RAHAA RAHAA

EN MENE ENÄÄ

Onko nykyään kaikki mennyt ns. bisnes -hommiksi???
EI tunnu enää löytyvän ilmaista koira-koulua, siis ymmärrän yhdistyksen/liiton jäsenmaksun,mutta; tämän päälle pitää vielä maksaa ns. kurssimaksut, ym. muut maksut.

Törkeimpiä ovat eräät ns. ongelmakoirakouluttajat; menin koiramme ongelmallisen vetämisen vuoksi ; 2h= 160 e !!! ja neuvoksi sain ; alkaa käyttämään ns. vedonestovaljaita:::=((
Huh huh, taidanpa perustaa itsekin ns. koira-koulun,jos tunnissa 80e ja itsellä tuntui olevan enemmän tietoa kuin tuolla kouluttajalla""
Tämä toimii itä-helsingissä,siis tämä "koira-koulu" ,ent.auto-liike?

8

150

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No näinhän

se taitaa mennä että kun jokin asia muuttuu suosituksi, niin koijarit ja helppoheikit ovat ensimmäiset jotka osaavat tienata asialla. Sen jälkeen kaikki ennen ilmaiseksi neuvojaan jakaneet tahot huomaavat kuinka helppoa on asialla tahkota rahaa, ja muuttavat palvelut maksullisiksi.

Tuo ahneuden aika voitaneen melko tarkasti ajoittaa parinkymmenen vuoden taakse, jolloin Jaakko Lassila lausui kuuluisat sanat: "Asiakkaat tuovat vain kuraa pankkisaleihin" ja kehitti siihen lääkkeeksi pankkipalvelumaksut. Samoihin aikoihin myös musiikki ja ohjelmistoteollisuus ottivat rahastuskulttuurin omakseen. Jälkeenpäin melkein ala kuin ala on mennyt samaan.

Enää oikeastaan puuttuu että rotukoirakasvattajat alkaisivat myydä koirien käyttöoikeuksia asiakkailleen. Maksat ensin täyden hinnan koirastasi lisenssimaksuna, saamatta koiraa edes omaisuudeksesi. Sen jälkeen aletaan myydä tukipaketteja 100€/vuosi, johon hintaan kasvattaja antaa puhelintukea max. 2 tuntia/vuosi. Lisähintaan ruokintaneuvot, kasvuiän neuvot ja lopuksi lopettamistuki.

Kennelliittohan tätä toimintaa jo tavallaan taitaa harrastaakin kasvattajien suuntaan. Maksat kennelnimestä lisenssimaksun, käyt heidän kurssinsa, olet pakkojäsen. Muuten olet pentutehtailija, hyi sentään.

• yxilöllistä

Miksiköhän odotat, että kukaan sinua ilmaiseksi kouluttaisi? Aika törkeää sinänsä.

Ongelmakoirakouluttajista ota selvää, ennenkuin käytät. Alalla on paljon kokemattomia wannabe-kouluttajia, joiden toiminta on rahastusta ja koirakokemus heppoista. Mutta on hyviäkin ja kokeneita, joilta saat oikean avun ja tietoa. Kun oikeasti avun saa, maksaa mielellään.

• EN MENE ENÄÄ

EN todellakaan mennyt kouluttajalle,ottamatta asioista selvää ja tutkimatta kouluttajan taustoista.

• Se nyt vaan on niin

Työ on tänäpäivänä kallista. Itse maksan todella mielelläni yksityisistä koirakouluista, yhdistysten toimintaan en enää lähde mukaan. Yksityisissä on se hyvä puoli, että voi valita kenen oppiin menee, eikä ole mitään talkoo-velvotteita ym.

Jos olet saanut mielestäsi huonoa palvelua (tuo vetovaljas-neuvo), voit tehdä asiasta reklamaation. Tosiaankin, kannattaa ensin kysellä ja googletella eri kouluttajista / koirakouluista ennenkuin kenenkään kelkkaan lähtee mukaan, kuten edellinen kirjoitti, alalta löytyy myös ns. mätämunia. Kannattaa kysyä aina kouluttajan referenssit, ja onko mahdollisesti minkäänlaista koulutusta. Itse en tosin koulutuksesta perusta, muut käytännön referenssit ovat tärkeämpiä.

• Ei ole mennyt,yhä edelleen on koiraharrastusyhdistyksiä.Omalla paikkakunnallanikin ja lähiympäristössä joksiakin.
      Ja googlella kun katsoin,niin Helsingin seudulla kyllä niitä jokusiakin näkyi olevan...

Yleensä yhdistyksillä on tietty koulutustarjonta,mitä sitten kelläkin on.Ja sisältyy jäsenmaksuun,joka normisti ei kovin suuri ole.Erikseen on sitten jotkut erikoisjutut,kurssit joko jonkun omien ohjaajien toimesta tai maksetun ulkopuolisen.Ne yleensä maksaa,mutta ainakin niissä yhdistyksissä,jossa itse toimin,melko vähän.Harvemmin kyllä sitten mitään muita maksuja vai mitähän aloittaja tarkoittaa lisäksi?

Yksityiset on aivan oma lukunsa.Se on elinkeino ja hinnoittelevat sen,miten hinnoittelevatkin.
      Alallehan ei vaadita mitään erikoisemmin varsinaista pätevyyttä,joten kirjavuutta piisaa.
      Ostajan tehtävä,eikä välttämättä helppo,on sitten vaan yrittää ottaa selvän,mistä sitä pätevyyttä sitten löytyisi.Hintapolitiikka kannattaa aina kysyä etukäteen tarkoin,niin voi sitten miettiä,sopiiko itselle vai ei.Samoin ottaa sevän,mikä on kouluttajan kokemus(onnistuminen) myös niissä asioissa,mitä itse tarvii.
      Reklaamaatioita toki voi tehdä,mutta kun ei pahemmin ole selviä pelisääntöjä alalle tehty ja ellei "takuita" ole annettu,niin nimelliseksi voi vaan jäädä,riippuen miten kouluttaja asiaan suhtautuu...

Kennelliittoon vertausta en nyt oikein ymmärtänyt.Tai noh,yhtäläisyys,että mihinkään mainittuihin ei ole pakko kuulua ja valinnanvapaus mitä tekeekin...

• TIIIKKKKAAAA

Herttoniemessä??
      Itse erehdyin myös käymään,EN käy enää...

• pienisanasinulle.

kuten minkä tahansa palveluntarjoajan palveluita ostaessa, on sinullakin oikeus kysyä etukäteen hintaa, tai ainkain hinta-arviota. ensinnäkin, palvelut ovat koirien parissa yhtä kalliita kuin muuallakin koska nykyään etenkin pk seudulla kallista asua ja useimmille koirankouluttajille kuitenkin pääasiallinen tulonlähde. yksinkertaista; yrityksen täytyy tuottaa menestyäkseen. kukaan ei siis palvele sinua ilmaiseksi. 80e kuulostaa näin pohjoissuomalaisesta todella kalliilta, mutta toisaalta olen maksanut parturilleni 80e tunnissa hiusten värjäyksestä.. ja ei, ne väriaineet eiv'ät maksa tukusta 80e ;). Suomessa joka alan yrittäjät ovat hyvin tiukoilla kiitos suomen verotuksen ja muiden yrittäjäkulujen, loppujen lopuksi sinä päätät, mistä palveluista maksat parantaaksesi elämänlaatuasi, joten turha tulla nettiin itkemään hinnoista.

• kysy ennenkuin ostat

Joku joskus sanonut "ei hullu se joka pyytää, vaan hullu se joka maksaa"

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      724
      2551
    2. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      349
      2180
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      26
      2012
    4. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      14
      1850
    5. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      1608
    6. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      12
      1142
    7. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      1119
    8. Teit asiat lopulta niin

Ettei meillä ole ikinä mitään mahdollisuuksia toisiimme.
      Ikävä
      55
      990
    9. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      63
      965
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      2
      938
    Aihe