Vinkkejä vuorotteluvapaalle

Fed up so fed up

Päätin, että otan virkavapaata töistä ja lähden hieman pidemmälle matkalle n. 6 kk. Tarkoitukseni on hakea myös töitä, joten EU-alueella olisi pysyttävä.

Olisiko kenelläkään vinkkejä? Osaan erittäin hyvää englantia ja suht hyvää ruotsia. Muita kieliä en osaa turistisanoja enempää.

Englannissa olen asunut, joten se olisi helppo vaihtoehto. Ruotissakin olen ollut töissä.

Töitä ajattelin etsiä kahviloista, vaateliikkeistä, hotelleista, sisustusliikkeistä.
Kaikkea tätä olen tehnyt, toki ollut vaativissakin töissä talous- ja henkilöstöhallinnoissa, mutta ajattelin, että olisi helpompi aloittaa iisistä duunista.

Kunnon breikki olisi nyt tarpeen.

62

2051

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onnea!

      Olet onnen pekka, meillä saa kenkää jos rupeaa mistään vapaista ääneen puhumaan. Hollannissa on kaiketi hyvä työtilanne, myös Tanskassa saa helposti töitä.

      Onnea matkaan. Tuossa voi käydä kyllä niinkin, ettei takaisin Hölmölään tule ikävä. Suomessa nimittäin on läntisen Euroopan huonoin ostovoima.

      • N

        Miksi tuli tulpaanit ja hollannikkaat mieleen.


      • Hyvät ja huonot puol

      • hallava_hevonen
        Hyvät ja huonot puol kirjoitti:

        Matkavinkkejä sinulle.

        http://www.julkkikset.fi/forum/index.php/board,263.0.html

        Olet ahkera ja kunnollinen työntekijä, ja kuitenkin sinun tilanteesi on sellainen että katsot itsellesi parhaaksi ottaa ns. sapattivuoden, ja irtioton kaikesta elämänkuvioista joissa olet ollut tähän asti. Niin väitän kuitenkin että ulkomailla ei tarjoudu mahdollisuuksia työntekoon toivomallasi tavalla. Ja muutenkin tulisit huomaamaan että mielikuvasi ulkomailla oleskelun suhteen ei pidä paikkaansa lainkaan. Vaan siellä on aivan samanlaisia vaatimuksia sinulle esitetyttänä kuin täällä helsingin työelämän piireissä, joita haluaisit paeta. Väitän että isäsi ehdottama asia sapattivuoden pidosta työnteon merkeissä ei todellakaan ole sinulle hyväksi. Vaan olisi kaikkein parhainta jos irtisanot itsesi kestämättömästä työsuhteesta kokonaan irti, ja tyydyt jäämään suomeen. Ja ota tämä aika pelkästään itsellesi, ja aloita jonkin harrastuksen parissa, vaikkapa yoga olisi sinulle sopiva elämäntapa, ja voit aloittaa käymällä tutustumaan helsingissä olevaan Finland Yogalife myymälään. Ja seurustelisit ainoastaan kunnollisten ihmisten kanssa.


      • Kestävä kehitys

        Hai,mutta verotukset ovat alanhuippua.


      • Ei voi olla totta

        mutta kyllä se näköjään on totta, tämänlaisella aiheella provosoidaan! ? ! ?

        Siis oikeesti, siis huhhuh, siis nyt kyllä, siis ei vittu nyt, siis voiko olla, siis onko muka, siis wtf, siis haloo, siis omg, siis ihq, siis huoh, siis missä moraali, siis ei voi olla totta.

        Eikö mikään aihe ole pyhä?


      • hallava_hevonen kirjoitti:

        Olet ahkera ja kunnollinen työntekijä, ja kuitenkin sinun tilanteesi on sellainen että katsot itsellesi parhaaksi ottaa ns. sapattivuoden, ja irtioton kaikesta elämänkuvioista joissa olet ollut tähän asti. Niin väitän kuitenkin että ulkomailla ei tarjoudu mahdollisuuksia työntekoon toivomallasi tavalla. Ja muutenkin tulisit huomaamaan että mielikuvasi ulkomailla oleskelun suhteen ei pidä paikkaansa lainkaan. Vaan siellä on aivan samanlaisia vaatimuksia sinulle esitetyttänä kuin täällä helsingin työelämän piireissä, joita haluaisit paeta. Väitän että isäsi ehdottama asia sapattivuoden pidosta työnteon merkeissä ei todellakaan ole sinulle hyväksi. Vaan olisi kaikkein parhainta jos irtisanot itsesi kestämättömästä työsuhteesta kokonaan irti, ja tyydyt jäämään suomeen. Ja ota tämä aika pelkästään itsellesi, ja aloita jonkin harrastuksen parissa, vaikkapa yoga olisi sinulle sopiva elämäntapa, ja voit aloittaa käymällä tutustumaan helsingissä olevaan Finland Yogalife myymälään. Ja seurustelisit ainoastaan kunnollisten ihmisten kanssa.

        Mistäs heppa arvelee, että ap on väsynyt virkaansa Helsingissä? Ap siis seurustelee vain idioottien kanssa? Oletko ajatellut perustaa firman, jossa jaat elämänohjeita ja valaiset toisen elämän totuuksia lyhyen keskustelunaloituksen perusteella? Fiksuintahan on oitis irtisanoutua? Joogalla ei vatsa täyty.


      • elä ja nauti yuup

        minä lopetin työnteon.nyt jo seitsemäs vuosi menossa vuorotteluvapaat.kesälomat ja pekkaset samaan syssyyn.viisitoista vuotta päivystin yötä päivää ja ajettiin,nyt on hetki aikaa ei oravanpyörää ei kiirettä nyt sienessä marjassa kalassa ja metsällä tämä on elämää.ei joku kilpajuoksu ja että pitää olla parempaa grääsää kuin naapurissa.


      • Hehheh!
        hallava_hevonen kirjoitti:

        Olet ahkera ja kunnollinen työntekijä, ja kuitenkin sinun tilanteesi on sellainen että katsot itsellesi parhaaksi ottaa ns. sapattivuoden, ja irtioton kaikesta elämänkuvioista joissa olet ollut tähän asti. Niin väitän kuitenkin että ulkomailla ei tarjoudu mahdollisuuksia työntekoon toivomallasi tavalla. Ja muutenkin tulisit huomaamaan että mielikuvasi ulkomailla oleskelun suhteen ei pidä paikkaansa lainkaan. Vaan siellä on aivan samanlaisia vaatimuksia sinulle esitetyttänä kuin täällä helsingin työelämän piireissä, joita haluaisit paeta. Väitän että isäsi ehdottama asia sapattivuoden pidosta työnteon merkeissä ei todellakaan ole sinulle hyväksi. Vaan olisi kaikkein parhainta jos irtisanot itsesi kestämättömästä työsuhteesta kokonaan irti, ja tyydyt jäämään suomeen. Ja ota tämä aika pelkästään itsellesi, ja aloita jonkin harrastuksen parissa, vaikkapa yoga olisi sinulle sopiva elämäntapa, ja voit aloittaa käymällä tutustumaan helsingissä olevaan Finland Yogalife myymälään. Ja seurustelisit ainoastaan kunnollisten ihmisten kanssa.

        Missäs hemmetin tynnyrissä sä asut? Missä vaiheessa aloittaja kertoi asuvansa/työskentelevänsä Helsingissä? Alappas äkkiä opiskelemaan maantietoa niin huomaat, että Suomi ei rajoitu pelkästään Helsinkiin.


    • N

      Mikä on muka iisi duuni?en ole sellaista vielä löytänyt.

    • Yualle

      Taas tulossa yksi väliinputoaja lisää. ja sitten vielä kehdataan ihmetellä, että mistä ihmeestä näitä näin paljon tulee!?!?!?!?

    • Arbetare

      ihan vain uteliaisuudesta. Minkä ikäisenä olet joutunut työuupumuksen kouriin? Kuinka pitkä työura sinulla on takana?

      • N

        Haluatko elää koneen varassa uteliaisuutta kysyn?


      • loppuun palanut

        aloitin 1969,siitä on rallia riitänyt,välillä ajettu 44 tuntia kun tuli tutka moottoripyörä vastaa 105 km oli tutka näyttänyt kuorma-auton vauhdiksi.poliisi sanoi että tuli vähän lujaa sanoin että niin paljon kuin kulki että ylämäki varmaan pudotti vauhtia rajoitin säädetty 106 km tunnissa.sakot tuli että poksahti.sitten tuli kolmas pöönaut.kilometrejä takan 4100000km ja henkilöautolla viime vuodet lisää.nyt ei kykene enää ajamaan isolla eikä välillä henkilöautolla.että se siitä työuupumuksesta..........


    • vastaa kun kysytään

      Minä menisin Yhdysvaltoihin... sieltä löytyy katseltavaa

    • TaijaTee

      Olen ajatellut samaa. 14 vuotta olen tehnyt töitä ja välillä opiskellut samaan aikaan. Viimeiset vuodet olen painanut ilman vapaita arkisin normipäivätyössä ja viikonloput keikkatyössä. Molemmat työt suht pienipalkkaisia.

      Rahaa ei kuitenkaan ole älyttömästi jäänyt säästöön vaikka olenkin kituuttanut ja en edes muista milloin viimeksi olisin ostanut vaatteeita yms. Mutta säästössä on sen verran, että muutaman vuoden voisi viettää tekemättä mitään.

      Suomessa ärsyttää se, että ensin kouluttaudut korkeasti ja palkka todella pieni kuitenkin ja verottaja vie suuren osan.

      Tiedän myös, että jos ulkomaille lähtisin, niin en kyllä varmaan takaisin enää tulisi. Riippuen tietysti maasta ja sen työtilanteesta. Mutta aluksi haluisin vaan olla ja elää. Itse vietin puoli vuotta ravintolatyössä eräässä välimeren maassa ja palkka huonoa suomeen verrattuna ja työpäivät välillä kovinkin pitkiä/välillä taas lyhyitä. Mutta silti tuntui, että oli aina varaa ja elin täysillä ja koko elämänrytmi oli erilaista. Suomessa elämä on sitä että aamulla ylös, töihin, töissä samaa rataa koko päivä, iltäpäivällä kaupan kautta kotia ja koira lenkille ja loppuilta telkkua (kun ei täällä meijän kaupungilla ole mitään) ja nukkumaan. Ja sama taas uudestaan...
      Olen ihan loppu Suomeen, en työntekoon.

      Minusta on rohkea veto lähteä pois täältä. Vaikka kovasti muut aina moralisoivatkin ja arvostelevat unelmaani lähteä pois ja jättää työ yms.

      Tsemppiä sinulle!!!

      • postimerkin ostaja

        Mitenkäs te hyvät ihmiset luulette että jossain muussa maassa on mukavampaa kuin Suomessa? Muualla maailmassa asuu myös omaan maahansa ja oloisihnsa tyytymättömiä ihmisiä. Eihän sitä paeta kannata. Aloittaja haluaa pitää sapattivapaata ja mennä toisenlaisiin ympyröihin, se on hyvä pohja.

        Mutta jos kuvittelee, että jossain muualla maassa voi elää ilman työtä, ilman palkkaa ei se onnistu. Eikä onnistu sekään, että tekee vähemmän töitä kuin koti-Suomessa. Suomessa on selkeästi työaikalaita ja niitä valvotaan. Toksi yrittäjät joutuvat tekemäään pitempää päivää kuin työntekijänsä, mutta ulkomailla joutuvat työntekijätkin tekemään töitä. Eikä ole sellaista ammattiyhdistysliikettä, kuin Suomessa, suojelemassa.

        Olen asunut seitsemässä maassa, ollut töissä ja työttömänä. Takaan että petytte jos aiotte mennä laiskaa elämää viettämään ulkomaille. Ainoastaan, jos on tarpeeksi rahaa jo valmiiksi, niin silloinhan se voi käydä päinsä. Mutta eläminen maksaa myös ulkomailla kuten myöskin omat tai vuokra-asunnot.

        Mutta ulkomailla vietetyt voteni ovat olleet antoisia ja kun palasin taksin Suomeen, olen osannut olla tyytyväinen siitä että meillä täällä kaikki toimii. Jos esim. aikatauluja katsoo ja matkustaa junalla, linja-autolla, lentokoneella, laivalla, tietää, että ajoneuvo lähtee ajallaan (suljetaan pois jotkut yhtäkkiset esteet). Kuljettaja on ajallaan töissä, ei ole lähtenyt kotiin kun väsyttää tai ei muuten huvitakaan työ, tms. Tällaisiin ongelmiin törmäsin ulkomailla jatkuvasti. Jopa Lontoossa kulkivat junat toisinaan miten sattui tai ei ollenkaan.

        Tämä on vain pieni esimerkki. Tässä toinen: Esim. yhtä postimerkkiä saattaa joutua jossain Intiassa tai Nepalissa odottamaan jopa tunnin.


    • JRnen

      Tuu mulle piiaks. Ruokapalkalla tietenkin. Sapuskaa saa, jos tekee siivoukset hyvin ja sapuskat syötäviä. Mie tarvittaissa mongerran ja ölisen ihan mitä vaan ja en oo aina kotonakaan. Vuokrakkin saa maksaa. Ei oo kallista. Kirjastosta kirjat ajan vietteksi. Pihatyöt ihan niiku urheilusta ja koiranlenkitys kovimpaan tuskaan.

      On lääkärit lähellä ja apteekit, hiihtomaisemat on ja uimapaikat kesät-talvet auki. Tsumpaa ja pumpaa sekä karaookkea on kylällä. Linjuri kulukee joka tunti vasemmalle ja toinen oikeelle. Pysäkki on puolen kilometrin päässä. Jos niikö tulee äiteetä ikävä (Huom! Vain päivävisiitit sallittu), Hölöauto kun pysyy pihalla, nin ei oo paino-ongelmaakaan, kun raahaa "lähikaupasta" muutaman kilometrin päästä sapuskat ja muut. Siinä pysyy paikat kunnossa. Jos on kunnolla saattaa saaha fillarin lainaan.

      Ryypätä ei saa eikä kessutella, kun en itekään oikein oo opetellu. Eikä telekkaria meilä katella. Hengenravintoa löytyy kirkosta, jossa mie en käy, vaikka maksettais. Itämaan tietäwäisiä lähempää ja kauempaa asuu lähellä ja niile voi käyä walittaassa ihan vaikka joka päivä, jos niin ulukomaan kielet lörpötyttää. Tuleepi kielihuoltokin hoidettua. Kunnon suomalaista perusjäkätystä mie ossaan kyllä kuunnella ihan sovinnolla niikö tarvittaissa.

      MITÄ? Eikös oo ihan hyvä tarjous? Menöö rahat ja jääp mahdollisille jälkipolville ja muille sukulaisille,tutuille ja tuntemattomille juoruttavaa ja kehuttavaa loppuelämäksi. NIINKUIN kaikki muutkin muka-ulkomailla aikaansa tappavat tekevät. On sitten sapatti(piina)vuoden jälkeen akut ladattu uusilla kujeilla. Eikä jää turhia kuvitelmia siittä, että ruoho olisi sen vihreempää aidan takana.

    • siivooja-täti

      onnea sulle, jos on varaa pitää sapattivapaat. nauti lomastas. mä tarvisin sen myös, mutta mun palkkaluokassa se on tehty mahdottomaks.

      • N

        Tiedän kyl mitä siivoominen on.


      • K
        N kirjoitti:

        Tiedän kyl mitä siivoominen on.

        Niin minäkin,siivotaan ja poistetaan


    • Miksi et mene Espanjaan töihin? Espanjan oppii nopeasti.

      • Sinne sontaan?

        Ai Espanjaan töihin, jossa on 25 % työttömyys. Paska, huijarimaa muutenkin ja täynnä suomalaisia eläkeläisiä.


      • slksfkmlskdflkd

        Vieläkö joku kuvittelee, että Espanjassa on töitä ja että sinne vaan mennään töihin? Ei ole todellista. Nuorisotyöttömyys on sitä paitsi paljon enemmän kuin 25%, jopa 40%. On paljon perheitä, joissa kaikki perheenjäsenet ovat työttömiä ja siinä ei kieltä osaamaton ulkomaalainen mene ohi töitä haettaessa.

        Jotain englanninkielistä luurissa istumista saattaa ehkä ollakin jossain isommassa kaupungissa, niillä tuloilla ei kuitenkaan ole mikään ilo maksaa järjettömän korkeaa vuokraa.


      • Juu ja ottas sinut

        messiin, eiks jep?
        Maahan missä ei ole omillekkaan töitä. Kielen kuin kielen oppii kun tulee nälkä, mutta opastaa nyt Espanjaan töihin:)))))))), olet hauska.


    • Rick Random

      Mikä sapattivuosi se semmonen on jolloin tehdään töitä? Itse olen muutaman kerran viettänyt n. vuoden tai joskus vähemmän Aasiaa ja Afrikkaa kierrellen hippiä leikkimässä.
      En mä tommosta sapattivuodeksi laskisi vaan olet lähdössä ulkomaille töihin.

    • opiskelijatytto

      Ei nyt suoranaisesti liity keskustelu aloitukseen, vaan vastauksiin, joita siihen on tullut. Mihin teillä menee rahaa, kun palkasta ei jää mitään säästöön?

      Ihmiset jatkuvasti valittavat, että ei ole rahaa ja on niin köyhä jne. Samalla kuitenkin hillutaan yömyöhään baareissa ja ryypiskellään koko rahalla. Lisäksi ostetaan joka viikko uudet vaatteet ja uutta elektroniikkaa.

      Minulla ei ole koskaan ollut hyvin palkattua ammattia, mutta minun puhelimeni on vanhaa mallia. En ymmärrä mitä edes tekisin kosketusnäytöllä. Lisäksi valitsen vaatteeni sen verran huolella, ettei pariin vuoteen tarvitse ostaa uusia. En syö ravintoloissa enkä harrasta muutakaan kallista. En kuitenkaan koe jääväni mistään paitsi, koska vietän omasta mielestäni henkisesti hyvinkin rikasta elämää. Paras tapa viettää vapaa päivä on keskustella saman henkisten ihmisten kanssa ja nauttia yhdessä laitetusta ruuasta.

      Tarkoitukseni ei ole kerskailla säästäväisyydelläni, vaan tuoda näkökulmaa siihen, että turha on toisen ihmisen omaisuutta kadehtia. Ihminen voi olla perustyytyväinen ja nauttia kesäisin mustikan keruusta tai pyöriä hienoissa pippaloissa narisemassa elämän kurjuutta.

    • mooses2

      Kielitaitosi (ruotsi, englanti) ei riitä. Opettele saksaa, ranskaa ja tai vielä espanjaa, niin kyllä löytyy. Kokemusta on 1990 luvun laman ajoilta.

    • eretr

      Yhdysvaltoihin minäkin lähtisin, 3kk voi olla turistiviisumilla, siitä vaikka sitten sen jälkeen Kanadaan pyörimään

    • lentävä kalakukko

      Savo!Murre pitää olla hallussa ;) Siellä se hermo lepää!!!

      • N

        Kohta varmaan kysyy mistä näitä savolaisia tulee?


    • tyhmiä kysymyksiä

      Heipä hei! Samaa mieltä, että Suomi on tylsä maa. Ehdotankin että menisit Kreikkaan, siellähän eletään leveästi. Ei kituutella kuten meillä. Otetaan hulpeasti velkaa ja jaetaan sitä ystäville ja kylänmiehille. Aurinko paistaa ja tummat silmät kiiluvat. Blondaat vaan pääsi ja eikun menoksi!

    • Mikä on väliinputoaj

      "Taas tulossa yksi väliinputoaja lisää. ja sitten vielä kehdataan ihmetellä, että mistä ihmeestä näitä näin paljon tulee!?!?!?!? "

      Mikä ihmeen "väliinputoaja"? Ai kun hankkii kansainvälistä työkokemusta, joka on erittäin merkittävä meriitti nykyajan työpaikoissa ja erityisesti liike-elämässä? Millainen kuva sinulla oikein on ihmiselämästä, kasvamisesta ja koulutuksesta, voin vain ihmetellä.

    • Lapinhullu taas

      Hei pysy Suomessa, mutta mene aivan pohjoiseen. En tiedä, kuinka siellä saa töitä, mutta luulisin tekevälle eikä liikaa pyytävälle jotain löytyvän. Samalla saat kokea jotain ainutlaatuista! Pitkä kaamos, mutta myös vuodenaikojen vaihtelut. Ne on jotain aivan uskomatonta. Ja kun tulet takaisin kotiin, osaat arvostaa myös oman paikkakunnan tarjoamia mukavuuksia ehkä entistä enemmän. Pohjoisessa hermo lepää, ei ole kiirettä minnekään!

    • Terje

      Ei ainakaan Ameriikkaan... kentällä immigrationissa alkaa jo poliisivaltion v.....u.
      Oli hieno maa joskus.. Mutta..., Norjaan. Ei ole onneksi EU:ssa ja silti voimme siellä työskennellä. Tupla palkka suomeen verrattuna tavallisissa töissä johtuen vahvasta kruunusta. (öljyä ja kaasua löytyy lähes joka viikko lisää) Kaunis maa. Vielä kun asutat itsesi lähelle naapurimaan rajaa niin voit tehdä edulliset ostokset siellä. Työtilanne myös hyvä. Mikäs sen mukavampaa... niin, ja pärjäät hyvin ruotsillasi.

    • Tansania

      Itse olen lähdössä kesälomalla Tansaniaan vapaaehtoistyöntekijäksi. Tarkoitus olisi hakeutua johonkin kouluun opettamaan lapsille perus taitoja. Projektit on maksullisia, mutta niihin kuuluu taas vastaavasti ylläpito.

      Työ ei varmasti ole helppoa, mutta ainakin omalla osallani täydellinen vastapaino omaan teollis/bisnesmaailman oravanpyörään tuo on täydellinen pako arjesta. Omalla reissulla tuohon on vielä tavoitteena yhdistää kiipeily Kilimanjarolle.

    • daydreamer29

      Meillä avomiehen kanssa samoja ajatuksia :). Ensi kesänä kun on lomat nii lähdetään tsekkaamaan välimeren tarjonta ja katselemaan vaihtoehtoja uuteen elämään :). Ei tänne Suomeen kannata ikuisiksi ajoiksi jäädä kylmettymään. Harmittaa että vielä pitää tämä talvi kitua täällä, mutta ens talvena olen ihan varmasti jossain muualla! :)

    • dolce vita

      Vuorotteluvapaalla ei saa tehdä ansiotöitä, joista saa palkkaa. Olin itse taannoin vuorotteluvapaalla vuoden verran, joten tiedän jutut. Puhuit vuorotteluvapaasta, mutta ehkä tarkoitat vain vuoden virkavapautta?

      Suosittelen ehdottomasti kaikille edes pientä irtiottoa työelämästä! On todella tärkeää joskus pysähtyä, antaa aikaa itselleen ja elämän tärkeimmille asioille: omalle hyvinvoinnille, läheisille ihmisille, elämästä nauttimiselle:)

      Ja sen verran vielä, että ainakin omalla kohdallani noi vuorotteluvapaan hakemiskoukerot erilaisine todistuksineen ja lomakkeineen vei aika paljon aikaa...osasyynä oli "hivenen" hankala pomo, jonka alaisuuteen en sitten enää vuorotteluvapaan jälkeen palannutkaan:)

    • Menisin Hollantiin

      Halvempia maita Euroopassa:

      Saksa, Espanja. Tosin englannilla pelkästään ei pärjää. Hollannissa pärjää hyvin englannilla ja hintataso kohtuullinen. Sieltä saat töitäkin englanninkielen taitoisena jos ammattisi muuten natsaa.

      Thaimaassa selviäisit pienillä säästöillä koko vuoden, tarvitset vain n. 6000 e, niin ei tarvitse pihtailla. Mutta sinne on tietysti matkaa enemmän.

      http://vapaalento.blogspot.fi/

      • Damin aukio

        Joo. Hollanti on mukava maa, jos sitä niiden "kiroilua" jaksaa kuunnella...-;D Mutta englanninkieli tosiaan miltei toinen virallinen kieli siellä. Olen ollut Amsterissa useasti = mukavia ihmisiä!!! SINNE!!!!


      • gfdsahgfds

        On siinä olemista jos 6000 eurolla on vuoden taikuissa. Eikä sinne vaan mennä
        vuodeksi, voi tulla äkkilähtö.


    • Työtön hohhoijaa

      Sapattivuotta pidetty koko-ajan: TYÖTÖN jo pidemmän aikaa. Eli töitä voisin hakea vaikka kuusta.....

    • Duunari_Ari

      Voi ku saiskin tosta vaan pitää vuoden vapaata ja olis varaa pitää moinen.Mut ei duunarin palkoilla =)

    • o 111 w

      GAMBIA.Jos haluat todellakin irti länsimaisesta elämästä,mene sinne.Et kadu.Aurinko ja lämpö,ruoka,musa,ihmiset ...ET TODELLAKAAN KADU JOS MENET SINNE.

      • SERIKOKO !

        TOTTA...NIIN TOTTA KU OLLA VOI !!!! OTA SELVÄÄ GAMBIASTA NIIN YMMÄRRÄT MIKSI SUOSITTELEMME SITÄ MAATA !


      • RR..

        Gambia on läntisen Afrikan maista tylsimpiä. Kannattaa kierrellä muualla niin huomaa että eipä se Gambia kovin kummoinen ole.


      • K
        RR.. kirjoitti:

        Gambia on läntisen Afrikan maista tylsimpiä. Kannattaa kierrellä muualla niin huomaa että eipä se Gambia kovin kummoinen ole.

        Mikä olisi vielä tylsempi ?


    • SabbathShalom

      Mene Israeliin jos haluat sapattia viettää. Voit päästä töihinkin jos käy tuuri.

      • Sinne vaan

        Mene ite jos niin kaipaat


    • Ovela laiskottelija

      Olen tarvinnut pari breikkiä aikoinaan. Mutta lähinnä huilin kotosalla ja elin säästöillä. Pieniä matkoja tein ja kokeilin uusia harrastuksia.

      Tärkeintä oli kuitenkin pitää TODELLINEN tauko. Vaikka ympäristölle kerroin valkoisia valheita, että teen freelancerina kaikkia mielenkiintoisia projekteja. Pari teinkin, mutta vain hämäykseksi.

      Kun sain aikaa rauhassa vain miettiä, niin löysin elämänilon ja motivaation uudestaan. Ja tajusin kuinka paljon minulla on ihania asioita elämässä. Sitä ennen olin masentunut, uupunut ja täysin kyllästynyt.

      Latauminen vaati minulta molemmilla kerroilla noin vuoden melko täydellistä lepoa. Vaatii aikamoista kekseliäisyyttä, että saa sellaisen tauon järjestettyä ilman että pidetään luuserina tai loisena.

      Nyt taas jaksaa painaa pitkää päivää, mennä tukka putkella ja hippulat vinkuen – mutta kohtuudella!

    • esdffasfadf

      norjaa suosittelen. ei ole eu-maa, joten elämä siellä on reippaasti vapaampaa. kuitenkin on pohjoismaa, joten mitään byrokratiaa ei tule muuton tai työn suhteen.
      käytännössä kaikki osaa englantia, jopa vanhat ihmiset. ja myös ymmärtävät ruotsia, joskaan sinä et ruotsin taidolla alkuun vastauksesta saa mitään selvää.
      mutta helppo kieli oppia ruotsin pohjalta.

      siellä myöskin jokainen saa työpaikan, joka vain haluaa.
      minullekin annettiin työpaikka ensimmäiseltä raksalta, jonne menin kysymään. vaikka kielitaito oli huono, ei se noissa hommissa haitannut.

      matkailun kannalta maa on myös aivan loistava. norjalla on ollut perinteisesti kalliin maan maine, mutta sitä se ei ole. kaupassa tuotteet on samoissa hinnoissa kuin suomessakin. auton ostaminen ja pitäminen jopa halvempaa.
      ainoa mikä poikkeaa hintatason suhteen suomesta, on palkat. ne on siellä noin tuplasti paremmat ja joillain aloilla enemmänkin.
      norja on ahkeran työläisen viimeinen paratiisi.

    • sen jatke

      Norjaa suosittelen minäkin. Velaton maa ja on tuloja tuotteista, kuten kala, öljy ja kalaöljy. Elinkustannukset kuten Suomessa, mutta huomattavasti parempi käteenjäävä palkka.
      Ahkeran palkka Suomessa on maksaa kovennetuin veroin kasvavaa valtionvelkaa.

      • Ei hyvä,,,,,

        Norja on kallis maa,ja salaa käytetään dopingia


    • Roskapuhetta

      Ainoastaan varakas henkilö voi leikitellä ja irtautua duunistaan , se on kuitenkin perusjuttu toimeentuloon . Elämä ei onnistu ilman säännöllisiä tuloja tai runsasta pankkitiliä.

      • Markku 66v

        Kyllä varmaan onnistuu. On tehty useita kertoja alkaen vuodesta 1997, jolloin systeemi astui voimaan. Aluksi viisi kuukautta alueella Thaimaa, Malesia, Indonesia, Singapore, Honkong. Kaksi ihmistä vuorotteluvapaan tuloilla koko vuosi, eikä tehnyt tiukkaakaan. Suurta velkaa ei tietenkään voi olla, mutta senkin maksua saattoi lykätä maksamalla vain korot. Turha rutista, jollei itse pysty asioita hoitamaan. Taas mennään. Avovaimo vuorotteluvapaalle ja isoisä eläkkeellä. Las Palmas kutsuu talveksi.


    • puuhastelija

      Perusta siivoustoimisto. Jonnekin Lontoon liepeille. Suomalaiset ovat suosittuja koska osaavat pudistella matot ja muuta mukavaa. Olen asunut englantilaisessa perheessä ja siellä kävi siivooja, joka vähän ravisteli mattoja- sisällä huoneissa - ja nosti ne yläkerran rappusten kaiteelle. Imuroi, ja pyyhki vähän pölyjä ja laittoi matot takaisin. Mattoja ei siis tomutettu ulkona sen muutaman kuukauden aikana yhtään kertaa ulkona siivoojan toimesta.

      Tein tämän homman joskus ja kyllä olivat ihastuksissaan kun kämppä oli puhdas ja raikas. Minua houkuteltiin siivoojaksi, ja koko naapurusto olisi ostanut siivouspalveluja, mutta tulin Suomeen takaisin opiskelemaan.

      Voit toki tehdä muutakin, mutta kävipä mielessä.

    • Itse voisin lähteä mieluiten Irlantiin, mutta luulen, että sieltä saattaa olla vaikea löytää avointa työpaikkaa nykyisin.

      Tanska tai Norja olisivat seuraavat vaihtoehtoni sinun kielitaidollasi. Kielen ymmärtäminen vaatii tosin oman aikansa Tanskassa, mutta englannilla pärjää varmaan ihan hyvin, ja skandinaaviskaasikin ihmiset ymmärtävät Tanskassa. Hollannin oppiminen voi olla vaikeaa ilman saksan kielen hallintaa, jos työ edellyttää paikallisen kielen puhumista ja ymmärtämistä. Se olisi myös yksi suosikkikohteistani.

      Kurkistin www.mol.fi -sivuille. Sieltä saa luultavasti jonkinlaisen käsityksen työpaikkatilanteesta ulkomailla. Muutamia vuosia sitten hain yhtä työpaikkaa Duplinissa, jonka löysin em. sivuilta, mutta jäin harmikseni mitalisijoille.

      En tiedä voisiko esim. hotelliin päästä töihin ilman saksan kielen taitoa Wienissä, Salzburgissa tai Berliinissä, joissa voisin itse kuvitella viihtyväni pitempäänkin.

      Englannin jätin tarkoituksella ulkopuolelle, koska luulen sinun tuntevan sen minua paremmin. En kuitenkaan malta jättää mainitsematta, että Edinburg voisi olla yksi omista vaihtoehdoistani. Tosin työmatkalla tarvitsin siellä välillä brittitulkkia paikallisten kanssa keskustellessani.;)

      Toivotan sinulle hyvää "sapattivuotta", mielenkiintoisia kokemuksia ja vain positiivisia yllätyksiä.

    • Enkelit unessani

      Samat sanat! Tosin minun tulisi mieli ottaa sapattivapaata ja juoda itseni hengiltä sekä käydä amsterdamissa polttamassa pilveä.

      Tätä voisi tehdä vuoden ja katsoa, mitä minusta on enää jäljellä. Jos kaikki on menetetty voisin ottaa dokata ja ottaa yliannostuksen pillereitä

    • Abs Totuus Täss

      Norja täyttää toiveesi. Näin se vaan on absoluuttinen totuus tapauksessasi.

    • Suosittelen

      Olin n. 15 vuotta sitten vähän aikaa töissä Hollannissa kukkahommissa ja se oli ihanaa vaihtelua tähän tavalliseen työputkeen. Asuminen oli kallista, mutta ihmiset kertakaikkiaan ystävällisiä ja englanniksi pärjäsi hyvin. Onkohan niitä työpaikkoja helppo saada nykyään ulkomailta?

      • Suosittelen

        Ja muuten: pienipalkkainen olen ollut aina, sain kuitenkin säästetyksi vähän rahaa, jotta pääsin matkaan.


    • fy8vgubhoinjpomå

      Tyypillinen virkaloinen, ei paljon hommat paina, vetää huikeaa palkkaa veronmaksajien piikkiin mutta silti niitä vähiäkään töitä ei huvita tehdä, kaipailee vaan virkavapaalle ja loikoilemaan jonnekin veroparatiisiin kuten muutkin veroparasiitit...
      Suomella ei ehkä olisi näin paljon velkaa jos ei olisi niin paljon tuollaisia laiskureita kunnilla ja valtiolla "töissä".

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      72
      1394
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1237
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1175
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      74
      1099
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      69
      967
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      772
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      722
    8. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      374
      717
    9. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      711
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      676
    Aihe