http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288498078842.html
"...koira pääsi irti ja hyökkäsi ..... naisen kimppuun.
- - - - - -
...nainen toimitettiin sairaalahoitoon."
Siinä pähkinänkuoressa tapahtuma.
Eikö millään tavalla voi suojautua näiltä pedoilta?
Pitbull raateli ohikulkijaa - sairaalareissu
121
624
Vastaukset
- koiranvittulakki
Sitä koiraa paskiaiset oli kiusanneet just aiemmin. Siis koirassa ei ole mitään
vikaa
vikaa
vikaa.
Koiranomistaja sen sijaan oli jättänyt koiransa kiusattavaksi ostarille, jossa tietää majailevan huligaaneja. Siispä koiranomistaja toimi vastuuttomasti. Siitä näissä ongelmissa on kyse. Omistajan laiminlyönneistä. Koira on vain koira. Omistajalta vaaditaan sellaista toimintaa, että koirasta ei muodostu ONGELMAA.
Koska koirahan oli kiltti ja viisas, kuten aina. Se kuuluu tämän palstan koiranpaskaiseen etikettiin. Tiedättehän, keväällä, kaikki pyörätien laidat on yleisiä viemäreitä. Se on niin kaunista !- bshhsbbs
Aina koiraihmisten mielestä vika on omistajassa. Tässä tapauksessa joo koiraa kiusattiin liikaa, mutta aina vastaavissa tapauksissa syy on vihreiden ja kukkisten mielessä omistajassa, vaikka he eivät kaikkien luonnevikaisten koirien omistajia tunne, eivätkä edes niitä luonnevikaisia koiria.
- bullssittuu
bshhsbbs kirjoitti:
Aina koiraihmisten mielestä vika on omistajassa. Tässä tapauksessa joo koiraa kiusattiin liikaa, mutta aina vastaavissa tapauksissa syy on vihreiden ja kukkisten mielessä omistajassa, vaikka he eivät kaikkien luonnevikaisten koirien omistajia tunne, eivätkä edes niitä luonnevikaisia koiria.
No kenenkä vika se sitten on, jos omistaa luonnevikaisen koiran ja antaa sen liikkua ihmistenilmoilla?
- No missäs
bullssittuu kirjoitti:
No kenenkä vika se sitten on, jos omistaa luonnevikaisen koiran ja antaa sen liikkua ihmistenilmoilla?
niiden sitten pitäsi liikkua ellei omistajiensa mukana? Omistajat kuitenkin kulkee ihmisten ilmoilla niin eikö se ole loogista että koirakin tällöin kulkee? Pitäisikö mielestäsi sitten ne laskea metsään marjastajien iloksi?
- bullssittuu
No missäs kirjoitti:
niiden sitten pitäsi liikkua ellei omistajiensa mukana? Omistajat kuitenkin kulkee ihmisten ilmoilla niin eikö se ole loogista että koirakin tällöin kulkee? Pitäisikö mielestäsi sitten ne laskea metsään marjastajien iloksi?
"Aina koiraihmisten mielestä vika on omistajassa."
Polemiikkini esitin tuohon lauseeseen... - kivityskö ok
bullssittuu kirjoitti:
mistäs tiiät oliko luonnevikainen?jos mun rotikkaa kiusattais niin taatusti se hermostuis.Jos oot ite kiinni sidottu ja suo kivitettäis niin etkä raivostuis?oisko koiran pitänyt vaan nauttia että onpa kivaa heittäkää kiviä lisää.....
- Pitäisi pitää
No missäs kirjoitti:
häkissä tai viedä piikille, vasara tai kirveskin käy paremman puutteessa.
- Ei se nainen
kivityskö ok kirjoitti:
mistäs tiiät oliko luonnevikainen?jos mun rotikkaa kiusattais niin taatusti se hermostuis.Jos oot ite kiinni sidottu ja suo kivitettäis niin etkä raivostuis?oisko koiran pitänyt vaan nauttia että onpa kivaa heittäkää kiviä lisää.....
mitään kiviä heitellyt ja tuskin kukaan muukaan. Jos laskivat rakin vapaaksi, niin sitten pitäisi kantaa osavastuu.
- pysykää totuudessa
Taas Pittinarkkarit vääristelevät faktoja, puhuvat omaan rikolliseen pussiinsa ja yrittävät kääntää ongelman pois itse aiheesta eli Pittien vaarallisuudesta. Pitit ovat rikollisfantasioissa ja -järjestöissä elävien ihmisten suosikkirotu. Kukaan kunnon kansalainen ei hanki ikinä Pittejä nurkkiinsa.
- Nono,
Pitäisi pitää kirjoitti:
Ei nuo nyt sentään mitään tiikereitä tai leijonia ole. Et kai nyt pientä hauvaa pelkää, iso ihminen?
- ohohh :o
pysykää totuudessa kirjoitti:
Taas Pittinarkkarit vääristelevät faktoja, puhuvat omaan rikolliseen pussiinsa ja yrittävät kääntää ongelman pois itse aiheesta eli Pittien vaarallisuudesta. Pitit ovat rikollisfantasioissa ja -järjestöissä elävien ihmisten suosikkirotu. Kukaan kunnon kansalainen ei hanki ikinä Pittejä nurkkiinsa.
Aijaa kai mäki si oon joku rikollinen tai wnb sellainen kun pitti -mixin omistan. Oi voi.. kiitos tästä tiedosta, en tiennyt aiemmin. Luulin olevani normaali opiskelija naikkonen
- Eivät olekaan
Nono, kirjoitti:
Ei nuo nyt sentään mitään tiikereitä tai leijonia ole. Et kai nyt pientä hauvaa pelkää, iso ihminen?
Tiikerit ja leijonat pitäisi ehdottomasti antaa olla vapaana. Voi ne lopettaa paljain käsinkin jos siltä tuntuu.
- Nyt tiedät
ohohh :o kirjoitti:
Aijaa kai mäki si oon joku rikollinen tai wnb sellainen kun pitti -mixin omistan. Oi voi.. kiitos tästä tiedosta, en tiennyt aiemmin. Luulin olevani normaali opiskelija naikkonen
Toimi siis.
- Pelkätä saa
bullssittuu kirjoitti:
jos haluat tietää totuuden tapahtumista, niin selaa kommentteja eteenpän noin puoleen väliini niin löydät nimimerkillä TAPAUKSEN UHRI kommentit!! Ruotsissa ym. useammissa maissa olisi saannut kuulan kalloon mikä sääli että omistajat eivät välitä koirien väärin kasvattamistaan luonnevioista, jotka ovat vaaraksi muille ja saa monet jo pelkäämään liikkua ihan lenkkipoluilla ja muualla normaaleissa paikoissa, joissa oli vielä tuvallista liikkua. EI ENÄÄ!! Agressiivisia koiria AIVAN LIIKKAA! Oletteko huomanneett että huumeiden lisääntyessä ja muiden sekakäyttäjien myötä on noussut myös agressiivisten koirien lukumäärä ja tää Suomi alkaa olla jo syvälttä!!!
- NIIN JUURI!!
Pitäisi pitää kirjoitti:
jos haluat tietää totuuden tapahtumista, niin selaa kommentteja eteenpän noin puoleen väliini niin löydät nimimerkillä TAPAUKSEN UHRI kommentit!! Ruotsissa ym. useammissa maissa olisi saannut kuulan kalloon mikä sääli että omistajat eivät välitä koirien väärin kasvattamistaan luonnevioista, jotka ovat vaaraksi muille ja saa monet jo pelkäämään liikkua ihan lenkkipoluilla ja muualla normaaleissa paikoissa, joissa oli vielä tuvallista liikkua. EI ENÄÄ!! Agressiivisia koiria AIVAN LIIKKAA! Oletteko huomanneett että huumeiden lisääntyessä ja muiden sekakäyttäjien myötä on noussut myös agressiivisten koirien lukumäärä ja tää Suomi alkaa olla jo syvälttä!!!
- SAKEMANNIT KUNNIAAN!
Ja mikä ihme niitä ihmisiä vaivaa että ottaa sellaisia rotuja itselleen??!! Joo tiedän että yksi suurin syy on oman nahkansa ja egonsa puollustaminen ja väärät syyt esim huumeongelmaisilla on niitä, jotta saa peloteltua velkojaan pois ym. uhoilua.
Jos hitto haluaa koiran oikeista syistä, niin on niitä muitakin rotuja, jotka ovat lapsirakkaita ja liikunnallisia. Muistan ajan kun oli saksanpaimenkoiria vain pahimmillaan ja niitäkään ei tarvinnut pelätä!! Nyt niistäkin löytyy väärinkasvatuksella vaaraksi muille. Kaikki muut rodut kuten staffit, pitit, rotikat, rotwailerit saisivat kieltää Suomesta!! Sakemannit kunniaan! :) - Tajutkaa jo!?
bshhsbbs kirjoitti:
Ja mikä ihme niitä ihmisiä vaivaa että ottaa sellaisia rotuja itselleen??!! Joo tiedän että yksi suurin syy on oman nahkansa ja egonsa puollustaminen ja väärät syyt esim huumeongelmaisilla on niitä, jotta saa peloteltua velkojaan pois ym. uhoilua.
Jos hitto haluaa koiran oikeista syistä, niin on niitä muitakin rotuja, jotka ovat lapsirakkaita ja liikunnallisia. Muistan ajan kun oli saksanpaimenkoiria vain pahimmillaan ja niitäkään ei tarvinnut pelätä!! Nyt niistäkin löytyy väärinkasvatuksella vaaraksi muille. Kaikki muut rodut kuten staffit, pitit, rotikat, rotwailerit saisivat kieltää Suomesta!! Sakemannit kunniaan! :) Tajutkaa jo!? kirjoitti:
Jos hitto haluaa koiran oikeista syistä, niin on niitä muitakin rotuja, jotka ovat lapsirakkaita ja liikunnallisia. Muistan ajan kun oli saksanpaimenkoiria vain pahimmillaan ja niitäkään ei tarvinnut pelätä!! Nyt niistäkin löytyy väärinkasvatuksella vaaraksi muille. Kaikki muut rodut kuten staffit, pitit, rotikat, rotwailerit saisivat kieltää Suomesta!! Sakemannit kunniaan! :)Varmaan sen takia, miksi jotkut ottaa sakemannin? Myöskin kaikilla ei ole ensimmäisenä mielessä, onko koira lapsirakas, koska kaikki ei lapsia halua eikä mielestäni tarvitse miettiä muiden lapsia mitä itse saa hommata. Ennemminkin alkaisin miettimään, kelle näitä koiria myydään. Se on se ihminen, ihminen ihminen, ja vielä kerran ihminen, joka on tehnyt koirasta sen mitä se on. En sano, etteikö koira voi olla myös päästään vialla mutta tiedätkö mitä, näitä päästään vialla olevia koiria löytyy jokaisesta rodusta.
Naapurissamme oli muinoin collie, joka kävi siskoni päälle sillä seurauksella, että siskolleni laitettiin 24 tikkiä kasvoihin. En silti lähe polkemaan collieta maan rakoon ja huutelemassa foorumeilla, että ne pitäisi kieltää, koska yksi collie-suku on tiedettävästi päästään vialla.
Ja vaikka tämän tapahtuman koira oli sekarotuinen, tässä vähän faktoja pitbullista (painotan edelleen, että tällaisten koirien täytyy olla osaavissa käsissä ja itsevarmalla omistajalla):
"Amerikanpitbullterrieri on luonteeltaan rauhallinen, mutta innostuu helposti ja on muutenkin hyvin leikkisä. Koira nauttii ihmisen läheisyydestä. Pitbull on urheilullinen rotu ja tarvitsee paljon aktiviteetteja sekä liikuntaa.
Amerikanpitbullterrieri-koirarotu on erittäin ystävällinen ja avoin. Parhaimmillaan amerikanpitbullterrieri on kodin lemmikkinä ja yleiskoirana, joka on omatoimisesti mukana päivittäisessä menossa. Rotua ei ole koskaan jalostettu ihmisen tai omaisuuden suojeluun, joten pitbull ei sovellu kovinkaan hyvin vahtikoiraksi"
- varmasti joo pitti
Aina uutisissa on pitbulli, vaikka pitit ovat Suomessa ja muuallakin maailmassa harvinaisia. Olen kuullut jo monen uutisen piteistä, että ne ovatkin olleet toisen rotuisia kuin mitä uutisissa lukee. Tällaisten uutisten kaikkia koiria väitetään piteiksi, jotta ihmisten huomio kiinnittyisi mahdollisimman tarkasti.
- mitä eroa?
Mitä merkitystä sillä sitten on? Muuttuuko uhrin asema jollain lailla hauskemmaksi jos raatelija ei olekaan bitbull? Onko jotenkin kivampaa tulla jonkun muun kuin bitbullin raatelemaksi?
- seehveri ukki
Hei me tiedetään, että säkään et oo ihminen, sä vaan esiinnyt semmosena. Sää oot koira-ihminen. hau hau vuh vuh
- kukkahattutäti
mitä eroa? kirjoitti:
Mitä merkitystä sillä sitten on? Muuttuuko uhrin asema jollain lailla hauskemmaksi jos raatelija ei olekaan bitbull? Onko jotenkin kivampaa tulla jonkun muun kuin bitbullin raatelemaksi?
Kyllä se vain eroaa hurjasti jos kyse onkin vaikka springerspanieli tai suomen ajokoira etc..sävy muuttuu.
- Mitenköhän
kukkahattutäti kirjoitti:
Kyllä se vain eroaa hurjasti jos kyse onkin vaikka springerspanieli tai suomen ajokoira etc..sävy muuttuu.
arvon kukkistäti mahtaa kokea sävyeron ajokin, springerin ja pittin pureman välillä? Oman kokeman mukaan sattuu niin perkelleesti.
- kukkahattutäti
Mitenköhän kirjoitti:
arvon kukkistäti mahtaa kokea sävyeron ajokin, springerin ja pittin pureman välillä? Oman kokeman mukaan sattuu niin perkelleesti.
Kun puhutaan springerspanielin puremasta niin silloin iltasanomat ei saa siitä myyviä otsikoita. Pittbulli myy paremmin.. ja iltikset repii asiasta suurta kohua vaikka olisi pieni näykkäsykin.
Ja koiran purema ei yllättävää kyllä aina satu..itseäni purrut berhardlainen aikoinaan käteen kun olin lapsi ja tikkejä tietenkin tuli noin viisi -seitsemän ja se ei sattunut yllättävää kyllä, luultavasti tuli ns.kipushokki. Mutta kun lapsi olin niin enemmän pelkäsin sairaalaan menoa käden takia. Ja tämä tapaus ei päässyt iltiksen otsikoihin sillä koiruus oli tuttumme. Ja hyvä niin.
Millainen purematapaus sinulla? - Vastaus,
kukkahattutäti kirjoitti:
Kun puhutaan springerspanielin puremasta niin silloin iltasanomat ei saa siitä myyviä otsikoita. Pittbulli myy paremmin.. ja iltikset repii asiasta suurta kohua vaikka olisi pieni näykkäsykin.
Ja koiran purema ei yllättävää kyllä aina satu..itseäni purrut berhardlainen aikoinaan käteen kun olin lapsi ja tikkejä tietenkin tuli noin viisi -seitsemän ja se ei sattunut yllättävää kyllä, luultavasti tuli ns.kipushokki. Mutta kun lapsi olin niin enemmän pelkäsin sairaalaan menoa käden takia. Ja tämä tapaus ei päässyt iltiksen otsikoihin sillä koiruus oli tuttumme. Ja hyvä niin.
Millainen purematapaus sinulla?"Millainen purematapaus sinulla? "
Ei mitään kovin kummoisia. Mummin pystäri joskus pentuna opetti härkkimään, oma pystäri on antanut vahinkoniittejä matseissaan ja sitten on vieraita koiria iso määrä.
Aina sattuu ja tapahtuu kun irtorakkeja poistaa oman koiran turkista. Maistiaisia hammaskalustosta olen saanut useammalta terrieriltä, mäykyltä, joku paimentyypin seropi, 2*husky/malamuutti, sekä 2*bernhardilainen. Voi olla etten kaikkia edes muista.
Että onhan noita ja aika pirun kipeitä kaikki tyynni vaikkei mitään verenvuodatusta kummempaa olekaan ollut. Ei aihetta otsikoihin näissäkään.
Huomaa muuten taas että syksy on tullut ja nartut kiimassa. Poikakoirat on taas ihan hermona niistä. Viikon sisällä ollut useampi kerta lähellä ettei ole taas pitänyt alkaa matsaamaan niitä pois oman koiran turkista. Tällä menolla vielä tulee tänäkin syksynä lisää kokemusta kartutettua. En tosin välittäisi. - kukkahattutäti
Vastaus, kirjoitti:
"Millainen purematapaus sinulla? "
Ei mitään kovin kummoisia. Mummin pystäri joskus pentuna opetti härkkimään, oma pystäri on antanut vahinkoniittejä matseissaan ja sitten on vieraita koiria iso määrä.
Aina sattuu ja tapahtuu kun irtorakkeja poistaa oman koiran turkista. Maistiaisia hammaskalustosta olen saanut useammalta terrieriltä, mäykyltä, joku paimentyypin seropi, 2*husky/malamuutti, sekä 2*bernhardilainen. Voi olla etten kaikkia edes muista.
Että onhan noita ja aika pirun kipeitä kaikki tyynni vaikkei mitään verenvuodatusta kummempaa olekaan ollut. Ei aihetta otsikoihin näissäkään.
Huomaa muuten taas että syksy on tullut ja nartut kiimassa. Poikakoirat on taas ihan hermona niistä. Viikon sisällä ollut useampi kerta lähellä ettei ole taas pitänyt alkaa matsaamaan niitä pois oman koiran turkista. Tällä menolla vielä tulee tänäkin syksynä lisää kokemusta kartutettua. En tosin välittäisi.Minua tosiaan puri aikoinaan yksi koira ja olen itsekin joskus joutunut erottamaan koiria toisistaan. Mutta purematapauksilta sen puolin olen välttynyt eli jäänyt vain lapsena koettuun.
Koirapuistossa olen joutunut erottamaan yhden koiran toisen kimpusta toisen omistajan kera (toinen koira oli tuttuni joka ei osannut tehdä mitään)ja se on ikävää mutta silloinkaan en saanut puremia itse koirat tosin. Ikävää että joskus jotkut tuo aggressiiviisia koiria koirapuistoon.
Ja koulutuksessa pikkukoiran kerran mutta silloin olin nopea ja sain niskasta kiinni ennen kuin nappaa kiinni omaan vieläpä samanrotuiseenkin(harmillista mainosta ;) ... ehti yhden hampaan upottaa koirani niskaan.
Itse omaan narttuja ja niiden kanssa ei tule ongelmia kun ovat helpommin sosiaalistettavia eikä kisaile niin paljon kuin urokset.
Omalla alueellani ei irtokoiria ole. Ja jos on niin syrjemmällä missä ei aiheuta hämminkiä. :)
Voi olla että pikkupuremat on kipeämpiä kuin sitten ne kunnon puremat ..itsekin heittelin joskus keppiä koiralleni ja innokkaana se hyökyi kepin kimppuun joka oli vielä kädessäni eikä huomannut että pikkurillini jäi takahampaidenväliin suakeli että sattui mutta minkäs teet omaa koiraasikaan et voi läpsäyttää siinä sitten kiljahdin kunnolla kunnes koirani havahtui että mitä nyt. :)
Auu sattui kyllä mutta sormi kyllä ehjä. :) Ja tosiaan berhardilaisen pureman kipua en muista kokeneeni ollenkaan..tapahtui niin nopeasti. - dog hater
Vastaus, kirjoitti:
"Millainen purematapaus sinulla? "
Huomaa muuten taas että syksy on tullut ja nartut kiimassa. Poikakoirat on taas ihan hermona niistä. Viikon sisällä ollut useampi kerta lähellä ettei ole taas pitänyt alkaa matsaamaan niitä pois oman koiran turkista. Tällä menolla vielä tulee tänäkin syksynä lisää kokemusta kartutettua. En tosin välittäisi."Aina sattuu ja tapahtuu kun irtorakkeja poistaa oman koiran turkista. Maistiaisia hammaskalustosta olen saanut useammalta terrieriltä, mäykyltä, joku paimentyypin seropi, 2*husky/malamuutti, sekä 2*bernhardilainen. Voi olla etten kaikkia edes muista."
Aika usein olet kyllä sitten pahoinpidellyksi joutunut, mikä ei kyllä ole ihme, kun olet paljon ollut koirien kanssa tekemisissä. Koirillehan tällainen väkivalta on aivan tyypillistä. En vaan ymmärrä miksi joku sellaisen elukan haluaa kaupunkiin tuoda, tai miksi se ylipäätään on laillista. - ggtryn yr utytu
dog hater kirjoitti:
"Aina sattuu ja tapahtuu kun irtorakkeja poistaa oman koiran turkista. Maistiaisia hammaskalustosta olen saanut useammalta terrieriltä, mäykyltä, joku paimentyypin seropi, 2*husky/malamuutti, sekä 2*bernhardilainen. Voi olla etten kaikkia edes muista."
Aika usein olet kyllä sitten pahoinpidellyksi joutunut, mikä ei kyllä ole ihme, kun olet paljon ollut koirien kanssa tekemisissä. Koirillehan tällainen väkivalta on aivan tyypillistä. En vaan ymmärrä miksi joku sellaisen elukan haluaa kaupunkiin tuoda, tai miksi se ylipäätään on laillista.Harrastatko ratsastamista tai moottoripyöräilyä ne vasta on vaarallisia harrastuksia..
Sohvalla makoileminen on vaaratonta ja samoin marttakerhon jäsenyys ;) - dog hater
ggtryn yr utytu kirjoitti:
Harrastatko ratsastamista tai moottoripyöräilyä ne vasta on vaarallisia harrastuksia..
Sohvalla makoileminen on vaaratonta ja samoin marttakerhon jäsenyys ;)En harrasta näitä, jotain muita vaarallisia lajeja tosin, ja ihan OMASTA TAHDOSTANI. En kuitenkaan halua, että kukaan koira- tai moottoripyöräharrastaja pahoinpitelee minua moottoripyörällä tai koiralla. Edellisenkin viestin kirjoittaja hyväksyy tapot vain sillä perusteella kun maailmassa on muutakin vaarallista. Huh nää tänne päätyvät koiraharrastjat on kyllä idioottia porukkaa......
- Edellinen jo
dog hater kirjoitti:
En harrasta näitä, jotain muita vaarallisia lajeja tosin, ja ihan OMASTA TAHDOSTANI. En kuitenkaan halua, että kukaan koira- tai moottoripyöräharrastaja pahoinpitelee minua moottoripyörällä tai koiralla. Edellisenkin viestin kirjoittaja hyväksyy tapot vain sillä perusteella kun maailmassa on muutakin vaarallista. Huh nää tänne päätyvät koiraharrastjat on kyllä idioottia porukkaa......
ehdotettiin tuota marttakerhon jäsenyyttä erittäin turvallisena vaihtoehtona sinulle. Liity ja jätä murheet taaksesi. ;D
Ainakin lopeta tuo häiriköintisi tällä palstalla. - miten ne tietää?
Edellinen jo kirjoitti:
ehdotettiin tuota marttakerhon jäsenyyttä erittäin turvallisena vaihtoehtona sinulle. Liity ja jätä murheet taaksesi. ;D
Ainakin lopeta tuo häiriköintisi tällä palstalla.Ai tietääkö koirat että kuuluu marttakerhoon? Eivätkä sitten käy kimppuun?
- Oletkohan,
miten ne tietää? kirjoitti:
Ai tietääkö koirat että kuuluu marttakerhoon? Eivätkä sitten käy kimppuun?
kenties vammainen tai peruskoulu muuten jäänyt kesken? Ainakin lukutaitosi on kadoksissa ja samoin sen vähäisen ymmärtäminen... Edellinen viesti oli doghaterille joka tulee joka viestiketjuun ja -säikeeseen häiriköimään ihan asiallistakin keskustelua. Hänelle se marttakerhon jäsenyys olisi onnen omiaan. Kun kerran muut ehdotetut harrastukset ei sille "vaarallisia lajeja" harrastavalle pelkurille kelpaa... Mitähän ne lie senkin "vaaralliset" harrasteet, tuskin ristipistoa kummempia.
- 66-toras
Oletkohan, kirjoitti:
kenties vammainen tai peruskoulu muuten jäänyt kesken? Ainakin lukutaitosi on kadoksissa ja samoin sen vähäisen ymmärtäminen... Edellinen viesti oli doghaterille joka tulee joka viestiketjuun ja -säikeeseen häiriköimään ihan asiallistakin keskustelua. Hänelle se marttakerhon jäsenyys olisi onnen omiaan. Kun kerran muut ehdotetut harrastukset ei sille "vaarallisia lajeja" harrastavalle pelkurille kelpaa... Mitähän ne lie senkin "vaaralliset" harrasteet, tuskin ristipistoa kummempia.
Jos ihan itse vaan yrittäisit käydä sen apukoulusi loppuun tai kysy vaikka äidisltäsi mitä ketjussa on kirjoitettu.
Doghater ilmaisi aivan selvästi että hän haluaa valita itse vaaransa eikä niihin kulu koiran raatelemaksi joutuminen.
Kun näitä raatelija-tappajakoiria tuolla kuitenkin liikkuu, niin on aivan sama, miten turvallisen harrastuken itselleen valitsee, koirat on silti aivan yhtä vaarallisia.
Tai sanoisin pikemminkin omistajat vastuuttomia. Niistähän nuo päällekäymistapaukset pääasiassa johtuvat.
- 27
Jos kyseessä olisi ollut pikkuinen kääpiökoira tai vaikka labradorinnoutaja, tuota uutista tuskin olisi julkaistu. Aina syypäitä ovat "tappajakoirat".
- rotu voi olla eri
Mistä sinä tiedät, vaikka kyseessä olisi ollutkin labradorinnoutaja? Amerikanpitbullterrierillä saadaan ihmisten huomio ylivoimaisesti parhaiten kiinnitettyä kaikista koiraroduista. Tällaisissa uutisissa koiran rotua usein valehdellaan.
- koiran raato
Jos se naine ois jäänyt auton alle niin täällä ei siitä keskusteltaisi lankaan. Tääl keskustellaan koirista ja mitä kaikkea pulmia niistä aiheutuu meille normaaleille ihmisille, joilla on normaali sosiaalinen verkosto ja jotka emme vihaa ihmisiä. Heh.
- bullssittua
koiran raato kirjoitti:
Jos se naine ois jäänyt auton alle niin täällä ei siitä keskusteltaisi lankaan. Tääl keskustellaan koirista ja mitä kaikkea pulmia niistä aiheutuu meille normaaleille ihmisille, joilla on normaali sosiaalinen verkosto ja jotka emme vihaa ihmisiä. Heh.
Omahyväisyydessäsi kutsut itseäsi normaliksi?
- dog hater
rotu voi olla eri kirjoitti:
Mistä sinä tiedät, vaikka kyseessä olisi ollutkin labradorinnoutaja? Amerikanpitbullterrierillä saadaan ihmisten huomio ylivoimaisesti parhaiten kiinnitettyä kaikista koiraroduista. Tällaisissa uutisissa koiran rotua usein valehdellaan.
Tällainenkin viesti saa täällä plusääniä. Kertoo kyllä paljon koiraharrastajien asennevammasta ja täydellisestä tosiasioiden kieltämisestä.
Voisitko pliis vielä antaa linkin josta selviää tämä uutisissa tapahtuva valehtelu roduista. - voi rotu olla eri
dog hater kirjoitti:
Tällainenkin viesti saa täällä plusääniä. Kertoo kyllä paljon koiraharrastajien asennevammasta ja täydellisestä tosiasioiden kieltämisestä.
Voisitko pliis vielä antaa linkin josta selviää tämä uutisissa tapahtuva valehtelu roduista.Jo 2 uutista olen lukenut, joiden koirien rotuja ollaan valehdeltu. Yhdessä syypäänä oli oikeasti dobermannin ja tanakandogin sekoitus, mutta uutinen väitti sitä dobermanniksi. Sitten toisessa uutisessa bullterrieriä sanottiin pitbulliksi.
- Olette te
voi rotu olla eri kirjoitti:
Jo 2 uutista olen lukenut, joiden koirien rotuja ollaan valehdeltu. Yhdessä syypäänä oli oikeasti dobermannin ja tanakandogin sekoitus, mutta uutinen väitti sitä dobermanniksi. Sitten toisessa uutisessa bullterrieriä sanottiin pitbulliksi.
rakkihullut tyhmiä. Sekoittaminen ja valehtelu on eri asia.
Miksi kukaan valehtelisi kaikkia purevia rakkeja pittbulleiksi, sehän antaisi kuvan, että vain se rotu on vaarallinen. Tottakai kerrotaan rehellisesti, että kaikki rakit purevat, mutta pittbullit vielä muita enemmän. - heh ja hah
Olette te kirjoitti:
rakkihullut tyhmiä. Sekoittaminen ja valehtelu on eri asia.
Miksi kukaan valehtelisi kaikkia purevia rakkeja pittbulleiksi, sehän antaisi kuvan, että vain se rotu on vaarallinen. Tottakai kerrotaan rehellisesti, että kaikki rakit purevat, mutta pittbullit vielä muita enemmän.Jokainen koira on riski, jopa "leikkisä" koira. Leikkisästi katkaisee kaulavaltimon, johan siinä valtimon omistajaakin naurattaa. Ja veri lentää naurun tahdissa.
- Monenkohan
heh ja hah kirjoitti:
Jokainen koira on riski, jopa "leikkisä" koira. Leikkisästi katkaisee kaulavaltimon, johan siinä valtimon omistajaakin naurattaa. Ja veri lentää naurun tahdissa.
tahdissa olet leikkisästi naurahdellut, kun noin huvittaa?
- Hölmölässä
Ennen voi ehkä jättää koiran odottamaan kaupan eteen. Nykyään ei, koska meillä on niin paljon sekopäisiä ihmisiä jotka eivät voi antaa koiran olla rauhassa.
Tällaista sitten tapahtuu.
Mutta se mitä on tapahtunut ei välttämättä ole sitä mitä iltapäivälehdet kirjoittaa.
Niillä on vain lehden myynti tärkeää ei asioiden todellinen uutisointi.
Onko yhteiskunta terve?- koirahölmölässä
Ennen koiranomistajat laittoivat kaupan eteen koiran kiinni niin että se pysyi kiinni. Nyt ei, koska meillä on niin paljon sekopäisiä koiranomistajia jotka eivät osaa koiraansa kiinnittää.Tällaista sitten tapahtuu.
Vai oliko se nyt sitten iltapäivälehti tai yhteiskunta joka naista käteen puri? - dorkia piisaa
Totta, näitä sekopäisiä ihmisiä jotka eivät voi antaa koiran (tai kenenkään muunkaan) olla rauhassa, kulkee keskuudessamme vaikka kuinka paljon.
Tällä kertaa tämä sekopää oli ullkoiluttamassa omaa koiraansa. Ja tällä kertaa kävikin niin että hänen koiransa kävi väärän uhrin kimppuun, sellaisen, joka osasikin puolustaa itseään. Oli varmaan aika yllätys kun se ei toiminutkaan kuin pikkulapsi, joiden pelottusta lienee sekopään koiran oppinsa ottanut.
"Jostain syystä koira pääsi irti ja hyökkäsi omaa koiraansa ulkoiluttamassa olleen naisen kimppuun." - YhteiskuntaPUREE
koirahölmölässä kirjoitti:
Ennen koiranomistajat laittoivat kaupan eteen koiran kiinni niin että se pysyi kiinni. Nyt ei, koska meillä on niin paljon sekopäisiä koiranomistajia jotka eivät osaa koiraansa kiinnittää.Tällaista sitten tapahtuu.
Vai oliko se nyt sitten iltapäivälehti tai yhteiskunta joka naista käteen puri?Sekopää ilmottautuu!
Oma koirani on katkaissut remmin hyökätessään erästä henkilöä kohti, ei kuitenkaan purrut (ei haavoja) vaan otti kiinni. Koiran viereen olin jättänyt laukkuni, en siten tiedä sitäkö puolusti koska aikaisemmin ei vastaavaa ollut tapahtunut. En tämän jälkeen kylläkään ole sitä jättänyt enää mihinkään kaupan sivuun odottelemaan. Poliisi kävi tuolloin paikalla mutta totesi että kyseessä oli vahinko, ja uhrin kanssa sovin asian siinä samalla.
Mahtaa koiranvihaajia (tai koiran omistajien vihaajia) ärsyttää kun en saanut minkäänlaista rangaistusta tai koiraani ei lopetettu? Nyt vinoilua tai/ja uhkailua kehiin, jotain edes.
Netissä te yleensä itkette vaikka kuinka, mutta livenä vaan luimistelette ja tuijottelette. Parhaimmillaan naama on norsunv***lla pelkästään sen takia kun koira on näköpiirissä, ihan sama oliko irti vai ei. Tuo on varmaankin sitä täysjärkisten hommaa mistä minä en ymmärrä juurikaan mitään ;)
Väsyttääkö vihaaminen? Itse en jaksa koska tykkään olla hyvällä tuulella. Sekopäisyyden etuja, tulee heti kakkosena kivan työpaikan jälkeen :) - Toivotan,
YhteiskuntaPUREE kirjoitti:
Sekopää ilmottautuu!
Oma koirani on katkaissut remmin hyökätessään erästä henkilöä kohti, ei kuitenkaan purrut (ei haavoja) vaan otti kiinni. Koiran viereen olin jättänyt laukkuni, en siten tiedä sitäkö puolusti koska aikaisemmin ei vastaavaa ollut tapahtunut. En tämän jälkeen kylläkään ole sitä jättänyt enää mihinkään kaupan sivuun odottelemaan. Poliisi kävi tuolloin paikalla mutta totesi että kyseessä oli vahinko, ja uhrin kanssa sovin asian siinä samalla.
Mahtaa koiranvihaajia (tai koiran omistajien vihaajia) ärsyttää kun en saanut minkäänlaista rangaistusta tai koiraani ei lopetettu? Nyt vinoilua tai/ja uhkailua kehiin, jotain edes.
Netissä te yleensä itkette vaikka kuinka, mutta livenä vaan luimistelette ja tuijottelette. Parhaimmillaan naama on norsunv***lla pelkästään sen takia kun koira on näköpiirissä, ihan sama oliko irti vai ei. Tuo on varmaankin sitä täysjärkisten hommaa mistä minä en ymmärrä juurikaan mitään ;)
Väsyttääkö vihaaminen? Itse en jaksa koska tykkään olla hyvällä tuulella. Sekopäisyyden etuja, tulee heti kakkosena kivan työpaikan jälkeen :)että joskus ne katseet tappaa vielä.
- reatnn6678m
Puri käteen, minusta raateleminen on ihan eri asia..?
Ja itseänikin on kultainen noutaja purrut käteen kun olin lapsi kuusi tikkiä. Puhuttiin että puri ei raadellut.
Kovin provosoivaa ja puolueellista tekstiä ja vamman laadusta ei saa selvää tai että mitä tapahtui..?- Yhteinen vastuu
Omaan silmään tuokin iski. Raatelu on aika eri asia kuin yksittäinen purema, tarkempi tieto vammojen laadusta olisi ollut kiinnostavaa lukea.
En mitenkään puolusta koiraa, purema on aina purema. Omistajalla oli varmasti tiedossa että koiraparkkiin jätetty koira oli reagoivaa sorttia, ei todellakaan olisi saanut jättää koiraparkkiin sellaista koiraa.
Panostakaa koiriinne ihmiset! Kukaan ei kirjoita uutisiin yhteiskuntakelpoisista koirista, otsikot kuten "Kakkapussia kannetaan jopa useampi kilometri roskikseen!", "Ystävällinen koira ilahdutti lapsia puistossa", "Koira esti lasta jäämästä auton alle" eivät myy lehtiä kuten tappajakoirat ja raatelutapaukset... Koiranomistajat niputetaan yhteen ja koiriakin yleistetään joten tehkäämme kaikki parhaamme parantaaksemme omistajien ja koirien mainetta.
Olen itsekin joutunut pari kertaa koiran pureman kohteeksi, jolloin olen soimannut omistajaa koska sen virheet johti siihen että minua purtiin. Esim toinen koira joka oli isommankokoinen oli selkeästi omistajansa hallitsemattomissa ja olisi pitänyt olla kuonokoppa päässä koska oli hyvin agressiivinen toisia koiria kohtaan. - Tyhmiä olette
Se RAATELU olisi jatkunut ellei sivulliset 3 ihmistä olisi saaneet rakkia irrotettua. Nainen tuskin olisi hengissä enää, mutta eihän ihmishenki rakkihulluille merkkaa mitään.
- ÄLY HOI!!!???
jos näkisit uhrin kuvat niin sanoisit itsekkin raatelemisesta!! Neljä syvää haavaa ja murtuma!!!!
- Näitä nähty
Ei se koiran vika ole vaan omistajan joka on idiootti eikä pärjää koiralle jonka on ottanut status syistä ittelleen. Suurin osa tälläsistä tapauksista on omistajasta lähtösin tavalla tai toisella.
- Helppo homma
Koiralta henki pois.
- oeuö
Ensinnäkin - pitbull tuskin olisi hyökännyt naisen kimppuun, jos naisella ei olisi ollut itselläänkin koira mukana, eli toisin sanoen hyökkäys oli kohdistettu toiseen koiraan - ei naiseen, joka luultavasti sai pureman suojellessaan omaa koiraansa.
Toisekseen - koiraa oli poikajoukko härnännyt ennen tapausta, eli saanut sen aggressiiviseen tilaan. Ilman noita penskoja mitään ei olisi tapahtunut... Poliisin kommentin mukaan koira oli ollut asianmukaisesti sidottuna kiinni, mutta syytä koiran irtipääsemiseen ei tiedetä vielä... Olisiko kullannupuilla, eli kyseisellä poikajoukolla asian kanssa jotain tekemistä?
Toivottavasti tämä on opetus kaikille koiranomistajille siitä, että koiria ei todellakaan kannata jättää kauppareissun ajaksi ulos odottelemaan. Parhaiten näiltä tapauksilta vältytään, kun vahditaan sitä omaa sesseä koko ajan.- siis häh?
"Parhaiten näiltä tapauksilta vältytään, kun vahditaan sitä omaa sesseä koko ajan. "
-Koirako pitää ottaa mukaan kauppaan? - oeuö
siis häh? kirjoitti:
"Parhaiten näiltä tapauksilta vältytään, kun vahditaan sitä omaa sesseä koko ajan. "
-Koirako pitää ottaa mukaan kauppaan?Onko sulla järjessä vikaa? Eikö tuon nyt tyhmempikin ymmärrä, että tarkoitin sitä ettei koiria oteta kauppareissulle matkaan ollenkaan? Näin ollen sitä sesseä ei tarvi jättää ulos yksin odottelemaan ja ties minkä häiriintyneen pentulauman kiusattavaksi.
- Kyseisessä tapaukses
oeuö kirjoitti:
Onko sulla järjessä vikaa? Eikö tuon nyt tyhmempikin ymmärrä, että tarkoitin sitä ettei koiria oteta kauppareissulle matkaan ollenkaan? Näin ollen sitä sesseä ei tarvi jättää ulos yksin odottelemaan ja ties minkä häiriintyneen pentulauman kiusattavaksi.
ei ollut kyllä kyse kauppareissusta vaan isäntä oli läksenyt aamukaljalle kapakkaan ja jättänyt koiran yksin pihaan valvonnatta. Nämä reissut tahtovat aina venyä tarkoitettua pidemmiksi.
Kyllä normaali-ihminen kauppareissun heittää parinkymmenen minuutin odottelulla. Mutta koskas ootte nähneet sen kaljan jäävän siihen "yhteen"? - oeuö
Kyseisessä tapaukses kirjoitti:
ei ollut kyllä kyse kauppareissusta vaan isäntä oli läksenyt aamukaljalle kapakkaan ja jättänyt koiran yksin pihaan valvonnatta. Nämä reissut tahtovat aina venyä tarkoitettua pidemmiksi.
Kyllä normaali-ihminen kauppareissun heittää parinkymmenen minuutin odottelulla. Mutta koskas ootte nähneet sen kaljan jäävän siihen "yhteen"?No aina pahempi, jos omistaja on mennyt juopottelemaan ja jättänyt koiran ties kuinka pitkäksi aikaa yksin ja vartioimatta... Silti kauppareissullekaan ei kannata koiraa ottaa matkaan, vaikka menisi kuinka vähän aikaa kaupassa. Siinäkin parissakymmenessä minuutissa, tai vaikka viidessä minuutissa joku ääliö ehtii kiusata koiraa, kenties potkia tai päästää sen irti. Ihmisiin ei voi luottaa senkään vertaa kuin koiriin, jotka on vain elukoita - joten tosiaan ne lenkkeilytykset kannattaa hoitaa erikseen ja käydä yksin kauppareissut... Jos koiran vastuulleen ottaa, niin kyllä sitä pitää "jaksaa" käyttää lenkillä ihan kunnolla, eikä jossain parin sadan metrin päässä kaupan ulkopuolella istuskelemassa - ei se ole edes riittävä lenkki koiralle... Ei edes pienelle koiralle, saati pitbullin kokoiselle.
- Tjaah,
oeuö kirjoitti:
No aina pahempi, jos omistaja on mennyt juopottelemaan ja jättänyt koiran ties kuinka pitkäksi aikaa yksin ja vartioimatta... Silti kauppareissullekaan ei kannata koiraa ottaa matkaan, vaikka menisi kuinka vähän aikaa kaupassa. Siinäkin parissakymmenessä minuutissa, tai vaikka viidessä minuutissa joku ääliö ehtii kiusata koiraa, kenties potkia tai päästää sen irti. Ihmisiin ei voi luottaa senkään vertaa kuin koiriin, jotka on vain elukoita - joten tosiaan ne lenkkeilytykset kannattaa hoitaa erikseen ja käydä yksin kauppareissut... Jos koiran vastuulleen ottaa, niin kyllä sitä pitää "jaksaa" käyttää lenkillä ihan kunnolla, eikä jossain parin sadan metrin päässä kaupan ulkopuolella istuskelemassa - ei se ole edes riittävä lenkki koiralle... Ei edes pienelle koiralle, saati pitbullin kokoiselle.
Kun kauppaan on parisen kilsaa, ja sen tekee koiran kanssa niin kyllä siinä koirakin liikuntaa saa. Ja jos tekee ilman niin ei saa. So simple.
- oeuö
Tjaah, kirjoitti:
Kun kauppaan on parisen kilsaa, ja sen tekee koiran kanssa niin kyllä siinä koirakin liikuntaa saa. Ja jos tekee ilman niin ei saa. So simple.
Yleensä kaupungilla asuessa sinne kauppaan ei ole kuin muutama sata metriä... Toki se on sun oma valinta, että käytkö yksin sen vaikka nyt parinkin kilsan kauppareissun ja lähdet siihen päälle erikseen koiran kanssa lenkille, vai teetkö molemmat samalla kertaa... Itse en uskaltaisi omaa koiraani kenenkään härnättäväksi jättää kaupan ulkopuolelle, enkä jätäkään - vaikka se sitten tarkoittaakin sitä, että kävelen ylimääräisiä lenkkejä vielä yksin ilman koiraani. Eihän siellä kaupassakaan edes joka päivä tarvi käydä, kuin pari kertaa viikossa, joten ei kai tuo niin kamalaa ole, jos tulee jonkun verran ylimääräistä liikuntaa itselle. Joten miksi et voi tai jaksa lähteä koiran kanssa erikseen lenkille? Onko se jotenkin mahdoton yhtälö? Se kun nyt on niin, että sun itsesi kävelemistä kilometreistä huolimatta koira saa juuri niin paljon liikuntaa, kuin sinä sille olet valmis sitä antamaan - so simple.
Me koiranomistajat ollaan vastuussa ulkopuolisten turvallisuudesta, ja myös sen oman koiran turvallisuudesta. Nykyään on niin paljon häiriintyneitä ihmisiä, että koiraa ei todellakaan kannata jättää yksin kaikkien hullujen armoille.
- miksi mukaan
Jos ei ole aikaa jättää koiraa kauppareissun ajaksi kotiin ei koiran hankintaa kannata edes harkita.
- Kaupassa
on käytävä oli koira tai ei.
- Parempi linkki
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288498314678.html?pos=ok-nln
Joo itekin ihmettelin et eiks ihmiset oo kokonaan lukenu juttua, kun niin outoa spekulointia, mutta toi yllä oleva linkki on ehkä vähän parempi kuin aloittajan laittama.
'Raatelu on aika eri asia kuin yksittäinen purema, tarkempi tieto vammojen laadusta olisi ollut kiinnostavaa lukea.'
Minun mielestä purema on suht nopeasti tapahtuva, mutta kyseisessä jutussa koira on roikkunut kädessä kiinni ja ravistellut sitä. Lisäksi se ei ole itse päästänyt irti, vaan kolme ihmistä on tarvittu se irrottamaan naisen kädestä. Ei tuo mikään kokonaisvaltainen raatelu ole, mutta käteen kohdistuva kyllä.
Olisi kiinnostava tietää, saivatko koiraa härnänneet - ja ehkä irti päästäneet- pokat jotain sanktioita teoistaan?? Pitäisi nimittäin saada! Ok, koira omistajan vastuulla, eikä sitä pitäisi jättää yksin, mutta ei kenelläkään ole oikeutta mennä koiraa härnäämäänkään. Minusta tämä ei ole pelkästään omistajan vika, sillä ei ole kiellettyä jättää koiraa kaupan eteen (tosin omistaja on ollut jutun mukaan ravintolassa istumassa, mikä tarkoittaa, että hän on mahdollisesti ollut poissa jo pidemmän aikaa).- korjaan..
*pojat
- Yhteinen vastuu
Kiitos paremmasta linkistä!
Kauhea tapaus enkä ihmettele että nainen itki itsensä uneen... Järkyttävää jos on totta että koiraa kiusattiin ja päästettiin tahallaan irti. Eikö oikeasti lapsille ole opetettu toisten omaisuuden kunnioittamista..
Omistajaa käy myös sääliksi kun joutuu korvaamaan vahingot vaikka tapaus oli ulkopuolisten aiheuttama.
Onneksi pieni chihu ainakin sai pitää henkensä kiitos naisen nopean reaktion, ja aivan UPEAA että sivulliset riensivät apuun vaikka oli varmasti pelottava tilanne! - Ei sitä
Yhteinen vastuu kirjoitti:
Kiitos paremmasta linkistä!
Kauhea tapaus enkä ihmettele että nainen itki itsensä uneen... Järkyttävää jos on totta että koiraa kiusattiin ja päästettiin tahallaan irti. Eikö oikeasti lapsille ole opetettu toisten omaisuuden kunnioittamista..
Omistajaa käy myös sääliksi kun joutuu korvaamaan vahingot vaikka tapaus oli ulkopuolisten aiheuttama.
Onneksi pieni chihu ainakin sai pitää henkensä kiitos naisen nopean reaktion, ja aivan UPEAA että sivulliset riensivät apuun vaikka oli varmasti pelottava tilanne!kukaan olisi kiusannut, jos ei olisi ottanut rakkiaan mukaan kaljoittelureissulleen. Suurin osa alkoholisteistakin sentään tajuaa jättää rakkinsa kotiin. Koko kiusaamisjuttu melkoisen varmasti keksitty. Kai siihen olisi joku puutunut ja omistajan pitäisi valvoa rakkiaan koko ajan.
- oeuö
Ei sitä kirjoitti:
kukaan olisi kiusannut, jos ei olisi ottanut rakkiaan mukaan kaljoittelureissulleen. Suurin osa alkoholisteistakin sentään tajuaa jättää rakkinsa kotiin. Koko kiusaamisjuttu melkoisen varmasti keksitty. Kai siihen olisi joku puutunut ja omistajan pitäisi valvoa rakkiaan koko ajan.
Luulenpa että koiran kiusaamista on tapahtunut, tuskin sitä on kukaan keksinyt... Jutussa puhutaan "alaikäisistä pojista" joten kyseessä ei välttämättä ole mitkään pikkulapset, vaan teini-ikäiset jotka ovat usein hyvinkin päällekäyviä ja väkivaltaisia, harva näille uskaltaa mennä sanomaan mitään... Nykyäänhän jopa opettajat ja usein lasten omat vanhemmatkin pelkäävät oppilaitaan/lapsiaan, eivätkä uskalla pitää heillä minkäänlaista kuria ja asettaa sääntöjä, joten miten sitten joku ulkopuolinen uskaltaisi mennä inisemään että "pojat hei... älkää kiusatko sitä koiraa..." Sieltä kun voi tulla vastaukseksi ties mitä päälle räkimistä yms.
- Miksi se
oeuö kirjoitti:
Luulenpa että koiran kiusaamista on tapahtunut, tuskin sitä on kukaan keksinyt... Jutussa puhutaan "alaikäisistä pojista" joten kyseessä ei välttämättä ole mitkään pikkulapset, vaan teini-ikäiset jotka ovat usein hyvinkin päällekäyviä ja väkivaltaisia, harva näille uskaltaa mennä sanomaan mitään... Nykyäänhän jopa opettajat ja usein lasten omat vanhemmatkin pelkäävät oppilaitaan/lapsiaan, eivätkä uskalla pitää heillä minkäänlaista kuria ja asettaa sääntöjä, joten miten sitten joku ulkopuolinen uskaltaisi mennä inisemään että "pojat hei... älkää kiusatko sitä koiraa..." Sieltä kun voi tulla vastaukseksi ties mitä päälle räkimistä yms.
rakki ei sitten muka hyökännyt niiden poikien kimppuun?
- oeuö
Miksi se kirjoitti:
rakki ei sitten muka hyökännyt niiden poikien kimppuun?
Ehkäpä siksi ettei niillä ollut koiraa... Sen koiran hyökkäyshän kohdistui nimenomaan sen naisen koiraan, sitä se tavoitteli eikä naista... Sehän on ihan yleinen käytäntö koirataisteluissa että koiria härnätään ihmisten toimesta että ovat valmiiksi aggressiivisessa tilassa, ja sitten ne päästetään kehään toistensa kimppuun. Tässä nämä kullannuput onnistuivat toimimaan samalla tavalla. En usko että tuo on keksitty juttu, että siellä penskat olisivat olleet härnäämässä koiraa, vaan eiköhän ole olleet. Ehkä vain saivat löystytettyä koiran remmiä sopivasti, ja ehtivät poistua paikalta ja vasta sen jälkeen epäonninen nainen pikkukoirineen sattui kävelemään paikalle, ja sattui mitä sattui.
- luulen niin
oeuö kirjoitti:
Ehkäpä siksi ettei niillä ollut koiraa... Sen koiran hyökkäyshän kohdistui nimenomaan sen naisen koiraan, sitä se tavoitteli eikä naista... Sehän on ihan yleinen käytäntö koirataisteluissa että koiria härnätään ihmisten toimesta että ovat valmiiksi aggressiivisessa tilassa, ja sitten ne päästetään kehään toistensa kimppuun. Tässä nämä kullannuput onnistuivat toimimaan samalla tavalla. En usko että tuo on keksitty juttu, että siellä penskat olisivat olleet härnäämässä koiraa, vaan eiköhän ole olleet. Ehkä vain saivat löystytettyä koiran remmiä sopivasti, ja ehtivät poistua paikalta ja vasta sen jälkeen epäonninen nainen pikkukoirineen sattui kävelemään paikalle, ja sattui mitä sattui.
Ehkä ehkä ehkä... ehkä verenhimoinen hurtta vain halusi käydä päälle...
Joka tapauksessa sitä ei olisi saanut jättää hetkeksikään valvomatta. "Sattui mitä sattui", eipä se selitys varmaan itsellesi kelpaisi.
- pittbullit piikille
Tässä vähän tarkempi kuvaus tapahtumasta:
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288498314678.html?pos=ok-nln
Vaikka koira pääsisi tai päästettäisiin irti niin ei se saa hyökätä hulluna lähimmän kohteen kimppuun. Eli kuka tarvitsee pittbullia, ei niin kukaan. KIELLETTÄKÖÖN !!!!- Sama linkkihän tuo
Sama linkki, kun pari viestiä ylempänä.. Veikkaisin, et se on ärsytetty raivoon, joten sillon helpommin hyökätään. Sitä paitsi se siinä kiinnipidossa on, ettei koirat pääse aiheuttamaan minkäänlaista vahinkoa.
Se hyökännyt koira ei ollut pitbulli. Suomen lehdille tulisi antaa jotain sanktiota näistä uutisoinneista. Jos koiran rotua ei voi selvittää tarkalleen, niin tulee puhua sekarotuisesta koirasta. Luuletko tosiaan että joku jättäisi yli 2000 euron arvoisen koiran kapakan eteen naruun? Tuskin tekisi niin. Ihmiset ovat niin tyhmiä että luulevat nykyään kaikkia lyhytkarvaisia ja vähänkin leveämpi hymyisiä koira pittbulleiksi.
Säälittävää ja surullista, kun hyvää rotua yritetään syyllistää ihmisen tyhmyydestä. Tuskin olisi hyväksyttävää, jos vastaavaa uutisointia harrastettaisiin ihmisistä. Jos aina tietyn piirteen omaavat ihmiset niputettaisiin samaan pakettiin, riippumatta siitä olisiko uutisessa mitään perää. Oikaisu pyyntöjä olisi lehdille kasoittain. Todella huolestuttavaa, että suomessa saadaan valheellisesti mustamaalata koirarotua, jota panettelijat eivät edes tunne.- Oletko varma
Xivra kirjoitti:
Se hyökännyt koira ei ollut pitbulli. Suomen lehdille tulisi antaa jotain sanktiota näistä uutisoinneista. Jos koiran rotua ei voi selvittää tarkalleen, niin tulee puhua sekarotuisesta koirasta. Luuletko tosiaan että joku jättäisi yli 2000 euron arvoisen koiran kapakan eteen naruun? Tuskin tekisi niin. Ihmiset ovat niin tyhmiä että luulevat nykyään kaikkia lyhytkarvaisia ja vähänkin leveämpi hymyisiä koira pittbulleiksi.
Säälittävää ja surullista, kun hyvää rotua yritetään syyllistää ihmisen tyhmyydestä. Tuskin olisi hyväksyttävää, jos vastaavaa uutisointia harrastettaisiin ihmisistä. Jos aina tietyn piirteen omaavat ihmiset niputettaisiin samaan pakettiin, riippumatta siitä olisiko uutisessa mitään perää. Oikaisu pyyntöjä olisi lehdille kasoittain. Todella huolestuttavaa, että suomessa saadaan valheellisesti mustamaalata koirarotua, jota panettelijat eivät edes tunne.että selviää 2 000 € vahingon korvauksilla. Tuollaisesta pitäisi maksaa vähintään 20 000 €. Silloin voisi jo kehuskellakin miten "arvokas" rakki on. Niin arvokas, että antaisi varmaan mielellään ilmaiseksi pois.
Oletko varma kirjoitti:
että selviää 2 000 € vahingon korvauksilla. Tuollaisesta pitäisi maksaa vähintään 20 000 €. Silloin voisi jo kehuskellakin miten "arvokas" rakki on. Niin arvokas, että antaisi varmaan mielellään ilmaiseksi pois.
En puhunut vahingon korvauksista vaan aidon amerikan pittbullin arvosta. Kannattaa tosiaankin lukea teksti ennen kuin sitä kommentoi.
Vastauksessasi kiteytyy osa tekstini sanomasta. Monet ihmiset olettaa asioita ja pitää luulojaan faktoina, sen sijaan että selvittäisi tosiasiat.
- BULLSHITTT
Pitbullille vankeustuomio. Lemmikeilläkin pitäisi olla rangaistukset, kuin ihmisillä. Pahoinpitely, tapon yritys. 6 vuotta hurtta vankilaa jne.... Omistajalle avunannosta sama tuomio. sama häkki..
- Ei sentään
Rakeille riittää piikki rangaistukseksi ja voisi olla paikallaan monelle omistajallekin.
- Hokatooks
On se kumma juttu ,kun ei ne pojat saanu mitään syytettä, vaikka olivat ensin härnänneet sitä koiraa ja sitten laskeneet sen vielä ärsyyntyneenä irtikin myös.
Koiran omistajaa syytän kyllä siitä myös,että hän on mennyt ravintolaan istumaan ja jättänyt koiran ulos kiinni siksi aikaa,sillä tuollaisille ravintolareissuille ei pitäisi koiraa mielestäni ottaa mukaan ollenkaan ,vaan jättää se kotiin turvaan siksi aika.Silloin ei kukaan pääsisi sitä koiraa härnäilemään eikä mitään muutakaan ikävää sille tekemään,eikä sen tarvitsisi pitkästyneenä odottaa kytkettynä siellä ulkona ,koska omistaja viimein suvaitsee tulla sieltä ravintolasta pois ja viimein palata hakemaan sen koiransa sieltä myös.- gdfbgfgb
Minusta se ei ole mitenkään kumma juttu. Suomen laissa koiran härnäämisestä ei ole määrätty rangaistusta. Jos ei ole lakia, jonka mukaan tuomio tulee, ei tule tuomiotakaan.
- milla ja sara
Monesti ajatellaan ku itellä on joku tollanen koirarotu et kukaan ei tuu ainakaan tätä kiusaamaan.Kakarat joilla ei muutenkaan ole mitään kuria uskaltaa vaik mitä.Mulle monesti sanotaan kun mulla Rottweiler että tuon kanssa saa varmaan kulkee rauhassa.Mut jos joku esim.huumehörhö tulis puukon kaa päälle ei siinä koirakaan vois mitään.Aikoinani itse otin kauppareissuille koiran mukaan mut en enää koska se on rauhaton ollessaan kiinni jos vielä toinen koira kulkee läheltä ohi.Muuten kyllä täysin kiltti hurtta.Koirat lenkitetään erikseen ja kauppareissut tehään erikseen.Jookos???
- 35
Eiks nyt ollutkaan Pitbull? Iltasanomat ainakin muokannut otsikkoaan...
- PEDOT POIS !
Tuollainen koira armotta piikille ja omistajalle sakkoa sekä korvauksia maksettaviksi 15 000 euroa sekä 6 v Kakolaa. Pittbullin pito kaupunkialueella on tietoista lähimmäisten hengen, turvallisuuden sekä omaisuuden vaarantamista.
- sie piikille
No pitäiskös rotikat ja dobermannit ja sakemannitkin kieltää?Entäs ne vihaiset kultaset noutajat joita myös on?Joo ja tanskandogit on isoja nekin pois.Sinut pitäis karkottaa Siperiaan kaikkien petokoirien kanssa ja pakkotyöhön jossa joutuisit lapioimaan näitten koirien kakkaa ei tulis kylmä touhutessa...
- Kaikki rakit
sie piikille kirjoitti:
No pitäiskös rotikat ja dobermannit ja sakemannitkin kieltää?Entäs ne vihaiset kultaset noutajat joita myös on?Joo ja tanskandogit on isoja nekin pois.Sinut pitäis karkottaa Siperiaan kaikkien petokoirien kanssa ja pakkotyöhön jossa joutuisit lapioimaan näitten koirien kakkaa ei tulis kylmä touhutessa...
piikille ja omistajat karkoittaa siperiaan.
- Turhautunut
Rotujen leimaaminen on naurettavaa, jokainen koira on yksilö ja jokaiselle koiralle kehittyy oma luonne sekä persoona. Jos haluaa ottaa itselleen vahvaluonteisen ja dominoivan koiran, pitää olla varma että osaa kouluttaa ja pitää sen aisoissa. Elikkä hihnan päässä se vika on eikä koirassa. Jokaisesta koirasta saa sekopään jos ei panosta koulutukseen tai vietä aikaa koiransa kanssa.
Kumma juttu vain kuin mistään pikkurakkien sekoamisesta ei koskaan uutisoida, ja useimmiten ne pikkurotat on paljon sekopäisempiä kuin isommat rodut. - caninefamiglia
Tiedän että tätä nyt on oikeastaan ihan turha tänne laittaa kun koiravihaajat eivät mieltään muuta, eivätkä ihmiset suostu myöntämään että ovat väärässä mutta muut tästä voivat saada ehkä jotain irtikin.
Aggressiivisista koirista puhuttaessa keskustelu kääntyy usein raateleviin rottweilereihin ja pelottaviin pittbulleihin.
Tuoreen tutkimuksen mukaan ärhäkkäimmät rodut löytyvät kuitenkin pienten koirien joukosta. Eniten ihmisiä ja muita koiria purevat mäyräkoirat; kakkos- ja kolmossijat menevät chihuahualle ja jackrusselinterrierille.
Suurista roduista aggressiivisimman titteli menee Pennsylvanian yliopiston tekemässä tutkimuksessa akitalle, joka sijoittuu vertailun neljänneksi. Paljon otsikoissa ollut pitbull on listan kuudes. Kultainennoutaja, greyhound, labradorinnoutaja ja siperianhusky sijoittuvat aggressiivisuuslistan häntäpäähän.
James Serpell, yksi tutkimuksen tekijöistä, sanoo tulosten antavan viitteitä siitä, että pienet koirarodut ovat geneettisesti alttiimpia käyttäytymään aggressiivisesti. Samalla hän myöntää, että vaikka suuret koirat hyökkäävät tilastollisesti harvemmin, niiden teoilla on usein pikkuhaukkuja kohtalokkaammat seuraukset.
Puolesta ja vastaan
Briteissä tutkimus on jo ehtinyt synnyttää kiivasta keskustelua. Mäyräkoirajärjestön puheenjohtaja Chris Moore tuomitsee tulokset yksinkertaisesti roskana.
- Minua ei ole purtu kertaakaan 25 vuoden aikana, hän puuskahtaa.
"Vastapuolen" edustaja, Rottweiler-yhdistyksen puheenjohtaja Joyce Summers, on tutkijoiden kanssa samoilla linjoilla.
- Minä olen elänyt rottisten kanssa 40 vuotta ja saanut niiltä osakseni pelkkää hellyyttä ja kiintymystä. Jackrusselien sijoitus ei yllätä minua, ne ovat räksyttäviä otuksia, hän laukoo
Koirien käyttäytymisongelmiin erikoistunut kouluttaja Jacquie Bunn ei ole yllättynyt tutkimuksen tuloksista.
- Hyökkäävä käytös on paljon yleisempää pienten kuin suurten koirien keskuudessa, ja kouluttajat ovat tienneet sen jo muutamien vuosien ajan.
Applied Animal Behaviour Science -lehdessä julkaistua tutkimusta varten haastateltiin 6000 koiranomistajaa.
ILhttp://www.iltalehti.fi/ulkomaat/200807077911085_ul.shtml
Toi ite iltalehen linkki on varmastikin jo vanha, mutta tässä linkki mistä löysin tuon artikkelin:
http://www.petsie.fi/forums/2367-tutkimus-koirien-agresiivisuudesta- caninefamiglia
Rupee aina keittämään kun ihmiset rupee huutelemaan kuolemaa jollekin "tappajakoirarodulle" tai ihan vaan koirille yleisesti. Onneks nää huutelijat ei kuitenkaan voi ikinä tehä tälle asialle mitään koska tääki on niin moniselitteinen asia että jotain koirarotua ei voida ihan niin vaan kieltääkään saatika sitten laittaa kaikki koirarodut pannaan. Tupakka ja viina on todettu OIKEASTI vaarallisiks, mutta siltikin niitäkin vaan myydään vaikka terveyden haitat tiedetään ja huumetakaan ei olla saatu kaduilta pois.
Ja lisäks nää ihmiset ei oikeesti kykene tekemään tälle asialle mitään. Niistä ei oo muuhun kun vaan huutelemaan täällä netissä. Ei ne voi saaha sitä persettään penkistä ylös ja tehä jotain. Helpompi on huudella netissä ihan nimettömänä, ja sitten tulee nii voittaja olo ku vaan pitää mahollisimman suurta ääntä ittestään ja peukuttaa ylös jotka ajattelee samalla tavalla ja peukuttaa alas toisin ajattelijat. - tseh tseh
caninefamiglia kirjoitti:
Rupee aina keittämään kun ihmiset rupee huutelemaan kuolemaa jollekin "tappajakoirarodulle" tai ihan vaan koirille yleisesti. Onneks nää huutelijat ei kuitenkaan voi ikinä tehä tälle asialle mitään koska tääki on niin moniselitteinen asia että jotain koirarotua ei voida ihan niin vaan kieltääkään saatika sitten laittaa kaikki koirarodut pannaan. Tupakka ja viina on todettu OIKEASTI vaarallisiks, mutta siltikin niitäkin vaan myydään vaikka terveyden haitat tiedetään ja huumetakaan ei olla saatu kaduilta pois.
Ja lisäks nää ihmiset ei oikeesti kykene tekemään tälle asialle mitään. Niistä ei oo muuhun kun vaan huutelemaan täällä netissä. Ei ne voi saaha sitä persettään penkistä ylös ja tehä jotain. Helpompi on huudella netissä ihan nimettömänä, ja sitten tulee nii voittaja olo ku vaan pitää mahollisimman suurta ääntä ittestään ja peukuttaa ylös jotka ajattelee samalla tavalla ja peukuttaa alas toisin ajattelijat.Mää en huuda mitää, mää olen jo amenet lukenu irtokoiralle. Enkä huutele jälkikäteen.
- pitää vaan sietää
Ja lisäks nää ihmiset ei oikeesti kykene tekemään tälle asialle mitään. Niistä ei oo muuhun kun vaan huutelemaan täällä netissä. Ei ne voi saaha sitä persettään penkistä ylös ja tehä jotain. Helpompi on huudella netissä ihan nimettömänä, ja sitten tulee nii voittaja olo ku vaan pitää mahollisimman suurta ääntä ittestään ja peukuttaa ylös jotka ajattelee samalla tavalla ja peukuttaa alas toisin ajattelijat.Ikävä kyllä asialle ei voi tehdä mitään. On vaan hyväksyttävä se että vastuuttomatkin ihmiset saavat ottaa minkä tahansa luonnehäiriöisenkin koiran eikä kukaan voi tehdä asialle etukäteen mitään, vasta sitten kun koira on häijyt tekonsa tehnyt.
Ja sitten koiranomistajat ovat iloisia siitä tästä.
Todettakoon, että tupakkaa ei kukaan toisen suuhun laita eikä viinaakaan kaadeta toisen suuhun eikä huumeitakaan tykitetä väkipakolla. Se on ihan vapaaehtoista, itse tehtyä toimintaa.
Sen sijaan koira voi hyökätä kenen päälle tahansa, ihan riippumatta siitä mitä uhri on tehnyt. Koiran raateluun ei kukaan suostu vapaahehtoisesti. - ihan sama vai?
Ja lisäks nää ihmiset ei oikeesti kykene tekemään tälle asialle mitään. Niistä ei oo muuhun kun vaan huutelemaan täällä netissä. Ei ne voi saaha sitä persettään penkistä ylös ja tehä jotain. Helpompi on huudella netissä ihan nimettömänä, ja sitten tulee nii voittaja olo ku vaan pitää mahollisimman suurta ääntä ittestään ja peukuttaa ylös jotka ajattelee samalla tavalla ja peukuttaa alas toisin ajattelijat.Mutta ei rupee keittämän kun koira tappaa jonkun, ei siis jätä "huutelemiseen".
- ewfhthyr
odotettasko että ensin on tehty poliisi kuulustelut ja toimenpiteet asiaan liittyen, ennenku alatee sivullisina sanoo mitää. ei kukaa meistä oo ees nähny tapahtumaa. älkää alkako vaahtoo vielä
- yön ainoa valopilkku
Odotellaan vaan. Ja sen jälkeen tuomarin odotellaan tuomarin sanaa.
Vaikka turha on odotella että ne raatelujäljet olisivat tyhjästä ilmaantuneet, jos sitä odotat.
Jutun ainoa valopilkku on se, että tyo koira joutuu piikille ennen kuin on ehtinyt tappaa jonkun.
- ....................
Eihän se koira edes ollutkaan sitten pitti, vaan pitbull tyyppinen koira. ELi mikä?
voi olla boxeri sekotus, ambulli mix, amstaffi, staffi. mikä tahansa lyhytkarvainen n. polven korkuinen koira.
Mutta kun media sanoo ihmiset uskoo. Mä luulen että näitä purema tapauksia on paljon enemmän kuin mitä uutisoidaan, mutta ei niistä kaikki ilmoita. En mäkään ole ikävistä kohtaamisista ilmottanu jollekkin lehdelle. Mulla on parempaakin tekemistä kun kertoilla nyyhky tarinoita ja jauhaa p**kaa!
Ikävää että tällästä sattuu, mutta eipäs sit taas lähdetä yleistämään, vaikka turha sitä on pyytää kun se tuntuu niin monelle olevan pyha asia.
Muistakaa että koira on eläin ja niiden kanssa voi tapahtua ikäviä asioita, se ei sen koiran vika ole vaan sen omistajan, joka idioottina jättäny koiransa vartioimatta ja lähteny bisselle. Mä en ikinä jättäis omia koiria vartioimatta, ihan vain niiden oman hyvinvoinnin vuoksi!
Kaikki pitit ei ole pahoja, mutta sitähän te yleistävät urpot ette tajua.
Miettikää ihmiset myös omilla aivoilla älkääkä uskoko siihen median maalaamaan kusetukseen.- sisisisisisisidki
olen samaa mieltä. minun kimppuuni on hyökännyt labbis, ja vaikka siitä poliisiasia tulikin ei lehdet siitä kirjoittaisi.. sehän on labbis.. ei hullu tappaja koirarotu :D että ihmiset on idiootteja..
- tapauksen uhri
Itse tapauksen uhrina vastaan faktat pöytään! Alkaa ärsyttää kun luen täyttä potaskaa niiltä, jotka ei ymmärrä tilannettani?! Olin shokissa ja koira oli ihan Pitin näköinen! Selvisikin että kädessäni olikin murtuma ja jouduin olemaan sairaslomalla 9 viikkoa kipsin kanssa. Koirassa oli neljää rotua Apbt, amstaffia, saksanpaimenkoiraa ja ? Omistaja olikin tullut itse ottamaan koiransa irti ja en shokissa ollessani nähnyt sitä ja yksi tosiasia mun Chihustani ja toisen omistajan kahdesta se että ne ei tippaakaan räksyttännyt ja kilttejä ja koirallani oli häntä koipien välissä ja pelosta jäykkänä ja siksi äkkiä otin sen turvaan ja se tilanne tapahtui niin nopeasti että näin vaan sen koiran uhon ja oman koirani pelon ja omistaja oli kapakassa vielä tapahtuneen jälkeenkin ja väitän että omistajan vika että koira on mikä on kun hyökkää noin ilman syytä.. haluaisin kertoa muutakin, mutta oikeuden käynti kesken joten jätän sen väliin..
- tapauksen uhri
tapauksen uhri kirjoitti:
Itse tapauksen uhrina vastaan faktat pöytään! Alkaa ärsyttää kun luen täyttä potaskaa niiltä, jotka ei ymmärrä tilannettani?! Olin shokissa ja koira oli ihan Pitin näköinen! Selvisikin että kädessäni olikin murtuma ja jouduin olemaan sairaslomalla 9 viikkoa kipsin kanssa. Koirassa oli neljää rotua Apbt, amstaffia, saksanpaimenkoiraa ja ? Omistaja olikin tullut itse ottamaan koiransa irti ja en shokissa ollessani nähnyt sitä ja yksi tosiasia mun Chihustani ja toisen omistajan kahdesta se että ne ei tippaakaan räksyttännyt ja kilttejä ja koirallani oli häntä koipien välissä ja pelosta jäykkänä ja siksi äkkiä otin sen turvaan ja se tilanne tapahtui niin nopeasti että näin vaan sen koiran uhon ja oman koirani pelon ja omistaja oli kapakassa vielä tapahtuneen jälkeenkin ja väitän että omistajan vika että koira on mikä on kun hyökkää noin ilman syytä.. haluaisin kertoa muutakin, mutta oikeuden käynti kesken joten jätän sen väliin..
ja vielä se että media ei väritä tapahtumia, kun joku niinkin väitti! Mun kokemukset oli se mitä oli ja jäi vakavat traumat niin että katson tarkkaan kulkiessani, minkälaisella omistajalla on mikäkin koira ja niitä agressiivia koiria on niin paljon nykyään niillä kenellä ei saisi olla... ja pelkään nykyään isoja koiria ja tunne on siis todella voimakas pelon suhteen...ja se että tollaista ei saisi tapahtua!! Keskellä kirkasta päivää, jolloin oli vielä perheitä kaupassa ja pienet lapset joutuivat näkemään pahoja näkyjä, kun kädestäni pursui kudosta ja verta ja kiidätettiin onneksi nopeasti ambulanssilla sairaalaan...suuri kiitos kaikille, jotka mua siinä auttoivat! Sain neljä todella syvää haavaa ja pelkäsin kaikkea sinä ekana yönä ja toki silloin itkin siellä sairaalassa!! Ja sain vahvoja kipulääkkeitä särkyyn, josta selvisi ranteen värttinäluun murtuma!!!
- tapauksen uhri
Korjaan äskeistä siis, että se koiran omistaja meni vielä tapahtuneen jälkeen takaisin ravintolaan ja silminnäkijät näyttivät hänet tyttärelleni, kun hän haki koirani tuttuni koirien omistajalta, joka oli tilanteessa mukanani niin sieltä kaupalta pois kun itse jouduin sairaalaan. Ja arvatkaa vaan mikä shokki oli tyttärelleni, kun ei vielä tiennyt mitä mulle käyny ja onneksi shokissa tajusin heti ambulanssissa soittaa että hakee koiramme kotiin sieltä paikalta...Tyttäreni lähetti kuvan sen kimppuun käyneen koiran omistajasta ja lähetti sairaalaan ja se kuva kertoo mulle paljon...
Kaikkea ei vaan voi sanoa, mitä ajattelen, mutta jokainen päätelköön mitä haluaa... - tapauksen uhri
Korjaan äskeistä siis, että se koiran omistaja meni vielä tapahtuneen jälkeen takaisin ravintolaan ja silminnäkijät näyttivät hänet tyttärelleni, kun hän haki koirani tuttuni koirien omistajalta, joka oli tilanteessa mukanani niin sieltä kaupalta pois kun itse jouduin sairaalaan. Ja arvatkaa vaan mikä shokki oli tyttärelleni, kun ei vielä tiennyt mitä mulle käyny ja onneksi shokissa tajusin heti ambulanssissa soittaa että hakee koiramme kotiin sieltä paikalta...Tyttäreni lähetti kuvan sen kimppuun käyneen koiran omistajasta ja lähetti sairaalaan ja se kuva kertoo mulle paljon...
Kaikkea ei vaan voi sanoa, mitä ajattelen, mutta jokainen päätelköön mitä haluaa...vielä sekin että kukaan silminnäkijöistä ei ollut nähnyt ketään poikia kivittämässä sitä...joten olisikohan tämä silminnäkijä joka tuollaista kertonut ollut hyökänneen koiran omistajan tuttu??? Jotta saisi jotakin puollusteltua siihen, että miten koira oli päässyt kummiskin itse riuhtomaan itsensä pois koukusta, joka oli tuollaiselle vahvalle koiralle olematon ja varsinkin jos huonosti/huolimattomasti hihna laitettu kiinni?! Koira ilmeisesti näki meidän kulkevan ja päätti riuhtoa itsensä irti kiinnostuksestaan käydä kohti koiriamme! Koiramme Chihut siis kulkivat rauhassa ja normaalisti ja se mitä en tiedä, mutta luulen että luonnevika koiralla se että haluaa "leikkikoirien kimppuun" ja "pikku rottien" kuten kuuluu monesti sanonta niin on omistajassa se vika että näin käy! Omistaja on vastuussa koirastaan ja oltava tietoinen miten se käyttäytyy eri tilanteissa, niin minäkin tiedän ja tässä tapauksessa omistajalta puuttui kuonokoppa kulkiessaan ja tässä tilanteessa oli ottanut väärissä olosuhteissa koiransa mukaan, sillä tuollainen käytös kun koiralla on, kuuluu silloin sen olla kotona eikä kapakan nurkissa.
- Koiraparkki not
Kuka idiootti jättää koiransa valvomati kaupan koiraparkkiin, kun itse poistuu asioilleen kauppaan? Tuollaisen ihmisen täytyy olla täysi kusipää.
Minä ainakaan, jo koiran turvallisuudenkin takia, en moiseen paikkaan parkkeeraisi koskaan koiraani. Ensinnäkin jotkut ihmiset pelkäävät koiria ja jotkut käyvät härnäämässä koiraa. Itse olen nähnyt, kun eräskin heitti palavan tupakantumpin koiran jalkoihin. Paljon on ollut juttuja myös siitä, että koiraparkista koira on varastettu.
Täytyy olla todella todellinen idiootti, joka sinne koiransa jättää.- 88--99
Kuka idiootti? No se vastuuton koiranomistaja tietenkin.
- vitunterroristit
vittu se koiraparka olis hyökänny kenenkään kimppuun jos ne perkeleen vahinkolaukaukset ei olis sitä käyny ärsyttämässä ja PÄÄSTÄNEET koiraa irti. kyseessä siis taas suomen nuoriso..
ja koira ei ollut pittbull vaan "pittbull tapainen koira" elikkä näytti pittiltä mutta ei ollu.
Onneks poliisi ei syytä koiraa tai omistajaa.. noi kakarat jotka koiraa härkki ja päästi irti niin nuorisovankilaan.- gerreg
Se koira ei olisi purrut ketään, jos sitä ei olisi ollut olemassa.
- puren myös
Tämä on koirapalsta. Kaikki tietävät ihmisen häiriköivän. Se tapahtuu koiran avulla, koiraa käyttäen ja asiasta siis puhutaan koirapalstalla. Niin yksinkertaista se on. Koira oli kuviossa, täällä siitä siis puhutaan. Koira myös puri, olitpa mitä mielipuolta tahansa.
Siinä faktaa. - .............
Omistaja on vastuussa koirastaan. Koiraa ei voi jättää valvomatta, jos sen saa provostoitua kiusaamisella hyökkäämään. Tämä on ihan selviö. Samaten, koiran hyökkäystä ei voi koskaan perustella toisen koiran haukkumisella tai provosoimisella. Kuten ihmisissäkin, jos tapat jonkun koska tämä nimitteli sinua, vastaat itse.
Koiran on oltava niin tasapainoinen, ettei se hyökkää MISSÄÄN tilanteessa. Kuten monet, ja valtaosa koirista, ovatkin. Koko kiusaamisjuttu on ihan keksitty, en tiedä minkäänlaisia poikia joita oikeasti julkisella paikalla kiinnostaisi kiusata koiraa. Pieni härnääminen voi tapahtua ja KYLLÄ, koira ei saisi provosoitua siitä niin että hyökkää ohikulkijan ja tämän koiran kimppuun.
Tällaiset koirat on yksiselitteisesti lopetettava.- .............
Ongelmahan on, että näiden pittien ja staffien ynnä muiden hyökkäyksiä ei voi pitää edes samalla viivalla muiden koirien hyökkäysten kanssa. Nämä koirat ovat aseita. Aseita ei saa omistaa ilman aseenkantolupaa. Onneksi tämä on huomioitu ihan lainsäädännössä jo monissa sivistysvaltioissa ympärillämme. Tällainen kyseessä oleva koira puree, eikä päästä irti vaan kirjaimellisesti RAATELEE. Leukoja ei saa irroitettua välttämättä ilman siihen kehitettyä leuan avaajaa tai vahvaa miestä. Kultainen noutaja ei jää roikkumaan ihmiseen raatelumielessä, vaan kaikki muut rodut puraisevat. Tässä on paljon vakavammasta asiasta kyse. Lisäksi näitä pittien ja staffien hyökkäyksiä on yhtä paljon kuin muiden koirien hyökkäyksiä yhteensä. Ja siksi ne on kielletty monissa maissa kokonaan.
- laajempi kuva asiaan
............. kirjoitti:
Ongelmahan on, että näiden pittien ja staffien ynnä muiden hyökkäyksiä ei voi pitää edes samalla viivalla muiden koirien hyökkäysten kanssa. Nämä koirat ovat aseita. Aseita ei saa omistaa ilman aseenkantolupaa. Onneksi tämä on huomioitu ihan lainsäädännössä jo monissa sivistysvaltioissa ympärillämme. Tällainen kyseessä oleva koira puree, eikä päästä irti vaan kirjaimellisesti RAATELEE. Leukoja ei saa irroitettua välttämättä ilman siihen kehitettyä leuan avaajaa tai vahvaa miestä. Kultainen noutaja ei jää roikkumaan ihmiseen raatelumielessä, vaan kaikki muut rodut puraisevat. Tässä on paljon vakavammasta asiasta kyse. Lisäksi näitä pittien ja staffien hyökkäyksiä on yhtä paljon kuin muiden koirien hyökkäyksiä yhteensä. Ja siksi ne on kielletty monissa maissa kokonaan.
Anna mulle jokin tilasto jossa näemme esim. suomessa tapahtuneiden koirien hyökkäykset roduittain?
Puhutaan noinkin yleistävästi sitten kun on siihen todisteet, jookos?
"Ongelmahan on, että näiden pittien ja staffien ynnä muiden hyökkäyksiä ei voi pitää edes samalla viivalla muiden koirien hyökkäysten kanssa" mitä ovat nämä ynnä muut koirat?
"Kultainen noutaja ei jää roikkumaan ihmiseen raatelumielessä, vaan kaikki muut rodut puraisevat." Mitä ovat nämä kaikki muut rodut ja kerro miksi juuri kultanen noutaja esimerkkinä kaikista n.300rodusta?
"Lisäksi näitä pittien ja staffien hyökkäyksiä on yhtä paljon kuin muiden koirien hyökkäyksiä yhteensä." Missä todisteet?
Sä et vissiin ole tehnyt ihan hirveän laajaa pohja työtä tukemaan näitä sun väittämiä. Mä luulen että suomen tapauksissa kyseessä harvemmin on "pitbull", meillä vaan ei jokainen erä jorma ja maatalon ritva ilmoittele näistä tapauksista.
Tämä on ikävä tapaus, eikä tällaisia saisi sattua missään tapauksessa, mutta näin siinä nyt kävi. Omistaja olisi voinut jättää sen koiransa kotiin kalja reissun ajaksi.
Mutta mä en halua että taas aletaan yleistämään kuitenkin niinkin hienoa koiraa kuin pitbull. Meitä on monia vastuuntuntoisia omistajia, jotka myös tiedostavat koiran historian ja sen että kyseessä on voimakas koira.
Oma koirani on lammas pitbullin vaatteissa, mutta sitähän ei varmasti moni usko.
Jokainen koira voi olla vaarallinen, se on fakta! - nähkää todellisuus
............. kirjoitti:
Ongelmahan on oikeasti se, että koiria saa hankkia myös sellainen henkilö joka ei ymmärrä vastuutaan tai välitä siitä.
Ei aseitakaan saa enää kuka tahansa, vaan jokainen aseenhankkija joutuu tarkkaan syyniin. Koiran hankinnassa olisi syytä toimittaa samanlainen prosessi. - kkjuuyhhhhn
"Omistaja on vastuussa koirastaan."
Mutta kun se on perheenjäsen. Se toimii kuten perheessä toimitaan.
- Munattomialiikentees
Tappelukoiran idea on se että se raatelee toisia koiria ei ihmisiä(jollainen sen omistajankin on), manbiterit vietiin hautaan samantien jo koiratappeluiden alusta asti.
Se että onko vika koirassa vai ihmisessä, sitä en osaa sanoa vaikka usein vika löytyykin hihnaa pitelevästä päästä. - avatkaasilmänne
Kyllä se nyt sen verran rodusta riippuu, että vastaavia uutisia jossa koira tai ihminen on tapettu, luetaan vain isojen "suojelu"koirien tekeminä. Ei siis minkään perhoskoirien tai tiibetinspanielien tekeminä. Ja kyllä, pienten koirien puremista ei uutisoida, koska sillä ei ihan oikeasti ole mitään niin suurta väliä. Jos olet nähnyt esim. tiibetinspanielin (tai muun pienen rodun) hampaat, niin ymmärrät että etuhampaat ovat noin 0,2mm pitkät kun mitataan ikenen yläpuolella olevaa hammasta. Vastaavasti tiibetinspanielin kulmahampaat ovat eivät ole ihan edes puoli senttiä, vaan noin 0,4senttiä ikenen yläpuolelta. Joten... Jos tiibetinspanieli purisi niin se ei saisi hampaita ihon alle kuin ehkä 0,1 senttiä. Lisäksi hampaat ovat todella tylpät, kuin lapsen maitohampaat.
hmm, jännä kun minua on purrut kaksi koiraa, chihuahua sekä labradorinnoutajan ja jonkin muun miksaus, chihuahuan puremasta tuli ikuinen hermovaurio jonka vuoksi en tunne vasenta peukaloani ollenkaan. Toisen koiran etuhampaista sain arven reiteen josta ei muuta tullut kuin piti liimauttaa kiinni. Pienet koirat ovat paljon agressiivisempia kuin suuret koirat, ja sille on ihan järkeenkäypä selitys : suurilla koirilla ei ole luonnollisia vihollisia kun taas pienet koirat "pitävät puoliaan"
- saastaiset kidat
mis.sy kirjoitti:
hmm, jännä kun minua on purrut kaksi koiraa, chihuahua sekä labradorinnoutajan ja jonkin muun miksaus, chihuahuan puremasta tuli ikuinen hermovaurio jonka vuoksi en tunne vasenta peukaloani ollenkaan. Toisen koiran etuhampaista sain arven reiteen josta ei muuta tullut kuin piti liimauttaa kiinni. Pienet koirat ovat paljon agressiivisempia kuin suuret koirat, ja sille on ihan järkeenkäypä selitys : suurilla koirilla ei ole luonnollisia vihollisia kun taas pienet koirat "pitävät puoliaan"
Jäykkäkouristus- ja muut bakteerit tulevat kyllä pienenkin koiran suusta.
saastaiset kidat kirjoitti:
Jäykkäkouristus- ja muut bakteerit tulevat kyllä pienenkin koiran suusta.
Niin tulee, ja tämän vuoksi on aivan naurettavaa että rodun perusteella päätellään koiran vaarallisuus. Ihan samalla tavalla voi saada aika ikäviä bakteeritartuntoja myös pienten koirien suusta.
- Bullipoju
Meidän naapurustossamme asuu sellainen todella ärsyttävä valkoinen pikku piski joka monesti on karkuteillä omistajaltaan. Se on kerran purrut bullterrieriäni ja useamman kerran on ollut lähellä mutta onneksi olen ehtinyt tulla väliin ennen puremista. Siitä puremasta jäi arvet koirani kuonoon.
Olen nyt sitten miettinyt että jos sattuu vielä käymään niin että pikku koira tulee ja puree koiraani niin pitäisiköhän kokeilla ilmoittaa asiasta jollekin iltapäivälehdelle! :D Katsoa mikä vastaus sieltä tulee! Tekisivätköhän he oikeasti jutun (kuvien kera tietenkin) bullterrieristä joka joutui puuterhuiskun RAATELEMAKSI? :D- kraks!!!
Parempi kun liatttaa niskat nurin. Ja on totaalisen tietämätön sen jälkeen.
ei tuu juttua myöskään rottweiler-saku miksistä joka joutui kääpiöpinserin RAATELEMAKSI, sai jopa tikit takakoipeen.. :D
- Bullipoju
mis.sy kirjoitti:
ei tuu juttua myöskään rottweiler-saku miksistä joka joutui kääpiöpinserin RAATELEMAKSI, sai jopa tikit takakoipeen.. :D
Jep nuo pinserit osaa olla kyllä aika tulisia tapauksia, ainakin ne ovat olleet mitä me olemme kohdanneet! Harmi vain kun meidän bulli on nyt alkanut hiukan arastelemaan pieniä koira (menee taakseni piiloon) kun on niin monta kertaa saanut nokilleen pieniltä. Pienistä koirista on niin vaikea nähdä ennakoivaaelekieltä kun ne ovat monesti isomman koiran jaloissa ja kun koirat siinä pyörivät niin eihän siinä mitään näe, sen takia on parikin kertaa päässyt pieni koira meidät yllättämään.
Nyt olen oppinut virheistäni ja vaikka pieni koira kuinka näyttäisi olevan ystävällinen ja omistaja niin väittäisi, varmistan omistajalta onko se IKINÄ purrut toista koiraa jos on, me poistumme paikalta.
Onneksi meillä on sen verran kaikkia rakastava tapaus että hetken piilottelun jälkeen uteliaisuus voittaa ja pikku koirat saavat silti maistiaiset herran yltiömäisestä hilpeydestä! :) Bullipoju kirjoitti:
Jep nuo pinserit osaa olla kyllä aika tulisia tapauksia, ainakin ne ovat olleet mitä me olemme kohdanneet! Harmi vain kun meidän bulli on nyt alkanut hiukan arastelemaan pieniä koira (menee taakseni piiloon) kun on niin monta kertaa saanut nokilleen pieniltä. Pienistä koirista on niin vaikea nähdä ennakoivaaelekieltä kun ne ovat monesti isomman koiran jaloissa ja kun koirat siinä pyörivät niin eihän siinä mitään näe, sen takia on parikin kertaa päässyt pieni koira meidät yllättämään.
Nyt olen oppinut virheistäni ja vaikka pieni koira kuinka näyttäisi olevan ystävällinen ja omistaja niin väittäisi, varmistan omistajalta onko se IKINÄ purrut toista koiraa jos on, me poistumme paikalta.
Onneksi meillä on sen verran kaikkia rakastava tapaus että hetken piilottelun jälkeen uteliaisuus voittaa ja pikku koirat saavat silti maistiaiset herran yltiömäisestä hilpeydestä! :)Bullit ovat ihania, ja meidän seropejen parhaat kaverit ovatkin dogo argentino sekä amerikan pitti mix :) Aina ihan mahtavat leikit, ja saavat vanhaan rouvaankin vauhtia ;) toi mun rottweiler-saku mix tosiaan kanssa vähän pelkää pienempiä koiria kun on niin monta kertaa saanut selkäänsä eikä oikein osaa puolustaa itseään niin sit tulee mun jalkoihin pyörimään aluksi :)
- SUOMI PERSEESTÄ!
- SYVÄLTÄ!
- todellasyvältä
^ Juu-u ja kun näille sekakäyttäjille ja rikollisille on vielä oma hovitoimittaja joja Espanjasta näitä entisiä tappelukoiria roudaa suomeen niin hyvin menee....
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10939303#comment-60230246
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 733236
- 622545
Hei........
Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.562176Mitä sanoa pituudeksi näillä mittaustuloksilla?
Jos jossain tarttee ilmoittaa pituus sentin tarkkuudella? Mitattu neljästi virallisesti ja mittaustulokset on olleet 1942095- 552002
- 421624
- 401600
Mä en jaksa suojella sua enää
Oot osa mun tarinaa ja ensirakkaus 🩷🌈 Olisiko niin kauheata, jos muutkin ystävämme tietäisivät? Se on jo niin vanha ”t141293EU:n uusin idea - jatkossa joudut tunnistautumaan kun katsot PORNOA!
"Pornon katsominen muuttuu täysin Euroopan komissio on kehittänyt sovelluksen, jolla internetin käyttäjä voi todistaa p1391218- 61113