Olen lähdössä marraskuussa avopuolisoni kanssa Hurghadaan rianna inn hotelliin (all inclusivet). Matka on meille molemmille ensimmäinen. Olen kuullut paljon negatiivisia juttuja paikasta, mutta nyt haluaisin niitä positiivisia :) Koska olen eka kertalainen niin mitä kannattaa huomioida matkaa tehdessä? Aika paljon olen jo netistä kolunnut tietoa mutta matkakertomukset olisivat parhaita.
Voiko esimerkiksi rannalla juoda alkoholia ja polttaa tupakkaa ilman että kukaan katsoo halveksuvasti? Yökerhot minua myös kiinnostaa ja osaisiko joku kertoa onko Rianna inn hotellin lähistöllä joku yökerho? Ilmeisesti niitä on aika vähän.
Egyptiläinen musiikki myös kiinnostaa, yritin etsiä ns "lista ykkösen" kappaleita mutta ei tuntunut löytyvän. Kiitos vastauksista jo etukäteen! :)
Ensimmäinen matka Egyptiin
1
161
Vastaukset
- fjdskaö
Parhaiten löydät ehkä tietoa Egypti puolelta, mutta...
Meillä on aina ollut ihan kivoja reissuja. Jos menet vain Hurgadaan, niin voit mennä sinne aika lailla samalla asenteella kuin menisivät ihan mihin tahansa muuhunkin kuumaan maahan. Ehkä jos aiot mennä hotellialueen ulkopuolelle, pukeutuisin olkapäät ja polvet peittäviin vaatteisiin, mutta ei tämäkään ole pakollista.
Rannalla voi juoda alkoholia, jos olet ostanut sen rantabaarista. Tupakkaa saa polttaa ihan missä vaan. Egyptiläiset polttaa sitä paljon enemmän kuin suomalaiset.
En osaa kertoa hotellisi lähellä olevista yökerhoista, mutta kyllä niitä muutama löytyy tuosta kaupungista.
Suosituimpia egyptiläisiä laulajia on Amr Diab ja Hakiim. Amr Diabin suosituimman laulun nimi on allah 3ala hobbak enta. Se oli listaykkäsenä varmaan noin vuoden ajan. Se oli niin suosittu, että sitä käytettiin Mc Donaldsin tv-mainoksessa arabimaissa. Laulaja on voittanut paljon kunnioitettuja pystejä. Nykyään laulaja on siirtynyt eläkkeelle laulajan töistään, mutta on edelleen huippusuosittu. Voit kuulla lauluja youtuben kautta. Amr Diab edustaa pop-musiikkia.
Hakiim on kuuluisa myös monissa maissa. Hänen laulujaan on ollut esim. Hollywood leffoissa. Suosituin laulu häneltä on Assalamu aleikum. Hakiim edustaa perinteistä musiikkia maustettuna nykymusiikilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.52452- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46919- 60882