Milloin koira on liian sairas?

elääkseen?

Haluaisin kuulla mielipiteitänne. Omasta mielestäni allerginen koira on jo liian sairas ollakseen elinkelpoinen. Sama koskee lievää vaikeampaa käytöshäiriötä. Miksi pitää elättää sairaita koiria, kun kerran terveitäkin on tarjolla? Turhaan vaan lihottaa eläinlääkäreiden rahamassia. Lisäksi usein turhaa, kun koira on lopulta kuitenkin lopetettava. Tämä siis minun mielipiteeni...ei tule siittä hikeentyä. :)

46

888

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rahareikiä

Eipä tuosta tekstistäsi saa sairaudesta/sairauksista tietoa, joten jospa ensin alkaisit kuvailemaan?
      Koirat ovat rahareikä, se pitää vain hyväksyä kun sellaisen ottaa. Jos tekee tiukkaa niin leikkaa omista menoistansa, ei koiran.

• Jotain rajaa!

KOIRAT EIVÄT MENE KOSKAAN IHMISEN EDELLE!

• rajatON,
        Jotain rajaa! kirjoitti:

Jollekin koirat menevät ihmisen edelle, jollekin lapset aikuisten edelle jne. Sinä et voi määrittää muiden arvomaailmaa. Minulle eläimet ovat ihmisiä tärkeämpiä, jollekin ei. Olemme erilaisia ja siihen jokaisella on oikeus.

• Jotain rajaa! kirjoitti:

Itseasiassa menevät. Minun koirani ovat minulle perheenjäseniä ja perhe on tärkein. Jos pitäisi valita sinun tai koirani välillä, varmasti antaisin sinun mieluummin kuolla kuin koirani, ja ihan kenen tahansa ihmisen (paitsi mieheni)

• Mietin vain...
        rajatON, kirjoitti:

Jollekin koirat menevät ihmisen edelle, jollekin lapset aikuisten edelle jne. Sinä et voi määrittää muiden arvomaailmaa. Minulle eläimet ovat ihmisiä tärkeämpiä, jollekin ei. Olemme erilaisia ja siihen jokaisella on oikeus.

Lapsi ja aikuinen on ihmisiä, koira ei. Minullakaan ei koira menisi ihmisen edelle.

• Mahdollisuuksia...
        mis.sy kirjoitti:

Itseasiassa menevät. Minun koirani ovat minulle perheenjäseniä ja perhe on tärkein. Jos pitäisi valita sinun tai koirani välillä, varmasti antaisin sinun mieluummin kuolla kuin koirani, ja ihan kenen tahansa ihmisen (paitsi mieheni)

Eli hyppäisit esim luodin eteen jos joku ampuisi koiraasi?
        Good for you, kuolisit. Miehesi ottaisi uuden ämmän (tai toisinpäin, joku ehana ämmä ottaisi sun miehen - vähän lohduttaisi ;)) ja koira joutuisi anyway lopetettavaksi.

• Mahdollisuuksia... kirjoitti:

Good for you, kuolisit. Miehesi ottaisi uuden ämmän (tai toisinpäin, joku ehana ämmä ottaisi sun miehen - vähän lohduttaisi ;)) ja koira joutuisi anyway lopetettavaksi.

Luulen että miehen kanssa kumpikin otettaisi kilpajuoksu siitä kumpi ottaa luodin koiriemme puolesta. Kumpikin ottaisi. Ja en nyt tiedä miten tuo uusi ämmä mihinkään liittyy mutta en kyllä missään tilanteessa oleta että jos häntä aiemmin kuolen että hän eläisi munkkina lopun elämäänsä :D tuskimpa se mua siellä kuopassa enää haittaa.
        Ja miksi viaton koira joutuisi lopetettavaksi, mieheni on aivan yhtä eläinrakas kuin minä, jos ei olisi, ei olisi suhdetta meidän välillä ;)

• fdfgghfhfhfhhfhhhg
        rajatON, kirjoitti:

Ei kukaan arvota myöskään ihmisiä isä on tärkeämpi minulle kuin äiti, toinen sisar rakkaampi, sukulaistätiä en tunne, etc..kukaan ei arvota ylipäätänsäkääm perheenjäseniään koska se on mahdoton tehtävä ja erittäin epätasapainoistakin ajattelua!

Minulle ihmiset on rakkaita eläimet on rakkaita..kuinka paljon surin kun isäni menetin paljon kuinka paljon itkin koiraani paljon..viekö toinen asia toiselta jotain pois ei. Molemmat antoivat paljon ja toivottavasti myös minä annoin heille paljon. Molemmat oli rakkaita ja tärkeitä omalla erityislaatuisella tavallaan. :)

Kaikki elävä on tärkeää ja arvokasta.

• vvgfgfhfhghfhhh
        Mahdollisuuksia... kirjoitti:

Luulenpa että minäkin menen pelastamaan koiran oli siinä järkeä tai ei..nopeasti tapahtuviin asioihin reagoidaan nopeasti ja koirani on rakas joten toimisin.. :(

Rakkaus eläimiin on kummallinen asia. Ja kun koiraansa on suojellut pitkän ajan niin suojelee niin pitkälle kuin kykenee..

• Rahareikiä
        Jotain rajaa! kirjoitti:

Se on sinun mielipiteesi, toki ymmärrän jos pitäisi valita lapsi tai koira mutta kyseessä vaikuttaisi vain olevan omistajan turhautuneisuus.
        Suurin osa ihmisen rahoista menee asioihin jotka eivät ole välttämättömiä, esim. herkut, elokuvat, viina, uudet vaatteet ja kengät yms.

Jos ap ei ole valmis maksamaan koiran kuluja niin minkä hemmetin takia se koira tuli otettua? Ostamalla koiran sitoudut huolehtimaan siitä ja se lukee eläinsuojelulaissakin.

• vvgfgfhfhghfhhh kirjoitti:

Luulenpa että minäkin menen pelastamaan koiran oli siinä järkeä tai ei..nopeasti tapahtuviin asioihin reagoidaan nopeasti ja koirani on rakas joten toimisin.. :(

Rakkaus eläimiin on kummallinen asia. Ja kun koiraansa on suojellut pitkän ajan niin suojelee niin pitkälle kuin kykenee..

Siinä itseasiassa on järkeä. Kun rapsutat karvaystävääsi teidän molempien oksitonihormoni tasot nousevat ja näin syntyy kiintymisen ja rakkauden tunne :) Koira on perheenjäsen siinä missä ihmisetkin. Siinä ei ole järjellä sijaa jos jotain rakasta uhataan, siihen mennään väliin :)

• vvgfgfhfhghfhhh
        mis.sy kirjoitti:

Siinä itseasiassa on järkeä. Kun rapsutat karvaystävääsi teidän molempien oksitonihormoni tasot nousevat ja näin syntyy kiintymisen ja rakkauden tunne :) Koira on perheenjäsen siinä missä ihmisetkin. Siinä ei ole järjellä sijaa jos jotain rakasta uhataan, siihen mennään väliin :)

Niinhän se on.. :)

Tunnekysymys jota ei kuulu missään nimessä arvottaa. Kaikki rakkaus on arvokasta kohdistu se sitten omaan lajiin tai toiseen. Perheenjäsen on perheenjäsen :) Näin meilläkin.

Ja puolustan myös perhettäni..ja ylipäätänsäkin heikompiakin..jos sellainenkin tilanne tulee :( Elämä on arvokasta. Ja se mikä on lähellä ja kiintymyssuhde niin kaikkein arvokkain.

• vvgfgfhfhghfhhh kirjoitti:

Niinhän se on.. :)

Tunnekysymys jota ei kuulu missään nimessä arvottaa. Kaikki rakkaus on arvokasta kohdistu se sitten omaan lajiin tai toiseen. Perheenjäsen on perheenjäsen :) Näin meilläkin.

Ja puolustan myös perhettäni..ja ylipäätänsäkin heikompiakin..jos sellainenkin tilanne tulee :( Elämä on arvokasta. Ja se mikä on lähellä ja kiintymyssuhde niin kaikkein arvokkain.

Ja niin myös sinun karvainen laumasi jäsen puolustaisi sinua tarpeen vaatiessa. Minä olen joutunut kerran tilanteeseen missä en olisi pärjännyt ilman koiraani. Joku mies lähti seuraamaan minua pimeällä metsätiellä (olen siis itse tosi pienikokoinen nainen) ja pelkäsin aivan suunnattomasti, enkä turhaan mutta koirani esti miehen hyökkäyksen, Esittelemällä miehelle hampaitaan ja murisemalla todella syvään ääneen koirani sai miehen perääntymään ja lähtemään pakoon. Se että koira seisoi vieressäni uhkaavassa tilanteessa vahvistaa tunnesidettä välillämme, aivan kuin minä puolustin sitä irtokoiran hyökkäykseltä ja sain hampaat omaan tassuuni kiinni. Juuri tämä koirissa on ehkä se paras puoli, ne eivät koskaan hylkää laumaansa :)

• bulldokki
        mis.sy kirjoitti:

Ja niin myös sinun karvainen laumasi jäsen puolustaisi sinua tarpeen vaatiessa. Minä olen joutunut kerran tilanteeseen missä en olisi pärjännyt ilman koiraani. Joku mies lähti seuraamaan minua pimeällä metsätiellä (olen siis itse tosi pienikokoinen nainen) ja pelkäsin aivan suunnattomasti, enkä turhaan mutta koirani esti miehen hyökkäyksen, Esittelemällä miehelle hampaitaan ja murisemalla todella syvään ääneen koirani sai miehen perääntymään ja lähtemään pakoon. Se että koira seisoi vieressäni uhkaavassa tilanteessa vahvistaa tunnesidettä välillämme, aivan kuin minä puolustin sitä irtokoiran hyökkäykseltä ja sain hampaat omaan tassuuni kiinni. Juuri tämä koirissa on ehkä se paras puoli, ne eivät koskaan hylkää laumaansa :)

Älä valehtele missty, olet iso ja miehekäs nainen ja pelotat kenet tahansa tiehensä vaikka keskellä kirkasta päivää. Et viitsisi aina valehdella pliiis.

• bulldokki kirjoitti:

Älä valehtele missty, olet iso ja miehekäs nainen ja pelotat kenet tahansa tiehensä vaikka keskellä kirkasta päivää. Et viitsisi aina valehdella pliiis.

ihan totta :D suuri ja karvainen sekä pelottava.. 158 cm ja 50 kg pelkkää karvaa ja lihasta.. :D josta n. 10kg koostuu viiksistä muuten.

• bulldokki
        mis.sy kirjoitti:

ihan totta :D suuri ja karvainen sekä pelottava.. 158 cm ja 50 kg pelkkää karvaa ja lihasta.. :D josta n. 10kg koostuu viiksistä muuten.

Joka ei tunne sinua, voi ehkä uskoakin ;)

• bulldokki kirjoitti:

Joka ei tunne sinua, voi ehkä uskoakin ;)

onneksi sinä tunnet :D

• vvgfgfhfhghfhhh
        mis.sy kirjoitti:

:) Itselläni on nykyisin pieniä koiria mutta on nekin pitänyt aina huolen laumastamme eli varoittanut ihmisistä jos on ollut kyseenalaisia eli ei niin puhtaat aikeet. Ja pari kertaa varoittanut hiipparista jota en heti huomannut ja valitsimme reitin nopeasti turvallisemmaksi.
        Myös kerran oli yllättävää että puolusti myös isompaa koiraani joka on arempi. Ja toinen oli hyvä uimavahti rannalla ettei kukaan perheenjäsenistämme huku. Ilmoitti heti haukunnallaan jos joku sukelsi tai meni uppeluksiin.

Aikoinaan isompi perhekoiramme oli turvanamme puolestaan kun ovelle tuli mies jolla oli puukko saappaan varressa..koiramme näytti hampaita ja mies päätti lähteä suosiolla kun äitimme sanoi että päästää koiran irti jos ei lähde.

Koirat on lojaaleja.. ja paljon hyötyä vaikka minulla toimiikin paremmin varoittajana ja toivottavasti myös hälyttävinä tarpeen tullen. Joka tapauksessa useampi silmäpari näkee paremmin iltapimeällä :) Ja nykyisin omaan kyllä laillisen turvasumutteenkin varmuuden vuoksi.

• Näin meillä

Koira on perheenjäsen. Jos se sairastuu se hoidetaan. Jos sillä on käytöshäiriö, se hoidetaan. Jos se selvästi kärsii ja on kipeä, se päästetään täältä pois. Se ei ole tavara, jonka tilalle ostetaan uusi ehjä.

• Koira on perheenjäsen. Jos se sairastuu, se pääsee lääkäriin, jos sairaus on krooninen, mietitään vaihtoehtoja.. jos sairaus vie koiran terveyden kokonaan, koira päästetään lepoon. Jos koiran käytöshäiriöt olisivat sellaisia että stressitaso on koiralle liian korkea, se pääsisi lepoon. Vastuu on aina omistajalla. Itse vein koirani viimeiselle matkalleen kun sain tietää pahanlaatuisesta kasvaimesta joka on tehnyt etäpesäkkeitä, vaikka koira oli vielä virkeä ja muuten kunnossa. Halusin antaa koiralleni hyvän ja kivuttoman loppuelämän.

• 5+19

Eiköhän tämä aloittaja ole sama henkilö joka haluaa viedä koiransa piikille koska se on liian ruma ja liian tyhmä kelvatakseen mihinkään .

• rikkuripikkis

Siksi pitää elättää, koska jokaisen eläimen henki on tärkeä ja jos ihminen on vastuussa jonkun eläimen syntymästä niin ihminen on myös sen jälkeen vastuussa eläimen elämästä. Allergia ei estä koiraa elämästä normaalia koiran elämää, ei myöskään käytöshäiriöt koska molemmat ovat hoidettavissa omalla tavallaan. Eläimet eivät ole mitään kulutustavaroita jotka voi heittää pois jos niissä ei jokin miellytä. Koiran ei tarvitse olla perheenjäsen mutta sen pitää olla laumanjäsen ja jos joku laumaan hyväksytään, siitä pidetään huolta loppuun asti. Eikä tämä päde vain koiraan vaan jokaiseen eläimeen joka hankitaa. Jos et ole valmis ottamaan eläintä vikoineen päivineen, älä ota eläintä ollenkaan. Yksinkertaista!

Sitä minä en ole koskaan ymmärtänyt että miksi koiranpentuja pitää teettää niin paljon. Eikö olisi järkevämpää teettää niitä pentuja vasta sitten kun niille on tarve eli tarpeeksi halukkaita ihmisiä. Eikä niin että kasvattajat vain teettävät pentuja pelkän teettämisen ilosta. Eihän siinä ole mitään järkeä.. Tämäkin on vähän näitä kulutusyhteiskunnan merkkejä, pentuja ei malteta odottaa eikä asiaan malteta paneutua. Ei lastakaan saa postimyynnistä joten miksi jokin muu elävä olento pitäisi saada? Ennen tietyn koiran (esim. metsällä menestyneen) pentuja odotettiin jonossa vuosia ja kun omistaja viimein päätti pennuttaa koiransa ei pennuille todellakaan ollut vaikea hakea kotia! Minusta kasvattajan toiminta on väärää jos hänen pitää ilmoittaa syntyneistä pennuista osto-myynti palstoilla.

• elääkseen?

Itse ajattelen, ettei niin suurta eroa koiran ja tuotantoeläimen, vaikkapa lehmän välillä. Lehmäkin "lasketaan lepoon" ( syödäänkin pois) kun siitä ei ole enää maksimaalista hyötyä. miksei sama koskisi myös koiriakin? Minä ainakin vaihdan koiraa silloin kun huvittaa.

• ..............

Koiran ja tuotantoeläimen välillä on se ero, että kun tuotantoeläin sairastuu, sille soitetaan eläinlääkäri HETI, koska se on elinkeino ja rahasampo. Tuotantoeläimistä pidetään parempaa huolta kuin perheejäsenistä (eritoten pientiloilla, jotka kyllä Suomesta on vähenemässä).

Tätä palstaa lukiessa huomaa, että kun koira sairastuu, neuvoja kysellään täältä suomi24-palstalta ja lääkärille menoa pitkitetään niin kauan kuin vain on mahdollista, ettei tule syytettä eläinrääkkäyksestä.

• ghhhjjgjgjgjggjgjg

Minun koirallani oli epilepsia ja tuli lääkkeellä toimeen ..kukapa sitä perheenjäsentään lopettaa jos apuakin on tarjolla.

Ilokseni koirani eli pitkän elämän ja vasta aivan lopussa jouduin päätymään eutanasiaan. Hyvä eläinlääkäri on elämää kunnioittava ja keskustelee omistajan kanssa kunkin lemmikin tilanteesta mikä on paras..ja joskus kannattaa hakea useampi el.lääkärin mielipide.
      Oma eläinlääkärini ei ottanut edes aina maksua..eli ei kaikki eläinlääkäritkään ajattele rahaa vaan heille voi olla eläimen paras se tärkein. :)

Vastuunottamista ja rakkautta eläimeen ei mitata kuluissa eikä vaivannäössä.

Tuotantoeläimille pitäisi taata paremmat olot ilman muuta (ja olen asiaa paljon ajanutkin)mutta lähtökohta on eri kun silloin eläin otetaan tuotannollisin perustein eikä perheenjäseneksi.

Ottakaa osaa kampanjointeihin se on ainoa keinomme vaikuttaa eläinten oloihin..nytkin on turkistarhausvastainen kampanja.
      http://www.turkistarhatonsuomi.fi/

• lopeta itsesi

Lopettaisitko ihmisetkin jotka ovat allergisia ? Koirat pärjää allergian kanssa siinä missä ihmisetkin, koirien käytösongelmat hoituvat koulutuksella jne.

Silloin jos eläinlääkäri suosittelee lopetusta, silloin koira on liian sairas.

• koira on

sairas, jos se ei kehtaa nuolla omia muniaan.

• N

Voisimpa sanoa huomenta.

• ergs

Koiransa voi lopettaa silloin kun huvittaa. yhteen kyllästyy useen

• voi ressukka

Älä koskaan hanki mitään eläintä, et ole eläimen luottamuksen arvoinen. Lauseesi on suomen kielen vastainen eikä tuosta lopusta ota oikeen selkoa. Tuolla taidolla kannattaa oikolukea tekstinsä.
        Koiran hankkiminen pitäisi olla vastuullinen päätös, jota on mietitty monelta kannata ennen päätöksen tekoa. Koiraan sitoudutaan koko sen eliniäksi. Juuri sinun kaltaiset kertakäyttö kansalaiset pitäisi saada pois vapaalta liikkumiselta. Vastuuntunnoton ja lapsellinen lausumasi on lähinnä säälittävä.

• EHRK

Meidän koiramme on allerginen ja lähes tulkoon kaikelle onkin. Pienen koiran terveydenhuoltoon upposi aluksi noin 100€ kuussa, kun syytä oireisiin selvitettiin ja ties mitä kokeiltiin. Kun allergiat testattiin, meni pari kuukautta useampikin satanen ell:n pussiin.

Koiralla on nyt siedätyshoito. Rahaa ei kulu enää läheskään niin paljoa. Siedätyshoito toimii, eikä koiraa tarvitse jatkuvasti lääkitä esim. korvatulehduksien takia. Viime kesä oli hankala siitepölyjen takia - alkaa koira olla jo iäkäskin, mutta muuten nauttii elämästään.

Allergia ja käytöshäiriöt ovat omasta mielestäni ennemminkin perusteita sille, ettei koiraa käytetä jalostukseen, ei sille, että se pitäisi lopettaa.

Oli koiralla mikä tahansa sairaus, henkinen tai fyysinen, on omistajan huolehdittava siitä kaikin keinoin. Kun koira ei voi viettää enää normaalia, onnellista elämää ja on enemmän huonoja kuin hyviä päiviä, on ehkä aika päästää irti.

Toinen koirani on iso ja aktiivinen palveluskoira. Se on vielä nuori, mutta tulevaisuus ei ole yhtä valoisa kaikille. Jos sattuukin, että koirani lonkissa ja/tai kyynärissä on vakava kasvuhäiriö, joka vaatii jatkuvan kipulääkityksen ja levon, voi olla, ettei aktiivin nuoren koiran pää kestä sohvalla löhöilyä, jolloin kuoppa kutsuu.

Pointtini on, että pitää ajatella koiraa, ei sitä omaa rahapussia!

• sääli pieniä aivojas

Oletpa sinä kapealla tietomäärällä liikkeellä. Ei allerginen koira välttämättä tarvitse lääkäriä. Jos tiedät ja tunnet asioita, osaat itsekin löytää allergian aiheuttajan ja jättää sen pois ruokavaliosta. Se on tietoa, taitoa ja osaamista sekä vastuun ottamista.
      Kun päätetään hankkia mikä tahansa lemmikkieläin, tulee sen kaikki puolet selvittää mahdollisimman tarkasti etukäteen. Varmaa, tervettä eläintä ei voi lähteä hankkimaan. Kuka ja mikä vaan voi sairastua. Vastuu on sitä, että siitä kannetaan huoli ja järjestetään hoito, jos sitä tarvitaan. Sinun ei ole syytä koskaan hankkia mitään eläintä, koska vastuu ei ole sinun juttusi.
      Olisi hauska nähdä, mistä näitä terveitä lähdet hakemaan. Jos koiran hankkii pentuna, ei koskaan voi tietää, mitä tulee eteen. Ei ihmisestä, ei eläimestä. Kuoleehan ihminenkin joskus. Pitäisikö elämä lopettaa, jos sairastuu?
      Sinunkaltaiset ihmiset ovat juuri niitä, joita eläimiä myyvien ihmisten pitäisi pyrkiä välttämään ja estää teitä saamasta mitään omistukseenne.
      Allegia ei tee kenestäkään elinkelvotonta. Ajatuksesi on ahdasmielinen, vastuuton, lapsellinen ja typerä.

• ÄLLITÄLLI

Miksi olet hankkinut koiran? Olet liian tyhmä minkäänlaisen lemmikin omistajaksi.

• god gog

Olen samaa mieltä=(((((
        Miksi hankkia koiraa jos se hakkaa omistajansa niin viisaudessa kuin urhoollisuudessakin mutta ennen kaikkea sen ÄO-määrä on huomattavasti suurempi kun sen remmin jatkona laahaantuvan typeryksen.
        Mun mielestäni, taas kerran sanon sen suoraan nettipalstalla, ne tuhannet koirat joita kymmenettuhannet URPOT koittaa haastaa ihmisen etuoikeudella ja kuitenkin saa selkäänsä joka päivä pelkän aliarvioimansa koiran kautta, sais myös jo oppia kunnioittamaan lemmikeitänsä, jos joku kouluja käynyt pulunnu**ja lemmikilleen häviää.
        Ja niitähän riittää, kun lemmikki omistajansa voittaa!

• koirarakkaani

Koira otetaan perheeseen yhdeksi jäseneksi, omaksi pieneksi yksikökseen. Jokainen voi miettiä omalla kohdallaan, haluaisiko tulla päästetyksi haudan lepoon vaikka tomaattiallergian vuoksi, vai ottaisiko mieluummin niitä lääkkeitä.

Itselläni on 12-vuotias sekarotuinen narttukoira, joka sairastui 6 vuotta sitten diabetekseen. Eläinlääkäri kysyi tuolloin, haluammeko lopettaa koiran. Vastaus oli tuolloin ei, sillä hoito oli kuitenkin mahdollista. Työlästä ja kallista, mutta mahdollista.
      Viime keväänä diabetes alkoi tehdä tuhojaan, ja kun koira vaikutti sokealta, veimme sen silmälääkäriin. Kaihi oli edennyt niin pahaksi, että koira ei enää nähnyt mitään. Eläinlääkäri kysyi jälleen, joko lopetetaan. Otimme lopettamisen sijaan selvää kaihileikkauksesta, josta koiramme nyt parhaillaan toipuu.
      Kaihileikkaus on nyt muutamassa kuukaudessa maksanut hoitoineen n. 5000 euroa, ja sen lisäksi insuliinit diabeteksen hoitoon. Toinen silmä ei ole parantunut kunnolla, ja parin viikon sisään tehdään päätös sen mahdollisesta poistamisesta.

Minusta tärkeintä on punnita koiran loppuelämän pituutta ja onnellisuutta suhteessa hoitoihin tai vaivaan. On esimerkiksi eri asia viedä rankkojen hoitojen läpi terve ja nuori koira, jolla on elämä edessä, kuin vanha koira, joka ei ehtisi kivuista toipua ollenkaan.

Meidän perheessämme kukaan ei halunnut tehdä päätöstä antaa koiramme sokeutua ilman leikkausta, tai lopettaa sitä liiallisen rahanmenon vuoksi. Ei ole mikään vitsi, että koiraa hankittaessa tulee miettiä kustannuksia.

Huolimatta jokapäiväisistä pistoksista ja silmäleikkauksista koiravanhuksemme vaikuttaa tyytyväiseltä ja onnelliselta elämäänsä. Toivottavasti saan nauttia hänen seurastaan vielä pitkään.

• nuori- ei saa apua

Olisit laittanut nuokin rahat vaikka nuorten psykiatriseen kuntoutukseen.

• koirarakkaani

Koiranomistajan, kuten myös ihmislapsen äidin tai isän tehtävä on pitää ensisijaisesti huolta olennosta, jonka elämästä he ovat vastuussa. Tottakai lahjoitan rahaa nuortenkin hyväksi sekä verojen, että kuukausilahjoitusten muodossa. Kuten myös monet koirattomat tukevat eläinsuojelutyötä.

Ihmisten- ja eläintensuojelu eivät sulje toisiaan pois, toisin kuin usein ajatellaan.

• gfdghfhhfhhjgj

Molemmat asiat ei tosiaan sulje mitään pois mutta itse annan nykyisin rahaa vain luontoliitoille. Se auttaa samalla ihmistä kun ilmasto ja ympäristöasiat pysyy oikeissa kantimissa. Me olemme luonnosta riippuvaisia ja luonto on arvokas helmi maapallolla jota kuuluu kaikin puolin tukea.

Samoin eettiset arvot eli heikoimmassa asemassa on eläimet ja luonto ja siksi huolehdin niistä ennemmin tällä hetkellä kuin ihmisistä. Ihmiset on valmiimpia huolehtimaan ihmisistä kuin eläimistä tai edes ympäristöstä siksi näin teen itse..

• kaikille vouhoille

koirahulluille tiedoksi, että ihminen on HÄN ja eläin on SE.
      Näin siis, kun puhutaan ihmisistä ja eläimistä.
      Koira ei koskaan ole samalla viivalla ihmisen kanssa, vai
      meinaisko joku täällä asettaa koiransa lapsen tai vaimonsa edellä????????
      Eläinhullut nyt ei muutenkaan tule toimeen muiden ihmisten kanssa, vaan
      elävät huuhaa-maassa elukoidensa kanssa.

• Koira on Hän, ihminen Se, ainakin jos puhutaan vieraista ihmisistä . En laita koiraani mieheni edelle, vaan samalle viivalle, molempien tarpeet ovat minulle yhtä tärkeitä. Koira on minulle perheenjäsen ja kuolisin sen puolesta, niinkuin myös mieheni puolesta. Vieraat ihmiset eivät todellakaan ole niin tärkeitä minulle kuin minun laumani. ole sinä siitä mitä mieltä haluat.

• rrtrrtrt

Silloin kun se on mielisairas.

• liian sairas

Haluaisin kuulla mielipiteitänne. Omasta mielestäni allerginen ihminen on jo liian sairas ollakseen elinkelpoinen. Sama koskee lievää vaikeampaa käytöshäiriötä. Miksi pitää elättää sairaita ihmisiä, kun kerran terveitäkin on tarjolla? Turhaan vaan lihottaa lääkäreiden rahamassia. Lisäksi usein turhaa, kun ihminen on lopulta kuitenkin kuolee. Tämä siis minun mielipiteeni...ei tule siittä hikeentyä. :)

• :D tuletko lopettamaan minut kun minulla on masennus todettu? :D eiks se voitais laskea jo käytöshäiriöksi?`Hyvin kirjoitettu muuten, sait hymyn tän neidin huulille

• minun koira

Ei pidä ottaa koiraa jos on valmis luopumaan noi helposti,sinulle olisi POSLIINIKOIRA parempi vaihtoehto.
      Koirani sairastui parivuotta sitten ja rahaa paloi vakuutuksesta huolimatta satoja euroja ennen kuin syy löytyi mutta minulle ei tullut kertaakaan mieleeni lopettaa koiraa rahan takia,olisin valmis tekemään kaiken uudelleen sillä koirani on perheenjäsen ja rakastan sitä tosi paljon.

• Eläinhullu ;)

Jos joku oikeasti välittää koirista on se valmis myös maksamaan koiran lääkkeet ja lääkärillä käynnit, sama koskee myös lapsiakin!!

Kokemuksesta voin kertoa että jos oikeasti jostain välittää niin tekee mitä vain sen eteen että se parantuisi tai voisi elää. Itsellä mennyt eläinlääkärikuluihin ja lääkkeisiin nyt viikon aikana yli 1200€ ja lisää vielä menee, kyseessä perinnöllinen sairaus joka ei välttämättä koskaan parane mutta jos koiran kunto saadaan kohenemaan niin koira voi lääkkeitten kanssa elää ihan normaalia elämää.

Olen menettänyt paljon koiria jotka ovat olleet perheenjäseniä, enkä sitä mielellään halua enää! Toki se tulee sitten eteen ku tulee mutta mielellään luonnollisesti.

Ja sitä paitsi me eläinhullut tullaan ihan hyvin toimeen muidenkin ihmisten kanssa ;) meillä sentään on iso sydän ja tunteet ;)

• 8 vuotias kyselijä

Moi ! Olen vain 8 vuotias tyttö mutta äitini kysyy usein itseltään miksi koiraltamme lähtee miltei 1 kasvaa viikossa onko normaalia vai käykö eläinlääkärillä

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      208
      2824
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      167
      2501
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      106
      1172
    4. Lapsien pakko kasteesta on luovuttava.

Eikö olisi parempi siirtää kaste rituaali rippikouluun,kun 15v.tietävät jo itse haluaavatko tulla kastetuksi juutalais-k
      Kaste
      583
      1015
    5. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      124
      1002
    6. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      67
      1000
    7. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      269
      948
    8. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      320
      921
    9. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      20
      899
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      768
    Aihe