EF KIELIMATKA 2013

PAPAN PAKSUT POSKET

Hei!
Ollaan menossa ystäväni (14v.) kanssa EF:n kielimatkalle Maltalle, st julian's:iin ensi kesänä (2013) kuukaudeksi isäntäperheeseen.
Kysymyksiä:
• Mitä tunneilla opiskellaan ? (tehdäänkö esitelmiä yms.)
• Missä kotiintuloajan rajat suurinpiirtein menevät ?
• Minkälaiset shoppailu mahd. ?
• Käykö perheessä joku EF:n henkilökunnasta välillä tarkistamassa asiat ?
• Onko aktiviteetteihin (esim. lentopallo) pakko osallistua ?
• Auttavatko liiderit oikeasti ?
• Jaksaako siellä olla 4viikkoa ?
• Hyviä, huonoja kokemuksia ?

Ollaan kuultu, että siellä veloitetaan retkistä jotka on jo etukäteen maksettu. Mitä jos niitä ei siellä paikan päällä vain uudestaan maksa ? Eihän ne voi pakottaa ? :D

~kiitos jos vastasit :)

8

167

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Möykky69

      EF on ihan hyvä :-) kannatan !

    • kuukoira laika

      STS on paljon parempi vaik en kyl oo ollukkaa kummallakaa... mut silti

    • Fiana45

      Moi !
      Olin kielimatkalla vuonna 2010 Australiassa EF:n kautta. Kaikki meni hyvin mutta liiderit oli ihan huonoja. Laiminlöivät työtänsä ja haukkuivat "luokkalaisiamme". Isäntäperhe oli mukava :)

      • lindaaaahh

        mulla isäntäperhe taas oli ihan perseestä


    • kielimatkalla

      Moikka :)

      Mä olin viime kesänä EF:n kautta kielimatkalla Bournemouthissa. Me tehtiin tunneilla esitelmiä, näperrettiin iPadeilla ja muuta kivaa, ei kyllä tullu tylsää :D Välillä tietty opiskeltiin kirjastakin juttuja.
      Kotiintuliajat oli muistaakseni joskus kymmenen ja yhdentoista välillä, tää riippuu kuitenkin iästä ja ihan siitä omasta isäntäperheestä - meillä ainakin oli melko joustavat.
      Bournemouthissa oli huiput shoppailumahdollisuudet, Maltasta en tiedä kun en oo käynyt.
      EF:n henkilökunta ei kyllä käy kodeissa tarkastelemassa, ite voi kyllä aina ottaa yhteyttä jos joku on vialla.
      Meidän ei ainakaan ollu pakko osallistua jalkapalloturnauksiin :D Liideristä riippuen.
      Ja liiderit on todellakin ihan oikeesti auttavaisia ja ystävällisiä, sitä varten ne siellä on että jos kielimatkalaiselle tulee ongelmia niin ei jätetä pulaan. Mekin eksyttiin ihan omaa hölmöyttämme ja vaikka mitä, mutta aina liiderit kyllä autto pulasta.
      Mä olin kolme viikkoa, mutta toivon että olisin ollu neljä (:
      Hirveen huonoja kokemuksia ei tullu, välillä jouduttiin vähän oottelemaan jos EF:n organisointi mätti, mut kyllä niistä selvittiin ja mitään isoja ongelmia ei kohdattu. Eikä me kyllä kertaakaan jouduttu maksamaan mitään semmosta mistä on jo maksettu? Ei kannata pelotella itteään lukemalla netistä kauhutarinoita!
      Hauskaa matkaa :)

    • heppuu1

      Ootteko menossa kesä- vai heinäkuussa? Mä aattelin varata lähipäivin Maltalle just ef:n kautta kielimatkan heinäkuulle:) Et ootko siin classic- vai internatioal kurssil? Ja mikä päivä olisitte lähös ku mietin mentäiskö samaan aikaan?

      • EF on huono

        EF ei pidä mitä lupaa. Ei tietokoneita, iPadeja tms opetuksessa, isäntäperhe ja muutenkin EF:n liidereiden toiminta ihan vastuutonta. Ja kukaan ei todella käy perheessä katsomassa teitä, ihan olette oman onnenne nojassa.
        Muun muassa perheen mutsi veti röökiä kielikurssilaisten huoneessa, joka oli perheen pyykkihuone. Huoneessa 4 14-6-vuotiasta tyttöä nukkui patjoilla lattialla vierivieressä torakoiden keskellä. Tässä myös muutama pääkohta matkasta, toki paljon muutakin... Kannattaa olla tosi tarkka mistä maksaa vielä paikan päällä erikseen, sillä ennakkoon maksettujakaan matkoja ei tehty. http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012072615886516_uu.shtml


    • Harunoyuki 44444

      Miettikää jotain muita vaihto ehtoja esim speakfun ym. Ite olin sen kautta aasiassa oli tosi onnistunu matka mutta kylläkin aika itsenäinen :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 129
      3521
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      94
      3219
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2388
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1841
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1569
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1534
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1476
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1451
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1390
    Aihe