössä PC-koneita (läppäreitä) 2 kpl, 1 Mac-book. Läppäreihin asensin jo heti alussa Ubuntu Linuxin Windowsin rinnalle. Käytännössä Windowsiin ei buutata toisessa koneessa koskaan, toisessa satunnaisesti vain yhden kehitysympäristön vuoksi. Vaimo kirjoittelee, käyttää nettiä, maksaa laskut, piirtää, kuvittaa jne. täysin suvereenisti Ubuntun puolella. Selaimena on Firefox. Kyllä se 1 Mäkkikin on toiminut, mutta maksoi vain reilusti enemmän kuin business-sarjan läppäri. Viruksia ei ole tarvinnut kammota Ubuntun kanssa, ja pankkiyhteyksissäkin on turvallinen olo. Matkalla käytin hotellin konetta netissä käydessäni. Win7 ja IE-selain käytössä. Ei päässyt edes parille kotimaiselle sivustolle lainkaan. Jos hankkisin tuttavalleni koneen, se olisi ilman muuta Linux-pohjainen.

• Tämä kyseinen Mac on kohta kolme vuotta vanha. Suoritusarvoiltaan ajastaan jäänyt, mutta en minä sitä suorituskykyä tarvitsisi kuin lentosimulaattoripeliin. Sen takia en enää ala söheltää Windowsin kanssa. En ole suorastaan uskovainen mäkkärimies. Seuraava kone voi olla myös Wintohka, jos joku saa minut vakuuttumaan siitä, että silloin tarjolla oleva käyttöjärjestelmä ei ole jälleen jokin suttuinen paska. XP:n jälkeiset kokemukset Wintoosasta on, että ne ovat maineestaan riippumatta virusmagneetteja ja bugipesiä.

Ja mihin käytän konetta? No musiikinteko on yksi. Koneessa on esiasennettuna Garaband-ohjelma, joka on varsin näppärä demonteko-ohjelma soittotaitoiselle. Jos tuottaa musiikkinsa alun alkaenkin koneella, jokin muu ohjelma on varmaan näppärämpi. Muista musiikkiohjelmista sen verran, että Sibeliuksen täysversion, siis nuotinkirjoitusohjelman, hinta taitaa olla 600 euron luokkaa. ProToolsistan en tiedä. Mutta nimestä päätellen ohjelman hinta on Pro-tasoa, joten sellaista minulla ei ole. Nettiselailu nyt on yksi käyttö, ja sehän ei koneelta paljon vaadi. Jonkin verran käsittelen kuvia, ja silloin kun ostin tämän koneen, vastaavanlaatuisella näytöllä varustettu Wintoosa-PC olisi ollut kalliimpi.

Maksoin tästä tonnin verran. Vastaavat tarpeet täyttävä Wintoosa olisi silloin maksanut parisataa enemmän. Mäkkärin käyttö on mielestäni yksinkertaisempaa, mikä sopii tällaiselle yksinkertaiselle miehelle. Sen sijaan jos olisi kova rautapuolen mies ja haluaisi ostella koneeseen kaikenmoisia uusia sisäkaluja, tavan PC olisi varmaan edullisempi. Vaan kun se ei kiinnosta. Tietokone on minulle työakalu siinä kuin lenkkiavainkin. Olennaista on, että se täyttää tehtävänsä takeroimatta ja vähin huoltotoimin.

• Applettajajajaj

Minulla on ollut Applen kone monta vuotta. En ole kertaakaan selannut gay-sivustoja, sensijaan olen maksanut laskuni, keskustellut Facebookissa, käyttänyt sähköpostia, hakenut tietoa, hoitanut lehtitilauksia jnejne... Eipä ole vielä kertaakaan tullut mieleen, että en pystyisi tekemään sillä muuta kuin selaamaan gaysivuja...

• macsucks

Ei tee....mitään kun se on ollut maaliskuusta asti huoltokierteessä ja ei tule kuntoon ,että sellainen mäkki .
      Ensimmäinen ja viimeinen .....
      tähän" perseeseen", ups kirjoitusvirhe

• enpä usko

Maaliskuusta asti huoltokierteessä? Uskoisikohan tuota... Enpä taida. Johan siinä ajassa ehtii vaihtaa koko koneen sisukset jos niin vikainen on.

• apple on paras

Tavalliselle perheelle Mac ja Applen tuotteet sopivat loistavasti niiden täydellisen käytettävyyden vuoksi.

• hyvä hankinta

Tavalliselle lapsiperheelle Applen tuotteet ovat järkeväkin ostos, koska Apple OS on helppo käyttää, lapsikin tottuu siihen äkkiä. Samalla tulee varmasti ostettua laatua eikä kuraa.

Itse asiassa kummityttöjeni 8v ja 4v perheessä on Applen läppäri siksi, että se on helppo ja selkeä myös lapsille pelikäytössä.

Windows on aivan liian vaikea ylläpitää ja käyttää, Linux taas ei oikein sovi lapselle, Ubuntu poikkeuksena helppoutensa takia.
      Windowsissa on sekin heikko puoli, että lapsi on sen kanssa vaarassa netissä. Kuka vaan ovela sika voi käynnistää haittaohjelmalla Windows-läppärin webcamin helposti tai käyttää lasta muuten hyväksi vaikka messengerillä.
      Kaikkiaan Windows on yleiskäyttökelvoton käyttöjärjestelmän irvikuva, jota ei pitäisi kenenkään käyttää yhtään mihinkään.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1984
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1730
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      57
      1380
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      79
      1375
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1038
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      936
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      933
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      892
    9. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      73
      866
    10. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      109