Baarit ja täysi-ikäisyys

Tokyohearted

Ajattelin lähteä reissuun Japaniin yo-kokeiden jälkeen lukulomalla huhti/toukokuussa ja palata Suomeen lakkiaisiini. Japanissahan täysi-iän saavuttaa vasta 20 vuotiaana. Ystäväni, jonka luona aion viipyä, on jo 20, mutta minä en (niinkuin varmaan osaa arvata, koska olen vielä lukiossa). Onko minun mahdollista päästä hänen mukaansa baareihin/muihin paikkoihin, joissa Japanissa vaaditaan täysi-ikäisyyttä? Saanko esimerkiksi ostaa alkoholipitoisia juomia? Entä onko Tokiossa nuorille suunnattuja illanviettopaikkoja, joihin pääsee myös heidän mittapuunsa mukaan alaikäinen?

1

1101

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • <(^_^)>

      Klubittaminen on melko vaikeaa, sillä lähes jokainen klubi tarkistaa jokaisen henkkarit tarkasti. Jos et jostain saa väärennettyjä henkkareita, et valitettavasti pääse sisälle. Muut paikat, kuten izakayat ja muut pikkukuppilat ovat aivan eri asia. Näihin pääsee alaikäisenä todella helposti sisään. Mutta heti kun paikan koko suurenee, alkaa papereiden tarkastaminen. Valitettavasti suomalaisille todella hyvin sopivat "juo niin paljon kuin haluat" -tarjousta myyvät paikat tarkistavat paperit lähes poikkeuksetta.

      Minulta ei taidettu kertaakaan kysyä henkkareita, kun ostin juomia kioskista tai kaupasta. Ainakin Osakan puolella kioskeissa ruutuun tuli kyllä U20 kysymys, mutta myyjä pyysi vain painamaan ruudussa olevaa nappia, josta kysymys kuitattiin (vaikea selittää, mutta tuossa vaiheessa olisi kai pitänyt näyttää henkkarit, mutta ei niitä kukaan koskaan "kysynyt" vain vaan koneelta piti painaa nappia että on yli 20). Ikää minulla on 25, joskus haukuttu nuoren näköiseksi...

      En viime reissullani ehtinyt Tokioon saakka, mutta olen siellä kerran aikaisemmin käynyt. Shibuyan yöelämä on paljon hauskempaa kuin ulkomaalaisten suosima ja nigerialaisten sisäänheittäjien valtaama Roppongin :P

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      54
      3673
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      166
      2287
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      1999
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      139
      1874
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      398
      1286
    6. 80
      1205
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1135
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      135
      1094
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      55
      1020
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      74
      980
    Aihe