vakion mopon bensankulutus 6l sadalla?

rahatloppuu

eli ittellä menee 6l satasella maksimissaan yhdellä tankilla 110(tankkaan tankin piripintaan ja ajan 25 kilsaa niin polttoaineen pinta on laskenut sen 10-15cm) jos ja mopo on täysn vakio. huiput siinä 55kmh pintaan ja öljyn kulutuskin tuntuu jotenkin aivan törkeän isolta kun menee 1l per 600 km ja muutenkin tuo polttoaineen kulutus muuten ei häiritsisi jos moponi kulkisi vaikka 70-80 mutta kun se on täysin vakio ja menee noin helvetisti bensaa ettärahat loppuu melkeen kesken! eli saisko tota bensan kulutusta jotenkin laskettua että pääsis edes 150 kilsan paremmalle puolelle?

31

5558

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4356w23

      joku vika on tai säädöt iha persiillään, noi paljo ei tulis mopon kuluttaa

      • vittuvittuvittuvittu

        leipo?


    • huiput 250, 5 litraa

      Aivan, ei sen noin paljon pitäisi kuluttaa vaikka ajelisikin kaasu-jarru-kaasu-jarru ajotavalla. Onko renkaissa ilmaa, ja onko mopoa huollettu ollenkaan?

      Ei kevarikaan vie noin paljoa, eli huippunopeudella ei tässä ole merkitystä paitsi jos se olisi alentunut tosi paljon.

      • 356452

        no ainaki kakstahti kevarit kuluttaa hyvällä lykyllä sen 5-6 litraa MATKA-AJOSSA mutta eri asia esim. kaupunkiajossa..

        nelarit sitte luonnollisesti vähemmän


      • tietäjä92
        356452 kirjoitti:

        no ainaki kakstahti kevarit kuluttaa hyvällä lykyllä sen 5-6 litraa MATKA-AJOSSA mutta eri asia esim. kaupunkiajossa..

        nelarit sitte luonnollisesti vähemmän

        Monet kevarithan vievät vähemmän kuin mopot, koska satapiikkistä ei tarvitse huudattaa täysillä kierroksilla jotta pysyy muun liikenteen tahdissa. Samoin monet esimerkiksi 350-kuutioiset kuluttavat taas kevareita vähemmän samasta syystä.

        Tuo 6 litraa sadalle on aika paljon mopoksi, mutta kun itsekin olen pari kertaa kokeillut kuristettua nykymopoa, aika tukkoisesti se tuntuu käyvän ja kaasua on pakko pitää pohjassa lähes kokoajan.

        PS. Tiedän kyllä, 2-tahtikevarit ovat usein juoppoja, mutta on niitä taloudellisempiakin. Itselläni kahden vuoden keskikulutus 22 vuotta vanhalla kaksitahtijapsilla oli 4,3 l/100 km. Eikä mitään varsinaista mummoajoa, vaan muun liikenteen mukana ja välillä vähän reilumminkin.


    • GSX-R 750, 5,1l/100

      Kaikki vakiomopot on bensasyöppöjä, tehari vähentää kulutusta isompien välitysten kaa mut poliisi ei tykkää...

    • nonsensebitch

      olen jammu setä

    • 11+4

      Mikä mopo on kyseessä?

    • kuutioraja

      Jos suunniteltaisiin auto, kuten mopo:
      Käytössä on kaksi vaihdetta, ettei nopeus ylitä sallittua satasta.
      Rajanopeudella pitää huuhtelun tai venttillien seota,
      tai sitten pätkitään sytytys pois, eli antaa bensan huuhtoa palamatta läpi.

      Rajataan moottorin iskutilavuus niin pieneksi, että sallittu teho lähtee vain kaksitahtisena.
      Korkea viritysaste ja huono vääntö aiheuttavat epätaloudellista palamista,
      ja pakottavat urheilulliseen revitykseen.

      Minkäs voit direktiiville ja markkinoille. Kohtuutonta kusetusta.
      Olisi aika siirtyä kuutiorajasta hiilidioksidin päästörajaan.

    • rahat loppuu!!!

      on mopo käynyt huollossa ja mopo on rieju mrt ja rikkaalaa se ainakin minun mielestäni käy ainakin kun tulppa on musta ja pakoutkestakin tuleee jotakin palamatonta seosta joten ajattelin kokeilla sitä seosruvia vähän kääntää mutta jos käännän liikaa niin menee laihalle jakun täälä puhutaan siitä röpötyksestä niin kuuleeko sen röpötyksen onko se svaan joku sanonta että röpöttää?

      • 74580

        Jos se röpöttää niin on liian iso suutin jakyllä sen pitäs kuulla kun antaa vähän kaasua


      • rahatloppuu
        74580 kirjoitti:

        Jos se röpöttää niin on liian iso suutin jakyllä sen pitäs kuulla kun antaa vähän kaasua

        mutta mille se röpötys kuulostaa?


      • erkkiesimerkki728292829

        Sulla meni pakoputken paukkulaakerit... tyhmä!


    • rahatloppuu

      ps. tänään ajoin varatankille ja oli trippimittarissa 95.8km-.-

    • ehdfh

      Mullaki vakio dt kulutti 6l sataselle, sitä se on ku joutuu kaasupohjassa kokoajan ajeleen. Kurittomana kulutti vähemmän kun pystyi antamaan vähemmän kaasua.

    • Tunturilla ajava

      Kylläpä nykymopot syövätkin bensaa! Vakio Tunturi haukkaa noin 2,5 litraa sataselle ja jos vähän piristelee konetta niin vie 3 litraa. Toki uudet mopot ovat tuplasti painavampia ja tehokkaampiakin.

    • Iloller

      Itelläni menee 8l/ 90km että vituttaa suunnattomasti
      Ranskalaiset ovat hyviä vain lautasella, tämän tietää jokainen Ranskalaisen kulkuneuvon omaava olento
      Vitun Peugeot Jet force

    • Mitenhelvetissä

      Itellä menee vakio gilera tankillisella 320 km trippimittariin että teil on kai jotkut säädöt iha perseellee

      • solikka<33

        Mullakin mun solifer supermoto kuluttaa noin 2 litraa satasella ja täys vakio on.. saattaa johtua siitä että on nelitahti että nuin helvetin vähän kuluttaa? Ja btw 7 3 litran tankki ;) kelpaa ajella kun menee just laillisesti sen 45-50km/h ja kakspäällä sen neljäkymppiä :)


      • Jooh2
        solikka<33 kirjoitti:

        Mullakin mun solifer supermoto kuluttaa noin 2 litraa satasella ja täys vakio on.. saattaa johtua siitä että on nelitahti että nuin helvetin vähän kuluttaa? Ja btw 7 3 litran tankki ;) kelpaa ajella kun menee just laillisesti sen 45-50km/h ja kakspäällä sen neljäkymppiä :)

        Joo nelitahdit ei paljoo kuluta. Mun solikka kulki jotai 55km/h ja mäet oli yhtä helvettiä. Myin sitten sen paskan pois ja hommasin detsin alle =) "sori offtopic :D"


      • solikka<33
        Jooh2 kirjoitti:

        Joo nelitahdit ei paljoo kuluta. Mun solikka kulki jotai 55km/h ja mäet oli yhtä helvettiä. Myin sitten sen paskan pois ja hommasin detsin alle =) "sori offtopic :D"

        No joo ylämäessä kakspäällähän toi meinaa vähän hyytyä pitäis varmaa pistää vääntöö vähä enemmä..


    • atvtrhagfss

      -10 aprilia räxällä pääs tankillisella (7L) n. 150km kaasu pohjassa.

    • mopojonne123

      mulla vie 87 litraa sadalla

    • 80 senttiä litra

      Eipä paljon kulutus pelota. Bensa maksaa alle 80 senttiä litra.
      Kannattaisi sinunkin käydä tankilla venäjällä, säästö on hyvä

      Ei muuta kuin viisumia hommaamaan ja rajalle tankille

      • verorahat venäjälle

        Ois mullekin varmaan suuri hyöty kun lähimmälle raja-asemalle 300km...


      • примите мои соболезн
        verorahat venäjälle kirjoitti:

        Ois mullekin varmaan suuri hyöty kun lähimmälle raja-asemalle 300km...

        Omapa on ongelmasi jos ei raha kelpaa. Minkäpä minä sille voin.
        Ihan hyvä ettet vaan tule venäjälle, eipähän tarvi tullissa ja tankilla kuunnella ja katsoa tuolaisia pölvästejä.

        Minä se tankkailen kaikessa rauhassa laadukasta 92 bensaa ilman vitun etanolia ja vettä ja kaiken maailman paksaa. Mopo toimii erinomaisesti hyvällä bensalla.

        Kateellisten hyvä tulla huutelemaan kun ei uskalla lähteä venäjälle tankille.


    • gig

      Laita hiekkaa sylinteriin , joka vähentää bensan kulutusta huomattavasti. Desi-kaksi kerran vuodessa auttaa asiaan.

      • muutenhyvämuttaleipo

        jumalauta saatana jätkällä keulii korvien välissä


      • Derbileipoo

        :D jee


    • Anonyymi

      Mun menee 12l satasella

    • Anonyymi

      Viekö ne vähemmän pensaa kun etupyörä on ilmassa? Pienempi vierintävastus kai.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      20
      1720
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1339
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1229
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      10
      1143
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1085
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1056
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1045
    8. Paske perse pillu

      Kulli seksi hiv
      Ikävä
      6
      1033
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1010
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1009
    Aihe