Ruskaretkelle

Kaunotar ihanainen ♥

Kiersin päivän kirppareita. Ostin punaisen turkiskauluksisen talvitakin sellaisen prinsessamallisen. Arvelin, ottaa kaikki löytämäni vermeet yhtäaikaa käyttöön. Pitkät yli polvien ulottuvat mustat niiteillä koristellut korkokengät jalkaani ja käsivarsilleni laukun samaa niittityyliä. Kaikki nämä ihanuudet löysin kirppareilta. Olen ollut tähän asti harmaa hiiri, mutta nyt ajattelin repäistä paikallisten yrittäjänaisten naamat peruslukemille. Matkaamme yrittäjänaisten ruskaretkellä Ylläkselle.

Oletteko olleet Lapissa ja minkälaisia kokemuksia teillä on naisporukan ruskaretkistä?

29

647

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olen käynyt Lapissa monta kertaa ja eri vuodenaikoina kumppanin, ystävän tai ystävien kanssa, kaksi kertaa vain tyttöjen kesken. Joka matkasta olen nauttinut, ja olen iloinnut kauniiden maisemien lisäksi erityisesti ihastuttavien, aitojen lappilaisten kohtaamisesta erilaisissa ympäristöissä. Etelän ihmisetkin ovat lomalla rentoutuneita ja hyväntuulisia.

Kun yksi ystäväni halusi kerran joulukuussa paeta matkoille 50-vuotispäiviään, lähdettiin kaksistaan tyttöjen kesken Lappiin. Ystäväni, viehättävä, ihan toisenlaisissa ympyröissä liikkumaan tottunut "eliittirouva" pelkäsi, ettei ehkä kukaan tulisi hakemaan "vanhaa naista" ravintolassa tanssimaan. Aidot Lapin miehet tanssittivat rouvaa innokkaasti ja tanssittajien ikäjakauma oli 17 ja 70 vuoden välillä. Kaamosajan sininen hämärä ja monet aidot ihmisten kohtaamiset jättivät upeita muistoja erilaisista syntymäpäiväjuhlista. - Varsinaisen ruskaretken onnistuminen edellyttää säätilan seuraamista ja on jäänyt monelle toteutumattomaksi haaveeksi, jos loma-aika on pitänyt lyödä lukkoon etukäteen. Etelässä ruskasta nauttiminen onnistuu varmemmin. ;)

Toivon, että osuisin sinne nyt samaan aikaan kanssanne. Saattaisin voittaa vuoden luontokuva -kilpailun, jos onnistuisin saamaan sinusta kuvan vaaranrinteellä tai luontopolulla kuvaamissasi ruskaretkivarusteissa.;D

Toivotan sinulle iloista ja muistorikasta Lapin matkaa!

• Orvokki@ olin viikon ruskaretkellä Ylläksellä, mutta en naisporukassa vaan Petzen kanssa. Silloin oli kaunis maaruska.

Kävimme usein tanssahtelemassa Hotellimme ravintolassa, joka oli suosittu ja siellä oli hyviä esiintyjävieraita. En ikäväkseni nähnyt sen koko viikon aikana ainoatakaan aitoa lapin miestä, ainoastaan Helsingin herroja ja pyntättyjä ladyjä.

No, puin minäkin parhaat päälleni, ehkä olin kuin aloittaja silmiinpistävä kuvauskohde sillä minulla oli kirpputorilta ostettu samettinen ruskea salsahame ja korkkarinilkkurit plus muuta asukokonaisuuteen sopivaa.

Eräs nainen alkoi jututtaa minua kun istuimme baarissa. "Olen nähnyt sinut, olet joku julkkis, oletko muotisuunnittelija". No, enhän minä silloin vielä julkkis ollut, mutta mukavaltahan se tuntui kuulla kohteliaisuuksia oudolta ikäiseltäni ; )

• Tahtoo julkuks
        korpikirjailija kirjoitti:

Orvokki@ olin viikon ruskaretkellä Ylläksellä, mutta en naisporukassa vaan Petzen kanssa. Silloin oli kaunis maaruska.

Kävimme usein tanssahtelemassa Hotellimme ravintolassa, joka oli suosittu ja siellä oli hyviä esiintyjävieraita. En ikäväkseni nähnyt sen koko viikon aikana ainoatakaan aitoa lapin miestä, ainoastaan Helsingin herroja ja pyntättyjä ladyjä.

No, puin minäkin parhaat päälleni, ehkä olin kuin aloittaja silmiinpistävä kuvauskohde sillä minulla oli kirpputorilta ostettu samettinen ruskea salsahame ja korkkarinilkkurit plus muuta asukokonaisuuteen sopivaa.

Eräs nainen alkoi jututtaa minua kun istuimme baarissa. "Olen nähnyt sinut, olet joku julkkis, oletko muotisuunnittelija". No, enhän minä silloin vielä julkkis ollut, mutta mukavaltahan se tuntui kuulla kohteliaisuuksia oudolta ikäiseltäni ; )

Kysymys Korppikselle. Millainen julkkis sinä nykyisin olet? Missä sinut tunnetaan?

• Tahtoo julkuks kirjoitti:

Kysymys Korppikselle. Millainen julkkis sinä nykyisin olet? Missä sinut tunnetaan?

Etkö ole huomannut julkisuuden kiroutta jota kaannan tällä palstalla?

• Tahtoo julkuks
        korppis kirjoitti:

Etkö ole huomannut julkisuuden kiroutta jota kaannan tällä palstalla?

Voi Korppis-parka! Korppis tietää kaiken 60 palstan !!!!! julkisuuden kiroista. :D :D

• korpikirjailija kirjoitti:

Orvokki@ olin viikon ruskaretkellä Ylläksellä, mutta en naisporukassa vaan Petzen kanssa. Silloin oli kaunis maaruska.

Kertomani synttärimatka tehtiin kauan sitten joulukuun puolivälissä, jolloin paikallisia ihmisiä oli varmaan enemmän liikenteessä iltaisin kuin parhaaseen turistisesonkiaikaan. Ystäväni oli reipas ja innostui laskettelustakin, kun houkuttelin hänet rinteeseen ensimmäistä kertaa elämässään 49-vuotiaana. - Saimme kuulla useampana iltana monenlaisia mielenkiintoisia tarinoita Lapin miesten elämästä oman hotellin baarissakin. Synttäri-illan tanssiravintolan valitsimme paikallisten suosituksen mukaan.

Omassa mielessäni merkittävimmäksi muistoksi jäi pitkä kahdenkeskinen keskusteluhetki Anton Särestöniemen kanssa hänen omassa mökissään Särestöniemessä. Pienen ryhmämme opas kertoi paluumatkalla, että Anttu oli juuri eronnut tyttöystävästään ja oli luultavasti ollut ihan tosissaan kutsuessaan minua viettämään joulua kanssaan Särestöniemeen. Ajatus kutkutti kummasti, ja olisin kukaties saattanut vastata kutsuun myöntävästi, ellei olisi ollut esteitä.;)) Joulu vanhempieni ikäisen menninkäisen ja koiriensa kanssa olisi taatusti ollut ikimuistoinen elämys. Antonin tarinointia olisin jaksanut kuunnella vaikka kuinka pitkään. Menninkäiskuoren sisällä eli valistunut kulttuuripersoona ja mesenaatti. - Onnekseni ryhmämme "hienot rouvat" jättivät vähemmälle huomiolle hikisen, paksusta hangesta käsin meille polkuja lapioineen, pitkätukkaisen, turkislakkisen miehen.

• optimisti-orvokki kirjoitti:

Kertomani synttärimatka tehtiin kauan sitten joulukuun puolivälissä, jolloin paikallisia ihmisiä oli varmaan enemmän liikenteessä iltaisin kuin parhaaseen turistisesonkiaikaan. Ystäväni oli reipas ja innostui laskettelustakin, kun houkuttelin hänet rinteeseen ensimmäistä kertaa elämässään 49-vuotiaana. - Saimme kuulla useampana iltana monenlaisia mielenkiintoisia tarinoita Lapin miesten elämästä oman hotellin baarissakin. Synttäri-illan tanssiravintolan valitsimme paikallisten suosituksen mukaan.

Omassa mielessäni merkittävimmäksi muistoksi jäi pitkä kahdenkeskinen keskusteluhetki Anton Särestöniemen kanssa hänen omassa mökissään Särestöniemessä. Pienen ryhmämme opas kertoi paluumatkalla, että Anttu oli juuri eronnut tyttöystävästään ja oli luultavasti ollut ihan tosissaan kutsuessaan minua viettämään joulua kanssaan Särestöniemeen. Ajatus kutkutti kummasti, ja olisin kukaties saattanut vastata kutsuun myöntävästi, ellei olisi ollut esteitä.;)) Joulu vanhempieni ikäisen menninkäisen ja koiriensa kanssa olisi taatusti ollut ikimuistoinen elämys. Antonin tarinointia olisin jaksanut kuunnella vaikka kuinka pitkään. Menninkäiskuoren sisällä eli valistunut kulttuuripersoona ja mesenaatti. - Onnekseni ryhmämme "hienot rouvat" jättivät vähemmälle huomiolle hikisen, paksusta hangesta käsin meille polkuja lapioineen, pitkätukkaisen, turkislakkisen miehen.

Kertomuksestasi tuli mieleen eräs tapaaminen kauan sitten. Olin tyttöjen kanssa ravintolassa tanssimassa kun pieni harmaapartainen mies alkoi juttelemaan minulle baarissa. Mies oli niin viehättävä seuralainen, että istuin koko illan hänen kanssaan baarin nahkasohvalla.

Olin samojen ajatusten vallassa kuin sinäkin miehessä oli karismaa joka kiehtoi. Myöhemmin sain kuulla, että hän oli iästään huolimatta pienen lapsen isä. Tosin vaimo nuori nainen oli hänet jättänyt ja lähtenyt nuoremman mukaan.

Vanhemmissa miehissä jopa pienissä harmaapartaisissa tonttu-ukoissa on sitä jotain jos miehen sielu on syvällinen ja katse lämmin.

• piupalipaupali...

Kävin yksityslääkärillä kaupungissa, on kallista.
      Kiertelin torilla, puolukat maksoivat vain 15€ kymmenen litraa.
      Olen hyvin sovinnainen en voisi kuvitella niittejä itselleni vaikka en paheksukaan sitä jos joku niistä pitää, ei kai niille ole ylä-ikärajaa.
      Ostin hiusteni värisen lisäkkeen, saa todella kauniin kampauksen sen avulla.
      Olen käynyt lapissa kesällä, oli paljon hyttysiä.

• Pirre*

Eipä ole, vai kuuluisko sisaren kanssa tehdyt sarjaan "naisporukat", muuten porukkaretkiä on tullut sinne tehtyä..moniakin.

Vaan tuo uusi asusteesi,- ettei vaan luultaisi itänaapurin tytöiksi :)

• paupalipaula*

Sulla se sytyttää, ja uskallat sanoa. Mulla vain sytyttää. :))

• Lorena*

Aihe oli ruskaretkestä Lapin maisemiin. Joskus asiat ovat naksahtaneet kohdalleen ja reput pakattu syyskuun puolivälissä, matka kohti Lapin ruskamaisemia on voinut alkaa. Samoin keväisten hankien ja ilmojen houkutus on vienyt Lappiin saamaan uutta intoa kevääseen.

Olen innolla seurannut Peltsin Lapin reissuja, tulee muuten TV 2 tänäänkin klo 19.30 muistaakseni. OLen jäänyt ohjelman koukkuun koska miesten reissu on niin todellinen mikä parasta ihanat Lapin maisemat plus kalastaminen sekä retki ruokailu.

• .

Tuota minäkin aina katson.

• Ei mukana matkassa

Anopilla oli pitkään tyttöporukka jonka kanssa reissasivat Lappiin, esimerkiksi juuri Ylläkselle, ruska- tai talvella hiihtoretkilleen. Taisivat viihtyä paremmin sisätiloissa mutta aina joku lähti uloskin. Nyt ovat jo niin vanhoja etteivät ole kohta vuosikymmeneen enää jaksaneet retkilleen lähteä. Löytää ne ukot kuulemma täältä etelästäkin päivätansseilta.

• Kaupunkilainen

Naisporukan ruskaretkistä ei ole kokemusta. Ainoa Lapin-matkani on kolmen vuoden takaa, ruskaretki Saariselälle oman ukkokullan kanssa.

Matka oli oikein onnistunut, sääkin suosi. Ainoa huono puoli oli, ettei mitään ruskaa oikein ollut, puista olivat lehdet jo lähes kaikki pudonneet, eikä maaruska ollut vielä kunnolla alkanut. Olimme matkalla muistaakseni juuri ennen syyskuun puoliväliä.

Tanssimassa emme käyneet, kun emme tanssia harrasta. Sellaisen hauskan havainnon teimme, että kaikki naiset tuntuivat olevan tanssiravintolassa (jonkin hotellin ravintola, en enää muista, mikä) ja kaikki miehet oluttuvassa. Onko sitten mikään ihme, etteivät löydä toisiaan?

• Ruskaa Pakkasessa

Monenlaista tarinaa naisista ruskaretkellä piikkireissa sekä ilman pikkuhousuja että niiden kanssa. Kotiin tullessa on aina jotain kateissa tai on tullut saaduksi jotain uutta.

• Pallakselle........

Monta tarinaa on, osan olen nähnyt ihan ihtekin.

• av

Onko vielä hotellit täynnä ruskassa?

• ruskaretkelle...

Ruskretkelle....

Mikäpäs siinä. Reppu selkään ja pitkoksille patikoimaan. Ei siellä piikareita tai rimpsuhameita tarvitse. Kunnon sään kestävä puku ja hyvät jalkineet. Evästä reppuun ja se riittää.

Ei rikastu ravintelit.

• bessie*

Ei kai siellä pitkospuilla yötä myöten talsita? Vähän tylsältä tuo minusta kuulostaa. Onhan vuorokaudessa 24 tuntia. Kyllä minulle ainakin on jäänyt päivää ihan riittävästi, vaikka olen riekkunut pikkutunneille ravintolassa.

• kuka mitenkin....
        bessie* kirjoitti:

Ei kai siellä pitkospuilla yötä myöten talsita? Vähän tylsältä tuo minusta kuulostaa. Onhan vuorokaudessa 24 tuntia. Kyllä minulle ainakin on jäänyt päivää ihan riittävästi, vaikka olen riekkunut pikkutunneille ravintolassa.

Kukapa sitä on väittänytkään.

Mielestäni ruskaretkellä ihaillan ulkona kauniita maisemia. Illalla on sitten aikaa tehdä mitä vaan jos enää jaksaa.

En vaan satu olemaan niitä ravinteli-ihmisiä.

• Korppis*
        kuka mitenkin.... kirjoitti:

Kukapa sitä on väittänytkään.

Mielestäni ruskaretkellä ihaillan ulkona kauniita maisemia. Illalla on sitten aikaa tehdä mitä vaan jos enää jaksaa.

En vaan satu olemaan niitä ravinteli-ihmisiä.

No, jaksaa kun jakaa voimat oikein ; ) olen varmaan jo jossain välissä kertonut kuinka ruskaretkellämme Petzen kanssa (Solarsislomat) Ylläkselle päivän patikka retken jälkeen tilasin ihan omalla rahalla yksityisaunan ja pullon raikasta valkoviiniä takkahuoneeseen, joka oli koristeltu kynttilöin on se vaan paljon kivempaa kun norkoilla baaritiskillä tyrkyllä. Tosin minulla henkilökohtaisesti ei ole kokemusta, mutta tiedän, että monella on.

• kuka mitenkin...
        Korppis* kirjoitti:

No, jaksaa kun jakaa voimat oikein ; ) olen varmaan jo jossain välissä kertonut kuinka ruskaretkellämme Petzen kanssa (Solarsislomat) Ylläkselle päivän patikka retken jälkeen tilasin ihan omalla rahalla yksityisaunan ja pullon raikasta valkoviiniä takkahuoneeseen, joka oli koristeltu kynttilöin on se vaan paljon kivempaa kun norkoilla baaritiskillä tyrkyllä. Tosin minulla henkilökohtaisesti ei ole kokemusta, mutta tiedän, että monella on.

Levillä ja Saariselällä olen käynyt, sekä Ruotsinpuolella.

Luotovaellus on ihanaa, varsinkin silloin kun sääs suosii. :)

• ed.
        kuka mitenkin... kirjoitti:

siis... luontovaellus.

Taidan mennä kohta nukkumaan kun noita virheitäkin tulee. :)

• kuka mitenkin... kirjoitti:

Vitsi, alkoi kiinnostamaan Ruotsin puoleiset ruskaretket sillä olin opiskeluaikoinani töissä Kiirunassa.

Hei hitsi kaipaan noita aikoja kun vuonoilla vaeltelimme ja kalastelimme ja yötöntä yötä ihailimme taidan haluta takaisin Kiirunaan, on ikävä Monaa ja Evaa ja kaikkia ihania työkavereita.

• henrjii

sivusta seuranneenani varmaan hauskaa, eräskin rouva jännitti oliko käynyt vahinko, kun ehkäisykin oli miten oli.

• av

oli vanhaa ruskaa vai eller????

• av

Onko????

• av

Ruska?

eller- aika tuskin on toinen sexsissä?

• memi78

Ite suuntaisin Paljakkaan, jossa mahtavat maisemat ja kalastus mahdollisuuksia. Päivät kun viettää luonnossa ja illaksi yöpymään hotelli Paljakkaan, mikä sen mukavampaa.. Oulustakin pääsee kaupungin vilinästä aika nopsaa pois kun kilometrejä kertyy vain n.150km, sopivan matkan päässä, ei tarvihe autossa istua tuntitolkulla. Paljakan rinteet ovat myös kainuun korkeimmat.. Sinne siis :) )

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      96
      1896
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1340
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1037
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      119
      1010
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      873
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      791
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      782
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      741
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe