Inseminaation tehneet..
Montako kertaa teitte?
Onnistuiko?
Jos ei mikä oli seuraava hoito?
Mun lääkäri meinasi että tehdään vain 2 kertaa ja siirrytään sitten jo koeputkihedelmöitykseen...
inseminaatio
9
3635
Vastaukset
- äpä
Ensimmäinen lapsi ensimmäisestä inseminaatiosta, tuplat kolmannesta. Meillä lääkäri olisi vielä tehnyt 2-3 inseminaatiosta, jos en olisi tullut toista kertaa raskaaksi.
- eka kerta. .
Hei! Me olemme yrittäneet saada vauvaa aluille nyt 2v ja 4kk. Ensimmäiseksi tutkittiin molemmat ja kummassakaan ei vikaa. Ainoa, että en kunnolla saanut ovulaatioita, jotenka lääkäri määräsi syötäväksi Clomifen tabletteja kiertopäivinä 3-7 ja tbl/pv. Söin näitä kahden purkillisen verran, elikkä 8kk ja sen jälkeen sitten katsottiin munatorvien aukiolo ja ne olivat hyvin auki. Vasemmalla munasarjassa oli lievää endometrioosia. Tämän tutkimuksen jälkeen käskettiin vielä jatkaa Clmien syöntiä ja nyt niitä syönyt sitten 5kk ajan, eikä raskautta vieläkään. . . . Ovuloinut kyllä olen nyt joka kuukautiskierrolla. . . Mutta ei vaikutusta. . . . :/ Nyt sitten meillä on meneillään inseminaation ensimmäinen hoito! Olen pistänyt kiertopäivinä 8-12 Puregon injektiota ja tänään pitäisi pistää Pregnyl injektio irrottamaan munasolua! Ylihuomenna sitten olisi toimenpiteen aika, elikkä siittiöitä ruiskutetaan kohtuun. . . . Saapa nähdä miten käy, tuleeko vieläkään raskautta. . . . :/ Epätoivo meinaa aina välissä kyllä iskeä. . .
- minä vaan
Meille tehtiin inseminaatio 2 kertaa ja tuloksettomiksi jäivät molemmat. Nyt ensimmäinen ivf menossa ja jännittää kovasti miten tässä käy.
- eka kerta. .
tänään ruiskuteltiin siittiöitä kohtuun, nyt vain ootellaan pari viikkoa ja katsellaan alkavatko menkat vaiko jäävätkö pois. . sitten jos alkavat, niin uutta hoitoa perään! :/
- Inseminaation oireet
eka kerta. . kirjoitti:
tänään ruiskuteltiin siittiöitä kohtuun, nyt vain ootellaan pari viikkoa ja katsellaan alkavatko menkat vaiko jäävätkö pois. . sitten jos alkavat, niin uutta hoitoa perään! :/
Hei!
Haluaisin tietää, että onko muille tullut Inseminaation jälkeen minkäänlaisia oireiluja? Itselleni tehty ensimmäinen inseminaatio 1vk ja 2pv sitten.
Itselläni ainakin neljä päivää kipristeli vatsaa, sellainen "kiristävä" tunne oli. Sitten on pissattanut enempi ja rinnat ovat arkana, varsinkin nännit. . Johtuneeko niistä hormooni piikeistä myöskin?
- Jontsu
Mulla tehtiin 1. inssi 10.9. Heti sen jälkeen oli vatsa kipeä ja turvoksissa päivän, kaksi. Inssin jälkeisenä päivänä lähinnä lepäilin. Noin viikko inssin jälkeen rinnat kipeytyivät ja ajattelin sen olevan yksi tavanomaisista PMS-oireistani. Nännit oli kuitenkin jotenkin oudosti turvoksissa myös koko ajan. Muutaman kerran alavatsasta vihlaisi toispuoleisesti joitakin päiviä ennen oletetun vuodon alkamispäivää. 13-14 päivää inssistä oli alkava migreeni, kuten aina ennen vuotoa, mutta tällä kertaa se ei kuitenkaan pahentunut. Samoin vatsaa jomotti, kuten menkat alkaisivat.
Näiden oireiden perusteella olin siis aivan varma, että inssi ei tuottanut toivottua tulosta. Yllättäen kuitenkin testiin piirtyi kaksi viivaa ja vuoto on pysynyt poissa. Nyt on vain kauhea huoli ja ahdistus siitä onko tyyppi oikeassa paikassa ja elossa sekä, että meneekö kaikki hyvin loppuun asti. Samalla tunnen myös pelkoa uusista ehkä rankemmistakin hoidoista, jos tämä ei onnistu. Varhaisultra kahden viikon päästä ja ei kai tässä muu auta kuin koettaa hengitellä rauhallisesti.
Kaikille, jotka pohtivat inssiin menoa: rohkeasti vain! Se oli ainakin kohdalla todella helppo toimenpide. Söin Clomeja kiertopäivinä 3-7 yhden tabletin, inssi tehtiin ovisplussaa seuraavana päivänä ja samalla sain Pregnyl-pistoksen. Itse toimenpide ei juuri tuntunut missään ja vei vain muutaman minuutin. Ihmettelin kovasti, että tässäkö tämä oli. Puhuin myös miehelleni, että jos tämä ei onnistu, voidaan mennä puolestani vaikka samantien uuteen inssiin - ei tunnu missään. IVF-hoitoihin en olisi vielä ollut valmis menemään, ne tuntuivat henkisesti (ja fyysisesti) liian raskailta.
Tsemppiä kaikille hoitoihin menijöille/olijoille ja siellä olleille! :) - 3 inssiä
Mulle tehtiin 3 inssiä, jonka jälkeen olivuorossa IVf-hoito.
- moi moi
mulle tehty 9 inssä niistä 4 raskautta ja 3 ihanaa lasta eka 3kerralla toka 1kerralla 3 toisella ja 4 kolmannella aina sanottiin etta 6 kertaa kokeillaan !
minä ja avovaimoni teimme inseminaation kotona tutun luovuttajan soluilla, ns. muumimuki-tekniikalla. kokeilimme muistaakseni kuudesti, kolme ensimmäisenä kuukautena ja kolme toisena kierron mukaan ja tuloksena on nyt 2v 4kk ihana tyttö, jonka ylpeä ja onnellinen äiti nyt olen.:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t553763- 322179
- 402074
Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin171721Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐401542Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?251482- 791443
- 1381172
Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..221133Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät901115