DNA hyväkö?

teeänaaa!

Isäni s.1934 sanoi irti dna-sopimuksen kesäkuussa 2012 ja sopimus tehty 9.12.2011. Nyt isälle oli tullut lasku kesäkuu-elokuu ajalta vaikka sopimuksen isä oli irtisanonut. Menin vartavasten itse ouluun isän asiaa katsomaan ja kyllä näin sopimuksessa luki 12 kk sopimus, ei siinä mitään. Kun olisin tiennyt hänen vaihtavan liittymää olisin itse halunnut olla mukana.

Sopimusta tehtäessä liikkeessä myyntihenkilö ei maininnut sanallakaan että se kestää 12 kuukautta eikä isä hoksannut kysyä asiaa kun on hieman muistissa lievää heikentymistä. Olen kuullut että yli 75 vuotiaat henkilöt EIVÄT saa tehdä sopimusta yksinään ilman nuorempaa henkilöä, joka olisi varmistamassa sopimuksen ehtoja/oikeudenmukaisuutta
ja tästäkään asiasta dna liikkeen myyjä ei maininnut mitään. Näiden perustelujen jälkeen katsoin että että isäni ei ole velvollinen maksamaan nyt tullutta laskua eikä sopimus ole ollut lainvoimainen. Myöskään sopimuksen jatkuminen joulukuulle asti olisi peruttava eikä laskuja sitä myöten voi/saa tulla. Laitoin reklamaation dna:lle...emme voi purkaa sopimusta oli tyly vastaus.

Mitä mieltä olette tapahtumasta? Pitääkö/kannattaako maksaa tullut lasku? Olen kuullut tapauksista joissa yli 75 vuotiaiden "yksin" tekemän sopimuksen saa purkaa ilman mitään sanktioita

5

194

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huonoja kokemuksia

      Laskua ei kannata maksaa, koska DNA on omalla toiminallaan aiheuttanut mielipahaa varmasti sekä isällesi että läheisille eikä kukaan heistä varmasti enää Dnahan koske. Valitettavasti tiedän asian aika hyvin koska muitakin on ko konsernissa hönäytetty. Kuitenkin kannattaa olla vaativa ja vaatia oikeuksiaan niin saat helpommin asiat purettua. Kannattaa myös olla yhteydessä Kuluttajaviranomaiseen, itse olen todennut, että mainitsemalla kuluttajavirasto on tietoinen asiasta pikapuolin tehoaa aika hyvin. Ja näin kannattaa myös tehdä.

      Itselläni on Saunalahdesta vain hyviä kokemuksia. Sonerasta ei niinkään. Lähettivät aiheettomia laskuja jonkun aikaa, kunnes sain tarpeekseni ja kirosin ne puhelimessa huijareiksi. Ei ole sen jälkeen laskuja näkynyt... :D

    • teeänaaa!

      Soitin dna:lle asiakaspalveluun ja eihän ne nuoret naiset osaa muuta sanoa kuin että laittaa palautetta. Näin tein toisen kerran ja sama vastaus...emme voi purkaa sopimusta. Perustelivat näin että isäni on nähnyt sopimuksen ja allekirjoittanut sen lisäksi numeroa ei ole irtisanottu dna:lta vaan siirretty toiselle operattorille. Isäni uusi operaattori aikoi sanoa irti dna liittymän ja siirtää heille, näin isäni kertoi. Minun kanssa eivät enään aio puhua eivätkä vastata viesteihin...Voi V....

    • eeeees

      Ei ole olemassa mitään ikärajaa, jonka jälkeen ei ole pätevä sopimaan sopimuksia. Niin kauan kuin ylipäätänsä ihminen hengittää, on periaatteessa vastuussa omista tekemisistään.

      Sitäpaitsi kun vaihtaa operaattoria, uudelle operaattorille pitää ilmoittaa liittymän sopimuksen tila (eli onko määris vai toistaiseksi voimassa oleva), muuten siirto ei edes onnistu. Eli isäsi on täytynyt jossain muodossa ilmoittaa sopimuksen olevan määräaikainen eli näin ollen on ollut tietoinen, että sopimuskausi maksetaan loppuun. Operaattoriltahan tulee myös tekstiviesti, että olethan varma siirrosta jne. Harmi jos isäsi ei välttämättä ole tajunnut kaikkea, mutta kyllä tuo nyt taitaa mennä silti vielä ihan sopimusehtojen piikkiin.......

      Ja mitä laskun maksamiseen tulee, niin itse en ainakaan haluaisi jonkun pienen laskun takia maksuhäiriömerkintää, eli maksaisin sen :D

      • sondna

        Saunalahti on paska ei kuulu dna ok mut sonera kuuluu joka paikassa vaiha sinäkin soneraan


      • Suoli24-yllapito
        sondna kirjoitti:

        Saunalahti on paska ei kuulu dna ok mut sonera kuuluu joka paikassa vaiha sinäkin soneraan

        Jaajaa. Nythän kun Sonera irtisanoo väkeä, niin oletko mahdollisesti potkittu ulos talosta huonolla palkalla mainostamaan tätä surkeaa Surinaa Suomi24:ssä?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      587
      3900
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3338
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2811
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2779
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1997
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1875
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1830
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe