Hei!
Ollaan menossa ystäväni (14v.) kanssa EF:n kielimatkalle Maltalle, st julian's:iin ensi kesänä (2013) kuukaudeksi isäntäperheeseen.
Kysymyksiä:
• Mitä tunneilla opiskellaan ? (tehdäänkö esitelmiä yms.)
• Missä kotiintuloajan rajat suurinpiirtein menevät ?
• Minkälaiset shoppailu mahd. ?
• Käykö perheessä joku EF:n henkilökunnasta välillä tarkistamassa asiat ?
• Onko aktiviteetteihin (esim. lentopallo) pakko osallistua ?
• Auttavatko liiderit oikeasti ?
• Jaksaako siellä olla 4viikkoa ?
• Hyviä, huonoja kokemuksia ?
Ollaan kuultu, että siellä veloitetaan retkistä jotka on jo etukäteen maksettu. Mitä jos niitä ei siellä paikan päällä vain uudestaan maksa ? Eihän ne voi pakottaa ? :D
~kiitos jos vastasit :)
EF KIELIMATKA 2013
8
190
Vastaukset
- Möykky69
EF on ihan hyvä :-) kannatan !
- kuukoira laika
STS on paljon parempi vaik en kyl oo ollukkaa kummallakaa... mut silti
- Fiana45
Moi !
Olin kielimatkalla vuonna 2010 Australiassa EF:n kautta. Kaikki meni hyvin mutta liiderit oli ihan huonoja. Laiminlöivät työtänsä ja haukkuivat "luokkalaisiamme". Isäntäperhe oli mukava :)- lindaaaahh
mulla isäntäperhe taas oli ihan perseestä
- kielimatkalla
Moikka :)
Mä olin viime kesänä EF:n kautta kielimatkalla Bournemouthissa. Me tehtiin tunneilla esitelmiä, näperrettiin iPadeilla ja muuta kivaa, ei kyllä tullu tylsää :D Välillä tietty opiskeltiin kirjastakin juttuja.
Kotiintuliajat oli muistaakseni joskus kymmenen ja yhdentoista välillä, tää riippuu kuitenkin iästä ja ihan siitä omasta isäntäperheestä - meillä ainakin oli melko joustavat.
Bournemouthissa oli huiput shoppailumahdollisuudet, Maltasta en tiedä kun en oo käynyt.
EF:n henkilökunta ei kyllä käy kodeissa tarkastelemassa, ite voi kyllä aina ottaa yhteyttä jos joku on vialla.
Meidän ei ainakaan ollu pakko osallistua jalkapalloturnauksiin :D Liideristä riippuen.
Ja liiderit on todellakin ihan oikeesti auttavaisia ja ystävällisiä, sitä varten ne siellä on että jos kielimatkalaiselle tulee ongelmia niin ei jätetä pulaan. Mekin eksyttiin ihan omaa hölmöyttämme ja vaikka mitä, mutta aina liiderit kyllä autto pulasta.
Mä olin kolme viikkoa, mutta toivon että olisin ollu neljä (:
Hirveen huonoja kokemuksia ei tullu, välillä jouduttiin vähän oottelemaan jos EF:n organisointi mätti, mut kyllä niistä selvittiin ja mitään isoja ongelmia ei kohdattu. Eikä me kyllä kertaakaan jouduttu maksamaan mitään semmosta mistä on jo maksettu? Ei kannata pelotella itteään lukemalla netistä kauhutarinoita!
Hauskaa matkaa :) - heppuu1
Ootteko menossa kesä- vai heinäkuussa? Mä aattelin varata lähipäivin Maltalle just ef:n kautta kielimatkan heinäkuulle:) Et ootko siin classic- vai internatioal kurssil? Ja mikä päivä olisitte lähös ku mietin mentäiskö samaan aikaan?
- EF on huono
EF ei pidä mitä lupaa. Ei tietokoneita, iPadeja tms opetuksessa, isäntäperhe ja muutenkin EF:n liidereiden toiminta ihan vastuutonta. Ja kukaan ei todella käy perheessä katsomassa teitä, ihan olette oman onnenne nojassa.
Muun muassa perheen mutsi veti röökiä kielikurssilaisten huoneessa, joka oli perheen pyykkihuone. Huoneessa 4 14-6-vuotiasta tyttöä nukkui patjoilla lattialla vierivieressä torakoiden keskellä. Tässä myös muutama pääkohta matkasta, toki paljon muutakin... Kannattaa olla tosi tarkka mistä maksaa vielä paikan päällä erikseen, sillä ennakkoon maksettujakaan matkoja ei tehty. http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012072615886516_uu.shtml
- Harunoyuki 44444
Miettikää jotain muita vaihto ehtoja esim speakfun ym. Ite olin sen kautta aasiassa oli tosi onnistunu matka mutta kylläkin aika itsenäinen :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123620MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar701915Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421588Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811204Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja641027Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33978Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214888Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60843- 171834
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768