Benelli premium plus VS. Beretta A300 outlander

beretta vai benelli

Elikkä haulikon ostossa olen. Otsikossa mainitut mallit kiinnostavat ehkä eniten tällä hetkellä. Olisiko kenelläkään kokemusta MOLemmista mainituista aseista. Oma valintani on kääntymässä beretan puoleen. Erityisesti pidän beretan matalasta kiskosta. 12/76 kaliiberin lasken myös pienoiseksi eduksi. Kaasu/inertia keskustelua on varmaan turha käydä.

15

5464

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lampela&Lampela

      Eipä taida Benellin espanjalaiset halpisjäljitelmät olla kovin yleisiä Suomessa. Viime joulun tienoillahan niitä vasta alkoi minun nähdäkseni markkinoille ilmestyä. Muutenkin suomalaisten metsästäjien epäluulo inertialukkoa kohtaan on sitä luokkaa, että harva päätyy ainakaan halpisversioon. On Benellimiehet, jotka ostavat "aidon" Benellin ja sitten se suuri kansanosa, joka ei inertialukon suuntaan suostu erittämään edes ureaa.

      Premium Plus on muuten myös pesitetty 76mm patruunalle, toisin kuin annoit ymmärtää. Takuuta on viisi vuotta. Jos inertialukon eduista ei tässä ketjussa saa hiiskahtaan, niin sitten yksinkertaisesti vain kehotan ostamaan sen, mikä paremmin istuu omaan kätöseen.

    • ben/ber

      No niinpä onkin molemmat 76 pesillä! Saahan sitä toki hiiskahtaa, olen vaan ymmärtänyt että kaasu/inertia toimisuus on lähinnä maku asia. Tähän tulokseen olen päässyt koska molemmilla on vankka kannattaja joukkonsa. Kyllä se beretta tuntui minusta pirun paljon paremmalta.

      • Lampela&Lampela

        "Kyllä se beretta tuntui minusta pirun paljon paremmalta. "

        Eihän tuossa valinnassa sitten pitäisi olla enää paljon miettimistä.
        Haulikon tärkein ominaisuus on sen istuvuus käyttäjälleen.


    • ben/ber

      tuo on kyllä täysin totta. Ja ainakin alitajunnassa päätös on jo pitkälle tehty. Halusin vaan vielä asiaa hieman puntaroida. Voihan tässä vielä tulla joku muukin vaihtoehto kysymykseen. Lisäksi korjattavana vielä vakava ampumavirhe näin viiden vuoden metsästys-harrastuksen jälkeen.

      • MPK76

        Muistaakseni tämä A300 on Beretan halpismalli, joka tehty Turkissa (en kommentoi onko etu vai haitta .-) . Supistajat mallia mini ja mukana tulee 1kpl ? Haulikko on kuitenkin henkilökohtainen juttu ja pitää istua hyvin, joten se kuitenkin Kokemuksia hyvin pitkälle. Kokemuksia niin Inertiasta kuin myös kaasumä(en kyllä niitä edes tarvitse) . /Mika


      • Lampela&Lampela
        MPK76 kirjoitti:

        Muistaakseni tämä A300 on Beretan halpismalli, joka tehty Turkissa (en kommentoi onko etu vai haitta .-) . Supistajat mallia mini ja mukana tulee 1kpl ? Haulikko on kuitenkin henkilökohtainen juttu ja pitää istua hyvin, joten se kuitenkin Kokemuksia hyvin pitkälle. Kokemuksia niin Inertiasta kuin myös kaasumä(en kyllä niitä edes tarvitse) . /Mika

        Se on tosiaan halpismalli. Tehty A400-sarjan korkean hinnan säikyttämien asiakkaiden houkuttelemiseksi takaisin. Siinä on monessa teknisessä ratkaisussa palattu vanhempaan ja halvemmin toteutettavissa olevaan vaihtoehtoon (Esim. vanhanaikainen kiilasulkuinen lukko pyörähtävän sulkukappaleen sijaan) sekä yleinen viimeistely (puuosat, ylimenokartio, sinistykset...) ovat selvästi heikompaa tasoa. Ase on kyllä tietääkseni Italiassa silti valmistettu.


      • Berettaa300
        MPK76 kirjoitti:

        Muistaakseni tämä A300 on Beretan halpismalli, joka tehty Turkissa (en kommentoi onko etu vai haitta .-) . Supistajat mallia mini ja mukana tulee 1kpl ? Haulikko on kuitenkin henkilökohtainen juttu ja pitää istua hyvin, joten se kuitenkin Kokemuksia hyvin pitkälle. Kokemuksia niin Inertiasta kuin myös kaasumä(en kyllä niitä edes tarvitse) . /Mika

        Hei,

        Beretta A300 Outlander on tehty Italiassa. Lyhensin perää ja säädin perän kulmaa jolloin Beretta A300 sopii mulle ainakin tosi hyvin ja on nopea ampua sekä kevyt. Kokeiltiin ampua puolisuppealla SB 5,16mm BS magnumeilla 80 metrin matkalta 4 mm paksuun "vaneritauluun" ja läpi meni kaikki haulit, todella jyty paukku myös potkun puolesta mutta toki en suosittele ampumaan näin pitkältä matkalta riistaa. Puolisuppea tulee aseen mukana joka toimii tosi hyvin ja ostin lisäksi täyssuppean( 75mm pituinen supistaja joka jatkaa piippua 25mm) talven jänis ja kettujahteihin. Käytän Beretan omaa aseöljyä "reilusti" ja ase toimii hyvin. Mulla ei ole kokemusta muista puoliautomaattihaulikoista kun olen metsästänyt päällekkäispiippuisella aiemmin mutta Beretta tuntuu ainakin hyvältä ostokselta tähän mennessä.


      • Puistolan seisoja
        Berettaa300 kirjoitti:

        Hei,

        Beretta A300 Outlander on tehty Italiassa. Lyhensin perää ja säädin perän kulmaa jolloin Beretta A300 sopii mulle ainakin tosi hyvin ja on nopea ampua sekä kevyt. Kokeiltiin ampua puolisuppealla SB 5,16mm BS magnumeilla 80 metrin matkalta 4 mm paksuun "vaneritauluun" ja läpi meni kaikki haulit, todella jyty paukku myös potkun puolesta mutta toki en suosittele ampumaan näin pitkältä matkalta riistaa. Puolisuppea tulee aseen mukana joka toimii tosi hyvin ja ostin lisäksi täyssuppean( 75mm pituinen supistaja joka jatkaa piippua 25mm) talven jänis ja kettujahteihin. Käytän Beretan omaa aseöljyä "reilusti" ja ase toimii hyvin. Mulla ei ole kokemusta muista puoliautomaattihaulikoista kun olen metsästänyt päällekkäispiippuisella aiemmin mutta Beretta tuntuu ainakin hyvältä ostokselta tähän mennessä.

        Morjens!

        Hommasin kans Beretta A300:sen syksyn rientoihin. Toimii hyvin lintupaukuil, mutta skeet panoksilla meinaa välillä tulla syöttöhäiriöitä. (muutama syöttöhäiriö, n.50 laakissa) uutuuden jäykkä? tai lataus on niin heppoinen? Lintupaukuilla ei ole tullut häiriötä... Olen ollut tyytyväinen ostokseeni !!! supistajia ois voinu olla muutama!

        Berettaa300, minkä supistajan hommasit ja mistä? Voisin itekkin hommata täyssuppeen, sais osumaan vähän pituutta lisää.


      • Lampela&Lampela
        Puistolan seisoja kirjoitti:

        Morjens!

        Hommasin kans Beretta A300:sen syksyn rientoihin. Toimii hyvin lintupaukuil, mutta skeet panoksilla meinaa välillä tulla syöttöhäiriöitä. (muutama syöttöhäiriö, n.50 laakissa) uutuuden jäykkä? tai lataus on niin heppoinen? Lintupaukuilla ei ole tullut häiriötä... Olen ollut tyytyväinen ostokseeni !!! supistajia ois voinu olla muutama!

        Berettaa300, minkä supistajan hommasit ja mistä? Voisin itekkin hommata täyssuppeen, sais osumaan vähän pituutta lisää.

        Olet varmaankin puhdistanut aseen huolellisesti varastorasvoista? Monelta uuden aseen ostajalta tämä tuntuu unohtuvan ja sitten ihmetellään, miksi vaseliinissa uiskenteleva ase tuottaa häiriöitä.

        Joka tapauksessa useimmat itselataavat haulikot vaativat muutaman sadan patruunan "sisäänajon" ennen kuin ne toimivat kevyillä ratapatruunoilla häiriöittä. Koneistossa oleva karheus kuluu näin pois ja liikkuvien kitka vähenee. Monessa haulikossa saattaa ensimmäisten laukausten jälkeen havaita lukonkehyksen sisäpuolella jopa silminnäkyvää metallihippua, joka on karheiden osien hangatessa syntynyt. Sisäänajon voi tehdä vaikka radalla ampumalla 28g sporting-patruunoita. Eivät ole juuri sen kalliimpia kuin tavalliset kiekkopatruunat.


    • rymypekka

      Tuo a300 beretta itselläkin mietinnässä. Onko miten pelittänyt?

    • jokke pappa

      Njoo, jos noista pitäisi valita niin ehdottomasti Benelli premium plus jos käy vaan olalle. Syynä inertiatoiminta, joka on yksinkertaisesti huolettomampi, kun ruutikaasut päätyvät kaikki piippuun. Itsellä on franchi affinity joka pelittää inertiatoimisesti, ja nyt noin 350laukauksen jälkeen on sisuskalut yhä tehdasrasvoissa, ja kun paperilla pyyhkäisee ei siihen tartu noki/ruutipaskaa lainkaan. Eikä ole tehnyt yhtään häiriötä 24-56g eli ei sitä kaasupeliä voi edes toimintavarmemmaksi liputtaa. Noh toisaalta jos aseenhuollon suhteen ei ole laiskimmasta päästä, ja tuo premiumin perä ei omalle olalle käy, niin tuskin se Outlanderikaan huono ostos on. Siinä on vielä peränsäätömahdollisuus jonka puolesta se hakkaa tuon premiumin. Jos muita malleja saa ehdottaa, niin affinity on hyvä vaihtoehto noiden rinnalla. 7v takuu 76mm pesä 3supparia öljypullo peränsäätöpalikat.. Ei huaaaaaano, vaikka itse sanonkin.

    • metsänmies

      Ehdottomasti Beretta a300 outlander on parempi

      • Inertia huolto vapaa

        Mikäs siinä, jos nokipaskaa tykkää lipasputken/männän ympäriltä hangata :)


      • älä tykkää paskaa
        Inertia huolto vapaa kirjoitti:

        Mikäs siinä, jos nokipaskaa tykkää lipasputken/männän ympäriltä hangata :)

        mutta minulla ei ole ollut enkä ole nähnytkään yhtään huoltovapaata haulikkoa.


    • Kaasu on paskaa

      Pitäähän se inertian sisukalut putsata reilun 1000laukausken jälkeen. Ja piippu normaalisti, koska kaikki ruutikaasut päätyvät piippuun. Ero silti kaasutoimiseen kuin yöllä ja päivällä. Omistan Winsu SX3 ja Benelli M2 joten tiedän enkä oleta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      136
      5778
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3535
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1903
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1895
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1730
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      74
      1576
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1483
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1378
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1366
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      24
      1317
    Aihe