Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Ahola transport näytti mallia!

Tippakuski

Tulipa tänään taas nähtyä 8-tiellä jossain Eurajoen ja Laitilan välillä kun ilmeisesti Ahola transportin täysperän kuljettaja oli ottanut "opettamisensa" kohteeksi matkailuauton. Ajelin Porin suunnalta säiliöautollani Naantalin suuntaan ja huomasin että parin kolmen sadan metrin päässä oli pari henkilöautoa ja niiden edessä täysperä. Yht'äkkiä huomasin myös että täysperän edessä olikin vielä matkailuauto. Turvaväli vaan oli vaarallisen lyhyt sillä epäilisin että kolme neljä metriä oli rekan puskurin ja kuttaperka-asuntovaunun välissä. Mulla oli nopeutta piirturissa se maksimi mitä Nesteen autoilla nykyään rajoittimeen on säädetty eli 82km/h ja etäisyys kyseisiin ajokkeihin pysyi lähes muuttumattomana. Eli matkailuauto ajoi reilua kahdeksaakymppiä ja rekka huohotti vaarallisen lähellä sen takapuskuria ilmeisesti osoittaen mieltä siitä että matkailuauto esti Aholan täysperää ajamasta suurempaa ylinopeutta. Jostain Eurajoen yläpuolelta lähtien tämä kuljetusalan suuri "ammattilainen" osoitti pienemmälleen mieltään siitä ettei tämä suuri maanteiden ritari päässyt matkailuautosta ohi. No kun viimein päästiin Laitilaa edeltävälle suoralle peltoaukealle niin tuli vastaantulijoista sen verran pitkä väli että tämä rekka-sankari päätti lähteä väkisin yrittämään matkailuautosta ohi. No jokainen tietää miten pitkään ohitus kestää kun nopeusero on muutaman kilometrin tunnissa luokkaa. Sieltä se vastaantulijakin sitten alkoi lähestyä mutta juuri ja juuri rekkakuski sai ajokkinsa takaisin omalle kaistalleen ennen törmäystä. No matkailuautohan sitten kääntyi Laitilan keskustaan ennen valoristeystä mutta mikäli olisi jatkanut pidemmmälle olisivat rekka ja matkailuauto pysähtyneet punaisiin valoihin vain muutaman sekunnin erolla. Aholan mestari oli siihen mennessä voittanut aikaa about neljä viisi sekunttia. Mikäli molemmat olisivat jatkaneet samaa nopeutta Raisioon saakka epäilisin että Aholan täysperä olisi ollut Raisiossa kaksikaistaisen tien alkupäässä maksimissaan puoliminuuttia ennen kuin matkailuauto.

Ei ole ihme että raskaankaluston porukka ei nauti mitään kovin kummallista arvostusta kansan keskuudessa kun täysin järjettömän pienellä turvavälillä ajetaan toisten takana ja yritetään "opettaa" muita ajamaan kovempaa,usein myös laitonta nopeutta. Mulle on sama muuten mitä nopeutta muuta ajavat mutta jos kaveri ei täysperän ratissa ymmärrä miten vaarallista on ajaa muutaman metrin päässä edellä ajavaa ja hiostaa tätä ajamaan kovempaa kannattaisi vaihtaa alaa tai pysähtyä ja antaa kireyden poistua päästään. Tulee rumaa jälkeä kun isompi jyrää pienemmän yli tai ainakin tuuppaa siihen vauhtia jarrutustilanteessa. Onko kyseinen toiminta vain ahdistuksen aiheuttama tuskaa rekkakuskin päässä vai pakottavaa tarvetta osoittaa ettei se isompi nykyään todellakaan ole isokokoinen ja hyvätapainen? Olen itse muutaman viimevuoden aikana huomannut miten monet yhdistelmäkuskit roikkuvat myös minun imussa pyrkien ohi mutta meillä Nesteen väreissä ajavilla on nykyään se tilanne ettemme pääse edes alta pois kun automme ei enää kulje kuin karvan päälle 80km/h. Oma vakioajokkini ottaa 83km/h eikä yhtään enempää. Siinäkin on kilometri liika joka tuli rajoittimen säätäjän asetusvirheestä.

Eiköhän pidetä se turvaväli riittävänä kun ne liukkaatkin ovat jo tulollaan. Muutaman sekunnin ajansäästön takia on typerää vaarantaa muita tielläliikkujia.

40

4960

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kakkafirma

      Liekö Aholalla enään edes kotimaisia kuljettajia? Itse olen viimevuosina tavannut vain eestin ja venäjän ihmeitä.

      • ,,,,,

        Liekö Aholalla enään edes omia autoja?


    • As.auto defless fiu

      jos kuttaperkka mökki paskahuusi menisikin sitä 82 km h tasaisesti,ei mitään
      ongelmaa,mutta kun se paska fiatti 1,9 heijaa 55-85 km väliä.
      Onneksi valtiovalta on huomannut tämän ja mätkäsi veroa näille.Kiitos Jutta ja
      jyri!
      Rekkamiehilla saattaa olla satoja km viellä matkaa,,pienikin jojoilu lisää
      ajoaikaa,entäpä sitten vuodessa!
      Monopoli Neste kuskti voivat keskittyä siihen polttoaineiden kuskaamiseen,
      että saadaan nahtaa huoltamoilta!

      pelisilmää toki tarvitaan tien päällä,me kaikki

      • Tien ammattilaisiako?

        No toivottavasti sinä et ole ammatiksesi tienpäällä sillä asenteesi näyttäisi kirjoituksesi perusteella olla juuri ketjunaloittajan kuvaaman takapuskurissa roikkuvan "suuren ammattolaisen" tasolla. Jos taas kuitenkin rattia pyörität osoitat asenteellasi sen miksi jatkuvasti raskastakalustoa on ojissa ja metsissä renkaat taivasta kohti. Radiossa toistuu päivittäin tiedotuksia liikenneonnettomuuksista joissa mukana raskas ajoneuvo. Ymmärryksesi liikenneturvallisuudesta on ilmeisen vähäinen.


      • teppo yrjänä

        Jos pitää reilun turvavälin edelläajavaan niin oma ajaminen on helpompaa ja vähemmän stressaavaan kun sen edessä ajavan pumppaavaan ajotapaan ei tarvitse itse vastata jatkuvilla jarrutuksilla ja kiihdyttelyillä. Toisen persettä haistelemalla saat myös itsesi mukaan siihen pumppaamiseen mitä tulee nopeuden suhteen!


      • matkailen vaan

        Kun jutta ja kyri nostivat veroja, niin jossain pitää vastaavasti säästää. Eli kun polttonesteen hinnat nousee, niin nopeutta pitää pudottaa. Ennen ajelin vaunu perässä juuri sitä rekkavauhtia eli viisari näytti 90. Mutta kun polttoneste on rajusti kallistunut (verot alv), niin pitääkin ajella 70-80 niin syntyy sitä säästöä. Suositan samaa rekoille, niin liikennöitsijä kiittää kun kulutus laskee siitä 50 l/100 km ainakin kympin verran, kun ei koko ajan tarvi ajaa rajoitinta vasten.


      • 87k
        matkailen vaan kirjoitti:

        Kun jutta ja kyri nostivat veroja, niin jossain pitää vastaavasti säästää. Eli kun polttonesteen hinnat nousee, niin nopeutta pitää pudottaa. Ennen ajelin vaunu perässä juuri sitä rekkavauhtia eli viisari näytti 90. Mutta kun polttoneste on rajusti kallistunut (verot alv), niin pitääkin ajella 70-80 niin syntyy sitä säästöä. Suositan samaa rekoille, niin liikennöitsijä kiittää kun kulutus laskee siitä 50 l/100 km ainakin kympin verran, kun ei koko ajan tarvi ajaa rajoitinta vasten.

        Ei ei! Ei nopeuden laskeminen mitään polttoaineenkulutusta vähennä. Ei todellakaan. Kun ajaa nopeammin ja kokoajan rajoitinta vasten niin polttoainetta EI EHDI kulua niin paljon kuin hitammin ajamalla! Kuormurit pitäisi saada ajaa jotain 150km/h niin silloin vasta polttoainetta vähän kuluisikin koska ajomatka kuluu erittäin paljon nopeammin niin löpöäkin ehtii kulua todella paljon vähemmän. Kun olin armeijassa niin ajoin Sisuillakin aina täysillä niin komppania majurikin (joka antoi minulle a-paperit!) ihmetteli miten intin autoilla voi joku ajaa niin vähällä löpöllä! Eli kaasu pohjaan niin polttoainetta säästyy!!


      • ....................
        Tien ammattilaisiako? kirjoitti:

        No toivottavasti sinä et ole ammatiksesi tienpäällä sillä asenteesi näyttäisi kirjoituksesi perusteella olla juuri ketjunaloittajan kuvaaman takapuskurissa roikkuvan "suuren ammattolaisen" tasolla. Jos taas kuitenkin rattia pyörität osoitat asenteellasi sen miksi jatkuvasti raskastakalustoa on ojissa ja metsissä renkaat taivasta kohti. Radiossa toistuu päivittäin tiedotuksia liikenneonnettomuuksista joissa mukana raskas ajoneuvo. Ymmärryksesi liikenneturvallisuudesta on ilmeisen vähäinen.

        ymmärryksen ei tarvitse olla vähäinen välinpitämättömyyttä varten.


    • Kapteeni Nemo

      Olen aloittajan kanssa täysin samaa mieltä,että kyseinen ajotapa on tosi typerää ja ennenkaikkea täysin vastuutonta liikennekäytöstä.
      Kyllä tosi asia on ollut aina,että jos itse ajelee raskaalla suurinpiirtein rajoitusten mukaan eli rapiaa 80km/t,niin melkein aina joku toinen iso on huohottamassa peräpuskurissa.
      Suolakelien aikaan motarilla tai ohituskaista alueella ajaminen on todella ärsyttävää,kun nämä rajoitinta vasten ajavat pukkaavat väkisten ohi ja syytävät kurat tuulilasiin.
      Olen vakuuttunut,että varmasti kaikki nopeudenrajoittimet tullaan lähitulevaisuudessa säätämään tasan 80km/t.Tästä saamme kiittää yksistään näitä aloittajan esim.kertomuksen kaltaisia tyhjäpäitä,jotka muutenkin pilaavat koko ammattikunnan maineen ja ovat jo sillä saralla edenneet varsin pitkälle.

    • turvallisia kilometr

      Olen kyllä monen ylläkirjoittajan kanssa samaa mieltä nyt 29 vuotta tien päällä ja hyvin on tavarat ennättänyt perille vaikka onkin ajanut rajoituksien mukaan eikä ole tarvinnut roikkua kenenkään persuuksissa, ensinnäkin sehän on helvetin rassaavaa roikkua toisen perässä ja kytätä milloin jarruvalot vilahtaa tai muuta. Ja vaikka edessä olisi se satoja kilometrejä niin perillä olet samoihin aikoihin vaikka kuinka hätäilet ja varmasti uusi lasti ei tule kyytiin sen nopeammin.
      Ja tulipa ajettua -90 luvulla yllämainitussa yrityksessäkin useamman vuoden ja aina sitä laivaan ennätti jos myöhästy niin sitten seuraavaan ja silloin ei vielä ollut talossa muita kuin Suomalaisia kuskeja vaikkakin toiset puhu paremmin Ruotsia kuin Suomea tai toisin päin.

    • noinkoon

      TIPPAKUSKI sulla kun oli aikaa seurata muiden ajoa vaikka itse ajat adr ...ei ihme että noita vaarallisen kuljetuksen autoja on selällään aika usein... olisit nyt ajanut aholan kopille asti selvittää tämän.

      • Tippakuski

        Niin minä ajoin vain jonon hännillä ja minä ainakaan en halua ajaa niin etten katso jonon eteen mitä siellä tapahtuu. Ajatko sinä? Yli 25 vuotta tien päällä on opettanut sen että katse tulee suunnata mahdollismman kauas jotta pystyisi ennakoimaan mahdollisia yllättäviä tilanteita. Vaikeaa on ajaa autojonossa niin ettei huomaisi sitä kun iso ahdistaa pienempää perseessä ajamalla edes siellä parin sadan metrin päässä. Jonkinlainen liikennesilmä sitä on kuitenkin kehittynyt ja selvästi muusta liikenteestä eroava ajotapa pistää silmään ainakin mulla. Tuijotatko sinä siihen kymmenen metrin päähän vai kenties tienpenkoille?

        Ja mitä tulee adr-kuljetusten onnettomuuksiin maassamme niin pari vuotta sitten koulutustilaisuudessa esitettiin tilastoja joissa kävi ilmi että maassamme toimivien öljy-yhtiöiden kuljetuskalustolle sattuu useita prosentteja vähemmän onnettomuuksia kuin muilla kuljetussektoreilla. Tämä siis suomalaisten ÖLJYFIRMOJEN kalustolle,ei siis koske ulkomaalaisia ja muita vaarallisia aineita. Öljy-yhtiöiden jatkuva koulutus ja satsaaminen liikenneturvallisuuteen ovat yksi tekijä jolla onnettomuudet ovat mm. Nesteen värisille autoille saatu vähenemään. Että siinä mielessä syyttelysi selällään olemisissa on täysin perätön eikä ainakaan Nesteen autojen kohdalla pidä paikkaansa.

        Kirjoituksestasi saa sen käsityksen että sinunkin mielestäsi on fiksua ajaa muutamien metrien päässä edellä ajavasta? Vieläpä isommalla ahdistaa pienempää? Pidätkö sinä siitä että sinun autosi perässä joku haistelee persettäsi? Se osoittaa suurta osaamista ja ymmärrystä liikenteestä?

        Mistä sinä tiedät että se auto muuten Aholan talleille meni? Olisiko minun pitänyt ajaa toistakymmentä kilometriä aivan eri suuntaan kuin oli tarkoitus? Mitä se ylipäätään olisi auttanut? Mistä minä sen kaverin olisin edes löytänyt kun en edes tiedä menikö se sinne talleilleen?


    • ex kuski

      Aholan ajurien ajotapa näinä päivinä on "itäsuomalaista", siis slopojen tyyli! Eihän siinä kulj.liikkeessä ole enää muita kohta, kun polakit, viirulaiset tyyräävät!
      Takavuosina..yli 15 vuotta sitten, kun finskisuharit olivat ainoita, ruottin, suomen kielisiä, oli henki aivan toista, kuormat olivat yhden kaadon paikkoja, sitten alkoi joskus 1990 luvun lopulla silpun ajo, kilon pakettien jako..kaikki vietiin täysperillä, vaikka Naantalin sekoittamolta olisi kannattanut panna postiin nyssäkät. Alkoikohan pullistelu isoja vastaan painaa, kaikki kelpasi, kun torppareita riitti kuskaaman alirahtista keikkaa! Ei meinannut tuplakuorma päällä riittää, aina ylikuormat olivat Raision suoralla olevilla jetsoneilla herkkupala usein. Kerrankin kun pysäyttivät, ensimmäinen kysymys oli, onko pohjalla plootut, kun nyssäkät olivat päällimäisenä! Kerrakin poliisiauton takapenkillä oli Viinikan kuski sakotettavana, kuului radiosta,Ahola tulee, heittivät Viinikan suharille paperit syliin... nyt ei kerkiä.morjens, tämä tarina on puskaradion, jota aikanaan kuuli!
      Mutta kyllä nämä ko kuskit ajavat liian lähellä perälautaa ja ohitse pitää mennä melkein paikassa kuin paikassa, vastaantulijoista viis..kokemusta on!
      Taitaa Hanssilta mani loppua.

      Ps. 6-70 luvulla oli reteleitten peräovissa sanat: olen isokokoinen mutta hyväntapainen...missä on nämä tapaiset tänään?

      • Tippakuski

        >> 6-70 luvulla oli reteleitten peräovissa sanat: olen isokokoinen mutta hyväntapainen...missä on nämä tapaiset tänään?


    • turvallisia kilometr

      Vielä jos jatketaan niin tulipa tuossa mainittua että useampi vuosi tuli ajettua kyseisen firman autoja ja yli kuormaa ei ollut kertaakaan kyydissä jos nyt ei lasketa sitä 400-800 ylitystä ylikuormaksi, siitäkin suurin osa oli ketjuja ja vantteja sekä telapukkeja. Sattuihan niitä ns. vahinkoja joillekin mutta kyllä ne oli torppareiden autoja pitikö sillä sitten paikata huonoa rahtia tiedä sitä sitten, nyyttejä oli kyllä tais olla parhaimillaan haaparannan kautta etelä ruotsiin 18-20 jakoa mutta kyllä ne paikat yleensä oli helppoja ja tavara kevyttä metson tilbehööriä. Mutta se kanssa täytyy sanoa että siinä talossa ei tarvinnut paljon makoilla tienposkessa ja odottaa kuormaa ja palkat oli ajoissa tilillä.

      • ex kuski

        Kyllähän ylikuormia Ahola harrasti, kun muistellaan 90 luvun aikaa, Hanssin piti mennä Ruotsin puolelle pelastamaan so maksamaan sakot, kun retelin oli svenssonin jepet napanneet, ylikuormaa oli ollut enemmän kuin lääkäri määräs.
        Samoin oli Hanssi soitellut Turun liikkuville, ettei heidän autoja saa kiusata!
        Että ei ne turhaan pysäytelleet molempien maiden seriffit, ei savua ilman tulta!
        Kyllä 63-65tonnin yhdistelmäpainot olivat jokapäiväistä, eikä silloin ollut näitä höyhenen keveitä kaappeja, silti 40tonnin kuormia lastattiin.
        Näitä tarinoita kuuli laivassa, kun ruokailtiin, vaikka Aholan Nisse monesti kielsi ettei saa kertoa heidän ajoistaan kellekkään, tosin aivan oikein totesi, mutta kun siinä kumminkin oli ketunhäntä kainalossa.

        Ps. Olikohan viimme vuonna, kun Aholan veljekset olivat poliisin kuulusteltavana, ainakin kun yksi omakuski siitä kertoi?


    • Matkailuautomies

      ,Näihin rekkahiostajiin löytyy kyllä teholääke. Ja se on rahtien laittaminen takaisin kiskoille.

      Nimittäin kannattaa pitää rahtarien mielessä se asia, että siellä matkailuauton puikoissa saattaakin hikoilla asiakasyrityksen toimitusjohtaja. Ja se kun näkee tehtaan portista sisään ajamassa tutun hiostajan voi sopimukset paukkua katkolle seuraavaksi vuodeksi.

      Ja kyllähän tänäpäivänä jo jokainen valistunut pomomies ymmärtää suosia niitä yrityksiä jotka huolehtivat Suomalaisten työllisyydestä.

      • Railway to crash...

        Kiskoliikenne ei tule koskaan syrjäyttämään kumipyöriä tavaran kuljetuksissa. Jo pelkästään siksi ettei niitä kiskoja voida joka paikkaan vetää ei edes jokaiselle tehtaalle. Lisäksi junaliikenne on joustamattomuudessaan ja kankeudessaan niin paljon autoliikennettä huonompia ettei mikään nykyaikainen logistiikkaketju kestä tyhjien tavaravaunujen löytymistä,niiden saamista kytketyksi edes johonkin veturiin,sopivan välin aikataulullisesti että ne vaunut saataisiin kulkemaan oikeaan suuntaan edes osittain oikeaan aikaan. Tavaravaunuja joudutaan odotuttamaan tuntikausia asemilla että toiset junat pääsisivät pois tavarajunan edestä. Ei ei,jos edes jotain on ymmärrystä tavaroiden kuljettamiseen nyky-yhteiskunnassa pitäisi ymmärtää ettei tavaraliikenne tule koskaan syrjäyttämään kumipyöräliikennettä. Jossain vaiheessa ne tavarat on kuitenkin autoihin lastattava koska jo monta vuotta sitten juna-laiva-junayhteys ulkomaailmaan lopetettiin toimimattomana ja kannattamattomana. Turustahan takavuosina yritettiin viedä ja tuoda tavaraa maahan junassa mutta ei onnistunut. Se vaan ei toiminut! Kankeaa,hidasta ja kallista eteenkin. Junat tavaraliikenteessä ovat oiva apu logistiikkaan mutta niiden varaan ei koskaan voida tavaran kuljetusta kokonaan laskea!


    • Pakukuski.

      Tuo oli todellisen ammattikuljettajan puhetta. itse tosin tulee asuntovaunua vedettyä nopeudella 86-92km/h GPS vauhtia. Yleensä ohittelen rekatkin, mutta ei tosiaankin liikenne ei ole raivon paikka. Jos pää ei kestä ajamista ja eikä hyväksy toisia liikenteessä, kannattaa luovuttaa ajokortti pois. Silloin on valinnut ammattinsa väärin. Useita kertoja moottoriteillä nähnyt kun toinen rekka lähteen ohitamaan toista ja sitten mennää 4km rinnakkain rajoitinta vasten eikä karkuun päästä sittenkään. Aivan älyvapaata toimintaa. Hienoa että kaltaisiasi todellisia ammattiautoilijoita vielä on, vaikka luvattoman paljon ison auton ratin taakse on päässyt asennevammaisia. On niitä toikkaroijia tosin pienempienkin autojen ratissa aivan riittävästä, joten täytyy ihmetelle miten onnettomille nykyään myönnetäänkin ajokortti.

      • bad williä rekoille

        Viestiketjun aloittaja otti esille hyvin usein tapahtuvan ilmiön tien päällä. Näin itse vastaavan joitakin aikoja sitten Rauman pohjoispuolella 8-tiellä. Iso tankkiauto näytti siellä ensin antavan opetusta ja sitten Rauman kohdalla vaivoin ohitus ja heti sen jälkeen liittymästä muutaman kilometrin jälkeen Raumalle tehtaille kemikaalikuorman kanssa. No saipa näytettyä rajoitusten mukaan ajaville ja oli perillä muutama sekuntti aikaisemmin myrkkykuormansa kanssa. Ja tietenkin mentiin rajoitinta vasten nilkka suorana myös 60-rajoitusalueet. Eipähän nopeus "pumpannut".


    • En yllättynyt

      Ei ollut kyllä mitenkään yllättävää toimintaa kyseisen firman autolta. Menneenä kesänä seurasin itse vastaavaa toimintaa,mutta 9-tiellä. Tämä sankari joutui tosin poliisin pysäyttämäksi,mikä oli tälle täysin tieliikenteeseen sopimattomalle kuljettajalle vähintä siinä tilanteessa. Onneksi katastroofeilta vältyttiin,mutta aikamoisia tilanteita kyseinen "herra" kerkesi järjestämään ennen virkavallan pysäytystä. Jokohan ne pikkuhiljaa alkais oppimaan? Hyvää mainosta ja mainetta niittävät tämmöisellä toiminnalla. Onkohan sekin tarkoituksen mukaista?

    • aku apina

      Palasin kokeilu mielessä ison ja raskaan rattiin ja heti palasi tajuntaan että tällä ei voi hötkyillä, kun mihinkään väliin ei mahdu joilloin on kiltisti odotettava että sillä mahtuu liikenteeseen ja sitten kun on matkassa on aivan sama painaako pedaali pohjassa kun mitään ei tapahdu että aika harvoin voi ja pystyy mitään ajoneuvoa "opettamaan" tai perässä roikkumaan, yleensä ison ja hitaan perässä roikutaan.

      Mutta asennetta peliin niin "ammattilaisille" kuin kukkahattu antikaahareille.

    • autoileva

      Kyllä kaikkien autoilijoiden pitää tarkistaa mittarinsa jotta tietävät mitä nopeutta ajavat
      kuorma autojen rajoittimet ova yleensä koodattu 87km jos on päällä maksimi kuorma pitää nopeus olla koko ajan vähintää 85km jotta ei tarvitse olla tien tukkona,mutta on niin henkilö autoissa kuin matkailu-autoissa niitä jotka ajavat 100kn alueella 70-80km/h mutta kun tulee ohitus kaista silloin on nopeus 120km ja kun kaista lopuu vauhti putoaa
      taas 70-80km ajan itse henkilö autolla noin 50tuhatta km vuodessa minua ei ole koskaan raskasliikenne hengittänyt niskaan tiedän autoni mittari virheen kyllä raskaan liikentteen kuljettaja ovat teiden ritaria eivät mitään kiusantekijöitä.

      • kuspäitä osa

        Kuten tässäkin ketjussa on todettu KAIKKI raskaan kuljettajat eivät todellakaan ole herrasmiehiä tai maanteiden ritareita. Vaikka suurinosa onkin niin silti joukkoon mahtuu kusipäitä joiden suorituksista saa "nauttia" niin tienpäällä kuin netin keskisteluissa.


      • hunksipulla

        Juuri pääsin Kokonaispainossa Hunksi luokkaan !! Ajan Päivin ja öin !!! On vaan Kahdenlaisia Hunkseja Aitoja Sekä Piraatteja !!


    • Roketti Rolli

      Tottahan turvaväli täytyy pitää edellä ajavaan ,ite tulee nykyään nyhjättyä tosiaan tuota 85 max kun olen vielä onnekkaasti tuntipalkkalainen enkä "juokse"kellon kanssa kilpaa kuin ravihevonen,nuorempana tuli päästeltyäkin melko reippaasti kun ainoa rajoitin oli ohjaamon lattia eli poljin ei mennyt alemmas (siittä kokemuksia Huittisten suoralla v 84 nopeudeksi konsta mittas niitti koppi Rolssi sisulle 135km/h ja kortti pois . Autossa jota nykyään ajelen (paperipiirturilla) on sellainen pienen pieni nappula jemma nimisessä piilossa ja jota napsauttamalla rupee maantie maistumaan ja tuota nappulaa käytetään ainoastaan ja vain ohitus tilanteissa jos sellaiseen tarve tulee nykyään harvemmin kun se 85 km/h on se työmiehen nopeus joten miksi te joiden täytyy päästä sen jonon keulille laita siihen autoonne sitä rajoittimen ohittajaa kun sen asennus ei ole mitään avaruustiedettä vaan suu pyöreän mennään jonkun taka puskurissa kiinni ja kirotaan kun tää auto ei kulje kun 90 km/h.J umalauta itseäni vituttais jos joutuis tuolla lailla itseään kuisaamaan Katkaisija maksaa n10€ siis hyvä sellainen ja asennus kestää kaverilta joka nyt vähääkään tuntee autosähköä n10min joten ei luulis olevan vaikeata.

    • Ei muuta ku...

      ...lisää direktiivipäiviä,et saatas joku tolkku noille perässä roikkujille...vaan eipä taida koulutukset auttaa ku päässä liiraa!
      Ite oon 14v ollu tien päällä,ajanu aikataulutettuja ajoja(joissa on varmasti ollu tiukat ajat),rahtia jossa menty omaan tahtiin(palkka sen mukaan),ja ajanu pääsääntöisesti rajoitusten mukaan n.82-83...Joka purkuun oon ehtiny,mut ymmärrän jos esim. on purkuun/laivaan kova kiire,silloin itekki vähän tullu lakia rikottua...Mut eikö nyt jumaliste voitas sopia et nuo perseessä roikkumiset vois jättää jo historiaan.Eletään kuitenki 2012 vuotta,ihminen on kehittynyt,navigointi laitteet on kehittyny,kaikki on vaan kehittynyt niin kuin tietämys erillaisista vaaratilanteista sekä niitten seuraumuksista!
      Ja mitä voittaa noilla perseessä roikkumisilla!
      Joo kyllä rajontinta vastaan ajamisella voittaa aikaa,jos saa päästää 10h yhttä soittoa ja tietää et baana on puhas.Siihen se hyöty sit jääki.
      Eli perseessä roikkujat haistakaa V..... ,tai menkää ohi p.....!!!
      Ohitettavankin on hyvä tietysti olla tilanteen tasalla jos ylinopeuksia ajavia ilmaantuu perään!

    • byrstner fiat 80h

      Nuas rahtariis on liikaa k-sipäitä jokka vihaa syrämmensä pohojasta asuntoautoja jokka ajaa 80 km h suurinta sallittua useimmille a autoille roikkuvat aivan puskuris heti tilaisuuren tullen rinnalle vaarantamaan muiren tiellä kulkevien hengen saunaan taa näitä pitääs viärä( v-tun isokokoiset ja hyvätapaiset)

    • Selvemmin kiitos!!

      Kun oikeinkirjoituksesi on vähintäänkin heikkoa tasoa niin jätäthän edes sen murteella kirjoittamisen pois?! On meinaan jokseenkin ärsyttävän epäselvää kirjoitusta kun koko asia kirjoitetaan yhteen putkeen ilman ensimmäistäkään välimerkkiä ja siihen sitten vielä pohojalaasta mongerusta niin saa lukea kirjoituksen pariinkin kertaan että jotain ymmärtäisi!

    • Kokkolan poika

      Kesäkelillä Aholan täysperävaunuyhdistelmä oli ajanut suoralla ojaan muutama kymmenen km Porista pohjoiseen 8 tiellä. Vaatii melkoista ammattiosaamista saada auto suoralla kuivalla tiellä ojanrumpuun. Onnea Aholan kuljettajavalinnoille, nimi velvoittaa.

      • hus pois

        Ahola = ahon laidassa. Poissa tiealueelta. Siellä oikea piakka niille kuskeille ja autoille


    • turvavälihäh

      Osaa ne HUHTALANkin kuskit. Aamulla odottelin vuoroani, että pääsee mukaan liikennevirtaan 8-tiellä.Niin joku pikkuauto ajoi edellä ja heti miten puskurissa hakerekka. Vettä satoi oikeen per***sti. Oli sillä pikkuauton kuljettajalla varmaan kiva olla siinä kun taustapeilistä ei näy ku rekan puskuri...

    • Kouhia

      Ja onhan se kumma miten noi kuljettajat saa noi niitten yhdistelmät kyljelleen, kyllä täytyy aika paljon olla kuskissa vika kun ei tommmonen nyt kuitenkaan ihan helpolla kyljelleen mee on mullakin sen veraan ajokokemusta

      • Mie oon suomalaine

        Ja ei kyllä oo aholalla montaa suomen poikaa töissä


    • Jeesustelija

      Itseäni, ammattikuljettajan roolissa olevana, vituttaa yli kaiken tuo mätämuna asenne ja perseessä roikkuminen sekä yksi suurimmista idioottimaisuuksista tuo rajoittimen ohittaminen. Eiköhän ole onnettomuustilanteessa selittelyt vähissä, kun tuon varmasti viranomaiset huomaavat. Jumaliste nyt ihan oikeasti, koittakaahan alkaa miettiä asiaa kahteenkin kertaan.

      Monesti näitä muiden tiellä kulkijoiden napinoita seuratessani, ei ole muuta voinut todeta kuin että surkeassa jamassa ollaan. Kyllähän muilla kulkijoilla on oikeus olettaa että siellä isolla autolla kulkeva on todella ammattilainen ja käyttäytyy sen mukaan, huomioiden vähempitaitoisetkin siellä liikenteen seassa . Täällä tietysti helppo jauhaa paskaa nimimerkillä, mutta tien päällä ne paskat vasta hyvinkin erottuvat joukosta, ikävä kyllä tuntuu olevan enempi kasvava joukko kuin oikeat ammattilaiset..

    • lowryder56

      te ette saatana kyllä tiedä mistäään mitään! kuttaperkka ja kapiriisi... käyhän heittämässä kunnon savet johki ja vedä lapaan jos et muuta keksi!

      • Oi sinä tietäjä!!

        No sinun kirjoituksesi osoittaa että sinä se vasta suuri tietäjä oletkin! Oli mienaan niin järkevä kirjoitus että vain Suoli24:lla voi sellaista suurta nerokasta kirjoittelua löytää. Voisitko vielä lisää kommentoida tätä keskustelua kun sinulta noin suuri tieto ja osaaminen löytyy?!!


    • Direktiivi kouluttaj

      "muutaman" ollut todistamassa näitä maantiellä ja olisipa ollut jo aikaisemmin videokamera autotelineellä kyydissä mukana.
      Todella lapsellista toimintaa ammattiautoilijalta joka ei välitä edes työnantajansa mainetta!

    • alihankkijako

      Ajattavat jopa yli 20-tuntisia työpäiviä kuskeillaan !!! Hengenvaarallinen firma.

    • Janne-xc

      Vanhaa tarinaa.Eikös ole opiskeltu, että pitää väistää jos perää tulee nopeampi? Ei nopeusmerkit määrää tukkimaan tietä, meillä kaikilla on omat kiireemme. Pitäisi huomioida, että raskasliikenne kulkee nykyisin aikaa vasten. Sakotus tulee jos ylimääräitä aikaa käytetään tiellä makoiluun,
      kiireen ovat säätäneen kuluttajien edustajat, kun minun tavaran pitää olla heti saatava. Väistäkää tai nostakaa nopeutta, näin tietä vapautuu kulkeville
      ja mieliala kevenee iloiseen käden heilautukseen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      2015
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1763
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1634
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1430
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      63
      1355
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      18
      1298
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1282
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      71
      1241
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1231
    Aihe