Verkko vs. luennot?

alkaisko?

Onko tuo verkon kautta opiskelu paljonkin haastavampaa, kuin se että opiskelisi luentomuotoisella kurssilla?

Jos nyt aloittaisi, niin verkko-opiskelu on ainut vaihtoehto, koska luentomuotoiseen ilmoittautuminen ehti jo päättyä. Mietityttää vain toi verkko-opiskelun haastavuus, näin vasta-alkajan vinkkelistä. Eli onko verkko-opiskelu paljonkin työläämpää, kuin luentomuotoinen opiskelu?

7

243

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 9+80

      Verkko-opiskelu ei ole työläämpää, se vain vaatii enemmän omaa panostusta. Eli pitää omatoimisesti aloittaa tehtävät ja lukeminen. Tämä onnistuu, jos on motivaatiota ja muutenkin tyyppinä velvollisuudentuntoinen. Kurssien maksullisuus on hyvä kannustin, perusopintojen 300 euron panostusta ei viitsi huvikseen heittää kaivoon.
      Kurssien työläys on paljon omasta panostuksesta kiinni, siitä miten hyvin ja tarkasti lukee kaikki materiaalit. Kirjat voi lukea kahteen kertaan, tai vain niin, että selviää esseestä tai tentistä. Jos aikoo perusopintojen jälkeen suorittaa myös aineopinnot tai suuntaa kokopäiväiseksi opiskelijaksi, kannattaa käyttää aikaa heti kurssin alussa ja lukea myös oheismateriaalia.
      Parasta verkkokurssissa on se, että jos siinä ei ole aikataulua, sen voi suorittaa hyvinkin nopeasti.

      • alkaisko?

        Kiitos! Tuo kyllä selvensi asiaa. Katselen niitä verkkokäytäntöjä hieman tarkemmin...


    • ex-verkko

      Ilmoittauduin erään avoimen yliopiston verkkokurssille. Aamupäivä meni aloitusinformaatiota netistä lukiessa. Olin kuitenkin pettynyt, sillä varsinaisen kurssin, verkko-opiskelijalle suunnattu ohjeistus oli varsin minimaalista. Yleisiä ohjeita toki löytyy aivan riittävästi, mutta ns. "pystymetsästä" tulleelle henkilölle, jonka tarkoitus olisi aloittaa opiskelut verkossa, jää paljon toivomisen varaa itse opiskelun aloittamisohjeiden suhteen. Vaikuttaa lähinnä siltä, että käytännön ohjeet koskevat niitä, jotka osallistuvat luentomuotoiseen opiskeluun.
      Ohjeissa mm. mainittiin, että valitsemani alan perusopinnot on mahdollista suorittaa suomenkielilisten oppikirjojen avulla. Näitä oppikirjoja ei vain kerrota missään (!). Pari englanninkielistä kirjaa (?) tosin mainitaan ja sanotaan, että ne pitäisi lukea yhdessä luentomateriaalin kanssa (siis niiden, jotka suorittavat luentomuotoista kurssia).

      Verkko-opiskelijalle ainakin selviää se, että hän ei tiedä, mitä hänen pitäisi itse asiassa lukea. Toiseksi, että seuraava verkkoluento on noin kuukauden päästä. Ja kolmaneksi, että opintosihteeri ei ole vastannut hänen kyselyynsä kurssikirjoista.

      Ps. Itse en ole vielä törmännyt näin hankalan tuntuiseen opiskelumuotoon, mutta ehkä sopii toisille;) Minun osaltani tämä jäikin sitten tähän kokeiluun.

    • 12+34

      En ole koskaan törmännyt kurssiin, jonka oppikirjoja ei olisi kerrottu. Joillakin kursseilla on useita vaihtoehtoja, ja niistä valitaan sopivat opettajan kanssa sähköpostitse tai muuten.
      Usein tiedot avautuvat sitten, kun varsinainen kurssi-ilmoittautuminen on tehty ja sivut avautuvat. Suoraan netistä niitä tietoja ei siis näy. Eli tiedot ovat suljetuilla sivuilla, joihin saa oikeuden kun ilmoittautuminen on selvä.

    • 20+90

      Tässä pieni sivuhuomautus verkko-opiskelusta.

      Jos ei valmiiksi tunne erillaisten tietokoneohjelmien tai tiedostojen käyttöä ja muokkausta, niin näiden oppiminen ilman ulkopuolista apua on suurempi haaste, kuin itse opintojen läpikäyminen. Mikäli tietokoneen käyttö ei ole riittävästi hallinnassa, niin opintoja ei voi verkossa suorittaa. Pelkkä surffauksen ja sähköpostin hallinan taito ei riitä muuhun, kuin verkkokurssille ilmoittautumiseen.

    • 12+56

      Eiköhän jokainen opiskeluun aivot omaava opi vaadittavat käytännöt. Eli jonkunlaisen kirjoitusohjelman käytön, linkkien liittämisen sähköpostiin ja salasanalla kirjautumisen sivuille.
      Ei kai aloittajakaan mikään heikkolahjainen ole.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      129
      4880
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3076
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1787
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1750
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1601
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1471
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      18
      1228
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1213
    9. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1177
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1177
    Aihe