Commer Cop -62

Papallani on Commeri tallissa.Mistähän sais lisätietoa /linkkejä tai kuvia autosta.Onkohan suomessa kerhoa tai muita jotka tuntevat auton.
Kiitos etukäteen !!
Ilmoita

Muistan tapauksen. Olen saanut kyytiä moisella perillä monet monituiset kerrat liki 40 vuotta sitten.

Nimi on kylläkin Commer Cob eikä Cop. Google-haulla löydät tietoja ja kuvia paremmin, kun vaihdat p:n b:ksi.

Cob tarkoittaa maissintähkää, urosjoutsenta tai ratsuhevosta; auton yhteydessä luultavimmin viimeksimainittua.

Cop olisi jepari.
5 VASTAUSTA:
http://images.google.fi/images?q=commer cob&ie=UTF-8&hl=fi&btnG=Google-haku

http://www.alltheweb.com/search?cat=img&cs=utf8&q=commer cob&rys=0
moisella perillä => moisella pelillä
Eiköhän ne ollut umpikylkisiä pakettiautoja, jotka jonkun ajon jälkeen sai muuttaa piilofarmareiksi asentamalla sivulasit ja takapenkin. Ei tarvinnu maksaa autoveroa..

Auto vastaa lähinnä Hillman Minxiä.. Tehtaalla valmista sivulasillista farmarimallia tehtiin nimellä Husky. Tulikohan niitä maahan lainkaan?
Bulb kirjoitti:
Eiköhän ne ollut umpikylkisiä pakettiautoja, jotka jonkun ajon jälkeen sai muuttaa piilofarmareiksi asentamalla sivulasit ja takapenkin. Ei tarvinnu maksaa autoveroa..

Auto vastaa lähinnä Hillman Minxiä.. Tehtaalla valmista sivulasillista farmarimallia tehtiin nimellä Husky. Tulikohan niitä maahan lainkaan?
Kyllä meidän piilovarmarissa vm.61 oli takapenkit myöhemmin myös lasit .
KAARNAKASA kirjoitti:
Kyllä meidän piilovarmarissa vm.61 oli takapenkit myöhemmin myös lasit .
.

Kuulemma oli paremmasta päästä sen aikaisia ajopelejä vaikka oli "eksoottinen" merkiltään

.
+Lisää kommentti
Meillä oli vm 61 .Saattaa olla kovilla löytää ohje kirjaa .Ehkä vanhat purkaamot länsisuomessa päin muistaakseni on jossain Turun yläpuolella.Se on kovatekonen menopeli .Helmat on 2kerrospeltiä pellistäpuheen ollen saattaa löytyä viellä ikkunapeltiä kun se isä vaihdatti lasit tilalle.Ei tarvinnu istua piilossa .
Ilmoita
Sitä olen aina ihmeterllyt ettei niitä nää enää entisöityinä SILLÄ NE OLIVAT LAATUPELEJÄ 60-luvulla .Lahdessa oli pitkään ajossa sellanen joskus 1980 luvulla ja kovassa kunnossa .Meillä commer cob oli 15vuotta kovassa käytössä kiviä sillä ei ajettu mutta kaikkea mahdotonta .18 henkeä on suurin kuorma kylläkin kuskin lisäksi 17 toista koululaista .Hymyillyttäviä juttuja sillä käydessä ,kalassa ,katsastuksessa ,kerran Heinolan torilla oikein hauskaa juttuun osallistui myös poliisi ihan auttoi vaan.Varma talvikäynnistyvyys .Joka aamu oli 6-70 luvulla käynnistyttävä ei ollu lohkolämmitintä.Meidän kylällä niitä oli 3 kappaletta 2 sinistä 1 valkoinen.Se meni vaihdossa 1975 aikoihin toimintakuntoisena katsastettuna.On sitä monta kertaa kaipauksella muisteltu .Liekkö enää näkyvillä Rekisteri oli Mu- alkuinen jääkööt ne numerot kertomatta .
1 VASTAUS:
Muistinkin saattaa löytyä vanteita ja rengkaita ehkä.Siihen ei tarvinnut tehdä juurikaan remonttia ei muistaakseni ees syyläriä vaihdettu koneelle ei tehty mitään .Oli se ihmeen kestävä.Nykyiset uudet autot ne vasta oikukkaita ovat.Mihinkä sitä viellä mennään.Ei hyvälle näytä olin merkkihuollossa 2 erimerkkisen auton .Kumpikin auto oli samantapaisen häiriön läpikäynyt .Tietokone muistit läpikäytiin.Vika oli hankalasti poistettavissa .Aatelin silloin menneitä aikoja.
+Lisää kommentti
Meillä oli 60-luvun lopulla Lahdessa IM-332.
1 VASTAUS:
Meillä taas vm 62 vuodesta 1965 lähtien Helsingissä ent. Savon Voiman auto rek. KG-632
takapenkillä ja sivuikkunoilla varustettuina. Joskus 70-luvun alkupuolella vaihdettiin kilvet : AAV-229 . Auto on vielä tänäpäiväkin Nurmijärvellä. Kunnosta en tiedä. Tulihan tolla kortin saatua ajeltua useampi vuosi jonka jälkeen auto siirtyi siskolleni.
+Lisää kommentti
Voi veljet!Ei tää nyt niin iso ihme ole etteikö osia tai sitä ohjekirjaakin löytyisi.
Harvinaiset autot on sellaisia joita valmistettu muutama kymmenen -korkeintaan muutama tuhat kalliissa hintaluokassa tai tehty joskus" Jeesuksen" syntymän tienoilla sata vuotta sitten.
Netti avaa katsokaas maailman ja jollei Australiasta tai Britanniasta osia löydy niin ihme.
Suurempiakin "harvinaisuuksia"nostettu suosta/perämetsistä/ladon takaa paskakasasta kuin aikansa yleisempiä Commer jokamiesautoja.
Tuo ikäisissä engelsmanneissa tekniikka yhteneväistä monin osin muissakin merkeissä ja peltiosat hankalampia eli kuiva Australia auttanee jollei jopa löydy Amerikan ihmemaasta.
Ilmoita
Ei ymmärrä tuota yhtä vastaajaa ketjussa sitten yhtään!
Liekö kuullunymmärryksessäni tai luetuntajunnassa vikaa vai onkohan tällä oikeinkirjoitus senverta hakoteillä kun ei pilkkuja tai pisteitä eikä mitään järkeä lauseissa vaikka miten pohtii...
Varmaan joku pussihousu joka kiertokoulusta saanut potkut 20-luvulla...
Siinä olen samaa mieltä ettei Commer kuulu ns vaikeisiin tai hankaliin tapauksiin jos mielii osaa tai infoa.
Pistät Commer parts hakusanaksi niin jopas rupeaa tulemaan osaa,kuvaa ja autojakin myytäväksi. Senkun vain valitsee ja Englannista löytyy luonnollisesti parhaiten.
Jos noin hukassa näin helpon tapauksen kanssa niin enpä tiedä tuleeko kalua kun ei ihan Biltemasta löytynytkään pelastusta tähän ongelmaan..
Ilmoita
Myytävänä Commer 2500-sarja ja Henna myyntiesite.
15e pk
moparicar@gmail.com
Ilmoita
Meilläkin oli Commer Cob -60, punaiset nahkaistuimet, rekisterikin alkoi FE. Oli muuten laadukas tekele siihen aikaan.
Ilmoita
Minullakin oli sellainen vihreä vm:61 ja lähti kuin palmun alta oli mikä keli tahansa. Menetin poikuuteni sen takapenkillä. Oi niitä aikoja.
Ilmoita
Minullakin oli sellainen vm,61. Lähti käyntiin kuin palmun alta oli keli mikä tahansa. Menetin poikuuteni sen takapenkillä.
Ilmoita
meillä oli joskus pieni kuorma-auto, joka oli "kommeri." taikka pakettiauto se kooltaan oli, lava oli korkea ja hytti kuin kananmuna.
Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Commer Cop -62

Papallani on Commeri tallissa.Mistähän sais lisätietoa /linkkejä tai kuvia autosta.Onkohan suomessa kerhoa tai muita jotka tuntevat auton.
Kiitos etukäteen !!

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta