Mikä olis sopivin nimi kuorma-auton ja varsinaisen perävaunun yhdistelmälle. Käykö rekka nimitys oikein muuhun kuin puoliperävaunuun?
Oikeat nimet
4
1169
Vastaukset
- Jarski
Täysperä tai sitten yhdistelmä..
- A BE CE
Esson baarissa ja virkamiesten neuvotteluhuoneissa puhutaan eri termein. Painokaan ei ole paino vaan massa.
Suurimmat sallitut massat:
Ajoneuvoyhdistelmä
Auto ja varsinainen perävaunu (4-akselinen) …. 36,0 t
Auto ja varsinainen perävaunu (5-akselinen) …. 44,0 t
Auto ja keskiakseliperävaunu …………………. 44,0 t
Auto ja puoliperävaunu ………………….……. 48,0 t
Auto ja varsinainen perävaunu (6-akselinen) … 53,0 t
Auto ja varsinainen perävaunu (7-akselinen tai yli) .. 60,0 t
Moduuliyhdistelmä (4-akselinen) ……………... 36,0 t
Moduuliyhdistelmä (5-akselinen) ……………... 44,0 t
Moduuliyhdistelmä (6-akselinen) ……………... 53,0 t
Moduuliyhdistelmä (7-akselinen tai yli) ……….…… 60,0 t
http://www.tiehallinto.fi/erikoiskuljetukset/massat_yleisesti_tiella.pdf
- Ehdotus
siitä,että käytetetään puoliperä ja täysperä.
Silloin ei tarvitse jossitella selvien asioiden kanssa.- kepu
Tossa on aika selkeät sanat joista pitäisi erottaa kumpi on kumpi. Onhan sitä "rekka" nimitystä käytetty jopa 3-akselisesta kuorma-autosta, siis ilman minkään valtakunnan perävaunua. Joissakin uutisissa kerrottiin kuinka "rekka" oli kaatunut tjs. ja kuvassa oli pelkkä kuorma-auto. Näitä virheellisiä nimityksiä kuulee usein mutta ei se nyt meikäläistä sapeta, itse tiedän eron ja se riittää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1723375Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3732161Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii542097- 421988
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321481Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931241- 541203
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul3941091Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles1151015- 46889