Sudet

jämy1

Tänään neljäs koira jäi suden hampaisiin Riikinhovin alueella. Onneksi omistaja pääsi väliin, ettei koira kuollut. Ehti kuitenkin repiä pahasti. Matkaa oli omistajaan vain 100 metriä. Ensi viikolle olisi ollut luvat alueelle, mutta sain sen siirrettyä toiselle alueelle. ÄLKÄÄ KOIRAIHMISET MENKÖ KOIRIEN KANSSA KO. ALUEELLE.

15

428

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • täyteinen

      Sinne vois mennä vipuparta pipertäjä koirineensa suden syötiksi. Onhan ne niin söpöjä nuo sudet...

      • 7.62-51R

        mitä pahaa susi on sinulle tehnyt? tuliko luettua "isopahasusi" satuja lapsena?
        olen kohdannut luonnossa kaikki "pedot", eikä yksikään ole minua uhannut. karkuun ovat menneet.


    • Sudet kuuluu metsiin, ei asutusten lähelle, pihoihin, pelloille.
      Jos alkaa olla sudet pihassa, lemmikkieläinten ja hyötyeläinten kimpussa, kanta on liian isoa ja nälissään raukat.
      Metsästysluvat heti voimaan jotta välttyvät talven nälkäkuolemiset.

    • Taloja syvänmaalla ?

      Kuka siellä Riikinhovissa asuu ?
      Olen luullut että on keskellä metsää, eikä asumuksia olis, onko joku rakentanut sinne nyt talon ?

    • Jämy1

      Alue on valtion metsästysaluetta. Siellä on erätupia. Ilmoitus koskee lähinnä alueella liikkuvia marjastajia ja metsästäjiä, joiden on hyvä tietää alueella olevista susista. Normaalisti susi karttaa ihmisiä, mutta koirat ovat nyt sen ruokavaliota.

      • A.viimenen talo.

        Tuolle mitä pahaa nuo sujet on sulle tehny. Seuraappa piruuttas mitä tässä viesti ketjussa sanotaan. Koko ajan saa syvänmaan kylällä pelätä mitä seuraavaksi. Milloin minun koira tai vaikka lapsi kun ei nämä meidän kylän sujet näytä kaihtavan i
        hmisiäkään.tottuneet jo ihmisiin ne ei osaa pelätä ihmistä kun niitä ei ole metsästetty.kyllä sanon tämän nyt se vittuilu loppu rysselin herrat. Teilataan susi ja laitetaan se paketissa viijen sentin palasina rysselin koneeseen perkele.


      • 7,62-51R
        A.viimenen talo. kirjoitti:

        Tuolle mitä pahaa nuo sujet on sulle tehny. Seuraappa piruuttas mitä tässä viesti ketjussa sanotaan. Koko ajan saa syvänmaan kylällä pelätä mitä seuraavaksi. Milloin minun koira tai vaikka lapsi kun ei nämä meidän kylän sujet näytä kaihtavan i
        hmisiäkään.tottuneet jo ihmisiin ne ei osaa pelätä ihmistä kun niitä ei ole metsästetty.kyllä sanon tämän nyt se vittuilu loppu rysselin herrat. Teilataan susi ja laitetaan se paketissa viijen sentin palasina rysselin koneeseen perkele.

        nimimerkille A.viimeinen talo

        kerroppa minulle montako lasta tai aikuista ne sudet ovat syöneet tai tappaneet?
        omat lemmikit, koirat, ovat hyökänneet kotieläinten kimppuun usein, lisäksi ne rakkaat lemmikit ovat tappaneet useita ihmisiä ja raadelleet kotieläimiä.

        kuinka monta tapetaan vuosittain ihmiskäden kautta, joko tahallisesti tai ns, liikenneonnettomuuksissa?


    • kaatoon vaan

      Jos kerran sudet ovat lisääntyneet ja alkavat tulla asutustenkin likelle ,On kuulemma jo salmessa pyyhkässyt siitä Emolahen tien risteyslaueella mehtään .On syytä hakea ampumalupia ja kaataa pois .Eihän lapsia uskalla yksin edes kouluun päästää kun jo kylän likellä luuraavat. Samahan se on siellä syvämaankylässä ja koko pitäjien alueella ei tiiä milloin ne on pihassa .Nopsa liikkeistä porukkaa nämä sujet on. Kissatkin on varmaan tähtäimessä ja onhan niitä ilveksiäkin jo liikkeell'ä ,nekin on vuosi vuodelta likempänä asutusta. Kuinkahan paljon niitä mahtaa olla?

      • eno venneessä

        eläpä kehtoo lietsoo petovihhoo. ootko ejes koskaan nähäny niitä?


    • Likaa oli juu..

      Pyhäjärvellä liikkuu 15 suden lauma. kerran nähty ja laskettu...

      kyllä niitä kohta tippuu kun hirvenpyynti loppuu..

      • niin on

        ja kaikille niille tuli viikko sitten kaatolupa..


    • yksinäinen susi

      Kun susilaumat ovat liikkeellä, kannattaa harkita, missä koiraansa ulkoiluttaa. Nuo koiria metsästävät sudet taitava olla lauman hylkää yksinäisiä ja nälkäisiä susia. Laumallaaehan on metsässä riittävästi saalista ilman koiriakin.

      • A. viimenen talo

        olen nähnyt ahmokankaassa halmeenmäen kämpän tienoilla katteli vähän aikaa.ja lähti.onneeksi en laskenut koiraani irti se olis raatona nyt. Tuuri kävi. Kun huomasin ajoissa. Talon vieressä on jälkiä sillon tällön ja naapurin maatilan lehmähaan vieressä. Näin viimetalvena jälkiä. Haulikon kanssa koiriani kusetan varulta ammun heti jos yrittävät. No mutta kuitenkin viime vuonna susi hätisteli eteläsavossa tyttöä joka oli palailemassa koulusta. Onneksi lopulta väisti.onneksi.niin siinä lopulta käy kun niitä ei hätistellä.ja kun ruoka loppuu..kesyyntyhän susi koiraksi joskus kun ne pyöri asutusten likellä ihmisten jätteitä syömässä.miksei ne tottuis ihmisiin nyttenkin.ite en vaan tykkää siitä että susi raatelis koiriani vai pitäiskö tykätä. Kertokaapa nyt.


    • B.rappu

      Ota vielä pari tuoppia lisää niin sudet näyttää työmiehiltä!!!

      • A.viimenen talo.

        voiski ottaa. Huomenna röihin. Niin sitä minä olen aina ihmetelly susien suojelussa kun niitä on kuitenkin aikalailla noissa lähimaissa.ja kuitenkin meillä on ainutlaatunen metsäpeurakanta suomessa. Ja venäjällä.mitä muualla euroopan maissa ei tavata mutta susia kylläkin sitäkin enemmän. Minusta tuo suomen metsäpeura kanta ei tule kestämään tällä peto määrällä mitä tällä hetkellä on. Meinaan oli mukava kattella muutamaa metsäpeuraa tavastkengällä nevalla kun oltiin teeriä kyttäämässä. Saapi nähdä onko niitä ens syksynä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Moi vaan vielä kerran

      Kivaa päivää samalla. Kukaan ei kaipaa eikä rakasta. 💔🐺🌃🌧️☀️
      Ikävä
      326
      3644
    2. Nainen, millaisista miehistä tykkäät?

      Mielenkiinnosta kysyn 😄
      Ikävä
      223
      3156
    3. Nyt sitten ulos ihmiset!

      Älkää jumittako täällä. Menkää, näkykää ja hankkikaa kokemuksia. Ei teitä kukaan edes bongaile, jos önötätte täällä.
      Ikävä
      146
      2613
    4. Onnea Solatie !

      On sit valittu uusi kaupunginjohtaja.No ei menny Nivala-Harju- Tapio -Pikkarainen juntan mukkaan.
      Kemijärvi
      20
      2122
    5. Mitä jos saisit tietää että kaivatullasi

      on jo joku toinen?
      Ikävä
      109
      2105
    6. Naiselle varatulle

      Jos homma kariutuu kotona, niin saanko sinut ihan omakseni🙂??
      Tunteet
      16
      1947
    7. Sarvisalon kesätori

      Onpa kiva paikka. Mutta torikahvila oli suorastaan naurettavan alkeellinen ja ne voileivät,olivat kuin pienen lapsen tek
      Loviisa
      17
      1755
    8. Minun pitää tehdä jotain

      En tiedä meneekö siihen viikko vai kuukausi. Mutta jos voit odottaa, niin löydän sinut sen jälkeen kun on homma hoidett
      Ikävä
      44
      1732
    9. Hindulijat raivoavat täällä, ettei kristinuskossa

      ole itsessään mitään aitoa! No miksi sitten hyökkäilette "nollaa vastaan"? Eikö hnduilijan vaan kannattaisi pieht
      Hindulaisuus
      292
      1458
    10. Sinä oot hyvä ihminen

      Mut ehkä me ei vaa sovita yhteen :(
      Ikävä
      123
      1362
    Aihe