mistä mökkiase?

P. Istooli

Taitaa olla laillisen pistoolikaupan rintamalla varsin hiljaista tiukentuneen ja melkein mahdottomaksi tehdyn lupakäytännön jälkeen. Mutta entäs ne luvattomat markkinat? Mites ja missä liikkuvat luvattomat mutkat ja rautakauppiaat nykyään? Ja tuodaanko esim. Virosta luvattomia pistooleita ja kuinkakin helposti? Onko tietoa?

17

286

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Igor

      Venäjältä kulkee... Kannattaa pitää korvansa auki.

    • Tyhmä kysely

      Kysele niiltä naapurin pojilta jos kerta tiedät itsekkin että niiltä saa....

    • jukka kikkoli

      Soitin poliisille tästä viestistä.ne sano et vie kirjoittajan putkaan ja vetää perceecee..

      • Ai sinua?

        Onko isokin pamppu?


    • Kake Vesipää

      Mökkiräiskintä kuulostaa hyvältä lupaperusteelta. Ei muuta kuin laput sisään ja haastatteluun.

      • -

        Mikä sen mukavampaa kuin ammuskella kesäisenä päivänä mökillä tölkkejä kumoon.


    • ostapleikkari

      No tuon mökkipyssy-selityksen nyt helpostikin uskoo.

      Taitaa viestin takana olla joku joka haluaa leikkiä james bönteröö, todennäköisesti kävisi pistoleeron kanssa niin että hetken olohuoneessa hypisteltyään pistoleeroa, tämä jesse james ihmettelisi vielä mihin se patruuna oikein työnnetään ja kuinka päin, onnistuisikin siinä vahingossa ja myös vahingossa vetäisisi liipaismesta ja taas uutisissa luettaisiin kuinka tyttöystävä sai luodin kylkeensä kun oli juuri tupsuttamassa pölysokeria pullien päälle keittiössä.

    • varoittelija

      Kannattaa olla varovainen ja pitää vaikka taukoa tölkkien tai syksyllä telkkien ampumisessa laiturin nokasta jos jotain alle sadan metrin päähän ampumasuunnassa tulee joku ruotsinlaiva tai purjevene kun mökkipyssynä on joku .44 magnumi tai joku muu keskisuuri räiskintäase.

    • Ilmakko on

      hyvä mökkiase.

    • ammuskelija.

      Ilmakivääriä parempaa mökkiasetta et löyä. Sen saa joka rautakaupasta, pakkuja jopa huoltoasemilta/kyläkaupoista eikä sillä saa paljoa pahaa aikaiseksi. Tölkit kaatuu kunnos ilmakiväärillä helposti 50m matkalta.
      Mökillä on ihan turha alkaa ammuskelemaan ruutiaseella. Sillä saa vain harmia osakseen.

      • -

        Hmmm. Riippuu mökistä ja siitä kuinka lähellä ja millainen naapuri on. Itse olen vuosikaudet ammuskellut mökillä. En näe siinä muuta pahaa kuin että metsän eläimet saattavat tulla häirityiksi, jos liian järeällä pyssyllä ammuskelen pilkkaan.


      • hermannivonkorianter
        - kirjoitti:

        Hmmm. Riippuu mökistä ja siitä kuinka lähellä ja millainen naapuri on. Itse olen vuosikaudet ammuskellut mökillä. En näe siinä muuta pahaa kuin että metsän eläimet saattavat tulla häirityiksi, jos liian järeällä pyssyllä ammuskelen pilkkaan.

        Olet varmasti melkoinen pörssihai. Ainoa "järkevä" mökkiammuskelu kaliiperi ilmakkojen lisäksi on .22. Muuten tuppaa patruunakustannukset nousemaan taivaisiin.


      • -
        hermannivonkorianter kirjoitti:

        Olet varmasti melkoinen pörssihai. Ainoa "järkevä" mökkiammuskelu kaliiperi ilmakkojen lisäksi on .22. Muuten tuppaa patruunakustannukset nousemaan taivaisiin.

        En ole rikas.

        Lataan itse patruunani. Osittain valan itse luodit lyijymuotilla. Enkä itse asiassa ammu kovin paljon kerralla.

        Itselataaminen on muuten mukava harrastus. Suosittelen.


      • ammuskelija.
        - kirjoitti:

        En ole rikas.

        Lataan itse patruunani. Osittain valan itse luodit lyijymuotilla. Enkä itse asiassa ammu kovin paljon kerralla.

        Itselataaminen on muuten mukava harrastus. Suosittelen.

        Mökkiaseeksi katsotaan yleensä vehje, jonka voi antaa kenen tahansa käyttöön lapsesta vaariin ja sellainen jolla voi laukoa päin liiterin seinää parin kaljan jälkeen. Lisäksi sitä säilytetään mökillä naulassa roikkumassa.

        Ruutiase ei ole tälläinen. Sillä täytyy olla aika tarkasti harkittu ampumasekstori. Sitä ei voi antaa kenen tahansa käyttöön ilman valvontaa ja se tulee säilyttää turvallisessa paikassa.


      • -
        ammuskelija. kirjoitti:

        Mökkiaseeksi katsotaan yleensä vehje, jonka voi antaa kenen tahansa käyttöön lapsesta vaariin ja sellainen jolla voi laukoa päin liiterin seinää parin kaljan jälkeen. Lisäksi sitä säilytetään mökillä naulassa roikkumassa.

        Ruutiase ei ole tälläinen. Sillä täytyy olla aika tarkasti harkittu ampumasekstori. Sitä ei voi antaa kenen tahansa käyttöön ilman valvontaa ja se tulee säilyttää turvallisessa paikassa.

        Kerrotaanko tuollainen määritelmä jossakin?

        Kyllä ilma-aseellakin saa paljon vahinkoa aikaan, jos sitä väärin käsittelee. Kännissähän meistä kukaan ei ammu.

        Ruutiase "normaalin" ihmisen käsissä on turvallisempi kuin ilma-ase lapsen tai humalaisen kädessä.


      • ammuskeiija
        - kirjoitti:

        Kerrotaanko tuollainen määritelmä jossakin?

        Kyllä ilma-aseellakin saa paljon vahinkoa aikaan, jos sitä väärin käsittelee. Kännissähän meistä kukaan ei ammu.

        Ruutiase "normaalin" ihmisen käsissä on turvallisempi kuin ilma-ase lapsen tai humalaisen kädessä.

        Miksi määritelmä pitäisi olla jossain kirjoitettuna?

        Samana mökkiase kulkee kansan suussa ja tarkoitta jonkinlaista vaaratonta torrakkoa, jolla ammuskellaan hupiammuntaa mökin pihapiirissä.

        Ilma-aseella ei saa "paljoa vahinkoa" aikaan. Se on siihen aivan liian tehoton. Toki sillä onnistuu ruumiinvamman saamaan aivan niinkuin puukolla tai kirveellä, jos oikein sopivasti sattuu. Pääsääntöisesti tavallisella ilmakolla ei juuri 50m kauempaa vahinkoa onnistu aikaiseksi saamaan. Toki tehokkaimpia löytyy, mutta ne eivät ole enään mökkiaseita kuten eivät ruutuaseetkaan.

        Kännissä on aivan eri asia kuin juoda pari kaljaa. Tietenkin, jos on taipumusta patologiseen humalaan, niin silloin on paras jättää olut nauttimatta. Normaali henkilö pystyy aivan ilman vaaraa nauttimaan muutaman oluen ja suoriutumaan tarkkuutta ja huolellisuutta vaativista tehtävistä. Itse asiassa suorituskyky paraneen jonnekin 0,2 promilleen saakka ja alkaa tämän jäljeen verrattaen nopeasti heikkenemään. Tämän takia 0,5 katsotaan lievän rattijuoppouden rajaksi.

        On aivan turha jeesustella "kännissä toikkaroinnista", sillä se on tosiasia jossain vaiheessa lähes jokaisessa kesämökissä. Jos ei itse vedä viinaa, niin sitten jälkikasvu pitää pienet pippalot. Kumpi on tällöin turvallisempaa; ilmakko vai piekkari roikkumassa mökin seinällä?


    • Kutipyssy

      Mökkiaseeksi käy hiilidioksidipatruunalla toimiva ilmapistooli, jolla voi ampua metallikuulia tai normaaleja lyijykuteja. Kuulia menee lippaaseen jopa 15. Ei ole kallis eikö vaadi lupaa eikä kanna kauas.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1488
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1022
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      761
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      755
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      690
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      654
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe