Kauralle korvaaja?

Schatten

Elikkäs, millä voisi korvata kaura-allergiasta kärsivälle hevoselle tuon posijäävän kauran?

3

532

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oletko varma, että heppasi tarvitsee kauraa? Tarkoitan, että kauraa tai jotakin vastaavaa. Useimmat hevoset eivät sitä välttämättä edes tarvitse vaikka ihmiset sitä eläimilleen syöttävätkin. Laiskat hevoset saavat siitä lisäenergiaa mikä säästää ratsastajan voimia ratsastaessa, mutta esimerkiksi omani hyppii seinille jo kourallisesta kauraa päivässä. Molemmat hevoseni saavat omenan päivässä, ja lohkoihin on kaiverrettu kolo kalkkia varten silloin tällöin. Muut vitamiinit ja hivenaineet ne saavat laitumelta vihreästä heinästä. Joku varmaan alkaa nyt valittaa että hevosety tarvitsevat vitamiinia talvisinkin, mutta hyvässä kunnossa ovat hevoset pysyneet ilmankin.

Mutta jos haluat jotakin syöttää heinän lisäksi, voisit ehkä kokeilla alfa-alfaa. Omilleni en ole syöttänyt sitäkään, mutta joku joka sitä käyttää, sanoi sen olevan tuoreheinän korviketta, ja ainakin siihen saa sekoitettua kalkin ja muut lisäaineet mitä haluaa.

Ole kuitenkin varovainen määrien kanssa, koska omalleni sitä kerran kokeilin, turvotin yhden kourallisen nappuloita, ja hevosellani meni vatsa sekaisin. Kesti viikon ennen kuin ripuli meni ohi. Sen jälkeen en ole siihen koskenut, mutta tiedän useitakin hevosia joille sitä annetaan päivittäin ilman ongelmia.

• kjiji

^^ ylempään viitaten, mutta jos ehdottomasti haluat sille jotain niin itse meillä on yhdellä hevosella korvikkeena : kauratonta täysrehua, pellavaa, tai alfa-alfaa,

• Sallo12

pellavarouhetta ja peacemakeria

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      128
      5983
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      57
      4336
    3. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      58
      2751
    4. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      28
      2588
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1855
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1524
    7. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      34
      1382
    8. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      24
      1341
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      27
      1177
    10. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      1121
    Aihe