APUA

Epätoivoinen

Olen sijaisperheen äiti, meillä 2 omaa ja 3 pitkäaikaisesti sijoitettua. Nyt meillä edessä avioero. Rakastan näitä lapsia yli kaiken. Onko kenelläkään kokemusta, otetaanko lapset minulta pois jos jään yksin? Auttaako oma kunta asunnon etsimisessä? Tuntuu, etten mistään löydä tarpeeksi isoa asuntoa alueeltamme meille kaikille ja en missään tapauksessa haluaisi lähteä täältä, koska haluan tehdä lapsille mahdollisimman vähän muutoksia, erossamme on varmasti heille ihan tarpeeksi.

Toivon asiallisia vastauksia, koska olen todella epätoivoinen ja tarvitsen apua. Ja kerrottakoot vielä, että en missään tapauksessa olisi näitä kaikkia lapsia ottanut jos olisin tiennyt mitä tulevaisuus tuo tullessan, mutta minäkin olen vain ihminen. Toivottavasti saan pitää heidät tämänkin jälkeen, koska heillä ei tapaamisia vanhempien kanssa, ei mitään tekemistä, eikä heillä tuon jälkeen ole ketään muutakaan, koska kuka ottaisi 3 sisarusta omakseen ja rakastaisi héitä kuten minä heitä rakastan.

Mitä teen?

7

196

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tsemppi

Voimia vaikeaan tilanteeseen! Toivottavasti saat pitää lapset eronneenakin, varmasti paras vaihtoehto heillekin.

• sijaisäiti minäkin

Tuolla alempana olen kertonut oman tarinani erosta. Eron jälkeen minä lunastin omakotitalon itselleni jotta saimme pitää oman kotimme. Kunnassamme ei tarpeeksi isoja vuokra-asuntoja ollut saatavilla joten helpoin ratkaisu oli ottaa pankista velkaa ja maksaa ex pois talosta.

• Näi o

Ilmoita sossuille niin kyllä ne ottavat lapset sinulta pois ja sijoittavat taas johonkin uuteen ihanaan sijaisperheeseen. Koska olet nyt samassa tilanteessa kuin mistä heidät on omilta vanhemmiltaan pois otettu. Katsos eihän nyt lapsi voi elää onnellista ja tasapainoista elämää jos vanhemmat eroavat ja äitikin asuu missä lie kaupungin vuokrakämpässä. Ei tule kuuloonkaan, kyllä lapsen etu on silloin tulla riistetyksi luonnollisesta elinpiiristään ja sijoittaa parempaan multaan.

• Mahtaako missään

sijaisperheessä olla sijoitettuja, jotka olisi otettu kotoaan pois vain sen takia, että vanhemmat ovat eronneet?
        Tuskinpa.

• ex-vaimo minäkin
        Mahtaako missään kirjoitti:

sijaisperheessä olla sijoitettuja, jotka olisi otettu kotoaan pois vain sen takia, että vanhemmat ovat eronneet?
        Tuskinpa.

Meillä lapset jäivät minulle ja koska olin ollut kotona hoitamassa lapsia taloudellinen puoli aiheutti hieman huolta itsessäni. Se kuitenkin järjestyi auttavasti ja myöhemmin perheeseemme liittyi vielä pieni tyttö, joka osaltaan ratkaisi asiaa.

• Näi o 2
        Mahtaako missään kirjoitti:

Tuskinpa.

Ymmärsin Näi o viestin erilailla varmaan kuin sinä...
        Koitappa kääntää viesti toisin päin kun luet....

• arvasinhan
        ex-vaimo minäkin kirjoitti:

Meillä lapset jäivät minulle ja koska olin ollut kotona hoitamassa lapsia taloudellinen puoli aiheutti hieman huolta itsessäni. Se kuitenkin järjestyi auttavasti ja myöhemmin perheeseemme liittyi vielä pieni tyttö, joka osaltaan ratkaisi asiaa.

Teet siis rahan vuoksi koko hommaa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vakava rikosepäily Seinäjoella

Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html
      Seinäjoki
      41
      2795
    2. Mitä on woketus?

Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k
      Maailman menoa
      434
      2363
    3. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      23
      2292
    4. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      18
      2110
    5. Oletko jo luovuttanut?

Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?
      Ikävä
      142
      1786
    6. Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin

Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin
      Maailman menoa
      141
      1747
    7. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      24
      1275
    8. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      2
      1180
    9. Vanhentunut runsaasti.

Ei hyvä juttu. Mieheltä pötkylänaiselle.
      Ikävä
      74
      1079
    10. Kerro mulle miksi juuri me

Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.
      Ikävä
      67
      997
    Aihe