ESTROGEENI JA NÄRÄSTYS

bbb...

Hei! Onko kukaan huomannut,että Estrogeeni lisäisi närästystä?

9

2734

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suokaongelmia...

      en ole kyllä huomannut. Tosin itse en käytä teblettimuodossa. Mutta tulee väkisinkin mieleen, että voi olla joku tabletin muu aine kuin estrogeeni. Sitä tuskin niin paljon on tableteissakaan, että ruuansulatukseen vaikuttaisi. Kyllähän tietenkin monet pillerit saatttaa närästää, mutta ennemmin uskon, että aineenvaihdunnan seurauksena ruuansulatusmekanismeiss on tapahtunut muutoksia, eikä elimistö enää siedä jotain ruoka-ainetta esim vehnää, sokeria gluteiinia tms.

      • 57v

        Täällä on närästänyt jo kymmenisen vuotta ilman hormoonilääkitystäkin.


    • Pömppömaha

      Niinpä niin, Ikä tuo tullessaan sen, että ruuansulatuskaan ei toimi enää kuin nuorena. Elimet rupeaa sanoon sopimuksia irti. Ihmisen takuuikähän on tuo n 40-50v. Sen jälkeen joka kohtaan alkaa vähitellen tulla kremppoja.
      Eletty elämäkin vaikuttaa, jos on mahaansa kohdellut kovin kaltoin nuorempana, se saattaa kostautua myöhemmin just ruuansulatusongelmina. Näin ainakin itse tunnustan. Aiemmin kävi kaikki ruoka, ei ollut ongelmia ei närästystä eikä mitään Nytkään ei närästä, mutta ilmaa kertyy ja turvottaa. Nyt siis pitää syödä terveellisesti eikä läheskään kaikkea sitä, mikä hyvälle maistuisi.

      • korventaa

        No en ole estrogeenia ajatellut oman närästykseni aiheuttajaksi vaan:hiilihappoiset juomat, viinit,kahvit,oluet
        voipi olla sappivaivoja, tyrävaivoja,helicobakteeri, ruoka-aineista suklaa, kahvi, rasvaiset ruoat,ktn munkki ja muut friteeratut tuotteet, paprika, sipuli,särkytabletit jne, lisäksi naisilla sepelvaltimotauti voi aiheuttaa samantuntuista poltetta kuin närästys on. Eikun tutkimaan....Helico löytyy nykyisin verikokeesta.Itselläni todettiin ja hoidettiin.
        Niin ja sulkijalihas voi päästää makuuasennossa happamia ruoansulatusnesteitä, poltellen ruokatorvessa ja ärsyttää myös äänihuulta.Ennen nukkumaanmenoa ei saisi tällöin syödä. tässä omiani höpisen,menkää tutkimukseen, sieltä tulee sitä faktaa


    • C

      Olen. E-pillerit aiheuttivat närästystä. Kun lopetin E-pillerit niin närästys loppui. Pahin närästys on ollut kun olen ollut raskaana. 2 x 9 kuukautta närästystä ja oksentelua.
      Todennäköisesti kuulut siihen joukkoon joka pystyisi jättämään hormoonikorvaushoidon ja käyttämään soijatuotteita tai pienentämään annoksen todella pieneksi.

      Närästyksestä ja naishormooneista löytyy vain kun googletta englannin kielellä. Monelle lääkärille asia on melko uusi.
      Varsinkin e-pillereiden kohdalla. Itse uskon että naiset jotka syövät pillereitä lihovat sen takia kun eivät tunnista lievää närästystä. Vaan syövät "napostelevat" koska se helpottaa oloa.

      Ainoa neuvo toimiva neuvo närästyksen hoitoon on lopettaa viljan syönti ja yrittää syödä emäksisiä ruokia.

    • Anonyymi

      Onko geelissä ja laastarissa sama närästysvaikutus kuin suun kautta otettavissa?!! Femoston 2/10, suun kautta, aloitettu nyt, ja heti voimakas närästys...Sama juttu oli thyroxinin kanssa minulla.

      Kiitän kovasti jos joku tietää geeleistä ja laastareista, että närästääkö yhtä lailla?

      40

      • Anonyymi

        Entä närästääkö DHEA-pillerit?

        40


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä närästääkö DHEA-pillerit?

        40

        Voisiko estrogeeni tabletin ja thyroxinin ottaa samalla hetkellä, jos alkaisi käyttää thyroxinia joskus taas? Onko yhteisvaikutuksia? Estrogeenissä on tosin se että sen voi ottaa ruuan kera, jolloin ehkä, ehkä, ei närästä yhtä paljoa. Thyroxin ilman ruokaa.

        40


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisiko estrogeeni tabletin ja thyroxinin ottaa samalla hetkellä, jos alkaisi käyttää thyroxinia joskus taas? Onko yhteisvaikutuksia? Estrogeenissä on tosin se että sen voi ottaa ruuan kera, jolloin ehkä, ehkä, ei närästä yhtä paljoa. Thyroxin ilman ruokaa.

        40

        Aamuisin käytän serrapeptasea, sen kanssa ei muuta kannata ottaa samalla.

        40


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      147
      10682
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3033
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      206
      2849
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2137
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1888
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1709
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1656
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1597
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1543
    10. 82
      1478
    Aihe