Toimittajan kommentti:
Fossiilisten polttoaineiden niukkenemisesta on kehkeytynyt valtioiden suurin huoli, ja niiden omistuksesta jatkuva sota. Jos onnettomuudekseen asuu öljyalueilla, voi odottaa "vapauttajaa" tuomaan demokratiaa pommein ja talouspakottein. Öljysotia on käyty ainakin 1970-luvusta asti.
Sellaisten maiden päämiehille ja hallituksille, jotka eivät ole olleet halukkaita "avaamaan maataan vapaakaupalle", siis isojen korporaatioiden ryösteltäväksi, on ollut onneton taipumus joutua lento-onnettomuuksiin tai muuttua luotetuista liittolaisista diktatuureiksi yhdessä yössä.
Tai jos hallitus/päämies on ollut kyllin uhmakas käskeäkseen velkakahleita helisyttelevän, kansainvälisen valuuttarahasto IMF:n painua hiiteen. Tuorein esimerkki tästä saattaa olla Puolan hallituksen lentoturma, jossa juuri ne henkilöt, jotka olivat aikeissa pitää IMF:n poissa maasta, saivat surmansa. Puolalla on myös suuret energiavarannot, samoin kuin on entisellä Jugoslavialla.
IMF:n lainaehtoihin kuuluu aina yksityistäminen, kansallisomaisuuden myynti ja vaadittu "vapaakauppa".
Amerikkalainen tietoturva-analyytikko William R. Clark sanoi jo vuonna 2005, että Yhdysvaltojen todelliset vaikuttimet vallata Irak olivat maan öljy- ja maakaasuvarojen strateginen kontrolloiminen sekä dollarin monopoliaseman turvaaminen kansainvälisillä öljymarkkinoilla - petrodollarin aseman varmistaminen.
Petrodollari
4
171
Vastaukset
- tiedän.
globaali maailmantalous määrää pyhäjärvenkin jutut, selänne on perseestä.
- erittäin totta
Kiina jyrää talouskasvussa usan ja euroopan maat lähimmän kahden-kolmen vuoden sisällä.
euroopassa parhaillaan syvenevä talouslama luo pohjan ensimmäisenä kiinan nousulle, usan romahdus sotaisilla ristiretkillään näkee päätepisteensä ennen vuotta 2016.Kiinahan omistaa USA,n taloutta jo paljon.
Kiina on lainottanut maailmaa tosi isoilla summilla.
Japanin talouskin on vaikeuksissa ja uusien energiapäätösten kautta tulee menemään lamaan, heidän rahansa on kiinni Usa,n taloudessa ja Kiina on rahoittanut Japaninkin taloutta paljon.
Turha on Nipponinpoikien uhitellä Kiinan kättä joka heitä ruokkii.
Mutta ketäpäs löytyy Kiinan rahan takaa.
Bildenberg jyllää aivan kuin Hiili-teräksessä, usassa, todennnäköisesti Venäjän isoraha on saman seuran jäseniä.
Mietitäämpä hieman koko telluksen taloutta.
Kun eu luotiin hiili-teräksen oveluudella, niin rahan ja kansalaisten liikkuvuus taattiin, tällä tavalla siirtyi talouslakien mukaisesti tuotanto halpamaihin ja teollisuusmaiden tilanne heikkeni lamaan asti.
Teollisuusmaista tuli vain pelkkä kuluttaja.
Samalla saatiin tyhmät poliitikot ottamaan elätettäviä kolmansista maista joka tuhoaa kansallisvaltiot ja kansalliset kulttuurit tuottaen massan jota on helppo hallita ( Hajoita ja hallitse ).
Näin saatu epävarmuus ja lama hyödyntää porukkaa joka ostelee kaikkea halvalla pois käyttäen bulvaaneina, yrityksiä, valtioita, eu-ta, maailmanpankkia jne.... Kaiken takana on kuitenkin Bildenberg.
On ihan sama miten kansalla menee ne heput tienaa, lamassa ostavat kaikkea mahdollista pois, kun taas menee hyvin ja kansa törsää, niin heidän tuotteet menee kaupaksi ja kun heillä on riittävästi taas käteistä, niin on asiallista tulla lama jolloin taas ostetaan kaikkea tuotantoa, maita ja mantuja, infraa ja vesivaroja sekä erilaisia oikeuksia joilla saadaan monopolioikeuksia.
On turhaa eu-tarkastella yrityskauppoja monopolien varalta kun monesti näiden yritysten takana on eri bulvaanien kautta sama porukka, jos ei muuten niin ra´hoitusten kautta.
Niimpä, näin maailma pelaa ja Suomen tyhmät ääliöt on tehneet Suomesta vielä oikein mallioppilaan ja oikein vielä ylpeilevät sillä.- Työntekjä 72
arto.lohvansuu kirjoitti:
Kiinahan omistaa USA,n taloutta jo paljon.
Kiina on lainottanut maailmaa tosi isoilla summilla.
Japanin talouskin on vaikeuksissa ja uusien energiapäätösten kautta tulee menemään lamaan, heidän rahansa on kiinni Usa,n taloudessa ja Kiina on rahoittanut Japaninkin taloutta paljon.
Turha on Nipponinpoikien uhitellä Kiinan kättä joka heitä ruokkii.
Mutta ketäpäs löytyy Kiinan rahan takaa.
Bildenberg jyllää aivan kuin Hiili-teräksessä, usassa, todennnäköisesti Venäjän isoraha on saman seuran jäseniä.
Mietitäämpä hieman koko telluksen taloutta.
Kun eu luotiin hiili-teräksen oveluudella, niin rahan ja kansalaisten liikkuvuus taattiin, tällä tavalla siirtyi talouslakien mukaisesti tuotanto halpamaihin ja teollisuusmaiden tilanne heikkeni lamaan asti.
Teollisuusmaista tuli vain pelkkä kuluttaja.
Samalla saatiin tyhmät poliitikot ottamaan elätettäviä kolmansista maista joka tuhoaa kansallisvaltiot ja kansalliset kulttuurit tuottaen massan jota on helppo hallita ( Hajoita ja hallitse ).
Näin saatu epävarmuus ja lama hyödyntää porukkaa joka ostelee kaikkea halvalla pois käyttäen bulvaaneina, yrityksiä, valtioita, eu-ta, maailmanpankkia jne.... Kaiken takana on kuitenkin Bildenberg.
On ihan sama miten kansalla menee ne heput tienaa, lamassa ostavat kaikkea mahdollista pois, kun taas menee hyvin ja kansa törsää, niin heidän tuotteet menee kaupaksi ja kun heillä on riittävästi taas käteistä, niin on asiallista tulla lama jolloin taas ostetaan kaikkea tuotantoa, maita ja mantuja, infraa ja vesivaroja sekä erilaisia oikeuksia joilla saadaan monopolioikeuksia.
On turhaa eu-tarkastella yrityskauppoja monopolien varalta kun monesti näiden yritysten takana on eri bulvaanien kautta sama porukka, jos ei muuten niin ra´hoitusten kautta.
Niimpä, näin maailma pelaa ja Suomen tyhmät ääliöt on tehneet Suomesta vielä oikein mallioppilaan ja oikein vielä ylpeilevät sillä.Paskat se kiina mittää omista,minun talo on ainakin säästöpankin eikä kiinan lainolla.
Mee kahveelle välillä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä681919- 1261381
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1321333- 1401064
- 101927
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten348868Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82754Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67654