Luonnonläheisiä ammatteja

peikko

Mitä kaikkia maan läheisiä ammatteja on olemassa. Tarkoitan sitä, että missä ammateissa ollaan siis paljon tekemisissä luonnon, kasvien, kukkien ja ympäristön kanssa.
Luonto, kasvit ja ympäristö yleensäkin kiinnostavat minua ja tahtoisinkin tietää mitä kaikkia sellaisia ammatteja olisi olemassa. Eri koulutuspaikoista tahtoisin tietää myös ja missä voi opiskella. ^^
Tuntuu, että monet koulut ja alat ovat jollain tavalla kiven alla, eivätkä aina löydy yleisissä hauissa.. ei aina oikein tiedä mitä kaikkia vaihtoehtoja lopulta onkaan olemassa.
Olisi myös kiva tietää vähän työllistymistilanteesta näissä ammateissa.
Kiitos paljon jo etukäteen. :)

5

4256

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • b
    • animo_et_fide

      Luonto- ja ympäristöalan perustutkinto. Erillaisia oppilaitoksia löytyy ympäri Suomea, kuten vaikkapa koulutuskuntayhtymä liviassa josta saa myös ilmaisen asuntola paikan.

      Työllistymisestä on vaikea mennä sanomaan, mutta varmaan suhteita luomalla ei luulisi olevan vaikeimmasta päästä.

    • työelämäyhteydet

      Luonto- ja ympäristöalan perustutkinto
      Maatilatalouden perustutkinto
      Puutarhatalouden perustutkinto
      Metsätalouden perustutkinto

      Työllisyydestä:
      puutarhureita valmistuu yli tarpeen työelämän tarpeisiin nähden. Metsätaloudessa on pula sekä motokuskeista että metsureista. Maatalouslomittajista on aina pula. LYPT:ssa luontomatkailualueilla tarvitaan eräoppaita yms.

      Varmimmat työllisyystilastot saat oppisopimustoimistoilta ja työvoimatoimistoista.

    • niittylahteen
    • Anonyymi

      Heips kaikille ja minä olen samassa tilanteessa notkun lääkärin ja saman tyylisten ammattien parissa että mikä olisi itselleni paras Kaikki luonto jutut kiinnostavat ja eläimet myös mutta hyvän kuuloista ammattia ei löydy että jos oisit vielä ammatti vinkkejä niin minä ainakin ja varmasti moni muukin ottaa mielellään vastaan ja sain jo paljon hyviä ideoita joten kiitos kaikille jotka ovat vastanneet sillä olette auttaneet ainakin minua. Tulipahan ainakin kysyttyä vaikkei tulisi pitään lisä vastauksia😊

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2620
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      89
      1966
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      39
      1501
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1038
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      67
      923
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      881
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      860
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      854
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      765
    Aihe