Jos ulosotto on jatkuvaa ja siitä on virallinen päätös, niin voiko ulosotettavan määrän saada huomioiduksi asumistukea haettaessa tuloja vähentävänä seikkana? Onko kellään kokemuksia?
ASUMISTUESSA HUOMIOIDAAN ULOSOTTO?
7
8359
Vastaukset
- Ei voi...
Asumistuessa otetaan huomioon bruttotulot. Mitään vähennyksiä ei tehdä.
Eli ulosottoon maksamasi rahamäärää ei huomioida tuloja vähentävänä.
"niin voiko ulosotettavan määrän saada huomioiduksi asumistukea haettaessa tuloja vähentävänä seikkana"
Eli vastaus kysymykseesi: Ei voi. - ...
Ei voi, mutta asumistuesta ei voida vähentääkään mitään ulosottoon. Sen sijaan jos tulot jää pieniksi ulosoton takia, voi hakea sossusta toimeentulotukea, missä huomioidaan nettotulot.
- dfgfdgdgdfgdg
"jos tulot jää pieniksi ulosoton takia, voi hakea sossusta toimeentulotukea"
--> työn teko ei kannata. - lolmao
absurdi tilanne. itse näin ollen siis jätän ilmoittamatta tulot kelaan jolloin saan täyttä tukea. piinatkoon sitten joskus jos jään kiinni. ;)
- Fiksua?
Ja kiinni jäätkin jossain vaiheessa. No jos on kiva maksella tukia Kelalle takaisin niin sitten se tietysti on kannattavaa.
- Anonyymi
mistäköhän kela ottaa jos on toimeentulotukiasiakas
- Anonyymi
Olitiin aikoinaan naapurin heinäpellolla ja siellä oli myös pari paikallista "konnaa", ahkerasti mättivät heiniä seipäille kunnes paikalle tuli poliisi perimään maksamattomia sakkoja toiselta "konnalta". "Konna" sanoi ettei rahaa ole, viekää vaan vaikka jompi kumpi kumikenkä. Poliisit vei koko äijjän kenkineen päivineen lusimaan sakkoja. Kävivät kuitenkin "konnan" kotona vaihtamassa vaatteet ja siitä toinen "konna" sai idean kiusantekoon, oikaisi suoraan metsän halki tielle jota poliisit ajoivat, käänsi siltalankut toisin päin jolloin naulat tuli näkyviin. Poliisit ajoivat sillalle jolloin eturenkaat puhkesivat. Molemmat "konnat" saivat paljon ilonaihetta puhjenneista renkaista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.2284917Näin asia on
Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k233600Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan
Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E2712075Taas varoitusta lumesta ja jäästä
Ai kauhea! Vakava säävaroitus Lumi-/jäävaroitus Varsinais-Suomi, Satakunta, Uusimaa, Kanta-Häme, Päijät-Häme, Pirkanmaa,122013Aavistan tai oikeastaan
tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast411299Mistä erotat onko joku kiinnostunut vai muuten mukava?
Voi sekaantua yleiseen ystävällisyyteen vai voiko?1611229Poliisi tahtoo pääsyn 4 miljoonan suomalaisen sormenjälkiin.
https://www.is.fi/digitoday/art-2000011009633.html Tämä sormenjälkiin poliisin pääsy on erittäin tärkeä rikollisten kiin1111025- 32833
- 61777
Örebro kuolleet lisääntyy.
Nyt n, 10. Mitähän vielä. Haavoittuneet?. Kuka on ampuja, salaisuus.98776