huoli neitsikastani!!

inkuli123

hei! haluaisin kysyä neitsikkaani liittyen että onko normaalia että se tärisee? liian kylmä ei voi olla koska huoneistossa kuitenkin 24 astetta. samoin se , että jos lintu pelkää, (tullut siis meille vasta!) niin miksi se alkaa huutamaan heti kun poistun huoneesta? mietin myös että onko haukottelu normaalia? mietin tässä vain, että onkohan meille myyty kipeitä lintuja, vai onko niillä vain tottumus-ongelmia.. kauhea huuto kokoajan jos en ole niiden luona. jos joku voisi kertoa mikä voisi neitsikoilla olla!? kiitos!

3

207

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Whisperbird

      Peräänhuutaminen on normaalia linnuilla jotka pitävät ihmistä parvensa jäsenenä. Ne hätääntyvät, jos jäävät yksin. Varsinkin jos ympäristö on uusi. Tästä linnun voi opettaa pois samalla tavalla kuin perään haukkuvan koiran. Tärinä voi johtua stressistä, jos linnun elämässä on tapahtunut muutoksia. Minimoi stressi. Jos lintu on vasta tullut taloon, anna sille omaa tilaa. Rauhoita huone, jossa häkki on. Aseta selvät rutiinit, jolloin lähestyt häkkiä. Tarkkaile lintuasi. Sairaan linnun tuntomerkkejä ovat myös apaattisuus, syömättömyys, kahdella jalalla nukkuminen ja sulat pörröllään, silmät sirrissä istuminen. Vain yksikin näistä, tärinäkin, voi olla merkki sairaasta linnusta. Ei kai lintu ole päässyt syömään jotakin huonekasvia? (voi olla myrkyllinen) Kohota huoneen lämpöä, tarkista ettei mistään tule vetoa ja aseta lämpölamppu niin, että lintu päässee halutessaan sen alle lämpimään. Sairaus voi viedä linnun äkkiä, joten vie se pian eläinlääkäriin joka on lintuihin erikoistunut! Toivottavasti pieni piristyy äkkiä.

      • inkuli123

        Kiitos tästä neuvosta! meillä ei ole huonekasveja, joten ei pelkoa siitä että se olisi niitä päässyt syömään. luulen kyllä itsekin että lintu stressaa uutta kotia ja sen vilskettä. Kohotin lämpöä ja laitan lämpölampun päälle, toivottavasti olo kohenee! kiitos neuvosta! :) siitä on paljon apua


      • Whisperbird
        inkuli123 kirjoitti:

        Kiitos tästä neuvosta! meillä ei ole huonekasveja, joten ei pelkoa siitä että se olisi niitä päässyt syömään. luulen kyllä itsekin että lintu stressaa uutta kotia ja sen vilskettä. Kohotin lämpöä ja laitan lämpölampun päälle, toivottavasti olo kohenee! kiitos neuvosta! :) siitä on paljon apua

        Hienoa jos minusta oli apua. :) Ihan vain vastaisuuden varalle, jos epäilette linnulla myrkytystä antakaa heti ensiavuksi hiilitabletti. Siitä ei ole haittaa vaikka myrkkyä ei olisikaan, mutta se voi pelastaa linnun hengen. Ja stressaaminen on herkälle linnulle ominaista. Paikka, ihmiset ja parvi ovat muuttuneet. Tarkkaile huomispäivä tarkasti linnun syömistä ja ulosteen koostumusta. Ripuliin neito voi kuolla äkkiä: se vähentää kehon nestettä ja kuivattaa. Tarkkaa seurantaa, mutta selvällä, rutiininomaisilla ja rauhallisilla eleillä. Pikaisia paranemisia ja onnea uuteen kotiin! :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1704
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1229
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1025
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe