Ensimmäinen matka Egyptiin

Matkustajat

Olen lähdössä marraskuussa avopuolisoni kanssa Hurghadaan rianna inn hotelliin (all inclusivet). Matka on meille molemmille ensimmäinen. Olen kuullut paljon negatiivisia juttuja paikasta, mutta nyt haluaisin niitä positiivisia :) Koska olen eka kertalainen niin mitä kannattaa huomioida matkaa tehdessä? Aika paljon olen jo netistä kolunnut tietoa mutta matkakertomukset olisivat parhaita.
Voiko esimerkiksi rannalla juoda alkoholia ja polttaa tupakkaa ilman että kukaan katsoo halveksuvasti? Yökerhot minua myös kiinnostaa ja osaisiko joku kertoa onko Rianna inn hotellin lähistöllä joku yökerho? Ilmeisesti niitä on aika vähän.
Egyptiläinen musiikki myös kiinnostaa, yritin etsiä ns "lista ykkösen" kappaleita mutta ei tuntunut löytyvän. Kiitos vastauksista jo etukäteen! :)

1

211

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fjdskaö

Parhaiten löydät ehkä tietoa Egypti puolelta, mutta...

Meillä on aina ollut ihan kivoja reissuja. Jos menet vain Hurgadaan, niin voit mennä sinne aika lailla samalla asenteella kuin menisivät ihan mihin tahansa muuhunkin kuumaan maahan. Ehkä jos aiot mennä hotellialueen ulkopuolelle, pukeutuisin olkapäät ja polvet peittäviin vaatteisiin, mutta ei tämäkään ole pakollista.

Rannalla voi juoda alkoholia, jos olet ostanut sen rantabaarista. Tupakkaa saa polttaa ihan missä vaan. Egyptiläiset polttaa sitä paljon enemmän kuin suomalaiset.

En osaa kertoa hotellisi lähellä olevista yökerhoista, mutta kyllä niitä muutama löytyy tuosta kaupungista.

Suosituimpia egyptiläisiä laulajia on Amr Diab ja Hakiim. Amr Diabin suosituimman laulun nimi on allah 3ala hobbak enta. Se oli listaykkäsenä varmaan noin vuoden ajan. Se oli niin suosittu, että sitä käytettiin Mc Donaldsin tv-mainoksessa arabimaissa. Laulaja on voittanut paljon kunnioitettuja pystejä. Nykyään laulaja on siirtynyt eläkkeelle laulajan töistään, mutta on edelleen huippusuosittu. Voit kuulla lauluja youtuben kautta. Amr Diab edustaa pop-musiikkia.

Hakiim on kuuluisa myös monissa maissa. Hänen laulujaan on ollut esim. Hollywood leffoissa. Suosituin laulu häneltä on Assalamu aleikum. Hakiim edustaa perinteistä musiikkia maustettuna nykymusiikilla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät

Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain
      Maailman menoa
      62
      7552
    2. Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava

valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak
      Maailman menoa
      124
      2979
    3. Minkälaisen viestin

Laittaisit ikävöinnin kohteelle, jos rohkenisit?
      Ikävä
      143
      1813
    4. Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous

saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha
      Maailman menoa
      65
      1669
    5. Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi

Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim
      Maailman menoa
      119
      1487
    6. Miten voit olla niin tyhmä

että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle
      Tunteet
      169
      1439
    7. Missä vaiheessa

Päätit irl luovuttaa minun suhteeni?
      Ikävä
      132
      1182
    8. Millaisena uskot

Kaivattusi kokevan tunteensa?
      Ikävä
      78
      869
    9. Kyriake=Kirkko

Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko
      Kaste
      47
      812
    10. Mitä haluat eniten

Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      53
      774
    Aihe