Ensimmäinen matka Egyptiin

Matkustajat

Olen lähdössä marraskuussa avopuolisoni kanssa Hurghadaan rianna inn hotelliin (all inclusivet). Matka on meille molemmille ensimmäinen. Olen kuullut paljon negatiivisia juttuja paikasta, mutta nyt haluaisin niitä positiivisia :) Koska olen eka kertalainen niin mitä kannattaa huomioida matkaa tehdessä? Aika paljon olen jo netistä kolunnut tietoa mutta matkakertomukset olisivat parhaita.
Voiko esimerkiksi rannalla juoda alkoholia ja polttaa tupakkaa ilman että kukaan katsoo halveksuvasti? Yökerhot minua myös kiinnostaa ja osaisiko joku kertoa onko Rianna inn hotellin lähistöllä joku yökerho? Ilmeisesti niitä on aika vähän.
Egyptiläinen musiikki myös kiinnostaa, yritin etsiä ns "lista ykkösen" kappaleita mutta ei tuntunut löytyvän. Kiitos vastauksista jo etukäteen! :)

1

125

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fjdskaö

      Parhaiten löydät ehkä tietoa Egypti puolelta, mutta...

      Meillä on aina ollut ihan kivoja reissuja. Jos menet vain Hurgadaan, niin voit mennä sinne aika lailla samalla asenteella kuin menisivät ihan mihin tahansa muuhunkin kuumaan maahan. Ehkä jos aiot mennä hotellialueen ulkopuolelle, pukeutuisin olkapäät ja polvet peittäviin vaatteisiin, mutta ei tämäkään ole pakollista.

      Rannalla voi juoda alkoholia, jos olet ostanut sen rantabaarista. Tupakkaa saa polttaa ihan missä vaan. Egyptiläiset polttaa sitä paljon enemmän kuin suomalaiset.

      En osaa kertoa hotellisi lähellä olevista yökerhoista, mutta kyllä niitä muutama löytyy tuosta kaupungista.

      Suosituimpia egyptiläisiä laulajia on Amr Diab ja Hakiim. Amr Diabin suosituimman laulun nimi on allah 3ala hobbak enta. Se oli listaykkäsenä varmaan noin vuoden ajan. Se oli niin suosittu, että sitä käytettiin Mc Donaldsin tv-mainoksessa arabimaissa. Laulaja on voittanut paljon kunnioitettuja pystejä. Nykyään laulaja on siirtynyt eläkkeelle laulajan töistään, mutta on edelleen huippusuosittu. Voit kuulla lauluja youtuben kautta. Amr Diab edustaa pop-musiikkia.

      Hakiim on kuuluisa myös monissa maissa. Hänen laulujaan on ollut esim. Hollywood leffoissa. Suosituin laulu häneltä on Assalamu aleikum. Hakiim edustaa perinteistä musiikkia maustettuna nykymusiikilla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1847
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      78
      1717
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1323
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      69
      1141
    5. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      839
    6. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      795
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      777
    8. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      759
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      735
    10. Mikä tekee kaivatustasi

      haluttavan?
      Ikävä
      45
      717
    Aihe