Tsunamivaara

Matkis2013

Pyydän asiallisia vastauksia, vaikka kysymys ja huoli ovat aika typeriä:

Ajatus tsunamista ahdistaa, vaikka moisen todennäköisyys on häviävän pieni. Tiedän, että Khao Lakissa on hälytysjärjestelmä, mutta onko siellä käytännössä mitään paikkaa, johon ehtisi tositilanteessa paeta? Harkitaan majoittumista rannalla olevaan Seaview-hotelliin ja tsunami pelottaa, varsinkin kun matkustetaan sylivauvan kanssa.

13

1100

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Dont worry be happy

      Khao Lakissa on heti keskustan päätien toisella puolella mäkiä/vuoria (miksi niitä nyt kutsutaankaan) joiden päälle kyllä ehtii jos hälyjärjestelmät ovat kunnossa.
      Seaview:stä sinne pääsee nopeimmin sen uuden "ostarin" läpi joka löytyy niiden päärakennuksen lasten altaiden takaata ....tai ainakin toissa vuonna siitä pääsi vielä oikaisemaan pääkadulle nopeasti ...silloin tuo "ostari" oli viittä vaille valmis.

      Mutta joo niin kuin mainitsit niin Tsunami osuu omalle kohdalle varmaan yhtä todennäköisesti kuin saisi lotosta päävoiton :)

      Mutta joo kaikki kannattaa ottaa huomioon ja ei muuta kuin hyvää ja tressitöntä lomaa :)

      ps. meidän poppoo lähtee sinne 02/2013 :)

      • Matkis2013

        KIITOS vastauksesta - kerrankin asiallista teksti suomikaksnelosessa, heh. Sait huoleni hälvennettyä, kyllä voidaan hyvillä mielin matkata tammikuussa! Aiemmin on käyty Phuketissa ja Koh Samuilla (ilman lasta ja hyökyaaltopelkoja), Khao Lakilta odotan ainakin enemmän kuin mitä Phuket tarjosi.


      • esko peltomaa
        Matkis2013 kirjoitti:

        KIITOS vastauksesta - kerrankin asiallista teksti suomikaksnelosessa, heh. Sait huoleni hälvennettyä, kyllä voidaan hyvillä mielin matkata tammikuussa! Aiemmin on käyty Phuketissa ja Koh Samuilla (ilman lasta ja hyökyaaltopelkoja), Khao Lakilta odotan ainakin enemmän kuin mitä Phuket tarjosi.

        Hei.Kerronpa vallan ihmeellisen tarinan(tosi).Älä anna tämän pilata lomaasi
        Khao Lakissa.Olen kerrassaan ihastunut Thaimaahan ja matkoja on tullut
        tehtyä etelästä pohjoiseen,saarilla ja mantereilla,ristiin rastiin ,yhteensä
        kolmisenkymmentä.Kun eka kertaa tulin Phukettiin niin lentokentällä minulle
        tuli kummallinen olo ja hotellissamme Karonin rannalla oli sellainen oikein
        negatiivinen tunnelma ja meri näytti minusta pelottavalta.loma Phuketissa ei
        ollut kiva,päätimme mennä jouluksi 2004 uudelleen,mutta emme saaneet
        paikkoja Phukettiin,emmekä Khao Lakkiin joka oli toinen vaihtoehto.
        Siirsimme lomamme alkuvuodelle 2005 Hua Hiniin.Kun saimme päätökseen
        lomamatkan ja aloimme suunnitella kotijoulua,näin unen jossa sain kirjeen
        Thaimaasta ja siinä oli kortti jossa oli kovasti pauhaava meri,suuria ,valkopäisiä
        aaltoja ja jotain kirjoitusta thaikielellä,sitä en ymmärtänyt.Jotenkin minulla vain
        oli niin levoton olo ja sittenhän se tapahtui.....tsunami.
        Phuketissa ja siellä lähellä en ole enää käynyt,toki muualla Thaimaassa.
        Mutta hyvää matkaa ja antoisaa lomaa.


      • eiphuketiinv.2013
        esko peltomaa kirjoitti:

        Hei.Kerronpa vallan ihmeellisen tarinan(tosi).Älä anna tämän pilata lomaasi
        Khao Lakissa.Olen kerrassaan ihastunut Thaimaahan ja matkoja on tullut
        tehtyä etelästä pohjoiseen,saarilla ja mantereilla,ristiin rastiin ,yhteensä
        kolmisenkymmentä.Kun eka kertaa tulin Phukettiin niin lentokentällä minulle
        tuli kummallinen olo ja hotellissamme Karonin rannalla oli sellainen oikein
        negatiivinen tunnelma ja meri näytti minusta pelottavalta.loma Phuketissa ei
        ollut kiva,päätimme mennä jouluksi 2004 uudelleen,mutta emme saaneet
        paikkoja Phukettiin,emmekä Khao Lakkiin joka oli toinen vaihtoehto.
        Siirsimme lomamme alkuvuodelle 2005 Hua Hiniin.Kun saimme päätökseen
        lomamatkan ja aloimme suunnitella kotijoulua,näin unen jossa sain kirjeen
        Thaimaasta ja siinä oli kortti jossa oli kovasti pauhaava meri,suuria ,valkopäisiä
        aaltoja ja jotain kirjoitusta thaikielellä,sitä en ymmärtänyt.Jotenkin minulla vain
        oli niin levoton olo ja sittenhän se tapahtui.....tsunami.
        Phuketissa ja siellä lähellä en ole enää käynyt,toki muualla Thaimaassa.
        Mutta hyvää matkaa ja antoisaa lomaa.

        Kiitti Esko ja hyvää matkaa sulle ja seurueellesi.


    • m*y*m

      mielestäni khao lakissa on varsin hyvin merkitty tsunami reitit, jokapuolella näkyy kylttejä ja viittoja minne suuntaan pitää mennä, ja kuinka pitkä matka turva-alueelle on. Jos asia huolestuttaa nii voihan niihin reitteihin tutustua vaikka ensimmäisenä päivänä. Hotelleissakin on ohjeet tsunamin varalle. Tosin en tiedä voiko niitä kylttejä olla huomaamatta vaikkei niihin niin tutustuisikaan.

      Khao lak = valkoinen vuori, ja niitä mäkiä siellä kyllä riittää...
      käytännössä aina kun menet rannalta poispäin olet menossa mäelle :)
      Tosin siitä savievilta on vähän matkaa sinne *mäelle*, ainakin teitä myöten, mut jos sieltä oikaisemaan pääkadulle pääsee, niin sittenhän asia on aivan eri.

    • Kuriositeetti__

      Kuinka pitkästi rannalta muuten on matkaa suoja-alueelle?

      • M*Y*M

        jos savievin kohdalta ajatellaan niin noin 700 metriä jos kyltin oikein mustan


    • ----nanna---

      Kannattaa aina muistaa kun tsunamista puhutaan, etä 2004 koko tsunami juttu oli ihan viera käsite kaikille. Moni ei edes tiennyt mikä tsunami on.
      Siinä varmaan suuri syy sille, miksi aiheutti niin paljon ihmismenetyksiä. Nykyään tiedetään mitä voi olla pahimmassa tapauksessa tulossa, joten osataan varautua ihan erilailla.
      Nykyään ei myöskään epäröidä antaa varoitusta, jos pelko tsunamista olisi. Lipellähän (thaimaassa) viime talvena annettiin tsunamivaroitus, kaikki saatiin evakoitua, aalto oli onneksi loppujen lopuksi vain 20 cm korkea.
      Eli pelko pois ja nauttimaan lomasta! Khao lak on aivan ihana paikka ja teille tulee varmasti ihana loma!!

      • anonyymi mutei vauva

        Aivan oikein Nanna, mutt sitt mun mielestä oikein on se paikka, jonka sydämessä tuntee oikeaksi. Ei todella kannata lähteä siihen maailmankolkkaan, jossa pelkää jotain tapahtuvaksi. Mannerlaatat kohtaavat Phuketin edustalla sillä tavoin, niin maanjäristysten todennäköisyys Phuketin edustalla on suurempi kuin joissain muissa lomakohteissa Thaikuissa. Vakavissaan ensi vuonna Phuketiin lomamatkalle aikonut lapsiperhe.


    • huomenna?

      uusi tsunami ei nyt ole lähelläkään vrt lottovoittoon....kyllä se voi tulla milloin vaan ja se 100% että se tulee....joskus uudelleen......

    • eienäävauvavauvaa

      Jos todella oikeasti pelkäät, niin älä ihmeessä lähde Khao Lakiin vaan menkää muualle.

    • kyllä varmasti tulee jonnekkin maailman kolkkaan tsunami mutta ei varmasti tule Khao lakiin , sitäpaitsi evakointi reitit on erittäin hyvin merkitty niin kuin muuallakin Thaimaassa.jos se tsunami pelottaa niin silloin kannatta olla lähtemättä Thaimaaseen ,minua ainakin alkaa ottamaan nää tsunami jutut nuppin koska näitä on jo jauhettu jo 8vuotta,muuten pahimmat kaakkoaasian mannerlaattojen risteys kohdat sijaitsevat Indonesian edustalla ja ja Indonesian alla tämän takia Indonesiassa usein maan järistyksiä tästä syystähän v 04 tsunamikin syntyi kun mannerlaatat liikkuivat Indonesian edustalla.

    • HaaVe

      Thaimaassa suurin onnettomuusriski on liikenteessä. Mielestäni on hyvä pitää mielessä menneet tapahtumat ja pyrkiä selvittämään, miten toimia, jos vastaava sattuisi. Hälytysjärjestelmä on olemassa ja monen hotellin sekä rannan aluella sireenit, jotka varmasti kuuluvat joka kolkkaan, mikäli hälytys annetaan. Oma toimintani on sellainen, että yön ajaksi laitan repun valmiiksi paikkaan, josta sen helposti voi kaapata matkaan. Repussa muutama välttämätön varustus yhden päivän tarpeeksi, eli hiukan vaatetta, hyttysmyrkky, juotavaa, rahaa ja passi sekä tulentekovälineet ja monitoimityökalu. Khao Lakissa, asuinpaikasta riippuen, on matkaa korkeammille paikoille muutamia satoja metrejä. Laguna Resortiin taas 1 / 2013.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2693
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      72
      1452
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      40
      1433
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      30
      1208
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1153
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1151
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1141
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1089
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1080
    Aihe