Pitäisi parantaa kevytharkoista muuratun 10cm väliseinän ääneneristystä. Eristys pitäisi tehdä vain seinän toiselle puolelle ja mahdollisimman ohuena rakenteena koska huone on pieni.
Ääni on ainakin osittain seinän toisella puolelle kiinnitetystä iv-koneesta tulevaa "resonaa". Kyseessä oleva huone on ollut aiemmin varasto- ja harrastetilana, mutta nyt siitä olisi tarkoitus remontoida makuuhuone.
Tässä pari mieleen tullutta vaihtoehtoa:
- 2 x kipsilevy suoraan seinään kiinni
- koolaus 22mm laudalla (laudat kiinni vanhassa seinässä), 20mm palovilla ja päälle kipsilevy.
Onko tuollaisista virityksistä hyötyä jos uusi rakenne on kuitenkin kiinni vanhassa?
Sen mitä olen aiheesta lukenut niin paras vaihtoehto ilmeisesti olisi tehdä kaksoisseinä joka ei olisi lainkaan kiinteässä kosketuksessa vanhaan seinään vaan ainoastaan villa välissä, valitettavasti tälläinen rakenne tulisi liian paksuksi. Pitäisi selvitä max 5 cm lisäyksellä.
Ohut äänieristys?
3
1878
Vastaukset
- minävaantaas
korjaa iv koneen äänet kumityynyin.
kuuntele uudestaan.
jos häiritsee, kelluva seinä.
bitumivaahtomuovi eriste 35-40mm vie n.40db. päälle kyprokki tai mitä ikinä haluatkaan.- Akustikko
Mitä nuo kumityynyt ovat? Tuleeko jotenkin koneen ja seinän väliin vai? Onnistuuko niiden asennus itse?
Kyseessä on seinälle asennettu noin 5.v vanha Valloxin kone. - minävaantaas
Akustikko kirjoitti:
Mitä nuo kumityynyt ovat? Tuleeko jotenkin koneen ja seinän väliin vai? Onnistuuko niiden asennus itse?
Kyseessä on seinälle asennettu noin 5.v vanha Valloxin kone.tässä täytyy senverran todeta, että nuo kumityynyt seinässä siirtää 2-3cm konetta ulospäin, läpivienti? jos seinä'telineen' irroittaa ja tekee kiinnityksen itse altapäin,
saa läpiviennin pysymään kohillansa. joku mekan kaapelihyllyn seinäkiinnike sopii ihan hyvin ja kumityyny 'pultit' vaan väliin ja alta kiinni...tämähän riippuu ihan koneesta, että saako kiinnitystä muutettua...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1113317GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys491213- 831182
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja561147Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351072- 601027
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn27930- 67888
- 53877
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39872