kattelen uutta kotiteatteria ja Onkyoa mm katsellut ja ihmettelin, että
näissä kulutus on ilmotettu näinkin kovaksi kuin 480w, pitääkö
se paikkansa? tässä kun katselee 6h päivässä vahvistin päällä ja
taulu tv, niin tulee kyllä hintaa illalle?
voiko virrankulutus olla näinkin paljon kuin 480w vahvistimella
17
4476
Vastaukset
- pihiliini-82
http://www.gigantti.fi/product/tv-ja-aani/erillishifi/vahvistimet/TXNR515B/onkyo-7-2-viritinvahvistin-tx-nr515-musta
tässä vielä linkki - 12+13
Power Supply (North American and Taiwanese)
AC 120 V, 60 Hz
(European and Australian)
AC 230 V, 50 Hz
(Others) AC 220 - 240 V, 50/60 Hz
Power Consumption (North American and Taiwanese) 5 A
(European and Australian) 480 W
(Others) 540 W
No-sound Power Consumption
(North American, European and
Taiwanese) 65 W
(Others)
65 W (230 V)
70 W (240 V)
Stand-by Power Consumption
(North American and Taiwanese) 0.15 W
(Others) 0.2 W
http://www.eu.onkyo.com/downloads/2/0/6/7/4/Manual_TX-NR515_En.pdf
Siis ilman ääntä vie 65 W, josta sitten nousee äänenvoimakkuutta lisättäessä aina tuonne 480 W:iin asti. Ehkä sinä etkuitenkaan kuutta tuntia päivässä pidä täydellä voimakkuudella. - pihiliini-82
niin, tätä vähä ajattelinkin, ett'ä volumet kaakossa on sitten 480w. Jotenkin kun kattoi noita Gigantin eri laitteita, niin on tietenkin virheellisesti ilmotettu, kun joku noviisi niinku mä, voi kuvitella, että vie virtaa esim tässä 480w.
Liina- 15+20
Joo. Kysymys on tosiaan maksimitehosta kaikki urut auki.
- HKvahvistimissaesim
On noita 1000W vahvistimiakin, Harman-Kardon ainakin tekee, näissä on oma sellainen sulake sisällä mitä näkee auton subwoofer-vahvistimissa.
- teromies
nyt puhutaan koti stereoista.
- etehkäsatasellasaa
Harman-Kardon on kyllä kotistereon vahvistin, päätevahvistin, sulake voi olla samantyyppinen kuin autojen subwooferissa.
- ertgfd
Jos olisi kyse A-luokan pääteasteesta, veisi vahvistin koko ajan kutakuinkin saman tehon, olisi äänenvoimakkuus mikä tahansa. Nykyiset vahvistimet ovat kuitenkin vuorovaihepääteasteella varustettuja. Tällöin tehonkulutus kasvaa äänenvoimakkuuden mukana. Kieltävätköhän EU-direktiivit nykyään jopa isotehoiset A-luokan pääteasteet? Jos eivät, niin täytyy varmaan ehdottaa Kataiselle. :)
Toisaalta kaikki hukkateho kylmään aikaan tulee käytettyä hyväksi huoneiston sisälämmityksessä.- tulitodellahyvä
Minä tein itse itselleni tuollaisen 300W päätevahvistimen, rakensin rengassydämestä ja TDA7294 DMOS -piireistä, on ollut hyvä käytössä.
- -
satutko asumaan hesassa päin, joka teki 300W päätevahvistimen?
- Anonyymi
Kyllä se maksaa. Itselläni on 90-luvun vahvistin joka syö 600W. Käytän vain halvan sähkön päivinä. Muulloin olen ilman musiikkia. Minulla on pörssisähkö.
- Anonyymi
Paleletko siis kalliina päivinä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paleletko siis kalliina päivinä?
Eikun soitellaan musaa ihan hiljaa eikä lähetellä viestejä suoli24 palstoille.
- Anonyymi
Tuo 480W ei tule vastaan musiikin kuuntelussa kuin satunnaisesti. Yleensä bassot vie huomattavasti enemmän tehoa kuin diskantit. Joskus omasta vahvistimesta mittailin 1.5A jatkuvaa virtaa tehon ollessa täysillä. Tuo meni 30V linjasta joten 30*1.5=45W - kyseessä oli 40W vahvistin joten olin tyytyväinen tuohon. Äänenvoimakkuus oli jo tuolla teholla epämiellyttävä. Normaali radion kuuntelun voimakkuus musiikin aikana on n. 5W perus-radiossa tai saattaa olla allekin.
- Anonyymi
Soitan itse akustisesti,ei mene sähköä musiikkiin
- Anonyymi
Voit laskea että kun kuuntelet puhetta täydellä teholla niin keskimääräinen tehonkäyttö on 14% täydestä tehosta. Musiikilla keskimäärin noin 20%. Riippuu musikista.
Siis täydellä teholla tehot on noin 150W.- Anonyymi
Ei kuuntelemiseen tehoa tarvita. Kuuntelemisen joutuu välillä suorittamaan vaikka ei haluaisikaan.
Puhuminen on eri asia. Jonkun kommaripoliitikon tai viherpunikin puhe on täysaikaisesti sata prosenttia tehollista pazkaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla362436- 372421
- 951731
Olen aina vain
Ihmeissäni siitä että oletko niin tosissani minusta? Mitä muut ajattelisi meistä?511300Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?861291Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau51175Kansanedustaja Teemu Keskisarja ei osallistu Linnan juhliin vaan natsikulkueeseen
Kerääkö poliisi taas natsiliput pois osallistujilta?2691042- 53989
- 27750
Kumpi teistä rakastui ensin?
Sinä vai kaipaamasi henkilö (jos siis tunteet ovat molemminpuolisia)? Tai jos kyse ei ole vielä rakkaudesta, niin kumpi36747