Olen lähdössä marraskuussa avopuolisoni kanssa Hurghadaan rianna inn hotelliin (all inclusivet). Matka on meille molemmille ensimmäinen. Olen kuullut paljon negatiivisia juttuja paikasta, mutta nyt haluaisin niitä positiivisia :) Koska olen eka kertalainen niin mitä kannattaa huomioida matkaa tehdessä? Aika paljon olen jo netistä kolunnut tietoa mutta matkakertomukset olisivat parhaita.
Voiko esimerkiksi rannalla juoda alkoholia ja polttaa tupakkaa ilman että kukaan katsoo halveksuvasti? Yökerhot minua myös kiinnostaa ja osaisiko joku kertoa onko Rianna inn hotellin lähistöllä joku yökerho? Ilmeisesti niitä on aika vähän.
Egyptiläinen musiikki myös kiinnostaa, yritin etsiä ns "lista ykkösen" kappaleita mutta ei tuntunut löytyvän. Kiitos vastauksista jo etukäteen! :)
Ensimmäinen matka Egyptiin
1
179
Vastaukset
- fjdskaö
Parhaiten löydät ehkä tietoa Egypti puolelta, mutta...
Meillä on aina ollut ihan kivoja reissuja. Jos menet vain Hurgadaan, niin voit mennä sinne aika lailla samalla asenteella kuin menisivät ihan mihin tahansa muuhunkin kuumaan maahan. Ehkä jos aiot mennä hotellialueen ulkopuolelle, pukeutuisin olkapäät ja polvet peittäviin vaatteisiin, mutta ei tämäkään ole pakollista.
Rannalla voi juoda alkoholia, jos olet ostanut sen rantabaarista. Tupakkaa saa polttaa ihan missä vaan. Egyptiläiset polttaa sitä paljon enemmän kuin suomalaiset.
En osaa kertoa hotellisi lähellä olevista yökerhoista, mutta kyllä niitä muutama löytyy tuosta kaupungista.
Suosituimpia egyptiläisiä laulajia on Amr Diab ja Hakiim. Amr Diabin suosituimman laulun nimi on allah 3ala hobbak enta. Se oli listaykkäsenä varmaan noin vuoden ajan. Se oli niin suosittu, että sitä käytettiin Mc Donaldsin tv-mainoksessa arabimaissa. Laulaja on voittanut paljon kunnioitettuja pystejä. Nykyään laulaja on siirtynyt eläkkeelle laulajan töistään, mutta on edelleen huippusuosittu. Voit kuulla lauluja youtuben kautta. Amr Diab edustaa pop-musiikkia.
Hakiim on kuuluisa myös monissa maissa. Hänen laulujaan on ollut esim. Hollywood leffoissa. Suosituin laulu häneltä on Assalamu aleikum. Hakiim edustaa perinteistä musiikkia maustettuna nykymusiikilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831479Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä671275Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2281246Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2041246Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121059Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041019Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍134953Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65933- 83849
Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t123818