Elikkäs, millä voisi korvata kaura-allergiasta kärsivälle hevoselle tuon posijäävän kauran?
Kauralle korvaaja?
3
636
Vastaukset
Oletko varma, että heppasi tarvitsee kauraa? Tarkoitan, että kauraa tai jotakin vastaavaa. Useimmat hevoset eivät sitä välttämättä edes tarvitse vaikka ihmiset sitä eläimilleen syöttävätkin. Laiskat hevoset saavat siitä lisäenergiaa mikä säästää ratsastajan voimia ratsastaessa, mutta esimerkiksi omani hyppii seinille jo kourallisesta kauraa päivässä. Molemmat hevoseni saavat omenan päivässä, ja lohkoihin on kaiverrettu kolo kalkkia varten silloin tällöin. Muut vitamiinit ja hivenaineet ne saavat laitumelta vihreästä heinästä. Joku varmaan alkaa nyt valittaa että hevosety tarvitsevat vitamiinia talvisinkin, mutta hyvässä kunnossa ovat hevoset pysyneet ilmankin.
Mutta jos haluat jotakin syöttää heinän lisäksi, voisit ehkä kokeilla alfa-alfaa. Omilleni en ole syöttänyt sitäkään, mutta joku joka sitä käyttää, sanoi sen olevan tuoreheinän korviketta, ja ainakin siihen saa sekoitettua kalkin ja muut lisäaineet mitä haluaa.
Ole kuitenkin varovainen määrien kanssa, koska omalleni sitä kerran kokeilin, turvotin yhden kourallisen nappuloita, ja hevosellani meni vatsa sekaisin. Kesti viikon ennen kuin ripuli meni ohi. Sen jälkeen en ole siihen koskenut, mutta tiedän useitakin hevosia joille sitä annetaan päivittäin ilman ongelmia.- kjiji
^^ ylempään viitaten, mutta jos ehdottomasti haluat sille jotain niin itse meillä on yhdellä hevosella korvikkeena : kauratonta täysrehua, pellavaa, tai alfa-alfaa,
- Sallo12
pellavarouhetta ja peacemakeria
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1901965
- 1131053
- 1141046
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa20757- 52704
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä32643ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42608Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175557Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45528- 9482