Baarit ja täysi-ikäisyys

Tokyohearted

Ajattelin lähteä reissuun Japaniin yo-kokeiden jälkeen lukulomalla huhti/toukokuussa ja palata Suomeen lakkiaisiini. Japanissahan täysi-iän saavuttaa vasta 20 vuotiaana. Ystäväni, jonka luona aion viipyä, on jo 20, mutta minä en (niinkuin varmaan osaa arvata, koska olen vielä lukiossa). Onko minun mahdollista päästä hänen mukaansa baareihin/muihin paikkoihin, joissa Japanissa vaaditaan täysi-ikäisyyttä? Saanko esimerkiksi ostaa alkoholipitoisia juomia? Entä onko Tokiossa nuorille suunnattuja illanviettopaikkoja, joihin pääsee myös heidän mittapuunsa mukaan alaikäinen?

1

1376

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • <(^_^)>

Klubittaminen on melko vaikeaa, sillä lähes jokainen klubi tarkistaa jokaisen henkkarit tarkasti. Jos et jostain saa väärennettyjä henkkareita, et valitettavasti pääse sisälle. Muut paikat, kuten izakayat ja muut pikkukuppilat ovat aivan eri asia. Näihin pääsee alaikäisenä todella helposti sisään. Mutta heti kun paikan koko suurenee, alkaa papereiden tarkastaminen. Valitettavasti suomalaisille todella hyvin sopivat "juo niin paljon kuin haluat" -tarjousta myyvät paikat tarkistavat paperit lähes poikkeuksetta.

Minulta ei taidettu kertaakaan kysyä henkkareita, kun ostin juomia kioskista tai kaupasta. Ainakin Osakan puolella kioskeissa ruutuun tuli kyllä U20 kysymys, mutta myyjä pyysi vain painamaan ruudussa olevaa nappia, josta kysymys kuitattiin (vaikea selittää, mutta tuossa vaiheessa olisi kai pitänyt näyttää henkkarit, mutta ei niitä kukaan koskaan "kysynyt" vain vaan koneelta piti painaa nappia että on yli 20). Ikää minulla on 25, joskus haukuttu nuoren näköiseksi...

En viime reissullani ehtinyt Tokioon saakka, mutta olen siellä kerran aikaisemmin käynyt. Shibuyan yöelämä on paljon hauskempaa kuin ulkomaalaisten suosima ja nigerialaisten sisäänheittäjien valtaama Roppongin :P

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 6 kW saunan lämmityksestä kohta 10 euron lisämaksu / kerta

Kokoomuslainen sähköyhtiöiden hallitsema Energiavirasto ehdottaa 5 kW:n rajaa, jonka ylittämisestä tulee lisämaksu. Tark
      Maailman menoa
      207
      6619
    2. Minja jytkyttää vas.liiton kannatusta ylöspäin

Alkaa raavaat duunarimiehetkin palaamaan vasemmistoliiton kannattajiksi. Eduskunnassahan on vain kaksi työntekijöiden p
      Maailman menoa
      284
      4538
    3. "Mitä sä nainen tuot sitten pöytään" ?

Jos mies provaidaa ja suojelee... Pitääkö miesten kysyä tuollaisia?
      Ikävä
      142
      3595
    4. Duunarit hylkäsivät vasemmistoliiton, siitä tuli feministinaisten puolue

Pääluottamusmies Jari Myllykoski liittyi vasemmistoliittoon, koska se oli duunarien puolue. Sitä samaa puoluetta ei enää
      Maailman menoa
      112
      3414
    5. Ekologinen kommunismi tulee voittamaan fossiilikapitalismin

Kiina on mahtitekijä uusiutuvien energialähteiden kehityksessä, ja Trump osoitus viimeisestä öljyn perään itkemisestä, m
      Maailman menoa
      67
      3405
    6. Mies, kerro minulle vielä jotakin aivan uniikkia

ja ainutlaatuista minkä vain me kaksi voisimme ymmärtää jos olemme sen kokeneet ja eläneet, jotta ihan varmasti tietäisi
      Tunteet
      49
      2876
    7. Hyviäkin uutisia tulossa, hallinto-oikeus asettaa toimeenpanokieltoon

Hyvinvointitalon työmaa pysähtyy. Rillankivi+energia ja vesi kytkyrahanpesu stoppaa. Tytäryhtiöiden hallitusjäsenet+kon
      Pyhäjärvi
      258
      2570
    8. Oikeistopuolueiden kannatus vain 37,8 %, vasemmiston 43,0 %

Keskustaan jää 17,4 prosenttia ja loput ovat sitten mitä ovat. Mutta selvästikin Suomen kansa on vasemmalle kallellaan.
      Maailman menoa
      75
      2427
    9. Tiedän ettei

Meistä mitään tule. Toinen oli sinulle tärkeämpi
      Ikävä
      25
      2366
    10. Gallup: Mikä on ollut mielestäsi paras tv-sarja ikinä?

Gallup: Mikä on ollut mielestäsi paras tv-sarja ikinä? Onko se joku suomalainen viihdepläjäys, brittirikossarja, amerikk
      Tv-sarjat
      101
      1941
    Aihe