Mistä tämä johtuu?
Miksi ihan lyhyen ajan sisällä valtaisa määrä fb-kavereita ympäri Suomen ovat kieltäneet uskonsa. Itse asun pääkaupunkiseudulla ja täällä en ole havainnut samankaltaista trendiä, mitä tuntuu muualla päin Suomea tapahtuneen.
Uskonkieltäjiä tuntuu eniten olevan nimenomaan pohjoisessa, mutta myös varsinaissuomessa ja itäsuomessa on ollut paljon uskosta luopuneita.
Yhä useampi muualla asuva ystäväni näyttävät ratkaisunsa varsin selkeästi fb-päivityksillään. Osa jopa kritisoi entistä uskoaan ja meitä vanhoillislestadiolaisia. Onko muualla päin Suomea tapahtunut jotain, joka on laittanut uskovaisia kieltämään uskonsa, vai onko joissain siioneissa noussut vääriä johtajia, jotka ovat olleet eksyttämässä ihmisiä ulos elävästä uskosta. Jokunen täällä pk-seudulla asuvistakin ystävistäni on hiljan kieltänyt uskon, mutta pohjoisen suunnalla asuvat lähestulkoon kaikki :(
Joka toinen fb-kaverini kieltänyt uskon
138
1554
Vastaukset
"Onko muualla päin Suomea tapahtunut jotain, joka on laittanut uskovaisia kieltämään uskonsa, vai onko joissain siioneissa noussut vääriä johtajia, jotka ovat olleet eksyttämässä ihmisiä ulos elävästä uskosta"
Veikkaan, että monet heistä ovat vaihtaneet vanhoillislestadiolaisuuden elävään uskoon.- Sanan palvelija.
Melperi. Sanon vielä tässä sulle kerran, mitä sanoin jo aiemmin. Olet selkeästi saat*nan asialla. Luulet harhauttavasi uskovaisia elävästä uskosta, mutta liian selkeä valhesaarna ei uppoa uskovaisiin. Onneksi saarnastasi huomaa, ettei se ole Jumalasta. Pahinta on sellainen opetus, joka on hyvin lähellä uskovaisten opetusta, mutta josta puuttuu Pyhä Henki ja jolla ei ole siunausta. Tällaiset petollisen valhesaarnan julistajat nousevat meidän uskovaisten keskeltä. Ne esiintyvät julkisesti uskovaisina ja kantavat vanhoillislestadiolaisen titteliä, mutta joiden usko on ilmiselvän kuollut.
- Saara-äiti
Tämä on hyvä asia.
- Ex-vl-
Sanan palvelija. kirjoitti:
Melperi. Sanon vielä tässä sulle kerran, mitä sanoin jo aiemmin. Olet selkeästi saat*nan asialla. Luulet harhauttavasi uskovaisia elävästä uskosta, mutta liian selkeä valhesaarna ei uppoa uskovaisiin. Onneksi saarnastasi huomaa, ettei se ole Jumalasta. Pahinta on sellainen opetus, joka on hyvin lähellä uskovaisten opetusta, mutta josta puuttuu Pyhä Henki ja jolla ei ole siunausta. Tällaiset petollisen valhesaarnan julistajat nousevat meidän uskovaisten keskeltä. Ne esiintyvät julkisesti uskovaisina ja kantavat vanhoillislestadiolaisen titteliä, mutta joiden usko on ilmiselvän kuollut.
Minä olen lähtenyt liikkeestä aivan äskettäin. Melperillä on provosoiva tapa tuoda asioita esiin. Mutta heräsin monen muun tavalla siihen, että hän puhuu pohjimmiltaan aivan totta.
Vanhoillislestadiolaisuus perustuu monessa kohtaa ilmeisiin väärinkäsityksiin. Niitä kuulee lähes jokaisen maallikon saarnassa pilvin pimein. Kritiikittömästi levitetään mitä kummallisimpia käsityksiä "Pyhän Hengen" ilmoituksena. Esimerkiksi papit tietävät väärinkäsitykset, mutta eivät halua sanoa niitä ääneen koska joutuisivat hoidetuksi. Siinä mielessä koko rakennelma perustuu valheeseen - siihen etteivät asiasta tietävät uskalla avata suuta. Kokevat kuitenkin että kaiken sen roskan alla on elävää uskoa, vaikka moni ei liikkeessä siitä tiedä tai ymmärräkään mitään vaan on mukana lähinnä tapojen vuoksi. - Vl-vihan syy
Ex-vl- kirjoitti:
Minä olen lähtenyt liikkeestä aivan äskettäin. Melperillä on provosoiva tapa tuoda asioita esiin. Mutta heräsin monen muun tavalla siihen, että hän puhuu pohjimmiltaan aivan totta.
Vanhoillislestadiolaisuus perustuu monessa kohtaa ilmeisiin väärinkäsityksiin. Niitä kuulee lähes jokaisen maallikon saarnassa pilvin pimein. Kritiikittömästi levitetään mitä kummallisimpia käsityksiä "Pyhän Hengen" ilmoituksena. Esimerkiksi papit tietävät väärinkäsitykset, mutta eivät halua sanoa niitä ääneen koska joutuisivat hoidetuksi. Siinä mielessä koko rakennelma perustuu valheeseen - siihen etteivät asiasta tietävät uskalla avata suuta. Kokevat kuitenkin että kaiken sen roskan alla on elävää uskoa, vaikka moni ei liikkeessä siitä tiedä tai ymmärräkään mitään vaan on mukana lähinnä tapojen vuoksi.Vanhoillislestadiolaiset vihaavat Melperiä ja hänen kommenttejaan, koska ne tulevat liiaksi kohti ja perustuvat Raamattuun.
- Tarkennustvähän
Issi vaihtaneet SRKlaisuuden johonkin muuhun.
SRK laisuudessahan uskotaan SRKhon? - Tai sit joo
Vl-vihan syy kirjoitti:
Vanhoillislestadiolaiset vihaavat Melperiä ja hänen kommenttejaan, koska ne tulevat liiaksi kohti ja perustuvat Raamattuun.
Ehkäpä vain SRKlaiset, ei kaikki vl:ät
- etsivä-xx
Ex-vl- kirjoitti:
Vanhoillislestadiolaisuus perustuu monessa kohtaa ilmeisiin väärinkäsityksiin. Niitä kuulee lähes jokaisen maallikon saarnassa pilvin pimein. Kritiikittömästi levitetään mitä kummallisimpia käsityksiä "Pyhän Hengen" ilmoituksena. Esimerkiksi papit tietävät väärinkäsitykset, mutta eivät halua sanoa niitä ääneen koska joutuisivat hoidetuksi. Siinä mielessä koko rakennelma perustuu valheeseen - siihen etteivät asiasta tietävät uskalla avata suuta. Kokevat kuitenkin että kaiken sen roskan alla on elävää uskoa, vaikka moni ei liikkeessä siitä tiedä tai ymmärräkään mitään vaan on mukana lähinnä tapojen vuoksi.Mietippä hyvä ystävä mitä hellariusko on. Olen tavannut ev lut kirkossamme entisiä hellareita ja tunnen hellareista katoliseen tai ortodoksiseen uskoon siirtyneitä. Erityisen selkeää on hellareiden rajut hyökkäykset luterilaista kastekäsitystä vastaan kaikissa mahdollisissa yhteyksissä. Luterilaiseta kasteesta ei sen takia saa aina puhua radiohartauksissakaan tai jos pappi siitä puhuu saa sen jälkeen ryöpytyksen niskaansa eri muodoissa. Kastakoon aikuisena, mutta lapsillakin on kasteeseen oikeus. Tämä agressiivisuus on syy miksi itse jo kirkkouskovanakin olen pitänyt kaikenlaista ekumeniaa helluntailaisten kanssa mahdottomana ja kierrän kaukaa kaikki sellaiset tilaisuudet, joita yhteisinä markkinoidaan. Myöskin alfa-opetus on tämän takia vakavasti vajaata luterilaisessa kirkossa. Malli on "tuotteistettu" hellareiden tarpeisiin. Onneksi sen rinnalle on nyt tuotu katekumenaatti luterilaisista lähtökohdista.
Vanhoillislestadiolaiset tapakulttuurit eivät ole uskon kannalta välttämättömiä. Tulkinta luterilaisesta teologiasta sen sijaan on pohjimmiltaan oikein. Sitä on vain vuosikymmenten kuluessa peitetty korvakoruilla ym. - mik est kastamasta
etsivä-xx kirjoitti:
Mietippä hyvä ystävä mitä hellariusko on. Olen tavannut ev lut kirkossamme entisiä hellareita ja tunnen hellareista katoliseen tai ortodoksiseen uskoon siirtyneitä. Erityisen selkeää on hellareiden rajut hyökkäykset luterilaista kastekäsitystä vastaan kaikissa mahdollisissa yhteyksissä. Luterilaiseta kasteesta ei sen takia saa aina puhua radiohartauksissakaan tai jos pappi siitä puhuu saa sen jälkeen ryöpytyksen niskaansa eri muodoissa. Kastakoon aikuisena, mutta lapsillakin on kasteeseen oikeus. Tämä agressiivisuus on syy miksi itse jo kirkkouskovanakin olen pitänyt kaikenlaista ekumeniaa helluntailaisten kanssa mahdottomana ja kierrän kaukaa kaikki sellaiset tilaisuudet, joita yhteisinä markkinoidaan. Myöskin alfa-opetus on tämän takia vakavasti vajaata luterilaisessa kirkossa. Malli on "tuotteistettu" hellareiden tarpeisiin. Onneksi sen rinnalle on nyt tuotu katekumenaatti luterilaisista lähtökohdista.
Vanhoillislestadiolaiset tapakulttuurit eivät ole uskon kannalta välttämättömiä. Tulkinta luterilaisesta teologiasta sen sijaan on pohjimmiltaan oikein. Sitä on vain vuosikymmenten kuluessa peitetty korvakoruilla ym.Mitä väärää hellujen kastekäsityksessä on? Osaatko perustella raamatulla?
- Leppiksenkustu
etsivä-xx kirjoitti:
Mietippä hyvä ystävä mitä hellariusko on. Olen tavannut ev lut kirkossamme entisiä hellareita ja tunnen hellareista katoliseen tai ortodoksiseen uskoon siirtyneitä. Erityisen selkeää on hellareiden rajut hyökkäykset luterilaista kastekäsitystä vastaan kaikissa mahdollisissa yhteyksissä. Luterilaiseta kasteesta ei sen takia saa aina puhua radiohartauksissakaan tai jos pappi siitä puhuu saa sen jälkeen ryöpytyksen niskaansa eri muodoissa. Kastakoon aikuisena, mutta lapsillakin on kasteeseen oikeus. Tämä agressiivisuus on syy miksi itse jo kirkkouskovanakin olen pitänyt kaikenlaista ekumeniaa helluntailaisten kanssa mahdottomana ja kierrän kaukaa kaikki sellaiset tilaisuudet, joita yhteisinä markkinoidaan. Myöskin alfa-opetus on tämän takia vakavasti vajaata luterilaisessa kirkossa. Malli on "tuotteistettu" hellareiden tarpeisiin. Onneksi sen rinnalle on nyt tuotu katekumenaatti luterilaisista lähtökohdista.
Vanhoillislestadiolaiset tapakulttuurit eivät ole uskon kannalta välttämättömiä. Tulkinta luterilaisesta teologiasta sen sijaan on pohjimmiltaan oikein. Sitä on vain vuosikymmenten kuluessa peitetty korvakoruilla ym.Etsivä-XX On olemassa vain yksi Uskomisen kohde ja hän on Jeesus Kristus.
Hän ainoastaan on tie taivaaseen Isän,Jumalan tykö.
Usko minen on sidottu Jeesuksen nimeen ainoa nimi missä ihminen voi pelastua kadotukselta..
Helluntailaiset, ortodoksit ,katoliset ja luterilaiset eivät omista omaa uskoa,vaan jos aikovat pelastua taivaan kotiin niin Jeesus on tie sinne.
Uskonnpolliset yhteisöt eivät edusta pelastavaa uskoa. - VL VL VL
Ex-vl- kirjoitti:
Vanhoillislestadiolaisuus perustuu monessa kohtaa ilmeisiin väärinkäsityksiin. Niitä kuulee lähes jokaisen maallikon saarnassa pilvin pimein. Kritiikittömästi levitetään mitä kummallisimpia käsityksiä "Pyhän Hengen" ilmoituksena. Esimerkiksi papit tietävät väärinkäsitykset, mutta eivät halua sanoa niitä ääneen koska joutuisivat hoidetuksi. Siinä mielessä koko rakennelma perustuu valheeseen - siihen etteivät asiasta tietävät uskalla avata suuta. Kokevat kuitenkin että kaiken sen roskan alla on elävää uskoa, vaikka moni ei liikkeessä siitä tiedä tai ymmärräkään mitään vaan on mukana lähinnä tapojen vuoksi." Esimerkiksi papit tietävät väärinkäsitykset, mutta eivät halua sanoa niitä ääneen koska joutuisivat hoidetuksi."
Siis, jos uskovaiset papit on havainneet että maallikkopuhujat puhuu saarnoissa puuta heinää ja papit vaikenee tästä, niin he tekevät syntiä.Heidän velvollisuus kristittyinä pappeina on puuttua vääriin opetuksiin!
Ei vl papin tarvitse pelätä mitään koska Jumala on hänen puolellaan kun hän puuttuu oikeaan asiaan.
Ihmettelen suuresti! - Onko totta, ett
tuo Melperi on aivoton, aikanaan abortoimatta jaanyt sikio?
- niinpäniin
Ei niillä mitään uksoa ole koskaan ollutkaan.
Usso ja kuuluminen johonkin kiikkeeseen ovat kaksi eri asiaa. - Frefreeee
Sanan palvelija. Etkö huomaa kuinka sulla suttaa hihna nyt aika pahasti? Oletko epätoivoinen puhveli joka huomaa kuinka kansa lähtee ovista ja ikkunoista kuunnellen sydäntään ja järkeään?
Laulun tekijän sanoin: Ei vapaata vangita voi... - Calling Elvis
Syksyllä 2008 vähän yli 120 fb-kaveristani oli n.40 vanhoillislestadiolaista. Ehkä kolme tai neljä on hylännyt kaverisuhteen, mutta yli kolmekymmentä saanut kokea lähtemisen armon. Lukuisia perheitä ja pariskuntia tiedän ihan vuoden sisältäkin. Ovat niin onnellisia ja helpottuneita kun päässeet siitä ahdistuksesta ja tuskasta eroon. Meistä on tullut entistä läheisimpiä, mikä ei tietenkään ennen ollut mahdollista. Ei siis vaan kuulosta hyvältä, vaan on myös oikeasti sitä.
Vain tyhmimmät ja pelokkaimmat jäävät herätysliikkeisiin. Koskaan ei ole liian myöhäistä heittää hyvästit sille nöyryytykselle ja kyykytykselle.- Sanan palvelija.
"Vain tyhmimmät ja pelokkaimmat jäävät herätysliikkeisiin. Koskaan ei ole liian myöhäistä heittää hyvästit sille nöyryytykselle ja kyykytykselle. "
Mille perustat väitteesi?
Ketä on kyykytetty ja missä?
Itse en ole ikinä kokenut joutuvani kyykytyksen, tai
nöyryytyksen kohteeksi. Kyykyttäminen ja toisen tahallinen nöyryyttäminen ei ole Jumalan mielen mukaista. Mutta meiltä pyydetään nöyrtymistä. Jeesuskin oli nöyrä. Olemme nöyriä omasta tahdostaan ja se jos jokin osoittaa suurta rohkeutta!
Heikkoja ovat ne, jotka ajattelevat, mitä muut meistä ajattelevat, eivätkä uskalla sen takia uskoa vapaasti! Mutta olet osin oikeassakin. Meissä uskovaisissa on myös heikkojakin. Jumala on luvannut, että heikollakin uskolla pääsee kerran taivaan kunniaan! - xbpjc
Naamakirjan käyttäjät ovat ilmeisesti keskimäärin nuorehkoja ja koulutettuja. Heitä vl-tyyppinen valvonta ja yksityisasioiden tarkkailu on ilmeisesti alkanut tympäistä. Lisäksi tulee viimeisten vuosien aikana paljastuneet vastenmieliset ilmiöt.
- älä väitä muuta
"Vain tyhmimmät ja pelokkaimmat jäävät herätysliikkeisiin. Koskaan ei ole liian myöhäistä heittää hyvästit sille nöyryytykselle ja kyykytykselle. "
nöyryytyksen kohteeksi. Kyykyttäminen ja toisen tahallinen nöyryyttäminen ei ole Jumalan mielen mukaista. Mutta meiltä pyydetään nöyrtymistä. Jeesuskin oli nöyrä. Olemme nöyriä omasta tahdostaan ja se jos jokin osoittaa suurta rohkeutta!
Heikkoja ovat ne, jotka ajattelevat, mitä muut meistä ajattelevat, eivätkä uskalla sen takia uskoa vapaasti! Mutta olet osin oikeassakin. Meissä uskovaisissa on myös heikkojakin. Jumala on luvannut, että heikollakin uskolla pääsee kerran taivaan kunniaan!.Nimenomaan tyhmimmät ja arimmat jäävät. ja ne jotka haluavat miellyttää vanhempiaan tai eivät halua tuottaa pettymystä lähipiirille. Rohkeimmat ja fiksuimmat lähtee, totuus on se.
Jos sua ei ole nöyryytetty ja kyykytetty niin usko jo että meille muille on voitu niin tehdä. Vai oletko itse niitä pahimpia kyykyttäjiä????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! - sanan palvelija.
älä väitä muuta kirjoitti:
.Nimenomaan tyhmimmät ja arimmat jäävät. ja ne jotka haluavat miellyttää vanhempiaan tai eivät halua tuottaa pettymystä lähipiirille. Rohkeimmat ja fiksuimmat lähtee, totuus on se.
Jos sua ei ole nöyryytetty ja kyykytetty niin usko jo että meille muille on voitu niin tehdä. Vai oletko itse niitä pahimpia kyykyttäjiä????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!En oo sitä väittänytkään, etteikö jotku uskovaiset olisi syyllistyneitä kyykytykseen. He ovat toimineet väärin ja ne ovat perheen sisäisiä asioita. Ne eivät mitenkään ole kytköksissä elävään uskoon. Me epätäydellisinä ihmisinä teemme syntiä ja saamme laittaa sitä pois, jotta matkan teko sujuisi kevyemmin! Kyykytys on aina väärin. Sellaista ei pitäis ikipänä hyväksyä!
- kumma juttu
sanan palvelija. kirjoitti:
En oo sitä väittänytkään, etteikö jotku uskovaiset olisi syyllistyneitä kyykytykseen. He ovat toimineet väärin ja ne ovat perheen sisäisiä asioita. Ne eivät mitenkään ole kytköksissä elävään uskoon. Me epätäydellisinä ihmisinä teemme syntiä ja saamme laittaa sitä pois, jotta matkan teko sujuisi kevyemmin! Kyykytys on aina väärin. Sellaista ei pitäis ikipänä hyväksyä!
Ai kyykytykset perheen sisäisiä?? Oletpa hyvin perillä asioista. Monen sadan ihmisen edessä on ryllä ihmisiä kyykytetty, mieti sitä.
- Elvikselle:
VL-uskonnosta on paljastunut julkisuuteen niin paljon saastaa, että omista sisaruksistani (toistakymmentä) useimmat eivät enää ole niin varmoja siitä, että tähän yhteisöön on pakko uskoa ja kuulua taivaspaikan ansaitakseen. Kouluttautuneen, sivistyneen nuorison joukkopako on vain ajan kysymys. Kun muutama rohkaistuu irtautumaan ja vastustamaan esimerkiksia vl-lastenraiskaamista, sadat lähtevät.
- Huoh.
xbpjc kirjoitti:
Naamakirjan käyttäjät ovat ilmeisesti keskimäärin nuorehkoja ja koulutettuja. Heitä vl-tyyppinen valvonta ja yksityisasioiden tarkkailu on ilmeisesti alkanut tympäistä. Lisäksi tulee viimeisten vuosien aikana paljastuneet vastenmieliset ilmiöt.
On totta, että kristillisyytemme parista on noussut paljon ikäviä juttuja julkisuuteen, jotka tottakai ovat olleet järkyttämässä meidän uskovaisten mieliä. Kun vain jaksaisimme näinä vaikeina aikoina turvata uskoon, niin kerran perisimme kunnian taivaan. On hyvä, että ikävät asiat ovat nousseet esiin, niin ne voidaan hoitaa pois päiväjärjestyksestä!
- Sydämen "nöyryys"
Heikkoja ovat ne, jotka ajattelevat, mitä muut meistä ajattelevat, eivätkä uskalla sen takia uskoa vapaasti! Mutta olet osin oikeassakin. Meissä uskovaisissa on myös heikkojakin. Jumala on luvannut, että heikollakin uskolla pääsee kerran taivaan kunniaan!"Mutta meiltä pyydetään nöyrtymistä. Jeesuskin oli nöyrä. Olemme nöyriä omasta tahdostaan ja se jos jokin osoittaa suurta rohkeutta."
Taidat luulla, että nöyristely on sitä oikeaa nöyryyttä.
Usko on muuta kuin nöyristelyä.
OIkea nöyryys näkee syvemmälle ja on nöyryyttä ainoastaan Jumalaa kohtaan,
ja sen tähden myös ihmisiä kohtaan pitkämielisyyden ja rakkauden osoittamista. - Hoitolaps
Huoh. kirjoitti:
On totta, että kristillisyytemme parista on noussut paljon ikäviä juttuja julkisuuteen, jotka tottakai ovat olleet järkyttämässä meidän uskovaisten mieliä. Kun vain jaksaisimme näinä vaikeina aikoina turvata uskoon, niin kerran perisimme kunnian taivaan. On hyvä, että ikävät asiat ovat nousseet esiin, niin ne voidaan hoitaa pois päiväjärjestyksestä!
On hyvä, että ikävät asiat ovat nousseet esiin, niin ne voidaan hoitaa pois päiväjärjestyksestä!
TUO ON VÄÄRIN Miksi nuo hyväsikäytetyt pitää karkoittaa??? - Älä ihmettle lainkaa
kumma juttu kirjoitti:
Ai kyykytykset perheen sisäisiä?? Oletpa hyvin perillä asioista. Monen sadan ihmisen edessä on ryllä ihmisiä kyykytetty, mieti sitä.
Tässä "perhe" tarkoitti RY:tä, ja siellä tapahtuvat ovat RY:n sisäisiä, joista ei huudella.
- Nii siin käy
Elvikselle: kirjoitti:
VL-uskonnosta on paljastunut julkisuuteen niin paljon saastaa, että omista sisaruksistani (toistakymmentä) useimmat eivät enää ole niin varmoja siitä, että tähän yhteisöön on pakko uskoa ja kuulua taivaspaikan ansaitakseen. Kouluttautuneen, sivistyneen nuorison joukkopako on vain ajan kysymys. Kun muutama rohkaistuu irtautumaan ja vastustamaan esimerkiksia vl-lastenraiskaamista, sadat lähtevät.
Kun itse poistuin SRKlaisuudesta, niin lähimmät ystävät kyselivät miltä se tuntuu.
Kerroin rehelllisesti tuntemuksistani ja vuoden sisällä olin saanut maineen ulosvetäjänä, kun koko kaveripiiri nosti kytkintä. Kymppilestat eivät enään tunteneet minua lainkaan.
En silti kokenut olevani ulosvetäjä vaan kerroin vain miltä tuntuu.
Kyllä se on jokaisen oma aisa pysyykö SRKlaisuudessa vai ei, siihen ei voi muut vaikuttaa, (paitsi tietenkin SRKlaiset, jos lemppaavat ulos).
Sisaruksistani useimmat ovat vielä SRKn lumoissa, ja saavat mun puolesta olla, kunhan eivät yritä käännyttää mua. - No, kunhan kysyn
Heikkoja ovat ne, jotka ajattelevat, mitä muut meistä ajattelevat, eivätkä uskalla sen takia uskoa vapaasti! Mutta olet osin oikeassakin. Meissä uskovaisissa on myös heikkojakin. Jumala on luvannut, että heikollakin uskolla pääsee kerran taivaan kunniaan!>Olemme nöyriä omasta tahdostaan
Kenen omasta tahdosta te muka olette nöyriä? - ....surullista....
"...yli kolmekymmentä saanut kokea lähtemisen armon "
Voi voi, jos tuo on totta. Voi teitä....
- kumma juttu
Miksi sitten kaikkialla toitotetaan vain sitä kuinka paljon on ollut parannuksen tekijöitä?? Olen ajatellut että onko sitten vain sattumaan että omassa lähipiirissä nimenomaan niitä lähtijöitä on ollut PALJON.
- Belgialaisiako?
Tuo propaganda on juuri sitä, mitä SRK haluaa ylläpitää. Jos nyt muutama pedofiili on järjestöön liittynyt hyvien apajien toivossa, niin sitä ei kannattaisi kovin paljon elämöidä.
- Ei mikään kumma
Normaalia SRKn viestintää jolla musta tehdään valkeaksi ja päinvastoin.
Uhreista syylllisiä ja syyllisistä uhreja.
- Tottuuventorvi,
>>Miksi sitten kaikkialla toitotetaan vain sitä kuinka paljon on ollut parannuksen tekijöitä??
- kumma juttu
Oisko tässä joku yhteinen sopimus tai puhujaveljien ohjeistus että pitää korostaa tälläistä ettei ihmiset nyt lähtisi joukolla pois? Sekin on tullut mieleen kyllä
- sanan palvelija.
Parannuksen tekijöitä on kyllä ollut paljon, mutta niin paljon myös uskonsa kieltäneitä. Tottakai me saamme iloita jokaisesta, joka on saanut palaamisen armon, vaikka lähtijöitä olisikin enemmän. Jokainen takaisin voitettu on paljon!
Me emme saa luovuttaa, sillä elämme edelleen armon ajassa. Vielä on mahdollisuus päästä osalliseksi tästä elävästä uskosta. Huomenna se on kenties jo liian myöhäistä. - VL-lastenraiskaajat!
kumma juttu kirjoitti:
Oisko tässä joku yhteinen sopimus tai puhujaveljien ohjeistus että pitää korostaa tälläistä ettei ihmiset nyt lähtisi joukolla pois? Sekin on tullut mieleen kyllä
Ovatko nämä mainostetut "parannuksentekijät" näitä rippi-isilleen uskoutuneita vl-lastenraiskaajia? Raiskatessaan lapsiaanhan he eivät olleet uskovaisia ja ripittäytymisen jälkeen taas ovat. Näistäkö SRK pitää kirjaa?
- Miksi ei kelpaa?
Parannuksen tekijöitä on kyllä ollut paljon, mutta niin paljon myös uskonsa kieltäneitä. Tottakai me saamme iloita jokaisesta, joka on saanut palaamisen armon, vaikka lähtijöitä olisikin enemmän. Jokainen takaisin voitettu on paljon!
Me emme saa luovuttaa, sillä elämme edelleen armon ajassa. Vielä on mahdollisuus päästä osalliseksi tästä elävästä uskosta. Huomenna se on kenties jo liian myöhäistä.Miksi vainositte ja painostitte esimerkiksi Johanna Hurtigin ulos yhteisöstänne?
Miksi Johannan sielu ei kelvannut SRK:lle? - surun aika
Miksi ei kelpaa? kirjoitti:
Miksi vainositte ja painostitte esimerkiksi Johanna Hurtigin ulos yhteisöstänne?
Miksi Johannan sielu ei kelvannut SRK:lle?Tämä Marin kaltoinkohtelu minutkin herätti ja sitä suren. Mutta ajattelen, että tuo SRK ei tajua tekojensa seurauksia. Että se vastaavat siitä ajallaan kyllä.
- pyrkimykset ???
surun aika kirjoitti:
Tämä Marin kaltoinkohtelu minutkin herätti ja sitä suren. Mutta ajattelen, että tuo SRK ei tajua tekojensa seurauksia. Että se vastaavat siitä ajallaan kyllä.
Luehan Marin ihailija ao. feministin pähkäilyjä K-24:lla
http://www.kotimaa24.fi/uutiset/kotimaa/8975-lestadiolaisuuden-patriarkaaliset-rakenteet-syntia
Lue ketjusta myös ulkopuolisten ihmetteleviä kommenttia hänen käsityksistään.
Koko kristillinen kirkko ollut Marin mielestä väärässä 2000 vuotta.
Vasta nyt on Marin muiden feministien mielestä saatu oikea ymmärrys Jumalalta --- heidän kauttaan.
Eikö teillä jo silmät aukene viimeinkin "näiden" kohdalla ??????? - 2000 vuotta sitten?
pyrkimykset ??? kirjoitti:
http://www.kotimaa24.fi/uutiset/kotimaa/8975-lestadiolaisuuden-patriarkaaliset-rakenteet-syntia
Vasta nyt on Marin muiden feministien mielestä saatu oikea ymmärrys Jumalalta --- heidän kauttaan.
Eikö teillä jo silmät aukene viimeinkin "näiden" kohdalla ???????Itse kannatat 2000 vuotta vanhaa tasa-arvomallia?
Kannattaisikohan nyt kuitenkin hivuttautua vaikkapa 1000 tai jopa 1500 vuotta lähemmäksi nykyaikaa? - wwf
pyrkimykset ??? kirjoitti:
Eikö teillä jo silmät aukene viimeinkin "näiden" kohdalla ???????"ulkopuolisten ihmetteleviä kommenttia"
Katsopa tarkemmin, ketkä siellä kommentoivat. Eivät ne VL:t niitä ainoita patavanhoillisia ole, vaan vastenmielisiä kommentaattoreita riittää myös muista lahkoista.
- 31313113
Parannuksentekijöitäkin on ollut -puheet vaikuttavat kovin propagandalta, kun liike koko ajan lähtijöitä on kymmen- ellei satakertainen määrä tulijoihin verrattuna.
- kumma juttu
Miksi tätä halutaan niin hirveästi korostaa kuinka on ollut niin hirveän paljon parannuksen tekijöitä ja seuroissa ennätysmäärät väkeä? ja totuus onkin sitten ihan muuta.
Tulee mieleen sekin että minkälainne on se ihminen joka nyt tällä hetkellä haluaa liittyä vanhoillislestadiolaisuuteen? Kun liikkeessä kauan olleillekin on vasta alkanut valjeta totuus ja ovat uskaltaneet alkaa ajatella omilla aivoilla. Minkälaisia ihmisiä tälläinne liike jolla on tälläinen maine, vetää puoleensa? - sanan palvelija.
Sullekin haluan teroittaa: Me saamme iloida jokaisesta palaamisen armon saaneesta! Jos toteaa, että niin moni on saanut parannuksen armon, onko se propagandaa, jos väitteelle on vankkumaton pohja!
Minun lähipiirissäkin on saatu iloida! Ystäväperheeni sai parannuksen armon, isäni sai parannuksen armon ennen lähdön hetkeä. Samoin enoni ja kaverin kavereita. Yhteensä parannuksen armon saaneita on ollut tässä viimeisen 10 vuoden aikana runsaat 12. Se on tänä aikana kuulkaat paljon! Aikana, jona ihmiset enemmänkin ovat joutumassa yhä kauemmaksi Jumalasta. Tottakai murehdimme jokaista uskon menettänyttäkin, mutta vielä emme voi heille helvetin ovea näyttää. Emmehän me voi tietää, vaikka he saisivat myöhemmin parannuksen armon. En voi myöskään taata, että itse olisin viimeisenä päivänä uskomassa. Emme voi uskon tähden ylpistyä! - kumma juttu
Sullekin haluan teroittaa: Me saamme iloida jokaisesta palaamisen armon saaneesta! Jos toteaa, että niin moni on saanut parannuksen armon, onko se propagandaa, jos väitteelle on vankkumaton pohja!
Minun lähipiirissäkin on saatu iloida! Ystäväperheeni sai parannuksen armon, isäni sai parannuksen armon ennen lähdön hetkeä. Samoin enoni ja kaverin kavereita. Yhteensä parannuksen armon saaneita on ollut tässä viimeisen 10 vuoden aikana runsaat 12. Se on tänä aikana kuulkaat paljon! Aikana, jona ihmiset enemmänkin ovat joutumassa yhä kauemmaksi Jumalasta. Tottakai murehdimme jokaista uskon menettänyttäkin, mutta vielä emme voi heille helvetin ovea näyttää. Emmehän me voi tietää, vaikka he saisivat myöhemmin parannuksen armon. En voi myöskään taata, että itse olisin viimeisenä päivänä uskomassa. Emme voi uskon tähden ylpistyä!Viimeisen kymmenen vuoden aikana on ihan eri asia kuin vaikka viimeisen kahden vuoden aikana tai vaikka viimeisen kesän aikana. Itse puhun nyt siitä ajasta. Tänä lyhyenä aikana on moni tuttu ottanut ja lähtenyt, ts.tullut järkiinsä. Revi siitä
- sanan palvelija.
kumma juttu kirjoitti:
Viimeisen kymmenen vuoden aikana on ihan eri asia kuin vaikka viimeisen kahden vuoden aikana tai vaikka viimeisen kesän aikana. Itse puhun nyt siitä ajasta. Tänä lyhyenä aikana on moni tuttu ottanut ja lähtenyt, ts.tullut järkiinsä. Revi siitä
En lähde teidän epäuskoisten kanssa riitelee joutavista asioista. Mieluummin hiljaa toivon ja rukoilen, että tekin saisitte parannuksen armon.
- kumma juttu
En lähde teidän epäuskoisten kanssa riitelee joutavista asioista. Mieluummin hiljaa toivon ja rukoilen, että tekin saisitte parannuksen armon.
Miten voit sanoa toista epäuskoiseksi noin vain? Itsekö olet oikeauskoinen? Sinäkö toimit tuomarina viimeisenä päivänä kun jo täällä ajassa tuomitset ihmisiä tuosta vaan? Ihmettelen tuota ylpeyttäsi. Nöyrry parannukseen sinäkin.
- HyI
Minun lähipiirissäkin on saatu iloida! Ystäväperheeni sai parannuksen armon, isäni sai parannuksen armon ennen lähdön hetkeä. Samoin enoni ja kaverin kavereita. Yhteensä parannuksen armon saaneita on ollut tässä viimeisen 10 vuoden aikana runsaat 12. Se on tänä aikana kuulkaat paljon! Aikana, jona ihmiset enemmänkin ovat joutumassa yhä kauemmaksi Jumalasta. Tottakai murehdimme jokaista uskon menettänyttäkin, mutta vielä emme voi heille helvetin ovea näyttää. Emmehän me voi tietää, vaikka he saisivat myöhemmin parannuksen armon. En voi myöskään taata, että itse olisin viimeisenä päivänä uskomassa. Emme voi uskon tähden ylpistyä!Isä parka, toivottavasti hänen ajatus oli jo tuonpuoleisessa ennenkuin erehtyi siinä lapsuudessa pelon vallassa iskostetun harhan uskomaan.
- oudoksuttavaa
Minun lähipiirissäkin on saatu iloida! Ystäväperheeni sai parannuksen armon, isäni sai parannuksen armon ennen lähdön hetkeä. Samoin enoni ja kaverin kavereita. Yhteensä parannuksen armon saaneita on ollut tässä viimeisen 10 vuoden aikana runsaat 12. Se on tänä aikana kuulkaat paljon! Aikana, jona ihmiset enemmänkin ovat joutumassa yhä kauemmaksi Jumalasta. Tottakai murehdimme jokaista uskon menettänyttäkin, mutta vielä emme voi heille helvetin ovea näyttää. Emmehän me voi tietää, vaikka he saisivat myöhemmin parannuksen armon. En voi myöskään taata, että itse olisin viimeisenä päivänä uskomassa. Emme voi uskon tähden ylpistyä!niin tai oikeammin te ette todellkaan voi mitään helvetin ovea osoittaa,koska teillä ei ole toisen ihmisen uskonelämän kanssa mitään valtakirjaa, ei hyvänen aika. Ajatellaanko noin laajemminkin tässä liikkeessä, perin outo juttu.
- talkkari
kumma juttu kirjoitti:
Miksi tätä halutaan niin hirveästi korostaa kuinka on ollut niin hirveän paljon parannuksen tekijöitä ja seuroissa ennätysmäärät väkeä? ja totuus onkin sitten ihan muuta.
Tulee mieleen sekin että minkälainne on se ihminen joka nyt tällä hetkellä haluaa liittyä vanhoillislestadiolaisuuteen? Kun liikkeessä kauan olleillekin on vasta alkanut valjeta totuus ja ovat uskaltaneet alkaa ajatella omilla aivoilla. Minkälaisia ihmisiä tälläinne liike jolla on tälläinen maine, vetää puoleensa?Ne näkee sen peltoon kätketyn aarteen.
- täysi ikäiset jo
talkkari kirjoitti:
Ne näkee sen peltoon kätketyn aarteen.
Ihminen ennenkaikkea nuori on herkkä vaikutteille ettei hän kyseenalaista perheensä uskoa ennenkuin pystyy kriittisesti asioista päättelemään!Näinhän kävi myös Saksalaisille ennenkuin silmät avautui huomaamaan todellisuuden ja houreen toisistaan.Uskonto on ihan jees asia mutta sitä ei pitäs tuputtaa lapsille vaan antaa heidän itse päättää kuulunko johonkin lahkoon vai en?
- Luinhyvän sanonnan
kumma juttu kirjoitti:
Viimeisen kymmenen vuoden aikana on ihan eri asia kuin vaikka viimeisen kahden vuoden aikana tai vaikka viimeisen kesän aikana. Itse puhun nyt siitä ajasta. Tänä lyhyenä aikana on moni tuttu ottanut ja lähtenyt, ts.tullut järkiinsä. Revi siitä
Saanut lähtemisen armon
Olikohan tässä ketjussa ylempänä.
Tuota voisi jatkaa:
, ja viimein irtipäässyt SRKn ikeestä sekä päässyt rauhaan, vapauteen ja iloon asti - Sanan palvelijalle!
Rukoile, että omat silmäsi avautuisivat näkemään oman sokeutesi asioiden suhteen. Mikä sinä olet leimaamaan muita kuin teikäläisiä (jopa taivaspaikat itselle varanneet!) epäuskoisiksi.
Me, teidän mielestänne epäuskoiset, saatamme olla rehellisempiä ja aidompia uskovaisia kuin tekopyhät ja SRK:n säännöille kumartavat lahkolaisenne.
Joka itsensä ylentää, hänet alennetaan. Aukaisepa Raamattu - sieltä tuokin teksti löytyy. Mutta aukeaako lauseen merkitys itsellesi?? - Äkkiä pois
kumma juttu kirjoitti:
Itse tiedän ihan muutaman joka on "tehny parannuksen." Viimeisen vuoden ajalta en tiedä yhtään. Mutta pois lähteneitä tiedän viimeisen vuoden ajalta tosi paljon. Ja kohta on taas yks lisää: minä. Oon tullut järkiini: haluan elää OMAA elämää. Meidät vl:t on vaan niin aivopesty tähän touhuun että "uskon kieltäminen" on hankala kertoa muille. Läheisten reaktiot ovat ällistyttäviä, senki oon saanu kokea ihan vierestä, kuluvan vuoden aikana.
- Hersykääveripeput
Satoja ihmisiä tulee järkiinsä kuukausittain. Muutamat raukat pelkäävät ja peloissaan käyvät netissä naurettavaa propagandaansa :D
Lähtemisen armon kokenut ei ole koskaan katunut elämänsä parasta päätöstään. Se on totuus!- sanan palvelija.
Laitappa jotain todisteaineistoa rankalle väitteellesi.
- kumma juttu
Sitä tietoa ei kukaan tule koskaan kertomaan. Mutta sen voi havaita seurapenkissä ja kuulla ihmisiltä. Kukaan ei tule koskaan meille sitä kertomaan moniko todella nyt on ryhdistyksistä eronnut. me saamme kuulla vain kuinka jokunen mätä kala on lähtenyt ja niin paljon on ollut parannuksen tekijöitä! Vai tarkoitetaanko niillä parannuksen tekijöillä niitä jotka ovat lähteneet?? Kun tuntuu että suurin asia josta pitäisi tehdä parannus on se että on joksu kuulunut moiseen lahkoon joka on niin paljon pahaa saanut aikaan.
- Eräs uskovainen.
kumma juttu kirjoitti:
Sitä tietoa ei kukaan tule koskaan kertomaan. Mutta sen voi havaita seurapenkissä ja kuulla ihmisiltä. Kukaan ei tule koskaan meille sitä kertomaan moniko todella nyt on ryhdistyksistä eronnut. me saamme kuulla vain kuinka jokunen mätä kala on lähtenyt ja niin paljon on ollut parannuksen tekijöitä! Vai tarkoitetaanko niillä parannuksen tekijöillä niitä jotka ovat lähteneet?? Kun tuntuu että suurin asia josta pitäisi tehdä parannus on se että on joksu kuulunut moiseen lahkoon joka on niin paljon pahaa saanut aikaan.
Kuuleppa rakas ystäväni: Monissa siioneissa on saatu iloita jäsenmäärän kasvusta. Rauhanyhdistyksiä on laajenneltu ja rakennettu jopa uusia.
Oulun rauhanyhdistystäkin laajennettiin ihan hiljattain, vaikka se oli jo ennestään valtaisan iso. Väkeä tuntuu riittävän.
Helsingissä on selkeää laajennuksen tarvetta, mutta koska kiinteistöjen hinnat ovat siellä korkeita, on nähty paremmaksi, ettei kaikki tule yhtä aikaa. Sunnuntaisin seuroja järjestetään portaittain. Ensin menee puolet, eli käytännössä perheelliset, ja väliajan jälkeen nuoret ja nuoret perheet. Tungosta tuntuu riittävän.
Jopa Turussa ja Tampereella on saatu iloita kasvavasta jäsenmäärästä.
Monissa pienissäkin pitäjissä on suurenneltu rauhanyhdistysten toimitaloja, kun jäsenmäärä on ollut niin kovassa kasvussa! - sivusta 117
Sosiaalisen median kautta tiedän kaksi suljettua ryhmää, joista molempiin kuuluu satoja ihmisiä. Jos lapset lasketaan mukaan, niiin lähtijöitä on reilusti yli tuhat.
Näitä ryhmiä voi toki olla enemmänkin. Olen jo lähes eläkeläinen ja minun elinaikanani tämä on selkeä ennätys. Kiitos internetin. Netti tulee olemaan SRK-laisuudelle paljon tuhoisampi kuin TV. - kumma juttu
Eräs uskovainen. kirjoitti:
Kuuleppa rakas ystäväni: Monissa siioneissa on saatu iloita jäsenmäärän kasvusta. Rauhanyhdistyksiä on laajenneltu ja rakennettu jopa uusia.
Oulun rauhanyhdistystäkin laajennettiin ihan hiljattain, vaikka se oli jo ennestään valtaisan iso. Väkeä tuntuu riittävän.
Helsingissä on selkeää laajennuksen tarvetta, mutta koska kiinteistöjen hinnat ovat siellä korkeita, on nähty paremmaksi, ettei kaikki tule yhtä aikaa. Sunnuntaisin seuroja järjestetään portaittain. Ensin menee puolet, eli käytännössä perheelliset, ja väliajan jälkeen nuoret ja nuoret perheet. Tungosta tuntuu riittävän.
Monissa pienissäkin pitäjissä on suurenneltu rauhanyhdistysten toimitaloja, kun jäsenmäärä on ollut niin kovassa kasvussa!Kuuleppa rakas uskovainen. Tiedätkö mistä se johtuu? Ei ainakaan parannusken tekijöistä, vaan siitä että toisille paikkakunnille vain sattuu muuttamaan enemmän perheitä, kun vaikka rakentavat tai muuten vaan muuttavat, esim työn perässä. Luuletko että se laajennustarve johtuu parannuksen tekijöistä? Ja tiedätkö ihan tähän hetkistä tilannetta? Puhut varmaan yt viimeisen kymmenen vuoden asioista.
Ei mene kuule läpi tämäkään. - kattopuutarha
Monissa pienissäkin pitäjissä on suurenneltu rauhanyhdistysten toimitaloja, kun jäsenmäärä on ollut niin kovassa kasvussa!Ei Oulun ry:n seurasalia ole laajennettu, ainostaan ykköskahviota on laajennettu sen takia, että siellä voidaan pitää suurempia juhlia esim. häitä.
- Kertokaa muillekin
sivusta 117 kirjoitti:
Sosiaalisen median kautta tiedän kaksi suljettua ryhmää, joista molempiin kuuluu satoja ihmisiä. Jos lapset lasketaan mukaan, niiin lähtijöitä on reilusti yli tuhat.
Näitä ryhmiä voi toki olla enemmänkin. Olen jo lähes eläkeläinen ja minun elinaikanani tämä on selkeä ennätys. Kiitos internetin. Netti tulee olemaan SRK-laisuudelle paljon tuhoisampi kuin TV.Miksei näistä ryhmistä puhuta jossain niin että sinne voisi enemmänkin liittyä väkeä? En ole kuullut mistään tälläisestä. Vertaistuki kyllä olisi tarpeen kun tästä paskasta yrittää eroon rämpiä.
- Olavi tietää
sivusta 117 kirjoitti:
Näitä ryhmiä voi toki olla enemmänkin. Olen jo lähes eläkeläinen ja minun elinaikanani tämä on selkeä ennätys. Kiitos internetin. Netti tulee olemaan SRK-laisuudelle paljon tuhoisampi kuin TV.Puhut sontaa, kysyppä Olavilta, lähtijöitä on vain yksi ja tulijoita satoja.
- sivusta 117
Kertokaa muillekin kirjoitti:
Miksei näistä ryhmistä puhuta jossain niin että sinne voisi enemmänkin liittyä väkeä? En ole kuullut mistään tälläisestä. Vertaistuki kyllä olisi tarpeen kun tästä paskasta yrittää eroon rämpiä.
Harmi, jos et ole tietoinen. Kaikilla suurilla paikkakunnilla on noihin yhteisöihin kuuluvia. Ne ovat tavallaan salaisia ryhmiä, joten isommin niistä ei huudella. Kaikille jäsenille on yhteistä, että he pitävät SRK:ta kristinuskon kannalta harhaoppisena. Syyt tiedät varmaan.
Etsi niin löydät :) - Vai miten päin se ol
kattopuutarha kirjoitti:
Ei Oulun ry:n seurasalia ole laajennettu, ainostaan ykköskahviota on laajennettu sen takia, että siellä voidaan pitää suurempia juhlia esim. häitä.
Siellä on ihan kuulemma katollakin seuravieraita kuuntelemassa kun ei sisään mahdu. On niin paljon parannuksen tekijöitä ollut. Kohta ei riitä mikään tila, ovista ja ikkunoista virtaa väkeä sisään!
- kerro heti jo
sivusta 117 kirjoitti:
Harmi, jos et ole tietoinen. Kaikilla suurilla paikkakunnilla on noihin yhteisöihin kuuluvia. Ne ovat tavallaan salaisia ryhmiä, joten isommin niistä ei huudella. Kaikille jäsenille on yhteistä, että he pitävät SRK:ta kristinuskon kannalta harhaoppisena. Syyt tiedät varmaan.
Etsi niin löydät :)Mistä etsin? Tahdon löytää! Ja moni muukin.
- sivusta 117
kerro heti jo kirjoitti:
Mistä etsin? Tahdon löytää! Ja moni muukin.
Keysele ex:ltä tai "laiteilla olijoilta"! En voi enempää paljastaa, koska näin on sovittu. Itse en kuulu näihin ryhmiin, mutta tiedän tasan tarkkaan missä mennään.
- Kattopuutarha!
kattopuutarha kirjoitti:
Ei Oulun ry:n seurasalia ole laajennettu, ainostaan ykköskahviota on laajennettu sen takia, että siellä voidaan pitää suurempia juhlia esim. häitä.
Seurasalia ei todellakaan suurennettu kasvaneen väkimäärän vuoksi, vaikka niin on valheellisesti (tyypillistä) väitetty, vaan on rakennettu lisätikoja aina kattopuutarhaa myöten, että olisi kivempia paikkoja pitää hoitokokouksia, jotka nyt ovat juuri taas alkaneet!
- Ex-vl-
kerro heti jo kirjoitti:
Helpointa on, kun käyt Uskontojen uhrien tuen vertaistukiryhmissä. Niissä liikkuu nykyään paljon vl-ihmisiä. Tietoa saa täältä:
http://www.uskontojenuhrientuki.fi/mista-apua-kun-uskonto-ahdistaa - Ehkäpänäinkin
Monissa pienissäkin pitäjissä on suurenneltu rauhanyhdistysten toimitaloja, kun jäsenmäärä on ollut niin kovassa kasvussa!Entäpä jos jäljelle jääneet 36% nuorista on perustanut perheen ja silloinhan tarvitaan lisää tilaa lastenvaunuille?
Ja jäsenmäärän kasvu selittyy sillä, että ripareilla on nyt enemmän populaa kuin hautaan siunataan vuosittain.
Riparin jälkeen vanhemmat liittävät lapsensa automaattisesti siihen ry:hyn, johon itsekin kuuluvat. Siinä ei lapselta kysellä tahdotko, se kysytään vasta häissä. - linkkiävinkiksi
kerro heti jo kirjoitti:
hakomaja.net on sivusto, jossa käsitellään paljon SRKlaisuudesta irtautumista.
Sieltä löytynee vertaistukea ensi alkuun, saattaa sieltä saada opastusta muuallekin jatkossa. - Kannattaako ylpeillä
Vai miten päin se ol kirjoitti:
Siellä on ihan kuulemma katollakin seuravieraita kuuntelemassa kun ei sisään mahdu. On niin paljon parannuksen tekijöitä ollut. Kohta ei riitä mikään tila, ovista ja ikkunoista virtaa väkeä sisään!
Näinhän SRK:n Hemesti meille yrittää kirkastaa. Mitä enemmän lapsia raiskaavat, sitä enemmän on Belgiasta tullut kiinnostuneita yhteydenottoja:)
- kummallista touhu!
Ehkäpänäinkin kirjoitti:
Entäpä jos jäljelle jääneet 36% nuorista on perustanut perheen ja silloinhan tarvitaan lisää tilaa lastenvaunuille?
Ja jäsenmäärän kasvu selittyy sillä, että ripareilla on nyt enemmän populaa kuin hautaan siunataan vuosittain.
Riparin jälkeen vanhemmat liittävät lapsensa automaattisesti siihen ry:hyn, johon itsekin kuuluvat. Siinä ei lapselta kysellä tahdotko, se kysytään vasta häissä.Tuo on niin väärin koska eihän vanhemmat sais lastensa uskosta päättää ja miten se muka häissä kysytään?Eikös sillon kysytä tahdotko ottaa jne.puolisoksi?
- Ehkäpänäinkin
kummallista touhu! kirjoitti:
Tuo on niin väärin koska eihän vanhemmat sais lastensa uskosta päättää ja miten se muka häissä kysytään?Eikös sillon kysytä tahdotko ottaa jne.puolisoksi?
Juuri tuota kysymystä tarkoitin, se on ainoa tahdotko-kysymys.
- wwv
Monissa pienissäkin pitäjissä on suurenneltu rauhanyhdistysten toimitaloja, kun jäsenmäärä on ollut niin kovassa kasvussa!Huuhaa huuhaa. Jäsenmäärä on koko Suomessa (jäsenmaksun maksavat jäsenet) ollut viimeiset parikymmentä vuotta koko ajan sen reilut 30 000. Ei se siitä ole muuttunut ei näköpiirissä ole suurta muutosta.
Väestö vain on keskittynyt ja toimitaloja on kasvukeskuksiin ja niiden lähikuntiin noussut kuin jothain satheela. Pieniä rauhanyhdistyksiä syrjäseuduilla on sen sijaan lakkautettu noin 100.
Eli kärjistettynä:
Lapin ja Kainuun syrjäkyliltä on muutettu Ouluun ja Helsinkiin. - Frefreeee
wwv kirjoitti:
Huuhaa huuhaa. Jäsenmäärä on koko Suomessa (jäsenmaksun maksavat jäsenet) ollut viimeiset parikymmentä vuotta koko ajan sen reilut 30 000. Ei se siitä ole muuttunut ei näköpiirissä ole suurta muutosta.
Väestö vain on keskittynyt ja toimitaloja on kasvukeskuksiin ja niiden lähikuntiin noussut kuin jothain satheela. Pieniä rauhanyhdistyksiä syrjäseuduilla on sen sijaan lakkautettu noin 100.
Eli kärjistettynä:
Lapin ja Kainuun syrjäkyliltä on muutettu Ouluun ja Helsinkiin.>>Jäsenmäärä on koko Suomessa (jäsenmaksun maksavat jäsenet) ollut viimeiset parikymmentä vuotta koko ajan sen reilut 30 000
- Mitätön porukka.
Frefreeee kirjoitti:
>>Jäsenmäärä on koko Suomessa (jäsenmaksun maksavat jäsenet) ollut viimeiset parikymmentä vuotta koko ajan sen reilut 30 000
VL-uskovaisia lienee kaikki imeväisistä mummoihin laskettuna tällä hetkellä noin 60.000 ja kovasti laskussa on väkimäärä. Vaikka SRK yrittää kasvukeskusten kasvamisella ylpeillä ja niiden kasvanutta väkimäärää innolla esittelee, on totuus aivan toisenlainen. Ei SRK-laisuudella todellisuudessa ole lainkaan sellaista vaikutusvaltaa yhteiskunnassamme, kun he pullistuneesta egostaan antavat ymmärtää...
Kuvittevat hallitsevansa tiedotusvälineitäkin vuhaboikoteilla ja muilla uhkauksillaan. Sairasta sakkia. - Äkkiä pois
Miksei näistä ryhmistä puhuta jossain niin että sinne voisi enemmänkin liittyä väkeä? En ole kuullut mistään tälläisestä. Vertaistuki kyllä olisi tarpeen kun tästä paskasta yrittää eroon rämpiä.
Facessa ainakin on tämmönen ryhmä mutta toki se on täysin suljettu. Ja sinne pääset jos joku ryhmän jäsen lisää sut sinne. Itse en siinä ryhmässä vielä ole, mutta toivottavasti mahdollisimman pian. Sieltä varmaan saa vertaistukea. Minä ainaki haluan äkkiä pois tästä lahkosta. Kaiken muun lahkon viallisuuden lisäksi Oulun ry:llä väentungosta huolimatta olo on äärimmäisen ulkopuolinen. Siinä yksi syy monen muun lisäksi miksi en olekkaan siellä pitkään aikaan käynyt.
- salaseuran jäsen
Periaate on, että mukaan kutsutaan. Ei pidetä metakkaa itsestä. Osin siis uuslestadiolaisia piirteitä.
- Saara-äiti
Tarkoitat siis, että ovat kieltäneet uskonsa vanhoillislestadiolaisuuteen.
Sehän on pelkästään hyvä asia. - Tulipahan kommentti
Kuinka usko kielletään? Onko kiellolle mitään juridisia perusteita?
"valtaisa määrä fb-kavereita ympäri Suomen ovat kieltäneet uskonsa."
-määrä on ilmisevä yksikkö
-ovat on taas verbin monikkomuoto - Kannattaa lähteä
Vanhoillislestadiolaisen liikkeen kuolinisku tapahtui silloin, kun SRK:n johto alkoi salaamaan pedofiliaa, jota esiintyy vl-liikkeessä erityisen paljon.
Muutamia vuosia sitten, kun tajusin asian, lähdin vl-liikkeestä.
Nyt olen seurannut, mitä tuleman pitää ja ilokseni olen huomannut, että moni muukin on avannut oven ulospäin, koska mitään muuta suuntaa ei ole, siitä SRK on pitänyt huolen, puolustamalla lasten raiskaajia ja viimeinen niitti on ollut, että SRK on hyökännyt heidän kimppuun, jotka ovat lähteneet puolustamaan vl-liikkeen sisällä raiskattuja ihmisiä.- Sitä saa, mitä tilaa
SRK ilmoitti, ettei he pyydä vl-liikkeen sisällä raiskatuilta ihmisiltä anteeksi, vaikka arkkipiispakin yritti taivutella SRK:ta anteeksipyyntöön.
Sen jälkeen ry:n ovi on auennut tiuhaan tahtiin ja aina ulospäin, yhä useampi on sanonut heipat vl-liikkeelle. - Jyrkkä on SRK kanta
Sitä saa, mitä tilaa kirjoitti:
SRK ilmoitti, ettei he pyydä vl-liikkeen sisällä raiskatuilta ihmisiltä anteeksi, vaikka arkkipiispakin yritti taivutella SRK:ta anteeksipyyntöön.
Sen jälkeen ry:n ovi on auennut tiuhaan tahtiin ja aina ulospäin, yhä useampi on sanonut heipat vl-liikkeelle.SRK ei pyytele anteeksi, se on kuin P-Korean malli,
he vain pahoittelevat asioita, jos yleensä niinkään, olankohautuksilla.
SRK ei kannata kysellä mitään. Kysymyksen esittäjä asetetaan heti synnilliseksi, jonka sieluntila välittömästi kysenalaistetaan, kuin pelotteena että "miksi kysyitkin".
SRK ei minua enää häslää, kun tulevaat kyselemään auliisti tukkipuita sahapuiksi Ry:n laajennukseen rakennusmateriaaliksi, ajan porukan "harjanvarrella helvetiaan"
- Calling Elvis
Srk-mies miettii vasta-argumenttejään ahkerasti, mutta ei voi sille mitään että yhä useampi jättää hullun ja vihamielisen vl-liikkeen taakseen. Kuulun itse ryhmään joka kasvaa päivittäin. Uudet tulijat kertovat poikkeuksetta samaa tarinaa sadoista ja ties kuinka monista jo mielessään eronneista, jotka vielä jonkun pelon takia (suku, kaverit, yhteisö, kuolema, helvetti yms) arpovat milloin uskaltavat hypätä sivuun. Elämämsä parasta päätöstä ei kannata turhaan pitkittää, sitä ei ole yksikään edelleenkään katunut. On ihanaa hengittää ilmaa vapaana ahdistuksesta ja peloista. Ilma tuntuu raikkaammalta ja puhtaammalta. Värit ja luontokin näyttää paljon kauniimmalta ja selvemmältä. Syntejä ei ole olemassakaan, eikä mitään fucking helvettejä. Ne on keksitty pelkästään ihmisten pelottelua varten. Eläkää vapaana ihmiset! Se kannattaa!
- fhgjsgjgs
Mitä tarkottaa kieltää usko? Siis miten millä sanoilla,teoilla esim.laita esimerkkejä! Itelläki lesta kavereita fbssä.
- Helinakeijy.
Uskon voi kieltää monella eri tapaa. laitampa tähän vähän listausta tavoista.
1. ehkä se perinteisin tapa, että menee seuroissa eteen tunnustamaan, että minä kiellän uskon (80-luvun jälkeen tällainen käytäntö on kuitenkin ratkaisevassa määrin vähentynyt, nykyään ei esiinny käytännössä lainkaan)
2. rikkoa ns. saaraäidin eli seurakunnan sääntöjä, eikä suostu sopimaan niitä saaraäidin kanssa. tämän opin määrittelee nykyisin SRK:n johtokunta.
3. Vaihtaa uskontonsa toiseen, tai rupeaa uskoo hiukan eri tavalla.
4. kertoo uskonkieltämisestä toiselle vl:lle, joka sitten huolehtii, että viesti saavuttaa koko siionin.
5. Lakkaa vain käymästä seuroissa ja muissa kokouksissa.
6. Laulaa epäsopivia lauluja
7. Hankkimalla television
8. ripustamalla killuttimet korvaan
9. sanomalla vääränlaisen sanan, eikä suostu sopimaan sitä
10. menemällä naimisiin ei vl:n kanssa.
Tässä muutamia. - kapteeni koukku :)
"Kieltää usko" tarkoittaa sitä, että henkilö itse tai muut rauhanyhdistyksen jäsenet eivät katso henkilön kuuluvan enää lestadiolaiseen liikkeeseen, eikä elävän ja ajattelevan sen sääntöjen ja elämäntapojen mukaan. Jos rikkoo aktiivisesti elämäntapasääntöjä ja ajattelee omilla aivoillaan, muut lestadiolaiset lakkaavat pitämästä henkilöä enää lestadiolaisena. Tämä toimii kuten missä tahansa ryhmässä, missä on tiukat elämäntapasäännöt. Tuossa toisessa vastauksessa (Helinakeijy) on monta kohtaa miten elämäntapaa voi alkaa muuttamaan. Siinä vaiheessa, kun lestadiolaiset eivät enää oikein hyväksy joukkoonsa, joku heistä saattaa sanoa esim. että "ei uskovainen noin elä" tai jotain vastaavaa, eli retorisesti kielletään ryhmän jäsenyys.
"Kieltää usko" -ilmaus on monesti käytössä vain lestadiolaisilla. Tämän ilmauksen käyttö paljastaa heidän ylimielisen asenteensa, jossa he katsovat heillä olevan jonkin salaperäisen taidon määritellä, mikä on oikeaa uskoa. Kyse on vain siitä, havaitaanko henkilö tarpeeksi mukautuvaksi noudattamaan lestadiolaista elämäntapaa. Ne ihmiset, jotka jatkavat uskomista haluamallaan tavalla, käyttävät luultavasti mieluummin ilmaisua päästä tai lähteä pois lestadiolaisesta liikkeestä. He siis eivät "kiellä uskoaan" kenenkään muun kuin lestadiolaisten mielestä.
Toivottavasti hiukan selvensi. :) - Kerosiin.
kapteeni koukku :) kirjoitti:
"Kieltää usko" tarkoittaa sitä, että henkilö itse tai muut rauhanyhdistyksen jäsenet eivät katso henkilön kuuluvan enää lestadiolaiseen liikkeeseen, eikä elävän ja ajattelevan sen sääntöjen ja elämäntapojen mukaan. Jos rikkoo aktiivisesti elämäntapasääntöjä ja ajattelee omilla aivoillaan, muut lestadiolaiset lakkaavat pitämästä henkilöä enää lestadiolaisena. Tämä toimii kuten missä tahansa ryhmässä, missä on tiukat elämäntapasäännöt. Tuossa toisessa vastauksessa (Helinakeijy) on monta kohtaa miten elämäntapaa voi alkaa muuttamaan. Siinä vaiheessa, kun lestadiolaiset eivät enää oikein hyväksy joukkoonsa, joku heistä saattaa sanoa esim. että "ei uskovainen noin elä" tai jotain vastaavaa, eli retorisesti kielletään ryhmän jäsenyys.
"Kieltää usko" -ilmaus on monesti käytössä vain lestadiolaisilla. Tämän ilmauksen käyttö paljastaa heidän ylimielisen asenteensa, jossa he katsovat heillä olevan jonkin salaperäisen taidon määritellä, mikä on oikeaa uskoa. Kyse on vain siitä, havaitaanko henkilö tarpeeksi mukautuvaksi noudattamaan lestadiolaista elämäntapaa. Ne ihmiset, jotka jatkavat uskomista haluamallaan tavalla, käyttävät luultavasti mieluummin ilmaisua päästä tai lähteä pois lestadiolaisesta liikkeestä. He siis eivät "kiellä uskoaan" kenenkään muun kuin lestadiolaisten mielestä.
Toivottavasti hiukan selvensi. :)Mitä sitten ovat ne vanhoillislestadiolaiset, joiden opetusta vl:ien virallinen johto ei hyväksy. Näitä ovat mm. Rebekka Naatus, Mari Leppänen ja Johannes Alaranta.
- OIsko nuot
Kerosiin. kirjoitti:
Mitä sitten ovat ne vanhoillislestadiolaiset, joiden opetusta vl:ien virallinen johto ei hyväksy. Näitä ovat mm. Rebekka Naatus, Mari Leppänen ja Johannes Alaranta.
Oisko nuot sitten ihan vaan vanhoillislestadiolaisia, eivätkä SRKlaissia vanhoillislestadiolaisia.
"Voit lähteä lestadiolaisuudesta, mutta lestadiolaisuus ei lähde sinusta." - fsdfsdf
kapteeni koukku :) kirjoitti:
Toivottavasti hiukan selvensi. :)25. Miehen mielestä on oikea monikin tie, joka lopulta on kuoleman tie.
26. Työmiehen nälkä tekee työtä hänen hyväkseen, sillä oma suu panee hänelle pakon.
27. Kelvoton mies kaivaa toiselle onnettomuutta; hänen huulillaan on kuin polttava tuli.
28. Kavala mies rakentaa riitaa, ja panettelija erottaa ystävykset.
SANANLASKUT 16
- kamala on loppusi
"Syntejä ei ole olemassakaan, eikä mitään fucking helvettejä. Ne on keksitty pelkästään ihmisten pelottelua varten. Eläkää vapaana ihmiset! Se kannattaa!"
Tässä viestilainauksessa on esimerkki vaarallisesta tilasta. Jos parannusta ei tuohon tilaan tule, niin silloin kadotus on edessä.
Synti on synti ja syntinä pysyy. Jumalattomat menevät edelleen kadotukseen jos parannusta ei tule. Epäuskoinen ei ople koskaan vapaa, vaan hän raataa orjana töitä pirulle. - Calling Elvis
""Synti on synti ja syntinä pysyy. ""
Miten todistat väitteesi? Millä oikeudella tuomitset ketään kadotukseen? Mikä se edes on? Oletko vl-idiootti? Uskotko muutenkin elämässäsi kaikkeen bullshittiin ja verkostohihhulointeihin? pelkäänkö kuolemaa tai helvettiä mielestäsi kuten sinä?
Elvis oli todellinen henkilö. Kalevala kuten raamattukin pelkkiä kansantarinoita. Toinen kertoo suomalaisista toinen juutalaisista. Olenko väärässä?
:D :D- A.a.m.e.n
hehheh! Paha laittaa vastaan tällä palstalla toivotonta taisteluaan käyvällä srk-miehellä. Ainoat vastauksetkin ovat täynnä oksettavaa vl-jargonia. Synti ja synti. Eikö tärkeämpää ole tietää mikä on oikein ja mikä väärin. Näin "uskomalla" ei olisi pedofilia-ongelmia eikä kiusaamisia ym vl-kansantauteja.
- Kalevalaankiuskotaan
Kalevalakin on pyhä kirja joillekin.
Oliko se joku maausko tai jotain.
Elvyttävät vanhaa perinteistä suomalaista uskoa, joka täällä oli ennenkuin kristityt tekivät miekkalähetystä Ruåtsista käsin.
Löysin jostain sivut missä käsiteltiin tuota aihetta.
Olivat yhteydessä veljeskansan eli virolaisten vastaavan kanssa.
Tapion kansa, en muista olisko ollut.
- justiinsa juu
Aika monelle on paljastunut tämä järkyttävä tekopyhyys ja sairas kultti. Niin minullekin. En tajua että vietin suuren osan elämästäni näin halveksuttavassa tekopyhässä ja kipeässä yhteisössä.
- frefreeee
Näinpä juuri. Onneksi koskaan ei ole liian myöhäistä häipyä siitä murheenalhosta.
- eroakirkosta.fi
" Itse asun pääkaupunkiseudulla ja täällä en ole havainnut samankaltaista trendiä"
40% helsinkiläisitä ei kuulu kirkkoon.
" mitä tuntuu muualla päin Suomea tapahtuneen."
ovat tulleet järkiinsä.- Korlos.
Aloittaja puhuikin vanhoillislestadiolaisista. Vanhoillislestadiolaisia on eniten Pohjois-Pohjanmaalla ja Lapin maakunnassa. Muuallakin Suomessa on vanhoillislestadiolaisia.
Helsingissä asuvat vanhoillislestadiolaisista suurin osa on muualta tulleita, jotka ovat tulleet pk-seudulle työn tai opiskelujen perässä.
Pohjoisessa voi olla kismaa sen takii, ku monet ovat ehkä kyllästyneet kattelee samoi kasvoi ja sit on päässy vain syntyy erimielisyyksii ihmisten välille.
Helsingissä ei oo ehtiny muodostuu yhtä tiiviitä porukoita mitä pohjoisessa.
Monet äärikonservatiivit eivät haluu muuttaa Helsinkiin, kun kokevat, että siellä asuu liian tieteellisesti ajattelevia ihmisiä. Etelä-Suomessa vanhoillislestadiolaiset uskovat evoluutioon Pohjoissuomalaisia uskonsisariaan useimmiten kuitenkin niin, että sovitavat tieteen ja uskon sopimaan yhteen.
Oma äitini kyseenalaistaa yhä hyvin voimakkaasti esimerkiksi dinot ja ei usko, että jääkautta on ikinä ollutkaan, koska siitä ei ole mainintaa raamatussa.
Eniten kismaa pohjoisessa tuntuu aiheuttavan, kun nuoret ovat kouluttautuneempia. Heidät nähdään uhkana, jonka vuoksi on järjestetty monenmoisia hoitokokouksia. Helsingissä laajamittaisten hoitokokousten järjestäminen on käytännössä aika mahdotonta. Ehkä Helsinkiin muuttaa myös ns. pakolaisia, koska haluavat vältellä joutumasta hoitokokouksiin tms. ikäviin tilanteisiin.
- Kong Ruenssi
>>määrä fb-kavereita ympäri Suomen ovat kieltäneet
Meniköhän aivan oikein? - Ei ihme ollenkaan
Microsoft Office Shortcut Baroi hyvä ihminen, älä yhtään ihmettele ... sillä kuka voisi uskoa sellaiseen täysin ristiriitaiseen (itseään vastaan puhuvaan oppiin) jossa sanotaan että Kaikkivaltias, Kaikkiviisas, Erehtymätön luotujaan rakastava Luoja tulee kiduttamaan ikuisesti tulessa niitä jotka eivät pelastu... !!????
Miksi Hän tekisi jotain niin hirvittävää?
Uskotteko että Luoja teki sen tahallaan ? tai tekikö Luoja sen vaghingossa ? tai miksi? Välinpitämättömyyttään ? vai miksi ? Ettekö te näe kuinka ristiriitainen koko uskonne kehitelmä on? täysin mahdoton ja kaikki vain siksi että uskotte että vajavaisuudessa (synnissä) olisi iankaikkista elämää. Mikä ei ole totta, eikä Raamattu sellaista edes opeta.
1. Tim. 6:16 .... [ .... Jumala ... ] jolla ainoalla on kuolemattomuus; joka asuu valkeudessa, mihin ei kukaan taida tulla; jota yksikään ihminen ei ole nähnyt eikä voi nähdä-hänen olkoon kunnia ja iankaikkinen valta. Amen. - Minä emme ymmärrä
>>Yhä useampi muualla asuva ystäväni näyttävät ratkaisunsa varsin selkeästi fb-päivityksillään
Oletko tietoinen, että on sellaisia käsitteitä kuin yksikkö ja monikko? Niiden erottamista ei ole saarnattu synniksi. - Toinin Simbba
Joo. Näin se nyt menee. Tämänaamun fb-päivitys kaveriltani:
"Nyt riitti, nyt kertakaikkiaan vaan riitti. Yritä olla mieliksi vanhemmilles ja muka-ystävilles, ja saat pelkkää paskaa niskaan. Haistakaa paska VeeÄllät. Meikä häipyy nyt!"
:D Vielä kun muistaa tämänkin miehen fundis-juttuja vaan kuukausien takaa :))
Oli pakko laittaa: ONNEA!!! Nähdään!- epistoolaa
juupa juu.. Kerrotaan täältäkin sitten omakohtainen kokemus..
Valmistauduin lähtemiseen about 2 vee...
Luulin että se o varmaa kunnon tujaus kaikille ja oksat pois meininki..
No kuinka ollakkaan.. eihä tuo hirveesti hetkauttanu.. ei ees vahvimmin uskossa olevat juurikaan asiasta puhuneet ja oltu ihan kohtuu luontevassa kanssakäymisissä lähtemisen jälkeenkin..
Tullu mieleen jotta niinku moni ois ymmärtäny meikäläistä..
Ja sitten tosiaan toinen juttu.. - sitä o kuulkaa elämää täälläkin, sen o saanu huomata.. Silloin aikasemmin surkutteli muita ihmisiä ja niiden kohtaloa ja aatteli ettei niillä oo ees elämää.. Ny o aika päinvastoin ja säälin monia isojen perheiden vl-vanhempia kovan kuorman alla.
Voimia vl-perheiden vanhemmille! Teette kovaa duunia!
- Calling Elvis
Erään ystäväni (lähtemisen armon kokenut jo 10v sitten) vanhemmat olivat vastikään myöntäneet maksaneensa ry:n jäsenmaksuja vuosikausia kaikista omista lapsistaan. Kaverini perheen 11 sisaruksesta vain 2 on nimellisesti enää mukana vl-liikkeessä.
Aika epärehellistä touhua, mutta kuulema pirun yleistä niissä piireissä. Kaverin vl-vanhemmat olivat vaan sanoneet, että niin kaikki muutkin tekevät ja hyvään tarkoitukseen ne rahat menevät.
Ihan pakko tarkistaa kotona käydessä ovatko omat fundis-vanhempani harrastaneet samaa. Jos pitäisi veikata, niin varmasti ovat. Hyi helsvata, meikäkin jäsenenä jossain hullujenhuoneen hallituksessa??? PRKL- Hieno hommahan tuo
Ajatteles, valmiiksi jäsen jos joskus sekoaa ja tahtoo takaisin SRKn palvojien joukkoon.
Ja toisaalta jos on jäsen, voi käydä vuosikokouksessa tekemässä pikku kysymyksiä, näistä epäkohdista mitä on ollut esillä.
Ja jos ei itse tunne kuuluvansa sakkiin niin ei hirveesti harmita vaikka erottavat samantien.
Yksi hyvä kysymyshän olisi: eihän tuo Maijan tarina kertonut tästä yhdistyksestä? - VL-bullshittiä!
Hieno hommahan tuo kirjoitti:
Ajatteles, valmiiksi jäsen jos joskus sekoaa ja tahtoo takaisin SRKn palvojien joukkoon.
Ja toisaalta jos on jäsen, voi käydä vuosikokouksessa tekemässä pikku kysymyksiä, näistä epäkohdista mitä on ollut esillä.
Ja jos ei itse tunne kuuluvansa sakkiin niin ei hirveesti harmita vaikka erottavat samantien.
Yksi hyvä kysymyshän olisi: eihän tuo Maijan tarina kertonut tästä yhdistyksestä?VLvanhemmat maksavat monien "tuhlaajapoikiensa" jäsenmaksuja -onhan tämä tiedossa. Jos lakkaisivat maksamasta, tulisi ikäänkui tunne, että nimi on pyyhitty Elämän Kirjasta... Tällaista bullshittiä ne uskoo vieläkin.
- Frefreeeee
Hieno hommahan tuo kirjoitti:
Yksi hyvä kysymyshän olisi: eihän tuo Maijan tarina kertonut tästä yhdistyksestä?""Ajatteles, valmiiksi jäsen jos joskus sekoaa ja tahtoo takaisin SRKn palvojien joukkoon.""
Tällaista satuolentoa tuskin on olemassakaan. Kukaan lopullisesti seonnutkaan ei voi olla niin idiootti että edes ajattelisi palaamista sinne hullujen pariin.
Jeesus on monella ukovaisella vain ukopuolella ja vain suulla tunnustetaan uskoa pään tietona ilman henkilökohtista uudestisyntymää.
Tässä erään vilpittömän todistus.
Herään kohtaukseen en saa kunnolla hengitettyä, rintaan sattuu, koitan yskiä. Katson kelloa joka on neljä yöllä, otan pikaisesti lääkkeet, haukon henkeäni. Pelko alkaa valtaamaan kummallisesti, kuoleman pelko, käy mielessä soitanko taxin ja poilille. Alankin miettimään uskoani Jeesukseen, huomaankin Jeesus onkin minusta ulkopulella, Hän ei olekaan minussa, tuleekin hätä ja pelottaa vain enemmän. Hädissäni polvistun nojatuolia vasten, koitan Jeesuksen nimeen aloittaa rukousta, se vain ei onnistukaan, en saa Jeesukseen mitään kontaktia. Ihmeekseni siinä huomaankin näyn joka on Jeesus, näky on huoneessa ihmeellisenä voimana ei mikään hahmo, näen jotenkin hengessä sen. Mutta silti Jeesus on minusta ulkopuolella, viestittää sitä minulle ja näen silti tuon voiman huoneessa. Tilitän Jeesukselle "ota minut vastaan, annan elämäni Sinulle, ei Jeesus ei ota vastaan". Pelottaa kovasti olla ulkopuolella ja tämä kohtaus vain jatkuu hengitys tuntuu kovin vaikealta. Kylmä hiki on otsallani, tuo tuttu tunne kehossani alkaa tuntumaan johtuu tuosta hengityksestäni joka on raskasta. Jatkan rukoilua. Ajan pois vihollistakin välistä Jeesuksen nimessä ja Jeesus on kokoajan ulkopuolella. Miksi ei Jeesus tulekaan sydämmeeni, miksi saan olla vain pintapuolinen uskova. Teen tiliä nyt Herralleni tiedän sen, tunnustan syntini, kaikkea muutakin mitä olen vain välinpitämättömänä tehnyt, jättänyt tekemättä.
Teen lupauksia nyt Jumalalle, nyt on se hetki Jumala minua kutsuu, teen parannusta lupauksia muuttaa elämäni täysin, mutta Jeesus on edelleen tuossa sydämmeni ulkopuolella.
Rukoukseeni on vastattu kello on nyt 5.30 Jeesus on nyt minussa.
Kiitos Jeesus!- Hyvä vaan!
Ne ovat vain tulleet järkiinsä ja tajunneet mitä ihmisten keksimät uskonnot todellisuudessa on ja miksi niitä alunperin ihmiskunnan alkuhämärissä keksittiin, ja miksi niitä vielä nykyäänkin keksitään lisää "jalostetaan" (kuten just vanh.lest. joka on sairaitten pedofiilien oma pikku kerho)
- Elliskäinen
Joo niinpä kai. Kyllä nykyihmisille silti tietoa tulee joka tuutista, vaikka keskusyhdistykset kuinka yrittäisivät sumuttaa tyhmempiään. Loppujen lopuksi vl-ihmiset rahoittavat touhun ja jäsenet maksavat koko lystin. On siinä hyvä johtohenkilöiden matkustella "lähetysmatkoilla" afrikassa ja pietarissa yms.
- Syyttömät raiskaajat
SRK:n "lähetystyö" keskittyy tänä päivänä Suomen vankiloihin, sillä siellä istuu tuomioitaan erittäin suuri joukko "syyttömiä" vl-lastenraiskaajia. YKSIKÄÄN vl-lastenraiskaaja ei ole oikeudessa myöntänyt syyllisyyttään, vaan kiistänyt kaiken aina hovioikeutta myöten.
Mitä tällainen kertoo vl-uskonnon arvoista?
Muistakaa, mitä Laestadius sanoi tästä? "Siveät huorat, raittiit juopot, rehelliset varkaat jne..."
Nykylestadiolaisuudessa ovat muodissa "syyttömät lastenraiskaajat"!
- Johanzon
Kun jätin VL-yhteisön, en jättänyt uskoa. VL-yhteisöstä luopuminen oli pitkällisen ahdistuksen tulosta ja tuntuma oli kuin olisi tullut todella uskoon, suuri helpotus ja vapautumisen tunne..
- """"joo""""
Suomen Riitaisimpien Kerhoon kuuluu lukuisa määrä Vihanpitäjä Lestoja.
- Kissa pöydälle
Vanhoillislestadiolainen herätysliike on ittestään perkeleestä!
Se pitää sisällään insestiä, hoitokokousjulmuuksia, ihmisten kiusaamista, huoraamista, saarnamiesten vieraissa naimista yms.
Lahko pitäisi kieltää lailla. - Jaarajas
Jos näin on käynyt kuin aloittaja kertoo, tulee mieleen seuraava teoria:
Tällä pallstalla on tullut minullekin selväksi, että hyvin monen kuuluminen vl-liikkeeseen on enemmänkin elämäntapa. Kyse siis ei ole niinkään uskonelämästä. Tämänkaltaiset ihmiset näyttävät ulospäin vl-uskovaisilta, he käyttäytyvätkin ulkoisesti niin. Ei kuitenkaan tarvita suurtakaan sysäystä, kun ulkokuori murtuu ja todellisuus tulee esiin.
Kaikkinaiset vaikutukset liikkeen ulkopuolelta ovat omiaan vaikuttamaan tämänsuuntaiseen kehitykseen, niin myös internet, nämä keskustelupalstat, fbook, jne. "Ulkokuoriuskovaiset" saavat vahvistusta ratkaisulleen. Suljettu yhteisö ei ehkä olekaan enää niin suljettu.
Ei ole vaikea lukea merkkejä "heikosta uskosta" kun täälläkin pitää parjata, kiroilla ja tahallaan loukata lähimmäisiään ja samalla väittää olevansa uskossa. Ei sellainen kilvoittelu kauan kanna. - Citaracombbaaa.
Johtokunta ei kykene salaamaan enää tietoa ja totuuksia kansaltaan. Komppaan jotain tuolta ylempää: Vain tyhmimmät ja pelokkaimmat jäävät kiinni vl-liikkeeseen.
- ::::::o
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kalevala
Tuolta lisää raamatun kohtia- niiniiniii.
Tänään kuulin taas yhden perheen saaneen lähtemisen armon. Olivat kuulema viimeisinä isosta vl-perheestä vielä sinnitelleet mukana. Syynä oli valtavat ristiriidat ja järjen käytön kieltäminen.
- tämä oli tiedossa
olen huomannut lähipiirissä saman. ne joille se on/oli jokapäiväinen juttu niillä "menee heikosti", seurat ei kiinnosta on kiire muualle.
- matteuksen epistolaa
juupa juu.. Kerrotaan täältäkin sitten omakohtainen kokemus..
Valmistauduin lähtemiseen about 2 vee...
Luulin että se o varmaa kunnon tujaus kaikille ja oksat pois meininki..
No kuinka ollakkaan.. eihä tuo hirveesti hetkauttanu.. ei ees vahvimmin uskossa olevat juurikaan asiasta puhuneet ja oltu ihan kohtuu luontevassa kanssakäymisissä lähtemisen jälkeenkin..
Tullu mieleen jotta niinku moni ois ymmärtäny meikäläistä..
Ja sitten tosiaan toinen juttu.. - sitä o kuulkaa elämää täälläkin, sen o saanu huomata.. Silloin aikasemmin surkutteli muita ihmisiä ja niiden kohtaloa ja aatteli ettei niillä oo ees elämää.. Ny o aika päinvastoin ja säälin monia isojen perheiden vl-vanhempia kovan kuorman alla.
Voimia vl-perheiden vanhemmille! Teette kovaa duunia! - Kong Ruenssi
>...valtaisa määrä fb-kavereita ympäri Suomen ovat kieltäneet...
>...useampi muualla asuva ystäväni näyttävät...
Noinko puhujaveljet opettavat? - Kok. on
Ehkä syynä on se, että täällä PK-seudulla on niin helppo elää kaksoiselämää, vaikka kymmeniä vuosia jos ei halua pahoittaa läheistensä mieltä.
- valheittenisäteitä
Meissä vanhoillidledtadiolaisissakin on pedofiilejä. Tutkitusti jopa puolet vähemmän kuin valtaväestön keskuudessa.
Lähtijät ovat usein sairastaneet jopa vuosia. Kukaan ei ole lähtenyt hyvällä omallatunnolla. On varmasti ollut raskasta huonolla omallatunnolla olla uskovaidten keskellä ja noudattaa joitain ihme sääntöjä.
Olen itse usein miettinyt että uskovsisena eläminen on niin paljon helpompaa ja onnellisempaa etyä jokainen vaihtaisi osansa ksnssani jos tietäisi.
Täällä taas valehdellaan kaikkea kummaa... kun ei tiedetä. Te poislähteneet: ette enää muista iloA mikä sydämessänne oli kun olitte vapaasti uskomassa hyvällä omallatunnolla? Sisareni kielsi vuosi sitten uskonsa ja puhe on tullut kuin valtaosalla tässäkin ketjussa. Viisi vuotta sitten sama ihminen itki ilost kun läheisemme sai parannuksen pyhän armon... oli tuota itse ollut kehoittamassa pitkin puhein. Siitä usein vielä erikseen mainitsi miten onnellista on olla uskomassa. - armossa tässä
valheittenisäteitä kirjoitti:
Meissä vanhoillidledtadiolaisissakin on pedofiilejä. Tutkitusti jopa puolet vähemmän kuin valtaväestön keskuudessa.
Lähtijät ovat usein sairastaneet jopa vuosia. Kukaan ei ole lähtenyt hyvällä omallatunnolla. On varmasti ollut raskasta huonolla omallatunnolla olla uskovaidten keskellä ja noudattaa joitain ihme sääntöjä.
Olen itse usein miettinyt että uskovsisena eläminen on niin paljon helpompaa ja onnellisempaa etyä jokainen vaihtaisi osansa ksnssani jos tietäisi.
Täällä taas valehdellaan kaikkea kummaa... kun ei tiedetä. Te poislähteneet: ette enää muista iloA mikä sydämessänne oli kun olitte vapaasti uskomassa hyvällä omallatunnolla? Sisareni kielsi vuosi sitten uskonsa ja puhe on tullut kuin valtaosalla tässäkin ketjussa. Viisi vuotta sitten sama ihminen itki ilost kun läheisemme sai parannuksen pyhän armon... oli tuota itse ollut kehoittamassa pitkin puhein. Siitä usein vielä erikseen mainitsi miten onnellista on olla uskomassa.Täällä te nyt raivolla kiivailette ja rakkaasti teille vastataan.
Mitä on puhe tuomitsemassa? Antakaa meidän uskoa niin kuin uskomme. Ei siitä tarvi kiivastaa. Jokainen uskoo sen armon mukaan kuin saanut on.
Ei se ketään pelasta jos alamme väärin saarnaamaan. Näin on ollut jo alkuseurakunnasta saakka. Miten samanlainen aika yhä sittenkin vielä on ja samanlainen epäuskon saarna ja viha kuin jo Jeesuksen aikaan! - Asiasta viis
armossa tässä kirjoitti:
Täällä te nyt raivolla kiivailette ja rakkaasti teille vastataan.
Mitä on puhe tuomitsemassa? Antakaa meidän uskoa niin kuin uskomme. Ei siitä tarvi kiivastaa. Jokainen uskoo sen armon mukaan kuin saanut on.
Ei se ketään pelasta jos alamme väärin saarnaamaan. Näin on ollut jo alkuseurakunnasta saakka. Miten samanlainen aika yhä sittenkin vielä on ja samanlainen epäuskon saarna ja viha kuin jo Jeesuksen aikaan!Aivan upeaa sanahelinää, kiitos!
- rwr
pitää nykyään hakee hyväksyntää ja olla kaiikkien kaveri ei saa ketää kiusata vaika tekis väärin siinä syyt. ilman seuroisakäyntiä ei kyllä usko säily kitua voi jotenin. kuolemia -95, peukku ylös multa.
- asiako unohtui?
Kyllä se tuokin yritys on hyvää sanahelinää ilman asiaa.
- <hkimies
Jokaisella on oma tarinansa tässäkin asiassa. Itse ilmoitin erostani virallisesti vasta nyt vähän aikaa sitten, vaikka de facto en ole oikeastaan ollut VL yli 20 vuoteen. Mielestäni, ei ole ollut tarpeellista tehdä siitä virallista ilmoitusta aiemmin. Nyt jostain syystä tuli vaan tarve ilmoittaa asiasta virallisesti muutamalle, joten kerroin etten enää ole edes nimellisesti VL. Olen kuitenkin käytännössä elänyt nämä vuodet kuin melkein kuka tahansa ei -VL, paitsi että käynyt Yrkällä ehkä kerran kolmessa kuukaudessa. Olen kuitenkin mielestäni uskonut jollain lailla ja halunnut olla tälläisenä ulkojäsenenä, vaikka en VL:n elämäntapasääntöjen mukaan ole elänytkään.
Ehkä syynä, etten ole tätä asiaa enemmin ilmoittanut, on ollut se etten ole halunnut pahoittaa muutaman perheen jäseneni mieltä. Nyt kuitenkin asia alkoi vaivaamaan, niin että kerroin asian suoraan.
Onko muilla kokemuksia tälläisestä pitkäaikaisesta "ulkojäsenyydestä"? - Lähtö parantaa
Sympatiani ovat täysin lähtemisen armon saaneiden puolella. Rukoilen myös, että Raamatun totuudet kirkastuisivat niille, jotka vielä ovat jääneet.
- Puolisko ovat vielä
Niin, mikä olikaan huolesi varsinainen aihe? Se puolisko, joka ei ole vielä 'kieltänyt'?
- 16+14
Iloitse siitä, että puolet ei ole menettänyt uskoaan.
- Jos tuo on tosi
Tulee paljon onnettomia yksinäisiä ihmisiä.
- Laskurin käyttäjä
Onko nyt jo yli puolet kieltänyt srk-uskonsa ?
- Hirqestigvez
Pohjoisen suunnilta tullu selvä viesti uskosta luopumiseen.
Pedofilian paljastuminen ja organisaation epärehellisyys. Pedofiilejä suojelleet ihmiset hoitaa lapsiasioita ja johtaa osastoja tai järjestöä.
Minä häpeän Oulunsalon lestadiolaisia kun ottivat riesakseen pedofiilien suojelian hoiviinsa, tämä siirto aiheuttaa taas uuden eroamis aallon.
Ihmisiä jotka olleet puhujina tai muissa luottotehtävissä paljastelemaan netissä osoittein ja puhelinnumeroineen. Ja aina kerrotaan myös mikä yhteys henkilöllä on pedofiliaan, ja törkeyden huippuna sukulaiset ja lapset sekä lapsenlapset on nimillä mainittu pedofilian suojelioina.
Kuka voi puuttua näihin ulkomaalaisiin keskustelupalstoihin että poistaisivat nimet ja yhteystiedot- Ainakin yksi
oulunsalolainen saarnaaja Matti Lääkkö on itse julkisesti esiintynyt pedofiilien puolustajana julistaen kesän 2011 suviseuroissa Johanna Hurtigin ja muut uhreja puolustamaan nousseet "isänsä häpäisijöiksi" - tällainen mieskö on otettu Oulunsalossa ry:n suojiin??
Millainen "uskovainen" voi olla tällainen ihminen, joka ei ihmisen nimeä ansaitse. - Konnat esille!
>Ihmisiä jotka olleet puhujina tai muissa luottotehtävissä paljastelemaan netissä osoittein ja puhelinnumeroineen.
Mikähän ajatus tässä olikaan? - gnillinkollin
Konnat esille! kirjoitti:
>Ihmisiä jotka olleet puhujina tai muissa luottotehtävissä paljastelemaan netissä osoittein ja puhelinnumeroineen.
Mikähän ajatus tässä olikaan?Netissä leviää lista johon on listattu nimineen kaikki pedofilit ja niiden suojelijat.
Osa pedofileistä on saanut myös perheen jäsenet samalle listalle.
Lista päivittyy jatkuvasti ja tietoa tulee uhreilta ja muilta jotka antavat henkilötietonsa siltävaralta että tietoja tarvii tarkistella.
Tämän tekemiseen on antanut aihetta pedofilian, insestin ja ihmisoikeusrikkomusten järjestelmällinen kiistäminen.
Varokaa vain jos olette salailleet pedofiliaa, tai ootte pedofiileja.
Tulevaisuudessa toivottavasti pedofilit ja niiden suojelijat on syrjäytetty, kuten heidän jälkeläiset ja sukulaiset, koska tällainen sairaus on tarttuvaa ja tartunnan pedofiliaan on saanut koko SRK:n jäsenistö kun kieltävät kaiken.
Minäkin annoin tietoni listaan, miehen joka käytti minua hyväksi sekä, kaikki henkilöt jotka olivat tietoisia (rikoskumppaneita)
Siinä meni maine yhdeltä suvulta ja kymmeniltä muilta lestadiolaisilta. - allekirjoita
gnillinkollin kirjoitti:
Netissä leviää lista johon on listattu nimineen kaikki pedofilit ja niiden suojelijat.
Osa pedofileistä on saanut myös perheen jäsenet samalle listalle.
Lista päivittyy jatkuvasti ja tietoa tulee uhreilta ja muilta jotka antavat henkilötietonsa siltävaralta että tietoja tarvii tarkistella.
Tämän tekemiseen on antanut aihetta pedofilian, insestin ja ihmisoikeusrikkomusten järjestelmällinen kiistäminen.
Varokaa vain jos olette salailleet pedofiliaa, tai ootte pedofiileja.
Tulevaisuudessa toivottavasti pedofilit ja niiden suojelijat on syrjäytetty, kuten heidän jälkeläiset ja sukulaiset, koska tällainen sairaus on tarttuvaa ja tartunnan pedofiliaan on saanut koko SRK:n jäsenistö kun kieltävät kaiken.
Minäkin annoin tietoni listaan, miehen joka käytti minua hyväksi sekä, kaikki henkilöt jotka olivat tietoisia (rikoskumppaneita)
Siinä meni maine yhdeltä suvulta ja kymmeniltä muilta lestadiolaisilta.Pedofiilien ja raiskaajien nimet julkisuuteen
http://www.adressit.com/pedofiilien_ja_raiskaajien_nimet_ja_kuvat_julkisiksi
Ketjusta on poistettu 26 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Simula, rakkaus, Aittakumpu
Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww1161958Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html1541422Pormestari käräjille?
Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j551327- 551088
Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html1341031Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon
meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä75956Voisimmeko seuraavan kerran kun
Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi36857- 52854
Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle
Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa62842- 56801