Seli Seli Naiset!!!!!

Yup

Turha teidän on selitellä että ette halua timanttia ja kindermunasormus on just hyvä..just joo!! oottekin varmaan aina haaveillut leikkisormuksesta elämänne rakkauden merkiksi!

Väitättekö, että jos miehenne tulis timantilla kosimaan, niin te torjutte ja sanotte että mennää yhes hakee sellaset halvat rinkulat, vai?
Naurettavaa!!
Haluatte maximi romanttisen ja ikimuistoisen kosinnan...joku saa.....joku ei..sit uskotellaan itselle et hyvä näin?

30

2988

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siniruusu

      Kyllä musta ainakin ois tosi sulosta, jos mun mies kinderin sormuksella kosis.. sillä jos tulee tilanne että mies haluaakin kosia yllättäin romanttisesti eikä olekaan sillä hetkellä varaa ostaa sormusta niin ennemmin arvostan tilanteen hallintaa kuin sormusta siinä vaiheessa..
      mulle siis ainakin kinderi kelpais, koska haluan itse olla vaikuttamassa millaisen kihlasormuksen haluan ja mieheni ei ainakaan sitä ei osaa valita..

      Ja itse en ainakaan halua timantteja sormukseeni ollenkaan, en edes vihkisormukseen..koska haluan valkokultaisen mihin tulee päälle kaiverrus, joten ei siihen mitään timantteja mahdu..

      En tietenkään torjuisi jos mies nyt sattuisi kosimaan timanttisella sormuksella..mutta tiedän ettei niin tapahdu..joten hyvä niin!

      Tottakai haluan romanttisen kosinnan, se on unohtumatonta, mutta romanttinen ei tarkoita ruusuja ja kaikkea kallista vaan pieniä eleitä, kuten esimerkiksi rannalla kosiminen auringon laskiessa..se ei paljoa vaadi..

    • girlie

      ...näin, että mä en ainakaan ala mitää selittelee. Mä haluan timanttisormuksen ja sen myös saan, koska poikaystäväni haluaa mulle vain parasta. En siis tyydy kindermunasormukseen. :)(tosin, ei siin sormukses oo, kun yks pieni timantti, mut onpa kuitekii:)Ja aion olla siit ylpeä!

    • Heinäkuun rouva

      ...kelpaa vain paras!!!Ei sentäs..Kun menimme naimisiin viikko sitten, sanoin jo ennen häitä etten halua laittaa sormukseen nyt yli 250€..Ja päätös piti.Tosin olisihan se kiva esitellä kaikille sormusta jossa on äärettömän suuri kivi ja maksanaut maltaita kuin sellaista jossa on yksi pieni kivi ja se on halpa.

      Kahdestaan kun häämme maksoimme (n.100 vierasta) ja halusimme panostaa muuhun kuin sormukseen.Ja työni vuoksi en voisikaan pitää sormessani ees sellaista iso-kivistä killutinta.

      Mieheni kanssa päätimme että ostamme "kunnon" sormukset 1v hääpäivänä ja samalla uudistamme kihlasormuksemme.Kun taloudellinen tilannekin on silloin parempi, ellei tule mitään yllätyksiä..=/

      Päätöshän on jokaisen oma,mutta ei kuitenkaan KAIKKI naiset halua paljon ISOJA timantteja..riippuu naisesta!Miehelle tosin voi olla tärkeämpää "näyttää" että on varaa hienoon sormukseen..=)

      • morsian 1993

        Menimme naimisiin 11 vuotta sitten (ja ollaan edelleen...), ja todettiin silloin että rahat tarvitaan muuhun kuin sormukseen. Kun sitten opintolainoja maksettiin hiljakseen pois, sain 5-vuotishääpäivänä timanttisormuksen (tosin vain pienen) ja 10-vuotishääpäivänä kalliin ranneketjun. Nyt olen jo vuoden verran vitsaillut, että millaisen korun haluaisin 15-vuotishääpäivänä :) Tämä on minusta parempi vaihtoehto, vaikka vihkisormus maksoi aikanaan vain 400 mummonmarkkaa.


    • morsian05

      Meillä on hopeiset, maksoi 40 €/ kpl, samanlaiset molemmilla. Sormukset osettiin vasta 1 kk päästä kosinnasta, siihen asti käytimme langasta tehtyjä. Väitän ihan pokkana että ihan just yhtä onnellinen olisin ollut timastista, yks sormushan se vain on. Meillä on vihkisormukset valittuna, minusta nekin oli helvetin kalliit, 380 €/ kpl kultaiset Kalevalat, samat kuin nytkin mutta eri metallilla. Täällä kun olen lueskellut näitä "sormukseni maksoi 1700€ ja nyt en löydä siihen sopivaa vihkisormusta" on täytynyt tuuletella ettei taju lähde.. toivottavasti kukaan ei oikeasti osta noita ainakaan yli varojensa. Kornia jos muuten halvasti ja typerästi pukeutuvalla teinillä on jumalattoman kallis timantti sormus. Tosin me olemmekin 30, alkaa olla ohi tuollaiset naurettavat haaveet.

      • Ahmm

        Mainitsit tuossa tekstissäsi, että 'olemmekin 30, alkaa olla ohi tuollaiset naurettavat haaveet'

        ...tarkoititko sitä timanttisormus kohtaa?
        Miksi se olisi naurettava haave? Eikö juuri tuossa iässä aleta paneutumaan tosissaan niihin häihin ja sormuksiin,vaikka joskus nuorempana ollaankin leikitty sitä vähän aikaa....?
        Mutta jos timanttisormus on sinusta naurettava, ei kuule hyvin ole pullat uunissa!

        Ja by the way...kyse on elinikäisestä lupauksesta ja sitoumuksesta, saa ja pitääkin maksaa!

        PS.langasta tehdyt? miksette vessapaperille kirjottanut 'kihlat' ja antanut toisillenne :)


      • morsian 05
        Ahmm kirjoitti:

        Mainitsit tuossa tekstissäsi, että 'olemmekin 30, alkaa olla ohi tuollaiset naurettavat haaveet'

        ...tarkoititko sitä timanttisormus kohtaa?
        Miksi se olisi naurettava haave? Eikö juuri tuossa iässä aleta paneutumaan tosissaan niihin häihin ja sormuksiin,vaikka joskus nuorempana ollaankin leikitty sitä vähän aikaa....?
        Mutta jos timanttisormus on sinusta naurettava, ei kuule hyvin ole pullat uunissa!

        Ja by the way...kyse on elinikäisestä lupauksesta ja sitoumuksesta, saa ja pitääkin maksaa!

        PS.langasta tehdyt? miksette vessapaperille kirjottanut 'kihlat' ja antanut toisillenne :)

        Vessapaperiin??? Ja sanot että minä olen meistä se jolla ei ole pullat hyvin uunissa. Ja kyllä, edelleen, minusta on naurettavaa pelleilyä asiakseen hankkia timantteja tai platinaa tms yhtä hemmetin sormusta varten. Ihan by the way sullekin tiedoksi, kihloihinhan tosiaan voi mennä vaikka kerrassaan ilman sormusta.


      • ahmm
        morsian 05 kirjoitti:

        Vessapaperiin??? Ja sanot että minä olen meistä se jolla ei ole pullat hyvin uunissa. Ja kyllä, edelleen, minusta on naurettavaa pelleilyä asiakseen hankkia timantteja tai platinaa tms yhtä hemmetin sormusta varten. Ihan by the way sullekin tiedoksi, kihloihinhan tosiaan voi mennä vaikka kerrassaan ilman sormusta.

        Jälleen ymmärsit väärin, luuletko että minä käytän vessapaperia kihlauksen merkkinä? no mutta silloinhan pullat eivät koskaan uuniin asti olisi päässeetkään!
        Totta, että kihloihin mennään ilman sormuksia, mutta mitä se kertoo?

        Ja vielä niistä langoista joita nauretaan porukalla edelleen...sano miehelles että mottaa sua silmään kerran viikossa, niin se musta silmä on merkki kihlauksesta, jookostas?


      • morsian05
        ahmm kirjoitti:

        Jälleen ymmärsit väärin, luuletko että minä käytän vessapaperia kihlauksen merkkinä? no mutta silloinhan pullat eivät koskaan uuniin asti olisi päässeetkään!
        Totta, että kihloihin mennään ilman sormuksia, mutta mitä se kertoo?

        Ja vielä niistä langoista joita nauretaan porukalla edelleen...sano miehelles että mottaa sua silmään kerran viikossa, niin se musta silmä on merkki kihlauksesta, jookostas?

        Jumalauta, mitä ihmettä sä höpötät???? Se en kyllä taida olla minä joka kaipaisi mottausta.
        Sun täytyy olla jäätävän kylmä ja kykenemätön ottamaan tai antamaan rakkautta noine mielipiteinesi. Siirry suoraan Terveys- palstalle ja pelko. keskusteluun. Hääpalstalla ei noilla mielipiteillä ole mitään syytä roikkua. Jos olet kokenut väkivaltaa, tämä palsta ei ole oikea paikka sen setvimiseen.


      • siniruusu
        morsian05 kirjoitti:

        Jumalauta, mitä ihmettä sä höpötät???? Se en kyllä taida olla minä joka kaipaisi mottausta.
        Sun täytyy olla jäätävän kylmä ja kykenemätön ottamaan tai antamaan rakkautta noine mielipiteinesi. Siirry suoraan Terveys- palstalle ja pelko. keskusteluun. Hääpalstalla ei noilla mielipiteillä ole mitään syytä roikkua. Jos olet kokenut väkivaltaa, tämä palsta ei ole oikea paikka sen setvimiseen.

        Todella törkeää käytöstä Ahmmilta...minunkaan mielestäni hänen mielipiteensä eivät kuulu tosiaan tänne. Langasta tehtyjen sormusten haukkuminen yms. MInun mielestäni se on taas erittäin romanttinen ele jos ei ole vielä varaa ostaa sormuksia, koska ajoitus ja rakkaus kosinnassakin ovat ne tärkeimmät, eivät sormukset!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • siniruusu
        ahmm kirjoitti:

        Jälleen ymmärsit väärin, luuletko että minä käytän vessapaperia kihlauksen merkkinä? no mutta silloinhan pullat eivät koskaan uuniin asti olisi päässeetkään!
        Totta, että kihloihin mennään ilman sormuksia, mutta mitä se kertoo?

        Ja vielä niistä langoista joita nauretaan porukalla edelleen...sano miehelles että mottaa sua silmään kerran viikossa, niin se musta silmä on merkki kihlauksesta, jookostas?

        Niin mitä mahdoit tarkoittaa tällä lauseella...
        "Totta, että mennään kihloihin ilman sormuksia, mutta mistä se kertoo?"
        Niin mistä se kertoo??????
        En oikein ymmärtänyt tätä..siis jos haluaa että kosinta on jonkinlainen yllätys..kuten moni ehkä loppujen lopuksi haluaa..ei voi mitenkään ostaa sormusta, koska pakosti ei tiedä toisen sormuskokoa tai mieltymystä..ellet halua paljastaa yllätystä kysymällä..

        Entäs tämä..
        "kyse on elinikäisestä lupauksesta ja sitoumuksesta, saa ja pitääkin maksaa"
        Miksi on näin..miksi kaikki pitää mitata rahassa. Ei raha kerro rakkauden määrää. Sitoumus ja lupaus eivät liity mitenkään rahaan, kyllä köyhätkin saa naimisiin mennä, tässä tarkoitan itseäni...itse en aio maksaa sormuksista paljoakaan koska rahaa ei ole..ei minun tarvitse muille kertoa kuinka paljon tulevaa miestäni rakastan. Riittää että kerron sen hänellä omalla tavallani.. ja se näkyy jokapäiväisessä elämässä muullakin tapaa kuin sormuksen kautta. Ja yhtä hyvin halpa sormus on arvokas..siinä on tunteita. Se on arvokasta!!!!!!

        Ja miksi ihmeessä nauratte toisten sormuksia ja vielä kerrot siitä..törkeää...minun mielestäni jokaisella on oikeus sellaiseen sormukseen kun haluaa. Ei sinun olisi tarvinnut kirjoittaa mitään jos haluat vain kiusata toisia ihmisiä... Otan osaa kumppanisi puolesta jos sinulla sellainen on..


    • onnellinen

      Itse menin kihloihin viime perjantaina.. Kosinta oli romanttisinta mitä minulle on koskaan tapahtunut ja hyvä kun en itkemään alkanut.. :)

      Sormuksen koon oli kihlattuni hankkinut jo aiemmin selville ja myöskin sen millaisesta sormuksesta pitäisin.

      Kosintahetkellä en tosin varmaan olisi huomannut vaikka sormus olisi ollut tinasta sen verran sydän hakkasi ja kädet tärisivät :)

      Kultani oli kuitenkin ostanut kauniin kultasormuksen viidellä pienellä timantilla ja se on aivan täydellinen :) sen katsominen muistuttaa minua aina siitä miten paljon hän minua rakastaa..

    • Ahmm

      Miksi luulette, että jos nauran morsian05:n kihlausta, minulla on väkivaltainen mies? miksi siirrätte puheenaiheen minuun jos teitä nauretaan?

      morsian05...vielä kerran..opi lukemaan!..ymmärtäisit toisten kirjoituksia ja tajuat niitä tulevia avioeropapereitakin paremmin :)

      Mutta joo, tämä teidän suuttuminen varmisti teoriani..kuten kirjoittaja toteaa eli siis uskotellaan että hyvä näin!

      ja vielä morsian05...langat nauratti,naurattaa ja tulee naurattamaan vielä monta vuosikymmentä, koska katos toihan on vaan tosi tyhmää, kuten tiedät...

      Sillä mottauksella en tarkoittanut et sen pitäis lyödä sua..ehei..vaan et..
      eiks sekin olis jo riittävä ja jonkinlainen kihlausmerkki teidän näistä ns. kihlauksista?

      • siniruusu

        Miksi langat ovat tyhmät???? Miten voit sanoa noin.. minäkin voisin nyt sanoa että sinä olet tyhmä..anteeksi vain suorasukaisuuteni. Luuletko että hän (morsian05) suotta kimpaantui...ja haukkui takaisin. Ja ei minulle olla naurettu! Tai minua ei se kiinnosta vaikka naurettaisiinkin, koska minä teen niin kuin itse haluan!! Minä vain puolustan kanssasisartani!!! Sanoit hänen kihlaustaan, tapaa jolla se toteutettiin,tyhmäksi.. kyllä minäkin olisin vihainen...ja lueppa minun aikaisempi aivan tuolla ylhäällä oleva viestini, jonka lisäksi olen sanonut suoraan myös miehelleni etten aio ottaa sormeeni timanttisormusta. Jokainen nainen on erilainen, jokainen haluaa eri asioita..joten emme voi yleistää naisten halua saada timanttisormusta!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        Joten ei tarvitse uskotella että hyvä näin.

        Ja miten niin ns.kihlaus, kuten kirjoituksessasi väitit. MIkä sinä olet sanomaan mikä on oikea kihlaus???????

        Etkä myöskään vastannu minun kysymyksiini..joita olen sinulle esittänyt...


      • Ahmm
        siniruusu kirjoitti:

        Miksi langat ovat tyhmät???? Miten voit sanoa noin.. minäkin voisin nyt sanoa että sinä olet tyhmä..anteeksi vain suorasukaisuuteni. Luuletko että hän (morsian05) suotta kimpaantui...ja haukkui takaisin. Ja ei minulle olla naurettu! Tai minua ei se kiinnosta vaikka naurettaisiinkin, koska minä teen niin kuin itse haluan!! Minä vain puolustan kanssasisartani!!! Sanoit hänen kihlaustaan, tapaa jolla se toteutettiin,tyhmäksi.. kyllä minäkin olisin vihainen...ja lueppa minun aikaisempi aivan tuolla ylhäällä oleva viestini, jonka lisäksi olen sanonut suoraan myös miehelleni etten aio ottaa sormeeni timanttisormusta. Jokainen nainen on erilainen, jokainen haluaa eri asioita..joten emme voi yleistää naisten halua saada timanttisormusta!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        Joten ei tarvitse uskotella että hyvä näin.

        Ja miten niin ns.kihlaus, kuten kirjoituksessasi väitit. MIkä sinä olet sanomaan mikä on oikea kihlaus???????

        Etkä myöskään vastannu minun kysymyksiini..joita olen sinulle esittänyt...

        vaihdatko itse koko ajan sitä nickiä vai onko joku oikeesti kannattamassa lankoja???

        Hmmm..taitaa olla niin et siniruusu sai myös langanpätkän kun sitä niin puolustelee.

        Kysyi alunperin aidosti kihloissa olevien mielipiteitä ja ne jotka kunnon sormuksen saivatkin, niin kertoivatkin kuinka merkittävää ja ihanaa se on :)

        Jotenkas, turha tääl purnata teijän saamattomuutta
        kun se äijä ei vaan ole tosissaan teidän kanssa!

        Vai onx ne jo ex-äijiä? ;)


      • siniruusu
        Ahmm kirjoitti:

        vaihdatko itse koko ajan sitä nickiä vai onko joku oikeesti kannattamassa lankoja???

        Hmmm..taitaa olla niin et siniruusu sai myös langanpätkän kun sitä niin puolustelee.

        Kysyi alunperin aidosti kihloissa olevien mielipiteitä ja ne jotka kunnon sormuksen saivatkin, niin kertoivatkin kuinka merkittävää ja ihanaa se on :)

        Jotenkas, turha tääl purnata teijän saamattomuutta
        kun se äijä ei vaan ole tosissaan teidän kanssa!

        Vai onx ne jo ex-äijiä? ;)

        Ihan oikeasti puolustan henkilöä jota en tunne, jos et kirjoitustyylistämme sitä huomannut..
        Puolustan, Koska itse arvostan sitä että hän sai romanttisen kosinnan, omaperäisellä tavalla. Jonka minä tulen myös saamaan.. itse en ole vielä saanut sormusta sormeeni, mutta se hetki koittaa kyllä ja aikast piankin. Mies odottaa vain oikeaa hetkeä. En halua kosintaa sormuksen kanssa vaan jonkun muun eleen.. siksi kirjoitankin tänne. Että ei ne kaikki naiset pakosti halua sitä timanttia, että halvempikin yksilö kelpaa.. Että ainakin yksi sellainen naikkonen löytyy..siitähän tässä ketjussa oli kyse. Ja siitä että jos nyt sattuisi kosimaan timantilla, niin sitten vaihdettas halpoihin. Kukaan tuskin tekis niin, vaikka ehkä haluaisikin. Se varmasti loukkais miehen itsetuntoa jos niin kävisi..

        MUtta useimmiten tietää edes vähän mitä oma nainen haluaa..haluaako se sitä timanttia vai ei. Joten en minä ole täällä muuta kuin oman mielipiteeni sanonut siitä että en haluaisi edes timanttia sormeeni. Haluan omanlaiseni sormuksen sormeeni. Kirjoittaja väitti, että naiset haluavat..eikä halvempi versio kelpaa. Ja väitti että silloin oltas jotenkin tyytymättömiä.. Jossain ketjun viestissä joku taisi mainitakin siitä että se taitaakin olla miehelle jokin tapa näyttää muille, rehvastella, että on varaa hienoon sormukseen.. ;)

        Ja siitä romanttisesta kosinnasta..joku saa sellaisen joku ei ja uskotellaan hyvä näin. MUtta itsehän en olisi edes sellaisen miehen kanssa joka ei olisi romanttinen. Ja mulla on maailman ihanin mies...minulle. :)

        Tiedän monista epäromanttisista kosinnoista..joille hieman jopa naureskellaan jälkeenpäin yhdessä, mutta ei se sitä maailmaa kaada. Jokainen omalla tavallaan. JOs ei osaa olla romanttinen luonnostaan, niin sille ei voi mitään. Ja olettaisin että niiden naisetkaan eivät varmasti odota mitään romanttisuutta erityisesti... tiedä häntä mutta veikkaisin näin. Tottakai voi olla myös pettynyt siihen, mutta kuten sanoin ei tarvitse uskotella että hyvä näin, koska uskoisin että ei sitten loppujen lopuksi ole niin iso juttu, joillekin on joillekin ei.. emme voi tässäkään asiassa yleistää! Romanttisuuden jokainen määrittää omassa mielessään. Toiselle jokin asia voi olla romanttisuutta ja toiselle ei.. näin se vaan menee!

        Niin mikä luokitellaan kunnon sormukseksi..se että on timantti vai? Et voi sitä määritellä. Toiselle kunnon sormus on käytännöllinen ilman timanttia tai hörhelöitä muita. Tai jollekin toiselle ulkopuolinen kaiverrus on nätimpi kuin timantti.

        Entäs se oikea kihlaus, emme voi sitäkään määritellä. Jokainen kihlautuu tavallaan ja silti se on yhtä oikea kuin jonkun toisen, ilman sormusta/jonkun muun rakkautta symboloivan eleen/ sormuksen kanssa.

        Enkä ole purnaamassa mieheni saamattomuutta vaan keskustelemassa ja sanomassa oman mielipiteeni, loukkaamatta kuitenkin ketään, samaa en voi kuitenkaan sanoa sinusta.

        Kirjoittaja ei sitä paitsi missään vaiheessa puhunut aidosti kihloissa olevien mielipiteitä..lueppa hieman tarkemmin itsekin...


      • siniruusu
        siniruusu kirjoitti:

        Ihan oikeasti puolustan henkilöä jota en tunne, jos et kirjoitustyylistämme sitä huomannut..
        Puolustan, Koska itse arvostan sitä että hän sai romanttisen kosinnan, omaperäisellä tavalla. Jonka minä tulen myös saamaan.. itse en ole vielä saanut sormusta sormeeni, mutta se hetki koittaa kyllä ja aikast piankin. Mies odottaa vain oikeaa hetkeä. En halua kosintaa sormuksen kanssa vaan jonkun muun eleen.. siksi kirjoitankin tänne. Että ei ne kaikki naiset pakosti halua sitä timanttia, että halvempikin yksilö kelpaa.. Että ainakin yksi sellainen naikkonen löytyy..siitähän tässä ketjussa oli kyse. Ja siitä että jos nyt sattuisi kosimaan timantilla, niin sitten vaihdettas halpoihin. Kukaan tuskin tekis niin, vaikka ehkä haluaisikin. Se varmasti loukkais miehen itsetuntoa jos niin kävisi..

        MUtta useimmiten tietää edes vähän mitä oma nainen haluaa..haluaako se sitä timanttia vai ei. Joten en minä ole täällä muuta kuin oman mielipiteeni sanonut siitä että en haluaisi edes timanttia sormeeni. Haluan omanlaiseni sormuksen sormeeni. Kirjoittaja väitti, että naiset haluavat..eikä halvempi versio kelpaa. Ja väitti että silloin oltas jotenkin tyytymättömiä.. Jossain ketjun viestissä joku taisi mainitakin siitä että se taitaakin olla miehelle jokin tapa näyttää muille, rehvastella, että on varaa hienoon sormukseen.. ;)

        Ja siitä romanttisesta kosinnasta..joku saa sellaisen joku ei ja uskotellaan hyvä näin. MUtta itsehän en olisi edes sellaisen miehen kanssa joka ei olisi romanttinen. Ja mulla on maailman ihanin mies...minulle. :)

        Tiedän monista epäromanttisista kosinnoista..joille hieman jopa naureskellaan jälkeenpäin yhdessä, mutta ei se sitä maailmaa kaada. Jokainen omalla tavallaan. JOs ei osaa olla romanttinen luonnostaan, niin sille ei voi mitään. Ja olettaisin että niiden naisetkaan eivät varmasti odota mitään romanttisuutta erityisesti... tiedä häntä mutta veikkaisin näin. Tottakai voi olla myös pettynyt siihen, mutta kuten sanoin ei tarvitse uskotella että hyvä näin, koska uskoisin että ei sitten loppujen lopuksi ole niin iso juttu, joillekin on joillekin ei.. emme voi tässäkään asiassa yleistää! Romanttisuuden jokainen määrittää omassa mielessään. Toiselle jokin asia voi olla romanttisuutta ja toiselle ei.. näin se vaan menee!

        Niin mikä luokitellaan kunnon sormukseksi..se että on timantti vai? Et voi sitä määritellä. Toiselle kunnon sormus on käytännöllinen ilman timanttia tai hörhelöitä muita. Tai jollekin toiselle ulkopuolinen kaiverrus on nätimpi kuin timantti.

        Entäs se oikea kihlaus, emme voi sitäkään määritellä. Jokainen kihlautuu tavallaan ja silti se on yhtä oikea kuin jonkun toisen, ilman sormusta/jonkun muun rakkautta symboloivan eleen/ sormuksen kanssa.

        Enkä ole purnaamassa mieheni saamattomuutta vaan keskustelemassa ja sanomassa oman mielipiteeni, loukkaamatta kuitenkin ketään, samaa en voi kuitenkaan sanoa sinusta.

        Kirjoittaja ei sitä paitsi missään vaiheessa puhunut aidosti kihloissa olevien mielipiteitä..lueppa hieman tarkemmin itsekin...

        asiaan..että en ole siis purnaamassa myöskään omaa saamattomuuttani, ettei mieheni muka olisi tosissani kanssani. Olen hyvä ihminen ja teen kaikkeni mieheni takia. Ja parisuhteemme eteen. JA olemme onnellisia!!! Joten siitä on aivan turha sanoa muuta ja varsinkaan sellaisten ihmisten jotka eivät tiedä minusta tai meidän suhteestamme mitään.

        Ja asiaan "epäromanttiset" kosinnat.. joilla tarkoitin sellaisia jotka eivät kihlaparin molempien osapuolien mielestä mennyt niin kuin sen piti tai menivät jotenkin hassusti. Jolle he yhdessä muiden kanssa naureskelevat. En siis naureskele muille vaan heidän kanssaan.

        Olen sanani sanonut. Kaikki olemme erilaisia. Jokainen tehköön niin kuin tekee!


      • Sivusta seurailija
        siniruusu kirjoitti:

        asiaan..että en ole siis purnaamassa myöskään omaa saamattomuuttani, ettei mieheni muka olisi tosissani kanssani. Olen hyvä ihminen ja teen kaikkeni mieheni takia. Ja parisuhteemme eteen. JA olemme onnellisia!!! Joten siitä on aivan turha sanoa muuta ja varsinkaan sellaisten ihmisten jotka eivät tiedä minusta tai meidän suhteestamme mitään.

        Ja asiaan "epäromanttiset" kosinnat.. joilla tarkoitin sellaisia jotka eivät kihlaparin molempien osapuolien mielestä mennyt niin kuin sen piti tai menivät jotenkin hassusti. Jolle he yhdessä muiden kanssa naureskelevat. En siis naureskele muille vaan heidän kanssaan.

        Olen sanani sanonut. Kaikki olemme erilaisia. Jokainen tehköön niin kuin tekee!

        Ihan vaan tiedoksi, toi Ahmm (tai joku sellainen) on kohtuullisen nuori teini, jonka mielestä toi provosoiva kirjoittelu on oikeasti hauskaa. Siis siksi, että se otetaan tosissaan. Tosi ikävää pilaa mun mielestä, ja saa varmasti pahan mielen, mut siis kannattaa suhteuttaa se omaan mittaansa. Kyky empatiaan kehittyy vasta aikuisena, joten ihan innoissaan heittelee tyyppi kiukaalle vettä, kun se on kuuma niin sanotusti.


      • Ahmm

        Taisin pahan kerran osua naulan kantaan kun täällä ne naiset vaan purnaa ja puolustelee 'kihlojaan' :)

        No, mutta mikäs siinä....annetaan leikkiä niin kauan kuin se kestää...

        Mutta ennen kuin hyökkäätte taas totuutta vastaan, niin kysykääs itseltänne...

        ..millaisen kosinnan todella haluaisin ja säästääkää muut ihmiset teidän näsäviisaalta saarnaukselta, koska teitä vaan nauretaan :)

        Näkemisiin lapset ;)


      • siniruusu
        Ahmm kirjoitti:

        Taisin pahan kerran osua naulan kantaan kun täällä ne naiset vaan purnaa ja puolustelee 'kihlojaan' :)

        No, mutta mikäs siinä....annetaan leikkiä niin kauan kuin se kestää...

        Mutta ennen kuin hyökkäätte taas totuutta vastaan, niin kysykääs itseltänne...

        ..millaisen kosinnan todella haluaisin ja säästääkää muut ihmiset teidän näsäviisaalta saarnaukselta, koska teitä vaan nauretaan :)

        Näkemisiin lapset ;)

        Sinä olet kyllä aikamoinen hulivili :) Mistä päättelet että olet osunut naulan kantaan. Sinä olet kaukana siitä. Sinun on aivan turha sanoa enää yhtään mitään, jos et perustele!!! En ole puolustellut omia kihlojani, koska sitä ei ole vielä tapahtunut. Olen vain sanonut miten haluan ja tiedän sen toteutuvan.

        Ja vielä kerran jos vastaisit kysymyksiin joita sinulle on esitetty niin ehkä voisimmekin miettiä millaisen kosinnan sinä haluat tai miten itse haluat kosia. Tämähän on mielipide/keskustelupalsta.. Et ole hyvä keskustelija ja kuten aikaisempikin sivusta seurannut sanoi.. taidat olla vielä todella nuori..jos et iältäsi niin ainakin mieleltäsi. Kasva aikuiseksi!

        Enkä ole saarnannut sanaakaan. Olen sanonut mielipiteeni ja perustellut jokaisen väitteeni! Se ei ole saarnausta. Sinun itsesi olisi ehkä syytä lopettaa näsäviisaat väitteesi. Kyllä me muut taidetaan yhtä paljon sinulle naureskella kuin sinä meille!

        :)


      • siniruusu
        siniruusu kirjoitti:

        Sinä olet kyllä aikamoinen hulivili :) Mistä päättelet että olet osunut naulan kantaan. Sinä olet kaukana siitä. Sinun on aivan turha sanoa enää yhtään mitään, jos et perustele!!! En ole puolustellut omia kihlojani, koska sitä ei ole vielä tapahtunut. Olen vain sanonut miten haluan ja tiedän sen toteutuvan.

        Ja vielä kerran jos vastaisit kysymyksiin joita sinulle on esitetty niin ehkä voisimmekin miettiä millaisen kosinnan sinä haluat tai miten itse haluat kosia. Tämähän on mielipide/keskustelupalsta.. Et ole hyvä keskustelija ja kuten aikaisempikin sivusta seurannut sanoi.. taidat olla vielä todella nuori..jos et iältäsi niin ainakin mieleltäsi. Kasva aikuiseksi!

        Enkä ole saarnannut sanaakaan. Olen sanonut mielipiteeni ja perustellut jokaisen väitteeni! Se ei ole saarnausta. Sinun itsesi olisi ehkä syytä lopettaa näsäviisaat väitteesi. Kyllä me muut taidetaan yhtä paljon sinulle naureskella kuin sinä meille!

        :)

        tuota kosiminen ja kihlaus puolta niin ehkä ymmärrät asioita!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • Ahmm
        siniruusu kirjoitti:

        tuota kosiminen ja kihlaus puolta niin ehkä ymmärrät asioita!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        lueppa kuule itse kosiminen ja kihlaus puolelta ihmisten mielipiteitä teidänlaisista ihmisistä, niin huomaat mikä vitsi te olette!

        huom! siellä pilkataan ainakin 2000 kertaa, joten varaa koko päivä niiden etsimiseen ja kerro jos löydät kaikki ;)

        voin antaa muutaman esimerkin...siellä puhutaan mm.romukihloista, romukullasta, lentokihlat (eli jotka ei kestä) jne.

        Hauskoja lukuhetkiä :D


      • siniruusu
        Ahmm kirjoitti:

        lueppa kuule itse kosiminen ja kihlaus puolelta ihmisten mielipiteitä teidänlaisista ihmisistä, niin huomaat mikä vitsi te olette!

        huom! siellä pilkataan ainakin 2000 kertaa, joten varaa koko päivä niiden etsimiseen ja kerro jos löydät kaikki ;)

        voin antaa muutaman esimerkin...siellä puhutaan mm.romukihloista, romukullasta, lentokihlat (eli jotka ei kestä) jne.

        Hauskoja lukuhetkiä :D

        Kyllä siellä on kuule jos jonkinmoisia kihloja, ja kestäviä sellaisia. Onko sinun mielestäsi niin että vain kalliit kihlat mielestäsi kestävä?????

        Se kestävyys riippuu ainoastaan ihmisistä..ei siitä millaiset kihlat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • siniruusu
        Ahmm kirjoitti:

        lueppa kuule itse kosiminen ja kihlaus puolelta ihmisten mielipiteitä teidänlaisista ihmisistä, niin huomaat mikä vitsi te olette!

        huom! siellä pilkataan ainakin 2000 kertaa, joten varaa koko päivä niiden etsimiseen ja kerro jos löydät kaikki ;)

        voin antaa muutaman esimerkin...siellä puhutaan mm.romukihloista, romukullasta, lentokihlat (eli jotka ei kestä) jne.

        Hauskoja lukuhetkiä :D

        Tarkoitin sillä sinne kosiminen ja kihlaus puolelle katsomaan niitä uudempia viestejä enkä mistään kihlaustavoista..jokainen kihlautukoon tavallaan, enkä usko että ne olisi sen kestämättömämpiä, siellä puhutaan kihlojen merkityksestä.


      • siniruusu
        Ahmm kirjoitti:

        lueppa kuule itse kosiminen ja kihlaus puolelta ihmisten mielipiteitä teidänlaisista ihmisistä, niin huomaat mikä vitsi te olette!

        huom! siellä pilkataan ainakin 2000 kertaa, joten varaa koko päivä niiden etsimiseen ja kerro jos löydät kaikki ;)

        voin antaa muutaman esimerkin...siellä puhutaan mm.romukihloista, romukullasta, lentokihlat (eli jotka ei kestä) jne.

        Hauskoja lukuhetkiä :D

        Ja miten voit sanoa teidänlaiset ihmiset...jos nyt olen puolustanut ihmistä jonka kihlaustapa oli mielestäni romanttinen. Itse olen sanonut että sormukset aion hankkia mutta en kalliita.. mutta haluan myös muun eleen. Periaatteessa olen jo kihloissa, koska sitoumus ja lupaus on annettu..Hääpäivä sovittu.. Olenko siis vitsi????? jos haluan viettää loppuelämäni rakastamani miehen kanssa.. mutta en tuhlata kaikkia säästöjäni siihen.

        Ei raha ratkaise rakkautta!!!!!!!!!!! Kuten olen sanonut jokainen tehköön tavallaan!!!! Eli annetaan jokaisen valita oma tapansa. En hän minäkään ole sinun mielipiteitäsi haukkunut. Olen vain sanonut julki omani. Että kalliit tai ei niin kihlat silti.


      • morsian 05
        siniruusu kirjoitti:

        Ihan oikeasti puolustan henkilöä jota en tunne, jos et kirjoitustyylistämme sitä huomannut..
        Puolustan, Koska itse arvostan sitä että hän sai romanttisen kosinnan, omaperäisellä tavalla. Jonka minä tulen myös saamaan.. itse en ole vielä saanut sormusta sormeeni, mutta se hetki koittaa kyllä ja aikast piankin. Mies odottaa vain oikeaa hetkeä. En halua kosintaa sormuksen kanssa vaan jonkun muun eleen.. siksi kirjoitankin tänne. Että ei ne kaikki naiset pakosti halua sitä timanttia, että halvempikin yksilö kelpaa.. Että ainakin yksi sellainen naikkonen löytyy..siitähän tässä ketjussa oli kyse. Ja siitä että jos nyt sattuisi kosimaan timantilla, niin sitten vaihdettas halpoihin. Kukaan tuskin tekis niin, vaikka ehkä haluaisikin. Se varmasti loukkais miehen itsetuntoa jos niin kävisi..

        MUtta useimmiten tietää edes vähän mitä oma nainen haluaa..haluaako se sitä timanttia vai ei. Joten en minä ole täällä muuta kuin oman mielipiteeni sanonut siitä että en haluaisi edes timanttia sormeeni. Haluan omanlaiseni sormuksen sormeeni. Kirjoittaja väitti, että naiset haluavat..eikä halvempi versio kelpaa. Ja väitti että silloin oltas jotenkin tyytymättömiä.. Jossain ketjun viestissä joku taisi mainitakin siitä että se taitaakin olla miehelle jokin tapa näyttää muille, rehvastella, että on varaa hienoon sormukseen.. ;)

        Ja siitä romanttisesta kosinnasta..joku saa sellaisen joku ei ja uskotellaan hyvä näin. MUtta itsehän en olisi edes sellaisen miehen kanssa joka ei olisi romanttinen. Ja mulla on maailman ihanin mies...minulle. :)

        Tiedän monista epäromanttisista kosinnoista..joille hieman jopa naureskellaan jälkeenpäin yhdessä, mutta ei se sitä maailmaa kaada. Jokainen omalla tavallaan. JOs ei osaa olla romanttinen luonnostaan, niin sille ei voi mitään. Ja olettaisin että niiden naisetkaan eivät varmasti odota mitään romanttisuutta erityisesti... tiedä häntä mutta veikkaisin näin. Tottakai voi olla myös pettynyt siihen, mutta kuten sanoin ei tarvitse uskotella että hyvä näin, koska uskoisin että ei sitten loppujen lopuksi ole niin iso juttu, joillekin on joillekin ei.. emme voi tässäkään asiassa yleistää! Romanttisuuden jokainen määrittää omassa mielessään. Toiselle jokin asia voi olla romanttisuutta ja toiselle ei.. näin se vaan menee!

        Niin mikä luokitellaan kunnon sormukseksi..se että on timantti vai? Et voi sitä määritellä. Toiselle kunnon sormus on käytännöllinen ilman timanttia tai hörhelöitä muita. Tai jollekin toiselle ulkopuolinen kaiverrus on nätimpi kuin timantti.

        Entäs se oikea kihlaus, emme voi sitäkään määritellä. Jokainen kihlautuu tavallaan ja silti se on yhtä oikea kuin jonkun toisen, ilman sormusta/jonkun muun rakkautta symboloivan eleen/ sormuksen kanssa.

        Enkä ole purnaamassa mieheni saamattomuutta vaan keskustelemassa ja sanomassa oman mielipiteeni, loukkaamatta kuitenkin ketään, samaa en voi kuitenkaan sanoa sinusta.

        Kirjoittaja ei sitä paitsi missään vaiheessa puhunut aidosti kihloissa olevien mielipiteitä..lueppa hieman tarkemmin itsekin...

        Juuri näin. Harmi kun en ole ollut kommentoimassa, mutta kiitos kun olet puolustanut minua!!! Kosinta oli meidän perheessä todella romanttinen, eikä olisi muuksi muuttunut toisenlaisella sormuksella. Istuimme kynttilänvalossa vaahtokylvyssä, joimme aitoa samppaa ja illalla juhlittiin kahdestaan. Ei järjestetty kihlajais juhlia ja hääpäivä päätettiin saman tien. Nyt on hääjärjestelyt vauhdissa, myös häämme ovat hyvin omalaatuiset ilman krumeluureja, juuri sellaiset mitkä me haluamme ja taatusti jollain on sanottavaa niistäkin. Aivan sama, minä olen NIIIIN onnellinen, etten välitä kenenkään mielipiteistä.


    • Nina

      Mä sain romanttisen kosinnan. Se oli kirjeen muodossa (henk.koht. ojennettuna) ja sanat suloiset asiaa kiertelevän ujot. Sormukset ostettiin paria viikkoa myöhemmin. Tarjolla olisi ollut myös kalliimpia kilkuttimia, mut ihan itse ja omasta vapaasta tahdostani valitsin kauniin, yksinkertaisella kuviolla varustetun kultaisen kivettömän sormuksen (joka ei edes maksanut varmaan puoliakaan muiden vaihtoehtojen hinnoista).
      Kyllä mulla muuten kallis maku on, en kiellä, mut timantit on jotain mistä en pidä ollenkaan. Yksinkertaisesti kuvioitu koru (ja nimenomaan sormus) on musta kauniimpi ku kivillä pilattu "röpellys" (olkoonki ne kivet vaikka miljoonien arvosia).
      Musta toi lankasormus-idea on ihanan romanttinen.. mut kuulunki sit näihin outoihin, joista kaikki aidolla tunteella tehty on romanttista.

      • Alannah

        Kihlautuminenhan tarkoittaa lupausta avioliitosta.
        Sormus ei ole pakollinen, vaikkakin edelleen hyvin suosittu merkki tämän lupauksen antamisesta.

        Itse en olisi välttämättä ollut sormusta vailla lainkaan aikanani, olin pakahtua onnesta, kun sovimme menevämme naimisiin.
        Mies halusi välttämätt myös "rengastaa" minut.
        Annoin hänen itsensä päättä loppupeleissä, millaisen sormuksen sormeeni pujottaa.
        Kauniin sormuksen valitsikin.


    • CharmerMan

      näit tekstei täsä lueskellessa tuli tosiaan pieni backup et mihin tää maailma onkaa sit menos.
      toi ole muute hyvä idis toi lankajutska. maha kipee vieläki siit nauramisest. tosi typerää !

      mielummin sitten ne wc-paperit.
      ai niin,siis annetaax ne ennen vai jälkeen pyyhkimisen ?
      kummast tyttöystävä tykkäis enemmä ?
      mite toi morsian toimi täsä ??

    • Onneton typerys

      Osuit niin naulankantaan, että on pakko kommentoida. Menin naimisiin vuosi sitten, mies läksi toisen naisen matkaan pian häiden jälkeen. Tässä eräänä päivänä järjestelin tavaroitani uudessa kodissani yksinäni ja "kauhukseni" huomasin vihkisormustani tutkien, että se ei ollutkaan kultaa. Se oli todella aidonnäköinen ja siinä oli aidonnäköinen timantti ja siinä oli kaiverrus. Anyway, vasta nyt, eron jälkeen huomasin, ettei sormuksessa ollutkaan kullan leimoja. Olen surutyöni tehnyt, mutta silti tuo havainto masensi. Jukoliste, että voin olla höynäytettävissä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1448
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      992
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      741
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      705
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      687
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      660
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      659
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      634
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      64
      608
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe