Vauvani, joka on 6 viikkoinen oksentaa kaaressa kesken imetyksen. Mistä voisi johtua ja miten voisin välttää tämän? Kokemuksia? Vinkkejä?
Tämä tapahtuu 1-2 kertaa päivän aikana, ei siis joka syötöllä.
Yleensä oksennusta edeltää pieni rintaraivari ja vauva imee rintaa itkun yhteydessä hurjaa vauhtia. Sitten hän oksentaa valtavan tuntuisen määrän ja on aivan voipunut sen jälkeen. Oksennuksen määrä huolettaa minua valtavasti! Sitä tuntuu tulevan hurjan paljon...Oksennus on oikeastaan pelkkää juuri syötyä maito. Siinä on vähän vanhempaa masussa sakkaantunutta maitoa. Ei haise voimakkaasti oksennukselle, mutta vähän kuitenkin. Voisiko vauva olla täynnä ja syönyt liikaa? Hän on kuitenkin vielä niin pieni, ettei välttämättä itsekään vielä tiedä milloin on aika lopettaa.
Röyhtäytän vauvan syönnin jälkeen ja olen myös koettanut röyhtäyttää kesken syötön. koska jos vauva nukahtaa rinnalle, niin röyhtänys jää yleensä tulematta. Röyhtäys on yleensäkin todella tiukassa meidän vauvalla. Pierua tulee reilusti ja kakkaa normaalisti. Yöt nukkuu hyvin ja herää syömään 1-3 kertaa.
Vauva saa Rela-tippoja 5 tippaa kerran päivässä ja Cuplatonia 4 tippaa 1-2 kertaa päivässä.
Oksennus imetyksen aikana
1
510
Vastaukset
- mnbvcxzzzas
Jos imetyksestä tulee ilmavaivoja, niin eikös sitä Cuplatonia tulisia antaa vauvalle joka aterian yhteydessä sen 4 tippaa? Mä annoin alkuun lusikalla sen 4 tippaa ennen imetystä ja vaivat väheni heti. Mutta aina tuli huutoa, jos jäi tipat ottamatta... Mulla maitoa tuli todella reilusti ja vauva imi hotkimalla, niin veti sitten varmaan ilmaakin mukavan määrän mukaan... Esikoinen irroitti ottensa rinnasta, kun maitoa alkoi suihkuta, kuopus yritti vaan ehtiä niellä kaiken...
Onko vauvalla kova nälkä silloin, kun hotkii? Onko tutti käytössä tai kelpaisiko tutti, niin että raivari helpottaa ja voisi aloittaa imetyksen rauhallisena? Tai jos syö hirmuisia määriä ja "jatkuvasti", niin kelpaisko tutti tyydyttämään imemisen tarvetta?
Esikoisella oli valtava imemisen tarve ja suorastaan loukkaantui, kun halusi imeä ja minä tarjosin rintaa ja sieltähän tulikin maitoa (ja paljon...) Kuopukselle ei tutti juurikaan kelvannut, yritin kyllä opettaa syömään tuttia, mutta hän oli enemmän sen maidon perään...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212606- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292242Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522139Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211742Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881617Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961556- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321389