Ensimmäinen matka Egyptiin

Matkustajat

Olen lähdössä marraskuussa avopuolisoni kanssa Hurghadaan rianna inn hotelliin (all inclusivet). Matka on meille molemmille ensimmäinen. Olen kuullut paljon negatiivisia juttuja paikasta, mutta nyt haluaisin niitä positiivisia :) Koska olen eka kertalainen niin mitä kannattaa huomioida matkaa tehdessä? Aika paljon olen jo netistä kolunnut tietoa mutta matkakertomukset olisivat parhaita.
Voiko esimerkiksi rannalla juoda alkoholia ja polttaa tupakkaa ilman että kukaan katsoo halveksuvasti? Yökerhot minua myös kiinnostaa ja osaisiko joku kertoa onko Rianna inn hotellin lähistöllä joku yökerho? Ilmeisesti niitä on aika vähän.
Egyptiläinen musiikki myös kiinnostaa, yritin etsiä ns "lista ykkösen" kappaleita mutta ei tuntunut löytyvän. Kiitos vastauksista jo etukäteen! :)

1

191

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fjdskaö

Parhaiten löydät ehkä tietoa Egypti puolelta, mutta...

Meillä on aina ollut ihan kivoja reissuja. Jos menet vain Hurgadaan, niin voit mennä sinne aika lailla samalla asenteella kuin menisivät ihan mihin tahansa muuhunkin kuumaan maahan. Ehkä jos aiot mennä hotellialueen ulkopuolelle, pukeutuisin olkapäät ja polvet peittäviin vaatteisiin, mutta ei tämäkään ole pakollista.

Rannalla voi juoda alkoholia, jos olet ostanut sen rantabaarista. Tupakkaa saa polttaa ihan missä vaan. Egyptiläiset polttaa sitä paljon enemmän kuin suomalaiset.

En osaa kertoa hotellisi lähellä olevista yökerhoista, mutta kyllä niitä muutama löytyy tuosta kaupungista.

Suosituimpia egyptiläisiä laulajia on Amr Diab ja Hakiim. Amr Diabin suosituimman laulun nimi on allah 3ala hobbak enta. Se oli listaykkäsenä varmaan noin vuoden ajan. Se oli niin suosittu, että sitä käytettiin Mc Donaldsin tv-mainoksessa arabimaissa. Laulaja on voittanut paljon kunnioitettuja pystejä. Nykyään laulaja on siirtynyt eläkkeelle laulajan töistään, mutta on edelleen huippusuosittu. Voit kuulla lauluja youtuben kautta. Amr Diab edustaa pop-musiikkia.

Hakiim on kuuluisa myös monissa maissa. Hänen laulujaan on ollut esim. Hollywood leffoissa. Suosituin laulu häneltä on Assalamu aleikum. Hakiim edustaa perinteistä musiikkia maustettuna nykymusiikilla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      74
      5148
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      33
      2871
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      40
      2584
    4. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      26
      1983
    5. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      1932
    6. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      29
      1779
    7. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      95
      1762
    8. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      167
      1637
    9. Mietin tässä T....

Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..
      Suhteet
      24
      1378
    10. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      94
      1220
    Aihe