Oletteko lukeneet hänen kirjojaan ? Itse olen lukenut ainoastaan Puhdistuksen. Ei ihan ollut minun makuuni. Nyt julkaistiin hiljattain Kun kyyhkyset katosivat- kirja. Kova kohu jo nyt. En rynnännyt kirjakauppaan sitä ostamaan (26 euroa). Varasin sen Helmet:istä. Varausnumeroni on tällä hetkellä 650. Varauksia 2050. Kirjoja käytettävissä ehkä n. 500 kpl. Kyllä se sieltä tulee aikanaan.
Sofi Oksanen
34
214
Vastaukset
En ole. Nuoruudessa luin romaaneja, nykyisin enää hyvin harvoin. Eikä aihepiirikään kolahda, olen jo tarpeeksi lukenut näitä suomalaisia tilityksiä lähihistoriastaan, suomalaisten antamat tuomiot eestiläisten lähihistorialle eivät kiinnosta. Aino Kallas taisi olla vähän samansorttinen tapaus ennen sotia, kohuttiin paljon, myytiin paljon, aikansa äänekkäimpiä mielipidevaikuttajia noissa piireissä, nyt käytännössä unohdettu...
- Lukija kuitenkin
Olen lukenut aikaisemmat kirjat ja siksikin jaksan hyvin odottaa, kunnes lainaan joskus kirjastosta. Edelliset olen ihan mieleesti antanut kiertoon, enkä halua niitä hyllyyni. Hän ei kuulu lempikirjailijoihini, vaikka aiheet kiinnostavat. Kirjoissaan on minulla liikaa sellaista mikä ei todellakaan puhuttele eikä kiinnosta.
Markkinointi toimii ja on hyvin suunniteltu. Persoonallinen ulkonäkö ja esiintyminen saa suuret joukot seuraamaan. Ei voi olla ihailematta.
Eivät taida haluta antaa suuria eriä edullisemmalla hinnalla myyville yrityksille, ja tällaiset jutut täälläkin ovat hyvää mainosta. Saapa nähdä koska 10.000 kirjaa on myyty ja tuleeko pian uusia painoksia. Toivotan menestystä ja iloitsen siitä, että ihmiset lukevat kirjoja. - romantikkaa.
Sofi Oksasen kirjat eivät kuulu
kioskikirjallisuuteen. Meille ta-
vallisille lukijoille on tarkoitettu
Laila Hietamiehen vanhat kirjat.
Niin, ja ihanat -Hertta- sarjat. - anselmi
Sofi on taitava kirjoittaja, suosittelen.
- O - O
hunksz kirjoitti:
"anselmi"
Sofi ei kuulu Suomeen.
H.Perustele! Miksei Suomessa syntynyt suomalainen kuuluisi Suomeen?
Siksikö, että suomalainen isänsä sattui rakastumaan 1970-luvulla Virossa syntyneeseen naiseen?
Mihinkäs herra Hunksz kuuluu? ;)) O - O kirjoitti:
Perustele! Miksei Suomessa syntynyt suomalainen kuuluisi Suomeen?
Siksikö, että suomalainen isänsä sattui rakastumaan 1970-luvulla Virossa syntyneeseen naiseen?
Mihinkäs herra Hunksz kuuluu? ;))"O-O"
Puolet jo arvasitkin.
Toinen puoli koskee hänen kirjansa aihetta.
Ei kotimaata armaampaa, kuten lauletaan.
Minä olen Suomalainen, 1735 vuodesta alkaen, ainakin.
Mulattikaan ei koskaan ole Suomalainen.
H.- anselmi
hunksz kirjoitti:
"anselmi"
Sofi ei kuulu Suomeen.
H."hunksz"
Samallalailla voi kysyä, että kuuluuko "hunksz" Suomeen?
A. - ketuttaa.
hunksz kirjoitti:
"anselmi"
Sofi ei kuulu Suomeen.
H.Saa****n hunksi.
anselmi kirjoitti:
"hunksz"
Samallalailla voi kysyä, että kuuluuko "hunksz" Suomeen?
A."anselmi"
Tarkkaan ottaen ei.
Aikanaan oli tämä maa autio ja tyhjä, kunnes jostain tuli valkeus.
Pieni ja himmeä tuikku, varmaankin.
Noita tuikkuja voi varmaankin sanoa "aito-Suomalaisiksi".
DNA, Geeneineen, on ehkä kiemurrellut tänne kuten Volga mutkineen,
ehkä Venäjän muinaisten Porokansojen läkisäärisinä Tundralaisina?
Mustanpuhuvana Lappalaisena.
Mitä lie Rovaniemelläkin tapahtunut?
Uutisvuodonkin kapteenismies on vaaleaverikkö.
Ja niin maa muuttui, Poronpurijoiden ja Trikiiniensyöjien rinnalle saapuivat nahkurit (garfvare) orsineen. Jostain kaukaa.
Eteläisten kulttuuri-kaupunkien hienostolle eivät puolimädät, haisevat nahat enää kelvanneet, laatu-käsitys alkoi ponnistella kohdustaan ulos.
Ja minä olen sen tulos :)
H.ketuttaa. kirjoitti:
Saa****n hunksi.
"ketuttaa."
Onneksi taidan silti koitua?
Ei tarvitse satuttaa varpaataan roskatynnyriin tai lemmikkieläimeen.
Virtuaalinenkin potkaisu helpottaa.
Antaudun virtuaalilemmikiksesi, jos haluat, laskiämpärikseksikin.
Pääasia on että et pura kiukkuasi syyttömiin. :)
H.- totuutta.
Sofi voisi kirjoittaa Suomen itsenäisyyden
ajasta. Hän pystyisi puoliksi sivullisena nä-
kemään sen oikein. Mukana tietenkin Suo-
men keskitysleirit. Se olisi meille kansakun-
tana merkittävä puhdistus. - ????
totuutta. kirjoitti:
Sofi voisi kirjoittaa Suomen itsenäisyyden
ajasta. Hän pystyisi puoliksi sivullisena nä-
kemään sen oikein. Mukana tietenkin Suo-
men keskitysleirit. Se olisi meille kansakun-
tana merkittävä puhdistus.Mikä ihmeen sivullinen, Suomessa syntynyt suomalainen.
- Ristomattiratian akk
???? kirjoitti:
Mikä ihmeen sivullinen, Suomessa syntynyt suomalainen.
Eipä taida olla ihan suomalainen, luin tämän puhdistuksen, siinä nyt ei ollut tasan mitään jota ei olisi tiennyt jo siitä kun luki salaa kakarana Väinö Linnan Tuntemattoman sotilaan, samaa kurjuutta mutta ei alistettuina. Nythän Viro porskuttaa kaikkine osittain laittomine ja hullujen suomalaisten tekemien ostosretkien ansiosta ja virolaiset työmiehet Suomessa, eipä siinä sikäli mitään kunhan työnsä osaavat ja kunnolla tekevät muttä nämä ilolinnut, miksi tehdä töitä ja olla muuta kun pankin päällä istuvat, Hullut suomalaismiehet vielä maksavat.
Puhdistus on juuri meneillään.
Muita en ole vielä lukenut.
Samalla on kesken Juha Pihkalan ja Esko Valtaojan:
Tiedän uskovani, uskon tietäväni.
Keskustelukirjeitä.
Joitakin muita kirjoja on jonossa.Minäkin olin vähän pettynyt Puhdistukseen, koska taisin odottaa liikaa. Viron lähihistoria kiinnostaa, mutta muistelen kirjassa hypityn pätkittäin eri aikakausissa. Osa oli vähemmän kiinnostavaa ja osa erittäin kiinnostavaa. En valitettavasti voi tarkistaa asiaa, koska luovutin kirjan kiertoon tutuille.
Lukemisen arvoisia kirjoja Sofi Oksanen joka tapauksessa kirjoittaa, ja iloitsen siitä, että kirjat käyvät kaupaksi. - Eivät siis kuole sukupuuttoon.;)- Kyllä riittää!
Harri Olli sanoi että pitäisi kuulua V....... !
...
Vv. 1809 - 1917 kuuluimma neukkuihin, eli 108 vuotta.
Tuo aika ei ollut pahempaa kuin sitä edeltävät 654 vuotta (vuodesta 1155 vuoteen 1809) Ruotsin vallan alla ja
kristinuskoon pakotettuina. keisari Aleksanteri II oli jopa inhimillinen.
Mutta tuo riittää!
Kun saimme itsenäisyytemme takaisin v, 1917 oltuamme vieraan vallan alla alistettuina 762 vuotta viime vuosituhannesta, niin... SE RIITTÄÄ!
Sota vv. 1939 - 1945 oli raaka, puolustauduimme tuota neukkulaa, idän jättiläistä vastaan verissä päin, henkensä menetti 100 000 nuorta komeaa suomalaista miestä ja haavoittuneita niin henkisesti kuin fyysisestikin tuli yhtä suuri määrä, joten kun saimme kuin saimmekin ITSENÄISYYTEMME säilytettyä, meille ei siis tullut Baltian maiden karmeaa kohtaloa, niin SE RIITTÄÄ!
Sotakorvaukset maksoimme ainoana maana maailmassa!
Hyvät kauppasuhteet itään riittävät ja leveät hymyt tavattaessa. - Keis.Aleksanteri II
Kyllä riittää! kirjoitti:
Harri Olli sanoi että pitäisi kuulua V....... !
...
Vv. 1809 - 1917 kuuluimma neukkuihin, eli 108 vuotta.
Tuo aika ei ollut pahempaa kuin sitä edeltävät 654 vuotta (vuodesta 1155 vuoteen 1809) Ruotsin vallan alla ja
kristinuskoon pakotettuina. keisari Aleksanteri II oli jopa inhimillinen.
Mutta tuo riittää!
Kun saimme itsenäisyytemme takaisin v, 1917 oltuamme vieraan vallan alla alistettuina 762 vuotta viime vuosituhannesta, niin... SE RIITTÄÄ!
Sota vv. 1939 - 1945 oli raaka, puolustauduimme tuota neukkulaa, idän jättiläistä vastaan verissä päin, henkensä menetti 100 000 nuorta komeaa suomalaista miestä ja haavoittuneita niin henkisesti kuin fyysisestikin tuli yhtä suuri määrä, joten kun saimme kuin saimmekin ITSENÄISYYTEMME säilytettyä, meille ei siis tullut Baltian maiden karmeaa kohtaloa, niin SE RIITTÄÄ!
Sotakorvaukset maksoimme ainoana maana maailmassa!
Hyvät kauppasuhteet itään riittävät ja leveät hymyt tavattaessa."Suomalaiset kokivat Venäjän keisarin ja Suomen suuriruhtinaan Aleksanteri II luottamusta herättävänä hallitsijana.
Hallitsijan kuoltua 1881 attentaatissa säädyt järjestivät hänen muistomerkistään kilpailun 1884. Kilpailuun osallistuivat Suomen kaikki johtavat kuvanveistäjät. Johannes Takanen voitti kilpailun niukasti ja Walter Runeberg sijoittui toiseksi. Molemmissa ehdotuksissa oli raadin mielestä omat hyvät puolensa, niinpä taiteilijat saivat muistomerkin yhdessä tehtäväkseen.
Johannes Takanen kuoli 1885 ja muistomerkin toteutus jäi Walter Runebergin tehtäväksi. Takasen ehdotuksessa kiitosta oli saanut erityisesti hallitsijan figuuri."
Tuo patsas on Senaatintorilla.
- esinahka.
Noinhan asia oli, mutta
eihän sitä saa ääneen
sanoa. - korpraali Örn
Eipä sitä paljoo hehkutella, että tuo 108 vuotta Venäjän suur-ruhtinaskuntana oli itseasiassa rauhallisempaa aikaa historiassamme kuin aika ennen sitä, ja sen jälkeen.
- RosaLiiin
Kuuntelin Puhdistuksen äänikirjana. Siinäkin aluksi häiritsi poukkoilu vuodesta toiseen, nuoruudesta aikuisuuteeen vanhuuteen jne. Pian siihen tosin tottui ja osasi lukijan mukana sujuvasti hypähtää ajasta toiseen.
Pidän Sofi Oksasen tavasta kertojana, erityisesti viehättää hänen kykynsä nähdä ja taitonsa kertoa pienistä arkielämän yksityiskohdista. Oletteko lukeneet Imbi Pajun kirjoja?
Torjutut muistot puhutteli ja Suomenlahden sisaret ehkä vielä enemmän. Arvostan sekä Imbi Pajun kirjoja että kirjailijan viehättävää, vaatimatonta persoonaa. Suosittelen tutustumista!
Lisätietoja saa suomen kielellä esim tästä linkistä: http://www.estbook.com/index.php?id=204- Pirre*
Empä ole, ihan outo nimi miulle, - pittääpä vilkaista seuraavalla kirjastokäynnillä olisiko hänen kirjoja vapaana, nyt lainasin Hannu Mäkelän kaksi kirjaa: Isä ja Mikä sanomatta jäi, ja sitten T.Tabermann in Niitylle minä sinut veisin, niitä nyt urakoin.
Kiitos kirjavinkistä O-O. :) - demeter
Pirre* kirjoitti:
Empä ole, ihan outo nimi miulle, - pittääpä vilkaista seuraavalla kirjastokäynnillä olisiko hänen kirjoja vapaana, nyt lainasin Hannu Mäkelän kaksi kirjaa: Isä ja Mikä sanomatta jäi, ja sitten T.Tabermann in Niitylle minä sinut veisin, niitä nyt urakoin.
Kiitos kirjavinkistä O-O. :)Saimme joululahjaksi Hannu Mäkelän "Mikä sanomatta jäi" (Pirre*). Pidin siitä. Lieko sivunnut vähän omaa kokemusta avioliitosta nuoren Anna Kortelaisen kanssa. Ei ole vanhenevalla miehelläkään helppoa - nuoren vaimon kanssa...
- L - L
En aivan pida hanen tyylistaan. Kasitellysta aiheesta olen lukenut riittavasti jo aikaisemminkin.
Parhaimmillaan sohvi oli "neiti naruna".
Suoraselkaisena, muista piittaamattomana, vielakin perustelee mieltymystaan. - tavuttaen
Sofin habitus hieman hämmentää, mutta kirjoittajana kyllä taitava.
Varmasti uusi teos myy hyvin , joka aiheuttaa/aiheuttanut kateutta muissa kirjailijoissa.Niinpä aiheuttaa.
Ryssää ja Eestiläistä pyörii täällä niin paljon, ja rajojemme lähialueilla vielä enemmän.
Aina kannattaa kirjoittajan iskeä sinne missä on suurin potentiaali.
Suomessakin ovat rikos- ja julkkislehdet menestyneet hyvin.
Onneksi J.Tervo ei ole alentunut moiseen, Rovaniemeen vain.
Enkä usko että Suomalaiset alentuvat S.Oksaseen.
H.
- tavuttaen
J.Tervolla on taas omat tutut maneerinsa lauantai-iltaisin tv:ssa.
Hänen kirjoistaan olen lukenut loppuun vain "Koljatin", joka oli hyvä, muut vastaavasti junnaavat.
Mitä Sofiin tulee, niin annetaan kaikkien kukkien kukkia. Olen juuri lukenut Puhdistus kirjan, halusin lukea kirjan ennenkuin menen katsomaan elokuvan, kirja on aivan mahtavasti kirjoitettu, olen ystäväni myötä elänyt noita samoja tuntoja, kun hän on joutunut pakenemaan Venäjältä sodan jaloista.
Turhaan Sofi Oksasta ei ole ylistetty.- -,.
Täytyy käydä kaupoilla käydessä ostamassa Sofin uusin kirja se"Kun kyyhkyt karkaavat".
- demeter
Olen lukenut Puhdistuksen, mutta en ole sellainen Sofi-fani, että pitäisin kiirettä uuden kirjan kanssa. Meillä on paljon hyviä nuoria kirjailijoita ja minusta Sofi Oksasen voittokulku perustuu siihen, että hänellä on ollut kaupallista vainua, hän on onnistunut tekemään itsestään ilmiön ja kirjoittamaan ajankohtaisista teemoista:
Viron lähihistoria, naisen asema, ihmiskauppa ja tietenkin se epätoivoinen, saavuttamaton rakkaus. Kun hän vielä on sanonut painavan sanansa entisen kustantajansa markkinointipolitiikasta, niin sehän on ollut pelkkää mainosta hänelle, samoin kuin kustantajan vaihtaminenkin..
Hyvin hän kirjoittaa. Kysyin virolaiselta ystävältäni hänen mielipidettään kirjasta, eikä se ollut kovin mairitteleva. Hän koki Imbi Pajun kirjan "Kaiken takana oli pelko" kuvaavan paremmin sitä todellisuutta missä neuvostovallan aikan elettiin. - av
en lue.
- av
Kaikesta näkyy hän on nolla, vain apinoille hyvä.
- avosuut.
Rahvaallehan on olemassa ihan omat kirjansa.
Se on sitä helpommin sulavaa henkistä ravintoa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!
Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t3812350V*ttuu että mä haluan sua
Jos jotain ihmistä voi kunnolla haluta, niin hän on se. Voi Luoja auta jo! Joku jeesus hjelppa mej!914221Nolointa ikinä miehelle
On ghostata nainen jonka kanssa on ollut ystävä tai ollu orastavaa tapailua pidemmän aikaa. Osoittaa sellaista moukkamai1093982- 513638
Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä
Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳533321- 1163294
Sattuma ja muutama väärinkäsitys
vaikuttivat siihen millaiseksi tämä kaikki muodostui. Pienet aikanaan huomaamattomat käänteet. Seuraava näytös on jo tul352146- 382112
Keskusta hajoaa Palojärvi lähtee
Suomen Keskustan ryhmä hajoaa Kemijärvellä. Kalastaja Palojärvi sai tarpeekseen ja loikkasi Sitoutumattomat Aati Virkkul261945On sillä rääpyä
Tuo ex kuntajohtaja Lea Tolonen kehtaakin tulla Ähtäriin. Ajoi laivan Karille. Kari Heikkilä oikaisi taloutta, sai laiva111623