Taas meni kumppareista varret rikki. Vuotaa ku seula. Ei nää perus nokilaiset ja muut viikingit kestä metästys&marjastus käytössä kunnolla edes yhtä vuotta. Kaikkien kenkien varret murtuu pikku hiljaa siitä mistä se taipuu kävellessä, tosin nyt sattu vielä oksan tynkä repäsemään ko. kohtaan 5 senttiä leveän reiän. Eihän kumpparit kalliita ole, mutta ei niitä ihan joka vuosi huvittais uusia ostaa...
Eli onkohan kellään kokemusta kumikengistä, jotka kestäisivät edes muutaman vuoden? Ja nimenomaan kumikengät, sillä rymyän paljon märillä soilla eli pitkät varret on tarpeen. Joku on kehunut sievin polyuretaani (tms.) kenkiä, on kuulemma kevyet ja kestävät. Onkohan näin?
Kumikengät metsälle
7
293
Vastaukset
- Laikutin
Minä käytän kalvollisia nahkasaappaita. Kotimaiset ovat kestäneet yikolme vuotta jaeivät hkoa.
- maanvaivaksi
Minä ostin Sieviläiset kolme vuotta sitten ja olen ollut tyytyväinen. Kokeilin samalla kaikenlaisia kalliitakin vaelluskumppareita, mutta tällä kertaa sievi voitti.
- V.Marmo
Kyllä Sieviläiset on kestävyydessä ylivetoja ovat myös kevyet ja mukavat kävellä.Hinta taitaa liikkua 60 ekun paikkeilla mutta ovat sen väärtit.Itellä neljäs vuosi ja vesi pysyy edelleen ulkapuolella.
- määtiiän
Ainoa kumppari on DUNLOP... Loput tajuat nähtyäsi ne..
- kjbrufygtwbv es
Muckboot Torray. Itellä ollu pari vuotta, n40 jahtipäivää kaudessa. Jalat pysyy kuivana "hengittävän" varren takia, jos käytät kunnon vaellussukkia. Tukeva vaelluskenkämäinen pohja ja nilkka sekä kevyt. Hyvin kestänyt vaikka neopreenivartta hiukan epäilin. Hinta vähän yli satkun. Hintalaatusuhteeltaan pesee edelliset kenkäni Meindl taigat mennen tullen etenkin märillä soilla käveltäessä.
- vahtijahti
Itellä oli Sievin kengät käytössä noin 8 vuotta. Varsissa ei mitään, mutta kannat kuluivat puhki. Ehkä se kertoo jotain ko. kengistä. Kilometrejä tuli niille kengille reilusti. Nyt ois uusien osto edessä.
- vänisiä
Jos pitkä ikäiset kengät haluat, niin pinnoita vanhan kumikengät ohuesti autonlavapinnoitteella. Saattaa tulla hieman kankeat, mutta peittoaa monet turvakengät ja on takuulla lähes elinikäiset.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde192490- 1482224
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292152Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522109Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti201684Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871593Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961516- 2791394
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131379- 1301356